HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: KURAN’DA NAMAZ/SALAT Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
iman
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 16 haziran 2006
Gönderilenler: 751
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iman

Selam

namazın ne olduğunu değil olmassa olmazlarından bahsederek tanımlıyor kuran.
Namaz yaşamın belirtisi. yaşam Allahın.

doğduğunda ağlayan bebek salat ediyor.
öldüğünde çürüyen bedende.

Yani yaratılan herkes ve herşey lisanı haliyle salat ediyor.
Sınav salatı bilmekle  kime ve niçin edildiğiyle ilgili.
salatı bilenin etmemesi mümkün olmadığı gibi
namazın hakkını vermek o kadar kolay değil.

Allah
giriştiğiniz her işte önce yapacağınız şey için uygun engelleyici her şeyden temizlenmiş meşru bir alan açmanızı istiyor. hiç kimsenin hak talep etmeyeceği, hukuka tecavüz etmeyen bir yer
başkasının tarlasında hak için seccadelik bir yer değil, seccade açmak için meşru dairede hak edilmiş bir tarla.

kalorifer dairesinden bozma mescit, imam nikahıyla evlilik, nüfus kağıtsız çocuk, o güne kadar eda ettiginiz salatın bişi kazandırmadığını gösteriyor.

Hayal bile kuracaksanız, herşeyiniz yaratılıştaki gibi olacak. Temiz!
içkili olmayacak örneğin. Asabiyet halinde olmayacaksınız veya, sevgilinizin hasreti, sabah söylediğiniz yalanın kasveti, verdiğiniz sözün zahmeti... kafanızda ağırlık, düşüncenizde bulanıklık olmayacak yani. Yüzünüz terli eliniz tozluda olmamalı. Abdestli olmalısın. (hadesten ve Necasetten teharet.)

yapacağınız işe uygun bir durumda bulunacaksınız, sizi meşguliyetinizden ayırmaya gerekçe olabilecek bir durumda bulunmayacaksınız. salatınıza mesnet olacak bir koruyucunuz bir Sütreniz olacak.(setrül avret)

Yapacağınız işin bir hedefi olacak, Ve bu hedef yaratılışa uygun ve yaratılana yararlı olacak. ve geleceğe dönük olacak.  İşte kıble tayin ettiniz.

Niyetiniz dışardan hemen anlaşılacak, gören, duyan hisseden  tarafından hukuk akla getirecek kadar dahi şaibe uyandırmayacak. Yani niyetlendiğiniz şey o kadar kesin ve net ve meşru olacak ki hiç kimse kendiniz dahil itiraz etmeyecek. Mideniz açlık, eşiniz çocuğunuz  ilgisizlik dava etmeyecek.

Bunu ilan edeceksiniz. Öyleki herkes yapacağınız işten alıkoymaktan imtina edecek. yahut engellemek için elinden geleni ardına koymayacak. Yani şöyle yapacakdıydımdıda böyle anlaşılmış denmiyecek. Tekbir getirdiniz.

İşin üzerine eğilmeden önce elimize geçmesini umduğumuz sonuç için ne gerekiyorsa okunacak.  sonucun zayiine sebep her şeyden uzaklaşılacak. Sonucu sağlayacak her şey hazırlanacak. Kıyamda kıraat ettiniz. Yahut kıraat okumak için kıyam ettiniz.

sonra fırtınalı denizde, mahsur kalmış kişinin kılı kırk yaran heyecanında başka herşeyden ilişkini kesip yaptığın işin üzerine eğildiniz. Rüku ettiniz.

secden eğildiğin işteki gösterdiğin dikkate ve gayrete teslimiyetindir. gerçekte secdeyi sen yapmazsın. rükuya varıncaya kadar yaptığın her şeyin sana tepkisidir secde.  Rükudan önce kıraat ettiğin her şeyin sana dönen hediyesidir. Dikkatle eğildiğin işin sonucudur. Senin yere kapanışın rükuna karşı yaratanın yaratılanla vereceği karşılığa rızadır. Sen sadece razı olursun çenenin üzerine kapanmakla.

ve secdende mutlaka sonuç vardır. öğrenciysen yaptığın çözüm salatının karşılığıdır. aldığın not hocanın değil secdenin sonucudur. marangozsan çaktığın çiviyle yaptığın sandalyeye oturan olur. yahut ayağı aksar yahut ağaçı çatlar kimse almaz secden kabul olmaz birde israf etmekten sorumlu olursun malzemeyi.

Sonra oturur eline geçene bakarsın. tayettesin. memnun yada üzgün, övülen veya horlanan eserinle selamlıyarak herşeyi çıkarsın namazdan. Hemen bir başkasına başlamak için tabi hiç durmadan.

Ve tüm bunların gerektiiği zamanda yapılmasını istiyor kuran. ihtiyac hissedildiği anda. yani stoklayarak değil, yahut artık ihtiyacın kalmadığı zamanda değil.

Senin günlük hayatında yukardaki çerçeveye uygun gösterdiğin her eylem Allah içindir. Ve ibadetindir. Ve namazındır. 

Burada tartışılan namazda, Yukardaki esaslar çerçevesinde kişinin kendisini Allah huzurunda varsayarak hesaba çektiği değilmidir.

Şimdi ritüel olarak kuranda namaz varmı sorusuna gerek varmı?

Yani Helalinden kazanılmış rızkla seccade serecek bir yere ve ayıracak vakte sahip olmuş birinin kendi başına yahut kendisi gibi düşünen ve aynı şartlara sahip kişilerle  birlikte kıldığı namaza kurandan engel ne?

veya yukardaki çerçeveye girmeyen ferdi veya müşterek herhangi bir eylemin kurandaki Alah için yapılan salatla ilgisi ne.

kuranın değerleriyle namazı bilmek zaten kılmak demek.
bu değerlere sadece dikkat ederek soluk alıp versek yetecek.

aradıklarımız
salattan kaytaranlara hoca ağzından mazeret
onlar mushafta bulunmazlar

mesela sabah kalkınca yapacaklarınızı
veya şimdi bu yazıları
bu 12 şartın eleğinden geçirerek  okuyun.

göreceksinizki bu elek sizi her işinizde nasıl koruyor.
ve secdeniz nasıl kabul oluyor.
ne kimse aldatabiliyor, ne soru işareti kalıyor

Sevgiyle.
Yukarı dön Göster iman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iman
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Benim salattan eksiltme gibi bir anlayışım yoktur.

 

Merhaba Abdurrahman kardeşim. Anlaşılan, aklımızdaki salâtlar farklı. Benim aklımdaki salât gecenin gündüzün iki ucuna sarkan zülüflerinde kılınır ve “…düşmanın fitnesinden korkuyorsanız kısaltmanız günah değildir,” icazetine uyularak kısa tutulur.

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhabalar

Sayın Saffet Metin;

Evvela yaptığınız iltifata layık olmadığımın bilincinde olarak, ortaya koymuş olduğunuz bilgi paylaşımına dair makul görüşünüz için size ve ayrıca site hakkında görüş beyan eden değerli yönetici Hasan Öktem beye teşekkür ederim.

Bilgi paylaştıkça çoğalan iki şeyden biridir, diğeri ise zaten sevgidir. Ötesinde ise elde olan mevcut hakiki bilgiyi hayata yansıtmak kalır. İşte o zaman hayat güzeldir, ölümün her zaman güzel olduğu gibi.

Muhabbetle...

 



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 
adem erdem
Yeni Uye
Yeni Uye


Katılma Tarihi: 14 mart 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 4
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı adem erdem

Selam kardeşler,

Dinde zorlama yoktur,

Hac suresi son ayetinde mealen size hiçbir zorluk yüklememiştir diyor rabbimiz.

Biraz düşünelim şimdi.

Arkadaşıma soruyorum neden namaz kılmıyorsun diye, verdiği cevap aslında kılmayı çok istiyorum hatta sabah namazını kılmayı seviyorum ama işim gereği çok ZORLANIYORUM.O yüzden başla bırak olmasın diye inşaallah ilerde kılacağım deyiveriyor.

Bu toplumda karşılaştığımız çok bariz bir sorundur ne sorunu dinden insanların bilerek uzaklaşması sorunu.

Neden uzaklaşma oluyor, bazı kurallar katı bulunuyor ve bunların ancak emekli olunca uygulanabileceği toplumda belirli kesim tarafından ifade ediliyor.

Yalnız rabbimiz size hiçbir şeyi zorlaştırmadım, zorlaştırmayın kolaylaştırınız diyor.

İslam dininde,en büyük hedefimiz rabbimizin bize vaad etmiş olduğu bilmediğimiz cennete yer alabilmek için Kitabımızı rehber olarak görerek,onun belirlediği ölçülerde yaşam belirlemek olmalı.

YAŞAYAN ve YAŞATAN Kitabımız, insanı bir hedefe yönlendirir bu yönlendirişte Dünya'nın ve Kainatın bir Yaratıcı sının olduğu ve Yaratan Rabbin kurmuş olduğu bir sistem olduğu ve o sistemin yapı taşlarından birininde insan olduğu şeklinde ifade edilebilir. İnsanında nefsi ile mücadele etmesi istenir ki bu insanı Yaratıcıya ulaştırır. 

Dinimiz bizden sürekli düşünmemizi akıl etmemizi ve birçok olay hakkında fikirsel olarak yoğunlaşmamızı ister.Kitabımızda bazı ibretlik misaller vardır ve onlara düz mantıkla bakınca tam bir mana veremeyiz,Oysaki,tam önem verince rabbimiz bize güzel bir anlayış vererek ayetlerin manalarında yoğunlaşmamızı sağlar.

İman'a o gözle bakmak lazım.Dosdoğru yol. burda çok derin mana var.Dosdoğru namazda olduğu gibi. Yani tam bir imanla tasdik edici olarak Kul oldğunu bilerek Rabbin huzurunda seni yoktan var edene imanını ispat etme çabası,burda kılınan namazın HUŞU ile kılınışı ile İman'ın kalbe tam olarak yerleşmediği islam olduk diyenlerin kıldığı namaz bir olmaz tabi.

İman , tasdik etmektir. Rabbim Hakk sın, Batılı gördüm, yaşadım,ve hatalarımın farkına vardım,VE beni deneyen sınayan Allah'ım seni fark ettim. Rabbimin kurmuş olduğu ve yaratmış,yaşatmış olduğu çizgiye Fıtrata döndüm ve tam bir teslimiyetle iman  ettim.

Genel düz mantıkla kitabımıza bakamayız YANİ namaz vakitleri ŞU ayette namaz zamanları şurda kesin bellidir, YADA şu kadar rekattır namaza rabbimizi anmak hatırlamak ve günahlardan sakınmak için insanı nefsi bir terbiyeye çeker ister istemez ve devamlı kılınca da gerçekten insana bir huzur verir.

Burda 1kişi namazı 1saatte bir uzun süre okuyarakta bitirebilmeli, yada isterse 10dk içinde 4secde ilede kılabilmeli,bu ana mantık sizin hedefe kitlenmeniz ile alakalıdır. Mühim olan yaşadığınız olaydan duyduğunuz hissettiğiniz elektriktir.

Arzulu ve istekli müthiş coşku  kılınan 2 rekat bir namaz güç olarak bir boğa yı devirebilir ken ,tam bir Huşu duymadan kılınan namaz ise ancak tavuğu devirebilir.(En Doğrusunu Allah bilir.)

Maun suresinde rabbimiz mealen onlar namazlarında hüsrandadır diyor rabbimiz. Bu bir misaldir. Eğer Nefsi terbiye ile tam bir iman ile tasdik edici olamadıksa namaz fazla önemli olmuyor,Önce İmanı kabul ettirmek gerekiyor.

Fetih suresinde rabbimiz ,bedevilerin bizde müslüman olduk demelerini kabul etmemiş ve sadece islam olduk demelerini ,çünkü onların imanlarının tam yerleşmediğini söyleyerek onları sınamıştır.

Maça çıkar gibi namaza hazırlık yapmak gerekir,Kulluk bilincinin farkında olmak gerekir, ve birde okuduğun kitabımız ayetlerinin büyük bölümünün ne manaya geldiğini bilmek gerekir.

İnandık İman ettik, ve tasdik edicilerden olabilmek için canla başla kitabımıza layıkıyla önem vererek başucu rehberimiz ve en büyük dostumuz yapacağız kitabımızı.

Selametle,

 



__________________
Nefsin bütün çirkinliklerinden,Rabbimin hoşnutsuzluğuna giden faydasız amelden, sevgisizlik,vicdansızlık,merhametsizlikten,Yüceler yücesi alemlerin rabbine sığındım.Rabbim İlmimi artır.
Yukarı dön Göster adem erdem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: adem erdem
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

sayın Adem Erdem,

Baştan sona haklısınız.

Ama dini öyle zorlaştırmışlarki , emekli olunca inşallah diyor insanlar.

Din Kur'an dır diyorum.

Din erginlikten başlar. Namaz sabah ve gecedir. Anlatamıyorum.

Adam diyorki, ben içki içiyorum. Namaz kılmam olmaz. Arkadaş içkini de iç. Namazını da kıl. Zaten bir müddet sonra bırakırsın veya eskisi gibi olmaz, bir çeki düzene girersin. Mutlaka seni iyiye götürür.

Adam diyorki ben erken kalkamıyorum. Kalkma. Ama kalkınca ilk işin namaz olsun. Namaz Allahı Anmak içindir. Allahı anarak güne başla. Allahı anarak gününü bitir. Yok kabul etmiyor. Anlamıyor.

Kadın diyor ki ben çalışıyorum. Modern giyiniyorum. Örtünemiyorum. İnşallah emekli olunca tesettüre girer namaza başlarım. Arkadaş geçiniz bunları. Tesettür şart değil. Oku Kur'anını , kıl namazını. Giyiminde ölçülü, sadece başın açıksa bunun bir mahzuru yok. Halkın % 99 u böyle.

Kadın diyorki öff 13 rekat yatsı namazı, benim çocuğum var, hastam var. Kılamıyorum. Kardeşim sadece sabah ve akşam iki rekat kılacaksın.

İnsanlar diyor ki ben gencim, yallah diyecem. İhtiyarlayınca Allah derim. Arkadaş Yallah ta de, Allah ta de. Kur'an kültürü sana bir olgunluk verecektir. Allahı anarsan, Allah ta seni anacaktır.  

Bol bol iniş sıralı Kur'an meali okuyalım. Dini bilincimizi geliştirelim. Meal hatimi yapalım. Hatim duası, mevlut, ölülere Yasin falan filan. İnanın bunlar dinde yok kardeşim yok.

Allaha bol bol dua edelim. Ahiret için af, dünya için afiyet isteyelim. Mutlaka ahirette af duamızın özü, dünyevi isteklerimiz eki olsun. Ayrıca Allah bol bol şükretmemizi ve bağışlanma dilememizi istiyor.

Allah Neml suresinde Hz. Süleymanın dünyevi duasını ahirette af istediği  için kabul etti. Bu husus çok mühimdir.

Hristiyan misyonerler gel abi gel, ne olursan ol gel diyor. Bizimkiler önce emekli ol, sonra yobaz ol da gel diyor.

Ben insanlara Kur'ana göre din anlattığım zaman, ayy git, başımı döndürdün, bütün bildiklerimi altüst ettin falan diye tepki alıyorum.

Yani işimiz zor. Çok zor.

Herkese selamlar.

 



__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Amel defterinin buradaki gibi düzeltilemeyeceği o çetin günün azabından, alemlerin Rabbi olan Allah'a sığınırım.

Alim olan Allah EN doğrusunu bilir.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Muhsin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 subat 2007
Gönderilenler: 401
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Muhsin

Selam,
Ben insanlara Kur'ana göre din anlattığım zaman, ayy git, başımı döndürdün, bütün bildiklerimi altüst ettin falan diye tepki alıyorum.

Bir TEK siz degilsiniz bu tepkileri alan kardesim.
Selametle kaliniz,devam,insallah.
Yukarı dön Göster Muhsin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Muhsin
 
MUHTEREMARAS
Yeni Uye
Yeni Uye
Simge

Katılma Tarihi: 23 ocak 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 18
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı MUHTEREMARAS

arkadaşlar;yine ortalık toz duman olmuş.uzunca bir süre yazışma olmadan geçti.hergün ben ve benimgibiler, siteye girerek yeni birşeyler varmı diyerek baktıklarına inanıyorum.gördüm ki yine başa dönülmüş.aynı tas aynı hamam.aynı nakarat,aynı terane.nederseniz deyin işte.benim katılımcılardan ricam şu;ben bunu biliyorum,diyerek bir konuya ait alt bilgileri paylaşıp,tartışmaktan kaçınmalı,Tartışma konusunun ana teması;SALAT ve NAMAZ (ŞEKLİ),REKAT kurana uygunmu?cevap evet ise,hangi ayetlerde ŞEKLİ NAMAZ nezaman,nasıl kılınacağı,ritüelleri,rekatları ile hangi ayetlerde emredilmiş?arkadaşlar kuranı kerim kaynaklı olarsa bu konuyu anlatsınlar.bu ana kadar,bazı katılımcılar bu sorulara cevap yazmaya çaba gösterdiler,namaz salat rekat konularını ben şahsen dikkatlice okudum araştırdım,tatmin ve ikna olmadım.kesin hüküm,temel kaynağı kurani olmayan yazıları yazıp kafaları karıştırma lüksüne kimse girmemeli.böylesi geleneksel düşüncedeki,birtakım ekol ve akımların eserlerini,sözlerini,eylem ve düşüncelerini araştıran,sorgulayan genç nesilleri yok saymayalım.MİSYONERLİK deniliyor.uydurma ve gelenek halini almış,geçmiş şeriat ve kültürlerden günümüze gelmiş,GAYRİ İSLAMİ her türlü felsefi düşünce ve akımlardan uzak durmak kurtulmak,DİN YERİNE İKAME EDİLEN,din diye öğretilen yanlışlardan kurtulmak elimizde.gelenekselcilik adına ve kuru inadına takılıp, gerçek islamı öğrenmeyi ve öğretmeyi engelleyenlerden oluruz ki,buna bir ad koymak gerekirse bunun adı   MİSYONERLİKDİR.                                             AKIL BAŞKA YERDE OLUNCA                               GÖZLER KÖR OLUR.      (puplilius syrus)                   dünya atasözlerinden bir örnekle,herkezi ALLAH'a emanet ediyorum.kalın sağlıcakla......MUHTEREM ARAS

__________________
muhterem aras
Yukarı dön Göster MUHTEREMARAS's Profil Diğer Mesajlarını Ara: MUHTEREMARAS
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

Merhaba arkadaşlar,

Sağol muhsin kardeşim. Teşekkür ederim.

Sayın Hayrullah41,

Ben toplumu iyi tanıyorum. Toplum un yanında kendimi de iyi tanıyorum. İnsanların sıkıntılarını biliyorum.

Yobaz olduğum günler de oldu. Dine Allaha inanmadığım günler de oldu. Tarikata girdiğim de oldu. İncil tevrat okuduğum araştırdığım günlerde oldu. Kütübü sittenin kitaplarını okuduğum, inandığım günler de. Hep arayış içinde oldum. Hep araştırdım.

En sonunda bir Kur'an müslümanlığında karar kıldım. 2003 ten beri de çok istikrarlı bir şekilde bu yolda devam ediyorum.

Yazımda eleştirdiğiniz namaz vakti, rekat sayısı, tesettür vb. konular ilgili  başlıklar altında incelendi, tartışıldı. Benim fikirlerim ortakarar, makul fikirler kaldı inanın.

Ben kolaylaştırın, zorlaştırmayın ilkesine inanırım.

Maalesef din zorlaştırılıyor. İnsanlar dinden kaçıyor veya erteliyor.

Bunun vebali kimindir.

Bu doğru bir yaklaşımmıdır.

Ayrıca bu insanları dinden kaçıran veya erteletenlerin yaklaşımları Kur'ana uygunmudur. Bunlar din adına doğruyu mu yapmaktadır.

Dini konuda tek yol bumudur. ?

Hiç düşündünüz mü.

Şimdi dinle ilgilenen bir bayana ben dersem ki, arkadaş tesettüre girmezsen olmaz. Namazın kabul olmaz. Bu işi ya tam yap ya da hiç yapma. O da bana inanıp dini emekliliğe ertelese bunun günahı kimindir.

Veya içki kullanan bir erkeğe, alkolik değil, arada bir rakı içiyor. Üstelik karısıyla birlikte. Şimdi bu adamla din hakkında konuştuğumda diyor ki, ya inşallah bırakacam, bu işi dört dörtlük yapıcam. Ben dedim ki , sen bir başla, bu günah, o sevap. Kar zarar gibi. Sonuçta kar zararı silecek, bir gün daha rahat bırakacaksın. Ama adam bildiği gibi devam etti. Hala bırakacak. Hala ibadet edecek.

Aradan neredeyse on yıla yakın zaman geçti. Adam ibadete başlamadı. Eskisi gibi içmemesine rağmen. Tabii yaşlandı, hastalandı falan. İbadete hiç başlayamadı.  

Bırakın  bu mişnacı yahudi kafasını, bu feodal arap kafasını.Yahudileri, hristiyanları, arapları  daha önce çok anlattığım için tekrara düşmek istemiyorum. İnanın dine çok zarar veriyor o kafa.

Benim anlayışım:  din ilaçtır. Günah hastalıktır. Hastalıkla,ilaç yanyana olur. Çoğunlukla ilaç hastalığı yener,  eğer doğru ilaçsa ve hasta doğru kullanmışsa. Onun için yallah ile Allah olur. Sonuçta bilinçliysen ilaç hastalığı, Allah şeytanı yener. Bu kadar, basit yani.

Sağlıklı bir vahiy  bilgisi çok önemlidir. Hele ki, Kur'anı böyle hatim, mukabele kitabı olmaktan kurtarmak için elimden geleni yapıyorum. Her bilinçli müslüman, böyle Kutlu doğum haftaları ile uğraşacağına özellikle meal okuma ayları falan düzenlesinler. İnsanların vahiyden haberi olsun. Bir çok insan kulaktan dolma duyduğu hurafeye bu Kur'an da var diye inanıyor.

Sayın Hayrullah41 , Allahın kitabının da reklama ihtiyacı var. Özellikle Türkiyenin okumuş, elit kesimi ondan bi haber. Muhafazakar dindar kesimi daha bir bi haber. Onlar sevap bankacılığı için anlamadan arapçasını okur. Elit kesim de bizim geri kalmamıza sebeb olmuş İslam dininin kitabı diye bakar. İlgilenmez. Hatta korkar. Amanın laiklik gidiyor diye.

Daha 1520 yılının Martin Luther in protestanlarının seviyesinde bile değiliz. Onlar milli dillerinde incil okuyordu. Biz, Orta çağ katolikleri gibi davranıyoruz. Onlar incil sadece Latince olur der. Her şeyi papazdan öğrenir.

Biz 2009 Türkiyesindeyiz. Dini anlayışta neredeyiz. Yorumunu size bırakıyorum.

Herkese selamlar.

 

 



__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

(Mavi yazılar bana ait)

Özel hareket 3 – secde: Secdeden sonra arkanıza geçsinler ki onların henüz namaz kılmamış olan bir sonraki bölüğü gelip seninle kılabilsin (4:102).

Nisa 102’deki şekilsel namazla ilgili buyruklar burada sona eriyor. Çünkü konu, “kısa tutulan namaz”dır; kıyam ve secdeden sonra arkaya geçilecek. Namaz bitmiştir. Her halde bu yüzden, anlatımda RÜKU kelimesi geçmiyor.

Mehaba değerli kardeşim Hasan Akçay,

“Feizé secedû felyekûnû min verâikum” : “Onlar boyun eğip ikna olunca, berinizde olsunlar!”

Kuran’da secdenin, ruku’nun önüne geçtiği de vardır. “Yé Meryemu UQNİTÎ lirabbiki VESCUDÎ VERKEÎ mearrâkiîn.” : Meryem! Mutî’ ol; boyun eğenlerle beraber (Allah’ın emrine) tam bir teslimiyetle  boyun eğ!”

Ruku ve secde emrinin aynı ayette ard arda gelmiş olmaları, bunların farklı eylemleri ifade ettiği anlamına gelmez. İkincisi birincisini pekiştirmek üzere aynı anlamı ifade ederler. Bunu şu ayette daha net görebiliyoruz:

“Yé eyyuhellezîne émenû! İRKEÛ VESCUDÛ VE’BUDÛ rabbekum VEF’ALÛ El-XAYRA!” :”Ey inanmış olanlar! Rabbinize BOYUN EĞİN, TESLİM OLUN, KULLUK EDİN ve / yani HAYRI İŞLEYİN!”

Görüldüğü üzere bu ayetteki dört emrin dördü de bir biriyle müteradif olarak aynı eylemi ifade ediyorlar. Ruku’ ve secde, Rabb’e (Rabb’in emrine) boyun eğmektir. Bu da Raabb’e kulluğun ta kendisidir. Bunların açılımı da HAYR’I yapmaktır.

1-       Ruku’: Rabb’e boyun bükmek (iman ve teslimiyet).

2-       Secde:     <<       <<        <<     (           <<              ).

3-       İbâdet:      <<  kulluk (emre itaat).

4-       Hayr’ı yapmak.

Sonuç: Ruku - secde = Kulluk = El-Hayr’i yapmak.

Ama pek çok ayette “secde”nin önünde  rüku var:

RÜKÛ edip secdeye varanlar (2:125)

RÜKÛ ve secde edin! (22:77)
RÜKÛ ve secde ettiklerini görürsün. (48:29)

2/125: “Beyt’imi  ( Dini yapımı) tavaf edenlere, (ona) tutku ile bağlananlara, tam bir teslimiyet ile (ona) teslim olanlara / boyun eğenlere tertemiz tutun /Şirkten hiçbir şeyin ona bulaşmasına izin vermeyin!”

Burada taifin, âkifin, (diğer bir ayette kâimin – 22/26) ve rukkean sücceden, bir birini pekiştiren ifadelerdir. Her biri inananın teslimiyetini, sadakatini, bağlılığını, müteradif olarak ifade ediyor.

48/29: “…Terâhum rukkean succeden yebteğûne fadlen minellâhi ve rıdvéné.” :“Onları (devamlı) itaatkâr/ tam bir teslimiyetle Allah’tan azık; iyilik, ihsan, lutuf  ve razılık talep eder halde görürsün.”

Görüldüğü gibi ruku’–secde hali gerçek inananların ayrılmaz sıfatıdır.Mü’minin başlıca vasfıdır. Mü’minler Rab’lerine devamlı olarak sâcidler, râki’ler, âbidler. Secde iman ile, sâcid de mü’min ile eş anlamlıdır.

26/219: “Ve teqallubeke fissécidîn” : “Ve Allah, senin sacidler (inananlar arsında dolaştığını (gidip geldiğini ) görüyor.”

Kaldı ki namaz bir teslimiyet anıdır; tarihte insan teslim olurken hep ellerini kaldırmış, hükümdarının önünde saygıyla ayakta durup eğilmiş ve yere kapanmıştır. Teslimiyet anında bu özel hareketler hep yapıla gelmiştir; bilinir.

Hükümdarlar bir zaman ve mekanla sınırlı olduklarından, kulları onların huzurunda/ önünde bulunurken onlara saygı ile eğilmişler, huzurlarından çıkınca artık hükümdarlar onları göremiyor. Allah Bir hükümdara benzemediğinden, her zaman ve mekanda huzurda olduğundan, kullarının O’na her zaman ve zeminde saygı göstermeleri zorunludur.  Saygıları günün birkaç anı ile sınırlı değildir.

   

Elbet sıraları da bilinir. Namaz KIYAM ile başlar (Nisâ 102). Bunun ardından doğal olarak rüku, onun da ardından secde gelecektir. İşleyen akıl, secdeden rükûya ve oradan kıyama geçişi onaylamaz.

 Soru: İzahınızda secdenin çene üzerine yapılması gereğini göremedim. Bu ayeti ne şekilde tevil ediyorsunuz?

Cevap: İsrâ 107. Daha önce ilim verilenler, kendilerine Kuran okununca çenelerinin üstüne  kapanırlar -YAHIRRÛNE li’l ezkâni  succedé.

SECDE kelimesinin HARRE fiiliyle kullanılması (yahırrûne succedé) yere kapaklanmayı dile getirdiği için İsrâ 107’deki bu ifade “secde”nin ve dolayısıyla namazın şekilsel olduğunu gösterir, tıpkı İKAME ile birlikte söylenen SALÂT gibi.

Örneğin, Sebe 14: Süleyman’ın cesedi yıkılınca (fe lemma harre) cinler durumu farkettiler. Secde 15:  Ayetlerimize inananlar onlara okununca  secdeye varanlardır (harru  succeden). A’raf 143: Musa bayılıp düştü (harre).

XARRA SÂCİDEN / XARRÛ SUCCEDEN/ ZORUNLU TESLİMİYET:

17/107: “ De ki : buna (Kutan’a) inanın yada inanmayın! Şunu bilin ki, sizden önce ilim (anlayış) verilmiş olanlar, kendilerine (Kuran) okununca derhal itaat ile çeneleri üstü kapanırlardı (çeneleri önlerine düşerdi).”

Xarra’nin anlamı, Yukardan/ yüksekten aşağıya düşmektir. Ve bu düşüş zorunlu bir düşüştür. Buna kimse karşı koyamaz. Buna Kuran’dan birkaç örnek verelim:

7/143: Fe lemmé tecellé rabbuhû lilcebeli cealehû deké ve xarra musé saiqa : Rabbi dağa görününce onu yerle dümdüz etti ve Musa derhal baygın düştü.

16/26: …Fe etellâhu bunyénehum minelqavéıdi fe xarra aleyhimusseqfu min fevqihim…: Allah onların binalarının temellerinden geliverdi de tavan derhal üzerlerine çöküverdi…

34/14: Fe lemmé qadayné aleyhilmevte mé dellehum alé mevtihi illé débbetuıerdi te’kulu minsétehû fe lemmé xarra tebeyyenetilcinnu en lev kénû ye’lemûnelğaybe mé lebisû filazébilmuhîn. :Biz ölümüne hükmedince/ canını alınca, Davud'ölümünü onlara, değneğini kemiren bir kemirgen fark ettirdi. Düşünce, anlaşıldı ki, cinler ğaybi bilselerdi bu rezil edici azabın içinde yaşamazlardı.

Örnekleri çoğaltmak mümkün. Succeden (sécidler), xarrû - yexirrûne ile birlikte geçtiği her ayette hemen zorunlu ve kesin teslimiyeti/ imanı ifade eder.

25/63-64: “Ve ibédurrahméni ellezîne yemşûne alelerdi hevnen ve izéxâtabehumulcéhilûne qâlû selémé. Vellezîne yebitûne lirabbihim succeden ve qiyémé: Rahmanın kulları, yerde mütevâzî /basit bir hayat yaşayan kimselerdir. Kendini bilmezler (aptallar) onlarla konuştuklarında, “(onları muhatap almazlar) selâm deyip geçerler. Ve onlar o kimselerdir ki, rablerine taat ve kıyam halinde gecelerler.”

“Vellezîne yebîtûne lirabbihim SUCCEDEN VE QİYÂM” ifadesi, 73. ayetteki “Vellezîne izé zukkirû biéyéti rabbihim LEM YEXİRRÛ ALEYH SUMMEN VE UMYÂN”: Onlar ki, kendlerine rablerinin ayetleri öğretildiğinde, bunların üstüne onlar, kör ve sağır yatmazlar.” ifadesiyle örtüşüyor. İkincisi birincisini tefsir ediyor. Xarra, secde ile birlikte oluınca, anlamı “yere kapanmak” olmadığının bir delili de şu ayet olsa gerek:

38/24: “… ve zanne dévûdu ennemé fetennéhu festeğfera rabbehû ve xarra râkian ve enéb.” : …Ve Davut, bizim kendisini sınadığımızı anladı, rabbinden bağışlanma dileyip derhal boyun eğdi ve O’na yöneldi.”

Ayetlerde görüldüğü üzere secde ve ruku’, xarra ile beraber, yalanlamanın, itaatsızlığın, isyanın, baş kaldırmanın zıddı; Rabb’e imanı,  teslimiyeti, taati ve baş eğmeyi ifade ediyor.

“İnnemé yu’minu biéyétiné ellezîne izé zukkirû bihé xarrû succeden ve sebbihû bihamdi rabbihim ve hum lé yestekbirûn.”: Ayetlerimize inanalar ancak o kimselerdir ki, kendilerine bunlar öğretilince, derhal boyun eğip küçümsemeden rablerinin buyruğunu yerine getirirler.”

Muhabbetle. 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

<< Önceki Sayfa 128 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats