HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: KURAN’DA NAMAZ/SALAT Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam,

9:122 ile ilgili Rudi Paret'in bir çalışması var, bilgi vakfı tarafından  (sure 9, 122 und der Ğihad 1953) yayımlanan makalelerinin çevirisi içinde (s.72-77 arası, 1995 çev.Ömer Özsoy)

Abdurrahman bey'in söylediklerine yakın, 

o bu makalede "nefere" kelimesi ve "li-yetefeqqahû fi'd-dîni" cümlesi üzerinde duruyor. Ve klasik lafzi tercümeyi eleştiriyor. Bunun "bir savaş seferi" olmadığını dile getiriyor. Ve peyambere veya Medine'ye kabileler halinde değil heyetler halinde gelip tedrisatta bulunmalarını anlattığını söylüyor.

özetlersem ben bu makaleden sonra 9:122 ile ilgili klasik yorumu terk etmiştim.

katkısı olabilir düşncesiyle,

selam ve dua ile,

rıdvan

 



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

cin13 Yazdı:
Merhabalar.
Yanlış anlamamış olmak için onaylatmak istedim. Teşekkür ederim Hasan Bey.
Bana, Süleyman Ateş'in de Haktansapmaz'ın çevirisine benzer şekilde çevirdiği,

"İnsanların hepsi toptan sefere çıkacak değillerdi. Ama her kabileden bir cemaatin dini iyice öğrenmeleri ve dönüp kavimlerine geldiklerinde, sakınmaları umuduyla onları uyarmaları için sefere çıkmaları gerekmez miydi?"

daha anlamlı geliyor.

(Ek: Bu seferin, savaş seferi olmadığını düşünüyorum.)

Ben de doğru anlaşılsın diye söyliyeyim. Doğru çeviri şöyle olabilir:

İnananların hep birden yola çıkması iyi olmaz. Keşke her kesimden bir grup yola çıkmayıp dinî bilgide derinleşse ve kavimleri onlara dönünce onları uyarsa. Böylece belki korunur o kavim.   

(1)Fe levlâ nefere min kulli firkatin minhum tâifetun li yetefekkahû fi'd dîni ve liyunzirû kavmehum... Geride niçin kalacaklar?

 

 

(2)iza rac'atum ileyhim... Kim geri gelir; yola gidenler mi ya da geride kalanlar mı?

 

Öztürk: dinde derin bilgiler edinmek ve sefere çıkan topluluk geri döndüğüne onları uyarmak üzere

 

S Ateş: dini iyice öğrenmeleri ve dönüp kavimlerine geldiklerinde onları uyarmaları

Yukardaki âyetlerde Allah'ın Elçisi savaşa giderken mü'minlerin geride kalamayacakları belirtilmişti. Bundan, geride hiç kimsenin kalamayacağı, bütün müslümanların savaşa gitmeleri gerektiği anlaşılır. Oysa bu ne mümkündür ne de uygun. Çünkü herkes cepheye gidince geride cephedekileri besleyecek, kadınlara, çocuklara, âcizlere bakacak kimse kalmaz. İşte böyle yanlış anlamayı avmak için 122 nci âyette bütün inananların savaşa gitmesine gerek olmadığı, her fırkadan bir topluluğun Peygamberle beraber sefere gidip ondan (Elçiden, H A) dini öğrenmeleri, döndüklerinde de kavimlerini uyarmaları gerektiği bildirilmemektedir (S Ateş) 

Benim anladığım, S Ateş askerî birliğe mutlaka Peygamber komuta eder ve din eğitimini mutlaka Peygamber verir diye düşünmüş ve bu yorumunu ayete okumuş.  

Mütercimler bunu çokça yapıyor. Oysa çeviri başka yorum başka. Çeviriyi kişisel görüşlerin tasallutundan uzak tutmak gerekir. Çünkü ASLI GİBİDİR çeviri ya da en azından o iddiayı taşır. 

Vurgu hatırına bunu daha önce biraz da abartarak belirtmeye çalışmıştım: Çeviri ile yorum arasındaki fark insan ile Allah arasındaki farktır. O fark gözetilmeli.  

Sûrenin bütünü göz önüne alındığında "infirû"nun cihad için "Araziye çıkın!" anlamına geldiği görülüyor: İnfirû hıfâfen ve sikâlen ve câhidû biemvâlikum ve enfisikum fî sebîlillah (9:41).

Bir de ayet 122 yerine "Eğitim nerde yapılır?"a odaklansak? Eğitim cephe gerisinde yapılır. Cephede yemek yenir, namaz kılınır ama Kuran'ın eğitimi yapılmaz; daha doğrusu hiç bir şeyin eğitim yapılmaz, askerin talimi dahil.

Hz Peygamber için de geçerli bu kural. Allah'ın Elçisi savaşta Kuran'ın eğitimini vermemiş, kelle koltukta savaşmış ve bu konuda da örnek alınmayı hak etmiştir (33:21).

Nisâ 101-104, Abdurrahman kardeşimize göre, düşmanın saldıracağıyla ilgili bir duyum üzerine çıkılan seferi anlatıyor. Cephedir orası. Savaş alanıdır; eğitim alanı değil.  

*

S. D. Goitein'in  namaz ile ilgili doctora calismasi  olan "gebet im koran" dan alintilari   internet uzerinden gozden gecirdim , cok enteresan tavsiye ederim. (muhliskul)

Teşekkürler. Ama alıntıladığınız bölümde namaz yok. Sizin elinizde namaza değinen bir bölüm varsa onu alıntılar mısınız. Lütfen.

Sevgi ile.



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
savasen
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 24 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 331
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savasen

Selam,

9/122 ile ilgili Şaban Karataş beyin makalesi

http://www.fikriyat.net/modules.php?name=Sections&op=vie warticle&artid=43


__________________
En uzak mesafe iki kafa arasındaki mesafedir.
Birbirini anlamayan...
Can Yücel
Yukarı dön Göster savasen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savasen
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

 Merhaba degerli kardesim Hasan, mevzu bahis doctora calismasini  tam olarak internette bulamadim. Daha oncede belirttigim gibi ondan alintilari   Goiten'in  diger kitaplarinda ve baska kitaplarda alintilarindan gorme firsatim oldu.  Goiten'in isimlerini verdigim kitaplarini  google kutuphanesinden okudum. Ilginc kisimlari buraya kopyalamak istedim malesef bu mumkun olmuyor. Google uzerinden bu kitaplari okumaniz mumkun. Niyetim bu calismayi bir sekilde elde etmek.  Israil resmi kaynaklarina ait olan tanitici bir yaziyi bu yazarinda uzun yillar uzerinde calistigi genizah hakkinda bilgi icin onceki mesajimda kaydettim.

Kahire Genizah projesi cok ilginc,  cunku islamin ilk yuzyilina yakin bir zamandan baslayan bir tarih kutuphanesini bize sunuyor. Bu kayitlar yahudi cemaatler tarafindan kayda gecmis olan, cogunlugu ibrani alfabesiyle yazilmis arapca metinler. Musluman kaynaklarin disinda gelistigi icin kiyaslama yapilarak bir cok konularda dogrularin tespitine yardimci olabilir.

Kadir.

Allah'a emanet.

 

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Tevbe 122: Ve mé kéne lilmu'minîne li yenfirû kéffeten, fe levlé nefera min kulli firqatin minhum tâifetun li yetefeqqahû fi-d-Dîni ve li yunzirû qavmehum izé raceû ileyhim lallehum yehzerûn. Anlamı: Mu'minlerin hepsinin toptan (köy/kasabalarından) çıkıp gelmeleri gerekmez. Her fırkadan küçük bir grubun Din'i öğrenip kavramak üzere çıkıp gelmeleri yeterlidir. Bunlar halklarına dönünce de onları uyaracaklar, onlar da sakınacaklar. 

 

Ve mé kéne lilmu'minîne li yenfirû kéffeten: Ve mü’minlerin topunun seferber olması gerekmiyor.

fe levlé nefera min kulli firqatin minhum tâifetun: . Her fırkadan küçük bir grup seferber olmalı değil mi?… (küçük bir grup seferber olsun, yeterlidir.)

Anlaşılıyor ki fırka tâifeden daha küçüktür. Onun için tâifeyi küçük bir grup olarak çevirdim.Fırkanın büyüklüğü oranında bu grubun sayısı da büyüyecektir. Öğrenci sayısına göre öğretmen sayısı…

 

tâifetun li yetefeqqahû fi-d-Dîni:  Din'i iyice öğrenip anlamak için…  ve li yunzirû qavmehum: ve kavimlerini uyarsınlar için... izé raceû ileyhim: onlara (kavimlerine) dönünce… lallehum yehzerûn: onlar da sakınacaklar. 

Ayette geçen nefera, li yetefeqqahû, li yunzirû , raceû eylemlerinin bir tek öznesi vardır o da tâifetun’dir.

Soru: Yurtlarından seferber olanların sefer amaçları nedir, niçin çıkıyorlar?

Cevap: li yetefeqqahû fi-d-Dîn/ Dinde fakih olmak için.

Daha niçin? li yunzirû qavmehum izé raceû ileyhim/onlara döndüklerinde  kavimlerini uyarmak için.

Ayette kavimlerin, özne olduğu bir yüklem (fiil) bulunmamaktadır. Ayrıca cümlede “geride kalanlar” diye bir ifade de yer almamaktadır.

Okuduğunu anlayacak kadar Arapça bilen her insaflı, kopya çekmeden anlamaya çalışırsa, bu ayeti böyle anlayacaktır.

“NEFERA” fiilinin, bulunduğu her cümlede, her zaman “savaşa sefer yapmak” anlamına olduğu iddiası zandan öteye bir şey ifade etmez.

(mastar olarak) Nufûr: Ürküp kaçmak, kaçmak, firar etmek, acele davranmak.. Nihayet bir yerden çıkıp/ kopup gelmektir/ gitmektir. Kaçışın, gelişin, gidişin nedeni farklı olabilir. Örneğin Koyunlar, kurt saldırınca kaçtılar /firar ettiler. Bu fiil Arapça’da öncelikle”hayvan ürküp kaçmak” için kullanılıyor.

Muhabbetle. 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

Merhaba

Mevzu bahis ayette gecen ifadelerden  gerek metne uygunluk gerekse Kuran butunlugune uygunluk acisindan,  her toplumun bir  kisminin din egitimi icin  savasa cikmayip geride kalmasi mumkun gorunmemektedir.

Dinin o gunku canli kaynagi Muhammed'in kendisi olduguna gore  ondan ayri bir sekilde farkli merkezlerde   din tedrisi mumkun olamaz,hatta Allah buna musade etmez. Cunku boyle bir uygulama o gun icin fesada kaynaklik potansiyeline sahiptir, zarar mescidi bunun bir ornegidir.  Bu tarz bir teklif Muhammed'in kontrolu disinda ki   gelismelere yesil isik yakmis olurdu. Muhammed'in dusmanlari icin bulunmaz bir firsat dogardi.

 Muhammed savasa istirak ettiginde geride kalanlar Muhammed'den ayri olarak hangi dini konulari tedris edecekler? Ogretmen cephedeyken geride kalan secilmis talebelere kim egitim verecek?

Tevbe suresinde ki ayetlerde olsun digerlerinde olsun savasa topyekun cikilmasi emredilmistir 9/38,39  katilmayanlar ise  kinanmistir 9/87,93 vb.  Savasa katilmayis sebebleri sayilirken egitim bunlardan biri olarak bahsedilmemistir 9/91 vb.

  Islam'a girmis olan uzak beldelerdeki toplumlarin herbirinin  topluca gelmek yerine, iclerinden bir grub kimseyi dini hakkiyla ogrenmek maksadiyla Muhammed'e gondermis olmalari metne daha uygun dusmektedir.  

Allah'a emanet.

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Her fırkadan küçük bir grubun Din'i öğrenip kavramak üzere çıkıp gelmeleri yeterlidir. (abdurrahman)

Şuna dikkatinizi çekmeye çalıştım: CEPHE, eğitimin değil savaşın yapıldığı yerdir; orada Kuran'ın eğitimi yapılamaz; hattâ bırakın Kuran'ın eğitimini askerin talimi dahil hiç bir şeyin eğitimi yapılamaz ama "ateş kes"ilince yemek yenir, namaz kılınır.

Ve Abdurrahman kardeşimize göre Nisâ 101-104 düşman saldırısına dair alınan bir duyum üzerine çıkılan askerî bir sefer hakkındadır. Düşmanın fitnesinden (4:101) korkulan yerdir orası; cephedir.

Orada anlatılan, salâtın "1 kıyam + 1 secde"lik uygulamasıdır; Kuran'ın eğitimi değil. 

Allah'ın gerçeği bu. Yani kanıtlamam gerekmiyor. Ama Tevbe 122'ye yine de nafileten gönderme yaptım. Hay yapmaz olaydım. Asıl konuya gözlerimizi sıkı sıkıya kapattık, nafile bir yan konu hakkında ha bire konuşuyoruz. İnsaf.

Dinin o gunku canli kaynagi Muhammed'in kendisi olduguna gore ondan ayri bir sekilde farkli merkezlerde din tedrisi mumkun olamaz, hatta Allah buna musade etmez.

Kuran'ın muhatabı kör mektumlardır; özel anlama yetisine sahip birileri değil. Kuran eğitimi eğer Kuran'a dışardan hüküm yamamak yerine Allah ne diyorsa onu iletmekse "Allah, Muhammed'den başkasının onu iletmesine müsade etmez" iddiası yanıltıcı olur.  

Neyse, Hasan Akçay denen geçimsizin mızmızlığıdır bu.

Sevgi ile.

 



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

selam

Kanal biz tv de program yapan HAKKI  YILMAZ;
Maide 6 da geçen salat bildiğimiz namaz değildir dedi ve ilerki programlarda salat ile ilgili geniş açılımlar yapacağını duyurdu.

Dün akşamda Habertürk tv de Ayşe özgün'e konuk olan YAŞAR NURİ ÖZTÜRK;
Şu anki uygulanan namaz, resulun uyguladığı namazın %10-15 ini anca karşılıyor dedi ve Kuranda salatın onlarca çeşidinin olduğundan bahsetti.
Hatta şu an uygulanan namazın ne vakitlerinin ne rekatlarının nede isimlerinin kuranda olmadığını da ekledi ve bir rivayet anlattı ;
Malik bin enes yani resulun yanında büyüyen enes, hayatının son zamanlarına doğru camilere gidip namaz kılmıyor diye etraftan eleştirilere maruz kalınca ve camiye gitmeme  sebebi sorulunca siz resulun uyguladığı salatı icra etmiyorsunuz ki, bu sizin uydurduğunuz namaz deyip, kendinin resulden öğrendiği salatı evinde icraa ettiğini ve resulden gelenlerden kala kala bir salat kalmıştı en sonunda onuda değiştirdiniz diye çıkışarak yanıt verdiğini anlattı...

Görünen o ki artık bu salat mevzuu daha geniş kitlelerde, hatta diyanetinde ister istemez işin içine gireceği ve tartışılacağı bir dönemeçte olduğumuzu düşünüyorum. Yaşar hoca; artık insanlara gerçekler açıklanmalı saklananlar gün yüzüne çıkarılmalı derken bunu deşeleyeceğinin sinyallerinide verdi...


selamet dilerim...
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
muhliskul
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 26 nisan 2007
Yer: Australia
Gönderilenler: 854
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muhliskul

 Merhaba

 Hasan Akcay yazdi;

"Kuran'ın muhatabı kör mektumlardır; özel anlama yetisine sahip birileri değil. Kuran eğitimi eğer Kuran'a dışardan hüküm yamamak yerine Allah ne diyorsa onu iletmekse "Allah, Muhammed'den başkasının onu iletmesine müsade etmez" iddiası yanıltıcı olur"

Benim yazdiklarima mukabil yazdiklariniz, anlamamis oldugunuzu gosteriyor.

Ben Kuran'i anlama yetkisine sahip elit bir tabakadan bahsetmedim ki boyle cevap yaziyorsunuz.  Benim bahsettigim cok farkli bir husus. Degerli kardesim, asil sizin savunduklarinizin dogal sonucu, boyle bir zumrenin dogmasina alt yapi hazirlamaktadir.  Ah kardesim ikide bir Allah'i anlayabilen tek kimse oldugunuz takintisini asabilseniz cok iyi olacak. Sayin arkadasim her mutercim mutlak  dogruyu yansitamayabilir. Azami gayretin  sarf edilmesine karsi, bir cok sebeblerden oturu yanlisliklar mumkundur. Kasit olmadiktan sonra kimseyi Allah'a iftira atmakla suclayamayiz. Bence bu konuda sahsiniz da o kadar titiz davranmiyor. Bilmediginiz bir dil uzerinde  anlamlari kesinlik arzeder tarzda oynamalar yapiyorsunuz.   

 Tartistiginiz konunun iddia attiginiz sekilde olmadigini gorunce, yok bu konu asil konumuz degil demeniz hic dogru degil. Bunu boyle anlmamistim deseniz kimsenin gozunde kuculmezsiniz.

  Bu tartismalar sonucu umumun da kavradigi uzere  ayetteki izahlara dikkat edilirse,  bir kisim insan   egitim amacli olarak geride kalmiyor. 

Ayette bahsedilen;  degisik beldelerdeki  Islama girmis, inanmis olanlarin  hepsi birden gelerek kaos ortami olusmasin, iclerinden secilmis bir kisim Muhammed'e,dinin kaynagina gelsin, dini detayli bir sekilde ogrenerek toplumlarina iletsin .

Bence Abdurrahman kardesimiz ile tartistiginiz diger hususu bu husustan ayirt ederek tartismaya devam etmeniz   en dogrusu.

Kuran'i anlamaya yonelik iliskimizi, birbirimize ustun gelme yarisina cevirmemiz  Kuran ahlakiyla kesinlikle bagdasmaz. Yanlis anlamayin bunu sizi kastederek soylemiyorum. Her birimiz bu hususta azami gayreti gostermeliyiz. Tabiki dogrularin ortaya cikmasindaki cabalarimizin karsiligi zayi olmasin istiyorsak.

Abdurrahman kardesimizin salat hakkindaki yorumlarinin bir kismina katiliyor bir kisminda farkli dusunuyorum. Yalniz sahsinizin namaz hocasi tarzinda olan  salat tarifinizide Kuran'dan desteklemeniz    mumkun degil.

Kuran namazi tarif etmeyi hic bir zaman amac edinmemistir.

Namazin varligi hakkinda ki cikarimlarimiz bazi satir aralarinda mevcuttur. 

 Bence her birimiz Kuran aydinina yakisir bir sekilde asiriya kacmaktan geri durmaliyiz. Namaz Kuranda detayli var demekle  hic yok demek iki asiri uctur. Bu isin birde orta yolu var, ama nedense  kimseye bu cazip gelmiyor. 

Allah'a emanet

Kadir 

 

Yukarı dön Göster muhliskul's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muhliskul
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Abdurrahman'ın yaptığı açıklamaları onaylamadım. "Allah isterse araştıracağım," dedim; araştırıyorum ve yanıldığını görüyorum. O başka. Ama konunun saptırılarak müzakerenin boğulmasına gönlüm razı gelmedi. "Artık ben yokum," dediğim halde müdahale etmemin nedeni o. 

Tepeden bakan, kara çalan, kayıkçı kavgasına teşne anlatıları kâle almaktan yana değilim. Geçiyorum.  

Sevgi ile,

Hasan Akçay

____________________________________________________________ __________

Nisâ 101-104'te uygulaması anlatılanın namaz değil Kuran eğitimi olduğu öne sürülüyor. Oysa kafirlerin fitnesinden korkuluyor orda (enyeftinekum ellezîne keferû). Fitne o kadar yakında ki inananlar silahlarını ellerinin altında bulundurmak zorundalar. Cephe orası. Bu kesin. 

Cep he de eği tim veril mez, eğitim alın maz; can verilir, can alınır. Eğitim cephe gerisinde olur.

Örneğin cephede mermi taşıyan kadınlar eğitimlerini cephe gerisinde almış, "Vatan nedir? Savaş nedir? Mermiler soğukta, sıcakta nasıl korunur? Mermi taşırken nerelerde mola verilebilir? Mola sırasında mermiler nereye konur?" gibi soruların cevabını öğrenmişlerdir.

Askerlere mermi taşırken onlar artık savaşçıdır ve bulundukları yer cephedir. Orda eğitim verilmez. Ama mola verilir; mola sırasında yemek yenip nöbetleşe namaz kılınır.

Silah taşıyan bu askerler de öyle. Eğitimlerini cephe gerisinde almışlardır. Orada öğrendiklerini cephede uygular, önlemlerini alırlar. Mola verirler. Yemeklerini yiyip ibadetlerini ederler.

 

____________________________________________________________ _____________________________

 

Aşağıda anlatılan olayın geçtiği yer de bir tür cephe idi; okul değildi; eğitim yapılacak yer asla değildi. Ama matarasından su içenimiz, cebinden bisküvi yiyenimiz olmuştur elbet.

Sabah ezanı okunsaydı her halde namaz kılanımız da olurdu. Çünkü askeri lisede mescidimiz vardı; bazılarımız namaz kılmaya alışmıştık ( http://63.231.71.139/forum_posts.asp?TID=5823&PN=1&T PN=1 ):

Tek tük silah sesi duyuluyordu. Sonra önümüzden asker dolu GMC'ler geçti; karşımızdaki ağaçların arasına girdiler. İsmet ve ben bakanlığın önündeki arkadaşların yanına geçtik. Coğunluğun yanında olmak insana güven veriyordu.

Biraz sonra sürüne sürüne Adnan Midyat geldi. Heyecanlıydı. "Bize ateş ettiler," dedi. Adnan karşılık vermek istemiş ama "bu meret" tutukluk etmiş. Mermi yatağını, tetiği kurcaladı. Silah birden ateş aldı. "Vay canına yahu," dedi. "Orda ateş almamıştı."

Bizim olduğumuz yerden ateş eden tek silah bu idi.

Sınıf arkadaşım Erdoğan Gülsoy da ordaydı. Morali bozuktu. "Bu iş yaş," diyordu. "Bir kere karşılıklı ateş edilmeye başlandı mı o işten hayır gelmez."

Karşımızdaki ağaçların arasından birden ateş edilmeye başlandı. Sanki Erdoğan'ı haklı çıkarmak için.

 

Yüksek Denetleme Kurulu ile Tarım Bakanlığının arasında bir sokak var. Ordaki bir kapının girintisine sığındık. Erdoğan çömük ben ayakta beklemeye başladık.


"Burdan çıkmayalım," dedim. "Ne zaman bizi almaya gelen olur o zaman çıkalım." Epey bekledik. Sabaha doğru bir ses duyduk. Önce uzaktan. Sonra ses giderek yaklaştı:

 

 



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 

<< Önceki Sayfa 128 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats