HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: KURAN’DA NAMAZ/SALAT Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

..."qasara/yaqsuru"nun yalnızca geçişsiz olduğu iddiası yanlıştır. İkisi de olabilir. Yani

-Geçişsiz

-Geçişli

 

Biz geçişli için şöyle deriz (Açıklamayı yapan Q_student, anadili Arapça olan biridir. H A):

 

قصر الشعر: Saçı kısalttı.

قصر من الشعر : Saç(tan) kısalttı.

قصر الصلوة: Salâtı kısalttı.

قصر من الصلوة : Salât(tan) kısalttı.

 

Kaynak: Lane's lexicon, page 2533

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay

 

____________________________________

 

Q_student:

 

…it is wrong to assume that word "qasara/yaqsuru" is only intransitive.
It is used both ways :i.e
-Intransitive
-Transitive


For transitive we say

قصر الشعر
= He shortened the hair
قصر من الشعر
= He shortened  the hair
قصر الصلوة
= He contracted or crutailed the "salaat"
قصر من الصلوة
= He contracted or curtailed the "salaat"


Reference: Lane's lexicon page 2533

 

*

 

Samia Q student'ın verdiği bir örneğe itiraz ediyor. Ama "Bunlar gramercilerin kuralları" diyerek kapıyı aralık bırakmayı da ihmal etmiyor (Uzun süredir kendisini izlerim. Gramer uzmanıdır. H A)

 

Samia:

 

Your example is not correct. The first line : قصّر الشعرَ  has a form II verb and is transitive: he shortened the hair (hair is accusative/direct object); but when it's intransitive, it's form I: قصُر الشعرُ : the hair became short (hair is nominative/subject).


So, if you want to say (he contracted/shortened the salaat) analogically it should be قصّر الصلاة. But again, these are the rules of grammarians.


 

Q student'a göre itiraz geçersiz:

 

 

تاج العروس من جواهر القاموس - (ج 13 / ص 421)
وقَصَرَه يَقْصِرُ 07; ، بالكَسْر ، قَصْراً : جَعَلَهُ قَصِيراً
تاج العروس من جواهر القاموس - (ج 13 / ص 422)

 وقد قَصَرَ الشَّعرَ : كَفَّ منه وغَضَّ حتّى قَصُر

 

Samia ( http://free-minds.org/forum/index.php?topic=9598350.msg20198 3#new):

Salaam student!

Just because I did not copy and paste, you think I have no evidence? When I see the dictionary giving form II and form I the same usage and meaning, I believe this is backtranslation to fix this verb for salaat. And Taj al-3aroos and Lane's are the same.

Salaam Hasan, all

Interesting meaning for taqsuroo is to make it earlier than the time of 3ishaa', i.e when the sun starts to be yellowish. This fits well in case of fear, because there's no point in performing salaat when you are afraid, and at night. This meaning is shared by CA dictionaries, and I quote Al-3ain:

والقَصرُ معروف، وجمعه قُصُورٌ.: قبل اصفرار الشمس لأنك تقتصِرُ على أمر قبل غروب الشمس .
وأقصرَنْ 75;: صرنا  في ذلك الوقت.


Al-qasr, known, pl. qusuur: before the yellowing of the sun, because you decide/limit yourself to something before sun set.
aqsarna: we are at that time (i.e. qasr)

 

____________________ 

 

Sevgili Samia

 

Övgü Allah, "qasara"nın geçişli olarak kullanıldığını da onayladınız. İşte daha fazla kanıt: 


الصحاح في اللغة - (ج 2 / ص 80)
وقَصُرَ الشيءُ بالضم يَقْصُرُ قِصَراً: خلافُ طالَ. وقَصَرْت 15; من الصلاة بالفتح أقْصُرُ قَصْراً.

لسان العرب - (ج 5 / ص 95)
وقَصَرَ الشعرَ كف منه وغَضَّ حتى قَصُرَ

كتاب العين - (ج 5 / ص 58)
  وقَصَرْت 15; الصَّلاة 14; قَصْراً وقَصَّرْ 78;ُها


NOT: "Kitaabun Ain"dan şu bölümü neden makasladığınızı sorabilir miyim? Huh :

المغرب في ترتيب المعرب - (ج 2 / ص 180)
و ( قَصْر الصلاة ) في السفر : أن يُصِلّي ذاتَ الأربع ركعتين


Saygılar.



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Siz/ cumhur, "qasara min-es-saléti" den: "terake minhé qismen : Namazın bir kısmını bıraktı/terketti." anlıyorsunuz.

Ben de "qasara min-es-saléti"den: keffe anhé ve terakahé meal-acz.": aczinden/yetişemediğinden salattan geri kaldı, salatı bıraktıTerketti." anlıyorum.

Vesselam.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Tekrar merhaba Abdurrahman kardeşim. Anlamaya çalışıyorum. Ama bana göre önemli olan uygulamadır; dolayısıyla ikisi de aynı. İster düşmanın muhtemel fitnesi yüzünden olsun ister inananların aczi... sonuçta salâtın bir kısmı yapılmıyor; bir kısmı ise yapılıyor. 

Salâtın toptan terkedilmesi söz konusu değil çünkü 4:102'de anlatılan, Allah'ın gerçeğidir: düşmanın tehdidi silahlarımızı elimizin altında tutmamızı gerektirecek kadar yakın olduğu halde "1 kıyam + 1 secde"lik uygulama var. Onu yok sayamayız.

Benim anladığım, üzerinde durduğumuz ifadeye Samia sizin uygun gördüğünüz anlamın verilmesinden yana; Q student ise geleneksel anlayışa katılıyor.

Samia'ya soracaklarım var. Allah isterse. Onun özellikle şu sözü dikkatimi çekti: 

Bir sözlük "Kalıp II ve Kalıp I, kulanım ve anlam açısından, eşittir!" diyorsa salâtı üretmek için çeviriyi kitabına uyduruyor demektir - When I see the dictionary giving form II and form I the same usage and meaning, I believe this is backtranslation to fix this verb for salaat.   

Sizden ricam: SAÇ anlamına gelen kelimeyi bizim harflerimizle yazar mısınız ve ilki ile ikincisi arasındaki yazılış ve söyleniş farklarını belirtir misiniz. Lütfen.

Samia'ya göre birinci satırdaki قصّر الشعرَ ifadesinde fiil, Kalıp II'dedir; dolayısıyla geçişlidir: saçı kısalttı (SAÇ düz nesnedir) ama fiil geçişsiz olunca Kalıp I ortaya çıkar: قصُر الشعرُ yani saç kısa oldu (SAÇ öznedir).

O halde  "Salâtı kısalttı" demek istiyorsanız kıyasen cümleyi  قصّر الصلاة yapacaksınız . Ama sonuçta yine de gramercilerin kuralıdır bu.  

Sevgi ile.

*

Sevgili Samia,

 

Övgü Allah'a, "qasara"nın geçişli olarak ta kullanıldığını onayladınız. İşte daha fazla kanıt: 


الصحاح في اللغة - (ج 2 / ص 80)
وقَصُرَ الشيءُ بالضم يَقْصُرُ قِصَراً: خلافُ طالَ. وقَصَرْت 15; من الصلاة بالفتح أقْصُرُ قَصْراً.

لسان العرب - (ج 5 / ص 95)
وقَصَرَ الشعرَ كف منه وغَضَّ حتى قَصُرَ

كتاب العين - (ج 5 / ص 58)
  وقَصَرْت 15; الصَّلاة 14; قَصْراً وقَصَّرْ 78;ُها


NOT: "Kitaabun Ain"dan şu bölümü neden makasladığınızı sorabilir miyim? Huh :

المغرب في ترتيب المعرب - (ج 2 / ص 180)
و ( قَصْر الصلاة ) في السفر : أن يُصِلّي ذاتَ الأربع ركعتين


Saygılar,

Q student

__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Merhaba Hasan kardeşim,

Saç/kıl; (aynın sakin okunuşuyla) Şe'r (veya aynın üstün okunuşu ile) şear. Şin+ayn+râ harflerinden oluşmuş.

Samia'nın kalıp 1 dediği QA-SU-RA (kısa oldu/kısa geldi). Kalıp 2 dediği QAS-SA-RA (kısallttı). 1.nin geniş ve gelecek zaman kipi YEQSURU, 2.nin YUQSİRU olur. Nisa 101'de, dkkat edeseniz, TUQSİRÛNE değil de YEQSURÛNE'dir. 1-KE-TE-BE (yazdı), A-Lİ-ME (bildi/öğrendi/anladı), NE-ZE-LE (indi/kondu-konakladı). 2- KET-TE-BE (yazdırdı), AL-LE-ME (bildirdi/öğretti) gibi.

Birincisi geçişsizse, ikinci kalıba aktarılınca fiil geçişli olur. Örneğin NEZELE geçişsizdir, İniş fiili inende kalıyor. Kalktı, oturdu, gitti, geldi vs de böyledir, geçişsiz fiillerdir. Şayet geçişli ise geçişliliğini bir kat daha artırıyor. Örneğin; ALİME (bildi) fiili geçişlidir, ALLEME geçişliliğini katlamış oluyor. Yani fiil birden fazla nesneye geçiş yapmıştır.

Sevgiler, saygılar.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Samia'nın verdiği örneklere değinmeyi unuttum. Örneklerini biraz daha açayım.

ıı- QASSARA AHMEDU ŞE'RAHÛ, ı- fe QASURA ŞE'RUHÛ.

ıı-Ahmet saçını kısalttı, ı- Ahmed'in saçı kısa oldu/kısaldı.

ıı- Geçişli. ı- Geçişsiz.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Çanakkale’deki Anadolu’nun Hikâyesi 

Türk askerleri Çanakkale'de çatışmaların kesildiği bir anda namaz kılıyor. http://fotogaleri.samanyoluhaber.com/galeri/615/2

Bir forumda nerspi soruyordu: Nisâ 102'deki o inananlar ne yapıyor? Eğitim?

Hayır! Can pazarı orası. Orda ölünür, öldürülür. Eğitim yapıllmaz. Tıpkı üzerinde trajedi oynanmakta olan sahne gibi. Oyun başladıktan sonra sahnede eğitim olmaz. Makyajlar, uyarılar "sahnenin gerisi"nde yapılır. Tıpkı bunun gibi savaşta eğitim "cephenin gerisi"nde yapılır.

4:102'deki inananlar "1 kıyam + 1 secde"den ibaret namaz kılıyorlar. Tıpkı Çanakkale'de savaşan şu askerler gibi.

Sevgi ile,
Hasan Akçay

101'de salatın kısaltılması değil de, terki mevzu bahis. O kadar ben odaklı olmayın. Sizden başka abdurrahmanlar da var; onlar 101'de salâtın kısaltılmasından söz edildiğine inanıyor. 

İfademiz: en taksurû mine's salât. Samia buradaki fiilin geçişsiz olduğuna dair bir Arap sözlüğünden örnek getirdi, "Güvenilir sözlük budur," diyerek. Ama makaslamış. Meğer cümlenin devamında fiilimizin geçişli de olduğuna dair açıklama yapılıp örnekler veriliyormuş.     

Bu bir yana. Fiilimiz geçişsiz olup (salâttan) geri kalmak anlamına gelince de üşenmek ama yine de kalkıp kılmak gibi salâtın, eksik te olsa, kılındığını gösteriyor. O yüzden izleyen ayette o salâta dair "1 kıyam + 1 secde"lik uygulamanın "tarif"i var.

Bir çatışma falan yok, karşılarında hazır düşman bir cephe yok. Arazide keşifteler. Aldıkları duyum üzere keşfe çıkan bir birlik var... Yine karıştırıyorsunuz. Çatışma başka, cephe başka. Çatışma olsa zaten çatışırlar; salât etmezler.

Tiyatro benzetmesine dönelim. 

Piyesin oynandığı saaterde sahne: cephe. Piyesin oynanması: çatışma. Oyundan önceki hazırlık anı ve perde araları: cephenin çatışmasız anları. Bu anlarda oyuncular isterlerse sahnede kalıp ısınma hareketleri yapabilir, başarı için dua edebilirler, hattâ çay içebilirler (oyunlarda bunların yapıldığını gördüm ve izleyicelere çok sevimli geldiğini gözlemledim) ama eğitim alamazlar.  

Artı, "Cephe yok!" diye diye cephenin var olduğunu anlatıyorsunuz çünkü bu sözleriniz cephenin tarifi. Karşılarında hazır bir düşmanın var olduğunu düşünüyorlar ki korka korka onu keşfe çalışıyorlar. Keşifçilik oynamıyorlar. Şunu bilin: o keşfe katılan herkesin hayatı tehlikededir

aralarında Resul yok. 102'de aralarında Resul varsa ve onlara salatta bulunacaksa salat var. Ayet varsa demiyor. VE İZA KUNTE FÎHİM diyor: sen onların içinde olduğunda. Olması şarta bağlı bir şeyden söz etmiyor cümle; olan bir şeyi anlatıyor. Şart cümlesiyle hüküm cümlesi arasındaki farkı göz önüne alalım lütfen.

Resul'ün aralarında bulunmaması halinde, namazı nasıl kılacaklarının tarifi neden yapılmamış da... Allah'ın Elçisi ne yapıyorsa her komutan onu yapar. Örneğin erkeknden evini terkedip askerlerine savaş düzeni aldırır (Âl-i İmrân 121), namaz kıldırır (4:102). Âl-i İmrân 121'e itiraz mı ediyoruz ki Nisâ 102'ye itiraz edelim? Tutarlı olalım lütfen!

Bu keşif harekâtı günler, haftalar sürebilir. İşte bu süre zarfında yapılacak salatta mevcut birlik ikiye bölünerek salata alınmaları istenmiş. İsterse İran-Irak savaşı gibi sekiz yıl sürsün cephede Kuran eğitimi olmaz. İran, eğitim yoluyla, Irak'lı esirlerin beynini yıkama işini nerde yaptı, cephede mi? Hz Muhammed bir dahiydi; izin verin de Humeyni kadarcık aklı başında davranabilsin.



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

101'de salatın kısaltılması değil de, terki mevzu bahis. Bir çatışma falan yok, karşılarında hazır düşman bir cephe yok. Arazide keşifteler. Aldıkları duyum üzere keşfe çıkan bir birlik var , aralarında Resul yok. 102'de aralarında Resul varsa ve onlara salatta bulunacaksa salat var. Bu keşif harekâtı günler, haftalar sürebilir. İşte bu süre zarfında yapılacak salatta mevcut birlik ikiye bölünerek salata alınmaları istenmiş. Teyakkuz halinde olmak lazım, alınmış bir duyum da olsa. Çünkü kafirler gerçek düşmandırlar, önemseyip tedbirini almalılar.

Kuran'da, uzun yada kısa, tarifi yapılmamış bir namazın kısa şekli tarif edilmiş olamaz.

Şu sorunun mutlaka mantıklı, destekli bir cevabının verilmesi lazım:

Resul'ün aralarında bulunmaması halinde, namazı nasıl kılacaklarının tarifi neden yapılmamış da, aralarında Resul'ün bulunması durumunda namazın, (o da) Resul tarafından nasıl kıldırılacağının neden tarifi yapılmıştır?!

 

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Fıkıh kaidelerine göre şu anki bildiğimiz namazın kabul (?) olması için  okunması gereken âyet sayısı en az kaçtır? Süre olarak (dk, sn vb) ne kadar sürer? 
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
baybora
Ayrıldı
Ayrıldı
Simge

Katılma Tarihi: 06 eylul 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 547
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı baybora

selam,

araya gireceğim önemli olduğunu düşündüğüm bir sualim var

9:122'deki mekan ile 2:196'dan başlayıp devam eden ve 22. surede bahsedilen ritüel için (Hacc) mekan aynı mekan mıdır?

Yani tedrisat için seferber olanlar ile hacc için gelenler aynı mekana mı geliyorlar?

Benim anladığım tedrisat için Medine, Hacc için Mekke'ye işaret ediliyor. Peyamber(a.s) hicretten sonra Mekke'ye bir daha yerleşmediğini tarihsel malumattan biliyoruz. Kabri'de Medine'dedir.

o halde, "sana gelsinler ifadesi" İbrahim(a.s) daha yakın duruyor. Medine'ye değil Mekke'ye yani "Beyti haccetmek için".

selam ve dua ile,

rıdvan

 

 

 



__________________
Tanrı'ya inanan adam olmak kolay, ve fakat Tanrı'nın inanacağı adam olmak zor!
Yukarı dön Göster baybora's Profil Diğer Mesajlarını Ara: baybora
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

aralarında Resul yok. 102'de aralarında Resul varsa ve onlara salatta bulunacaksa salat var. "Ayet varsa demiyor. VE İZA KUNTE FÎHİM diyor: sen onların içinde olduğunda. Olması şarta bağlı bir şeyden söz etmiyor cümle; olan bir şeyi anlatıyor. Şart cümlesiyle hüküm cümlesi arasındaki farkı göz önüne alalım lütfen." (Hasakçay)

Ha "aralarında bulunduğu zaman", ha "aralarında varsan". Anlam kayması olmuyor.

VE İZÂ KUNTE FÎHİM FE EQAMTE LEHUM ESSALÂTE  FE LTEQUM TÂİFETUN... 

Bu cümlenin başındaki izâ şart manasını içeriyor ve fe ile başlayan cümle de cevâb cümlesidir.

Alıntı:

"8- (izé): Zarfu zamandır. ŞART MANASINI MUTAZAMMIN OLMAĞLA CEVÂBÎ MUKTAZÎDİR. Cümle-i fi'liye evvelinde bulunur. Fi'lin mazi olması ekser ve muzari' olması eqaldir.

Ve izé raev ticératen ev lehven infeddû..." (El-Muqtedab fî qavâidi-n-Nahv- Muhammed Zihnî) Osmanlıca eser.

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

<< Önceki Sayfa 128 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats