HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: KURAN’DA NAMAZ/SALAT Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
ibrahimim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 17 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 506
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ibrahimim

baybora Yazdı:

selam,

araya gireceğim önemli olduğunu düşündüğüm bir sualim var

9:122'deki mekan ile 2:196'dan başlayıp devam eden ve 22. surede bahsedilen ritüel için (Hacc) mekan aynı mekan mıdır?

Yani tedrisat için seferber olanlar ile hacc için gelenler aynı mekana mı geliyorlar?

Benim anladığım tedrisat için Medine, Hacc için Mekke'ye işaret ediliyor. Peyamber(a.s) hicretten sonra Mekke'ye bir daha yerleşmediğini tarihsel malumattan biliyoruz. Kabri'de Medine'dedir.

o halde, "sana gelsinler ifadesi" İbrahim(a.s) daha yakın duruyor. Medine'ye değil Mekke'ye yani "Beyti haccetmek için".

selam ve dua ile,

rıdvan

 

 

 




Selamlar sevgili rıdvan,

O halde hudeybiye antlaşması veya Rıdvan beyatı hadisesi olarak tarihe geçen Muhammed (a.s) ve arkadaşlarını Medine’den Mekke’ye/Kabe’ye çeken şey de “…Bir zamanlar İbrâhim'i Beyt(Ka'be'n)in yerine kondurmuş(ve ona şöyle emretmiş)tik: "Bana hiçbir şeyi ortak koşma ve tavâf edenler, ayakta duranlar, rükû' ve secde edenler için Evimi temizle." İnsanlar içinde haccı ilân et; yaya olarak veya uzak yollardan gelen yorgun develer üzerinde sana gelsinler…” HAC:26,27  bu ayetlerde de yer alan ve sözünü ettiğiniz evrensel çağırı olabilir mi?

 

Selam ve dua ile.






__________________
Ey inananlar, Allah'tan korkarsanız O size iyi ile kötüyü ayırdedici bir anlayış verir, kötülüklerinizi örter ve sizi bağışlar. Allâh büyük lutuf sâhibidir
Yukarı dön Göster ibrahimim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ibrahimim
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Wakas:

1) Allah'ın sözlerini işitince FİZİKΠsecdeye varan her hangi bir kimse Kuran'da yok.

Hasan Akçay: İsrâ 107 Allah'ın sözlerini işitip HUŞU İÇİNDE ve TEVAZU İLE secdeye varan özel kişilerden söz ediyor; her hangi bir kimseden değil.

2) Allah'ın sözlerini her işittiğimizde çenemizin üstüne secdeye varmaya yeltenmemiz uygulaması imkansız ve tehlikeli bir iştir. 

Hasan Akçay: Güneşe ve aya yapılan secdenin (27:24, 41:37) kanıtladığı üzere ibadetteki secde kesinlikle fizikîdir ama ÇENE ÜSTÜNE huşu içinde, tevazu ile anlamına gelen bir deyimdir. Bunu Samia kanıtladı.

Samia (http://free-minds.org/forum/index.php?topic=15172.75) :

İsrâ 108: Ve diyorlar ki "Rabbimizin şanı yücedir, Rabbimizin vaadi mutlaka gerçek olacak." ويقولون سبحان ربنا إن كان وعد ربنا لمفعولا

İsrâ 109: Ağlaya ağlaya çenelerinin üstüne kapanıyorlar; o onların tevazusunu artırıyor.ويخرون للأذقان يبكون ويزيدهم خشوعاً

Açık ve net; ÇENE ÜSTÜNE ifadesi bir deyimdir; anılan kimselerin tepkilerini huşu ve tevazu ile ortaya koyduklarını dile getirir (سجد: خشع : huşu, tevazu)

3) Nisâ 102'deki uygulamanın sonu secdedir. O halde eğer salât Allah'ın sözlerini işitmek için yapılıyorsa (ki öyledir; Kuran bunu kalın çizgilerle vurgular) secde yapılır yapılmaz sona eren salâtta Allah'ın sözlerini işitecek vakit bulunamaz. 

Hasan Akçay: İnananların aklını işleten insanlar olması gerekir; secdeden sonra Allah'ın sözlerini okuyup işitecek kadar oturmayı akledebilirler. Ama sizce onlar bu kadarcık bile aklını işletemezse o zaman 4:102'deki uygulamanın ayakta başladığına dikkat edin. Allah'ın sözlerini en azından o zaman okuyup işitirler.

Sevgi ile,
Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Hasan Akçay: "İnananların aklını işleten insanlar olması gerekir; secdeden sonra Allah'ın sözlerini okuyup işitecek kadar oturmayı akledebilirler. Ama sizce onlar bu kadarcık bile aklını işletemezse o zaman 4:102'deki uygulamanın ayakta başladığına dikkat edin. Allah'ın sözlerini en azından o zaman okuyup işitirler."

Hasan Akçay Kardeşim,

Uygulama ayakta başlamıyor. Qâme, her cümlede "kalktı" anlamına gelmiyor. Çok farklı anlamlara geliyor. Buna onlarca örnek verebilirim, ama konumuz Arapça dersi olmadığından buna gerek yok. Bir iki örnek:

Qâme meqâmehû: Yerine geçti.

Bu cümlede qâme fiili kalktı'nın tam zıddı olan "oturdu"yu mefhum. Makam da oturulan yer/koltuk. Cümleyi "makamına kalktı" mı anlamalı?

Qâme ilé elmedraseti: Okula gitti. Qâme ilé essati: Salata gitti.

Qif lî: Dur !/Beni bekle!

102'deki "İzé eqamte lehum essaléte": Onlara salatı uyguladığında.. Burada sizin gibi "kalkmak" anlamından bakarsak anlamı, "namazı ayağa kaldırdığında" olmalı.

"Qâme mea" beraber/birlikte bir yerde olmayı ifade eder.

"li tequm tâifetun minhum meake: Bir grubu seninle beraber/birlikte olsun!" dur. "Seninle beraber ayağa kalksın!" anlamı yanlış anlamdır. Bakın Elmalılı: "Ve o vakit sen içlerinde olup da onlara namaz kıldırdığında, içlerinden bir kısmı seninle beraber namaza dursun,..."

Buradaki duruş namaz boyu duruştur. Namaz boyunca ayakta duruş değildir.

Vesselam. 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Hasan Akçay: "Güneşe ve aya yapılan secdenin (27:24, 41:37) kanıtladığı üzere ibadetteki secde kesinlikle fizikîdir ama ÇENE ÜSTÜNE huşu içinde, tevazu ile anlamına gelen bir deyimdir. Bunu Samia kanıtladı."

O halde güneşle ayın secdeleri de fizîkidir, derim! (Yusuf 4)

Secde edilen güneşten, gökteki güneşin kastedildiği kanaatında değilim. Güneşe secde/kulluk temsilidir. "Allah'ın yaratıklarına, ne kadar büyük, güçlü olursa olsun, kul olmayın!" anlamına bir temsili ifade olduğu düşüncesndeyim. Gerçekte kimse güneşe secde etmiyor. Güneş kıralı/imparatoru/imparatorluğu/firavunu/ hakim otoriteyi temsil ediyor inancını taşıyorum.

Secde, 41/37'den de anlaşıldığı gibi, bütün bir kulluktur. "...vescudû lilléhi ellezî xaleqahunne in kuntum iyyéhu te'budûn: Eğer (iddia ettiğiniz gibi gerçekten) O'na kulluk ediyorsanız (güneşe, aya (şuna ,buna) değil de sadece Allah'a secde edin /boyun eğin/kul olun!" 

Vesselam.

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

Nisâ 102: Seninle qm etsinler - فلتقم طائفة منهم معك.

Bu "qm"nin salâtın bir bölümü olarak güneşe secde* edenlerin o fizikî "secde"siyle birlikte yapıldığını, artı, Nisâ 102'deki salâtın cephedeki bir uygulama olduğunu ve cephede Kuran eğitimi alınıp verilemiyeceğini göz önünde bulunduralım.

Cephede uygulanan o salât talim ya da Kuran eğitimi olmadığına göre, nedir?

Bakara 20: Işık onları aydınlatınca onun içinde yürürler; karanlık üzerlerine çökünce ise dikelip kalırlar - Kullema edâe lehum meşev fîhi ve iza ezlame aleyhim qâmû.

O insanların qm edip kalmaları, benim anladığım, dikelip kalmalarıdır çünkü ışıkta yürümekte olan insanların ışık kesiliverince yaptıkları hareket dikelip kalmaktır. Yanılıyor muyum? 

Sevgi ile.

___________________

*Fussilet 37'de Allah, ALLAH'A KULLUK ettiğini açıklayan bütün insanlara sesleniyor:

Gece ve gündüz, güneş ve ay O'nun ayetlerindendir. Güneşe, aya secde etmeyin; onları yaratan Allah'a secde edin eğer O'NA KULLUK ediyorsanız - Lâ tescudû li'ş şemsi ve lâ li'l kameri ve'scudû li'llahillezî halakahunne in kuntum İYYÂHU TA'BUDÛN.

Güneşe ve aya, onların önünde yere kapanılarak secde edilir. Güneş ve ay, haram-helal hükümleri koyamaz ki secde o hükümlere uymak olsun.   



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
cin13
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 23 ocak 2007
Gönderilenler: 385
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı cin13

Merhaba.

Sheba toplumunda Güneş-Tanrı inancı olup olmadığı ile ilgili çalışma:

Tıklayınız.




__________________
Dinin bakış açısına göre,tüm bu fantastik harikulade evren,tüm bu karmakarışık şeyler, ancak, Tanrı’nın, insanların iyi ve kötü için çabasını gözlediği bir sahnedir.. Bu sahne,bu oyun için çok büyük!
Yukarı dön Göster cin13's Profil Diğer Mesajlarını Ara: cin13
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Haklısınız Hasan kardeşim. Yürümekte olan birine "qum" deyince "dur" demek, "dikil" demek değildir.

Muhabbetle.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

mh'in makalesinden (http://free-minds.org/forum/index.php?topic=7428.0):

İçinde SCD bulunan başka bir ayete geçelim. 4:102. Bir de bu önemli ayete bakalım. 

“Sen onların içinde olup onlara ödev (okuma toplantısı) yaptırdığın vakit onların bir bölüğü silahlarını da alıp seninle dikelirken ötekiler arkada beklesinler. Secdeden sonra arkaya geçsinler; namaz kılmamış olan öteki bölüğü böylece seninle kılabilsin. Dikkatli olsunlar; silahlarını yanlarına alsınlar. Kafirler isterler ki donanım ve silahlarınızın ayırdında olmayın da üstünüze aniden çullanıversinler. Eğer yağmur varsa ya da hasta, yaralıysanız silahlarınızı bırakmanız caizdir. Ama önleminizi alın; dikkatli olun. Allah kafirler için aşağılayan bir ceza hazırladı.”

Görüldüğü üzere mh Allah'ın salât kelimesini okuma toplantısı yapıp çıkmış. Oysa ikisinin arasında dağlar kadar fark var. Salât vakitlidir, mevkûta (4:103); gecenin gündüze ait iki ucuna sarkan zülüflerinde kılınır (11:114). Okuma toplantıları ise her an yapılır.   

Artı, "okuma toplantısı"ından kasıt tam olarak nedir? 


Eğer kasıt Allah'ı anmak için ilahî sözlerin okunması ise bununla salât arasında amaç açısından hiç bir ayrım yok. İnananlar namazı da Allah'ı anmak için kılarlar (20:14).  

Öyleyse bu yaygara niye?

Yok, kasıt eğitim ise nerspi'nin sorusuna makul bir cevap bulamazsınız: 4:102'de inananlar ne yapıyordu? Eğitim? 

Allah'ın gerçeğini bir daha anımsayalım: o inananlar kendilerinin amansız düşmanı olan kafirlerin ani bir saldırısına açıktı. Yani cephedeydiler. Düşman saldırısının her an beklendiği o yerde eğitim olmaz.  

Bir piyesin oyuncuları için oyunun gösterimde olduğu an sahne ne ise Hz Peygamber ve arkadaşları için savaş anında cephe odur. 

Perde aralarında oyuncular sahnede kalıp bir şeyler atıştırabilir, hattâ başarı için dua edebilirler. Ama eğitim toplantısı yapamazlar.

Tıpkı bunun gibi, çatışmanın kesildiği anlarda askerler yemek yiyip namaz kılarlar. Ama talimi, eğitimi akıllarından bile geçirmezler.

Humeyni Iraklı tutsakları cephenin gerisinde eğitip kendine kazanmaya çalıştı; cephede değil. Aklı başındaydı çünkü.

Hz Muhammed bir dahiydi. İzin verin onun da hiç olmazsa Humeyni kadar, tiyatro oyuncuları kadar aklı başında olsun. 

Sevgi ile,
Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

hasakcay Yazdı:
Görüldüğü üzere mh Allah'ın salât kelimesini okuma toplantısı yapıp çıkmış. Oysa ikisinin arasında dağlar kadar fark var. Salât vakitlidir, mevkûta (4:103); gecenin gündüze ait iki ucuna sarkan zülüflerinde kılınır (11:114). Okuma toplantıları ise her an yapılır.   

 Eğer kasıt Allah'ı anmak için ilahî sözlerin okunması ise bununla salât arasında amaç açısından hiç bir ayrım yok. İnananlar namazı da Allah'ı anmak için kılarlar (20:14).  Hasan Akçay

Şu ayetlerde belli /belirlenmiş bir vakitten sözediliyor. Bunun için de "mé'lûm" ve "mé'lûmét" (ç.) kelimesiyle ifade edilmiş: 15/4: (...illé ve lehé kitébun me'lûm), 15/38: (...ilé veqti-lme'lûm), 56/50: (le mecmûûne ilé mîqâti yevmin mé'lûm), 2/197: (Elhaccu eşhurun mé'lûmét), 22/28: fî eyyémin mé'lûmét).

Kitabun mevqût, günlük namaz vakitlerinin belirlendiğini ifade eden bir tamlama olamaz. Hem bir günde birden fazla namaz olduğuna göre "kitében mevqûten" ifâdesinin "kutuben mevéqît/mevqûtét" veya, şayet iki ise "kitébeyni mevqûteyni" şeklinde ifade edilmesi gerekirdi.

İnananlar namazı da Allah'ı anmak için kılarlar (20:14). 

Hayır, "...ve eqimi-saléte li zikrî"nin manası böyle değildir.

"Ve ben seni seçtim, vahiy olunana/söylenene kulak ver! Şüphesiz ben, ben Allah'ım, benden başka ilah olamaz, bana kulluk et (benim dediklerimi yap) da Zikrimi (sana vahy ettiklerimi) izlemeyi sürdür!...... Hevâsına uyup inanmayan kimse seni ondan uzaklaştırmasın! Helâk olursun!" (20: 13-14-16).

Ne yazık ki, "Zikrullâh (Allah'ın zikri)" (5/91) ve "Zikrî (benin zikrim)" (20/14) tamlamalarındaki zikre "anmak" dolayısıyla da "namaz" anlamını yüklemişler.

İnnemé yurîduşşeytânu en yûqia benekumuladévete velbeğdâe filxamri velmeysiri ve yesuddekum an zikrilléhi ve anissaléti fehel entum muntehûn. Ve etîullâhe ve etîurrasûle vehzerû fein tevelleytum fé'lemû ennemé alé rasûliné elbeléğulmubîn. :

"...Ve sizi Allah'ın zikrinden ve /yani ona bağlılıktan/izlemekten uzaklaştırmak istiyor, hala mı vazgeçmeyeceksiniz? Allah'ı dinleyin ve/dolayısıyla Resulü dinleyin de (emrine) muhalefet emeyin! Eğer dinlemezseniz biliniz ki, Resulümüzün görevi Allah'ın emrini ulaştırmaktır (Allaah'ın size vereceği azabını sizden savamaz).

Dikkat edin! "anissalâti /salattan" denmiş, "an ikâmetissaléti/salatı kılmaktan" denmemiş!

Allah'ın zikri, Kuran'dır. Salat da ona bağlılık/onu izlemektir; Allah'ı ve /yani Resul'ü dinleyip ona uymaktır. 

Muhabbetle.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

allahın zikri vicdandır...

salat ona bağlılıktır yani vicdana uymaktır...

namaz bunu hatırlamaktır ...




__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 

<< Önceki Sayfa 128 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats