HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: KURAN’DA NAMAZ/SALAT Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhabalar

Sayın Ertugruldi;

Adına ilişkin açılmış başlık gereği, "salat" kavramına "namaz" anlamının yanısıra "dua ve rahmet" anlamlarınıda ilave ederek 3 adet anlam ifade ettiniz. Peki "dua ve rahmet" kavramlarıda müstakil Arapça kavramlar olup, Kur'an bütünlüğünde türevleriyle birlikte kullanılmıyor mu? Hal böyle iken bu iki anlamda zorlama yan anlam olabilir mi? İlaveten "dua" ve "rahmet" kavramlarına ilişkin neler söyleyebilir siniz?

"Salat" kavramıyla ilgili olarak örneğin; 2/157 de geçen, "ulaike aleyhim salavatun min rabbihim ve rahmetun..." ifadesinde çoğul olarak geçen "salavatun" hangi anlama gelmekte? "Namaz" olamaz çünkü cümleye uygun düşmüyor, "rahmet"se zaten geçiyor ayette, yine "dua" ise hiç olamaz, öyleyse ne olabilir? Yine aynı kelimeyi 22/40 ta görmekteyiz şöyle ki; "...le huddimet savamiu ve biyaun salavatun ve mesacidu ..." ifadesinde bu sefer "salavatun" kelimesini "havralar" olarak çeviriyorlar, bu çeviri hakkındaki düşüncelerinizi de öğrenebilir miyiz?

Teşekkür ederim.

Muhabbetle... 

 



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 
ertugruldi
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 26 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 52
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ertugruldi

sayın öğrenci:
ben Arapça bilmiyorum, fakat Almanca, İngilizce ve bir
parça İtalyanca biliyorum: 2/157 Almanca'da Segen ve
Gnade olarak çevrilmiş, ki rahmet ve bağışlama demektir.
22/40 ise Kirchen und Sinagogen olarak çevrilmiş, ki dua
edilen yerler anlamında mescidunla birlikte anılmaktadır
burada salavatun.
Salat sözcüğü Kuran'da 58 yerde geçmektedir. Salatın
karşılığı İngilizce Kuran mealinde hemen tamamen
'prayer' yani dua, Almanca Kuran mealinde ise 'Gebet',
yani yine dua sözcüğüyle verilmektedir. Duayı yerine
getirin/ifa edin denmektedir Kuran-ı Kerim'de. Yabancı
dillerdeki kullanımı pratik bir fiile işaret etmektedir.
Soyut bir 'bağlılık' kavramına değil.
Örneğin Bakara 43'de (Almancası) şöyle denmektedir:
Und verrichtet das Gebet und zahlet die Zakat, und beugt
euch mit denen, die sich beugen.
...yani eğilenlerle birlikte siz de eğilin. Burada
bazılarının iddia ettiği gibi bir kabul etme değil,
vücudu öne eğme fiili söz konusudur. Kabul etme sözcüğü
Almanca'da 'annehmen' dir, 'beugen' ise vücudu öne doğru
eyme fiilidir.
ALLAH herkese zihin açıklığı ve şeytandan uzaklık
versin. Amin.
Yukarı dön Göster ertugruldi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ertugruldi
 
ertugruldi
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 26 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 52
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ertugruldi

ama hangi Arapça??

Kuran-ı Kerim'in indiği çağda bugünkü Arapça'dan daha
farklı bir Arapça konuşuluyordu!!


Yukarı dön Göster ertugruldi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ertugruldi
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhabalar

Sayın Ertugruldi;

2/43 ayetindeki "...verkeu mearrakıin:...ruku edenlerle beraber ruku edin." ifadesinin baş kısmında zaten "ve egımissalate...:ve salatı ikame edin..." ifadesi geçmiyor mu? Yani cümle başında zaten "salatın ikamesi" emri var olup, "salatı ikame" namaz kılmaksa, rukuda eğer namazın içindeki bir şekilsel hareketse, cümlenin devamında "ruku edenlerle beraber ruku edin" ifadesi tuhaf kaçmıyor mu? Parçacı mantık olmuyor mu? Bütünü kapsayan ifadenin ardından parçadan bahsedilir mi?

Ayrıca bu kavrami bakış açısından hareketle, 77/48 ayeti hakkındaki düşüncelerinizi de öğrenebilir miyiz?

Muhabbetle...    



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 
ertugruldi
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 26 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 52
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ertugruldi

sayın öğrenci:
Kuran-ı Kerim'de tam 18 ayette namazı kılın, zekatı
verin buyruğu geçmektedir. Dileseydi RAB bir kere
söylerdi. Acaba neden tam 18 kez söylüyor? Bence bunun
yorumu, namzaı kılmanın merkezi ve çok büyük önemidir.
2/43 ayetinde de namazı kılın dendikten sonra fazladan
bir de rüku edin demesi benim yorumuma göre rükunun
önemine bir vurgulamadır. Bence her sözcüğü illa ki
değişik yorumlamak zorunda değiliz. Bazı şeyler RAB'bin
o eşsiz üslubu bağlamında yorumlanmalıdır. Genel resme
bakın siz. Her şeyi kelimesi kelimesine alırsak örneğin
Kuran, okunacak şeyler anlamınadır. Peki, eğer öyleyse
Kuran sadece okunacak birşey midir? Üzerinde
düşünülecek, öğüt alınacak bir rehber kitap değil midir.
Yani siz herşeyi görünen anlamının dışında RAB'bin
kendine haslığı bağlamında alırsanız iyi olur diye
düşünüyorum. 2/43'te de önemli olan namazın kılınmasının
gerekliliği ve de rükuya yapılan vurgudur.
Selametle.

Aklen:
Sizin bir Müslüman olmadığınız anlaşılıyor. Olmak
zorunda da değilsiniz. Ancak bilin ki bir ALLAH vardır
ve O, kullarına gerektiği şekilde hitap etmiştir. Siz
hiç merak etmeyin, Müslüman olmak için Arapça bilmek
gerekli değildir. 60-65 kadar Türkçe meal içinde örneğin
Muhammed Esed ve Abdülbaki Gölpınarlı'nın Türkçe
mealleri hem hatasızlık hem de Kuran'ın ruhuna uygunluk
açısından kabul edilebilir çevirilerdir.
Eğer İslam hakkındaki olumsuz görüşlerinizi bizlerle
paylaşırsanız onlar hakkında sizinle görüşmeyi arzu
ederiz sizinle.
Selametle.
Yukarı dön Göster ertugruldi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ertugruldi
 
ertugruldi
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 26 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 52
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ertugruldi

77/48:
Ve onlara "[Allah'ın huzurunda] baş eğin!" denildiğinde
buna uymazlar: (Muhammed Esed çevirisi)
Ve iza kıyle lehumurke'u la yerke'une. (Arapça Latin
harfli)
And where it is said to them: Bow down, they do not bow
down. (Shakir)
Und wenn zu ihnen gesprochen wird: «Beuget euch!», sie
beugen sich nicht. (Almanca meal)

ayet gayet açık benim görüşüme göre...siz neyi
soruyorsunuz?
Yukarı dön Göster ertugruldi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ertugruldi
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Ertugruldi yazdı:

77/48:
Ve onlara "[Allah'ın huzurunda] baş eğin!" denildiğinde
buna uymazlar: (Muhammed Esed çevirisi)...

...ayet gayet açık benim görüşüme göre...siz neyi
soruyorsunuz?

 

Merhabalar

Sayın Ertugruldi;

Bahsi geçen 77/48 ayetinde ki "baş eğmek";

A- Fiziki bir "baş eğme" olup namazın içindeki eğilme midir?

B- Yoksa, cümlenin siyak ve sibakını dikkate alarak, "iman etmek/kabullenmek" anlamında mecazi bir "baş eğme" midir?

Muhabbetle...

 

  
 



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 
ertugruldi
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 26 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 52
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ertugruldi

Sayın öğrenci:
size eğilmek fiilinin buradaki kullanımının
İngilizce'sinin bow, Almanca'sının sich beugen,
İtalyanca'sının ise inchinarsi sözcükleri olduğunu
söyleyebilirim. Bu üç mealde de vücudun hareketi
kastedilmektedir. Bu üç meali okuyabileceğiniz site
adresi ise: http://www.kuran.gen.tr/ adresidir.
Dilerseniz girip bakabilirsiniz.

Benim bu konudaki düşüncem, bir insanın önce manevi
planda, ruhunda ALLAH'a biat edip onun manevi huzurunda
eğilmesinin önce geleceği, ardından da bunun pratiğe,
fiile dökülüp O'na olan aşkımızı, hayranlığımızı,
saygımızı rüku ve secde ederek ifade etmemizdir. Bu,
bizim fıtratımızda vardır. Tabii eğer gerçek Müslüman
isek.

Selamet, sevgi ile.

Ertuğrul Dikbaş
Yukarı dön Göster ertugruldi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ertugruldi
 
ertugruldi
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 26 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 52
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ertugruldi

...hatta İngilizce fiil: bow down...dur...yani aşağıya
doğru eğilmek.....
Yukarı dön Göster ertugruldi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ertugruldi
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhaba sayın Ertugruldi;

Özür dilerim, İngilizce, Almanca ve İtalyanca bilmem.

Değerlendirmelerinizden hareketle, "ruku"yu eğilmek, "secde"yide yere kapanmak şekliyle algılarsak, bu eylemleri peşpeşe veya ayrı ayrı yahut kaç defa yapmamız gerekir farkeder mi? Hani ruku sade olarak geçiyor ya 77/48 de. Veya bu eylemler için tayin edilmiş bir yön veya zaman varmı? Yani güney, kuzey, doğu, batı ve günün hangi saatlerinde gibi... Yoksa herhangi bir yöne doğru dönmemiz farketmez mi?

Ayrıca "secde" kavramını daha iyi algılama adına, 84/20-22 numaralı ayetlere ilişkin bir değerlendirme yapmanız gerekirse neler söyleyebilir siniz?

Teşekkür ederim. 

Muhabbetle...



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 

<< Önceki Sayfa 128 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats