HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: KURAN’DA NAMAZ/SALAT Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhabalar

Es-Salat'ın Kur'an bütünlüğündeki en bariz tanımı 5/58 de mevcuttur. Ön cümle mahiyetindeki 5/57 ayetiyle birlikte konuyu anlama cihetine giden herkes, çok net bir biçimde es-salat'ın namaz olmadığını, doğal olarak dinin/imanın kendisini ifade ettiğini anlar.

"Siz ey iman edenler! Gerek önceki vahyin mensuplarından, gerekse (vahyi) inkar edenlerden dininizi hafife alan ve inancınızla oynayanları müttefik edinmeyin. Eğer gerçekten inanıyorsanız Allah'a karşı saygılı olun."

"Onları Salat'a (ilessalati) çağırdığın zaman, onu hafife alırlar ve oyun ederler. Bu, onların kafalarını kullanmayan bir topluluk olduğunu göstermektedir." 5/57,58 (m islamoğlu)

Sayın İslamoğlu'da konunun inceliğini anlamış ki, ayet içinde geçen "es-salat"a namaz demekten özellikle kaçınmış ve gerekçesini ayetin dipnotunda açıklamıştır.

Gündeme tekrar getirdiğim bu iki ayet bütünlüğünde konumuz olan "es-salat"ın, ikame fiiliyle ve zorunlu tezahürü olarak sıkça arkasına ilave edilen "zekatı ita" tamlamasıyla birlikte bizzat dini yaşayarak arınma göstermeyi ifade ediyor. Buyrun delili;

2/277:

"İnnellezine amenü ve amilussalihati: Şüphesiz iman edip salihatı işleyenler,

ve: yani (vav'ı beyaniye veya vav'ı tefsiriye)

egamussalate ve atevuzzekate: bağlanıp izleyerek arınma gösterenler

lehum ecruhum inda rabbihim: onların ücretleri Rabblerine aittir

vela havfun aleyhim velahum yehzenun: onlara korku yoktur ve onlar mahzunda olmayacaklar."

Zaten İslam'ı Kur'an olarak bilen/yeterli gören ve Kur'an daki "es-salat"ı bazı yerde namaz olarak anlayan arkadaşlar bile, doğal olarak bu "namaz"ın içini doldurma noktasında bunca araştırma ve iyi niyetlerine rağmen sıkıntılı bir biçimde kendi aralarında bile çelişkiler arzetmekteler. 

Teşekkür ederim.

Muhabbetle. 

 



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 
İbrahimizm!!!
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 14 subat 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 420
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı İbrahimizm!!!

Merhabalar

Es-Salat'ın Kur'an bütünlüğündeki en bariz tanımı 5/58 de mevcuttur. Ön cümle mahiyetindeki 5/57 ayetiyle birlikte konuyu anlama cihetine giden herkes, çok net bir biçimde es-salat'ın namaz olmadığını, doğal olarak dinin/imanın kendisini ifade ettiğini anlar.

selamlar Öğrenci98,

bu durumdan şunu çıkartabilirmiyiz?

bu salat yani bu tebliği hiç yapmasanız bile en azından tarafınıza  farzlaştırılmış olan zamanlarda yapınız ve bunu yapmadan evvelde abdest alınız,
salat bağlılıkta ısürekli ısrar etme hali /tebliğ/tebyin  bile olsa siz yinede belli vakitlerde bunu tekrar edin???
Yalnız namaza kalkacağın vakit abdest aldan hareketle vakitli veya vakitsiz bu eylemi gerçekleştireceğimizde abdest almalıyız mı? olmalı sence?


Yukarı dön Göster İbrahimizm!!!'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: İbrahimizm!!!
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhabalar

Sayın İbrahimizm;

Bir kısım dostların kafasının karışmasına sebep olan ve abdest ayetleri diye tanımlanan 4/43 ve 5/6 ayetlerinin ikiside "medeni" olup, gerçek müminlerle alakasızdır. İslamı bilmeyen veya kısmi bilgi sahibi olanlarla birlikte münafıklara hitap vardır bu ayetlerde. Genel yaşam olarak ve Allah Resulunun tedrisine İslamı/dini öğrenmeye gelenlerin nasıl bir anlayış ve görüntü içinde olmalarını öğütleyen ayetlerdir. Yani maddi ve manevi pisliklerden arınmış bir şekilde gelmeri istenmektedir. 

İlginçtir ki "ya eyyuhellezine amenü" ile başlayan ayetlerin tamamı "medeni"dir. Kur'an ın hiçbir yerinde direkt olarak münafıklara hitap yok olup, dolayısıyla bu tip ayetlerde hep dolaylı olarak onlara hitap vardır. Münafıklık ve münafık kavramı Kur'an bütünlüğünde "medine dönemi"ne aittir. 

Bahsi geçen 4/43 ayetindeki "sekerat/sarhoşluk" hali ise bildiğimiz manada ki 5/90 da yasaklanan "hamr" sarhoşluğu değildir. Bizzatihi kafa karışıklığıdır, şüphedir, karamsarlıktır vs. Hemen ayetin devamında geçen "vela cunuben" ifadesi ise bu halin tanımıdır. Yani hariçte olmak, konsantrasyonu sağlayamamak, dışta kalmak vs.dır. Yoksa "cunubluk hali" bu topluma birileri tarafından şöyle veya böyle empoze edilmiş cinsel münasebet sonrasındaki hal falan değildir.

Teşekkür ederim.

Muhabbetle...

 



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 
İbrahimizm!!!
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 14 subat 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 420
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı İbrahimizm!!!

Bahsi geçen 4/43 ayetindeki "sekerat/sarhoşluk" hali ise bildiğimiz manada ki 5/90 da yasaklanan "hamr" sarhoşluğu değildir. Bizzatihi kafa karışıklığıdır, şüphedir, karamsarlıktır vs. Hemen ayetin devamında geçen "vela cunuben" ifadesi ise bu halin tanımıdır. Yani hariçte olmak, konsantrasyonu sağlayamamak, dışta kalmak vs.dır. Yoksa "cunubluk hali" bu topluma birileri tarafından şöyle veya böyle empoze edilmiş cinsel münasebet sonrasındaki hal falan değildir.

selamlar,

biliyorum elbet zahmetli bir iş olacak lakin bu paragrafındaki iddianı veya söylene geleni  biraz açar mısın?Değerli kardeşim.Son olarak sure ve ayet no yerine ayetin mealini yazarsanız hakikaten yapılan çalışma daha şık duracaktır çünkü 4/43 gibi belirtme en azından benim açımdan konsatrasyonu bozmaktadır.
Yukarı dön Göster İbrahimizm!!!'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: İbrahimizm!!!
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhabalar

Sayın İbrahimizm;

"Cunub" kavramı hususunda söylenegelen bilgi ilmihalvari olup, cinsel münasebet sonrası hali ifade ettiğidir. Bu anlayışı 4/43 ve 5/6 ayetlerinin meallerinede yansıtmışlardır. Oysa bu kavramın harici, dışı, uzağı, yanı ve kenarı ifade ettiğini Kur'an bütünlüğünde geçtiği yerleri incelemek suretiyle görebilirsiniz.

Bahsi geçen iki ayete gelince, arapçayı bilmemekle birlikte aşırıyorum yapmaya çalışayım: 

"ya eyyuhellezine amenu: ey iman edenler,

la tegrabussalate ve entum sukera: salata(dini tedrise) yaklaşmayın sizler sarhoşken(algıya kapalı olduğunuz zaman)

hatta talemu ma tegulune: hatta ne söylediğinizi bilinceye (objektif oluncaya/ peşin hükmünüzü kaldırıncaya kadar)

ve la cunuben: yani harici olamayarak/dışta kalmayarak/kenarda olmayarak

illa abiri sebilin hatta teğtesilu: yıkandıktan/temiz olduktan (sonra), illa ki ibret için yola çıkın ....." 4/43

*****

"ya eyyuhellezine amenu: ey iman edenler,

iza gumtum ilassalati: salata(dini tedrise) gideceğiniz zaman

feğsilu vucuhekum ve eydiyekum ilel merafıgı: yıkayın kendinizi ve ihtiyaç duyduğunuz yerlerinizi

vemsehu biruusikum ve erculekum ilal ka'beyni: başınız ile ayaklarınızın iki topuğuna kadar silin/temizleyin (baştan ayağa temiz olun/maddi manevi temiz olun)

ve in kuntum cunuben fettahharu: yani cunubseniz temizlenin/arının(da öyle gelin)......" 5/6

Dilerim kısmen de olsa, konsantrasyonunuz yerine gelmiştir.

Muhabbetle...

 



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 
İbrahimizm!!!
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 14 subat 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 420
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı İbrahimizm!!!

öğrenci98 Yazdı:

Merhabalar

Sayın İbrahimizm;

"Cunub" kavramı hususunda söylenegelen bilgi ilmihalvari olup, cinsel münasebet sonrası hali ifade ettiğidir. Bu anlayışı 4/43 ve 5/6 ayetlerinin meallerinede yansıtmışlardır. Oysa bu kavramın harici, dışı, uzağı, yanı ve kenarı ifade ettiğini Kur'an bütünlüğünde geçtiği yerleri incelemek suretiyle görebilirsiniz.

Bahsi geçen iki ayete gelince, arapçayı bilmemekle birlikte aşırıyorum yapmaya çalışayım: 

"ya eyyuhellezine amenu: ey iman edenler,

la tegrabussalate ve entum sukera: salata(dini tedrise) yaklaşmayın sizler sarhoşken(algıya kapalı olduğunuz zaman)

hatta talemu ma tegulune: hatta ne söylediğinizi bilinceye (objektif oluncaya/ peşin hükmünüzü kaldırıncaya kadar)

ve la cunuben: yani harici olamayarak/dışta kalmayarak/kenarda olmayarak

illa abiri sebilin hatta teğtesilu: yıkandıktan/temiz olduktan (sonra), illa ki ibret için yola çıkın ....." 4/43

*****

"ya eyyuhellezine amenu: ey iman edenler,

iza gumtum ilassalati: salata(dini tedrise) gideceğiniz zaman

feğsilu vucuhekum ve eydiyekum ilel merafıgı: yıkayın kendinizi ve ihtiyaç duyduğunuz yerlerinizi

vemsehu biruusikum ve erculekum ilal ka'beyni: başınız ile ayaklarınızın iki topuğuna kadar silin/temizleyin (baştan ayağa temiz olun/maddi manevi temiz olun)

ve in kuntum cunuben fettahharu: yani cunubseniz temizlenin/arının(da öyle gelin)......" 5/6

Dilerim kısmen de olsa, konsantrasyonunuz yerine gelmiştir.

Muhabbetle...

 



selamlar Öğrenci98,

teşekkürler,

meal için herhangi bir meali yapıştırırsın babında söylemiştim..
elbet parantezlerle açıklamaya çalışmışsın ama elbet sorulacak sorular kendini belli ediyor hemen,
mesela neden ayetleri hep mecaz olarak alıyor ve mecazı gerçek olarak kabul ediyorsun?ayetler içiçe manalar  içerir değil mi?


Yukarı dön Göster İbrahimizm!!!'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: İbrahimizm!!!
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhabalar

Değerli İbrahimizm;

Kur'an dilinin büyük bir kısmının mecazi olduğu kanaatindeyim. Belkide bu anlayıştan süzülen düşüncelerdir ifade etmeye çalıştığım düşüncelerim. Bu anlayışı nerden edindin diye soracak olursan, elbette Kur'an bütünlüğünden şeklinde cevap verebilirim. Hatta size ilginç bir ayetide delil olarak getirebilirim. 39/23 te Rabb'imiz mesajın/kitabın tamamı için "müteşabih" ifadesini kullanıyor (kitaben müteşabihen). Sakın 3/7 ayetindeki "kısmi muhkemlik ve kısmi müteşabihlikle" çelişiyor demeyesin, şimdi o konunun izahına gittikmi bu sefer okuyucu dostlar yine konu başkalaşıyor diye fırça atarlar.

Muhabbetle... 

 



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Değerli dost öğrenci98,

Son mesajının ilk cümlesinde Kur'an dilinin büyük bir kısmının mecazi olduğu kanaatinde olduğunu belitmiş; fakat ilerleyen cümlelerde ise Kur'anın tamamının müteşabih olduğunu söylemişsin. Ben birinci görüşüne daha yakınım. Ayrıca vermiş olduğun âyette geçen; müteşabih, ahsenel hadis, kitab, mesani gibi kavramlar gerçekten ayrı bir inceleme konusudur. Âyetin öncesi ve sonrasını incelediğimizde zıt kişiliklerden ve durumlardan  (tağuta kulluk eden ile Allah'a yönelen; göğsü İslama açılmış olanlar ile kalpleri katılaşmış olanlar; ekinin renk ve şekillerinin değişmesi vb.) bahsediliyor. Müteşabih ve mesani kavramlarını birlikte düşünürsek Kur'anın büyük bir kısmının bu şekilde (ikişerli, katmerli, zıt durumları ve sonuçları belirten bir kitap) olduğunu zaten görebiliyoruz.

Evet, bu sefer de konuyu ben değiştirdim galiba :) Neyse fazla değiştirmeyelim. Ama Salat/Namaz bağlamında olduğu müddetçe ilgili âyetlere tabi ki bakmak zorundayız. Allah Kitabı düşünerek okuyanları ve yaşayanları rıza makamına ulaştırsın.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhabalar

Madem yeri geldi bir iki cümlede ben dile getireyimde, sonra okuyucu tarafından konunun başkalaştırılmasına ilişkin fırça yersekte yiyelim artık. Ne yapalım tüm arkadaşlardan özür dilerim.

Sayın Hanif_sufi;

Aslında mesajın/kitabın tamamının müteşabih olmasıyla, Kur'an dilinin büyük bir kısmının mecazi olması birbiriyle çelişen konular olmadığı kanaatindeyim. Şöyle ki; müteşabihat kendi içinde üç ana başlığa ayrılır, bunlar: 1. Emsal göstererek anlatım, 2. Temsili anlatım, 3. İstiare(mecazi) anlatımdır. Bu açıklamadan hareketle, istiare/mecazi anlatım zaten müteşabihatın içindeki bir boyuttur.

39/23 te geçen "Allahu nezzele ehsanel hadisi kitaben müteşabihen mesaniye...: Allah sözün en güzelini benzeşen terarlanan/ikililerden bir kitap olarak indirdi..." ifadesindeki mesajın/kitabın bütünün müteşabihliği lafzi boyutu olup, 3/7 de buyrulan "...minhu ayatun muhkematun hunne ummul kitabi ve uharu müteşabihatun....: onda muhkem ayetler ki bunlar Kitab'ın anasıdır, geriside müteşabihtirler..." ifadesindeki mesajın/kitabın kısmi muhkem ve kısmi müteşabihliği ise mana boyutudur. Ayrıca 39/23 te geçen "mesaniye" kelimesinin kastettiği noktalardan biriside, 3/7 de dile gelen "kısmi muhkemlik ve kısmi müteşabihatlık" olabilir.

Teşekkür ederim.

Muhabbetle...

 



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 
cin13
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 23 ocak 2007
Gönderilenler: 385
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı cin13

öğrenci98 Yazdı:
Cunub" kavramı hususunda söylenegelen bilgi ilmihalvari olup, cinsel münasebet sonrası hali ifade ettiğidir. Bu anlayışı 4/43 ve 5/6 ayetlerinin meallerinede yansıtmışlardır. Oysa bu kavramın harici, dışı, uzağı, yanı ve kenarı ifade ettiğini Kur'an bütünlüğünde geçtiği yerleri incelemek suretiyle görebilirsiniz

Merhaba.

Aynı görüş burada da var:

http://www.tebyinulkuran.com/index.php?page=cunupluk-ve-cena bet

Bir farkla.

Hakkı Yılmaz, cünüp olmayı şehvet duygusuna bağlıyor. 

Yani, şehvet nedeniyle sağduyulu davranmama.

Sevgili Öğrenci98 ise,yanlış anlamadıysam, belirli bir nedene bağlamıyor.



__________________
Dinin bakış açısına göre,tüm bu fantastik harikulade evren,tüm bu karmakarışık şeyler, ancak, Tanrı’nın, insanların iyi ve kötü için çabasını gözlediği bir sahnedir.. Bu sahne,bu oyun için çok büyük!
Yukarı dön Göster cin13's Profil Diğer Mesajlarını Ara: cin13
 

<< Önceki Sayfa 128 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats