HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: KURAN’DA NAMAZ/SALAT Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
ertugruldi
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 26 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 52
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ertugruldi

BİZ her ümmete, kulluklarını göstermeleri için [ayrı] bir
ibadet tarzı (82) tayin ettik. Hac suresi 67.ci ayet-
Muhammed Esed çevirisi.

Ne kadar net değil mi? RAB her ümmete (yani Müslümanlara
da) ayrı bir ibadet tarzı tayin ettik diyor. -----------------------: sizce
herhalde bu ibadet tarzları oruç, zekat ve hacdır öyle
değil mi? Öyle ya namazı yok sayıyorsunuz? Sizin benim
ALLAH'ımın önünde boyun eğip yere kapanmama karşı
çıkmanızın tek bir açıklaması vardır: --------------
İÇİN DE ----------------------

Yukarı dön Göster ertugruldi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ertugruldi
 
ertugruldi
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 26 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 52
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ertugruldi

Herkes Arapça bilecek diye bir kural yok. Ben de
İngilizce ve Almanca bilen kardeşlerimize seslenmek
istiyorum: İngilizce Shakir çevirisi - Nisa 102:
And when you are among them and keep up the prayer for
them, let a party of them stand up with you, and let them
take their arms; then when they have prostrated
themselves let them go to your rear, and let another
party who have not prayed come forward and pray with you,
and let them take their precautions and their arms; (for)
those who disbelieve desire that you may be careless of
your arms and your luggage, so that they may then turn
upon you with a sudden united attack, and there is no
blame on you, if you are annoyed with rain or if you are
sick, that you lay down your arms, and take your
precautions; surely Allah has prepared a disgraceful
chastisement for the unbelievers.
....soruyorum size ey kardeşler: burada sözü edilen soyut
bir başlılık kavramı mı, yoksa bedenin büküldüğü ve yere
kapanıldığı bildiğimiz namaz fiili mi? -------------devam edelim....

 

Yukarı dön Göster ertugruldi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ertugruldi
 
ertugruldi
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 26 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 52
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ertugruldi

ey Almanca bilen kardeşim: Kuran.gen.tr sitesindeki
Almanca Nisa 102 çevirisi:
Und wenn du unter ihnen bist und für sie das Gebet
anführst, soll ein Teil von ihnen bei dir stehen, doch
sollen sie ihre Waffen aufnehmen. Und wenn sie ihre
Niederwerfungen vollführt haben, so sollen sie hinter
euch treten, und eine andere Abteilung, die noch nicht
gebetet hat, soll vortreten und mit dir beten; doch
sollen sie auf ihrer Hut sein und ihre Waffen bei sich
haben. Die Ungläubigen sähen es gerne, daß ihr eure
Waffen und euer Gepäck außer acht ließet, so daß sie euch
plötzlich überfallen könnten. Und es soll keine Sünde für
euch sein, wenn ihr, falls ihr durch Regen leidet oder
krank seid, eure Waffen ablegt. Seid jedoch (immer) auf
eurer Hut. Wahrlich, Allah hat für die Ungläubigen
schmähliche Strafe bereitet.

şimdi, bu mealci de mi olayı çarpıtıp bizi yerlerde
süründürmek istiyor?? ne zorları var bütün bu mealcilerin
de hepsi yanlış çeviri yapıyor??

yok, yok, kardeşler, bu işte bir yanlışlık var...

Yukarı dön Göster ertugruldi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ertugruldi
 
muratmatrak
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 22 mart 2009
Yer: United Kingdom
Gönderilenler: 132
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı muratmatrak

Selam

ertugruldi

ama hala asagida verilen bu sorularin yanitlari bulunmus deildir keske siz hakli olsaniz bu kafakarisikligi alisik olmadigimiz ortama uyum saglama surecindeki mide bulantisi gibi geliyor kaldiramiyoruz.

Gercekbilgi'nin yazdiklari eger bunlari ters orantisini bulabilirsek seninleyim ertugruldi.ama bulmadiysak.....ne kadar lanet etsek o lanet bizemidir bilinmez Yuce Allah Yardimcimiz olsun..

Altaki bu linkten Alintidir ben ugrasiyorum Isin icinden cikamiyorum ki isin basindayim

http://www.hanifdostlar.net/forum_posts.asp?TID=4313

 

Bu fotoğrafın temel organlarını sayıp,bunları kurandan bulalım.

(1)KIBLE (2/142-143-144-145)ayetlerinde 6 kez geçmektedir,ama salat kelimesi hiç yer almamaktadır.Merak edenler 2/142-150’arası ayetleri çok dikkatli bir şekilde defalarca okumalarını tavsiye ederiz.Kıble mekkedeki,kabe denilen dört duvardan oluşan yapı ise,ve diğer bir adıda mescidi haram ise,mescidi harama(dönün…nerede olursanız…nereden çıkarsanız…ona dönün)emirlerini ne zaman nasıl yerine getireceğiz.Çünkü namazda dönün demiyor,acaba Allah defalarca mescidi harama dönün derken namazda dönün demeyi unutmuşmudur??alimler,fakihler onu (içinde ve dışında ekleyerek)ona hatırlatma gereğini duyuyorlar.!!!!

(2)İFTİTAH TEKBİRİ: (ALLAHU EKBER)CÜMLESİ OLUP kendisiyle namaza başlandığı için,bu ad verilmiştir.Allahu ekber sözü kuranda hiç yer almamaktadır.!!!

(3)KIYAM:Namazda ayakta durmak anlamında kullanılmıştır.Buda salatın geçtiği ayetlerde,salatla birlikte yer almamaktadır,bir istisna ile oda şudur(4/103).ayet meal olarak,salatı bitirdiğinizde,allahı ayakta,oturarak ve yanlarınız üzerinde zikredin.(buradada gördüğünüz gibi kıyam namaz bittikten sonra yer aldığına göre,namazın bir rüknü olmadığı son derece açıktır.

(4)RUKU:Ruku masdar olup,baş eğmek mecaz olarak kabul etmek,inanmak,teslim olmak,itaat etmek anlamındadır.Gerçi (ruku’)kelimesi’de kuranda hiç yer almamaktadır.Türevleri olan,fiil ve isimler salat kavramı ile birlikte,tek istisna ile,yan yana yer almamaktadır.O istisna ettiğimiz ayet 2/43’te:namazı kılın,zekatı verin,rüku edenlerle beraber eğilin(s.ateş)görüldüğü gibi,ruku edin namazdanda sonra değil,zekattan sonra yer almaktadır.Eğer birinin rüknü sayılacaksa,zekatın rüknü olması daha makuldur.Ama onunda bir rüknü değildir.Kaldıki zekatta,herkesin bildiği zekat hiç değildir.

(5)SECDE: Secde masdarıda kuranda bu şekliyle hiç geçmemektedir.Bununla birlikte,masdar olarak anlamı,ruku ile eş anlamlıdır.Kuranda secdenin türevleri olan,fiil,isim ve sıfatlar,yine bir istisna dışında,salat kavramı ile birlikte,hiçbir ayette yer almamaktadır.o istisna ayet ise 4/102 dir.Burdada birinci grup için secde ettiklerinde,ötenizde olsunlar…Eğer secde ettilerdeki (secdeyi)namazın bir rüknü olarak kabul edersek,başka hiçbir rüknünede yer verilmediğine göre bu ayette,namaz tek secdeden ibarettir.(yanlış anlaşılmasın kuranda namaz yoktur diyoruz ,dolayısyla namaz secdeden ibarettir görüşünde değiliz.Ancak okuyucunun dikkatini çekiyoruz,bu ayette peygamberin secdesinden söz edilmektedir.!!!hitap peygambere olduğu halde (secde ettiğinizde)değilde,(secde ettiklerinde) denmesi calibi dikkattir,düşünmeye değerdir.

Kuranda fiil olarak 75/31-32’de(fela saddaka vela salla.velakin kezzeba ve tevella) klasik meallere göre ayetin anlamı şöyledir:ne doğruladı,nede namaz kıldı.Fakat yalanladı ve döndü..ALLAH BU AYETLERDE (4)KAVRAM VERMİŞTİR.31.AYETTEKİ (SADDAKA)’NIN ZIDDINI 32.AYETTE (KEZZEBE),YİNE 31.AYETTEKİ (SALLA)NIN ZIDDINI İSE 32.AYETTE(TEVELLA)OLARAK VERİLMİŞTİR.

SALLA NAMAZ KILDI OLURSA,TEVELLA DÖNDÜ,YÜZ ÇEVİRDİ(SALLANIN ZIDDI OLMUYOR).!!AMA DEDİĞİMİZ GİBİ SALLA,(BAĞLANTI KURDU/İLGİ ALAKA DUYDU/İRTİBAT SAĞLADI ANLAMINDA KULLANILMIŞ OLUP TEVELLA FİİLİ,SALLA’NIN ZIDDI OLARAK DÖNDÜ/YÜZ ÇEVİRDİ/YANİ İRTİBAT KURMADI/DİNLEMEDİ DEMEKTİR.

Namazın bir rüknü,kabul ettikleri ‘’ruku’’nun anlamı 77/50’de net olarak inanmak ,boyun eğmek,kabul etmek, olduğu ortaya çıkıyor.(her ne kadar bu kelime kuranda yer almıyorsada…) Kuran’da 77/48’de (ve iza qilelehum irkeuu la yerkeun—onlara ruku edin,yani baş eğin dendiğinde,ruku etmezler,baş eğmezler.)nakarat olarak surede yer alan(veylun yevmeizin lilmukezzibin)49.ayetini hesaba katmassak,48’in devamı ,50.ayet (fe bieyyi hadisin ba’dehu yuminun—peki bundan böyle hangi hadise,söze inanacaklar.)GÖRÜLÜYORKİ RUKU ETMEK’İN EŞ ANLAMLISI İMAN ETMEk olarak verilmiştir.

BAŞ EĞMEK KABUL,YALANLALAMKTA KABUL ETMEMEK ANLAMINDADIR.

Sırası gelmişken,namazın olmasa olmazı olan,en önemli rüknü,secdeninde anlamını kurandan görelim.
84/21-22(ve iza qurie aleyhimulkuranu la yescudun.belillezine keferuv yukezzibun.---kendilerine kuran okunduğu zaman secde etmiyorlar/boyun eğmiyorlar...aksine kafirler yalanlıyorlar .)görüldüğü gibi secdenin zıddı,yalanlamak olarak verilmiştir.

KURANDA SALAT VE ZEKAT, BİRLİKTE PEŞPEŞE 25 CİVARINDA YER ALMAKTADIR.BUNLARI BİRBİRİNDEN AYIRMAK ADETA İMKANSIZDIR.BUNLAR ET VE KEMİK GİBİDİR.SALAT YOKSA,ZEKAT YOKTUR.
BİZE GÖRE,KURANDAN ANLADIĞIMIZ,SALAT VE ZEKAT DİNİN HEPSİDİR..!!!!
BÜTÜN PEYGAMBERLER SALAT VE ZEKATLA GÖREVLENDİRİLMİŞLERDİR.!!!
DİĞER BİR İFADE ŞEKLİ (EMRUN BİL MARUF VE NEHYUN ANİL MUNKER)DİR.!!!
BİR BAŞKA İFADEYLE (AMENU VE AMİLUSSALİHATTIR).!!!
SALAT VE ZEKATI İCRA EDENLERE KURAN MUSLİH VE MUHSİN (YANİ ISLAH EDEN VE EN İYİSİNİ YAPAN)DEMEKTEDİR.
SALAT VE ZEKAT ‘I GÜNCELLEŞTİRİRSEK,BİZE GÖRE KURAN EĞİTİMİ VE ÖĞRETİMİDİR,BU OLMASSA OLMAZDIR…BİR ÇOK AYETTE KARŞIMIZA SALAT ,KURAN DERSİ OLARAK ÇIKIYOR.ÖRNEK 2/101-102-103
ZEKATTA İKAMEİ SALATIN SONUCU OLUP ŞİRKİN PİSLİKLERİNDEN ÖĞRENDİĞİMİZ AYETLERLE ARINMAKTIR..!!!

İKAMEİ SALAT VE İTAİ ZEKATI ŞÖYLE ÇEVİRMEK BİZCE EN UYGUNUDUR:SALATI (DİNE,İMANA,KİTABA,DOLAYISIYLA ALLAHA DEVAMLI BAĞLILIĞI AYAKTA TUTMAK/HAYATTA TUTARAK ŞİRKİN BÜTÜN PİSLİKLERİNDEN TEMİZLENMEYİ GERÇEKLEŞTİRMEKTİR.!!!

 

Yukarı dön Göster muratmatrak's Profil Diğer Mesajlarını Ara: muratmatrak
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

ertugruldi Yazdı:
BİZ her ümmete, kulluklarını göstermeleri için [ayrı] bir
ibadet tarzı (82) tayin ettik. Hac suresi 67.ci ayet-
Muhammed Esed çevirisi.

Ne kadar net değil mi? RAB her ümmete (yani Müslümanlara
da) ayrı bir ibadet tarzı tayin ettik diyor. -----------------  soruyorum: sizce
herhalde bu ibadet tarzları oruç, zekat ve hacdır öyle
değil mi? Öyle ya namazı yok sayıyorsunuz? Sizin benim
ALLAH'ımın önünde boyun eğip yere kapanmama karşı
çıkmanızın tek bir açıklaması vardır ---------------------.

Ayeti Muhammed Esed anlamamışsa ne yapayım yani!

Bu çeviri anlayışına göre her toplumun her türlü tapınış şeklini belirleyen Allah'ın bizzat kendisi oluyor ve her türlü tapınış şekli Allah'ın muradına muvafık oluyor. Bugün yeryüzünde yaşayan bütün toplumların her çeşit tapınışları Allah'ın belirlediği tapınış şekli olmuş oluyor! Esed'in bu anlayışı ayetin devamı ile çelişiyor.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
ertugruldi
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 26 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 52
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ertugruldi

Muratmatrak: dediğin yeri okudum, Kuran'da kıyam vs.
sözcüklerin geçmediğini namazın olmadığına delil
göstermek istiyorlar. Aynı mantıkla gidersek orucun neyle
açılacağı da belirtilmemiş Kuran'da...o zaman örneğin ben
derim ki suyla açılır, sen dersin ki zeytinle...Kuran'da
bu konuda bir şey söylenmediği için oruç Kuran'da yoktur
diyebilir miyiz? Kuran maluımu ilan etmez. Gerekli
gördüğü şeyi tarif eder. Namaz Milattan önce 2.ci binden
beri rüku, kıyam ve secdesiyle kılınıyordu. Müşrik
Araplar da namaz kılarlardı, yalnız namaz kılarken ıslık
çalıp el çırparlardı. Hazret-i Muhammed (Muhammed
değil!!!)bu bidatları ayıkladı namazdan. Sen Kuran'da
salat geçen yerleri bir namaz anlamında düşünerek oku,
bir de bağlılık kavramı (öyle diyorlar ya meczup insan
şeytanları) anlamında oku. Bak bakalım hangisi yerine
oturacak. Namaz salat'tır, yani bağlılıktır da aynı
zamanda, fakat bağlılık kavramı eşittir namaz dersen
olmaz, zira bağlılık daha üst düzey bir soyutlama, bir
genel kavramdır.
Son olarak, İngilizce'de worship = ibadet, prayer = dua,
namaz, prostrate ise secdedir.

ALLAH-Ü EKBER
Yukarı dön Göster ertugruldi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ertugruldi
 
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

ertugruldi Yazdı:
Muratmatrak: dediğin yeri okudum, Kuran'da kıyam vs.
sözcüklerin geçmediğini
namazın olmadığına delil
göstermek istiyorlar. Aynı mantıkla gidersek orucun neyle
açılacağı da belirtilmemiş Kuran'da...o zaman örneğin ben
derim ki suyla açılır, sen dersin ki zeytinle...Kuran'da
bu konuda bir şey söylenmediği için oruç Kuran'da yoktur
diyebilir miyiz? Kuran maluımu ilan etmez. Gerekli
gördüğü şeyi tarif eder. .................

Selam Kardeşler,

daha önce de defaatle söylendiği, ifade edildiği gibi -isteyen kabul et-meyebilir...-Kur'an'da kıyam, rüku ve sücud geçer. hem de müteaddid yerlerde geçer...tabiki salat kelimesinde olduğu gibi bağlamına göre , siyak u sibakına göre farklı anlamlarda kullanılmışlardır. ancak bu farklı anlamlardan birinin kıyamlı salatlardan biri olan " namaz " yani şekilsel kıyam,rüku ve secde olduğuna olan şahsi inancımı tüm bu tartışmalar azaltmamış, bilakis daha da arttırmıştır. tabi ki isteyen istediği gibi düşünür ve burası açık bir forum olduğuna göre de düşüncesini de kimseyi incitmeden, hakaret etmeden ve muhalif düşüncedeki forumdaşlarını ezmeye çalışmadan bizimle paylaşabilir...tartışabilir...fakat,

lütfen forum ilkelerine riâyet edelim...

Muhabbetle

Muhabbetle



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Amel defterinin buradaki gibi düzeltilemeyeceği o çetin günün azabından, alemlerin Rabbi olan Allah'a sığınırım.

Alim olan Allah EN doğrusunu bilir.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

haktansapmaz Yazdı:

ertugruldi Yazdı:
BİZ her ümmete, kulluklarını göstermeleri için [ayrı] bir
ibadet tarzı (82) tayin ettik. Hac suresi 67.ci ayet-
Muhammed Esed çevirisi.

Ne kadar net değil mi? RAB her ümmete (yani Müslümanlara
da) ayrı bir ibadet tarzı tayin ettik diyor. -----------------  soruyorum: sizce
herhalde bu ibadet tarzları oruç, zekat ve hacdır öyle
değil mi? Öyle ya namazı yok sayıyorsunuz? Sizin benim
ALLAH'ımın önünde boyun eğip yere kapanmama karşı
çıkmanızın tek bir açıklaması vardır ---------------------.

Ayeti Muhammed Esed anlamamışsa ne yapayım yani!

Bu çeviri anlayışına göre her toplumun her türlü tapınış şeklini belirleyen Allah'ın bizzat kendisi oluyor ve her türlü tapınış şekli Allah'ın muradına muvafık oluyor. Bugün yeryüzünde yaşayan bütün toplumların her çeşit tapınışları Allah'ın belirlediği tapınış şekli olmuş oluyor! Esed'in bu anlayışı ayetin devamı ile çelişiyor.

Merhaba. Birbirimizi dinleyip cevaplamalıyız. Abdurrahman'ın bu itirazına cevap verildi mi? 

Benim anladığıma göre MENASIK genel anlamda ibadetler değil hac esnasındaki iki vakfe ve, vurgulu olarak, hayvan bağışı ile ilgili olsa gerek. Allah hayvan bağışı gibi katkıların her topluma özgü yollarını göstermiştir. Bunu vahyî buyruklar dışında evrim ve örf yoluyla da yapar elbet. 

Nitekim Mescidi'l-Harâm bölgesinde halkın yemesi için hayvanların kesilmesi bir örf imiş. HAC Yahudilerin büyük ziyafet anlamında kullandığı bir kelime. Hac 27'yi buna göre okumak gerekiyor.

 واذن في الناس با لحج - İnsanları hac ile çağır.

Hacca değil hac ile çağır. İnsanlar o büyük ziyafet için gelecek ve o arada Kabe'yi ve Mescidi'l-Harâmı görüp tefekkür ederek İbrahim'in temsil ettiği tektanrılı dini diri tutacak. Umre: diri tutmak.

Bakara 200 hacla ilgili: فاذا قضيتم مناسككم فاذكروا الله كذكركم اباءكم او اشد ذكرا 

فاذا قضيتم مناسككم : "menasık"ınızı yerine getirmenizin ardından yani Arafat'ta kendinizle hesaplaşıp bilinçlenmenizin, Meş'ari'l-Harâm'da bunun için Allah'a şükretmenizin ve sonra hayvan bağışında bulunmanızın ardından فاذكروا الله : Allah'ı anın. 

Değerli Abdurrahman kardeşim, bu arada Nisâ 103'teki kitaben mewqûta ile ilgili itirazınız da yerinde görünmüyor.

Benim öğrendiğime göre, MEWQÛTA belirlenen süre demek. Kelimenin kökü olan WAKATA, bir eylemin vaktini belirlemek anlamına geliyor (Kuran Sözlüğü sayfa 616). Bunun Hûd 114'te  واقم الصلاة طرفي النهار وزلفا من الليل - "Ve gecenin gündüzün iki ucuna inen zülüflerinde salât et!" denerek Kuranen kesinliğe kavuşturulduğu da görülüyor. 

 

“Waktun mawqûta wa muwaqqat” ifadesinde MAWQUTA ve MUWAKKAT vakti niteliyor: belirlenmiş, sınırlanmış, ma’dûd (1’den 10’a kadar, H A)

 

Benim de cevapsız kalan itirazlarım var. Örneğin

 

Bir: Nisâ 101-104'ün konusu Kuran eğitimi olamaz çünkü olay cephede geçiyor; ki bunu kafirlerin saldıracağına dair alınan bir duyum üzerine çıkılan bir keşif hareketi diye açıklamak suretiyle siz ortaya koydunuz.

 

Cephede eğitim olmaz.

 

İki: Salâttan GERİ KALMAK salâtı terketmek anlamına geliyor olamaz çünkü düşmanın ani bir baskında bulunacağından korkuluyor olmasına rağmen sibakta salâtın 1 kıyam + 1 secdelik uygulaması emrediliyor.

 

Sevgi ile.



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

 Hasan Akçay Abem! Öncelikle size sağlıklı ve hayırlı bir hayatın devamını diliyorum.

"Kitaben mevkutâ" tartışmasına dönmek istemiyorum. Nisa 101 ve 102. ayetle ilgili sorularınıza cevap verdim. Ayetlerle ilgili anlayışımı defaatle açıkladım. Ama sizin anlayışınızı ben değiştiremem. "Cephe" deyip durdunuz. Resul içlerinde varsa ve gerekirse salat var. Resul içlerinde değilse salat yok. Bunu benim size kabul ettirebilmem elimde olmadığı gibi sizin de bana kabul ettirmeniz elinizde değildirr. Bu bir anlayış va kavrayış meselesidir. 

Benim görebildiğim, Kuran'da ne kadar "Eqimissaléte" (tekil mutataba emir) hitabı varsa, bu Vahy'i tebliğdir, inananlara da Kuran dersidir/ eğitim ve öğretimidir.

Muhabbetle.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

<< Önceki Sayfa 128 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats