HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: KURAN’DA NAMAZ/SALAT Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Muhsin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 subat 2007
Gönderilenler: 401
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Muhsin

ertugruldi Yazdı:
Selamlar,
Hala, acaba salat namaz mýdýr, Kuran'da namaz acaba yok
mu diye tereddütte olabilecek insanlar var ise Ýsra 110'u
sunarým:

'Bununla beraber namazýnda çok baðýrma, çok da gizleme;
ikisinin arasý bir yol tut.'

Arapçasý da þöyle:
've la techer bi salatike ve la tühafit biha vebteðý
beyne zalike sebýla'

ALLAH'ýn bizim namazýmýza ihtiyacý yoktur. Biz ona olan
sevgimizi, saygýmýzý namazla gösteririz, o kadar...Nasýl
ki kurbanýn eti O'na ulaþmazsa, bizim beden
hareketlerimiz de O'na ulaþmaz...o hareketler birer
semboldür sonuçta...önemli olan manevi
plandýr...UNUTMAYALIM, YAÞADIÐIMIZ MADDÝ DÜNYA
SINIRLIDIR, SINIRSIZ MANEVÝ DÜNYANIN YANINDA ÖNEMSÝZDÝR.
BU MADDÝ DÜNYA SON BULACAK, ANCAK DÜÞÜNCELER, MANEVÝYAT
SONSUZA DEK VAR OLMAYA DEVAM EDECEKTÝR. ONUN ÝÇÝN ALLAH'I
DÜÞÜNMEK ESASTIR, BEDENÝ EÐÝP BÜKMEK DEÐÝL.

Selametle....

Selam,hala fark edemedinizmi,ayetin aslinin ifade etmedigini??
Selametle.
Yukarı dön Göster Muhsin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Muhsin
 
ertugruldi
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 26 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 52
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ertugruldi

Selam,hala fark edemedinizmi,ayetin aslinin ifade
etmedigini??Selametle.[

Bu sözlerini anlamadım, 'ayetin aslının ifade etmediğini'
ne demek? cümlen düşük....

ayrıca salat sözcüğünü bağlılık diye alırsak burada
'bağlılıkta sesini fazla yükseltme ve alçaltma da' mı
deniyor? 'bağlılıkta ses nasıl yüksek veya alçak olur
anlatır mısın?? bağlılığın sesi diye bir şey var mıdır,
olabilir mi?? bir şeyi savunurken mantık sınırları içinde
kalalım ve de eğer bir şey bir şeyi ifade etmiyorsa
doğrusu neyse, neyi ifade ediyorsa onu da belirtelim
lütfen!
Yukarı dön Göster ertugruldi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ertugruldi
 
ertugruldi
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 26 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 52
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ertugruldi

TEKRAR SÖYLÜYORUM, BİZLER MADDECİ DEĞİL MANEVİYATÇILARIZ -
YA DA ÖYLE OLMAMIZ GEREKİR-. İŞİN MADDİ, BEDENSEL YÖNÜ
DEĞİLDİR ÖNEMLİ OLAN. ÖNEMLİ OLAN ALLAH HAKKINDA ÜRETTİĞİN
DÜŞÜNCE, YANİ MANEVİ ENERJİDİR. SENİN ARTI HANENE O GEÇER.
SEN BOŞ BOŞ DÜŞÜNCEYLE, ÖZENSİZ NAMAZ KILARSAN DA SENİN
ARTI HANENE HİÇ BİR ŞEY YAZILMAZ.

----------------------------------------
Yukarı dön Göster ertugruldi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ertugruldi
 
İbrahimizm!!!
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 14 subat 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 420
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı İbrahimizm!!!

Salat nedir?Ne değildir?

İslamın mensupları, ne  yazık dinin %95 inin uygulanmasını  namaz kılmak olarak görmüş telkinleride bu yönde olmuş.

Hanefide namaz kılmayan dövülürken maliki şafi hanbelide öldürelim farzdır denmiş..

cehennem kapılarında ki bekçiler sormuş,
sizi buraya getiren nedir?
size uyarıcı gelmedi mi?

cehennem yolcularıysa biz namaz kılanlardan değildik demişler..

tabi bu, anında dinin mensuplarınca dinin olmazsa olmazı olarak mimlenmiş..

şu ayete rağmen,

Elmalılı Orj.    Şüphe yok ki iman edenler ve Yehudîler, Nasranîler, Sabiîler bunlardan her kim Allaha ve Ahıret gününe hakikaten iman eder ve salih bir amel işlerse elbette bunların Rableri yanında ecirleri vardır, bunlara bir korku yoktur ve bunlar mahzun olacak değillerdir

Hristolar ne fatiha bilir ne de subhaneke..keza yahudilerde öyle.
nasıl oluyorda bunlar cennete gidiveriyorlar?..

elbet cevap hazır..
onların şeriatı farklı..
halbuki Allah hep,öncekilere farz ettiğimiz gibi sizede farz ettik demiyor mu?
diyor..ee neden ehli kitap uygulamaz halde cennete gidiyor..

evet gitmemeleri lazım..
aslında gönül razı değilde ne yapalım mı moduna giriliyor?..

keza islam aleminin şu ahvalide ortadayken cihatla tagutla falan işi kurtarma çabaları?..

neyse biz  aktaralım..

İslamda şekilsel namaz tevatür yoluyla gelmiş olsada bizim ne cem ayinine ne sünni ibadetine ne tepeden yuvarlananlara din adına bir reddiyemiz yok..ne de Rab için yamyamların  dansına..Rab bir bilindiği ve O'na saygı duyulduğu sürece o andıklarımızda neden salatın bir şubesi olmasın?

iş bu ahval şudur ki..islamın özü salat olmasına karşın bu salatın doğru anlaşılmış hali asla şekilsel salat değildir..

salat etmek tek kelime ile ikrar etmek ve saygı duymaktır..saygısı olmayanın salatıda boştur kendiside..

Salat etmek Rabbe verilen söze sadık kalmaktır..salat etmek tek otorite  olan Allahı tanımaktır..

Tanırsa ne olur?
Cana kıymaz,laf taşımaz,nefsi için mücadeleyi kayıp sayar,fitne çıkarmaz,hiçbir şekilde ne elinden ne dilinden kimse zarar görmez,infak eder,mazluma yetime kol kanat gerer,haksızlığın karşısında olur ve bunları yaparkende Rabbin gözetiminde olduğunu asla unutmaz,herkes uyurken o kurana dalar,herkes uyurken o Rabbini tespih eder,....vel hasılı mümin olur..

Tanımazsa ne olur?
Yukarda yazanın nerdeyse zıttı olur..

zaten zebanilerin sorduğu soruya cehennem ehlinin verdiği cevapta islamız diyenlerin anladığı manada değildir..

cehenneme sokan sebep;

Allahın otoritesini tanımamaktır..

kuşlar dağlar taşlar hep salatını bildi..

ama bir cehennem ehli bilemedi..

kuşlar dağlar taşlar rabbe namaz mı kıldılar yoksa Allahın yarattığı düzen üzerince var mı oldular?

ama cehennem ehli Allahın kendilerine dünyadayken sunduğu yazılımı onaylamadılar..onlar Rabbe saygı duymadı ilahları nefsleri oldu hırsla malı yığdılar..ve Allah dedi ki;bu size önerdiğim değil..dağlar bile onlara önerdiğimi işlemedeler..oysa siz ne saygı duydunuz ne de Rabbi bildiniz malı yığmak sizin salatınız değildir dedim mal yığdınız..

sizin salatınız muhtacı kollamaktır dedim siz aksine kollayanıda kınadınız..siz size önerilen salatınıza uymadınız..oysa bedeninizin tüm hücreleri uyduğu halde..

biraz daha düşünmek lazım..biraz daha..





Yukarı dön Göster İbrahimizm!!!'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: İbrahimizm!!!
 
öğrenci98
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 kasim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 432
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı öğrenci98

Merhabalar

Bir katkı olabilir düşüncesiyle;

Kur'an da ki "salat"ın "namaz ritüeli" olduğuna delil gösterilen 17/110 ayeti, aslında "salat"ın "namaz" olmadığı delillerinden sadece biridir.

"De ki: “İster Allah diye yakarın, ister Rahman diye yakarın. Hangisiyle yakarırsanız yakarın, en güzel isimler O’nundur. Namazında sesini yükseltme, kısma da. İkisinin ortası bir yol tut.” " 17/110 (ynö)

Bu ayet mealinden hareketle sormak lazım gelmez mi;

1.Ayet içinde geçen "dua" kavramı "yakarma" mıdır?

2.Ayet içinde geçen "esma ul husna" ifadesindeki "isim" kavramı neyi ifade ediyor?

3."Namaz" da ki ses tonu kısılırsa ne olur, yükses sesli olursa ne olur? Haşa! Allah teala duymaz veya yükses sesten rahatsız mı olur?

4.Geleneğin cemaatle birlikte kıldığı öğle ve ikindi namazlarındaki sessizlik nasıl izah edilir?

5.Cemaatle kılındığı zaman kalabalık sayısı fazla ise, okunanı duymaları için yinede yükses ses icab etmez mi? Vs. vs.

Oysa ayet hiçte "namaz"dan bahsetmiyor. Şöyle ki;

"Gulidullahe evidurrahman: De ki, Allah'a dua et/çağır yahut Rahman'a dua et/çağır

eyyen ma tedhu felehul esma ul husna: hangisi ile dua etseniz/çağırsanız en güzel isimler/özellikler O'nun dur

vela techer bi salatike vela tuhafit biha: bağlılığında (O'na olan davetinde) sesini yükseltme ve nede sesini alçalt

vebteği beyne zalike sebila: ikisi arasında bir yol tut." 17/110

En güzel isimler/özellikler/nitelikler O'na aittir/mahsustur. Allah'a yapılan dua/çağrı, "yakarma" olmayıp bizzat O'na kulluğa davettir. Allah'a kulluğa yapılan davette kısık ve çok yüksek sesin problem doğurması kaçınılmazdır.

Teşekkürler.

Muhabbetle...

 



__________________
Benliğin galebe çaldığı hiçbir yerde, vahiyden, adaletten ve merhametten bahsedilemez.
Yukarı dön Göster öğrenci98's Profil Diğer Mesajlarını Ara: öğrenci98
 
İbrahimizm!!!
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 14 subat 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 420
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı İbrahimizm!!!

Selamlar..aşağıda ki bu görüş sizce..

Namazlara ve orta namaza devam edin. Allah'a gönülden boyun eğerek namaza durun. (bakara 238)

Eğer (bir tehlikeden) korkarsanız, namazı yaya olarak veya binek üzerinde kılın. Güvenliğe kavuşunca da, Allah'ı, daha önce bilmediğiniz ve onun size öğrettiği şekilde anın (namazı normal vakitlerdeki gibi kılın).  (bakara 239)

bu ayetin evveline ve sonrasına bakar mısınız..
ayetlerin evvelindede sonrasındada muamelattan bahs ederken ansızın araya  namaz bahsi giriyor?

acaba  öylemi?

yoksa size verdiğimi alın ve muamelata uymakta titizlik gösterin mi diyor?
ayetlerin evveline sonrasına bakmak lazım..

burada benim anladığım kadarıyla bir şekilsel namazdan bahsedilmiyor..zaten bakara 239 da şartlar ne olursa olsun size verilen muamelata uymaya gayret edin,bu muamelatı uygulama konusunda zulme sapmadan orta yolu tutun,minumum şartları yerine getirin..ve zaten 239 un sonundada ''size öğrettiği şekilde'' demektedir Allah..

burada öğretilen, şekilsel namazın nasıl kılınacağı vakitleri rekatları vs falan değildir burada öğretilenin muamelat olduğunu söylemektedir cenabı Allah...

mümkün gözüküyor mu?

Yukarı dön Göster İbrahimizm!!!'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: İbrahimizm!!!
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

 "Ve qûmû lilléhi qânitîn"in anlamı:

Mutîîne lehû fissaléti ğayra âsîne bilkelém: salatta konuşup âsî olmadan Allah'a itaat edin!

Ve qîle: El-qunût huve es-sukût ammé lé yecûzu ettekellum fissalét: Denildi: Kunut, salatta caiz olmayan şeyleri konuşmayıp susmaktır.

Kısaca, "Ve qûmû lilléhi qânitîn"; "(Salatta dinlemeyip konuşan munafıklara) konuşmayın, Allah'a saygılı olup can kulağıyle dinleyin!" uyarısı yapılıyor.

Salat, din-imandır. Yerine göre de onun dersidir. "Hâfizû aléssaléti" "déimû aléssaléti": İmanda / bağlılıkta devamlı olun, inancınızın gereğini yerine getirin, imanda sadakat gösterin...! 

"Fe izé emintum fezkurullâhe kemé allemekumullâhu mé lem tekûnû te'lemûn": (Bir düşman saldırısının olmadığından) emin olduğunuz zaman,  Size, (daha önce) bilmediğinizi öğrettiği için Allah'ı zikredin!

Bakara 198 ile karşılaştır: ... Vezkurûhu kemé hedékum ve in kuntum min qablihi lemineddâllîn : "... Ve siz bundan önce yanlış yolda iken  Allah sizi doğru yola koyduğu için O'nu zikredin!

Bunaları Nisa 103 ile karşılaştır: ... Fe izetme'nentum feeqîmussaléte... : (Düşman saldırısından) emin olunca salata devam edin!

(Bu pasaj, Nisa 101'de sözü edilen, Resul'den uzakta oldukları için, salatttan geri kalmış seferdeki birlikle ilişkilidir.)

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

haktansapmaz Yazdı:

 "Ve qûmû lilléhi qânitîn"in anlamı:

Mutîîne lehû fissaléti ğayra âsîne bilkelém: salatta konuşup âsî olmadan Allah'a itaat edin!

Ve qîle: El-qunût huve es-sukût ammé lé yecûzu ettekellum fissalét: Denildi: Kunut, salatta caiz olmayan şeyleri konuşmayıp susmaktır.

Kısaca, "Ve qûmû lilléhi qânitîn"; "(Salatta dinlemeyip konuşan munafıklara) konuşmayın, Allah'a saygılı olup can kulağıyle dinleyin!" uyarısı yapılıyor.

Salat, din-imandır. Yerine göre de onun dersidir. "Hâfizû aléssaléti" "déimû aléssaléti": İmanda / bağlılıkta devamlı olun, inancınızın gereğini yerine getirin, imanda sadakat gösterin...! 

"Fe izé emintum fezkurullâhe kemé allemekumullâhu mé lem tekûnû te'lemûn": (Bir düşman saldırısının olmadığından) emin olduğunuz zaman,  Size, (daha önce) bilmediğinizi öğrettiği için Allah'ı zikredin!

Bakara 198 ile karşılaştır: ... Vezkurûhu kemé hedékum ve in kuntum min qablihi lemineddâllîn : "... Ve siz bundan önce yanlış yolda iken  Allah sizi doğru yola koyduğu için O'nu zikredin!

Bunaları Nisa 103 ile karşılaştır: ... Fe izetme'nentum feeqîmussaléte... : (Düşman saldırısından) emin olunca salata devam edin!

(Bu pasaj, Nisa 101'de sözü edilen, Resul'den uzakta oldukları için, salatttan geri kalmış seferdeki birlikle ilişkilidir.)

Merhaba. Doğru anladığımdan emin olmak için yüksek sesle düşünüp evet ya da hayır demenizi rica edeceğim. Ama isterseniz açıklama da yaparsınız. Amaç, benim doğru anlamam.

(Bu pasaj -yani Nisâ 103?-, Nisa 101'de sözü edilen, Resul'den uzakta oldukları için, salatttan geri kalmış seferdeki birlikle ilişkilidir.)

Nisâ 101'de bir grup inanırdan söz ediliyor; 103'te başka bir grup inanırdan. Evet?

Nisâ 101'dekiler seferdeler ve Resulden uzaktalar; o halde salâttan geri kalmak yani salâtı tamamen terketmek zoundalar. Evet?

Nisâ 101'deki inanırların salâtın Nisâ 102'de anlatılan 1 kıyam + 1 secdelik uygulaması ile ilgisi yok. Evet?

Ezan okunuyor. Sabah salâtına gideceğim (Evim camiye bitişik). Şimdilik bu kadar.

Sevgi ile.



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Amel defterinin buradaki gibi düzeltilemeyeceği o çetin günün azabından, alemlerin Rabbi olan Allah'a sığınırım.

Alim olan Allah EN doğrusunu bilir.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
İbrahimizm!!!
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 14 subat 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 420
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı İbrahimizm!!!

hayrullah41 Yazdı:

İki gündür düşünüyorum...

Nisa 101, 102, 103... bu ayetlerden ne anlamalıyız.



selamlar,

Nisa 101
Sefer ettiğiniz vakıt o küfredenlerin size bir fenalık yapmalarından korkuyorsanız nemazdan kısmanız artık size bir günah olmaz muhakkak ki kâfirler size açık bir düşman bulunuyorlar

Ve o vakıt sen içlerinde olub da onlara nemaz kıldırdığında içlerinden bir kısmı seninle beraber namaza dursun, silâhlarını da yanlarına alsınlar, bunlar secdeye vardıklarında diğer kısım arkanızda beklesinler, sonra o nemaz kılmamış olan diğer kısım gelsin seninle beraber kılsınlar ve ihtiyatlı bulunsunlar ve silâhlarını yanlarına alsınlar, kâfirler arzu ederler ki silâhlarınızdan ve eşyanızdan bir gafil bulunsanız da size birdenbire bir basgın bassalar, eğer yağan yağmurdan bir eziyyet varsa veya hasta iseniz silâhları bırakmanızda beis yoktur, bununla beraber ihtiyatı elden bırakmayın çünkü Allah kâfirler için mühiyn bir azab hazırlamıştır 102

Benim anladığım en azından şimdilik bu ayetlerin savaşla cepheyle daha  karşılaşılmamış olduğudur..yani sarı alarm pozisyonunun gerekliliği..

Yani cephede haydi namaz vakti geldi deyip insanların bir kısmının
namaza duracağını  düşünmek pek mantıklıca değil..zaten sayıca az olmalarının yanında peygamberinde öldürülme tehlikesi vardır..zaten esas hedef o..

burada olan şu..
elçi aralarında ve neredeler?

ikametgahlarında..bir yere ayrılmamışlar..toplantı alanındalar..
ve peygamber dinin tedrisatını yaparken sizden silahlı gözcüler muhakkak kapılarda ötelerde beklesin..nöbet değişiminde bu sefer nöbetten dönenlere dinin tedrisatını yap..

ve ayrıca..sizden ticaret/hasret giderme/ihtiyaç/tebliğ vs vs yola çıkanlar düşman tehlikesini unutmasınlar ve salatlarının süresini  duruma göre kıssınlar..ve tehlike devam ettiğinden sizden hiçkimse silahsız yola koyulmasın..

veya

ve sizler düşmanla savaşmak için yola koyulduğunuzda ve sende aralarındayken..sen onların Allah ile olan bağlarını, dinin tedrisatını yaparak güçlendirirken,tehlikeyi göz ardı etmeyin ve ötelerde silahlı gözcüler muhakkak bulundurun..ve sonra o gözcüler diğerleriyle yer değiştirdiğinde onlarında Allah ile bağlarını güçlendirmek için dinin tedrisatını yap..

her iki durumda ortada cephe yoktur..biri hariç..o da çarpışmanın olacağı alana gelmeden yolda yapılacakların anlatımı..
Allah bilir..
Yukarı dön Göster İbrahimizm!!!'s Profil Diğer Mesajlarını Ara: İbrahimizm!!!
 

<< Önceki Sayfa 128 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats