Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Sayın didar ,
Allahın emri göğsün örtülmesidir. Başın örtülmesi değil.
Kadının göğüsleri kapalı, göğüs dekoltesi yoksa Kur'ana göre ayriyeten bir örtü kullanması gerekmez.
Baş örtüsünün namus olması konusuna gelince, başörtüsünün sonradan Yahudi etkisiyle Alyans vazifesini oynamış olmasından geliyor. Bu anlayışa göre evli kadın saçının bir telini başka erkeğe göstermemeli. Gösterirse ne olur. Karşıdaki erkeği yanıltmış olur. Kendini genç kız veya dul kadın konumunda göstermiş olur.Karşıdaki erkeğe başımda bir erkek yok mesajı vermiş olur. Erkeğin ümitlenmesine yol açar. Ona evlenme niyetiyle yaklaşmasına yol açar. BU da ortalığı karıştırır. Hani çapkınlık yapmak isteyen bazı erkekler alyans kullanmaz falan ya. Bunun gibi bir olay.
Bu o zamanın toplumunun anlayışıdır. Geçenlerde İranlı ve Türklerden oluşan bir müzik topluluğu TRT de çıktı. Toplulukta İranlı kızlar vardı. Saçlar örtülü ama saçın önden bir kısmı gözüküyor. Eşime dedim ki bak bu örtünme şeklinden ben bu kişinin bekar olduğunu anlıyorum. Evli olsaydı bir telini göstermezdi.
Şimdi bunun yerine alyans var. Bakarsın kızın veya erkeğin ellerine , durumunu anlar. Yaklaşımını ona göre yaparsın.
Batı Türkiyede bu eşarp mevzuuna alyans olarak bakılmaz. Allahın emri diye genç kız, evli kadın tam örtünür. Bazı yerlerde genç kız allı, güllü ,desenli dikkat çekici eşarplar kullanır ki durumu belli olsun. Evli kadınlar sade eşarp kullanır. Ama bir de aşırı dinci bir kesim var. Ufacık beş yaşındaki çocuklara bile giydiriyorlar. En azından ergenlikten sonraki bir mükellefiyet olarak algılanan ve bilinen bu başörtme olayını küçücük çocuklara uygulamasalar. Ama olmaz. Yobaz heryerde yobaz.
Genel olarak bayanlar ister eşarp giysin, ister giymesin medeni durumunu elindeki alyansa bakarak anlarsın. Bu Türkiyede muhafazakar kesimlerin de uyguladığı bir batı adetidir ve uluslararasıdır. Bu alyans olayı Amerikalı, Alman, Fransız, İspanyol, Rus vb. geçerli. Ama bir Afganlı, bir İranlı için geçerli olmayabiliyor.
BU konular 1800 lere kadar hiçbir yerde tartışılmadı. Tarım toplumunda kadının yeri belli idi. Ama 1800 lerde batıda Endüstri toplumu ortaya çıktı. İnsanlar şehirlere göç etti. Kadın şehirde fabrikalarda, okullarda, hastanelerde çalışmaya başladı. Eğitim aldı. Bunun neticesinde bugünkü haklarını elde etti.
Esasen bu dini konularda gelenekçilerin en büyük açmazı Dini tarım toplumu anlayışlarına hapsetmektir. 1800 lerden beri dünya çok değişik. Eğitim var, endüstri var. Şehirlerde hizmet sektörleri var. Kadın erkek her yerde, bir arada, çalışıyorlar. Sen kalkıp anlayışlarını bundan 1000 sene öncenin alimlerinin kitaplarına göre yaparsan hata edersin.
1800 lere kadar hiçbir islam bilgini , hristiyan, yahudi bilgini bu konuları tartışmamıştır. Gerek te yoktur. Çünkü şehirleşme ve kadının erkeklerle birlikte olduğu bir ortam yoktur. Ama 1800 lerden sonra şehirleşme ve endüstrileşme olunca bu problemler ortaya çıkmış ve tartışılmaya başlanmıştır.
__________________ Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
|