Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Merhaba asım kardeşim.
(1)Başörtülü ya da başaçık olmakta herkes özgürdür. Bunda anlaştık. (2)Bu özgürlük şu anda gaspedilmiş durumdumdadır. Bunda anlaştık. (3)Bu gaspın derhal sona ermesi gerekiyor. Bunda da anlaştık. Tamam?
Peki, gaspı niye derhal kaldıramıyoruz?
Övgü Allah'a, ölümüne başörtüsünden yana bir iktidarımız var. "Bizi iktidar yapın ki başörtüsünü çözelim; başörtüsünü biz çözeriz!" diyen bir de muhalefetimiz. Daha ne? Herkes derhal çözüm istiyor. Derhal. O halde bitti bu iş?
Dün bir araya geldiler ve uzlaşamayacakları konusunda derhal anlaştılar. Eğri oturup doğru konuşalım. Niye?
Çünkü iktidarımız "Diyanete soralım!" dedi. Muhalefetimiz "Oooo! Diyanete sorulacaksa biz yokuz!" dedi. Çünkü Diyanet fetva verir. Yani din hükmü. Ve o hüküm "Diyanet dini"nden olan herkesi bağlar. Örneğin üniversitede okuyanlar o dinden de ilköğretimde okuyanlar gavur mu?
Hiçbir inanırın inandığı gibi yaşama özgürlüğünü gaspetmeyi aklınızdan bile geçirmeyin. Sakın ha! Özgürlük gaspı yok! Özgürlük gaspı yok! Diyanet'imiz fetva vermiştir. Boru değil.
Kızlar Arabistan'da daha erken yaşına eriyor, Türkiye'mizde ise 11.5 ile 13 yaşları arasında. O halde 11.5 yaşındaki kızlarımız* da özgürdür. Başlarını örtecekler, çarşafa girecekler, peçe takacaklar. Sakın "O kadarı da çok mok!" demeyin; gaspçılığa kalkmayın. Üniversitede okuyanlar müslüman da ilköğretimde okuyanlar gavur mu? Türbanlıların imanı iman da peçelilerinki ne?
Ve benim onların özgürlüğüne hayır diyeceğimi de sanmayın. Kesinlikle evet diyorum.
Ama bunun için devletimiz ya tek dinli olacak yani öteki dinleri susturup bastıracak ya da sünnî devleti, alevî devleti, Hristiyan devleti, Yahudi devleti... diye bölük bölük bölünecek.
Ben bunu da onaylarım. Yeter ki adı konsun. "Bölünelim!" densin. Hem "çok din"li Türkiye'miz "bir tek din"in devleti olsun hem de öteki dinlere yaşama hakkı versin... ı-ıh. Olllmaz. Eşyanın doğasına ters. Olursa zorunlu din dersleri gibi olur, ki "münafık üretme çiftlikleri"dir.
Sizin kararınız?
Benim kararıma ve çözüm önerime gelince, bundan önceki iletimin son iki paragrafında açık ve net olarak ortaya koydum. Okur musunuz. Lütfen.
Sevgi ile,
Hasan Akçay
_____________________________
*İlköğretimde türban niye olmaz?
Taha Akyol
MİLLİYET, 22 Ekim 2010
Üniversitede niye serbest olmalıysa aynı sebepten ilköğretimde serbest olamaz.
Üniversiteye giden genç kız, 'rüşd'ünü kazanmıştır. Hukuki deyimle "medeni haklara" ve "medeni hakları kullanma ehliyeti"ne sahiptir. Oy kullanır, "vatandaş" olmanın bütün yükümlülüklerine tabidir, bütün haklarına da eksiksiz sahip olmalıdır. Toplumsal bakımdan ilişkilerini ayarlayabilecek, sosyal çevre tercihinde bulunabilecek durumdadır.
İlköğretimde bunların hiçbirisi söz konusu olmayacağı için türban olmaz. Bu yaştaki çocuklar oyunla, eğlenceyle, yaşlarına uygun sporla sosyalleşirler. Bu yaşta sosyalleşme, sınıfta edinilecek 'bilgi'den daha önemlidir.
Hukuk teorisi açısından da pedagoji açısından da aksini savunan bir uzmanın olabileceğini sanmıyorum. (Taha Akyol, MİLLYET, 22 Ekim 2010)
*Tesettüre girme yaşı
REHBER dergisi
http://www.rehberdergisi.com/Rehber.asp?SaifeGenislet=FikihD etay&FikihNumarasi=2
Hz. Âişe (r.anhâ) anlatıyor: Esmâ bint-i Ebî Bekir (r.anhumâ), üzerinde ince bir elbise olduğu halde Rasûlullah (s.a.v.)’in huzuruna girmişti.
Rasûlullah (s.a.v.) ondan yüzünü ters istikamete çevirdi ve; "Ey Esmâ! Kadın hayız yaşına girdi mi, ondan sadece şunun ve şunun dışında hiçbir yerinin görünmesi caiz değildir!" dedi ve yüzü ile ellerline işaret etti.(Ebû Dâvûd, Libâs 34)
Yukarıdaki hadîs-i şeriften anlaşıldığı gibi, kız çocuğu adet görmeye başladığı andan itibaren yüzü ve elleri dışında kalan bütün bedenini örtmesi farzdır.
Süleyman Kösemen
Yeni Asya gazetesi
http://www.fikih.info/kategoriler/muhtelif-konular/2336-muke llefiyet.html
Ergenlik çağı net olarak, erkek çocuklar için ilk ihtilâm olduğu yaşta; kız çocuklar için ise ilk âdet görmeye başladığı yaşta başlamış olmaktadır. Bunu yaş olarak rakamlara da döken İslâm Hukûkçuları bu konuda bir alt sınır, bir de üst sınır belirlemişler; alt sınırın altındakileri ergen saymamışlar; üst sınırı geçenleri ise, ergen olmadıklarını iddiâ etseler bile ergen saymışlardır. Alt sınır kızlarda dokuz, erkek çocuklarda on ikidir. Üst sınır ise, İmam-ı Azam Ebû Hanîfe’ye göre kızlarda on yedi, erkeklerde on sekiz; İmam-ı Mâlik’e göre her iki cins için on sekiz; Hanefî Fukahasından İmam-ı Ebû Yusuf ile İmam-ı Muhammed’e göre ise her iki cins için on beş yaştır.6
Demek ki (H A):
Bir kız
9 yaşından önce ergen değil.
17 yaşından sonra ergen olmadığını söylese bile ergen
9-17 arası?
Yukarıdaki açıklamadan anlaşılan:
Fıkhî açıdan bir kız
9 yaşından sonra ergen olduğunu söylüyor ise ergendir.
__________________ hasanakcay.net
allahindini.net
|