Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Evet ne demek bu ?sen namaz kılmazsan benmi çekecem o cezanı sen oruc tutmazsan benmi cekecem o cezanı demek… ALLAH affeder canım deyipte şeytan ın ayırt etmesine ve sizi ibadetlerden alıkoymasına aldanmayın demek..Buna aldanıpta orda bana ibadet verirler yırtarım pacamı demek degil ALLAH ın rahmetine güvenme neden güvenme şundan dolayı sen herşeyi al safsataya dinleme laf kelam sonra bana ALLAH rahmet eder de yat gir günaha olmaz böyle şey.ALLAH ın rahmetine dem vurmak degil yazdıgım ALLAH ın rahmeti geniştir boldur lafımız yok ama emirlerini yapmayanda bi ton ayet var.Malum büsürü ayetler var.Yazsam sayfaya sıgmaz e şimdi kalkıpta ALLAH eder deyipte emirleri cignemeyin demektir.Velevki emirleri yapıyorda ALLAH ın affına sıgınıyorsak veya kötülüklerden yüz cevirip ALLAH ve RASÜL üne itaat edeceksek ozaman ALLAH ın af etme vaadi var.Yoksa ben mahserde alırım verirler demek yok bu ayette bunlar anlatılmak isteniyor.Ama köfte nin kıymasına taş koymıyalım!!!ALLAH ın merhameti sınırsızdır.ama sınır yok diyede emirlerden yüz cevirmek olmaz bu anlatılıyor ne alakası var.Şefaat edilmemekle…
Enam 70 Dinlerini bir oyuncak ve bir eğlence edinen ve dünya hayatının aldattığı kimseleri (bir tarafa) bırak! Kazandıkları sebebiyle hiçbir nefsin felakete duçar olmaması için Kur’an ile nasihat et. O nefis için Allah’tan başka ne dost vardır, ne de şefaatçı. O, bütün varını fidye olarak verse, yine de ondan kabul edilmez. Onlar kazandıkları (günahlar) yüzünden helake sürüklenmiş kimselerdir. İnkar ettiklerinden dolayı onlar için kaynar sudan ibaret bir içecek ve elem verici bir azap vardır.
Burda delil diye yazdıgınız ayet te aynı digerleri gibi evvela üstüne basa basa şunu izah edeyim sonkez izah edeyim..leyse leha min dunillahi veliyyüv ve la şefi…Sizin burda mavi yazı ile belirtmek istediginiz ayet onefis için ALLAH tan başka dost yoktur kısaca hiçbişeyi yoktur.Peki burda kasıt edilen şey eger müminlerse hani onların birbirine karşı ve RAB lerine karşı bi dostluk sorunu varsa nasıl oluyorda onlar cennete giriyor.?bu dogru ise…
Ve-a dellahül mü’minıne vel mü’minati cennatin tecrı min tahtihel enharu halidıne fıha ve mesakine dayyibeten fı cennati adn ve rızvanüm minallahi ekber zalike hüvel fevzül azim… Allah mü’min erkeklere ve mü’min kadınlara içinde ebedi kalmak üzere altından ırmaklar akan cennetler ve Adn cennetlerinde güzel meskenler vaadetmiştir. Allah’tan olan hoşnutluk ise en büyüktür. İşte büyük kurtuluş ve mutluluk budur. tevbe(9/72
Eger iddianız daki kasıt yani ayetteki kasıt Şefaat ehlinden şefaat bekliyenlere bu yollamayı yapıp hayır bu olmıycak asla demekse yani haklı iseniz şefaat istenenler rezil rusva ve cehennemi boyluyacak ve ALLAH tan başka şefaatçi arıyanlar niteligine koydugunz şeyler ordaki kast edilenin putlar degilde şefaat istiyen müminlerin beklentisine cevap veren ayetse bende derimki hanginiz dogrusunuz sizmi ALLAH mı? bune çelişki eger o ayetler müminlerin şefaat beklemesine ise yani siz haklı iseniz yukarda ki ayet ne anlatıyor.Kim yalancı??ama yok siz haksızsanız kiii kesinlikle öylesiniz velhasılı kelam o ayetlerin tamamı zaten adi üstünde ALLAH tan başkasını ilah edinenleredir.Bu kadar gafı ben bilmediginizden dolayı yaptıgınıza inanmam… Kısacası delil dedikleriniz tamamı sizin yanılgınız olmuş oluyor.Sizler hadis kabul etmediginiz için 100 lerce hadis ide yazmıyorumki sizin cevap verme durumunuz hepten biterdi zaten onun için hadis kabul edilmiyor.Delil olmuyor, olsa, iddialarinizi tamamem çüretecekti e kimse bindigi dalı kesmez… Dinlerini bir oyuncak ve bir eğlence edinen ve dünya hayatının aldattığı kimseleri (bir tarafa) bırak ..Evet aslen ne denmek isteniyor.Onlara KURAN la ögüt ver almadılarsa o ögütü onları bırak onlara bizaman tayin ettim ve büyük bi azaba düşecekler.Kimler tabiki ALLAH ve RASÜL üne itaat etmeyinler..Eger başka bi iddia varsa aşagida
size bi tane numune olarak ayet yazacağım benzeri onlarca ayeti zaten daha öncede sitenize yazmıştım...
İnnemel mü-minunellezine emenu billahi ve rasulihı sümme lem yertabu ve cahedu bi emvalihim ve enfüsihim fi sebilillah ülaaaa ike hümüs sadigun ….Mü’min olanlar, ancak o kimselerdir ki, onlar, Allah’a ve Resûlü’ne iman ettiler, sonra hiç bir kuşkuya kapılmadan Allah yolunda mallarıyla ve canlarıyla cihad ettiler. İşte onlar, sadık (doğru) olanların ta kendileridir. (Hucurat Suresi, 15
Melekleri gördükleri gün işte o gün suçlulara müjde yoktur.” (Furkan, 25/22)
M
elekler görünüp olaylar başlayınca o gün günahkarlar için bir müjdeye imkan kalmaz.Nasıl kalsınki artık herşey bitmiştir.Bu ayette şefaat le alakalı delil olmuş suçluya müjde yok sopa varmış bakalım bi… Bunun başka izahimi var ALLAH ım dogruyu gördüm benim canımı alma ben ne dedinse yapayım diycek ALLAH ta tamam ozaman sen gitmi diycek?burda ne var onlar gayba iman ederler.Oysa Bunlar görünce iman etmek istemişlerdi ve RAB bimiz firavun lanetlenmişinede (şimdimi oysa sen daha önce bozgunlucuk ediyordun buyurmuştu)Acık ve net kime hitap edildigi iyi anlamak lazım kime ne hitap olunmuş,ben ortaya bi laf atsam ve sorsam gelin ne manasındadır.Ne dersiniz?en az iki manadadır degilmi?mesela damat ın muhatabı olan gelinmi yoksa bi olaydan sonra birilerini cagırmak için gelinmi?ikisi cok farklı ama kelime aynı degilmi arkadaşlar.İşta bu ayetlerde bunun gibi.. Fakat burada şefaatin kabul olunmaması özellikle kafirler hakkındadır. Ve hitap küfürde ısrar edenlere mahsustur. Zira israiloğulları kendilerinin babaları ve dedeleri olan peygamberlerin her halde kendilerine şefaat edeceklerine inanıyorlardı. Bu ayet, bunu reddediyor. Yoksa diğer ayetler gelecektir ve hadisler de vardır ki, tabi sizler hadislere dayanmadıgınız için burayı es gecersiniz:) ALLAH ın izniyle yine şefaat olur. Yasaklanmış olan şefaat herkesin kendiliğinden ve ALLAH ın iznine bağlanmadan yapılacağı düşünülen şefaatlerdir. Şu halde kendiliklerinden şefaat edebilirler zanniyle peygamberlere ve velilere tapılmamalı, ancak ALLAH a ibadet etmelidir ki, o istediğine her istediği zaman şefaat ettirir.
Yevmeizil la tenfeuş şefaatü illa men ezine lehür rahmanü ve radıye lehu kavla …. O gün, RAHMAN olan ALLAH ın kendisine izin verdiği ve sözünden hoşnut olduğu kimseden başkasının şefaati bir yarar sağlamaz..taha 109
Ama fikirleriniz in bir oldugu insanlar.Ve sizin dayandıgınız
bazı insanlar derki,Bu ayet böyle degildir.bu ayeti kırpmış degişmişler.Pehi nasıl yapmışlar.Aynen şöyle yapmışlar.(O gün, Rahman’ın izin verdiği ve sözünden hoşlandığından başkasına şefaat fayda vermez)..miş Yani ALLAH kimden hoşlandıysa ona şefaat edecekmiş kendisi edecekmiş bi başkasi bi başkasına etmiycekmiş..Yani ayetin aslı böylemişte tefsirciler cevirmişler çevirmişler sonrada başkasına şefaat etmezi başkasının şefaati fayda etmez yapmışlar.Aslında öyle degilmiş.Zaten kimse yogurdum ekşi demez hani derlerya kabahat bilezik olsa kimse koluna diye ama birilerinin yogurdu ekşimesi lazım ve birine bu kabahatini ister altın ister teneke giydirmek lazım ki ortada kalırsa cok kişi takmak zorunda kalır.. Madem o ayet yanlış çarpıtıldı bütün müfessirler kıvırdı yanlış yazdı cizdi peki bu ayetler.
Ya-lemü ma beyne eydihim ve ma halfehüm ve la yeşfeune illa li menirteda ve hüm min haşyetihı müşfikun 21/28- O, önlerindekini ve arkalarındakini bilir; onlar şefaat etmezler (kendisinden) hoşnut olunandan başka. Ve onlar, O’nun haşmetinden içleri titremekte olanlardır
.
Evvela şunu belirtiyim bu ayet in geçtigi süre ne incedir ki tamda ehlinin muhatabının ismi olan ENBİYA süresi olması ne gariptir.Tamda yerinde zikir edilmiş bi ayet aslında anlayana bu incelik bile yeter.kısaca MEVLA TEALA buyurmuş oluyorki bakın ben burda bunu zikr ettim sizde anlayın bu tam isabet oldu ALLAH nereye ne yazmış ne koymuşsa elbette hepsi isabetlidir.Ama bu başka bi msj veriyor.Şefaat yok diyenlere sanki alın size var dercesine şimdi ilk ayet yani bakara
Göklerde nice melekler vardirki ALLAH dileyecegi ve razı olacagı kimseler için izin vermedikçe onların şefaati hiçbirşeye yaramaz Peki bu nedemek oluyor.ALLAH dilemedikçe onların şefaati hiçbirşeye yaramaz hadi minare benden kılıfı sizden..
Peki
işi saptıranlar ne diyor.Bakara 255.. ayeti için.. Bu ayetteki izin meseleside maalesef çarpıtılarak ‘’ bakın Allahın izni olmadan kimse şefaat edemez’’ geçiyor, demekki Allahın izin verdikleri kimseler şefaat edecekler diye insanları saptırıyorlar.Ve devam ediyor Allah’ın izniyle’ tabiriyle Allah’ın otoritesinin sınırsızlığı ve bütün inisiyatifin Allah’ın elinde olduğu vurgulanmak suretiyle konuya farklı bir uslubla, anlatım tekniğiyle açıklık getirilmektedir.Bundan böyle sana Kur’ân’ı okutacağız da unutmayacaksın.
Yalnız ALLAH’
ın diledigi başkadır.. Çünkü o açığı da bilir, gizliyi de. (A’la suresi 6-7. ayetler)
Görüldüğü gibi ‘Allah’
ın dilediği başka’ ifadesiyle yine Allah’ın mutlak inisiyatif sahibi olduğu vurgulanmaktadır. Yani bir kul unutmamaya ne kadar gayret etse de Allah dilerse unutabilir. Kainatta olup biten herşey Allah’ın onayını aldıktan sonra cereyan etmektedir.
Diyor, Bizde limon sıkıyoruz Peki madem çarpıtılıyor.Ne diye ALLAH cc kesip atmıyor hayır kimse şefaat edemez ben hiçbirine müsade etmiyecegim demiyor?Sen ben anlaşamadık bu konuda e bunu bilen ALLAH neden kesip atmamış ta büsürü insan itirazda öyle ya içki kesin haram,kan,zina,kumar,şirk.gibileri acık ve net haramda ALLAH cc.böyle kendisine acık muhalefet edilecek olayı ve bu denli önemli bi olayı ki en ufak bi algılama küfre sokacakken bi insanı neden acık nt içki gibi zina gibi atmamiş üstelik sizin iddianıza göre şefaat edecek olanlar naneyi yemiş onlara yardımcı yok e niye acık bi beyanla yasak yok? neden yasak etmemiş Demekki misal ini verdigim gelin kelimesi, kadar anlarsak bu işi olacak bişeyler.Neydi o şefaat edemezler.Evet ama kimler?İlah diye taptıklarınız yoksa ALLAH u teala ne diye iki ayeti bi çelişkili vahy etsin? İkiside aynı manada ise yalanlamış çekişkiye düşmüş olmazmı?kesinlikle olur.Ama ifade’de başka şefaat yok kime yok Taptıklarınıza onlar şefaat edemezler .
ALLAH ın diledigi müstesna ise demekki Gelin in ikinci anlayış tarzı cıktı nedir o evet ALLAH razı olduguna eger şefaat ettirecek demek manası yoksa iki ayet ve ikiside birbirine zıt ozaman KURAN da hata olur.Ama asla olmıyacagına göre demekki şefaat edemezler fayda veremezler ayetlerinin muhatabı olanlar ALLAH tan gayrisini İlah kabul edenlerin ve kabul ettikleri İlahları şefaat edemez izahıdır. Gayette mantıgın kabul ettigi anlayış budur zaten etmeside anlamsız olurdu.Zira şirk kabul edilcek amel degilki şirk edilene şefaat verilsin…işte kaynak larınız tek tek dökülüyor.Aklı selim düşünüp yazamıyorlar.Allah’
ın izniyle’ tabiriyle Allah’ın otoritesinin sınırsızlığı ve bütün inisiyatifin Allah’ın elinde olduğu vurgulanmak suretiyle konuya farklı bir uslubla, anlatım tekniğiyle açıklık getirilmektedir.. bizde kendisine limon u veriyorzki ee artık elimiz yoruldu.
Bak şimdi olaya bakın sanki ona şefaat talep edenler otoritenin başkalarında oldugunu demiş gibi cevap veriyor.Kim ALLAH ın oterisini sınırladiki ne alaka yoruma bak dondurma kaymak ye bazı bazı..Görüldüğü gibi ‘Allah’
ın dilediği başka’ ifadesiyle yine Allah’ın mutlak inisiyatif sahibi olduğu vurgulanmaktadır. Yani bir kul unutmamaya ne kadar gayret etse de Allah dilerse unutabilir. Kainatta olup biten herşey Allah’ın onayını aldıktan sonra cereyan etmektedir.Yani ALLAH ın izniyle iberesini ALLAH ın inisiyetifi diyor.Bak işte geldinizmi sözüme ALLAH otoritesini nasıl uyguluyormuş diledigine vererek yoksa otoritesi varken yanınna ne diye iznim ibaresini koysun ne anlarız burdan hee izni varsa verecektir.Yoksa neden izmin buyursunki ne anlamsız olur demi bak ben bunu düşünememiştim ama bu şekilde daha iyi oldu. İşte ALLAH otoritesini izni ile bir anınca anlaki o otorite den birilerine bi izin verecek bak bu daha yakıştı .Yani kul unutur ALLAH unutmaz kuluna dilegi gibi unutmayı verir dilegi gibi unutmayı ondan alır.Tıpkı şefaati dileyip otoritesinden verir dilerse alır..
Okuduugunuz gibi iddialarınız
sadece yanılgılarınız.. Ben diyorum gelin bu yanlıştan dönü, iyi niyetle olan arkadaşlar var. Onlar kandırılıyor bu adamlar onları kandırıyor.Ama beni dinlemiyorsunuzki bunca ayet ve izahlari mantıksal işler. Boş degil helede hadis şerifler onlar hepsini izah a yetiyor.Ama işbaşındakiler iyi biliyor işi hadis olursa herşey biter onun için uyanıklar güya uyanıklar uyduruk kaydırıkderler gecerler..neyse bugunlük bukadar..
Üstad (?şirk ütadı mı?)enes siz kendi sitenizde şirki yaymaya insanları kandırmaya devam edin...burada kimseyi hanfilikten kurandan döndürüp de onun bunun saçma sözlerine kitaplarına çeviremezsiniz..boşuna çırpınmayın..
Bu sayfaların şirk sözlerle kirlenmesinden içim acıyor ama sağolsun onyedi kardeş,reçeteyi hemen söylemiş.
Hanif deterjanının öyle bir etkisi varki,alimallah en şiddetli şirk kirlerini bile söküp atar vesselam.
__________________ "Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayırmasın.."
Verdiginiz cevaplardan ne kadar Kur'an anladıgınız belli ve bildiginizde belli Yolundan gittiginiz insanlar herkesi cennete sokar şirk olmaz ben dogruyu derim şirk olur.Çok romantik ciddiye alınacak yazınız yok mantıklı acıklamanız yok anca her caresizin yaptıgı gibi laf atlakma kalıyorsunuz ben öylemi yapmışım?yakışmıyor uzman beyler cevap vermek varken böyle safsata laflara yer vermeyin..Üstad larınza bakın birde kendinize sormuş oldugum sorulara verdiginiz cevapalara bakın pehh ne uzamanlık ne uzmanlıkkk amanda amannn..Kaale alınacak bişey yazın cevap vereyim vaktim olursa veririm..ama en azından sizin yaptıgınızı yapmam verebiliyorsanız ordaki yazıları alın nasıl ben iddialarınızı teker teker cevap ladımsa onu yapın yoksa uzman nick ini degişin okuyucu yazın bu daha cok yakışır size....
Senin niyetin üzüm yemek olsaydı,verilmiş cevaplara göre bir değerlendirmede bulunurdun.Ama böyle yapmak yerine,tahminim senin hizbinden olanlara hava atmak için olsa gerek,"bakın yazıyorum,bana cevap veremiyorlar" havasında gibisin.Bu nedenle bize yalnızca Kuranı esas alarak cevap vermedikçe seni kimse kaale almayacaktır.
Ayrıca uzman üye olmaya karşı bir isteğin varsa,yalnızca Kuran de,bütün yazdıklarım senin olsun.Ama tafra satmayı seviyorsan,kusura bakma bizde Polat Alemdar raconu yok.yani yanlış mekandasın diyorum.
__________________ "Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayırmasın.."
Adalet bakıyorumda konuşmaya başlamışsın MASALLAH ne güzel ne güzel:)) ama konuşmana yazdığım Kuran ayetlerinide kat hani hava cıva deyip geçme bunun hava cıva olmadığını sende iyi biliyorsun..O yazılanlar ciddi bi emek istiyen şeylerdir en azından bunu fark et..ama fark etmiyorsan veyaa edipte etmiyorsan sen bilirsin ben atişacak degilim herne dersen de derim galu selame....
Evet ben konuma dönüyorum daha dogrusu savana arkadaşın sorusuna dönüyorum..
Evvela şunu belirteyim savana arkadaş bu kısaca izah edilecek bişey degilki okadar iddia ya karşılıgında ayet ve ayeti tevil etme anlamada akla mantıga uygun olanı bulmakla anca cevap verilir.. Şefaat olayı iddia edildigi gibi(ordaki arkadaşların) iddia sı gibi olsaydı bu iddia dan dolayı ALLAH cc zan altında kalırdı..Nasıl kalırdı bunu izah edecegim inş...
Bakınız sitede iddia edilen şefaati yasaklayan ayet diye sunulan ayetlerin tamamında ya şirk ya zalimlik yada bunlar gibi kötü işler var..Orda izah ettim bidaha etmeye gerek yok zanıyorum...Kur'an 'da Kesin yasaklanmış olan alkol,zina,kumar,kan,domuz,gibi bakın daha yüksegindekilere gitmiyorum yani inkara şirke gitmiyorum şefaat konusundaki iddiaların asıl muhatabı onlar ama ben daha basit örnek verecegim..
Şimdi ALLAH cc Kur'an'da zina haramdır ama ALLAH 'ın diledigi yapar buyurmuşmu?peki alkol haram ama RAHMAN'ın diledigi oynar varmı?domuz haramdır yemeyin ama ALLAH ın izin verdikleri müstesna varmı?ha keza digerleride aynı peki bunlara en ufak bi meyil yokken nasıl olurda şirkle itham edilen şefaat hakkında bunları demiş olsunki?? aklınız bunu alıyormu.?
Ya-lemü ma beyne eydihim ve ma halfehüm ve la yeşfeune illa li menirteda ve hüm min haşyetihı müşfikun 21/28- O, önlerindekini ve arkalarındakini bilir; onlar şefaat etmezler (kendisinden) hoşnut olunandan başka. Ve onlar, O’nun haşmetinden içleri titremekte olanlardır
...
Buyrun burdan okuyalım şimdi şirk olan ve ALLAH tan başka sına tapılmış veya başkalarından meded istenmiş manası çıkartılan şefaat için MEVLA neden ALLAH'ın hoşnut olduklarından başka ayetini kullansınki?? kesin haram olan kumar,içki vs vs bunlara bunu kullanmayan ALLAH ccbuna neden kullansınki?...
Haram olmuş bi olaya ALLAH okendisinden hoşnut olunandan başka demekle iddia edilenler gibi olmadıgını aksine var oldugunu açıkça beyan etmiş olmuyormu? zaten nihayetinde ardından gelen ayet te onların ALLAH 'tan korkar olduklarına işaret etmesi bunu büsbütün dogrular mahiyette..Nedir bu mahiyet tabiki onlar ALLAH 'tan korkarlar.Onun izni olmaksızın bunu yapamazlar..
Bak ne güzel izah ediyor ALLAH cc bize,Şimdi birisi kalkıpta ALLAH'tan başka taptıklarınızın şefaati sökmiycek demesi ile ne baglantısı yapıyor..Açık ve net şirk var ALLAH 'ın gayrisinden isteme var..Ne faydası olcak o şefaatin gene diyorum arkadaş tır tekeri ile taksi tekeri bir degil..Benim aşagıda yazacagım ayetlerin birinde şirk veya zalimlik varmı?yok eger yoksa ve gene bu şefaate dalalet etmiyorda gene küfre dalalet ediyorsa ozaman şunlar olmuş olmazmı.
.2..Sapıklıkla aynı cinste bulunan başkalarından meded umma yolunu kapatmayıpta ALLAH'ın izni olmaksızın diyerek bu sapıklığı istemiş olması..
3..Hem Kur'an'da Müminleri övmesi işte dogrudurlar abiddirler zahiddirler takva ehlidirler diye övmesi ve aynı zamanda bu sıfatı taşıyanların küfürde olmasına işaret etmesi yani şefaat başkalarından meded ummak kii bunu bütün müminler umuyor.Neden umuyor işte ayetleri yazdım bu ayetleri ALLAH okadar çelişkili kılmış olurki mümin daha eğriyi dogruyu bulamaz olmuş olur.Yani haramları açıkça zikir eden ALLAH buna kapama yapmış ve Müminlerde yanılgıya düşmüş olur. Nitekim bu şefaat olayı açık ve net zina.içki gibi yasak edilmemiş ancak şirk üzre tapılanlar ve zalimlikler diye nitelenenler müstesna..E bu çelişkide ALLAH ın olmuş olur.. Ozaman külli bitti bütün Müslüman'ların işleri buda çelişki olur..
.4 ALLAH hem kullarını hemde melekleri töhmet altında bırakmış olur.Nitekim ayette..53/26- Göklerde nice melekler vardır ki onların şefaatleri; ancak Allah'ın izniyle, dilediği ve hoşnut olduğu kimselere yarar sağlar..Ozaman bende derimki ALLAH zalimlik yapan başka şeylere tapanlara meleklerini şefaatçi kılıyor.Oldumu şimdi??hiç olacak şeymidir bu?yok olmadı ise şirke varacak kadar ilerki boyutta olan bu meseleye ne diye meleklerı katmışki hadi insan katıldı anlamadı falan oldu filan oldu da melekler ne diye girdi işin içine onlardamı başka anladılar?onlardamı kandılar.?
5 Böylesine bi elim azaba düçar olunacak bi uygulamayı hem yasak etmiş hem serbest etmiş olmakla İlah lıgına gölge düşürmüş olur.Zira ben bi kul olarak iki ayetinde iki manada olduguna kanaat edersem bu onun çelişki içinde oldugunu gösterir.Neden gösterir hem benim diledigim müstesna hem benim razı oldugum müstesna hem benim hoşnut oldugum müstesna der hemde onların şefeati fayda vermez der.Eger ikiside aynı manada ise yani bi gurup şefaat etmiyecek ise ikiside aynı manada ise burda ALLAH açık ve net çelişkide olmuş olmuyormu? ve aynı ALLAH neden namaz kılın ama benim diledigim müstesna kılmasın oruc tutun ama benim razı oldugum tutmasın zekat verin ama benim hoşnut oldugum vermesin diye buyurmamışta ve bunun gibi büsürü meselede gaf yapmamışta burdamı yapmış yada birilerimi bunu anlıyamamış hangisi ayan beyandır..?
Sitedeki şefaatle alakalı konuda cevaplarımda var olan ALLAH ın kendisinden baskasına tapılıpta yani kısacası şu ayette uzatmıyım diyom ama malesef izah etme konusu hassas oldugu için geniş yazıyorum..
O’nun dışında taptıkları şefaatte bulunmaya malik değildirler; ancak kendileri bilerek hakka şahidlik edenler başka!!!zuhruf 86
Yasin 23 “O’ndan başka
ilah lar mı edineyim? O çok esirgeyici Allah, eğer bana bir zarar dilerse onların şefaati bana hiçbir fayda vermez, beni kurtaramazlar
Enam 94 Andolsun ki, sizi ilk defa yarattığımız gibi teker teker bize geleceksiniz ve (dünyada) size verdiğimiz şeyleri arkanızda bırakacaksınız. Yaratılışınızda ortaklarımız sandığınız şefaatçılarınızı da yanınızda göremeyeceğiz. Andolsun, aranız açılmış ve (tanrı) sandığınız şeyler sizden kaybolup gitmiştir
Şimdi bu ayetlerle benim yazdıklarım arasındakilere bi bakınız ALLAH aşkına ya ne alaka!!! bak ne diyor ayet ondan başka ilahmi ediniyim..Sonra ondan başka taptıklarının şefaati sökmez buyurmuş sonra yaratmakta bize ortak diye isnad ettikleriniz diyor yav bunlar bikere ebedi cehenneme girecek olanlar bunlar kendine şefaat etsin edebilirseler.Yapabilirseler kendinlerini kurtarsınlar...Bu ayaga bu ayakkabı uymaz her anahtar anahtardır ama her kapıyı acmaz şimdi adı anahtar diye her kapıyımı açacak adı ayakkabı diye her ayağamı olacak?? bana şu iki ayeti en kısa örnek verecem şu iki ayeti anlama tevil tarzını yapın.....
Yevmeizil la tenfeuş şefaatü illa men ezine lehür rahmanü ve radıye lehu kavla …. O gün, RAHMAN olan ALLAH ın kendisine izin verdiği ve sözünden hoşnut olduğu kimseden başkasının şefaati bir yarar sağlamaz..taha 109
Yasin 23 “O’ndan başka
ilah lar mı edineyim? O çok esirgeyici Allah, eğer bana bir zarar dilerse onların şefaati bana hiçbir fayda vermez, beni kurtaramazlar.
Hadi bakalım bu yukardaki iki örnek ayet'in iki izahimı olmalı yoksa ikiside birmi olmalı aklınızdan şüphe ettirmeyin lütfen daha akıllıca düşünen hiç alaka varmı güzel arkadaşım...
Her ayette aynı tarz var buna ister teker misali ister anahtar istersede ayakkabı misali verelim hepsi aynı kapıya çıkar.Adı anahtar diye her kilide uyucak diye bi şartmı var.?
ALLAH cc böylesine açık bi gaf yapabilirmi??
34/23- Allah katinda, onun izin verdigi kimseden başkasinin şefaati yarar saglamaz. (Şefaat için izin verilip de) kalplerinden korku giderilince birbirlerine, "Rabbiniz ne söyledi?" diye sorarlar. Onlar da "Gerçeği" diye cevap verirler. O yücedir, büyüktür.
10/3- Şüphesiz ki Rabbiniz, gökleri ve yeri alti gün içinde (alti evrede) yaratan, sonra da Arş'a kurulup işleri yerli yerince düzene koyan Allah'tır. Onun izni olmaksızın, hiç kimse şefaatçı olamaz. İşte o, Rabbiniz Allah'tır. O halde Ona kulluk edin. Hâlâ düşünmüyor musunuz
Göklerdeki her şey, yerdeki her şey onundur. İzni olmaksızın onun katında şefaatte bulunacak kimdir? O, kulların önlerindekileri ve arkalarındakileri (yaptıklarını ve yapacaklarını) bilir.
bkr 225
Onlar Allah'tan önce söz söylemezler ve hep onun emriyle iş görürler. Allah onlarin önlerindekini de arkalarindakini de (yaptiklarini da yapacaklarini da) bilir. Onlar onun razi oldugu kimselerden başkasina şefaat etmezler ve hepsi onun korkusuyla titrerler.
Enbiya27..28Rahmân'ın katında söz almış olanlardan başkaları şefaat hakkına sahip olmayacaklardır. Onu bırakıp taptıkları şeyler şefaat edemezler. Ancak bilerek hakka şâhitlik edenler şefaat edebilirler
Yukardaki ayetleri okuyunca aksini iddia etmenin tamamen akıl dışı oldugu konusunda tatmin olmuş bi şekilde karara vardım...Bu tamamen asılsız boş bi iddia olur..Olmuyacak bişeyin Kur'an da işine ?veya olcakmı olmıycakmı ikilemesinin işine?ALLAH hem bişeyi vermiycek ama onu sonra kitap ta zikir edecek ALLAH öylesinemi bahs etmiş oldu..Eger yok bu ayetlerden net bellidirki kimse şefaat edemiycek derseniz......Bence kesin bi psikologa görünün derim..Belkide havaların bozması sizi etkilemiş olabilir.
.
Ve İblis'in bütün orduları da.Orada birbirleriyle çekişip tartışarak derler ki
Andolsun Allah'a, biz gerçekten apaçık bir sapıklık içindeymişiz,""Çünkü sizi (yalancı olanları) alemlerin Rabbiyle eşit tutuyorduk."Bizi suçlu-günahkarlardan başka saptıran olmadı.""Artık bizim için ne bir şefaatçi var," "Ne de candan-yakın bir dost.""Bizim bir kere daha (dünyaya dönüşümüz mümkün) olsaydı da iman edenlerden olabilseydik." (şuara 95-102
Yukardaki ayete bakın sanki heyy arkadaş ben 41 numara yım 43 giyene olmam der gibi teşbih te hata olmazmış degilmi arkadaşlar..Ayet net belli net olarakta bi var olanı anlatıyor.Nedir o var.Tabiki (Artık bizim ne bir şefaatçimiz nede bir candan yakın dostumuz var.)Niye yokmuş peki devamında ne buyrulmuş..Bizim bikere daha dünya hayatımız olsada eee iman etsek gelsek oldu yanında ayranda istermisin? bakın iman etmek isterlermiş ee demekki sizin yani sitenizdeki iddiların tamamına bu ayet cevap veriyor.Ne derlermiş iman etse idik ee bende bunu anlatmaya çalışıyorum iman etmeyen yani başkarını mabud edenin dostu yok yoksa ne diye onların (bakın)onların ne bir şefaatçisi nede bir yardımcısı ne bir tutunacak dalı nede bir dostu yok...Kimin onların herkesinmi ?onlarınmı?eger onların cümlesi herkesi kavrar dersek gene ALLAH imla,vurgu,izah,beyan hatası yapmış olur.Ama bu mümkün olmıyacagına göre demekki onların beyan edilmesi ile genel in degilde birilerinin bundan mahrum olmasına açık ve net bi izahtır..Aşagıda ki ayettede buna bi delil var.Bakalım neymiş
40/18- Yaklaşmakta olan gün konusunda onları uyar. O gün yürekler gam ve tasa ile dolu, (sanki) gırtlaklara dayanmıştır. Zalimlerin ne sıcak bir dostu, ne de sözü dinlenir bir şefaatçisi vardır
.
Hadi diyelimki haşa bi kere yanıldı burdaki ayettedemi yanıldı?Bakınız orda ne buyrulmuş.(Zalimlerin) ne sıcak bi dostu nede sözü dinlenir bi şefaatçisi yoktur.He eger dersenizki bu zalimlerede ALLAH şefatle kendisini kast ettigi için yani onlara kendiside şefaat etmiycek manası vardır derseniz ki,iddianız zaten dogrultuda bende derimki ...(Allah katinda, onun izin verdigi kimseden başkasinin şefaati yarar saglamaz)...(Onun izni olmaksızın, hiç kimse şefaatçı olamaz)....(Rahmân'ın katında söz almış olanlardan başkaları şefaat hakkına sahip olmayacaklardır)...(Onlar onun razi oldugu kimselerden başkasina şefaat etmezler ve hepsi onun korkusuyla titrerler.)... Peki bu ayetlerde ALLAH kendinimi kast ediyor yani kendine izin veriyor razı oldugu başkası kendi olmuş oluyor.RAHMAN'ın katındaki ler gene kendi olmuşmu oluyor.? lütfen ya güldürmeyin beni bu kadar komik olamaz bu iddialar tamamen asılsız ve kuru iddia bunu anlamanızı temenni ediyorum..
Bu kadar önemli bir mesele mi yani bu, herkes farklı görüş çıkardığına göre demek ki tam olarak bir bilgi verilmemiş gerek yok belkide. düşünsenize Allah'ın razı olduğu hayatı yaşayan bir insana Allah sahip çıkmaz mı çıkar elbet. ya peki rezil bir hayat yaşayıpta taşıma suyla değirmen döndürmeye çalışanların bir kazancı olacak mı, yani vahyin çizdiği hayatı yaşaması gerektiğini biliyor ama yaşamıyor eee bu ne olacak kurtulacakmı bu da mümkün değil herhalde "biz hiç müslimlerle mücrimleri eşit sayarmıyız ne oluyor size nasıl hüküm veriyorunuz" (kalem suresi) olay bence Allahın rızasını hakedip hak etmeme meselesidir. en doğru söz Allahındır bizler yanılabiliriz.
vesselam
__________________ iman bizim bünyadımız
tarihtedir hep yadımız
hizbullahtır hem adımız
biz nurluyuz imanlıyız
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
34/23- Allah katinda, onun izin verdigi kimseden başkasinin şefaati yarar saglamaz. (Şefaat için izin verilip de) kalplerinden korku giderilince birbirlerine, "Rabbiniz ne söyledi?" diye sorarlar. Onlar da "Gerçeği" diye cevap verirler. O yücedir, büyüktür.
10/3- Şüphesiz ki Rabbiniz, gökleri ve yeri alti gün içinde (alti evrede) yaratan, sonra da Arş'a kurulup işleri yerli yerince düzene koyan Allah'tır. Onun izni olmaksızın, hiç kimse şefaatçı olamaz. İşte o, Rabbiniz Allah'tır. O halde Ona kulluk edin. Hâlâ düşünmüyor musunuz
Göklerdeki her şey, yerdeki her şey onundur. İzni olmaksızın onun katında şefaatte bulunacak kimdir? O, kulların önlerindekileri ve arkalarındakileri (yaptıklarını ve yapacaklarını) bilir.bkr 225
Onlar Allah'tan önce söz söylemezler ve hep onun emriyle iş görürler. Allah onlarin önlerindekini de arkalarindakini de (yaptiklarini da yapacaklarini da) bilir. Onlar onun razi oldugu kimselerden başkasina şefaat etmezler ve hepsi onun korkusuyla titrerler.
Enbiya27..28Rahmân'ın katında söz almış olanlardan başkaları şefaat hakkına sahip olmayacaklardır. Onu bırakıp taptıkları şeyler şefaat edemezler. Ancak bilerek hakka şâhitlik edenler şefaat edebilirler
Yukardaki ayetleri okuyunca aksini iddia etmenin tamamen akıl dışı oldugu konusunda tatmin olmuş bi şekilde karara vardım...Bu tamamen asılsız boş bi iddia olur..Olmuyacak bişeyin Kur'an da işine ?veya olcakmı olmıycakmı ikilemesinin işine?ALLAH hem bişeyi vermiycek ama onu sonra kitap ta zikir edecek ALLAH öylesinemi bahs etmiş oldu..Eger yok bu ayetlerden net bellidirki kimse şefaat edemiycek derseniz......Bence kesin bi psikologa görünün derim..Belkide havaların bozması sizi etkilemiş olabilir.
Evet bu ayetlerde kulun kula Allahın izniyle şefaati vardır ama bu şefaatin niteliği şekli ve nasıl olduğu konusunu doğru anlamak gerekli diye düşünüyorum.
Benim bu ayetlerde gördüğüm şefaat dünyadaki şefaattir.Örneğin enbiya 27 28 i ele alalım
25. Senden önce hiçbir resul göndermedik ki ona şöyle vahyetmiş olmayalım: "Gerçek şu: İlah yok benden başka, artık bana kulluk/ibadet edin."
26. "Rahman çocuk edindi" dediler. Hâşâ, bundan arınmıştır O! Onlar, lütuflandırılmış kullardır.
27. Onlar O'nun sözünün önüne geçmezler; onlar yalnız O'nun emriyle iş yaparlar.
28. O, onların önlerindekini de arkalarındakini de bilir. Onlar, O'nun hoşnutluk verdiklerinden başkasına da şefaat etmezler. Ve onlar O'nun korkusundan titrerler.
enbiya 27 28 siyak ve sibakına bakarak değerlendirmek gerekli.
Enbiya 25 gönderilen tüm resullere Allahın varlık ve birliği tek ilah olduğunun vahy edildiği
26da bu resullerden biri olan(hz isaya atfen) O resul Allahın çocuğudur yakıştırılması yapıldığını
Ama işin aslının öyle olmadığı hz isanında diğer peygamberler gibi allahın kulu ve elçisi olduğu vurgulanıyor.
Şimdi bakın 27 ve 28in konusu şu;
Allahın gönderdiği tüm resuller Allahın sözünü gizlemezler,Allahın tüm emir ve buyruklarını yerine getirirler.Allah peygamberlerin yaptıkları ve yapacakları herşeyi hakkıyla bilendir.Peygamberlerin yaptığı tebliği işittirip ŞEFAAT edeceği kullar Yine Allahın hoşnutluk(yani hidayete erdirmiş olduğu yada kalplerini Allah inancına açmış olduğu)vermiş olduğu kullardır.
Peygamber hakkı tebliğ etmekle herkesi iman inanç ve itikat sahibi yapabilirmi?Hayır yapamaz
Kimleri yapar?Allahın hoşnutluk verdiği kullarını yapar.Bu kulların iman edip cehennemden kurtulması ve cennete gitmesine vesile olan kişi yani şefaat etmiş olan kişi Peygamberdir.Ve bu iş tamamıyle Allahın izniyle gerçekleşmektedir.
Bunun dışında bu ayetten dünyada tebliğini tamamlamış bir peygamberin ahrette Allahım bu mümin kulun dünyada tebliğ ettiğime iman etti ancak buna rağmen günahları ağır bastı bu günahlarını örtüp bunu cennete koyalım demesi gibi bir anlam yok.
Kardeş benim anladığım şefaat sadece dünyada var.Kulların şefaatçi olma niteliğide yine Allahın tebliğini ileterek o kulların küfürden dönüp hakka dönmesine vesile olmak şeklinde.
Duayla
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Evet gene göz yormaya geldim böyle giderse gözlük almak zorunda kalacaksız:)
savana arkadaş..Fikirlerine saygı duyarak ama katılmıyarak yazım arz olunur...
Bir kere ben sitedeniz de yazılmış olan şefaat ın ahirette fayda vermiyecegi konusuna itiraz etmiştim Zira ordaki arkadaşların iddiasıda bu yönde ahirette kimse kimseye şefaat edeemez denmekte ve delil olarakta o malum cevaplarını verdigim ayetleri getirmektedirler. Ama savana sen şefaat vardır ama bu dünya da olur deyip başka bi boyut kazandırdın ama onunda izahı kolay yapalım inş..
34/23- Allah katinda, onun izin verdigi kimseden başkasinin şefaati yarar saglamaz. (Şefaat için izin verilip de) kalplerinden korku giderilince birbirlerine, "Rabbiniz ne söyledi?" diye sorarlar. Onlar da "Gerçeği" diye cevap verirler. O yücedir, büyüktür.
Bu ayeti kerime bize ahiret hayatında olacagını net bi şekilde ifade etmektedir.Bakınız ne buyrulmuş orda kalplerinden korku giderilince bu korku dünyadamıdır.? Halbuki bu dünyada olsa bütün kafirlerin iman etmesi gerekir .Çünki kafirler dünya rahatlıgından dolayı azmaktadır.Hiç ahiret dehşeti gibi bi dehşet bi korku içinde olsalar bu zulumleri inkarları yapabilirlermi? mümkünmü? şirk koşanlar şirk koşabilirmi ALLAH cc onların kalbine korkuyu düşürse veya ahiretin korkulu sahnelerini onlara gösterse taptıklarınız ve yaptıklarınızın karşılıgı burasıdır diye onları korkutsa olurmu.?Veya günah işliyen Müslümanlar günahları işlemeye cesaret edebilirmi korku ile rahatlık bir olmadıgı için dünya da cirit atıyorlar.
Halbuki bi yürek korku dolu olsa çok şeyi terk eder yani günahları isyanı falan filanı..Cünki korku var rahatsızlık var.Rahat yok mesela iki kişi olsa ama biri hasta olsa biride saglıklı olsa düşünki birisi soguk almış grip olmuş malum grip ve üşütmek nasıl bi duygu durum bilinir.Vel hasıl iki kişiden biri hasta biri sağlam olsa dedik ve ikisinede bi tabak içinde bal versek ikiside baldan yese sağlam olan ne güzel ne tatlı diycektir..Digeri ise tadını acımtırak alacaktır.Çünki insan grip,nezle gibi hastalıga tutulunca tat alma neşelenme ve bu gibi şeyleri degişir demi...Hasta ya alamaz bunları saglam insanın aldığı gibi ama bal aynı bal ama yiyenler farklı.
.İşte bunun gibi rahat olmak ve olmamak korku içinde olmak ve olmamak yanlış ı inkar edenler.Eminimki dogruyu görselerdi etmezlerdi..İşte insan korku içinde olsa idi çok şeyi terk etmiş ve ALLAH ın emirlerine itaat eder hale gelmiş olurdu ki,bu olcak şey degil ALLAH kulun iradesi ile oynamış olur onu zorla korkutup zorla itaat ettirirse mesela camiye gidecek olsa ayağının altına motor koysa Meyhaneye gidecek olanında ayağına taş düşürse kırsa yollamasa imtihan olurmu? böyle bi imtihan düşünülemez..İşte onun için bu korkma dünyada degil ahirette olacaktır.Manası genel olan bi ayettir.
Umumun ALLAH tan korkmuş olması lazım gelir cünki ayette kalplerinden korku giderilince buyrulmuş demekki dünyada korkunç bi hayat olması lazım bu kadar rahatlık degil tam tersine dehşet bi hayat ki,ayetin ifade ettigi mana ozaman yerini bulur..Ama ALLAH cc bi takım insanların kendinden korktugunu beyan etmekte ve bunlarında ALLAH a karşı itaat eden cüz i iradesini şeytani işlere degilde kalbini ALLAH a çevirip ona baglı olanların korktuğunu beyan buyurmuştur..
Bu her mümin ALLAH tan korkar manasına gelmez yani istenen kıvamda korkmuş sayılmazlar nitekim Kur'an'da
Allahtan, kulları içinde, ancak âlimler korkar (S. Fâtır, 28) Yoksa geceleyin secde ederek ve kıyamda durarak ibadet eden, ahiretten çekinen ve Rabbinin rahmetini dileyen kimse (o inkarcı gibi) midir? (Resûlüm!) De ki: Hiç bilenlerle bilmeyenler bir olur mu? Doğrusu ancak akıl sahipleri bunları hakkıyla düşünür.
zümer 9
Ve bunlar gibi bi çok ayeti kerimede Alim olmuş ALLAH a hakkıyla ittiba etmişler söz konusu olmuşlardır.Bu ayet genel bi manada degil bi kısım Mümin'lerin bu halde oldugunu beyan etmekte ve incelikte bakın orda ne buyrulmuş..İbadet eden ahiret teki hayattan korkan cekinen bu dünyadaki hayattan korkmak diye nitelendirilemez..İşte korkmak dünyada iken olsaydı biçok tat ,keyf,eğlence,yerini ibadete itaate bırakırdı.Korku bütün hepsini keser atardı..Tıpkı baldan tat alamayan hastanın haline dönerdi insanın durumu...Çünki rahatı olmıyan keyfi işleri yapamaz hastanın baldan tat alamadıgı gibi oda korkusundan dolayı eğlenceden tat alamaz dolayısıyla eğlenmek yerine korktuğu şeye tedbir alırdı buda onu ibadete götürürdü..Haksızmıyım arkadaşım?? ortada net olan bişey var bu korku dünyada olacak korku degildir..Nitekim aşağıdaki ayetlerde bunu net ispat ediyor
..
O sarsıntının sarsacağı gün, Arkasından onu diğer bir sarsıntı izleyecek. O gün yürekler (dehşet içinde) hoplayacak. Gözler zillet içinde düşecek. (Nazi'at Suresi, 6-9)
“(Önlerine) Kitap konulmuştur; artık suçlu-günahkarların, onda olanlardan dolayı dehşetle-korkuya kapıldıklarını görürsün. Derler ki: "Eyvahlar bize, bu kitaba ne oluyor ki, küçük büyük bırakmayıp her şeyi sayıp-döküyor?" Yapıp-ettiklerini (önlerinde) hazır bulmuşlardır. Rabbin hiç kimseye zulmetmez.” (Kehf Suresi, 49)
Kabirlerinden koşarcasına çıkarılacakları gün, sanki onlar dikili birşeye yönelmiş gibidirler. Gözleri 'korkudan ve dehşetten düşük' yüzlerini de bir zillet kaplamış; işte bu, kendilerine vadedilmekte olan (kıyamet ve azab) günüdür. (Mearic Suresi, 43-44)
6/70- Dinlerini bir oyun ve eğlence (konusu) edinenleri ve dünya hayatı kendilerini mağrur kılanları bırak. Onunla (Kur'an'la) hatırlat ki, bir nefis, kendi kazandıklarıyla helake düşmesin; (böylesinin) Allah'tan başka ne bir velisi, ne bir şefaatçisi vardır; her türlü fidyeyi verse de kabul olunmaz. İşte onlar, kazandıkları nedeniyle helake uğrayanlardır; küfre saptıklarından dolayı onlar için çılgınca kaynar sular ve acıklı bir azap vardır
İşte yukardaki ayetlerde korkunun nerde olacagını göstermekte ve
..34/23- Allah katinda, onun izin verdigi kimseden başkasinin şefaati yarar saglamaz. (Şefaat için izin verilip de) kalplerinden korku giderilince birbirlerine, "Rabbiniz ne söyledi?" diye sorarlar. Onlar da "Gerçeği" diye cevap verirler. O yücedir, büyüktür. Bu ayetin de izah ettiği gibi bu korkunun dünyada degil ahirette oldugu beyan edilip işte ozaman yüreklerinden korkuyu giderdiklerimiz manası ayan beyan çıkmakta...Zaten ALLAH'ın kullarına dünyada böyle bişeyi sorması mümkün degildir.Bu ayeti kerime bunu net bişekilde beyan ediyorki,bunun gibi büsürü ayet var. Dünyada hesap olmıyacagını zaten herkes biliyor.ALLAH cc dünyada bize hesapmı soracakki bu ayet dünyadaki korkuyu beyan etsin..
Evet bütün bunları neden yazma geregi duydum eger şefaat etmek senin anladığın gibi olsa idi bu ayetler boşa çıkmış olurdu..
Ve sevgili arkadaşım savana bişey diyeyim sana ..Bak güzel arkadaşım,eger şefaat etmek dünyada ikense gene çelişki çıkacak bak şimdi arkadaşım ....
Yaklaşmakta olan gün konusunda onları uyar. O gün yürekler gam ve tasa ile dolu, (sanki) gırtlaklara dayanmıştır. Zalimlerin ne sıcak bir dostu, ne de sözü dinlenir bir şefaatçisi vardır.
7/53- Onlar ise ancak, ("Görelim bakalım!" diyerek) Kur'an'ın bildirdiği sonucu (te'vilini) bekliyorlar. Onun bildirdiği sonuç gelip çattığı gün, önceden onu unutmuş olanlar derler ki: "Gerçekten Rabbimizin peygamberleri hakkı getirmişler. Şimdi bizim için şefaatçılar var mı ki bize şefaat etseler veya (dünyaya) döndürülsek de yaptıklarımızdan başkasını yapsak?" Gerçekten onlar kendilerine yazık etmişlerdir
74/43-
..47) Onlar şöyle derler: "Biz namaz kılanlardan değildik." Yoksula yedirmezdik." "Bâtıla dalanlarla birlikte biz de dalardık." "Ceza gününü de yalanlıyorduk." "Nihayet ölüm bize gelip çattı." Artık şefaatçilerin şefaati onlara fayda vermez
Onların, Allah'a koştuklari ortaklardan kendileri için şefaatçilar da olmayacaktir. Artik onlar ortak koştuklari şeyleri de inkar ederler
.
Evvela sitenizde şefaat'in olmıyacagını bunu ummanın şirk oldugunu beyan etmek üzre verilen ayetlerin tamamen şefaat ehli ile alakası olmayıp bunu küfre sapmış başka İlah lar edinmiş ve zalimlik yapanların durumunu beyan etmek üzre vahy edilen ayetler olduğu açık ve net.. Ve gene yukarda ki ayetlerde senin düşündügün şefaat etme şeklini iptal eden ayetler var.
Dikkat edersek orda olmuş olayları degil olacak olayları beyan etmekte..Bakınız biz namaz kılmazdık,yoksulu yedirmezdik,batıla dalardık derler buyrulmuş. Buda demekki bu konuşmalar dünyada degilde ahirette olacaktır demektir..Ve ayet te onlar artık o ortak koştuklarını inkar eder demektedir.Peki insan dünyada yaptıgı bişeyi dünyada inkar edermi? ahmakmı bu kadar...
Sonra ne derlermiş bizim şefaatçilerimiz varmı?ki,bize şefaat etsinler...Demekki onların yani küfürcülerin zalimlerin hainlerin şefaatçisi yok..Ayet lerde geçenlere bakarsak birileri orda şefaat edecek manası net diger ayetlerde zaten net tee burdada işareti var çünki ALLAH cc onları kast etmek süretiyle hadi bakalım şefaatçileriniz gelsinde kurtarsın sizi diye meydan okuyor.Neden meydan okuyor kim oların şefaat istedikleri taptıkları ve kendisine taptıranlar..İşte sizin tapıpta onunda tapmanızı istedigi bunları çagırın gelsin buyurmuş oluyor..
Demekki bu kısım bu şefaatten mahrum kalacaktır.Zira onlar zalimlerdir.Ve onların dostu yoktur.Zaten ALLAH cc zalimlerin ne bir dostu nede bi şefaatçisi vardır buyurmakla onların dost ve şefaatçisi olmadığını beyan etmekte..Peki neden büsbütün yani umumi bi beyan yokta zalimlerin var..?İşte onların dostu yok onların şefaatçisi yok..Oysa ayettte
Ya-lemü ma beyne eydihim ve ma halfehüm ve la yeşfeune illa li menirteda ve hüm min haşyetihı müşfikun 21/28- O, önlerindekini ve arkalarındakini bilir; onlar şefaat etmezler (kendisinden) hoşnut olunandan başka. Ve onlar, O’nun haşmetinden içleri titremekte olanlardır
Kendisinden hoşnut olunmuşların var demekte ve buna ALLAH ın hoşnut oldugu kimselere ALLAH bizzat şefaat edecek diye açıklama yapanlara bende şunları sormuştum..
...(Allah katinda, onun izin verdigi kimseden başkasinin şefaati yarar saglamaz)...(Onun izni olmaksızın, hiç kimse şefaatçı olamaz)....(Rahmân'ın katında söz almış olanlardan başkaları şefaat hakkına sahip olmayacaklardır)...(Onlar onun razi oldugu kimselerden başkasina şefaat etmezler ve hepsi onun korkusuyla titrerler.)... Peki bu ayetlerde ALLAH kendinimi kast ediyor yani kendine izin veriyor razı oldugu başkası kendi olmuş oluyor.RAHMAN'ın katındaki ler gene kendi olmuşmu oluyor.? Demiştim bu ayetlerin tamamında ALLAH kendimi kast ediyor..
Buda demek oluyorki zalimliklerinde birileri boğulup gidecek birileride ALLAH ın takdir ettigi kimselerin şefaati ne nail olacak..Zaten senin anladığın gibiyse yani dünyada birilerinden şefaat istemek varsa ve bu şefaatti dünyada yapmak mümkünse gene çelişki olmazmı yani sitenizde yazılan işte ALLAH şefaatçilerin şefaatini kabul etmez gibi benzeri ayet ve yorumlar dogru ise sen yanılmış olursun..onlara göre nasıl yanılmış olursun onlar zaten şefaatin tamamının ALLAH ta olduguna kimseyede müsade etmiycek kimse edemezdeyip kesip atmakta ee bu vesile ile seninde görüşün boşa çıkmakta neden çıkmakta cünki onların yorumuna göre şefaat ALLAH a ortak koşmak ALLAH yerine kulu af etmek ALLAH tan gayrisinden meded ummaktır..Bunun dünyada ve ahirette olmasıda ha keza birdir.İkiside fark etmez değilmi ALLAH cc haricindekilerden meded ummak dünyada ahirettede aynıdır hüküm olarak şirk şirktir....Bu dünyada yardım edilsede ahirette edilsede bu neticede sitenizdeki açıklamalara göre şirktir...Onun için sen onlara göre yanlış düşünmüş olursun..Bana göre de zaten ben izah ettim e sen iki tarafa göre haksızsın demiyorum ama artık sen ölç biç gerisi sana kalmış...Gözlerine zahmet oldu hakkını helal et Selamet üzre ol ALLAH ın razı olmuş oldugu her amelde seni görmek dilegiyle...
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma