Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Bir kişi ilk defa hırsızlık yapmış ise elinin üzerine işaret çizilir. İkinci defa yapmış ise diğer elinin üzerinede işaret çizilir. Üçüncü defa yakalandığında ise ellerinin her ikiside kesilip atılır.
Böylece elleri kesilen kişi o işi yapmaktan mahrum bırakımış olur. Böylece her üç anlamda yerini bulmuş olur.
Bir kişi ilk defa hırsızlık yapmış ise elinin üzerine işaret çizilir. İkinci defa yapmış ise diğer elinin üzerinede işaret çizilir. Üçüncü defa yakalandığında ise ellerinin her ikiside kesilip atılır.
Böylece elleri kesilen kişi o işi yapmaktan mahrum bırakımış olur. Böylece her üç anlamda yerini bulmuş olur.
Şöyle olabilir mi Azhaimhan kardeşim,
hani hırsızın,o hırsızlık yapmasının nedenlerini bulmak ve o nedenleri ortadan kaldırmak o nedenleri bıçak gibi kesip atmak olabilir mi?..birileri birilerinin sınırdan çıkabilecek güç ve imkanı kendinde bulamayışından ve zorunlu ikamet sebebiyle o güç sahiplerinin eline modern köle olarak düşmesinden faydalanarak o güçsüzleri ne semirir ve doyar mantığıyla elbet birde vatan millet sloganıyla ezmişlerse ve bu yığından bazıları bu çarka bile en sonunda dayanamışsa suç kimin olabilir?Ayet gerçekte buna atıf yapmış olabilir mi?
Bir kişi ilk defa hırsızlık yapmış ise elinin üzerine işaret çizilir. İkinci defa yapmış ise diğer elinin üzerinede işaret çizilir. Üçüncü defa yakalandığında ise ellerinin her ikiside kesilip atılır.
Böylece elleri kesilen kişi o işi yapmaktan mahrum bırakımış olur. Böylece her üç anlamda yerini bulmuş olur.
Enteresan! Bu mantıkla yalan söyleyenin dilini, kötü yola gidenin ayağını, yalana itibar edip yalan söze kulak verenin kulağını, zina edenin şeyini...kesmek, harama bakanın gözünü çıkarmak, haram yiyenin boğazını delmek, rüşvet alıp verenin evini yıkmak vs vs vs. gerekir. İşte kökten çözüm buna denir! Allah aşkına hırsızın yaptığı bunların hangsinden daha ağır, daha alçak bir suçtur?
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam ibrahimizim haktansapmaz
Şu an sizlerin yapmış olduğu şey "Allah bu hükmü neden böyle koymuş?"
Hüküm koyucu Allahtır kula düşen sorgusuz itaattir.
Söz konusu ayette geçen ellerini kesin ifadesinin ilk anlamının ellerin çizilerek kesilmesi veya kesilip atılmasıdır.
ellerini kesmek ifadesinin mecaz anlamı ise kişinin mali gücünün kesilmesi dolayısıyla çaldıklarınıniade edilmesi vs
Benim sorum şu:Böylesine ciddi bir cezaya sebep olabilecek bir konuda Allah mecazlı anlatım kullanarak kullarına tuzak mı kurmuş? asırlar boyu kulları oradaki kesin ifadesini kesmek olarak anlayıp insanların ellerini kesip atmışlar dır?
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Şu an sizlerin yapmış olduğu şey "Allah bu hükmü neden böyle koymuş?"
Hüküm koyucu Allahtır kula düşen sorgusuz itaattir.
Söz konusu ayette geçen ellerini kesin ifadesinin ilk anlamının ellerin çizilerek kesilmesi veya kesilip atılmasıdır.
ellerini kesmek ifadesinin mecaz anlamı ise kişinin mali gücünün kesilmesi dolayısıyla çaldıklarınıniade edilmesi vs
Benim sorum şu:Böylesine ciddi bir cezaya sebep olabilecek bir konuda Allah mecazlı anlatım kullanarak kullarına tuzak mı kurmuş? asırlar boyu kulları oradaki kesin ifadesini kesmek olarak anlayıp insanların ellerini kesip atmışlar dır?
Aleyküm selam Savana kardeşim,
şimdi bakalım ana cümleye..
''Şu an sizlerin yapmış olduğu şey "Allah bu hükmü neden böyle koymuş?"
evet cümlemiz bu..Allahın verdiği her hüküm tartışılmalıdır..sorgusuz sualsiz itaat olamaz..şöyle ki,Allahın verdiği hükümler kabulumuz olurken sorgulamamızın amacı inkar değildir,Allah bununla ne murad ettiyi düşünmektir..bu ne kazandırır...kazandıracağı şudur:
Allahı tanıma(kısmende olsa),tavrını tarzını anlama..
Dikkat ettin mi bilmiyorum Savana kardeşim,hani elçiye düşman olanlar dahi saldırmazlık sözü verip elçinin din harici,toplumsal düzeni sağlamak adına verdiği kararlara riayet gösterdikleri müddetçe onlara dokunulmayacaktı...
Ve cinayette dahi kısas haber verilirken bedel veya af yoluda gösterilmişti..ve affın daha güzel bir tavır olduğu söylenmişti..
İnsan neden çalar?
1-Çalma hastalığı vardır. 2-Çalışmadan yaşamak istemektedir. 3-İhtiyacı olduğu için..
1-Çalma hastalığı olanın elini kesmek işe yaramaz çünkü bu hastalık zengin yoksul ayrımı yapmaz..yaparsa ne olur?zengin kurtulur fakir elsiz kalır ama değişen birşeyde olmaz..velhasılı o kişiler yakalandığında hasta oldukları uzman tarafından anlaşılırsa tek yol tedavidir..
2-Çalışmadan yaşamak isteyenler yakalandığında,el keserek onu siz zaten dilenmeye oturmaya teşvik etmektesiniz onuda geçtim bu kişilere bu cezanın verilmesi topluma hınç olarak geri döner..yapılması gereken yakalandığında kontrol altında bir işte çalışmasını sağlamak..cezaevinde misal suçuna karşı 2 yıl yedi diyelim..bu süre içinde zoraki olarak çalıştırılacak emeğinin karşılığı verielece..
3-İhtiyacı olan çalıyorsa tek sebep,o kişinin ne yakınları ne de dostları salat edenler değiller..öyle olsaydı adam çalmazdı..küresel sömürüye maruz şu dünya..heryerde çalan çırpan var..el kesme ile aşikar sabıka kaydı defteri tutturamazsınız,bir adama sokakta ''ben manyağım''diye bağırttıramazsınız ama ihtiyacı olan hariç elbet...
ve son olarak,kardeşim..düşünmek kuranın emri..düşünürüz evreni ayı doğayı vs..ayetlere gelince düşünmek en doğal ve desteklenen bir davranış değildir..
El kesme cezası illede uygulanacaksa kamuyu soğana çevirenler buna müsthaktır..
Arapça'nın kelime yapısını bilen her kes şunu teslim eder: Ayette biri erkek diğeri kadın olmak üzere iki kişi söz konusudur. Şayet kesilecekse her birinin birer eli olmak üzere iki el kesilmelidir. Halbuki, "ikisinin ellerini kesin" diyerek ikiden fazla elin kesilmesi söz konusudur, bu bir. İkincisi, eller ve yüz ifadeleriyle hep kişinin kendisi kastedilmiştir. Kişi elleri ve yüzü ile temsil edilir. "Eli yüzü temizadam" örneğinde olduğu gibi. Bu çok dilde böyledir. Bunun Allah için de insan için de Kuran'da çokça örneği vardır. Hırsızlık her dönemde aynı olduğuna göre, ayrı resuller dönemlerinde ayrı cezalar olmaz, olmamalıdır. Yusuf'a gelen ahkamda kişinin kendisinin alıkonması (hapis), Muhammed'e gelince el kesme cezası yakışık almaz. Yusuf'u görünce kendinden geçen kadınlar ellerini mi kat kat ettiler?!
Katılma Tarihi: 31 temmuz 2007 Yer: Turkiye Gönderilenler: 201
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam
Sağ elden başlamak sünnettir.kesilen müslüman elinin aile kabristanına defnetmeden önce cenaze namazınıda kılmak icab eder sünnet gereği
Şimdi hırsızlık yapan muslüman efendinin ellerini bileğinden kestik ama bu gene ğırsızlık yaptı şimdi allahın hükmünü uygulayacaz ama bir sorun var kesilecek el yok ne edecez şimdi eli gerimi takacaz neyapacazzzz
__________________ ALLAH'IN EVRENSEL HAK DİNİ = Aklı doğru modda kullanarak yaratıcının bizde yarattığı yaratma yetisini işleterek yapımızdakileri sistematize edip ,kendimizle ve doğayla uyumlu bir yaşam sürmektir
Maide 38'de geçen fakta’û eydiyehuma ifadesinin ' ellerini kesin ' şeklinde İslam(!)coğrafyasının bir kısmında uygulanagelen ellerin bileklerinden kesilmesi anlamında olmadığı kanaatindeyim. zaten Hatırlatıcı Kardeşin söylediği gibi bu şekilde anlaşılması durumunda, bu uygulama cezalarda " bir kötülüğün karşılığı/ cezası ona denk" olmalıdır (42/40) Ayetine de aykırı düşecektir. kanaatimce bu kelime hoşlanmadığımız kerih gördüğümüz bir şey gördüğümüzde " kardeşim kes şunu " dememiz ile eş'tir. yani yapma/ yaptırma / dur / durdur / durdurmak için ne gerekiyorsa yap/ bitirmek için UYGUN olan gereğini icra et... anlamındadır. Arap'larda nahoş/ çirkin bir mes'eleyi veya fiili kapatmak, kesmek isteyen bir Arap, " iktah el mes'ele " = bu mes'eleyi kes, bitir, sonlandır, konuşulmasını-yapılmasını ENGELLE, " buna mani ol..." demek suretiyle bu nahoş durumu sonlandırıp kesmektedir. bu bakışla baktığımızda; " fakta’û eydiyehuma " " ellerini kesin " ifadesinin = ellerinin bu çirkin fiili işlemesine ENGEL olun, son verin, bu çirkin fiil(ler)in son bulması için ne gerekiyorsa ( infak-sadaka-prensib-uygulama-şart/vaziyet oluşturma-ekonomik kararlar -mal'ın zenginlerde birikip toplanmasına müsaade etmeme gibi vb.vb. ) yapın, yapın, yapın. gerekiyorsa, failin durumuna göre bu çirkin işi yapan insanı bir süre özgürlüğünden mahrum edin...adamın trilyonları var hâla kamunun mallarını bizans entrikalarıyla gaspetmeye çalışıyor.( bence) bunu ömür boyu özgürlüğünden mahrum edin... o pis ellerini kamu veya herkiminse mallarının üzerinden KOPARIN...onu bir şekilde engelleyin...evde kıvranan hasta çocuğuna ilaç alacak parası olmadığı için eczane'den ilaç gaspeden bir zavallının " bu hareketi " yapmasını ENGELLEYİN, bu hareketini KESİN...O'nu bu duruma getiren ve bu aciz durumda tutan şartları değiştirin...O'nu bu zor ve aciz durumdan kurtarın...O'nun ellerinden tutun...dengeyi sağlayın...bu kardeşinizi açlıktan ve sefaletten kurtarın...bunu yapmanız insanî /toplumsal/ içtimaî / Maide38 vb. gereği bir sorumluluktur. işte Maide38'de bizden istenen/ bize emirbuyrulan bundan başkası değildir kanaatindeyim.
Muhabbetle
__________________ Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
A.selam Hasan kardeş,açıklamanız "efradını cami' ağyarını mani" bir açıklama olmuş ama Savana'nın sorusu hâlâ cevapsız.Acaba diyorum kataa fiilinin öncelikle el kesme olarak anlaşılmasında geleneğin ve özellikle işi kolaydan halletmek isteyen zalim devlet otoritesinin etkisi olmuş olabilir mi?Öyle ya,hırsıza aş,iş bulmak yada derdi neyse çözmek yerine kes elini,kolaysa bir daha yapsın bakalım!!
__________________ "Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayırmasın.."
Benim sorum şu:Böylesine ciddi bir cezaya sebep olabilecek bir konuda Allah mecazlı anlatım kullanarak kullarına tuzak mı kurmuş? asırlar boyu kulları oradaki kesin ifadesini kesmek olarak anlayıp insanların ellerini kesip atmışlar dır?(Savana)
burada mecaz anlatım yoktur Savana kardeşim. tıpkı salat-namaz kelimelerinde olduğu gibi burada da " kata'a " fiilinin farklı anlamlarından hangisinin daha uygun düştüğü meselesi vardır. işte burada, Maide38-39 da kata'a fiilinin " bıçak gibi bir cisimle birşeyi kesmek " değil, yine kata'a fiilinin sonlandırmak/ engellemek/ bitirmek/ koparmak anlamlarının uygun düştüğü görülmektedir. yani ortada mecaz anlam değil," hakiki "fakat fiilin diğer anlamı vardır. ben böyle anlıyorum.
Muhabbetle
__________________ Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma