Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Kuran hükümleri ilke olarak kabul edilip pratikte aykırı eylem,Kur'an'ı arkaya atma değil midir? Rivayetlerle yaşamına yön vermek Atavizm değil midir? Atavizm kul köle olmak değil midir? Peygamberin söylediği iddia edilen ''Vallahi şeytana hizmet ediyorsun''sözü, ''Kafana göre iş yapıyorsun,taptığın din hükümlerine uygun değil'' anlamında değil midir? ''Allah suç olarak gördüğü bir fiile her zaman aynı cezayı öngörmemiştir'' dendiğinde, 'Allah'ın yaptığı torpile nasıl ulaşırım' söz konusu olmaz mı? Hür ve hür olmayanların varlığı Fatiha'ya rağmen kabul edilirse,bu nedeni de hür ve hür olmayanların zinalarına verilen cezalarda kendini gösterdiği ileri sürülürse,esas torpile layık peygamber kadınlarına her türlü cezanın iki kat verileceğinin de sebeplerinin izahı gerekmez mi?,gerekçeler açıklanmalı değil mi? ''İslam toplumu yahut devleti,fakirlere ve muhtaçlara,yetimlere yönelik vazifelerini yerine getirmiyorsa,bu kişilere ceza uygulamaları hakları da yoktur'' denilirse,zaten islam'ın kendilerine yüklediği vazifeleri yerine getirmiyorsa,başına islam kalimesi eklemek onları islam yapmaz,islam hukukuna tabi değilim imtiyazı sağlamaz mı?Hukuk uygulanamazsa 'Yağma Hasan'ın böreği' olmaz mı? 'Dar'ül-harp' yoksa bu mu? Zariat 15-19 ayetler grubu anlayışımı açıkladım.Bu ayetler grubunda ifade edilenler Kur'an hükümlerine uyma yükümlülüğü duyanlar içindir. Aksi taktirde şura ve biat hükümlerine göre ''ikame-i salat ve zekatı ita'',bir sosyal hukuk devleti kurar,sosyal adaleti devlet olarak sağlarsınız.Yöneticiler saparsa gereği neyse yaparsınız.Böylece de mustazaafların oluşmasının önünü keser ve mahrum ve kapılara dilenmek için giden ve kovulan bir dilenci grubu da yaratmamış olur,adaleti sağlarsınız,kişileri şereflendirir,layık olduğu yere oturtursunuz:onurlu insan.Zaten Bakara 219/2 ve Nahl 71 bunu gerektirmez mi? Hürmetlerimle Galip Yetkin.
Ya arkadaş açıkça Allahın bu hükmü hoşuma gitmiyor de.
Çağdışı de tamam diyelim. Böyle alakasız bir tevile ne
gerek var.
kardeşim, sırf bana cevap vermek için bi hırsla üye olmuşsun lakin o da pek hayırlı olmamış. evet şunu söylüyorum; açlıktan ölmek üzere olan, yatacak yer bulamayan, yardıma muhtaç lakin yardım edeni olmayan insanın yaptığı hırsızlığa had cezası vurulması hoşuma gitmiyor. ben allah'ın böyle hüküm verdiğine inanmıyorum, başka birşey anlatmaya çalışıyorum, şahsi kanaatim tevil yapmadığım yönünde; aksine sahabenin ve hz. muhammed'in de bu şekilde anladığını göstermeye çalışıyorum. hadis kabul etmiyorsunuz, lakin eğer bu hadisler sahihseler (ki muhtemeldir) "akify" adlı şahıs bana yaptığı ithamı hz. peygambere de yöneltmiş olmaktadır; lakin o "on dirhemden az olan şeylerde el kesme yoktur" demişti.
ben hadislere başvurmadan kur'an bağlamından belirli bir sonuca ulaşmaya çalışıyorum; lakin siz fatihayla kölelik kalkmıştır, bakara 219 ve nahl 71 ile de hırsızlığa zorlayacak şartlar ortadan kalkmıştır; diyerek aslında ikisinin de mevcut olduğu bir toplumda zor durumdaki adama zulmediyorsunuz. bu ayetlerle, kölelik ve açlık ilkesel olarak kaldırılmıştır (yani allah'ın muradı budur); ama pratikte bunlar sürüyor olabilirler. ben de şunu diyorum ki, bakara 219 ve nahl 71'in yürürlükte olmadığı toplumda maide 38 de mecburiyetten hırsızlık yapanlara uygulanmamalıdır.
o yüzden galipyetkin arkadaşa soru sordum; çalışamayan, para kazanamayan, ihtiyacını gideremeyen, çocuğunu doyuramayan, kimseden yardım da göremeyen kişi ne yapmalıdır diye. galipyetkin'e tekrardan şunu soruyorum; sosyal adaletin ve yardımlaşmanın olmadığı bir toplumda müslümanlar, mecburiyetinden hırsızlık yapana had vurabilirler mi? ve eğer mecburiyetinden hırsızlık yapabilecek duruma düşen insanlar olabiliyorsa bu toplum zaten islama uygun yaşamıyor diyebilir miyiz? ve dolayısıyla hırsızlığı mecburiyetten yaptığı tespit edilen bir insana had vurulmaz diyebilir miyiz? mesela ufkunuz biraz geniş olsun; diyebiliriz ki islam fetihleri sırasında yeni fethedilen bölgelerde sosyal adalet derhal tesis etmek güç olabilir, lakin ahkam elimizdedir, ne yapacağız?
ayrıca yaptığım atavizm filan değil; kur'an ahkamını peygamberin, ömer'in ve sahabenin de öyle anlamış olabileceğini anlatmaya çalışıyorum. sizi durdurmasak sakız çalanın da kolunu keseceksiniz.
akify arkadaş beni allah'ın hükmünü beğenmemekle suçlayıp vebal altına girdin, şimdi bakalım sen beğeniyor musun. bakara 219, fussilet 10, nahl 71 gibi ayetlerle ilgili neler düşünüyorsun; mesela mesai arkadaşlarınızla arasıra oturup nasıl tevil edeceğiniz üstüne istişareler, tefsir okumaları vb. yapıyor musunuz?
Sayın İbni Adnan. Sorularınız birden çok cevabı olan,geniş perspektiften bakılması gereken ve bir yönünden bakıldığında diğer yönü açıkta kalan bu nedenle de verilen cevap soranı tatmin edemeyen cevap olmaktadır.Genelden özele doğru inildiğinde yani sorulan soru netliğe yaklaştığında cevap verme de kolaylaşmaktadır.
Sorunuzun cevabı maide-3 ayetindedir. Sılai rahim ve iysar da sorunuzun ihtimalleri içerisindedir. Hürmetlerimle Galip Yetkin.
Onlar, altını gümüşü depolayan ve dağıtılmasına engel olanlardır.
Yetimi yoksulu yoksunu miskini doyurmaya teşvik etmez onlar. Dilerlerki, tüm mülk ellerinde olsunda, onunla yücelsinler.
Onlardır zalim olanlar.
Görmüyorlar mı ki, bir genci solduğunda ya da fikri zikri aş bulmak derdine düşen/düşürülmüş hayvanlara dönüştüğünde.
Hayır! ama hayır!
Hani nasip sahipleri nerede diye haykırıldığında, onlara merhaba olmayacak ve duyulmayacaklarda. Onlar ki, hırsızın ta kendileridir amma süslü oyunlarla gizlerler. Ama bilmiyorlar mı ki Basir olan herşeyi görür.
Yargı günü onları suçlular olarak göreceksin, Allah cezayı çabucak verendir.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma