HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Ortak Meal-Yorum Çalışması
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Ortak Meal-Yorum Çalışması
Konu Konu: Bakara 102 Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
artukluk
Yeni Uye
Yeni Uye


Katılma Tarihi: 02 mayis 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 4
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı artukluk

Har ve mar ile alakalı olarak eklemek istedim. baybora'nın düşüncelerine katılıyorum...

 

Mar or Mor (as pronounced respectively in eastern and western dialects, from Syriac: ܡܪܝ, Mār(y), written with a silent final yodh) is a title of respect in Syriac, literally meaning 'my lord'. It is given by custom to all bishops and saints. The corresponding feminine form given to women saints is Mart or Mort (Syriac: ܡܪܬܝ, Mārt(y)). The title is placed before the Christian name, as in Mar Aprem/Mor Afrem and Mart/Mort Maryam.

Arab Christians continue to use this term in colloquial Arabic as a title for saints. However, church dedications write the classical Arabic word Qeddis (Arabic: القديس, al-Qiddīs, 'Saint') as a saint's title, even though everyone pronounces the title as Mar.

The variant Maran or Moran (Syriac: ܡܪܢ, Māran), meaning 'Our Lord', is a particular title given to Jesus, either alone or in combination with other names and titles. Likewise, Martan or Mortan (Syriac: ܡܪܬܢ, Mārtan, 'Our Lady') is a title of Mary.

Occasionally, the term Maran or Moran has been used of various patriarchs and catholicoi. The Syriac Orthodox Patriarch of Antioch, the Malankara Orthodox Catholicos and the Syro-Malankara Major Archbishop Catholicos use the title Moran Mor. Sometimes the Indian bearers of this title are called Moran Mar, using a hybrid style from both Syriac dialects that reflects somewhat the history of Syrian Christians in Kerala.

The obscure variant Marya or Moryo (Syriac: ܡܪܝܐ, Māryā) is used in the Pesh*tta Old Testament to render the Tetragrammaton. Although this word is clearly a derived form of the above, there is a fanciful derivation found in early Syriac lexica, that the word is an initialism as follows:

  • ܡܡܪܘܬܐ, māruṯā, 'lordship'
  • ܪܪܒܘܬܐ, rabbuṯā, 'majesty'
  • ܝ ܐ‎ — ܐܝܬܝܐ, iṯyā, 'self-existence'
 
 
 
 
 
This article is about the Hebrew word. For the Jewish Talmudist, see Abba Arika. For other uses, see RAV (disambiguation).

Rav (Heb. רב) is the Hebrew word for rabbi. For a more nuanced discussion see semicha. The term is also frequently used by Orthodox Jews to refer to one's own rabbi.

In the Talmud, the title Rav generally precedes the names of Babylonian Amoraim, whereas the title Rabbi generally precedes the names of ordained scholars in Palestine (whether Tannaim or Amoraim).[1]

In the Talmud, Rav or Rab (used alone) is a common name for Abba Arika, the first Amora, who established the great yeshiva at Sura, which, using the Mishnah as text, led to the compilation of the Talmud.

In some Hasidic groups, the Rebbe is also referred to as the rav; in other circles, the rav is distinct from the rebbe and is the highest dayan (judge) of the group.

The term rav is also a generic term for a teacher or a personal spiritual guide. For example, the Talmud tells us that "Joshua ben Perachyah said: Provide for yourself a teacher (rav)."[2]

[edit] The Rav

Nachmanides will sometimes refer to Maimonides as "HaRav," "The Rav."

From the 16th Century, "Rav" or "the Rav" generally referred to Rabbi Obadiah ben Abraham, Rav being an acronym for the Hebrew for Rabbi Obadiah of Bartenura (רעב) which could also be pronounced "Rav."

More recently, as a sign of great respect, some rabbis are simply called "the Rav," even outside of their personal followings. Note that when the word is pronounced using a Patakh, the meaning is almost universally Rabbi Obadiah ben Abraham of Bartenura. When using a Kamatz, the term can refer to, among others:

Rabbi Joseph Soloveitchik
Among Centrist and Modern Orthodox Orthodox Jews, particularly in North America. Sometimes spelled "The Rov."
Rabbi Shneur Zalman of Liadi
His Code of Jewish Law is often called the Shulchan Aruch HaRav, "Shulchan Aruch of the Rav".
The Vilna Gaon
The Brisker Rav
In most Haredi yeshivos, Rabbi Joseph Soloveitchik is referred to by his Yiddish name ("Rav Yoshe Ber"), and the term "Rov" (Kamatz pronounced as in Ashkenazic) means the Brisker Rav.
Rabbi Abraham Isaac Kook[citation needed]
Rabbi Moshe Feinstein[citation needed]

See also the list of people called Rabbi.

[edit] References

  1. ^ Adin Steinsaltz, The Talmud: The Steinsaltz Edition; A Reference Guide (New York: Random House, 1989), p. 139.
  2. ^ Ethics Of The Fathers
Yukarı dön Göster artukluk's Profil Diğer Mesajlarını Ara: artukluk
 
artukluk
Yeni Uye
Yeni Uye


Katılma Tarihi: 02 mayis 2010
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 4
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı artukluk

 

  bu arada alıntı yaptığım kaynak wikipedia

Yukarı dön Göster artukluk's Profil Diğer Mesajlarını Ara: artukluk
 
imsak
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 12 ocak 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 10
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı imsak

Harut ve Marut’un Hz. Süleyman zamanında yaşadığını düşünmüyorum. Babillerde sihir tanrısı Marduk’tur. Eski Babil Kralı Hammurabi döneminde (M.Ö. 1800-1750) tapılmaya başlamıştır. Bu dönemle ilişkili olduğunu düşünüyorum. Eski Babil halkına Akadca Amorit, Sümerce Martu denilirdi. Batı anlamında kullanılıyor. Mezopotamya’ya batıdan geldikleri için bu ad verilmiştir. Babillilerin kendilerine ne dediğini bilmiyorum. Eskilerin yazdığı Amalika kavmi kökenli olabilir. Buradaki a, farklı lehçelerdeki telaffuzdan kaynaklanıyor olabilir. Melek diyerek okuduğunuz kelimenin, kavim ismi olabileceği düşünülmeli. Marut kelimesiyle Amorit ve Martu kelimesinin benzeşmesi göz önünde bulundurulabilir. Daha çok düşündüğüm, Marut isimli sihirbazın tanrılaştırılmış olması. Marduk kelimesinin Marut’dan kaynaklanabileceği göz önünde bulundurulmalı. Yunanlıların Hermes diye telaffuz ettiği kelimede Harut’tan kaynaklanabilir. Sonuçta gizemcilikte sır vermemek önemlidir. Bu bilgide ”biz ancak deniyoruz, inkar etme” nin çevirisinde yardımcı olabilir.

Tanrı Marduk şeytanla özleştirilir. Yahudilik tarihinde Marduk’a (Fenikelilerin tanrı Baal’i) tapma ve kabala gibi gizemcilik olduğu biliniyor. Harut ve Marut’un olumlu anlamda anlatıldığını zannetmiyorum. 



__________________
imsak
Yukarı dön Göster imsak's Profil Diğer Mesajlarını Ara: imsak
 
imsak
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 12 ocak 2011
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 10
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı imsak

Melek kelimesinin kıraati tartışmalı diye biliyorum. Melik de olabilir. Ben firavunu Hammurabi olarak düşünüyorum. Kuran’da firavunun halkını sınıflara ayırdığını yazar. Bir tür kast sistemi uygulamıştır. Bu kastın en üst seviyesi melikler olabilir. Arilerin örnek olarak vereceğim. Ari kelimesinin soylu anlamında diye biliyorum. Arilerde; 1. soylular, 2. zanaatkarlar ve tüccarlar, 3. toprak köleleri vardı. Firavun; 1. kendi soylu sınıfı melik (soylu aileler, rahipler, askerler), 2. kendi sıradan halkı ve 3 fethedilen ülkelerin halkı (normal kölelik ve toprak köleliği gibi) olarak arilere benzer bir sistem kurmuş olabilir. 



__________________
imsak
Yukarı dön Göster imsak's Profil Diğer Mesajlarını Ara: imsak
 
Mah-amed
Katilimci Uye
Katilimci Uye


Katılma Tarihi: 22 temmuz 2011
Gönderilenler: 4
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mah-amed

baybora Yazdı:

selam,

Anlamakta çok zorlandığım ayetlerden biri, bir ipucu buldum gerekçelerimi dipnotta zikrettim.

 

Ve (Allah'ın Kitabına sırt dönüp arkalarına attanlar ve onun yerine) "Süleyman’ın krallığı üzerine şeytan (düşüncelilerin) hurafelerine[1] uydular.[2] Süleyman (Allah’ın birliğini) inkar etmemiş,[3] Babil’de/li[4] iki Yahudi din adamı[5] Hârût[6] ve Mârût'a da[7] bir şey indirilmemişti.[8] Fakat[9] şeytan (düşünceliler) insanlara sihri[10] öğreterek[11] inkar ettiler. (Hârut ve Mârut öğrettiklerinin ilahi olduğuna inandırmak için;) "Biz ancak sizi deniyoruz[12] inkar etme"[13] demedikçe bir kimseye[14] (bir şey) öğretmiyorlardı.[15] (Şeytan düşünceliler) O ikisinden/ikisinin[16] öğrettiği[17] kişi[18] ile eşinin[19] arasını ayıran[20] sihri[21] öğreniyorlardı.[22] (Şeytan düşünceliler), o sihirle ancak Allah onaylarsa[23] birine zararverebilirlerdi.[24] (Şeytan düşünceliler) kendilerine zararı olan,[25] faydası olmayan[26] şeyleri öğreniyorlardı. Elbette, onu/Sihri satın alanın gelecekten[27] bir payı[28] olmadığını biliyorlardı. Ne kötü! Kendilerini karşılığında değiştirdikleri şey! Keşke bilselerdi! (102). (Şeytan düşünceliler), keşke iman edip, (Allah'a) sığınsalardı, şüphesiz Allah katında kazanacakları mükafat/sevap[29] hayırlı olacaktı. Keşke bilselerdi! (103). [102-103]

 
 
elbette cehd bizden tevfik Allah(a.c)'den
 
selam ve dua ile,



Buradaki sihir, metafizik sihirin yanısıra, provokasyon olarak da değerlendirilmelidir. ve ayet , güncel bir ayettir.

İmsak adlı arkadaş da üst düzey bir bilinç sergilemiş.


__________________
Mahammaddim
Yukarı dön Göster Mah-amed's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mah-amed
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

<< Önceki Sayfa 2
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats