Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Merhaba savana kardeşim. Ahzab 52'de Yüce Allah Hz Muhammed'e bundan önce evlenmiş olduğu hanımlarını haram etmiyor; onun MİN BA'D yani bundan sonra EŞ ÜSTÜNE EŞ almasını yasaklıyor.
Bunu göz önünde tutarsak "Çok eşlilik madem zulümdür Allah, elçisini Zeyneb'le neden evlendirdi de zulme yol açtı?" demeyiz. Lütfen. Allah'ın elçisi Zeyneb'le bundan önce evlendirildi. Yoksa Allah çelişkiye düşerdi; Allah'ın çelişkiye düşmesi mümkün değil (4:82).
Eş değiştirmek tek eşli erkeklere helal (4:20) olduğu halde Allah'ın elçisine neden yasak? Çünkü o, yerine başka bir kadın almak üzere bir eşini bıraksa da, çok eşlidir; onun eş değiştirmesi EŞ ÜSTÜNE EŞ alması demek. İşte bu haram. EŞ ÜSTÜNE EŞ almak.
Eş üstüne eş almadan kimse çok eşli olamıyacağına göre çok eşlilik haram.
Ben olsam şöyle derdim. Allah peygambere azatlı kölesinin eski eşini nikah altına alamsı için emrederken peygamber çok eşli olmuyormuydu?
Hz Peygamber yalnızca Zeyneb'i değil ilk eşinin dışındaki bütün eşlerini çok eşli iken aldı. Ama Ahzab 52'den önce. Yüce Allah ona eş üstüne eş almayı Ahzab 52'den sonra haram kıldı, MİN BA'D diyerek. Allah bir adamın babasının nikahlamış olduğu kadınla evlenmesini de İLLA MA KAD SELEF ama eskide olanlar başka diyerek yani daha önce yapılmış olan o tür evlenmeleri dışarda tutarak haram kılıyor (Nisa 22). Bunu makalemde açıklamaya çalıştım. Biraz daha dikkatli okumanızı rica edebilir miyim.
çok eşli evlilik madem zulüm Allah bu zulümü neden Peygamberin diğer eşlerine yaptı?
Bir adamın babasının nikahlamış olduğu kadınla evlenmesi zulmün de ötesinde iğrençtir. Bunu Nisa 22'de Allah bizzat belirtir, FAHİŞETEN VE MAKTA diyerek. Madem zulümdür ve iğrençtir Allah o evlikiklere Nisa 20'den önce neden izin verdi?
Savana kardeşim, böyle dar çerçevede düşünürsek kokuşmuş uygulamaları düzeltme hakkını Allah'a çok görürüz, haddimizi aşarak, Allah saklasın.
Hayır hasan bey. Yanılıyorsunuz. Bu ayette yalnızca sana mahsus diyerek eş değiştirme dahi yasaklanıyor. Oysa bir müminin eşini boşayıp başkasıyla evlenmesi yasak değil. O halde bu ayet müminlere referans olamaz. ŞAhsa münhasırdır aynen peygamberin evlatlığının eski eşini nikahlayarak çok eşli olması gibi...
(1)Ahzab 50'de SANA MAHSUS OLMAK ÜZERE anlamında haliseten lek ifadesi yalnızca bir sınıf kadını kapsar: kendilerini aynı zamanda emiir yani devlet başkanı olan Hz Peygamber'e hibe eden kadınlar. Bunların özelliği ise koca değil güvence ihtiyacı içinde olmaları. Koca isteselerdi zaten bir sürü eşi olan Muhammed'i değil başka bir adamı tercih ederlerdi. Neyse, o ifade Hz Muhammed'in öteki üç sınıf kadın ile evliliğini bağlamıyor. Ayeti dikkatli okuyun ve doğru anlayın lütfen.
(2)Hz Peygamber Zeyneb ile cinsel ilişkide bulunmak için değil cahili bir hurafeyi yıkmak için evlendirildi. Belki onunla hiç yatmadı. O dönemde bu tür evlenmelerin yapıldığı ayetlerden anlaşılıyor. Örneğin Bakara 236-237, Ahzab 49.
O evliliğin, sizin yaptığınız gibi, çok eşlilik icazetine yorulması çok eşçi zevatın baş vurduğu bir hinliktir. Sizin gibi bir hanımefendiye yakışmıyor.
Aklınızın sesini dinleyin. Hz Peygamber cahili hurafeyi yıkmak için evlendirildi Zeyneb'le çünkü Ahzab 4-5'teki uyarıdan ikna olmamış ayetlerin muhatapları. İlle bir uygulama görecekler ki ikna olsunlar. O yapıda kimselermiş. "Kıyamet mi ne kopacakmış; kopsun da görelim; o zaman inanırız!" diyen insanlar.
Ben bunu ZEYNEB'LE EVLİLİK başlıklı yazımda ayrıntısıyla ve Kuran'dan kanıtlar getirerek açıklamaya çalıştım. Lütfen "allahindini.net"te okuyun.
Vicdanınızın sesini dinleyin. Çok eşçi zevat hangi cahili hurafeyi yıkmak için evleniyor zeyneblerle? Allah, elçisine "Evlen onunla!" dedi; çok eşçi zevata da diyor mu? Çok eşçi zevat peygamber mi; Allah'tan vahiy alıyorlar mı?
Hz Peygamber'in Zeyneb'le yaptığı o "görev evliliği"nin çok eşlilik icazetiyle zerrece ilgisi yok.
Değerli kardeşim, öteki itirazlarınız da ne yazık ki böyle dayanaksız. Onları ben cevaplamadan önce lütfen bir kere daha gözden geçirir misiniz.
Sevgi ile.
__________________ hasanakcay.net
allahindini.net
|