Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam dostlar...
İsa Mesihi anlayabilmek için en önemli ayetlerden birisi olan hatta kilit ayet diyebileceğim 3:59 ayetini tekrar alıyorum:
89 Â-Lİ İMRAN 3:59
Allah katında İsa'nın durumu, Âdem'in durumu gibidir. Onu topraktan yarattı, sonra ona "Ol!" dedi. Artık o, olur.
Bir de Adem ve Havva'nın yaratılışını anlatan ayetlere Mukaddes Yazılar'ın, Yaratılış Kitabından bakalım:
Yar.2: 7 RAB Tanrı Adem'i topraktan Yarattı ve burnuna yaşam soluğunu üfledi. Böylece Adem yaşayan varlık oldu.
Görüldüğü gibi Adem bir baba ve anne'den yaratılmamış. Öncesinde bir soy hattı yok. Rabbi onu topraktan (maddeden) direk olarak halk ediyor.
Bu ayette ilginç bir saptama daha var: Adem'den ‘ilk insan’ olarak değil ‘yaşayan varlık’ oldu şeklinde bahsediliyor. Devam edelim...
Yar.2: 21 RAB Tanrı Adem'e derin bir uyku verdi. Adem uyurken, RAB Tanrı onun kaburga kemiklerinden birini alıp yerini etle kapadı. Yar.2: 22 Adem'den aldığı kaburga kemiğinden bir kadın Yaratarak onu Adem'e getirdi.
Kadın'ın yaratılışı dikkat çekici. RAB'ın, Adem'i yaratması gibi özgün bir yaratılışla değil de tabiri cayizse Adem’den kopyalanarak yaratılıyor? İstese RAB Tanrı Havva'yı da özgün bir şekilde yaratabilirdi. RAB Tanrı acaba neden böyle davranıyor?
Yar.2: 23 Adem, "İşte, bu benim kemiklerimden alınmış kemik, Etimden alınmış ettir" dedi, "Ona 'Kadın* denilecek, Çünkü o adamdan* alındı." D Not 2:23 İbranice kadın (İşşa) sözcüğü adam (İş) sözcüğünden türemiştir.
... ... Yar.3: 20 Adem karısına Havva adını verdi. Çünkü o bütün insanların annesiydi.
Eğer Yar.2: 7 de Adem'den "yaşayan varlık" yerine "insan" şeklinde bahsedilmiş olsaydı Yar.3: 20 ayetinin son saptaması yani Havva için "...Çünkü o bütün insanların annesiydi." saptaması çelişkili olacaktı. Çünkü Havva, Adem'in annesi değil. Ama zaten Adem için insan tanımlaması yapılmamıştı. Dolayısı ile sorun yok.
İlginç bir detay ise Kur'anın "ey Âdemoğulları" ve "ey insanlar" şeklinde aynı anlama geldiğini düşündüğümüz iki ayrı hitabı da kullanmış olması. Yoksa farklı bir şey mi denmek isteniyor?
Şimdi tekrar 3:59 ayetine dönelim:
89 Â-Lİ İMRAN 3:59
Allah katında İsa'nın durumu, Âdem'in durumu gibidir. Onu topraktan yarattı, sonra ona "Ol!" dedi. Artık o, olur.
Ayetin birinci bölümü İsa ve Adem'in Allah katındaki durumlarının benzerliğinden bahsediyor. Ayetin ikinci kısmından ise "durum" dan kastın yaratılmaları ile ilgili olduğunu anlıyoruz.
Adem'in biyolojik olarak annesi-babası yok. Yani babadan spermle gelen 23 kromozom ve anneden yumurtayla gelen 23 kromozomun birleşmesi ile meydana gelmiş değil. Allah bu vasıtaları, yani sperm, yumurta ve bunlara dair tüm eylemlerin (anne, baba, üreme organları, üreme organlarının yoğun ve özel birlikteliği anlamına gelen cinsel birleşme... ) oluşturduğu vasıtaları kullanmadan Adem'i halk etmiş. Sonuçta Adem'in kendi öncesine dayanan bir soy ağacı yok.
Çok açıktır ki bu durumda İsa'nın da benzer bir faaliyetle yaratılmış olması gerekir. Akıl yürütmeden önce Meryem ile ilgili ayetlere tekrar bakalım:
44 MERYEM 19:16
Kitap'ta Meryem'i de an. Hani o, ailesinden ayrılıp doğu tarafında bir mekâna çekilmişti.
44 MERYEM 19:17
Onlarla arasına bir perde çekmişti. Biz de ruhumuzu ona göndermiştik de o kendisine sapasağlam bir insan şeklinde görünmüştü.
44 MERYEM 19:18
Meryem demişti: "Ben senden, Rahman'a sığınıyorum. Takva sahibi biriysen dikkatli ol."
44 MERYEM 19:19
Ruh dedi: "Ben, sadece Rabbinin elçisiyim. Sana tertemiz bir oğlan bağışlamak için buradayım."
44 MERYEM 19:20
Dedi: "Benim nasıl oğlum olur; bana herhangi bir insan dokunmadı. Ben bir kahpe de değilim."
44 MERYEM 19:21
Dedi: "İşte böyle! Rabbin buyurdu ki: 'O benim için çok kolaydır. Böyle olması onu, insanlara bir mucize ve bizden bir rahmet yapmamız içindir. Hükme bağlanmış bir iştir bu."
44 MERYEM 19:22
Ona gebe kaldı. Ardından da onunla uzak bir mekâna çekildi.
----
107 TAHRİM 66:12
Ve Allah, ırzını bir kale gibi koruyan İmran kızı Meryem’i de örnek verdi. Biz onun içine ruhumuzdan üfledik. Ve o, Rabbinin kelimelerini ve kitaplarını tasdikledi de içten bağlananlardan oldu.
Bu arada Mukaddes Yazılar'da geçen "ruh" kelimesinin başlıca iki eylem sırasında ortaya çıktığını görürüz:
Allah'ın yaratma eylemi sırasında ve mukaddes kitap yazarlarının esinleme yoluyla kitabı yazmaları sırasında.
Kur'an da da aynı duruma işaretler var:
25 KADR 97:4
Melekler ve Rûh, Rablerinin izniyle o gecede her iş için iner de iner!
----
47 ŞUARA 26:193
O güvenilir Rûh indirdi onu,
----
50 İSRA 17:85
Ve sana ruhtan sorarlar. De ki: "Ruh, Rabbimin emrindendir. Ve size, ilimden sadece az bir şey verilmiştir."
----
60 MÜ’MİN 40:15
O Refî'dir, dereceleri yükseltendir; arşın sahibidir. Buluşma günü hakkında uyarmak için emrinden olan Rûh'u kullarından dilediğine indirir.
----
79 MEARİC 70:4
Melekler ve Rûh, miktarı elli bin yıl olan bir günde yükselirler O'na.
----
80 NEBE’ 78:38
O gün, Rûh ve melekler saf bağlayıp kıyama geçerler. Rahman'ın izin verdiği dışındakiler konuşamazlar. O izin verilen, doğruyu söyler.
----
107 TAHRİM 66:12
Ve Allah, ırzını bir kale gibi koruyan İmran kızı Meryem’i de örnek verdi. Biz onun içine ruhumuzdan üfledik. Ve o, Rabbinin kelimelerini ve kitaplarını tasdikledi de içten bağlananlardan oldu.
----
70 NAHL 16:101
Biz bir ayeti, bir başka ayetin yerine koyduğumuzda -ki Allah neyi indirmekte olduğunu daha iyi bilir- şöyle derler: "Sen düpedüz bir iftiracısın." Hayır, öyle değil. Bunların çokları bilmiyorlar.
70 NAHL 16:102
De ki: "İman edenleri güçlendirip kökleştirmek için ve Müslümanlara bir müjde ve kılavuz olarak, Ruhulkudüs onu, senin Rabbinden indirdi.
70 NAHL 16:103
Yemin olsun ki, biz, onların, "Kur'an'ı ona bir insan öğretiyor" demekte olduklarını biliyoruz. Nispet etmeye uğraştıkları adamın dili yabancıdır. Oysaki bu, apaçık Arapça bir dildir.
Bu durumda şu kaçınılmaz sonuç ortaya çıkıyor:
Allah, temizleyerek âlemlerin kadınları üstüne yücelttiği Meryem (3:42) 'in rahminde emrindeki Mukaddes Ruhunu kullanarak İsa'yı özgün bir şekilde yani Adem gibi yarattı. Ne bir babadan ne de anneden ( Meryem'den ) kromozom almadı.
|