HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Peygamberlerimizi Nasıl Tanıtıyor?
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Peygamberlerimizi Nasıl Tanıtıyor?
Konu Konu: İsa Mesih’i yanlış mı anlıyoruz? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

 Âl-i İmrân  159  

O vakit Allah'tan bir rahmet ile onlara yumuşak davrandın! Şayet sen kaba, katı yürekli olsaydın, hiç şüphesiz, etrafından dağılıp giderlerdi. Şu halde onları affet; bağışlanmaları için dua et; iş hakkında onlara danış. Kararını verdiğin zaman da artık Allah'a dayanıp güven. Çünkü Allah, kendisine dayanıp güvenenleri sever.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Hayrullah kardeş! "Allah seni afetsin!", "Allah iyiliğini versin!". "Allah seni bağışlasın!" cümleleri sana neyi söylüyor? Bu cümleler birer iyi dilek cümleleridir.

Tıpkı bunlar gibi "'afé 'anke" cümlesi de "Allah iyiliğini versin... ne diye hemen izin verdin, biraz daha bekjleseydin... foyaları ortaya çıkardı, göremiyenler de onların ne mal olduklarını görürlerdi" vs. Ortada Resulün yaptığı en ufak bir hata, yanlış yoktur. Resul olması gerekeni yapmış. Allah da onu istemişti. Biraz daha sabırla okur, daha dikkatli düşünürsen anlarsın. 45-46-47. ayetlerde durum tamamen netleşiyor. Allah onların sefere çıkmalarını istemiyor; sefere çıkarlarsa kimilerinin kafalarını karıştıracaklar... Kaldı ki, sefere çıkma gibi bir nyyetleri hiç yoktur. Çıkmamak üzere gelmişler, çünkü sefer için hiç bir hazırlık yapmamışlar. Allah'ın Resulü bunu görmüyor muydu sanıyorsun? Yine AllahIn Resulünün bunları tanımadığını mı zannediyorsun? Allah, Resulünün üzerinden birilerine mesaj veriyor... 

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

ahmethamdi Yazdı:
Hayrullah kardeş! "Allah seni afetsin!", "Allah iyiliğini versin!". "Allah seni bağışlasın!" cümleleri sana neyi söylüyor? Bu cümleler birer iyi dilek cümleleridir.

Tıpkı bunlar gibi "'afé 'anke" cümlesi de "Allah iyiliğini versin... ne diye hemen izin verdin, biraz daha bekjleseydin... foyaları ortaya çıkardı, göremiyenler de onların ne mal olduklarını görürlerdi" vs. Ortada Resulün yaptığı en ufak bir hata, yanlış yoktur. Resul olması gerekeni yapmış. Allah da onu istemişti. Biraz daha sabırla okur, daha dikkatli düşünürsen anlarsın. 45-46-47. ayetlerde durum tamamen netleşiyor. Allah onların sefere çıkmalarını istemiyor; sefere çıkarlarsa kimilerinin kafalarını karıştıracaklar... Kaldı ki, sefere çıkma gibi bir nyyetleri hiç yoktur. Çıkmamak üzere gelmişler, çünkü sefer için hiç bir hazırlık yapmamışlar. Allah'ın Resulü bunu görmüyor muydu sanıyorsun? Yine AllahIn Resulünün bunları tanımadığını mı zannediyorsun? Allah, Resulünün üzerinden birilerine mesaj veriyor... 

Site sorumlusu arkadaşlar!

Yukarıdaki yazı bana ait. Dün acele yazıp çıktım. Bugün açtığımda Ahmethamdi adıyla yayınlanmış olduğunu gördüm. Şaştım kaldım. Böyle bir şey olabilir mi?

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Sekiznoktabir
Groupie
Groupie
Simge

Katılma Tarihi: 06 subat 2008
Gönderilenler: 51
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Sekiznoktabir

Selam dostlar...

İsa Mesihi anlayabilmek için en önemli ayetlerden birisi olan hatta kilit ayet diyebileceğim 3:59 ayetini tekrar alıyorum:

89 Â-Lİ İMRAN 3:59
Allah katında İsa'nın durumu, Âdem'in durumu gibidir. Onu topraktan yarattı, sonra ona "Ol!" dedi. Artık o, olur.     


Bir de Adem ve Havva'nın yaratılışını anlatan ayetlere Mukaddes Yazılar'ın, Yaratılış Kitabından bakalım:

Yar.2: 7 RAB Tanrı Adem'i topraktan Yarattı ve burnuna yaşam soluğunu üfledi. Böylece Adem yaşayan varlık oldu.

Görüldüğü gibi Adem bir baba ve anne'den yaratılmamış. Öncesinde bir soy hattı yok. Rabbi onu topraktan (maddeden) direk olarak halk ediyor.

Bu ayette ilginç bir saptama daha var: Adem'den ‘ilk insan’ olarak değil ‘yaşayan varlık’ oldu şeklinde bahsediliyor. Devam edelim...

Yar.2: 21 RAB Tanrı Adem'e derin bir uyku verdi. Adem uyurken, RAB Tanrı onun kaburga kemiklerinden birini alıp yerini etle kapadı.
Yar.2: 22 Adem'den aldığı kaburga kemiğinden bir kadın Yaratarak onu Adem'e getirdi.

Kadın'ın yaratılışı dikkat çekici. RAB'ın, Adem'i yaratması gibi özgün bir yaratılışla değil de tabiri cayizse Adem’den kopyalanarak yaratılıyor?
İstese RAB Tanrı Havva'yı da özgün bir şekilde yaratabilirdi. RAB Tanrı acaba neden böyle davranıyor?

Yar.2: 23 Adem, "İşte, bu benim kemiklerimden alınmış kemik, Etimden alınmış ettir" dedi, "Ona 'Kadın* denilecek, Çünkü o adamdan* alındı."
D Not 2:23 İbranice kadın (İşşa) sözcüğü adam (İş) sözcüğünden türemiştir.
...
...
Yar.3: 20 Adem karısına Havva adını verdi. Çünkü o bütün insanların annesiydi.

Eğer Yar.2: 7 de Adem'den "yaşayan varlık" yerine "insan" şeklinde bahsedilmiş olsaydı Yar.3: 20 ayetinin son saptaması yani Havva için "...Çünkü o bütün insanların annesiydi." saptaması çelişkili olacaktı. Çünkü Havva, Adem'in annesi değil. Ama zaten Adem için insan tanımlaması yapılmamıştı. Dolayısı ile sorun yok.

İlginç bir detay ise Kur'anın "ey Âdemoğulları" ve "ey insanlar" şeklinde aynı anlama geldiğini düşündüğümüz iki ayrı hitabı da kullanmış olması. Yoksa farklı bir şey mi denmek isteniyor?

Şimdi tekrar 3:59 ayetine dönelim:

89 Â-Lİ İMRAN 3:59
Allah katında İsa'nın durumu, Âdem'in durumu gibidir.
Onu topraktan yarattı, sonra ona "Ol!" dedi. Artık o, olur.     


Ayetin birinci bölümü İsa ve Adem'in Allah katındaki durumlarının benzerliğinden bahsediyor. Ayetin ikinci kısmından ise "durum" dan kastın yaratılmaları ile ilgili olduğunu anlıyoruz.

Adem'in biyolojik olarak annesi-babası yok. Yani babadan spermle gelen 23 kromozom ve anneden yumurtayla gelen 23 kromozomun birleşmesi ile meydana gelmiş değil. Allah bu vasıtaları, yani sperm, yumurta ve bunlara dair tüm eylemlerin (anne, baba, üreme organları, üreme organlarının yoğun ve özel birlikteliği anlamına gelen cinsel birleşme... ) oluşturduğu vasıtaları kullanmadan Adem'i halk etmiş. Sonuçta Adem'in kendi öncesine dayanan bir soy ağacı yok.

Çok açıktır ki bu durumda İsa'nın da benzer bir faaliyetle yaratılmış olması gerekir.
Akıl yürütmeden önce Meryem ile ilgili ayetlere tekrar bakalım:

44 MERYEM 19:16
Kitap'ta Meryem'i de an. Hani o, ailesinden ayrılıp doğu tarafında bir mekâna çekilmişti.     

44 MERYEM 19:17
Onlarla arasına bir perde çekmişti. Biz de ruhumuzu ona göndermiştik de o kendisine sapasağlam bir insan şeklinde görünmüştü.     

44 MERYEM 19:18
Meryem demişti: "Ben senden, Rahman'a sığınıyorum. Takva sahibi biriysen dikkatli ol."

44 MERYEM 19:19
Ruh dedi: "Ben, sadece Rabbinin elçisiyim. Sana tertemiz bir oğlan bağışlamak için buradayım."

44 MERYEM 19:20
Dedi: "Benim nasıl oğlum olur; bana herhangi bir insan dokunmadı. Ben bir kahpe de değilim."

44 MERYEM 19:21
Dedi: "İşte böyle! Rabbin buyurdu ki: 'O benim için çok kolaydır. Böyle olması onu, insanlara bir mucize ve bizden bir rahmet yapmamız içindir. Hükme bağlanmış bir iştir bu." 
      
44 MERYEM 19:22
Ona gebe kaldı. Ardından da onunla uzak bir mekâna çekildi.     


----

107 TAHRİM 66:12
Ve Allah, ırzını bir kale gibi koruyan İmran kızı Meryem’i de örnek verdi. Biz onun içine ruhumuzdan üfledik. Ve o, Rabbinin kelimelerini ve kitaplarını tasdikledi de içten bağlananlardan oldu.
 

Bu arada Mukaddes Yazılar'da geçen "ruh" kelimesinin başlıca iki eylem sırasında ortaya çıktığını görürüz:

Allah'ın yaratma eylemi sırasında ve mukaddes kitap yazarlarının esinleme yoluyla kitabı yazmaları sırasında.

Kur'an da da aynı duruma işaretler var:

25 KADR 97:4
Melekler ve Rûh, Rablerinin izniyle o gecede her iş için iner de iner!    
----

47 ŞUARA 26:193
O güvenilir Rûh indirdi onu,    
----

50 İSRA 17:85
Ve sana ruhtan sorarlar. De ki: "Ruh, Rabbimin emrindendir. Ve size, ilimden sadece az bir şey verilmiştir."    
----

60 MÜ’MİN 40:15
O Refî'dir, dereceleri yükseltendir; arşın sahibidir. Buluşma günü hakkında uyarmak için emrinden olan Rûh'u kullarından dilediğine indirir.    
----

79 MEARİC 70:4
Melekler ve Rûh, miktarı elli bin yıl olan bir günde yükselirler O'na.    
----

80 NEBE’ 78:38
O gün, Rûh ve melekler saf bağlayıp kıyama geçerler. Rahman'ın izin verdiği dışındakiler konuşamazlar. O izin verilen, doğruyu söyler.    
----

107 TAHRİM 66:12
Ve Allah, ırzını bir kale gibi koruyan İmran kızı Meryem’i de örnek verdi. Biz onun içine ruhumuzdan üfledik. Ve o, Rabbinin kelimelerini ve kitaplarını tasdikledi de içten bağlananlardan oldu.
----

70 NAHL 16:101
Biz bir ayeti, bir başka ayetin yerine koyduğumuzda -ki Allah neyi indirmekte olduğunu daha iyi bilir- şöyle derler: "Sen düpedüz bir iftiracısın." Hayır, öyle değil. Bunların çokları bilmiyorlar.

70 NAHL 16:102
De ki: "İman edenleri güçlendirip kökleştirmek için ve Müslümanlara bir müjde ve kılavuz olarak, Ruhulkudüs onu, senin Rabbinden indirdi.    

70 NAHL 16:103
Yemin olsun ki, biz, onların, "Kur'an'ı ona bir insan öğretiyor" demekte olduklarını biliyoruz. Nispet etmeye uğraştıkları adamın dili yabancıdır. Oysaki bu, apaçık Arapça bir dildir.    


Bu durumda şu kaçınılmaz sonuç ortaya çıkıyor:

Allah, temizleyerek âlemlerin kadınları üstüne yücelttiği Meryem (3:42) 'in rahminde emrindeki Mukaddes Ruhunu kullanarak İsa'yı özgün bir şekilde yani Adem gibi yarattı. Ne bir babadan ne de anneden ( Meryem'den ) kromozom almadı. 
Yukarı dön Göster Sekiznoktabir's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Sekiznoktabir
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

"Bu durumda şu kaçınılmaz sonuç ortaya çıkıyor:

Allah, temizleyerek âlemlerin kadınları üstüne yücelttiği Meryem (3:42) 'in rahminde emrindeki Mukaddes Ruhunu kullanarak İsa'yı özgün bir şekilde yani Adem gibi yarattı. Ne bir babadan ne de anneden ( Meryem'den ) kromozom almadı. "

İsa'nın Meryem'le nitelendirilmesi, Meryem'in annesi olmasının ne anlamı olur? "Allah'ın oğlu"nitelemesi  "Meryem'in oğlu" nitelemesinden daha gerçekçi olmuyor mu bu durumda? 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Sekiznoktabir
Groupie
Groupie
Simge

Katılma Tarihi: 06 subat 2008
Gönderilenler: 51
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Sekiznoktabir

Selam haktansapmaz

İsa'nın Meryem'le nitelendirilmesi, Meryem'in annesi olmasının ne anlamı olur? "Allah'ın oğlu"nitelemesi  "Meryem'in oğlu" nitelemesinden daha gerçekçi olmuyor mu bu durumda? 

şeklinde sormuşsun haklı olarak.

Meryem'deki toprağın (maddenin) kullanılması ve onun karnında belirli bir süre geçirmesi ve ardından onun tarafından emzirilip onun tarafından anneliğinin yapılması (zaten başka kim yapacaktı ki; İsa'yı, Meryem doğurmadı mı?) 'Meryem oğlu İsa' tanımlaması için yeterli.

'Allah oğlu' tanımlamasına gelince uyarı veledun için ibnun için değil. Ayrıca kesinlikle mukaddes kitab dikkatle incelenirse ve İsa'dan önceki 'oğulluk' kavramına dikkat edilirse atıfın biyolojik bir atıf olmadığı "Allah'a  sadakat"  ile ilgili olduğu görülecektir.

Ayrıca İsa ile durumsal benzetmesi yapılan Adem için "Allah'ın oğlu" benzetmesi yapılmıyor değil mi? 


















Yukarı dön Göster Sekiznoktabir's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Sekiznoktabir
 
Sekiznoktabir
Groupie
Groupie
Simge

Katılma Tarihi: 06 subat 2008
Gönderilenler: 51
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Sekiznoktabir

Selam Hanifdostlar

Bazı sebeplerden dolayı bir süre yazamadım. Kaldığımız yerden devam edelim.

Kurban Bayramı'na yaklaşıyoruz. Kurban hazırlıkları başladı bile... Bu forumdaki konumuz da İsa Mesih...

Neden kurban kesiyoruz?
Kurban kesmeli miyiz?
Kurban kesersek eğer, bunun anlamı nedir?

Yukarı dön Göster Sekiznoktabir's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Sekiznoktabir
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Âl-i İmrân  8

(Onlar şöyle yakarırlar:) Rabbimiz! Bizi doğru yola ilettikten sonra kalplerimizi eğriltme. Bize tarafından rahmet bağışla. Lütfu en bol olan sensin.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Sekiznoktabir
Groupie
Groupie
Simge

Katılma Tarihi: 06 subat 2008
Gönderilenler: 51
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Sekiznoktabir

Selam hayrullah41

kurban keserek Allah'ın ismini hayvanların üzerine anarak et yemeyi öğreniyoruz.

demişsin. İlgin için sağol. Fakat biraz daha açar mısın lütfen:

Allah'ın ismini hayvanların üzerine anarak et yemek ne demek?
Bu bağlamda etin makarna veya kurufasülyeden yahut et olmayan gıdalardan farkı nedir?
Yukarı dön Göster Sekiznoktabir's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Sekiznoktabir
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Âl-i İmrân  8

(Onlar şöyle yakarırlar:) Rabbimiz! Bizi doğru yola ilettikten sonra kalplerimizi eğriltme. Bize tarafından rahmet bağışla. Lütfu en bol olan sensin.

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

<< Önceki Sayfa 14 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats