Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
bahsettiginiz sozum, dua degil, sadece temennidir.
Yeterince aciklayici ve ikna edici sekilde gelebilseydiniz, dua alirdiniz o ayri mesele..
Kuran'in kendisi dahi, yaratilmisi eylem ve dusunce bazinda siyah-beyaz dongusune hapsetmezken, siz, direkt dusunceyi dolayisiyla eylemi haspsetmek seklinde bakiyorsunuz olaya..
Allah'a kendiniz icin dua etmenizi onerebilirim sadece.. Daha fazla zihin acikligi versin diye...
Ben konunuza ilginc degildir demedim zaten. Deseydim bunca mesaj yazmazdim, ustunkoru bakar gecerdim. Hatta hic bakmazdim. Bu da empati yapabildigimin gostergesidir sanirim.
Ben size basindan beri cikis noktanizin yanlis done icerdigini soyledim.Bu, dogru veya yanlis benim kisisel dusuncemdi. Ama siz anlamak istemediniz. Reddetme noktanizda da hapsetme yontemi uyguladiniz. O da olmadi cok gulunc bir sekilde, paganliktan korkmakla filan sucladiniz.
Bu da sizin dinlememe, okudugunu anlamak istememe veya dusunceyi reddetme ozgurlugunuz ki saygi duyarim.
Evet, size gore birleme seklinde cevirilebildigi dusunulebilir.
Ancak zaten bir olan, bir varligin birlenmesinin bir anlami yoktur. Cunku zaten tektir.
Sizin nezdinizde de yaptiginiz bir isin anlami olmali, yani onerinizin anlami olmali ki irdelenebilsin veya kabul gorsun.
Genel gecer kavramlara orn; tip=yilan sembol yuklemek kolaydir.
Bunlar degiskendir.
Ama Allah kavrami genel gecer veya degisken bir kavram degildir.
Sayilara yonelik semboller veya din bazinda inanilan kavramlarin veya sembollerin sayiya dokulme isi, belli ozel varliklarin birden fazla olduguna inanilan olusumlarda hayat bulur. Bir kaidesi vardir. Cunku oncelik siralamasi esastir.
Orn; Baba+ ogul +kutsal ruh
seklinde ifade edilen bir dini inanc, asla ve asla,
Ogul+ baba+ kutsal ruh
veya,
Kutsal ruh+ogul+baba seklinde ifade edilmez.
Niye edilmez?Bir olusun siralamasini anlatir bu ucleme.. Siralama esasina dayalidir.
Oysa bizim anladigimiz ve iman ettigimiz Allah inancinda, Allah'in kendisi adina bir siralama soz konusu degildir.
Size fikir vermesi acisindan(anlatmak istedigimi) , peygamber'e de 1 vermemiz gerekir, o zaman 11 leyelim gitsin demistim hatirlarsaniz.
Bu yuzden birleyemeyiz sayin veyselicnumbers.. Cunku elimizde bir siralama yapabilecegimiz ustun varliklar mevcut degil.
Bu yuzden Allah tektir, esi, benzeri yoktur.
Cikis noktanizi degistirin bence.. 1 veya 0 'la, birinin buyuk, birinin kucuk olusuyla yola cikmayin. Cunku bu sekliyle dogru degil..
Umarim bu kez anlatabilmisimdir.
__________________ sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
Katılma Tarihi: 26 ocak 2009 Yer: Turkiye Gönderilenler: 60
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Sayin Sasha,
"bahsettiginiz sozum, dua degil, sadece temennidir. Yeterince aciklayici ve ikna edici sekilde gelebilseydiniz, dua alirdiniz o ayri mesele.." diyorsunuz.
Yeterince aciklayici olamadigim icin uzgunum, ama ben sizi ikna edebilecegimi dusunuyorum.
"Ben size basindan beri cikis noktanizin yanlis done icerdigini soyledim.Bu, dogru veya yanlis benim kisisel dusuncemdi. Evet, size gore birleme seklinde cevirilebildigi dusunulebilir. Ancak zaten bir olan, bir varligin birlenmesinin bir anlami yoktur. Cunku zaten tektir. Sizin nezdinizde de yaptiginiz bir isin anlami olmali, yani onerinizin anlami olmali ki irdelenebilsin veya kabul gorsun." diyorsunuz.
Simdi burda biraz sert girmek zorundayim ki anlasilir olsun: "zaten bir olan, bir varligin birlenmesinin bir anlami yoktur." demissiniz, bunu bir daha okuyun, "zaten bir olan bir varlik" diyorsunuz, iste siz de birlediniz. Birlemek demek, bir varligin bir oldugunu kabul edip soylemek demek zaten. Tevhid birlemekse, tevhidin anlami yok mu? Birlemeyi ben uydurmadim, zaten vardi, Islam tevhid dini degil mi?
Benim ekledigim olay 1'leme olayi. Yani yaziyla yazilan bir ifadeyi matematiksel ifadeyle gostermek.
Ben diyorum ki; ha tevhid, ha birlemek, ha 1'lemek.
Ben politeist degilim; Elhamdulillah Muslumanim.
"Sayilara yonelik semboller veya din bazinda inanilan kavramlarin veya sembollerin sayiya dokulme isi, belli ozel varliklarin birden fazla olduguna inanilan olusumlarda hayat bulur. Bir kaidesi vardir. Cunku oncelik siralamasi esastir. Oysa bizim anladigimiz ve iman ettigimiz Allah inancinda, Allah'in kendisi adina bir siralama soz konusu degildir." diyorsunuz.
Evet, Politeist'lerde ilahlarin siralamasi varsa bile, Islamda yoktur. Ben de vardir demiyorum ki. Sadece 1 tane ilah var, o da El Vahid olan Allah. Sıralama filan yok.
"Cikis noktanizi degistirin bence.. 1 veya 0 'la, birinin buyuk, birinin kucuk olusuyla yola cikmayin. Cunku bu sekliyle dogru degil.." diyorsunuz.
Bence dogru: 1 Allah'ı temsil eder, 0 yaratıkları temsil eder. 0, 1'le mukayese bile edilemez. Yaratıklar da Allah'la mukayese bile edilemez. 0'in tek basina hicbir degeri de yoktur. 1 olmadan hicbirsey'dir. Yaratiklar da Allah'a dayanmadiklari zaman degersizdir. 0 cifttir, yaratiklar da cifttir. 1, 0'dan buyuktur. Sag soldan hayirlidir. 1, 0'dan hayirlidir. Yartiklar Allaha secde etmelidir. 0 ve 1 biraraya gelecekse, 0 1'e secde etmelidir. 0 sola gecmelidir. On sayisi 01 (.l) olarak yazilmalidir. Iblis Ademe secde etmelidir, etmeyecekse, saga gececekse; sagdaki sifir(Veyselic Sayilara gore) degersizdir, yanar, yanarak azap ceker.
Sayin UlulElbab, "1 Allah'ı temsil eder, dogrudur. Ama bunu sadece 1'e indirgeyemeyiz." demis oluyor. Zaten ben de aynı seyi söylüyorum.
Ben hala sizi ikna edemediysem, belki Sayin UlulElbab edebilir. (Tabi vakit bulup girebilirse :)
Ya da bu konuyu takip eden diger insanlar fikir ileri surebilir. Ben onlarin da tartismalara katilmasini cok istiyorum.
Aloo, okuyorsunuz ama bir kelime bile etmiyorsunuz, neden? Lutfen sizce yanlissa yanlis deyin, dogruysa da dogrudur deyin. (Aciklamasini yapmassanizda kabulumdur.)
Katılma Tarihi: 26 ocak 2009 Yer: Turkiye Gönderilenler: 60
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam Sasha,
Beni ikna etmek gibi zorunlulugunuz yok. Sevgili Ulul Elbab'la birlikte gelistirebileceginizi dusunuyorum projenizi.. demissiniz.
Bence siz ikna olmaya cok yakinsiniz. Dogru olabilecegini hissetmeseydiniz bu kadar ilgi gostermezdiniz. Muhalif te olsaniz sizin olmaniz guzel bir sey. Sonucta katilmasaniz da ne demek istedigimi anlayan sayili kimselerden birisiniz. Lutfen buna devam edin.
Katılma Tarihi: 26 ocak 2009 Yer: Turkiye Gönderilenler: 60
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
sevgili veysel bey,
O halde bende size bir soru sorayım: 1 Allahı temsil eder...burada anlaştık diyelim..ki...bir sorun yok...
Peki Allah 1'i temsil eder mi?
Eşitliğin tarafları birbirini sağlamıyorsa bu hesap tutmaz.
Allah herhangi 1 şey'i temsil etmekten de Münezzeh olduğuna göre???
Şapkamızı önümüze koyup bir daha düşünmemiz gerekmez mi?
not:temsil bildiğiniz gibi emsal den gelmektedir.temsil/misal/emsal sevgiler...
Metehan
Sevgili Metehan,
Çok güzel bir soru sordunuz, tesekkur ederim.
"Peki Allah 1'i temsil eder mi? Eşitliğin tarafları birbirini sağlamıyorsa bu hesap tutmaz." diyorsunuz.
Bu ifadeyi Sasha kardes de bir defasinda kullanmisti.
Simdi, ben Allah 1'e esittir demiyorum. Allah 1'dir diyorum, 1 Allah'ı temsil eder diyorum. İkisi farklı seyler. Eşitlikten bahsetseydim bu iki taraflı da kullanılabilirdi. 2+2=4 veya 4 = 2+2 gibi.
Fakat benim dediğim şey, "El Vahid Allah'ın bir ismidir, 1 de vahid demektir, 1 Allah'ı temsil eder diyebiliriz." idi.
Allah El Vahid'dir ya da Allah birdir cumlelerini bir ornekle aciklayayim.
"Gök mavidir." cümlesiyle. Gök mavidir demek "mavi göktür" ya da "gök maviye eşittir" anlamlarına gelmez.
Temsil etmek filli de tek yönlü bir fiildir. B, A'yi temsil ediyorsa, A da B'yi temsil eder denmez. Mesela "Cumhurbaşkanı Abdullah Gül Türkiyeyi temsilen cenazeye katıldı" dersek, Türkiye Abdullah Gül'ü temsil etmez, ya da Türkiye Abdullah Gül'e eşit değildir.
Ya da Sasha kardesin verdigi ornek; Tıp yılanı temsil etmez, sembolize etmez.
Siz matematik ile başlıyorsunuz ama sonra edebiyat yapmaya başlıyorsunuz.
Kuramınız Matematik üzerine kurulu değil mi?
veysel Yazdı:
ben Allah 1'e esittir demiyorum. Allah 1'dir diyorum, 1 Allah'ı temsil eder diyorum. İkisi
farklı seyler. Eşitlikten bahsetseydim bu iki taraflı da kullanılabilirdi. 2+2=4 veya 4 = 2+2 gibi.
Şimdi bakın "Allah herhangi 1 şey'i temsil etmekten de Münezzeh" demişim.
Sizin verdiğiniz cevaplar hemen Matematik minvalinden çıkıyor ve Felsefeye kayıyor.
Yani duruma göre Matematik,duruma göre Felsefe biraz da Edebiyat yapıyorsunuz.
Ve En önemlisi varmak istediğiniz Nokta açık değil.
İsterseniz olayı birde Tersten yani varacağınız noktayı açıklayıp,oraya nasıl vardığınızı anlatarak deneye
bilirsiniz.
Taktik olarak;Beyinleri Tahrik etme yöntemi size ancak tepki olarak geri dönüyor.Bunu görmüyormusunuz?
Siz projenizi anlatırken illa ki Dialog içinde olmanız gerekmiyor ki...Burada yeterince okuyucu var,siz
anlatımınızı rahatlıkla yapabilirsiniz.
Size nacizane tavsiyem diğer konu başlıklarına da Bilgileriniz oranında katılım gösterin ki,bu başlığa da
ilgi artsın.
sevgiler...
__________________ Demek ki,gerçekten zorlukla beraber kolaylık da vardır,ŞERH-5
Katılma Tarihi: 26 ocak 2009 Yer: Turkiye Gönderilenler: 60
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Sevgili Metehan kardes,
Bir evvelki mesajda yazdiklarima ister felsefe deyin ister edebiyat deyin, onlar gercektir. Benim kuramım matematik ile islami kavramlar arasındaki paralellik uzerine kurulu, ve bunu aciklarken felsefe ya da tabir caizse kelam yapmam gerekebiliyor.
Temsil etme fiili tek yonludur. Allah herhangi 1 şey'i temsil etmekten münezzehtir, evet, ama 1 Allah'ın bir ismini temsil eder, dolayisiyla da Allah'ı temsil eder diyebiliriz.
"Taktik olarak; Beyinleri Tahrik etme yöntemi size ancak tepki olarak geri dönüyor.Bunu görmüyormusunuz? " diyorsunuz.
Galiba bunun sebebi ben değilim, benim dediğim şeyler Beyinleri Tahrik ediyor. İnsanlar duyunca savunma psikolojisiyle, en iyi savunma saldirmaktir deyip soru bombardimanina tutuyor. Bu da diyalogu getiriyor.
"Siz projenizi anlatırken illa ki Dialog içinde olmanız gerekmiyor ki...Burada yeterince okuyucu var,siz anlatımınızı rahatlıkla yapabilirsiniz." diyorsunuz.
Ben buna firsat bulamiyorum, once tepkileri goguslemek istiyorum. Yani temeli saglam atmak istiyorum. Sonra temel saglam olursa, devamina gecmek istiyorum. Ama haklisiniz, bu sayede varmak istediğim Nokta bulaniklasiyor.
"İsterseniz olayı birde Tersten yani varacağınız noktayı açıklayıp,oraya nasıl vardığınızı anlatarak deneye bilirsiniz. " diyorsunuz.
Evet, dogru. Bir ozet, bir toparlama yapmam gerekiyor. Benim http://www.VeyselicNumbers.com sitesi bile biraz daginik, kopuk kopuk diyaloglardan olusuyor.
Sizin için, dediginiz gibi guzel bir ozet cikartmaya calisacagim, mumkun oldugunca tersten giderek. Insallah basarili olurum. Yalniz, bu ozet biraz zamanimi alacak. Yaklasik 1 hafta olabilir. Luften bu arada konuyu takip etmegi kesmeyin.
"Ve En önemlisi varmak istediğiniz Nokta açık değil." diyorsunuz.
Varmak istedigim noktayi kisaca şöyle belirtebilirim: ""Kuran'daki cuz, sayfa, sure ve ayet numaralari yanlistir, Tevhide terstir, Veyselic Sayilarla duzeltilmelidir." Daha detayli olarak ozette belirtmeye calisacagim.
Bu arada bir soru:
(2/30)Ve iz kale rabbüke lil melaiketi inni cailün fil ardi halifeh* kalu e tecalü fiha mey yüfsidü fiha ve yesfiküd dima* ve nahnü nüsebbihu bi hamdike ve nükaddisü lek* kale inni alemü ma la talemun.
(2/31)Ve alleme ademel esmae külleha sümme aradahüm alel melaiketi fe kale embiuni bi esmai haülai in küntüm sadikin.
(2/30) Hani, Rabbin meleklere, "Ben yeryüzünde bir halife yaratacağım" demişti. Onlar, "Orada bozgunculuk yapacak, kan dökecek birini mi yaratacaksın? Oysa biz sana hamdederek daima seni tesbih ve takdis ediyoruz." demişler, Allah da, "Ben sizin bilmediğinizi bilirim" demişti.
(2/31 )Allah Adem'e bütün varlıkların isimlerini öğretti. Sonra onları meleklere göstererek, "Eğer doğru söyleyenler iseniz, haydi bana bunların isimlerini bildirin" dedi.
2/30'da bahsedilen halife kimdir? İnsanlık mıdır? Adem(as) mıdır? Kimin halifesidir? Halife ne demektir? Halife Allah'ı yeryuzunde temsil eder mi?
(2/30)Ve iz kale rabbüke lil melaiketi inni cailün fil ardi halifeh* kalu e tecalü fiha mey yüfsidü fiha ve
yesfiküd
dima* ve nahnü nüsebbihu bi hamdike ve nükaddisü lek* kale inni alemü ma la talemun.
(2/31)Ve alleme ademel esmae külleha sümme aradahüm alel melaiketi fe kale embiuni bi esmai haülai in küntüm
sadikin.
(2/30) Hani, Rabbin meleklere, "Ben yeryüzünde bir halife yaratacağım" demişti. Onlar, "Orada bozgunculuk
yapacak, kan
dökecek birini mi yaratacaksın? Oysa biz sana hamdederek daima seni tesbih ve takdis ediyoruz." demişler, Allah da, "Ben sizin
bilmediğinizi bilirim" demişti. (2/31 )Allah Adem'e bütün varlıkların isimlerini öğretti. Sonra onları meleklere göstererek,
"Eğer
doğru söyleyenler iseniz, haydi bana bunların isimlerini bildirin" dedi.
2/30'da bahsedilen halife kimdir? İnsanlık mıdır? Adem(as) mıdır? Kimin halifesidir? Halife ne demektir? Halife
Allah'ı
yeryuzunde temsil eder mi?
SaygilarVeysel Peru
sevgili veysel,
Bakın şimdi güzel konulara girdiniz:)
Allahtan başkası Gaybı bilmediğine göre:Melekler :"Orada bozgunculuk yapacak, kan dökecek birini mi yaratacaksın?
gibi bir soruyu nasıl sorabildi sizce?
Orada insanlar vardı ve kan dökmüşmüydü? Adem yaratılmadan önce? Bir anlamda Şahit mi olmuştu Melekler?
Yoksa nereden biliyorlar?
Özelde Adem midir? İnsanlık mı? Sorunuzda belki kendiliğinden cevap bulur?
Eğer yeryüzünde daha önceden insanlar olduğu sonucunu çıkarırsak HALİFE tayini meselsi de açıklığa kavuşur.
Bir de olay nerede geçiyor? Şeytanın Huzurdan kovulduktan sonra Cennette ne işi var?
Bunları açıklayabilirsek daha ilginç sonuçlara ulaşırız.
Adem Halife adayı mı? Nebi mi? Resul mü? Kİmlere gönderilmiş?
Sevgiler...
Metehan
__________________ Demek ki,gerçekten zorlukla beraber kolaylık da vardır,ŞERH-5
Beni ikna etmek gibi zorunlulugunuz yok. Sevgili Ulul Elbab'la birlikte gelistirebileceginizi dusunuyorum projenizi.. demissiniz.
Bence siz ikna olmaya cok yakinsiniz. Dogru olabilecegini hissetmeseydiniz bu kadar ilgi gostermezdiniz. Muhalif te olsaniz sizin olmaniz guzel bir sey. Sonucta katilmasaniz da ne demek istedigimi anlayan sayili kimselerden birisiniz. Lutfen buna devam edin.
Saygilar
Veysel Peru
Sayin Veyselicnumbers,
Konuyu okuyor ve izliyorum. Ikna oldugum noktada dahil olurum zaten..
Elbette, muhalif olmanin kotu oldugunu kim soylemis!!!
Put degiliz ki hepimizin durusu , gorusu ayni anlami icersin.
__________________ sana iyi görünen bir başkasının kötüsüyse ona "gerçek" değil “düşün” denir. gerçekler değişmez ama düşün değişkendir.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma