Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Hicr 87. ayette "seb'un min-el-mesénî", hemen devamı "ve-l-qurén-el-'azîm" ifadesi ile açıklanmıştır. "El-mesénî", "Kuran âyetleri" anlamınadır. Lugatlarda bu anlamına yer verilmiş. Burada "Seb'un min-el-mesénî" Kuran'ın gücünü, benzersizliğini, kusursuzluğunu, pürüzsüzlüğünü, harika oluşunu anlatıyor. "Seb'u-s-semévét" gibi. Burada seb'ı (7'yi) bir sayı olarak algılamamak lazım. Seb'u semévét'ı kat kat 7 tane gök anlamıyorum. Çok güçlü, çok muazzam, çok mükemmel (çatlağı yok) anlıyorum.
İşiniz gereği yine yolunuz Malatya'ya düşer, gelir ve ben de geldiğinizi öğrenir, Malatya'da da olursam sizi yine konuk etmekten mutluluk duyarım. Bundan emin olabilirsiniz.
Hicr 87. ayette "seb'un min-el-mesénî", hemen devamı "ve-l-qurén-el-'azîm" ifadesi ile açıklanmıştır. "El-
mesénî", "Kuran âyetleri" anlamınadır. Lugatlarda bu anlamına yer verilmiş. Burada "Seb'un min-el-mesénî" Kuran'ın
gücünü, benzersizliğini, kusursuzluğunu, pürüzsüzlüğünü, harika oluşunu anlatıyor. "Seb'u-s-semévét" gibi. Burada
seb'ı (7'yi) bir sayı olarak algılamamak lazım. Seb'u semévét'ı kat kat 7 tane gök anlamıyorum. Çok güçlü, çok
muazzam, çok mükemmel (çatlağı yok) anlıyorum.
Muhabbetle.
selam değerli Abdurrahman hocam,
7 nin 2 lisi gibi anlam .ıkmıyor anladığım kadarı ile...Bu konu üzerinde biraz daha çalışmamız gerekecek
gibi görünüyor...
Bu arada umarım davetin bizim içinde geçerlidir.Kimbilir Gün olur Malatyaya yolumuz düşer de bir Çayını içeriz?
Allah kısmet ederse...
Yukarıda ki konuyu şimdilik dondurmak sureti ile aşağıda ki Ayetlerde "EŞ ve Çift" ve "xalaqakum ve cealnakum"
üzerinde biraz durabilirmiyiz?
Genel anlamda seni değerli görüşlerin benim için önem arz ediyor...
sevgiler...
metehan
Metehan Yazdı:
30 / RÛM - 21
Ve min âyâtihî en halaka lekum min enfusikum ezvâcen li teskunû ileyhâ ve ceale
beynekum meveddeten ve rahmeh(rahmeten), inne fî zâlike le âyâtin li kavmin yetefekkerûn
;  ;   ; ; ; ;
78 / NEBE - 8
Ve halaknâkum ezvâcâ ;  ;   ; ; ; ;
13 / RA'D - 38
Ve lekad erselnâ rusulen min kablike ve cealnâ lehum ezvâcen ve
zurriyyeh(zurriyyeten), ve mâ kâne li resûlin en ye’tiye bi âyetin illâ bi iznillâh, li
kulli ecelin kitâb.
;  ;   ; ; ; ;
20 / TÂHÂ - 53
Ellezî ceale lekumul arda mehden ve seleke lekum fîhâ subulen
ve enzele mines semâi mââ(mâen), fe ahrecnâ bihî ezvâcen min nebâtin şettâ.
; ;&nbs p; &nbs p; ; ; ;
15 / HİCR - 88
Lâ temuddenne ayneyke ilâ mâ metta’nâ bihî ezvâcen minhum ve
Yalnız işiniz icabı yolunuz düşünce değil, yolunuzu düşürün de gelin lütfen!
zevc (Ç: esvéc), sadece "eş yada çift" anlamında gelmemiş, çok zaman "benzer, tür ve çeşit" anlamına da gelmiş Kuran'da. Bir çok ayette "eşler, çiftler" olarak çevirdikleri aslında "çeşitler" olacak. Bunu yerine göre ayetlerden anlaya bilirsiniz.
Cim-'ayn-lém maddesi, yerine koymak, yerleştirmek, sebep olmak, hasıl etmek, kanun prensip koymak, melik halife tayin atamak/yapmak, bir şye fiyat koymak, değer biçmek, inandırmak, ikna etmek, göstermek, ayırmak, seçmek, tutmak, bırakmak, avantaj sağlamak, güvenli bir duruma getirmak, emanet etmek, yapmaya başlamak... anlamlarının yanında "yaratmak" anlamı da vardır. Örnek olarak karşılaştır: 16/72 ve 30/21.
bence de küfür değil, cünah'da değil. bir kere burada yaradılışı değiştirme ameliyesi veya düşüncesi diye bir şey yoktur ki küfür olsun veya cünah olsun. üstelik insan formatı da değiştirilmeye çalışılmıyor. yani formata bir şey olduğu yok burada. format aynı format. zorunlu olmayan , tamamen keyfi olan estetik ameliyatlar için ise durum tabiki farklıdır. işte onlar yaradılışı değiştirmek anlamına gelir. sakal kesme, SAÇ kesme, tırnak kesme , koltuk altı kıllarını kesme vb.vb. bunların hiçbir mahzuru yoktur kanaatimce.
Muhabbetle
Sevgili Hasan,bir kadın yüzünü traş edip sakal çıkmasına olanak sağlasa,yada herhangi bir şekilde bunu yüzünde oluştursa formatını değiştirmiş olmaz mı?Ben böyle birini gördüm inan ki üç gün kendime gelemedim.Selamlar..
Sevgili Dermanbeg, bir kadın bunu yapsa elbetteki yaradılış formatına aykırı hareket etmiş olacaktır. bende bunu savunuyorum. yaradılış formatını korumak. onu muhafaza etmek. bunun içinde sakal kesme, tırnak kesme, saç kesme gibi şeyler yok. çünkü bunlar formatı değiştirici ameliyeler değil, diye düşünüyorum kardeşim. kadın ise kadın formatına, erkek ise erkek formatına uygun hareket edecek, vücudunu bu formatın dışına taşırmayacak, işte meselenin esası budur bu konuda. eğer ki bir kadın, tutup da sakalı çıksın diye sakal traşı oluyor veya misalen bir erkek,sakalı hiç çıkmasın diye kimyasal bir ilacı yüzüne sürüyorsa, bunun anlamı ikiside , yaradılış formatlarına aykırı hareket ediyorlar demektir. sanırım sizde bunu söylüyorsunuz. yoksa yanılıyor muyum?
Muhabbetle
__________________ Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
"Sevgili Dermanbeg, bir kadın bunu yapsa elbetteki yaradılış formatına aykırı hareket etmiş olacaktır."
İyi ya Hasan kardeşim,bir erkekte tersini yaparsa aynı şey olmaz mı?Biri olmayanı oldurmaya çalışırken diğeri de olanı oldurmamaya çalışıyor.Savunduğun mantıkla bakarsak vucudunun tamamına ağda yaptıran erkeğide doğal karşilamak lazım.
Sen hiç bir peygamberin, dini anlamda yüceltilmiş bir kişinin sakalsız resmedildiğini gördün mü?Bu tutum insanın içine yüklenen arzuyu göstermiyor mu?Ama firavun resimleri sakalsız ve bıyıksız oysa.Yaratılışı seyrederek değerlendirmek lazım.Muhabbetle..
"Sevgili Dermanbeg, bir kadın bunu yapsa elbetteki yaradılış formatına aykırı hareket etmiş olacaktır."
İyi ya Hasan kardeşim,bir erkekte tersini yaparsa aynı şey olmaz mı?Biri olmayanı oldurmaya çalışırken diğeri de olanı oldurmamaya çalışıyor.Savunduğun mantıkla bakarsak vucudunun tamamına ağda yaptıran erkeğide doğal karşilamak lazım.
Sen hiç bir peygamberin, dini anlamda yüceltilmiş bir kişinin sakalsız resmedildiğini gördün mü?Bu tutum insanın içine yüklenen arzuyu göstermiyor mu?Ama firavun resimleri sakalsız ve bıyıksız oysa.Yaratılışı seyrederek değerlendirmek lazım.Muhabbetle..
hayır, ben bunu savunmuyorum sevgili Dermanbeg kardeşim. kullandığım mantık bu değil. vücudunun tamamına ağda yaptırmak bir erkek için uygun değildir tabiki. bende bunu söylüyorum zaten. erkek erkek formatında, kadın da kadın formatında olsun istiyorum. Peygamber'lerin nasıl resmedildiğinin görsel ifadesini en net bir şekilde Kur'an da bulacağımıza göre, orada da böyle bir sakal emrinin görülmediğini söyleyebilirim ancak.
Muhabbetle
__________________ Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
selam, bir erkekle kadın arasında en belirliyici özellik sakal ve bıyıktır,ve erkek kaç yaşına gelirse gelsin sakal ve bıyık saç gibi dökülmez,cinsel organların fonksiyonları erkek ve kadında aynı islevi gördüğünü herkes biliyor,ama nedense erkek ve kadın arasındaki temel farklılık olan sakal ve bıyık olayında kadınların fıtratlarına olan saygınlığı malesefki erkeklerde görmek mümkün değil.
selamlar...
Sakal ve bıyığı hiç çıkmayan erkekler (kadınlar mı deseydim), en belirgin özellikleri(!)inden mahrum bırakılmışlar. Bunun dışında en belirgin erkekte bulunan tüm özelliklere sahipler. Mesela doğurtkanlar. Bunları hangi kategoriye koymalı? Bunlar devamlı suratlarını ustura ile kazısa da sakal bıyıkları çıkmayacak. Bunlar imalat hatası mı acaba? Bunlara ne önermeli; yüzlerine sakal ve bıyık ektirmeleri farz mı haram mı olur? Bunlardan peygamber seçılemez mi?
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma