HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Çalışmaları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Çalışmaları
Konu Konu: salat kelimesinin lugat anlamları Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
hasanoktem
Admin Group
Admin Group


Katılma Tarihi: 10 eylul 2006
Gönderilenler: 2837
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasanoktem

MEOC Yazdı:
İyi günler,

Yeni bir konu açamadığımdan buraya yazıyorum. .................................................

Selam MEOC, sanırım şu anda yeni konu açabiliyor olman gerekir...bir daha dener misin...

muhabbetle



__________________
Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
Yukarı dön Göster hasanoktem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasanoktem
 
MEOC
Groupie
Groupie
Simge

Katılma Tarihi: 16 mayis 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 43
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı MEOC

Sayın hasanoktem ,

Şimdi denedim açabiliyorum . Söylediğiniz için çok teşekkür
ederim.

Saygılarımla
Yukarı dön Göster MEOC's Profil Diğer Mesajlarını Ara: MEOC
 
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

savana Yazdı:

kuranda eksik  yoktur  herşey açıklanmıştır ne demektir...

mesela köftenin tarifi yoktur ...

köfte de bir şeydir değilmi...

bu eksik değil mi şimdi...

bak açıklanmamış şeyler varmış...

salatın namaz olmadığını böyle bir argümana dayanarak savunamayız...

salatın ne olduğunu hala açık açık anlayıp anltabilememiş  olmamız  bile kuranın açık ve her şeyi eksik bırakmadan anlatmış olduğu argümanına ciddi zarar verir...

 



Selam Savana,

Kuran'ı evrensel ve "herkese" "her şeyi" anlatan bir kitap olarak görürsek, elbette senin belirttiğin sorunla karşılaşırız.

Hatta Kuran'ı, "tarih" , "bilim" , "psikoloji" , "kamu yönetimi / devlet idaresi" , "felsefe" , "tıp" , "gök bilim" kitabı gibi görürsek de aynı problemlerle karşılaşırız.

Her şeyi bilenin sözü elbette mükemmel ve kusursuz olacaktır. Ama Rahman'ın ona koymadığı şeyi onda aramak, arayan için hayal kırıklığından başka bir sonuç doğurmayacaktır.

Kuran'ın içerdiği "her şey" ; o günün "diri" muhataplarının iman etmeleri ve karanlıklardan aydınlıklara çıkmaları için gereken "her şey" dir.

Yoksa Kuran, o günün diri muhataplarından bir yüzyıl sonra yaşayan "dolaylı" muhataplarının dahi aradığı "her şey"i içermemektedir.

Eğer Rabb, bir yüzyıl sonra hatta 5-10 sene sonra bir Resul daha gönderseydi, muhakkak ona da "YENİDEN" vahyedecekti. Tevrat'ın kendisi bunun en güzel delillerindendir.

Çünkü Allah'ın kelimeleri (Bir diğer anlamı ile vaad ettiği şeyler / nimetler) tükenmez.

Allah söylecek söz bulamayacak da değildir.

Bu nedenle salat konusunun münazarası sırasında bu delil, yani Kitabın "her şeyi" içerdiği delili kullanılabilir.

Çünkü "salat" dine dair bir meseledir ve o günün muhataplarına dine dair her türlü beyan, açıklama, tefsir bu "mübin / apaçık" kitapla verilmiştir.

Salat konusunun muhataplarca "zaten" bilinen bir olgu olduğu, bu nedenle açıklanmadığı yönündeki olası bir karşı delile cevaplarımız, malum tartışmalarımız sırasında önceden yeterli derecede verilmişti.

Esen kalın.


  


__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

savana Yazdı:
Kuranda geçen salat kelimesi kesinlikle vakitlerle farz olan şekilsel ibadet olamaz.

Eğer hayır bu böyledir derseniz

Sorarlar vakitlerin oluşmadığı yerde bu iabdet nasıl yapılacak diye?

Sayın savana'nın dikkat çektiği husus; Salat namazsa namaz da günün belirli vakitlkerinde kılınması emredilmişse, yerkürede ortalama 24 saatlik günlerin oluşmadığı yerlerde vakitli namazın nasıl kılınacak olduğu? Aksi taktirde salat namaz değildir, diyor.

Aslında bilinen şekliyle namaz, oruç ve hac ritüelleri Kuran'ın günlük, aylık, yıllık kesin birer emriyse şayet, bu, Kuran mesajının evrelsel ve de küresel olmadığının delili sayılır. 

Salat birlikteliktir, bağlılıktır, antlaşmadır, inançtır, dindir. İkame-i salat da, birlikteliği beraberliği, antlaşmaya, dine imana bağlılığı sürdürmektir.

Elçilerin salatı ikameleri, aldıkları mesajın gereğini yapmaları, mesajı muhataplarına ulaştırmalarıdır. İnananların salatı ikameleri de, inandıkları mesaja uymaları, bağlılıklarını devam ettirmeleridir.

Allah'ın salatı ikame etmesi söz konusu değildir. Allah'ın elçiye salatta bulunması, ona inzaldır/vahiy indirmesidir.

Yâ Musâ!... Eqimissalâte li zikrî!: EY Musa!... Zikrimle bağlantıyı (koparma) sürdür/ ona bağlıllığını göster/uyarılarıma uy, gereğini yap, ...!

 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

          Kur'an'ı okurken görüyoruz ki 'salat' somut bir eylem için kullanılmış:'salatı ikame ...'. Yani maksatlı.
O maksatları anlayabilmek için O toplumun vazgeçip hükümsüz bıraktığı işler, veya sürdürülmesi yakın bir vahameti getirecek bir toplumsal eylem olmalı ki, o topluma Peygamber gönderilmişti.
Salat tek başına soyut ve genel bir ifade ama ''salat-ı ikame,zekat-ı ita'' bütün bir ifade olarak telaffuz edildiğinde özel bir durumu ifade etmesi gerekmeli. O halde ne idi o toplumda eksik olan? Yan çizilen ne idi?
'Dini ikame ' de soyuttur. Somut ve diğerlerinden öncelikli bir eylem olmalı ki düzeni değiştirmeli
Ama illa ki dinin ikamesi olcaksa, din, ''deyne''den borç ödeme olarak anlaşılmalı ve bu borç o seviyeye gelmeli ki alacaklısı için toplumsal bir felaket, toplumsal bir zulum olmalı ki o salatı ikame gerekmeli.
Bu borç-alacak tesbit edilirse, o an,o toplumda ikame edilmesi gereken salatı, amacı bulabiliriz ki öğüt alalım, onlar bir ümmetti .... diyerek kendi durumumuzu tesbit edip ideale ulaşalım.
             Konu mu genişliyor?
             Amaç mı aşılıyor?
    
      Hürmetlerimle.
      Galip Yetkin.
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
hasakcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 22 ocak 2008
Gönderilenler: 1236
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı hasakcay

"Araziye çıktığınızda kafirlerin size saldıracağını biliyorsanız salâttan geri durmanızda sakınca yok..."

 

Ve izâ darabtum fîl ardı fe leyse aleykum cunâhun en taksurû mines salâti, in hıftum en yeftinekumullezîne keferû.

 

Merhaba. Say ki salât Abdurrahman Beyin öne sürdüğü gibi birlikteliktir, bağlılıktır, antlaşmadır, inançtır, dindir.

 

O halde kafirlerin size saldıracağını biliyorsanız

 

birlikteliğin, 

bağlılığın, 

antlaşmanın,

inancın, 

dinin

 

lüzumu yok, öyle mi?

 

Sonra, "Sen onların içinde olup salâtı yerine getirmelerini sağlarken onların bir bölüğü seninle (kıyamen) kıyam etsinler, silahlarını da alsınlar; secdeden sonra arkanıza geçsinler."

 

Ve izâ kunte fîhim fe ekamte lehumus salâte fel tekum tâifetun minhum meake vel ye’huzû eslihatehum fe izâ secedû fel yekûnû min varâikum 

 

Bir: Birlikteliği, bağlılığı, antlaşmayı, inancı, dini yerine getirirken niçin kıyam edip secdeye varıyorsunuz?

 

İki: Silahlarınızı sürekli elinizin altında tutmak zorunda kaldığınız o "can alıp can verme yeri"nde kafirlerin her an bir saldırışla üzerinize çullanmasını beklerken neyi yapabilir, neyi yapamazsınız?

 

Anlamıyorum.  

 

Sevgi ile,

Hasan Akçay



__________________
hasanakcay.net
allahindini.net
Yukarı dön Göster hasakcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: hasakcay
 
asım
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 14 agustos 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1700
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı asım

kuran sadece kendi  ilk muhataplarını ilgilendiren şeylerden söz ediyor ve onların yapması gereken- herşeyi-eksik bırakmadan onlar için apaçık bildirmiş ise...

ki böyle olup olmadığı da aslında kesin değildir...

sonuçta her şey derken neyi kasdettiği ni biz böyle yorumluyoruz...

salatın namaz olması hala ihtimal dahilindedir...

evrensel olmayan bir kitap sadece kendi muhataplarını ilgilendiren özel bir şeyi mesela namazı onlardan isteyebilir...

 

hem evrensel olmadığını  söyleyip hemde ondan herkesi ilgilendirecek şeyler bulma çabası biraz çelişkili olmuyor mu...

 

ya da ondaki bölgesel ve yerel isteklerin aslında her insanı ilgilendiren şeyler ile açıklanmaya çalışılması....

hala  kuranı ve ondakileri nereye koyacağımızı bilememenin getirdiği bir problemin bir örneğini yeniden yaşıyoruz gibime geliyor...

 

 

 

 

 



__________________
O halde yüzünü, Allah'ı bir tanıyarak dine, Allah'ın insanları üzerine yaratmış olduğu fıtratına doğrult. Allah'ın yaratışında değişiklik bulunmaz. Dosdoğru din budur. Fakat insanların çoğu bilmezler.
Yukarı dön Göster asım's Profil Diğer Mesajlarını Ara: asım
 
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

asım Yazdı:

kuran sadece kendi  ilk muhataplarını ilgilendiren şeylerden söz ediyor ve onların yapması gereken- herşeyi-eksik bırakmadan onlar için apaçık bildirmiş ise...

ki böyle olup olmadığı da aslında kesin değildir...

sonuçta her şey derken neyi kasdettiği ni biz böyle yorumluyoruz...

salatın namaz olması hala ihtimal dahilindedir...

evrensel olmayan bir kitap sadece kendi muhataplarını ilgilendiren özel bir şeyi mesela namazı onlardan isteyebilir...

 

hem evrensel olmadığını  söyleyip hemde ondan herkesi ilgilendirecek şeyler bulma çabası biraz çelişkili olmuyor mu...

 

ya da ondaki bölgesel ve yerel isteklerin aslında her insanı ilgilendiren şeyler ile açıklanmaya çalışılması....

hala  kuranı ve ondakileri nereye koyacağımızı bilememenin getirdiği bir problemin bir örneğini yeniden yaşıyoruz gibime geliyor...



Merhaba Asım bey,

"Her şey"in kapsamına neyin girdiğine dair düşüncem elbette bir yorumdur. Ancak bu yorum keyfi bir yorum değil. Yüzlerce delili var.

Bu yorumu Kuran'daki, Kuran'a dair ayetlere dayanarak yapıyorum. Kuran, -anlayabildiğim kadarı ile - kendisi hakkında bir çok tanımlama yapıyor. Bu tanımlamalardan Kuran'ın bütünsel anlamı ile eriştiğim bir sonuç bu. Üstelik, bu sonuçla (her şey den kastın ne olduğu konusundaki düşüncemle) açıkça çelişen hiç bir ayet de göremedim.

Öte yandan sevgili Savana'nın verdiği örnek de, mantıksal bir çıkarımla bu görüşü destekler.

"Herşey var" diyene, "Köftenin tarifi nerede" dediğinde o anlamda herşeyin olmadığı ortaya çıkar.

"Tarih anlatıyor" diyene, Musa kıssasındaki kronoloji farklılıklarını sorarsın, tarihten bahsetmediği anlaşılır.

"Bilim anlatıyor" diyene, bilim anlatıyor dediğin ayetleri yorumladığın gibi örümceğin evinin "çürüklüğünü" de yorumlasana dersin, bilim anlatmadığı benzetme yaptığı ortaya çıkar.

Ve saire...

Kuran'ın o günün toplumunda var olan bazı gelenekleri veya ritüelleri sürdürmüş olabileceği iddiası ciddi ve düşünülmesi gereken bir iddiadır.

Bunu daha önceden sevgili Muhliskul kardeşimiz defalarca dile getirmiş ve bu yönde görüşlerini ayrıntıları ile paylaşmıştı.

Evrensel olmayan bir beyan için bu pekala mümkündür. Bu kapsama "salat / namaz" da dahil edilebilir. Yani bu olası bir durumdur.

"Zaten" biliniyor olma argümanına dair diyeceklerimizi daha önce demiştik. Uzun uzadıya tekrar etmek istemiyorum.

Fakat, geçmişte çok çeşitli olasılıkları ile ele aldığım ve tartışmaya açtığım bu bakış açısının sonrasında ortaya çıkan çok çelişkili durumlar var.

Mesela, yine "zaten" bilinmesi gereken bazı meseleler teferruatıyla açıklanmış.

Veya, "zaten" bilinen meseleler, "Kuran evrenseldir" diyenler için hangi kaynaktan öğrenilecek ?

Mesela, "Zaten" bilinen namaz, ıslık çalıp el çırpmaktan / yaygara koparmaktan mı ibarettir ?

Ve saire, ve saire...

Bir çok çelişki ve problem beliriyor...

Fakat, şu bir gerçek.

Elimizde olmayan sebeplerle "tam" olarak anlayamadığımız bir metinden, sanki biz onu tastamam anlamışız gibi bazı yargılara varıyoruz.

Eğer, biz Kuran ve İslam diye bir şeyi daha önceden hiç duymamış olsaydık da, kendiliğimizden böyle bir işe kalkışsaydık buna "işgüzarlık" denebilirdi.

Fakat iş öyle değil. Biz, bu cenderenin (gelenek algısının) içinde doğduk, onunla yoğurulduk, ona inandık ve fakat şimdi, önceden inanmış olduğumuz çelişkili bir takım verilerin doğruluğunu irdeliyoruz.

Eğer elimizde bundan daha elverişli koşullar olsaydı, onu da değerlendirmeye çalışırdık. Fakat, bizi sorumlu tutacak Yaratıcının, aklen ve vicdanen bağışlayıcı olması ve Yarattıklarından onlara verdiğinin üzerinde bir şey istememesi umulur.

Bu nedenle evrensel olsun veya olmasın, biz Kuran hususunda düşünmek ve elimizdeki imkanlar ve aklımızın yettiği ölçüde karşılaştğımız şeyler hususunda irdeleme yapmak durumundayız.

Bu konu sadece bireysel inanışlarımız bakımından değil, dünya yaşamında bir çok insanın huzur ve sükunu için de gerekli bir konudur.

Yer yüzünde sözüm ona Allah adına her türlü çirkinliği, cinayeti işleyen, tavuk keser gibi adam kesen zorbalar, Allah'ın adını kullanarak dünyalık temin edenler, kitleleri bir takım siyasi amaçlarına din yoluyla sürükleyen akımlar var olduğu müddetçe, bizlerin bu çalışmayı sergilemesi güzel davranmaktan öte, başlı başına bir GÖREV dir. Din ve tebliğin ta kendisidir.

Esen kalın.


__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

"kuran sadece kendi  ilk muhataplarını ilgilendiren şeylerden söz ediyor ve onların yapması gereken- herşeyi-eksik bırakmadan onlar için apaçık bildirmiş ise..."

sevgili asım,her yeni devrim beraberinde kendi anlayışını hakim kılmak için çabalar.böyle olmasa devrime gerek olmazdı.mekke ve civarında varolan egemen anlayış muhammed a.s ve arkadaşlarınca sorgulanmaya başlayınca aynı anda mevcut yapılanmanın yerine neyin ikame edileceğide muhakkak düşünülmüştür.dolayısıyla o gün için gerekli olan her şey takriben 23 yıllık sürede izlenerek tesbit edilmiş ve yasalaştırılmıştır.

ben muhammed a.s ve kurmaylarının hayata dokunmayacak ritüellerden kesinlikle uzak durduklarını düşünüyorum.şahsen işin bu tarafı beni hala çok etkiliyor...iş böyle olunca o gün o devrimcilerin hayatı yeniden düzenleme çabalarının günümüz yaşamına bir şeyler söylemediğini savunmak bence tartışmalı bir görüştür..daha önce de söyledim "bugün islam dünyasının önemli bir çoğunluğu hala Kuran ın o gün için önerdiği yaşam kalitesini yakalayabilmiş değildirler." en basitinden çevremizde yaşanan gelişmeler buna örnektir.lütfen düşünelim muhammed a.s zamanında araplar şimdiki hallerınden daha demokratik değillermiydi !? ve daha neler neler...!

ancak benzer dini süreçleri yaşayan yahudi ve hristıyanlar kendi din adamlarının skolastik anlayışlarını rafa kaldırmayı başardıkları için hem kendilerini hemde doğmatik dini anlayışların esiri olan diğer toplumları aşmışlardır..

bu sebeple ne kuran ın nede tevrat ve incilin gelişmiş toplumlara vereceği çok şey kalmamıştır..çağdaş toplumlar olması gereken elçileri kendi akılları ve vicdanları olarak tesbit edip yollarına süratle devam etmektedirler..

selamlar..

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

selam

kuranda hiçbirşey eksik bırakılmamış herşey açıklanmıştır derken kuranda var olan sunulan ayetlere dair konuştum.iyilik kötülük cennet cehennmem yaratılış vs ayetler.Eğer şekilsel namaz emredilseydi onunda vakir ve rekat sayıları detaylandırııp anlatılırdı.

 

hasan beyin sorduğu ayetteki salat kavramının anlamı toplantıdır.,

ayette açık ve net şekilde savaşa katılan kişilerin peygamberin emrinde toplanıp direktifleri aldıkları grülmektedir



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 

<< Önceki Sayfa 14 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats