Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Ayetin tamamını yazmamanın arkasında bir hinlik yok. O kısma odaklı yazdığım için orasını aldım. Benim iletimin öncesinde de ayetin tamamının defalarca yazıldığı da meydanda. Ortaya koyduğum yorumun ayetin tamamına aykırı olmadığı da. O halde buradan yüklenmen anlamsız.
Sevgili peygamberimizin evindeki odalarda duvardan duvara bezden müteşekkil PERDE olduğunu iddia ediyorsan ve Peygamber eşlerinin mümin erkekler ile bu PERDE arkasından konuştuğunu söylüyorsan o halde buyur delillerini ortaya koy. Müddei iddiasını ispata mecburdur. Siyerden bir bilgi ver bize, hatta uydurma bile olsa hadislerden... Peygamberimizin evindeki odalarda bakalım o odaları ortadan bölen PERDELER varmıymış?
Bir de bu perdelerle başörtüsü arasındaki yakın(!) alakayı nasıl kurduğuna bu yazışmamız sonucunda bir daha değin lütfen.
Evin içine perde gerildiğinde yani böyle bir atmosferde evdeki yabancı erkek evin hanımıyla ne konuşur? Yada ne konuşsun ki? Yada ne gerek var perde için masrafa ve zahmete? Kadın gitsin başka bir odaya. Mecbur mu yani perdeli odada erkeklerle oturmaya. Bu sana da saçma gelmiyor mu? Hem bu Peygamber eşleri hiç çarşıya pazara da mı çıkmıyor? Orada hiç erkek yüzüde mi görmüyorlar? Hiç onlarla alışveriş için bile konuşmuyorlar mı? Yahu Halil sen nasıl ilginç bir iddianın sahibi olduğunun farkında mısın?
Perdeler insanın zihninde...
Hem bu ayet, evet Peygamber eşlerine özeldir. Ben bunu senin beni eleştirmenden çok önce yazdım. Bu ayeti ilk defa okuyor değilim. Eğer Haremlik Selamlık İlkelliği hakkındaki yazımı -ki link de vermiştim- okusaydın bu tenkidi yapmazdın.
__________________ Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yoksa durup da basortusu takmayan bayanlarida islami yasamamak ile suclayamayin. Halil bey lutfen hakaret etmeyin.
Nerde bu ayetde baslarini ortsunler. Nerde bu ayetde BASORTUSU yada BAS. Yok. Cilbab var. Arap sozluklerine bak cilbab disariya cikarken elbisenin uzerine alinan ortudur. .
selam ..
-bak sana biraz daha kibar davranıcam, sana sadece iftiracı diycem, yazdıklarım aşağıda bak bakayım, başörtüsü takmayan kadınları islamı yaşamamaklamı suçlamışım yoksa başörtüsüzde ibadetlerini yapabilirlermi demişim .
bak dediğim ,yazdığım buydu iftiracı;
(bakın ben çarşaf ,başörtüsü demiyom.bunlara alerji oluşmuş. ben müslüman olduğunuz anlaşılacak başka bişi bulun ,adınıda siz koyun diyorum.şunuda belirteyim başörtüsüzde ,çarşafsızda,müslüman olunur, ibadette edilir. müslüman olmak için iman etmek yeter.bazı ülkelerin uygulamaları islam değildir.o ülkelerin kanunlarıdır.ülkemizdede tam tersi bir sorun var , fakat islamda örtünmede vardır.isteyende örtünür .sırf araplar bunu söylemiş diye hakaret etmekte gerekmez.)
iftiracı en küçük bir hakaretimi bul bakim.
-iftiracı , bu forumda yazdığım tek bir hadis bul bakim.veya hadise dayandırdığım herhangi bir şey. sizi gidi iftiracılar ,sende benden özür dilemeyene kadar seninde adın ,iftiracı ebru ,bundan sonra;
iftiracı ebru, ahzab 59 için hangi yazımda bu ayette başörtüsü var demişim . alıntı yap. bende göreyim . seni gidi iftiracı.
aynen senin dediğini demişim, ofiste , evde istediğini giy, ama dışarı çıktığında müslüman olarak tanınacağın bir örtü al üzerine demişim. müslüman olduğun , ŞALLA anlaşılacaksa ŞAL al. ne alırsan al.
Bir de bu perdelerle başörtüsü arasındaki yakın(!) alakayı nasıl kurduğuna bu yazışmamız sonucunda bir daha değin lütfen.
selam Alperen,
bak dostum , sen hiç olmasa diğerleri gibi iftira atmıyon bana , allah razı olsun.
- ben bu ayetle , başörtüsü arasında hiç bir ilinti kurmadım. yazımı kopyalayayım ne demişim.
2-)"yüzyıllardır süren tesettür zulmü" ifadesi ağır hemde çok ağır bak niçin ağır
Şimdi, Allah peygamber hanımlarını perde arkasına koyunca ne yapmış oluyor. Perde zulmümü .haşaa, değil tabiî ki , nihayetinde herkes insan ve Allah nefis vermiş .
Öyle yapmanız, hem sizin kalpleriniz hem de onların kalpleri için daha çok temizdir. Demiş nede güzel demiş ve nede doğru demiş .
benim tepkim başörtüsü zulmü denmesine , başörtüsü inanarak takanlar için zulüm değil kardeşim. onlar öyle inanıyor ve zevkle takıyorlar. niçin zulüm olarak değerlendiriliyor, başörtüsü takanların incineceği hiç düşünülmüyomu. başörtüsünün kuranda olduğuna inanan milyonlarca kişi var, bu insanların, allah zulüm yapıyor şeklinde düşündükleri söyleniyo. bir ateist kalkıp allah zulüm yapıyor dediğinde sen ne hissediyorsan birileride , başörtü zulmü dediğinde , O insanlar aynı şeyi hissediyo. tartışmak doğruyu aramak başka, hakaret, iftira, yalan , başka ...
geriye dönük mesajlara bak, bana atilan iftiraları görürsün.
Katılma Tarihi: 21 nisan 2005 Yer: ABD Gönderilenler: 311
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
halil66 Yazdı:
...........................................
benim tepkim başörtüsü zulmü denmesine , başörtüsü inanarak takanlar için zulüm değil kardeşim. onlar öyle inanıyor ve zevkle takıyorlar. niçin zulüm olarak değerlendiriliyor, başörtüsü takanların incineceği hiç düşünülmüyomu. başörtüsünün kuranda olduğuna inanan milyonlarca kişi var, bu insanların, allah zulüm yapıyor şeklinde düşündükleri söyleniyo. bir ateist kalkıp allah zulüm yapıyor dediğinde sen ne hissediyorsan birileride , başörtü zulmü dediğinde , O insanlar aynı şeyi hissediyo. tartışmak doğruyu aramak başka, hakaret, iftira, yalan , başka ...
geriye dönük mesajlara bak, bana atilan iftiraları görürsün.
baş iftiracı hasan akçay,
yardımcı iftiracı ebru,
Halil o zaman sorun yok takan taksin kimsenin birsey dedigi yok. Mesele bunu yapanlar yuzyillarrca bunu Allahin emri gibi gostermelerindedir. Senin mesajini anladim Yok diyorsun ama ortende inanarak ortuyorsa zulum degildir diyorsun. Bir sorun yok.
Ebru Bacimizin verdigi ve Kuranda 3 ayet disindaortunme ile ilgili bir ayet olmadigina gore, ve Alperenin guzel ortaya koydugu BEZ paracasindan olusmayan PERDE aciklamasini gore,vede Kur'an; çocuk yapma ümidi kalmayan yaşlı hanımları, örtünmenin dışında tutdugune gore.
24/60 : Artık nikâh arzuları kalmamış, hayızdan ve evlâttan kesilen kadınların, kasden süslerini (zinetlerini) göstermeye çalışmadan, örtülerini bırakmalarında kendileri için bir günah yoktur. Ama sakınmak için titiz davranmaları, kendileri için daha hayırlıdır...
Gene kala kala kaldik Ibn-i Zartonun, El Bilmem Zurtonun aktardigi Sahih hadis Uyrudmalarina. Ibn-i Kartonun,Zarto Bin Hasanin dediklerien gore iman etmeyecegimiz icin, Bas Ortusu yokdur. Ibn-i El Zarto (RA) dini benim dinimde degil. O zaman Basortusu beni baglamaz. Isteyen takatr isteyen takmaz ZEVK meselesi kardesim, Islamin emri degil. Sadece sadece Sahih Yalan Hadislerin uydurcular Ibn-i El Zartolarin EMRI.
__________________ A'raf 194 Allah dışındaki yakardıklarınız sizin gibi KULLARDIR , eğer iddianızda haklıysanız , hadi çağırın onlarıda size cevap versinler
Hem Kuran Merkezli dusundugunuzu soyluyorsunuz hemde, Arap geleneginin dusunce yapinizda oldusturdugu kuruntulardan kurtulamiyorsunuz. Oncelikle slogan atma yerine lutfen basortusu var deme yerine hadisler yerine kurandan ispatlatayin. Yoksa durup da basortusu takmayan bayanlarida islami yasamamak ile suclayamayin. Halil bey lutfen hakaret etmeyin.
Topu topu kiyafeti duzenleyen 3 ayet var. Hic birisinde basiniz ortun gecmiyor. Olay bu kadar basit konuyu hakarete yada silogana indirip sulandirmayalim. Kadinin giyimi ile ilgili 3 ayet. Eger Kuran merkezli dusunuyorsaniz iste 3 delil 3 ayet. Yoksa bizim bilmedigimzi baska ayetler mi var ?
DELIL 1. Araf 7. "Ey Âdem’in evlatları! Bakın size edep yerlerinizi örteceğiniz giysi, süsleneceğiniz elbise indirdik.Fakat unutmayın ki en güzel elbise, takvâ elbisesidir.İşte bunlar Allah’ın âyetlerindendir. Olur ki insanlar düşünür de ders alırlar".
"size edep yerlerinizi örteceğiniz giysi, süsleneceğiniz elbise indirdik" BASIMIZ VE SACIMIZ EDEP YERI degil. Halil ve Tamer Beyler. Burda anlasalim oyle degil mi?
DELIL 2. NUR 31 "Mümin kadınlara da söyle, bakışlarını sakınsınlar ve mahrem yerlerini korusunlar. Açıkta olan kısmı hariç zinetlerini göstermesinler. örtüleri ile yakalarının üzerini de kapatsınlar. Süslerini; kocaları, babaları, kocalarının babaları, oğulları, kocalarının oğulları, kendi kardeşleri, kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, kendisi gibi kadınlar, kendi cariyeleri, erkekliği kalmamış hizmetçileri, kadınların mahrem yerlerini henüz bilmeyen çocuklardan başkasına göstermesinler. Gizledikleri süslerinin bilinmesi için ayaklarını yere vurmasınlar. -Ey müminler, kurtuluşa ermek için hep birden Allah’a tevbe edin!
Basimiz mahrem yeri degildir. Ve bu ayetde NE BAS vardir Nede SAC. BASORTUSU Yok. Dolayisilya bunu Allahin emri diye lutfen sunmayin ve ortunmeyenleride islami yasmiyor diye suclamayin.
DELIL 3.AHZAP 59" Ey o Peygamber! Zevcelerine ve kızlarına ve mü'minlerin kadınlarına hep söyle: cilbâblarından üzerlerini uzatsinlar, bu onların tanınmalarına, tanınıp da eza edilmemelerine en elverişli olandır, bununla beraber Allah bir gafûr rahîm bulunuyor"
Nerde bu ayetde baslarini ortsunler. Nerde bu ayetde BASORTUSU yada BAS. Yok. Cilbab var. Arap sozluklerine bak cilbab disariya cikarken elbisenin uzerine alinan ortudur. Bu bir Bez parcasi da olabilir. Hz Peygamber zamaninda elebiselerin uzerine alinan bir ortu. AMA BAS ORTUSU DEGIL. BASLARININ uzerine bu CILBABI alsinlar yok. Ama kadin disari cikmiyor ofisin yada binanin icinde calisiyorsa bu elbisenin uzerine alinan ortuye ihtiyac var mi ? YOOOOOOOOK !!!. Burda baslarinin uzerine ORTU alsinlar YOOOOOOOOOOOOK.
Madem Kuran merkezli dusunuyorsunuz o zaman KURANDA basortusu yooooooook. Arap geleneginin ve yada burdaki bir yazida kullanilan terim ile Sahih yalan hadislerin urunu olan BASORTUSU KURANDA yoooooooooooooooooooooooooooooooooooook. Egere sizlere inen ozel ayetler var ise bizi baglamaz. yada anamdan ben basortusu gordum o yuzden bagliyorum diyorsaniz diyecek bir seyim yok. Moda diye takarsaniz diyecek bir seyim yok.
Ama musluman kadinlari KURANDA olmayan BASORTUSUNU takmadiklari icin islami yasamamakla suclamaya hakkiniz YOOOOOOOOOOOOOOK.
_______________________________________
Ebru, Hasan, Hamide, Nuri, Alperen
kadini esya gibi gorursen, carpitirsin ayetleri koyarsan kafasina BASORTUSU Tamer kardes. Halil kardes basortusu takan icin inanarak takan icin zulum degildir. Ama onu buna inandiranlar utansin.
Bu forumda örtüsüz diye kendilerini kafir ilan ettiğin müsüman hanımlardan özür dile.
1- bak dostum ,senin gözlerin kör heralde allahın ayetlerini anlamak istemediğin gibi benim sözlerimide . anlamak istemiyon , seviyesiz yazmak istemezdim . seni samimi bilmiştim bir de baktımki seviyesizin tekiymişsin . ben kafir kime demişim. ben sana , radyoman'e reşat halifeye , edip e hatta ve hatta airberge ,mihr cilere bile kafir demem.
bak iftiracı ve yalancı , hasan akçay . ben ne yazmışım , tekrar oku ve imanın demiyeceğim ,biraz insanlığın varsa sen benden özür dile. özür dilediğin zamana kadarda sana yalancı ve iftiracı diyeceğim.
yalancı ve iftiracı hasan akçay yazdığım aşağıda;
(bakın ben çarşaf ,başörtüsü demiyom.bunlara alerji oluşmuş. ben müslüman olduğunuz anlaşılacak başka bişi bulun ,adınıda siz koyun diyorum.şunuda belirteyim başörtüsüzde ,çarşafsızda,müslüman olunur, ibadette edilir. müslüman olmak için iman etmek yeter.bazı ülkelerin uygulamaları islam değildir.o ülkelerin kanunlarıdır.ülkemizdede tam tersi bir sorun var , fakat islamda örtünmede vardır.isteyende örtünür .sırf araplar bunu söylemiş diye hakaret etmekte gerekmez.) ...
yalancı ve iftiracı hasan akçay şimdi anladınmı.
Sevgili halil'in benden alıntıladığı cümle halil hakkında değil, örtüsüz kadınları kafir ilan eden tamerselin hakkında.
Ne yazık ki halil'in aklı çol karışık. Benim yazdıklarımı anlamadığı gibi Kur'an'ı da bilmiyor. O yüzden olsa gerek, Allah'ın söylemediğini söyledi deyip Allah'a fütursuzca iftira ediyor. Kendisi hakkında bunu yazdım.
Ben tartışma kelimesini dahi kullanmam; müzakere derim. Çünkü dalaşmayı sevmiyorum. Kişisel düzeysizlik beni rahatsız ediyor.
sana demedim diyorsan kabulümdür. ama ne aklım karışık , nede allaha iftira ederim. tıpkı senin farklı anlayarak iftira etmediğin gibi. seviyeliyim diyorsun . bumu seviye, birine allaha iftira atıyor demekmi seviye....
bumu yanlış anlama;
1-nisâi'l müminîn yani Peygamber'in eşleri, kızları ve inananların kadınları sınıfına mensup olduğunu gösterir. dediğin gibi olsun;
o zaman müslüman erkeklerin kadınları ,kızları .inanan biri olduğu tanınacak şekilde giyinmeleri gerekmiyomu.
mantık kullan bakim, bir zabıta memuru farklı bişi giymeden nasıl zabıta olduğu anlaşılacak. zaten kendinde yazmışsın cariyelere cilbab yasaktı . cariye dışındaki diğer inanan kadınlara tavsiyeydi.
yani müslüman erkeklerin ,kadınlarına , kızlarına , müslüman olduğu anlaşılacak bir giysi (cilbab=dışgiysi) allahın tavsiyesi.
2-bak şimdi:. farzedelim ant içip edinilenler bir fahişelik yaptı. senin gibi anlayalım bir erkekle yüzgöz oldu.. buna ceza verilicek. yüzgöz olmanın cezasınıda kullar 20 gün hapis olarak belirlesin.şimdi bu neye göre yarım olmuş oluyor. suçun cezası zaten 20 gün.bu tam cezamı ,yarım cezamı ,bunu cevapla yeter. ........... bumu yanlış yorumlama , cevabın gelmedi birde burda sorayım dedim...
kafa karışıklığımı , düşüncelerim için söylüyorsanda , düşüncem şu:
önce kur'an diyorum.
kuran'a ters düşmeyen, bütün hadisleri kabul ediyorum.
kelime zorlamalarıyla ayetleri değiştirenleri kınıyorum.
sizlerin düşünceleri , için sizi kınayanlarıda kınıyorum. hiç tanımadığınız islam düşünürleri için ,el bilmem zırto ,fuhuş tellalı tefsirciler,v.b. şeylerden dolayı sizide kınıyorum.
Yukardaki yazıların bir kısmını okumaya vaktim yok. Onun için 33:59 hakkında şimdi yazacaklarım eğer bir dostumuz tarafından zaten dile getirildiyse tekrar olacak. Özür dilerim.
Bu cilbab ayetinin kilit ifadesi "inananların kadınları"dır - nisâi'l müminîn. Yüce Allah "uygun olan budur - zalike edna" diyerek o kadınların cilbab giymesini öneriyor. Aslında bunlar, "inananların inanan kadınları"dır. Çünkü inananların kafir kadınları da var; onlar cilbab giyemez.
Bunların kimlerden ibaret olduğu ayette açık ve net bir şekilde belirtmiş: Peygamber'in eşleri, kızları ve inananların kadınları -ezvacike ve benatike ve ve nisâi'l müminîn.
Hz Peygamber de "müminîn"den olduğuna göre, kısaca, yeni yeni kurulmakta olan İslam devletindeki inananların kadınları - nisâi'l mümünîn. Belki beş altıyüz kadın.
Bunların ayrıcalığı sahipli olmalarından geliyor. Medine'li münafık haytalar eğer bunlara çimdik ve söz atarak tacizde bulunursa Hz Peygamber ve sahabeler, tayfalara haddini bildirecek. Bir sonraki ayette bu, açık ve net olarak, belirtilmiş. Yüce Allah yeni yeni kurulmakta olan İslam devletinin emirine sesleniyor:
... eğer ellerini çekmezlerse seni üzerlerine salarız - lein lem tentehi... lenuğriyenneke bihim.
Dikkat edin. Bu sahipli kadınlar, kafirlerin kadınları değil.
Örneğin aileleri kafir olduğu halde kendileri İslamı seçen ve İslam devletine kaçıp gelen kadınlar (60:10), kafirlerin kadınlarıdır. Kafirlerin o kadınları da "inanan kadınlar"dır ama cilbab giymeleri yasak. Onlar cilbab giyip inananların kadınların gibi görünemezler. İnananların sahipli kadınları kafirlerin sahipsiz kadınlarından farklı görünecek ki sahipsiz sanılıp taciz edilmeyecekler. Cilbabın işlevi bu.
Demek ki bazı inanan kadınların cilbab giymesi yasak. Şimdilerde "İnanan kadınlar cilbab giyecek; cilbab onu giyenin Müslüman olduğunu gösterecek!" diyenler yalan söylüyor.
Cilbab onu giyenin inananların kadınları sınıfına mensup olduğunu gösteren bir üniformadır. Tıpkı günümüzde bayan subayların üniforması gibi. Cilbab tesettür aracı değildir.
Bu bir.
İkincisi 33:59'daki inananların kadınları arasında kafir kadınlar var. Çünkü İslam tarihinde bir geçiş dönemi yaşanıyor. Hz Peygamber'in bazı akrabaları dahi hâlâ kafir.
Bazı erkekler İslamı seçmiş ama onların kadınları hâlâ kafir. Mümin koca Medine'de, onun kafir kadını Mekke'de. Savaşlarda kafir kadınlar müşrik ordusunu yüreklendirmek için orduyla birlikte Medine'ye geliyorlar. Bazı müminlerin kafir kadınları ele geçiriliyor. Savaş tazminatını ödeyinceye kadar tutsak muamelesi görüyorlar.
Onların cilbab giymesi de yasak. Çünkü onlar inananların kafir kadınları; onlar düşman.
Bunların içinde sonradan İslamı seçen kadınlar var. İslamdan önceki nikahları geçerli sayılıyor ve nikah tazeleme yoluna gidilmeden aile devam ediyor. İşte o zaman inananların inanan kadınları oluyorlar. O zaman cilbab denen üniformayı giyip sahipli kadın olmanın ayrıcalığına kavuşuyorlar.
Kafası karışık olanlara inşallah bu açıklama yardım eder.
2-bak şimdi:. farzedelim ant içip edinilenler bir fahişelik yaptı. senin gibi anlayalım bir erkekle yüzgöz oldu.. buna ceza verilicek. yüzgöz olmanın cezasınıda kullar 20 gün hapis olarak belirlesin. şimdi bu neye göre yarım olmuş oluyor. suçun cezası zaten 20 gün. bu tam cezamı, yarım cezamı, bunu cevapla yeter. ........... bumu yanlış yorumlama, cevabın gelmedi birde burda sorayım dedim...
Kardeşim, suçun cezasını kullar 20 gün hapis olarak belirlesin, demişsin. Yarısı 10 gün eder. Demek ki elin adamıyla yüzgöz olma suçunu işleyen bağımsız bir kadın 20 gün hapis yatacak, İslamı seçtikten sonra ant içip edinilen (ma meleket eyman) yani bakımı üstlenilen kimsesiz bir kadın aynı suçu işlerse 10 gün hapis yatacak.
Bu kadar apaçık bir cevabın sorusunu bana niye soruyorsun?
Tesettürü ölümüne dayatan Humeyni İran'ı bile cilbab denen dışarlık giysiyi "tesettür"den saymıyor; dayatmıyor. CNN muhabiri Bayan Amanpour İran'a gitti. Ona zorla başını örttürdüler ama yaslı şiilerin cilbabı olan kara çarşafı giymesen de olur dediler; giydirmediler.
Millet Meclisimizde tesettür olayı çıkaran Merve Hanım da bir tür döpiyes giymişti. Cilbabsızdı. Zaten Türkiye'mizde pek çok tesettürlü hanım cilbab giymez.
Siz neyin iddiasını yapıyorsunuz burda? Cilbabsız tesettürlü hanım kardeşlerimiz Müslüman değil mi?
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma