Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Gazete okumaya ayrıldım. Ama aklıma şu sorum takıldı: "Cilbabsız tesettürlü hanım kardeşlerimiz Müslüman değil mi?" Eyvah, dedim; halil şimdi de benim kendisini cilbabsız kadınları tekfir etmekle suçladığımı sanırsa!
İyisi mi halil'in kendi yazdığını aktarıyım. Ne olur ne olmaz:
yani müslüman erkeklerin kadınlarına, kızlarına, müslüman olduğu anlaşılacak bir giysi (cilbab=dışgiysi) allahın tavsiyesi.
Benim doğup büyüdüğüm kasabada başı açık çok az kadın var. Onlar da ya alamancı ya da öğrenci, memure... Bunun dışında bütün hanımlar başörtülü ama hiçbiri cilbab giymiyor.
Şimdi... halil'in şu yazdıklarına göre benim kasabamdaki başörtülü ama cilbabsız hanımların Müslüman olduğu belirsiz mi; anlaşılmaz mı?
Gazete okumaya ayrıldım. Ama aklıma şu sorum takıldı: "Cilbabsız tesettürlü hanım kardeşlerimiz Müslüman değil mi?" Eyvah, dedim; halil şimdi de benim kendisini cilbabsız kadınları tekfir etmekle suçladığımı sanırsa! ....."""
Halil bey degilde Tamer bey resmen oyle diyor. Ben bir tane dahi basortulu olmadan dini yasayan gormedim anlamina gelecek cumleler kullaniyior.
Bazilari kendilerini islamin Afaroz makami saniyor. Iste ayetler isaptlayin basortusunu takalim. Ebrunun dedigi gibi Kuranda kiyafeti duzenleyen 3-4 ayet var, carpitmadan ve AYETLERIN UZERINE hadis cilasi cekmeden Basortusunu ispatlayin bizde ortelim. Ayetleri tekrar tekrar yazmaya geek yok yukarida defalarca yazilmis.
Ortumuz yok ama dini Allah has kilmaya calisan muslumanlariz. Ve bundan hic bir zaman utanmadik ve utanmiyacagizda.
Örtümüz yok ama dini Allah has kilmaya calisan muslumanlariz. Ve bundan hic bir zaman utanmadik ve utanmiyacagizda.
Hoşgeldin Kumru.Allah senin gibi olupta dini yalnızca Allaha has kılan müminelerin sayısını artırsın.
Örtü örtü deyipte yıllarca kurandışı anlayışları dayatanların gerçek maksatları şimdi anlaşılıyor:
Onlar bu başörtüleriyle sadece kafaların dışındakileri değil,binbir çeşit şirk bulaştırarak içindekileri de örtüp kamufle ediyorlar.
Veyl olsun bu anlayışı savunanlara.Örtüyü savunmak şirki defetmekten daha mı önemli acaba?
Oysa Allah herşeyi bağışlarım ama şirki bağışlamam dediği halde,hala insanlar örtüde ısrar ediyorlarsa arka planda başka şeyler aramak hakkımız değil mi başörtüsü mücahit ve mücahideleri(!)Ne dersiniz?
__________________ ''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
...........Ortumuz yok ama dini Allah has kilmaya calisan muslumanlariz. Ve bundan hic bir zaman utanmadik ve utanmiyacagizda.
Kumru
Belliki bu Sahih Yalanlar ile basimzi ortmeye calisanlar senide kizdirdilar.
Halil bey bazi sozlerimiz yanlis anlasildi. Ozur dilerim. Benimde yazinin cogunda Kuranda olmayan basortusunu takmayan bizleri Islami yasamamakla suclayan Tamer idi. Dedigim gibi Kuranda Kiyafeti duzenleyen 3 ayet birde yasli kadinlari ziynetler konusunda serbest birkan 1 ayet. Hic birinde (ayetlerin metni yukarida var) ne BAS geciyor Nede SAC ve nede BAS ORTUSU. Gerisi Hadis destekli uydurma. yada daha cok sevmeye basladigim terim SAHIH YALAN HADISler.
Hasan Bey sagolsun konuyu daha derin aciklamis.
__________________ Bayanlar UYANIN ARTIK, Basörtüsü ve ÇARÇAFLARINIZDAN baska kaybedecek bir şeyiniz YOK. SIRF KURANA inanmanin özgürlügünü TADIN
Benimde yazinin cogunda Kuranda olmayan basortusunu takmayan bizleri Islami yasamamakla suclayan Tamer idi.
sizin derdiniz hadi örtü takmak değilde neden takanları soymaya çalışıyorsunuz ? ebru hanım senin gibi kaç örnek var desem zaten yok..medyaya mal olmuş beyza hanım olmasa yoksunuz yok...iftira ve karalamalara hiç gitmeyin örtülü örnekler sizin örneklerinizin oldukları yerlerde hiç göze çarpmaz.(tüm örtüsüzler yani ne demek istediğimi anlamışsındır inş)örtülü adına vereceğiniz islam dışı örnekleri zaten sahiplenmem.Bu arada kaç kişiyi inandırdınız merak ediyorum doğrusu...ebru hanım siz islamı yaşayamazsınız yaşayorum demeniz bi o kadar yalan bende oluşan zan bu....belkide konu mankenisin....burası sanal alem kimin ne olduğu meçhull....sadece yazdıklarımız amel defterine yazılıyor.Birde niyetlerimiz......Bayanlar uyanın artık demiş senden çok uyanıklar merak etme.Öyle olmasa senin gibi uyuturlar örtü yok diye...
__________________ 6-Şüphesiz, inkâr edenleri uyarsan da, uyarmasan da, onlar için farketmez; inanmazlar.Bakara suresi
ebru hanım yazmış. .........Bayanlar uyanın artık demiş senden çok uyanıklar merak etme.Öyle olmasa senin gibi uyuturlar örtü yok diye...
tamam oyle olsun tamer bey. ( Kusura bakmayin bey diyorum erkek oldugunuz saniyorum) Diyelim ki bizi uyuttular ortu yok diye. Siz herhalde sizi ispata cagirdigim yaziyi kacirdiniz. Hic saga sola sapmadan konu uzerinde duralim. Buyrun siz bizleri bu uykudan uyandirin ve su yazimdaki ayetlerden basortusnu gosterin. Bizde uyanalim. Buyurun efendim.
Hem Kuran Merkezli dusundugunuzu soyluyorsunuz hemde, Arap geleneginin dusunce yapinizda oldusturdugu kuruntulardan kurtulamiyorsunuz. Oncelikle slogan atma yerine lutfen basortusu var deme yerine hadisler yerine kurandan ispatlatayin. Yoksa durup da basortusu takmayan bayanlarida islami yasamamak ile suclayamayin.
Topu topu kiyafeti duzenleyen 3 ayet var. Hic birisinde basiniz ortun gecmiyor. Olay bu kadar basit konuyu hakarete yada silogana indirip sulandirmayalim. Kadinin giyimi ile ilgili 3 ayet. Eger Kuran merkezli dusunuyorsaniz iste 3 delil 3 ayet. Yoksa bizim bilmedigimzi baska ayetler mi var ?
DELIL 1. Araf 7. "Ey Âdem’in evlatları! Bakın size edep yerlerinizi örteceğiniz giysi, süsleneceğiniz elbise indirdik.Fakat unutmayın ki en güzel elbise, takvâ elbisesidir.İşte bunlar Allah’ın âyetlerindendir. Olur ki insanlar düşünür de ders alırlar".
"size edep yerlerinizi örteceğiniz giysi, süsleneceğiniz elbise indirdik" BASIMIZ VE SACIMIZ EDEP YERI degil. Halil ve Tamer Beyler. Burda anlasalim oyle degil mi?
DELIL 2. NUR 31 "Mümin kadınlara da söyle, bakışlarını sakınsınlar ve mahrem yerlerini korusunlar. Açıkta olan kısmı hariç zinetlerini göstermesinler. örtüleri ile yakalarının üzerini de kapatsınlar. Süslerini; kocaları, babaları, kocalarının babaları, oğulları, kocalarının oğulları, kendi kardeşleri, kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, kendisi gibi kadınlar, kendi cariyeleri, erkekliği kalmamış hizmetçileri, kadınların mahrem yerlerini henüz bilmeyen çocuklardan başkasına göstermesinler. Gizledikleri süslerinin bilinmesi için ayaklarını yere vurmasınlar. -Ey müminler, kurtuluşa ermek için hep birden Allah’a tevbe edin!
Basimiz mahrem yeri degildir. Ve bu ayetde NE BAS vardir Nede SAC. BASORTUSU Yok. Dolayisilya bunu Allahin emri diye lutfen sunmayin ve ortunmeyenleride islami yasmiyor diye suclamayin.
DELIL 3.AHZAP 59" Ey o Peygamber! Zevcelerine ve kızlarına ve mü'minlerin kadınlarına hep söyle: cilbâblarından üzerlerini uzatsinlar, bu onların tanınmalarına, tanınıp da eza edilmemelerine en elverişli olandır, bununla beraber Allah bir gafûr rahîm bulunuyor"
Nerde bu ayetde baslarini ortsunler. Nerde bu ayetde BASORTUSU yada BAS. Yok. Cilbab var. Arap sozluklerine bak cilbab disariya cikarken elbisenin uzerine alinan ortudur. Bu bir Bez parcasi da olabilir. Hz Peygamber zamaninda elebiselerin uzerine alinan bir ortu. AMA BAS ORTUSU DEGIL. BASLARININ uzerine bu CILBABI alsinlar yok. Ama kadin disari cikmiyor ofisin yada binanin icinde calisiyorsa bu elbisenin uzerine alinan ortuye ihtiyac var mi ? YOOOOOOOOK !!!. Burda baslarinin uzerine ORTU alsinlar YOOOOOOOOOOOOK.
Madem Kuran merkezli dusunuyorsunuz o zaman KURANDA basortusu yooooooook. Arap geleneginin ve yada burdaki bir yazida kullanilan terim ile Sahih yalan hadislerin urunu olan BASORTUSU KURANDA yoooooooooooooooooooooooooooooooooooook. Egere sizlere inen ozel ayetler var ise bizi baglamaz. yada anamdan ben basortusu gordum o yuzden bagliyorum diyorsaniz diyecek bir seyim yok. Moda diye takarsaniz diyecek bir seyim yok.
Ama musluman kadinlari KURANDA olmayan BASORTUSUNU takmadiklari icin islami yasamamakla suclamaya hakkiniz YOOOOOOOOOOOOOOK.
__________________ Bayanlar UYANIN ARTIK, Basörtüsü ve ÇARÇAFLARINIZDAN baska kaybedecek bir şeyiniz YOK. SIRF KURANA inanmanin özgürlügünü TADIN
YAKALARIN ÜZRERİNE NE ÖRTÜLECEK.YAKALARIN ÜSTÜNE NE SALINACAK? ÇOK MERAKLISIN SEN BUNA CEVAP VER....
ebru,
DELIL 2. NUR 31 "Mümin kadınlara da söyle, bakışlarını sakınsınlar ve mahrem yerlerini korusunlar. Açıkta olan kısmı hariç zinetlerini göstermesinler. örtüleri(kast edilen örtünün ölçüsü ne?) ile yakalarının(hangi yaka ve yakasız elbise yoksa ne olacak?) üzerini de kapatsınlar. (neyin üzerini)Süslerini; kocaları, babaları, kocalarının babaları, oğulları, kocalarının oğulları, kendi kardeşleri, kardeşlerinin oğulları, kız kardeşlerinin oğulları, kendisi gibi kadınlar, kendi cariyeleri, erkekliği kalmamış hizmetçileri, kadınların mahrem yerlerini henüz bilmeyen çocuklardan başkasına göstermesinler. Gizledikleri süslerinin bilinmesi için ayaklarını yere vurmasınlar. -Ey müminler, kurtuluşa ermek için hep birden Allah’a tevbe edin!
örtüleri ile yakalarının üzerini de kapatsınlar.
Dikkat et senin verdiğin örnekten alıntı yaptım...
yakalarının üzerinide kapatsınlar......neyle kapatacaklar tam tarif ne ? yaka neden kapatılsın ? polomiğe devam et bakalım....mıncıkladıkça neler çıkacak bakalım...Bu arada ahzapta cilbab açıkça geçiyor nur'da hiç geçmiyor.demekki ikiside farklı anlam taşıyor..biri başı ,diğeri tüm bedeni ...MÜSLÜMAN OLDUKLARI BİLİNSİN DİYE...
__________________ 6-Şüphesiz, inkâr edenleri uyarsan da, uyarmasan da, onlar için farketmez; inanmazlar.Bakara suresi
Tamer Bey tam oturup birseyler yazacakdim. Baktim Alperenin aktardigi bir yazida bu sorunun cevabi zaten verilmis. Herhalde gozunden kacti. Zaten topu topu 3 ayet giyimi duzenliyor. O zaman Nur 31 den baslayalim. Bakalim
"24 Nur Suresi 31
Kadını kendi zihniyetine göre yaşatmak isteyen zihniyetin çarpıttığı ayetlerin başında bu ayet gelir. Bu ayetteki “hımar” kelimesi geniş manalı bir kelime olup örtü manasına gelir. Eski Arap yazılarına bakılırsa hımarın yere konulan, masaya örtülen veya herhangi bir örtüyü tarif edebileceğini görürüz. Hımar, başı örterse başörtüsü olur, masaya konursa masa örtüsü olur. Allah eğer “hımar” kelimesi ile başın örtülmesini isteseydi “hımarürres” gibi bir vurgulama ile başörtüsü diyebilirdi: Böylece “res” kelimesi ile baş bölgesi vurgulanır ve örtü kelimesi olan “hımar” ile beraber başörtüsü net bir şekilde anlaşılırdı. Nitekim abdest alınmasıyla ilgili ayette başın sıvazlanması söyenirken, baş kelimesi Arapça karşılığı ‘res’ ile vurgulanır.
Üstelik ayette kapatılacak yerin yaka açığı olduğu geçer. Yani hımarın başı kapatması değil, ayette açıkça yaka dekoltesini örtmesi istenir. (Yaka açığı manasına gelen ‘cuub’ kelimesi hem bu ayette kapanılacak bölgeyi belirtmek için, hem Hz. Musa’nın yaka açığına elini soktuğunu belirten ayetlerde geçer.) “Hımar” kelimesi sırf başörtüsü manasına gelse bile bu ayetten başı örtmek değil, yine yaka dekoltesini kapatmak anlaşılacaktı. Üstelik başörtüsünü Kuran’a maletmek isteyen zihniyet, açık bir saptırma yaparak “felyedribne” fiilini “salsınlar” diye tercüme etmeye kalkmıştır. Böylece ayeti okuyan “başörtüsünü yaka açıklarına salsınlar” şeklinde okuyacaktır. Oysa hiçbir şekilde “darabe” kökünden türeyen “felyedribne” fiili “salsınlar” manasına gelmez. Bu fiille örtünün yaka açığına konulması yani kapatılması anlatılır. Kuran’da salsınlar, indirsinler manasında “felyüdnine” kelimesi kullanılır. Allah böyle bir ifade kullanmak isteseydi “felyedribne” fiili yerine “felyüdnine” fiilini kullanabilirdi. Bu örnek bize gelenekçi zihniyetin, kendi fikirlerini doğru çıkartmak uğruna gereğinde Kuran’daki kelimelerin manasını kaydırmaktan çekinmediğini göstermektedir. ..........'
Yazinin bu kismi Hanif Kardesin yazisi uzerien hata farkedilip duzeltilmistir.
Yazinin Zinnetler ile ilgili kismina katilmiyorum. Kopyalayip yapistiriken aceleden fazla kopyalamisim. Ben zinnetlerin gogus oldugu konusuna katilmiyorum. Yaziyi yeniden yazma yerine onceki yazidan katildigim kismi kopyalayayim derken bir cuval incir batmis.
Hanif kardes sagol. Sizin yaziniz uzerine fark ettim. Yoksa kopyaladim cikmam gerekiyordu kontrol etmedim. Allah razi olsun
__________________ Bayanlar UYANIN ARTIK, Basörtüsü ve ÇARÇAFLARINIZDAN baska kaybedecek bir şeyiniz YOK. SIRF KURANA inanmanin özgürlügünü TADIN
Katılma Tarihi: 31 mart 2005 Yer: Germany Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Ebru Yazdı:
Tamer Bey tam oturup birseyler yazacakdim. Baktim Alperenin aktardigi bir yazida bu sorunun cevabi zaten verilmis. Herhalde gozunden kacti. Zaten topu topu 3 ayet giyimi duzenliyor. O zaman Nur 31 den baslayalim. Bakalim
"
24 Nur Suresi 31
Kadını kendi zihniyetine göre yaşatmak isteyen zihniyetin çarpıttığı ayetlerin başında bu ayet gelir. Bu ayetteki “hımar” kelimesi geniş manalı bir kelime olup örtü manasına gelir. Eski Arap yazılarına bakılırsa hımarın yere konulan, masaya örtülen veya herhangi bir örtüyü tarif edebileceğini görürüz. Hımar, başı örterse başörtüsü olur, masaya konursa masa örtüsü olur. Allah eğer “hımar” kelimesi ile başın örtülmesini isteseydi “hımarürres” gibi bir vurgulama ile başörtüsü diyebilirdi: Böylece “res” kelimesi ile baş bölgesi vurgulanır ve örtü kelimesi olan “hımar” ile beraber başörtüsü net bir şekilde anlaşılırdı. Nitekim abdest alınmasıyla ilgili ayette başın sıvazlanması söyenirken, baş kelimesi Arapça karşılığı ‘res’ ile vurgulanır.
Üstelik ayette kapatılacak yerin yaka açığı olduğu geçer. Yani hımarın başı kapatması değil, ayette açıkça yaka dekoltesini örtmesi istenir. (Yaka açığı manasına gelen ‘cuub’ kelimesi hem bu ayette kapanılacak bölgeyi belirtmek için, hem Hz. Musa’nın yaka açığına elini soktuğunu belirten ayetlerde geçer.) “Hımar” kelimesi sırf başörtüsü manasına gelse bile bu ayetten başı örtmek değil, yine yaka dekoltesini kapatmak anlaşılacaktı. Üstelik başörtüsünü Kuran’a maletmek isteyen zihniyet, açık bir saptırma yaparak “felyedribne” fiilini “salsınlar” diye tercüme etmeye kalkmıştır. Böylece ayeti okuyan “başörtüsünü yaka açıklarına salsınlar” şeklinde okuyacaktır. Oysa hiçbir şekilde “darabe” kökünden türeyen “felyedribne” fiili “salsınlar” manasına gelmez. Bu fiille örtünün yaka açığına konulması yani kapatılması anlatılır. Kuran’da salsınlar, indirsinler manasında “felyüdnine” kelimesi kullanılır. Allah böyle bir ifade kullanmak isteseydi “felyedribne” fiili yerine “felyüdnine” fiilini kullanabilirdi. Bu örnek bize gelenekçi zihniyetin, kendi fikirlerini doğru çıkartmak uğruna gereğinde Kuran’daki kelimelerin manasını kaydırmaktan çekinmediğini göstermektedir.
Ayette diğer dikkat etmemiz gereken nokta “süsler” kelimesi ile neyin kastedildiğidir. Bizim kanaatimize göre “süsler” kelimesi ile özellikle “göğüsler” kastedilmektedir. Çünkü ayetteki tüm noktalarla mantıklı bir şekilde göğüs bölgesinin uyum sağladığı kanaatindeyiz. Birincisi, ayette yaka açıklarının kapatılması geçiyor, yaka açıklarından ise göğüsler gözükür. İkincisi, ayette gizlenen süslerin belli edilmesi için ayakların yere vurulmaması geçiyor. Ayaklar yere vurulduğunda vücutta belli olacak yer özellikle göğüslerdir. (sütyenin o dönemde icad edilmediğini düşünürsek bu daha da iyi anlaşılır.) Üçüncüsü, ayetten kendiliğinden görünenler hariç süslerin kapanması söylenmektedir. Ne kadar kapatılmaya çalışılırsa çalışılsın özellikle iri göğüsler, çeşitli fiziksel hareketlerde, hatta rüzgarın esmesiyle elbise yapışınca bile kendini belli edebilir. Ayetten bunun doğal olduğu anlaşılır. Dördüncüsü, ayette süslerin kimlerin yanında açılabileceği söylenir. Kuran’daki diğer ayetlerden kadınların bir kısmının iki yıl gibi uzun bir süre çocuklarını emzirdiğini görüyoruz. Kadının, babası gibi yakınlarının yanında, çocuğu acıktığında ve ağladığında onu emzirmesi gerekebilir. Ayetteki bu açıklamanın özellikle bu konuda kadınlara büyük kolaylık sağlayacağı kanaatindeyiz. Tüm bu izahlara göğüs gibi uyan başka bir bölge bulunmadığı için süslerle özellikle göğüslerin kastedildiği sonucuna varabiliriz. Süsler kelimesinden ziynet, takı gibi maddelerin anlaşılamayacağı ayetin bütünsel olarak ele alınmasıyla açığa çıkar. Çünkü ayette kadınların süslerini kendi kadınları yanında açabileceği geçiyor. Takı gibi maddeler tahrik unsurundan daha çok hava atma unsuru olabilir. Eğer bu hava atma olayı engellenilmeye çalışılsaydı, buna ilk karşı cins erkekler yerine, aynı cinsten olan kadınlar dahil edilirdi. Ayrıca ayakları yere vurunca hangi ziynet, takı eşyası belli olur? Kendiliğinden gözüken ziynet, takı ne olabilir? Araf suresi 31’de ziynet eşyalarının mescid yanında giyilebileceğinin söylenmesi, takıların cami yanı gibi en kalabalık yerlerde de teşhir edilebildiğini, yani saklanmasına gerek olmadığını gösterir. Görüldüğü gibi mantıksal bir elemeyle gidildiğinde ayetin özellikle göğüs bölgesinin kapanmasını vurguladığı anlaşılır. "
Selam ebru bacı
Ne yaptınız siz böyle?? Sakın bu yazıyı hasan akçay görmesin, benden söylemesi.Fuhuş tellalı ilan edielebilirsiniz!!!
Çünkü o çocukların emzirilmesi gibi gayet masumane olan bir görünümü bile, fuhşa davet olarak algıladığından nur 31 de kapatılması istenen bölgenin göğüsler olduğuna inananları teşhirci olarak görür.
Hasana göre bunlar takılardır. O bu konuda o kadar inatçıdır ki Allahın helal kıldıkları zinetleri haram kılma suçuna dahil olmaktan bile çekinmez
7/
32- De ki: "Allah'in kullari için çikardigi zinetleri ve tertemiz riziklari kim haram kilmis?" De ki: "Bunlar, bu dünya hayatinda inananlar içindir, kiyamet gününde de yalniz onlara mahsustur". Iste böylece biz âyetleri bilen bir topluluga uzun uzun açikliyoruz.
Tamer Selin, öncelikle edepli ol. Senin bu mevzuda kırdığın potlar ve ettiğin çirkin laflar hala zihinlerde. Lütfen yine ve yeniden çirkefleşme. "Aynı şeyler defalarca tekrarladığında belki kabul görür" savından da vazgeç. Aynı birkaç cümleyle, sabit laflarla vede bıktırıcı bir ısrarla "başörtüsü mücahidliği" yapman ancak kabak tutkunlarına haz veriyor, bunu da unutma.
"Başörtüsü Mücahidliği" müslüman erkeklerin -kadınları sahneye iterek- geriden geriye oynadıkları ve dinsel bir rahatlama amacı güttükleri yeni versiyon bir oyun. Neden erkekler kendi argümanlarıyla sahneye çıkıp da erkek(!) gibi savaşım vermezler de kadınların örtüsü üzerinden mücahidlik taslarlar? Sanki Allah'ın biricik ve öncelikli emri başörtüsü. Sanki müslümanların biricik ve öncelikli sorunu kadınların bazılarının saçlarının açık olması. Sanki başımızdaki geri kalmışlığın, ilkelliğin ve düşüklüğün biricik müsebbibi başı açık bayanlar.
Bir erkek olarak başörtüsü kalemşörlüğü yapan sen, neden ve ne hakla "başımı örtmek istemiyorum, bunu Allah'ın emri olarak görmüyorum, eğer öyle olsaydı Allah bunu apaçık bildirmez miydi?" diyen müminelere baskı yapıyorsun?
Senin gibilerin despotluğuna yeter artık. Bırakın kadınların başörtüsü üzerinden mücahidlik taslamayı. Bırakın türbancılık üzerinden -kadınların omuzuna basarak- birileriyle savaşmayı. Çekin ellerinizi kadınların özgür inançlarından ve dini uygulamalarından. Bırakın kadınlar nasıl inanıyorlarsa öyle yaşasın. Dileyen saçını örtün, dileyen ise açsın. Kimse kimseye bunu bir "Allah Emri" gibi dayatmasın.
Başörtüsünü bir namusluluk ve iffetlilik göstergesi sayanlar neden kendi kutsal kitaplarında cariyelerin(!) namazda bile başlarını örtmelerinin yasaklandığını gözardı ederler? Adamlar apaçık bir şekilde, belli bir kıyafeti sadece bir "sınıfsal ayıraç" olarak görüyor. Evet bunu kendileri de ifade ediyor. Yani konunun dinle-imanla alakası yok. Bedevi Arap örfü dinleştirilmiş ve "fıkıh" olarak pazarlanmış sadece.
Lütfen bu hususta erkekleri kadınların Tanrısı gibi gören ve onlar adına Tanrı Buyruğu uyduran ve bunu kadınlara zorla dayatan zihniyetin nasıl çuvalladığına bakın.
Tamer ikide bir soruyor: Neden inançlı bayanların çoğunluğu başörtülü? Öyle dayattınız da ondan. "Önce başını örteceksin sonra müslümanlık iddiasında bulunacaksın" dediniz de ondan. Başı açık bir bayanın din imandan bahsetmesi ve dindar bir hayat sürmesi size göre saçmalıktır da ondan. Şimdi sakın bunu inkar etme. Başı açık mümin bayanlara bile kokona diyen sen değil misin? Başı açık bayanlara hatta "fahişe" gözüyle bakanlar sizin aranızdakilerden bazıları değil mi? Ben zamanında cübbe-sarıkla gezmiş adamım. Çarşaf dışındaki kıyafeti tesettürden saymayan insanlardandım. Senin zihniyetinin ne olduğunu gayet iyi bilirim. İçinizde ne gibi tipler olduğunu da yakinen bilirim. Ellerinden gelse başörtüsü takmayan bayanları sokak ortasında infaz edecek kadar gözü dönmüş tipler var bunların arasında. Allah korusun, iktidar olsalar kendileri gibi düşünmeyenleri kıtır kıtır kesecek tipler var aralarında. Tamer sen bu çarpık ve tehlikeli düşünceleri taşıyan ve çirkin laflarla başı örtülü olmayan insanları karalayan bir tip olarak şimdi ne yüzle bu mümin bayanlarla muhatap olabiliyorsun? Bu ne aymazlık, bu ne densizlik?
__________________ Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma