Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Bu forumdaki bir dostumuza göre, kızların sünnet edilmesi çok ama çok ilkel ve iğrenç bir uygulama.Okurken tüylerim diken diken oldu diyor. Ve soruyor:
Sevgili Hasan, bu uygulamanın ardında Dişi Cinselliğinin bu derece bir barbarlıkla bile olsa mutlaka törpülenmesi gerektiğini zihinlere kazıyan dinsel(!) bir arkaplan da var mı acaba?
Cevabı biliyor aslında. Elbette var.
Waris Dirie, "Çöl Çiçekleri"nin son satırlarında belirtiyor. Kızların sünnet edilmesi gerektiğine kökten dicilerin imanı öylesine tam ki buna itiraz eden Waris Dirie’yi öldürebilirler.
Tıpkı "Tesettür Allah’ın emri değil!" diyen ilahiyat doçenti Bahriye Üçok’u evine yolladıkları koli görüntülü bir bomba ile öldürdükleri gibi.
Tıpkı "Ben başımı zevk için örtüyorum; başörtüsü Allah’ın emri değil!"diyen Konca Kuriş’i üç kere "Yaşasın hizbullah!" diye bağırttıktan sonra kıtır kıtır kestikleri ve benzerlerine göz dağı vermek için o barbarlığı bir de videoya alıp sağa sola gösterdikleri gibi.
Barbarlık... Dişi cinselliğinin barbarlıkla olsa bile mutlaka törpülenmesi gerektiği...
İyi ama yüzyıllardır kadınlara zulmetmekte olan başörtüsü-çarşaf-burka zindancıları da dişi cinselliğini bahane etmiyor mu? Allah’ın kadınları güzel yaratmakla hata ettiğini ve o ilahîihsanın tesettürlere sokulup mutlaka törpülenmesi gerektiğini söylemiyorlar mı?
Allah’ın erkekleri yakılşıklı yaratmasına hiç bir itirazları yokken...
Konu, kızların sünnet edilmesi olunca tüğleri diken diken olan kardeşim! Amacı inananların kadınlarını inananların kadınları olarak tanıtmak olan "cilbab"ıincitilmeye müsait görüntü bahanesiyle bir tesettür aracı yapıp çıkanlara da itiraz et lütfen.
Yüzyıllardır sürmekte olan başörtüsü-çarşaf-burka zindanı kızların sünnet edilmesinden daha bile amansız bir zulümdür. İkisinin de ardında dişi cinselliğini barbarlıkla bile olsa törpüleme hinliği var; ikisinin de ardında Allah’ı suçlama küstahlığı var.
hatta RESİMLERLE AÇIKLAMANIDA KENDİ RESMİN ÜZERİNDE YAP. gözümüz gönlümüz açılsın.
HALİL, SENİ KUR’ANI ÖNCELEME İDDİANDAN DOLAYI SEVERİM VE SAYARIM AMA BU İFADELERİN İNAN ÇOK ÇİRKİN. AÇIKÇASI SENDEN HİÇ BEKLEMEZDİM.
BU İFADELER SANA VE ASLINDA HİÇBİR MÜSLÜMANA YAKIŞMAZ. TARTIŞMA ADABINA DA SIĞMAZ.
LÜTFEN BU TİP ŞIK OLMAYAN İFADELERDEN SAKINALIM.
Şimdi geleyim asıl konuma.
halil66 Yazdı:
BUNLARIN AYETLERİ ÇARPTMASINA AÇIK DELİLİM ŞU:
ALPEREN ARKADAŞIMIZ KONU AÇMIŞ VE DEMİŞKİ,
NÛR 61. ........arkadaşlarınızın evleri. Hep birlikteyahut ayrı ayrıyemenizde sizin için hiçbir sakınca yoktur.....
ayetinde sadece Hep birlikte kısmını almış. haremlik-selamlık yok demiş ,ayrı ayrıkısmını ise görmek istememiş. Allahın dediği gibi bazıları isteselerde görmezler.. sanki allah ayrı-ayrı yı yasaklamış.işte bunlar ayetleri böyle çarpıtıyorlar.
Selam Halil
Neden iki seferdir aynı yere takıldığına inan bir anlam veremedim. Ayette “yemek” örneği verilerek bizlerin bir yanlışına değiniliyor. Bizler çarşıda, pazarda, okulda, işte, otobüste, trende elin kadınlarıyla hergün hemhal olduğumuz halde en samimi dostumuzun eşiyle katıldığı davetimizde neden birbirimize cinsel sapık muamelesi yapalım?
Birileri “mutlaka haremlik selamlık yaparak “ayrı ayrı” oturulmalı, bu Dinin bir gereğidir” derken Rabbimiz “ayrı ayrı” oturmanın yanında “hep birlikte” oturmanın da bir sakınca doğurmayacağını söylüyor. Böylece insan tabiatına ters bir uygulamayı geçersiz sayıyor.
Bunun neresine, neden takıldın ki? Bir de bunu -çarpıtmaya açık delil- saymışsın, ilginç…
Ben “insanlar dilerseler “ayrı ayrı” takılamazlar, bu sapkınlıktır, mutlaka her zaman hep beraber olunmalıdır” demedim ki. Üzerinde durduğum şey bazı insanların bu kişisel tercihlerini din diye dayatmasının yanlış olduğu. Konu, Ayette Allah’ın verdiği apaçık cevaza rağmen hala birilerinin “hep birlikte” takılmalarının gayri islami sayılması. Konu, bu uygulamanın günümüzde ancak nostalji tadında, dört duvar arasında hem de dostlarımıza karşı yaşatıldığı.
Sen halihazırda zaten yürürlükten kalkmış bir uygulama olan Haremlik-Selamlığı Kur’ani buluyor musun, bulmuyor musun? Lütfen bunun için ayrı bir başlık aç ve ilgili yazıma link vererek eleştiri yap.
__________________ Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Konu, kızların sünnet edilmesi olunca tüğleri diken diken olan kardeşim! Amacı inananların kadınlarını inananların kadınları olarak tanıtmak olan "cilbab"ıincitilmeye müsait görüntü bahanesiyle bir tesettür aracı yapıp çıkanlara da itiraz et lütfen.
Selam Hasan
Aslında ben o yazımda ilgili ayeti bugün nasıl anlamamız gerektiği üzerine yoğunlaşmıştım. Zira insanlar o günkü koşullardan yola çıkıp bugünü anlamaya çalışıyorlar. Ya senin yaptığın yorumla o ayeti bugün için hükmü yürürlükten kaldırılmış geçici bir madde olarak kabul edeceğiz yada dünden farklı olarak iffet temalı olarak ele alıp işler kılacağız. Benim bugün Cilbab=Dış Giysiden anladığım, yöresel sokak giysileridir.
Sevgili Hasan ben birilerinin hatta çarşaf diyerek tanımladığı ve kadınlarımızı içine gömdüğü Cilbab uygulamasına tabiki itiraz ediyorum. Buna ne şüphe?
O gün genelgeçer dış kıyafet başka bir şey olabilir, şu an kırsal alanda geçerli olan (ferace) dış kıyafet ayrı olabilir, şehir hayatında giyilen dış kıyafet ise bambaşka olabilir. Ben işin bu kısmına takılmıyorum.
Takıldığım nokta toplumların “iç kıyafet” ve “dış kıyafet” algısı.
Yalnız sana bir şey sormak istiyorum. Senin bize Cilbab konusunda onun sadece İnananların inanan kadınlarına has bir kıyafet olduğu hakkında sunabileceğin bir delilin var mı? Yada bu kıyafeti o günkü her hür kadının da giymediğine dair bir delilin var mı? Yada soruyu şöyle sorayım: Cilbab’ın o günkü Arap toplumundaki hür kadınların tamamı için giyilebilir olan bir “Yöresel Kıyafet” olmadığı hakkında herhangi bir bilgi mevcut mu? “Ayette inananların inanan kadınlarından bahsediliyor” diyebilirsin. İyi de bahse konu olanların onlar olması neden bu kıyafetin sadece onlara has kılındığını gösteriyor olsun? Özel bir giysi sayesinde tanınma ve böylece incitilmeme hakkı neden bekar yada evlenmek istemeyen ve birisinin himayesi altına girmek de istemeyen mümin kadınların da hakkı olmasın?
Eğer incitilmeme adına tanınmaktan ve bunun için giyilen bir üniformadan bahsediyorsan o halde bunun bir gruba mahsus “özel kıyafet” olduğunu Kur’andan ve gerekiyorsa Siyerden bizlere göstermeli değil misin?
Sen saygı duyduğum ve bilgisinden istifade ettiğim insanlardansın. Amacım tabiki seninle tartışmak değil, doğruyu öğrenmek.
Saygılar
__________________ Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
NÛR 61. ........arkadaşlarınızın evleri. Hep birlikteyahut ayrı ayrıyemenizde sizin için hiçbir sakınca yoktur.....
ayetinde sadece Hep birlikte kısmını almış. haremlik-selamlık yok demiş ,ayrı ayrıkısmını ise görmek istememiş. Allahın dediği gibi bazıları isteselerde görmezler.. sanki allah ayrı-ayrı yı yasaklamış.işte bunlar ayetleri böyle çarpıtıyorlar.
Selam Halil
Neden iki seferdir aynı yere takıldığına inan bir anlam veremedim.
Ben “insanlar dilerseler “ayrı ayrı” takılamazlar, bu sapkınlıktır, mutlaka her zaman hep beraber olunmalıdır” demedim ki.
bak dostum,
ben kuru-sıkı atmam senin yazdığını burya alıyorum . ne demişsin kendin oku . bal gibi sapık demişsin. yanlış şeyler demişim diyorsan ,git yazını düzelt.allah tevbeleri kabul eder.
Alperen Yazdı:
........Rabbimiz arkadaşlarınızın ve sizin eşleriniz ve kızlarınız bir yerdesizler de başka bir yerde bulununuz ve öylece yemek yiyiniz demiyor. Diyemez miydi? Ama dememiş? Demek ki Allah haremlik-selamlık uygulamasını emretmiyor hatta yasaklıyor. ...........
Kur’andaki islam’da olmayan bu çarpık uygulamanın kökeninde ne var acaba? Erkeklerin birbirlerini cinsi sapık görme eğilimleri olabilir mi? Erkeklerin kendi arkadaşlarını, tanıdıklarını yada tanımadıklarını kendi kadınlarına her an yan gözle bakabilecek tıynette potansiyel sapık varlıklar olarak görme eğilimleri olabilir mi?
-SEN NE HAKLA ALLAHIN İZİN VERDİĞİ BİR ŞEYE SAPIKLIK DERSİN. ... .
-AYRI-AYRI diyerekmi ayrı yemeyi,yasaklıyor.
şimdi anlamışsındır,niye bu konuya taktığımı,çünkü ayeti çarpıtmışsınız.
-ne yani ..,hiç tanımadığı bir kadının resmini , o kadının iznini almadan burya koyacağına, kendi resmin üzerinde izah yap dedim . ebru bacınıza .yanlış bunun neresinde anlamadım. ben o resimdeki kardeşlerimin hakkını korudum.
SEMS SURESI : 13 Allah'ın elçisi onlara şöyle demişti: "Allah'ın devesini ve onun su içme hakkını koruyun."
Ben tercihlere sapkınlık demiyorum. Tercihlerin dinleştirilmesine ve dayatılmasına sapkınlık diyorum.
Neden anlamak istemiyorsun?
Ben Allah adına yasak konulmasına karşıyım. Tek söylediğim şey ilgili ayetlerde bizler serbest bırakıldığımız halde neden birilerinin kadına bakış açıyla şekillenen anlayışa iman edelim? Neden bu anlayış, Kur'ana rağmen İslamcılık adına taraftar bulsun?
Bu konuda neyi savunduğunu ayrı bir başlık altında sunarsan seni daha iyi anlamış olacağım.
__________________ Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
NÛR 61. ........arkadaşlarınızın evleri. Hep birlikteyahut ayrı ayrıyemenizde sizin için hiçbir sakınca yoktur.....
ayetinde sadece Hep birlikte kısmını almış. haremlik-selamlık yok demiş ,ayrı ayrıkısmını ise görmek istememiş. Allahın dediği gibi bazıları isteselerde görmezler.. sanki allah ayrı-ayrı yı yasaklamış.işte bunlar ayetleri böyle çarpıtıyorlar.
Selam Halil
Neden iki seferdir aynı yere takıldığına inan bir anlam veremedim.
Ben “insanlar dilerseler “ayrı ayrı” takılamazlar, bu sapkınlıktır, mutlaka her zaman hep beraber olunmalıdır” demedim ki.
NE DEMİŞSİN,
Alperen Yazdı:
........Rabbimiz arkadaşlarınızın ve sizin eşleriniz ve kızlarınız bir yerdesizler de başka bir yerde bulununuz ve öylece yemek yiyiniz demiyor. Diyemez miydi? Ama dememiş? Demek ki Allah haremlik-selamlık uygulamasını emretmiyor hatta yasaklıyor. ...........
[/QUOTE]
ya alperen , bizi yalancıda yapıyon.
bak bakim,hatta yasaklıyor. diyen kim,
1- ya sen ,copy-paste yaparak okumadan yazıları yazıyon.
2-ya , o kadar kızgınsınki ,ne yazdığını bilmiyon.
3-yaböyleyazarsamdikkat çeker, şak-şak çılardan şak-şak alırım diyon, .çünkü yazının tamamını okudum,şak-şak lar var ve birde kişilerden örnekler,birde düğün,yani hiçkimse yazıyı okumamış, hemen kabul etmiş, sonrada ne hikmetse konu kitlenmiş.
-ben kendim ,hep birlikteyi uyguluyom,amaaaaa ayrı-ayrı yı emretmiyor hatta yasaklıyor..olarak görmüyom. ve öyle yapanların allahın ayetine uyduğuna kalben inanıyom. ayrı-ayrı oturma düşüncesine sapıklık kelimesini yakıştırmaktan allaha sığınırım.
-bak kardeşim ben yazını iki kez okudum .belki yanlış anlamışımdır diye.anlama kapasitemde bayağı yüksek, ama keşke sadece haremlik-selamlık uygulaması olduğunu fakat isteyenin hep birliktede yiyebileceği şekilde yazsaydın.alahın ayeti öyle diyo,
Hep birlikte yahut ayrı ayrı lütfen tevbe et ve yazını düzelt derim bir kardeşin olarak.
avret kelimesi insanların kullandığı bir terimdir.kişiden kişiye değişir.
..........
Yalniz size gore Kuranda avret kelimesi konusunda hic bir duzenleme yok. Insanlar neyin avret olup olmadigina kendileri karar verecekler. Yani tamami insana birakilmis. Bu bir gorustur. Allahin duzenleme yapmayip bizi serbest biraktigi bir konuda orf gelenek gorenek toplumun kanuni duzenlemeleri olabilir.
Ama Nur 30 ayet bakarsan Allah avret yerlerini tanimlamis. Onun disinda kalan yerlerin avret olup olmamasi orf gelenek gorenege degisir. Olay bence bu kadar basit. Pakistanli kadinin karin bolgesi acik, afrikali kadinin giydigi degisik.
Nur 30 ayetde cinsel organlarin avret oldugu belirtilmis.
Ama cevabiniz Ebru bacimi verdiginzi cevabda oldugu gibi AVRET sohbetini AVRET GEYIK muhabetine cevircek sekilde olmasin LUTFEEEEEEN.
Nur 30 daki avret tanimindan baslayalim isterseniz. Onun disindaki duzenlemeleri toplumumuzun orf ve adetlerine gore degerledirip, BENIM ORF VE ADETIM senin orf ve adetini dover kavgasina donusturmeden bitirebiliriz insallah.
Halil bu konuda sana yazacağım son ileti bu. Çünkü hakikaten bıktırdın beni.
Haremlik selamlık konusundaki yazımda bir paragraftan sadece bir kısmı alıntılaman enteresan. Hem hangi aklı başında insan "ya ben aile efradımla takılacağım" diyen bir adama "hayır bu yasak, sen illa da konu komşuyu da çağıracaksın. Ve mutlaka hep beraber takılacaksın" der? Neden makaslama yaparak beni aptal yerine koyuyorsun? Hem yemek sadece bir örnek.
Konu, açık yada kapalı bir mekanda "insan kardeşlerimiz"le birarada olmayı Allah'ın yasaklamadığı. Sen zaten eğer işyerinde aynı mekanda bayanlarla çalışıyorsan ve iş dolayısıyla olsa bile onlarla yüz yüze gelip konuşuyorsan yada okulda bayan bir hocadan ders görüyorsan ve hemhal oluyorsan benimle boşuna tartışıyorsun demektir.
Bak ilgili yazımda ne demişim: Amcamızla, teyzemizle, halamızla birlikte yemek yememiz zaten doğal ama onların çocuklarıyla ve sair yakınlarıyla birlikte yemek yememiz yani bir arada bulunmamız da gayet doğal.
Yakın aile efradıyla takılmak doğal demişim. Amcayı, teyzeyi örnek vermişim. Onlar doğalsa haliyle karınla ve çocuğunlu takılmak da doğal. Senin tercihine karışan yok, bunu belirtmişim. Doğal olmayan şey size misafirliğe gelen Amca kızını Allah'ın emri budur diye yan odaya göndermendir. Tercihler ayrıdır, o tercihleri Allah buyruğu gibi sunmak ve birilerine dayatmak ayrı.
Paragrafın tamamına bakarsan ve biraz da iyiniyetli okursan kastımın haremlik-selamlık uygulamasının Allah'ın bir emri olarak algılanmasının ve dayatılmasının yanlışlığını vurgulamak olduğunu görürsün. Eğer amacın eksik bulma adına yazılarım içinden cımbızla laf seçip millete "bakın işte nasıl da tökezlemiş" demekse var devam et, ne diyeyim. Demek ki vaktin bol.
Evet tekrar ediyorum. Allah Nur 61'le Haremlik-Selamlık uygulamasını yasaklamıştır. İsteyen çarşıda, pazarda, otobüste, işte, okulda her an elin erkekleriyle yüz yüze gelen karısını, kızını evinde en yakın akrabalarından bile kaçırsın ama bunu bir Allah Buyruğu saymasın. Bu onun kişisel tercihi.
İlgili paragraf:
Ayette görüldüğü gibi bizler akrabalarımızın evlerinde o evdeki tüm fertlerle birlikte yemek yiyebiliriz. “Amcanızın yada teyzenizin kızı yada oğlu varsa sakın aynı ortamda yemek yemeyin yani bulunmayın” denmiyor. Allah neden “hep birlikte” diyor? Neden buna özellikle vurgu var? Amcamızla, teyzemizle, halamızla birlikte yemek yememiz zaten doğal ama onların çocuklarıyla ve sair yakınlarıyla birlikte yemek yememiz yani bir arada bulunmamız da gayet doğal. Hatta arkadaşlarımızın evlerinde hep beraber, bir arada bulunmamız ve yemek yememiz de gayet doğal. Rabbimiz arkadaşlarınızın ve sizin eşleriniz ve kızlarınız bir yerde sizler de başka bir yerde bulununuz ve öylece yemek yiyiniz demiyor. Diyemez miydi? Ama dememiş? Demek ki Allah haremlik-selamlık uygulamasını emretmiyor hatta yasaklıyor.
Yemek konusu tabiki sadece bir örnektir. Allah burada bir örnekle neyin ne olduğunu bizlere bildirmektedir. Buradan anlaşılmaktadır ki bizler iş arkadaşlarımızla, okul arkadaşlarımızla, tüm tanıdıklarımızla hepbirlikte aynı ortamda bulunabiliriz. (Bulunmalıyız değil bulunabiliriz, yani tercihimizde hürüz)
Halil bu konuda sana yazacağım son ileti bu. Çünkü hakikaten bıktırdın beni.
Evet tekrar ediyorum. Allah Nur 61'le Haremlik-Selamlık uygulamasını yasaklamıştır. İsteyen çarşıda, pazarda, otobüste, işte, okulda her an elin erkekleriyle yüz yüze gelen karısını, kızını evinde en yakın akrabalarından bile kaçırsın ama bunu bir Allah Buyruğu saymasın. Bu onun kişisel tercihi.
istersen hiç cevap vermesin, galiba sen yazdıklarımı okumadan yazıyon.bak bir yeri kırptığım yok yazın yukarda ,yine aynı hatadasın demekki sen, uyarıma rağmen halen aynı şeyi yazıyorsan, o şekilde iman ediyosun.bak kısa ve öz olarak:
NÛR 61. ........arkadaşlarınızın evleri. Hep birlikteyahut ayrı ayrıyemenizde sizin için hiçbir sakınca yoktur.
ayrı-ayrı kelimeside varsa, YASAKLAMIŞTIR diyemezsin.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma