HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da Dinde Olanlar/Olmayanlar
Konu Konu: 39 Başörtüsü takmak Kuranda Var mi ? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Bu forumdaki bir dostumuza göre, kızların sünnet edilmesi çok ama çok ilkel ve iğrenç bir uygulama.  Okurken tüylerim diken diken oldu diyor. Ve soruyor:

 

Sevgili Hasan, bu uygulamanın ardında Dişi Cinselliğinin bu derece bir barbarlıkla bile olsa mutlaka törpülenmesi gerektiğini zihinlere kazıyan dinsel(!) bir arkaplan da var mı acaba?

 

Cevabı biliyor aslında. Elbette var.

 

Waris Dirie, "Çöl Çiçekleri"nin son satırlarında belirtiyor. Kızların sünnet edilmesi gerektiğine kökten dicilerin imanı öylesine tam ki buna itiraz eden Waris Dirie’yi öldürebilirler.  

 

Tıpkı "Tesettür Allah’ın emri değil!" diyen ilahiyat doçenti Bahriye Üçok’u evine yolladıkları koli görüntülü bir bomba ile öldürdükleri gibi.

 

Tıpkı "Ben başımı zevk için örtüyorum; başörtüsü Allah’ın emri değil!"  diyen Konca Kuriş’i üç kere "Yaşasın hizbullah!" diye bağırttıktan sonra kıtır kıtır kestikleri ve benzerlerine göz dağı vermek için o barbarlığı bir de videoya alıp sağa sola gösterdikleri gibi.

 

Barbarlık... Dişi cinselliğinin barbarlıkla olsa bile mutlaka törpülenmesi gerektiği...

 

İyi ama yüzyıllardır kadınlara zulmetmekte olan başörtüsü-çarşaf-burka zindancıları da dişi cinselliğini bahane etmiyor mu? Allah’ın kadınları güzel yaratmakla hata ettiğini ve o ilahî  ihsanın tesettürlere sokulup mutlaka törpülenmesi gerektiğini söylemiyorlar mı?

 

Allah’ın erkekleri yakılşıklı yaratmasına hiç bir itirazları yokken...

 

Konu, kızların sünnet edilmesi olunca tüğleri diken diken olan kardeşim! Amacı inananların kadınlarını inananların kadınları olarak tanıtmak olan "cilbab"ı  incitilmeye müsait görüntü bahanesiyle bir tesettür aracı yapıp çıkanlara da itiraz et lütfen.

 

Yüzyıllardır sürmekte olan başörtüsü-çarşaf-burka zindanı kızların sünnet edilmesinden daha bile amansız bir zulümdür. İkisinin de ardında dişi cinselliğini barbarlıkla bile olsa törpüleme hinliği var; ikisinin de ardında Allah’ı suçlama küstahlığı var.

 

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

halil66 Yazdı:
    

hatta RESİMLERLE AÇIKLAMANIDA KENDİ RESMİN ÜZERİNDE YAP. gözümüz gönlümüz açılsın.

HALİL, SENİ KUR’ANI ÖNCELEME İDDİANDAN DOLAYI SEVERİM VE SAYARIM AMA BU İFADELERİN İNAN ÇOK ÇİRKİN. AÇIKÇASI SENDEN HİÇ BEKLEMEZDİM.

BU İFADELER SANA VE ASLINDA HİÇBİR MÜSLÜMANA YAKIŞMAZ. TARTIŞMA ADABINA DA SIĞMAZ.

LÜTFEN BU TİP ŞIK OLMAYAN İFADELERDEN SAKINALIM.

Şimdi geleyim asıl konuma.

halil66 Yazdı:
    

BUNLARIN AYETLERİ ÇARPTMASINA AÇIK DELİLİM ŞU:

ALPEREN ARKADAŞIMIZ KONU AÇMIŞ VE DEMİŞKİ,

NÛR 61. ........arkadaşlarınızın evleri. Hep birlikte yahut ayrı ayrı yemenizde sizin için hiçbir sakınca yoktur.....

ayetinde sadece Hep birlikte    kısmını almış. haremlik-selamlık yok demiş ,ayrı ayrı    kısmını ise görmek istememiş. Allahın dediği gibi bazıları isteselerde görmezler.. sanki allah ayrı-ayrı yı yasaklamış.işte bunlar ayetleri böyle çarpıtıyorlar.

Selam Halil

Neden iki seferdir aynı yere takıldığına inan bir anlam veremedim. Ayette “yemek” örneği verilerek bizlerin bir yanlışına değiniliyor. Bizler çarşıda, pazarda, okulda, işte, otobüste, trende elin kadınlarıyla hergün hemhal olduğumuz halde en samimi dostumuzun eşiyle katıldığı davetimizde neden birbirimize cinsel sapık muamelesi yapalım?

Birileri “mutlaka haremlik selamlık yaparak “ayrı ayrı” oturulmalı, bu Dinin bir gereğidir” derken Rabbimiz “ayrı ayrı” oturmanın yanında “hep birlikte” oturmanın da bir sakınca doğurmayacağını söylüyor. Böylece insan tabiatına ters bir uygulamayı geçersiz sayıyor.

Bunun neresine, neden takıldın ki? Bir de bunu -çarpıtmaya açık delil- saymışsın, ilginç…

Ben “insanlar dilerseler “ayrı ayrı” takılamazlar, bu sapkınlıktır, mutlaka her zaman hep beraber olunmalıdır” demedim ki. Üzerinde durduğum şey bazı insanların bu kişisel tercihlerini din diye dayatmasının yanlış olduğu. Konu, Ayette Allah’ın verdiği apaçık cevaza rağmen hala birilerinin “hep birlikte” takılmalarının gayri islami sayılması. Konu, bu uygulamanın günümüzde ancak nostalji tadında, dört duvar arasında hem de dostlarımıza karşı yaşatıldığı.

Sen halihazırda zaten yürürlükten kalkmış bir uygulama olan Haremlik-Selamlığı Kur’ani buluyor musun, bulmuyor musun? Lütfen bunun için ayrı bir başlık aç ve ilgili yazıma link vererek eleştiri yap.



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Hasan Akçay Yazdı:

    

Konu, kızların sünnet edilmesi olunca tüğleri diken diken olan kardeşim! Amacı inananların kadınlarını inananların kadınları olarak tanıtmak olan "cilbab"ı  incitilmeye müsait görüntü bahanesiyle bir tesettür aracı yapıp çıkanlara da itiraz et lütfen.

 Selam Hasan

 

Aslında ben o yazımda ilgili ayeti bugün nasıl anlamamız gerektiği üzerine yoğunlaşmıştım. Zira insanlar o günkü koşullardan yola çıkıp bugünü anlamaya çalışıyorlar. Ya senin yaptığın yorumla o ayeti bugün için hükmü yürürlükten kaldırılmış geçici bir madde olarak kabul edeceğiz yada dünden farklı olarak iffet temalı olarak ele alıp işler kılacağız. Benim bugün Cilbab=Dış Giysiden anladığım, yöresel sokak giysileridir.

 

Sevgili Hasan ben birilerinin hatta çarşaf diyerek tanımladığı ve kadınlarımızı içine gömdüğü Cilbab uygulamasına tabiki itiraz ediyorum. Buna ne şüphe?

 

O gün genelgeçer dış kıyafet başka bir şey olabilir, şu an kırsal alanda geçerli olan (ferace) dış kıyafet ayrı olabilir, şehir hayatında giyilen dış kıyafet ise bambaşka olabilir. Ben işin bu kısmına takılmıyorum.

Takıldığım nokta toplumların “iç kıyafet” ve “dış kıyafet” algısı.

 

Yalnız sana bir şey sormak istiyorum. Senin bize Cilbab konusunda onun sadece İnananların inanan kadınlarına has bir kıyafet olduğu hakkında sunabileceğin bir delilin var mı? Yada bu kıyafeti o günkü her hür kadının da giymediğine dair bir delilin var mı? Yada soruyu şöyle sorayım: Cilbab’ın o günkü Arap toplumundaki hür kadınların tamamı için giyilebilir olan bir “Yöresel Kıyafet” olmadığı hakkında herhangi bir bilgi mevcut mu? “Ayette inananların inanan kadınlarından bahsediliyor” diyebilirsin. İyi de bahse konu olanların onlar olması neden bu kıyafetin sadece onlara has kılındığını gösteriyor olsun? Özel bir giysi sayesinde tanınma ve böylece incitilmeme hakkı neden bekar yada evlenmek istemeyen ve birisinin himayesi altına girmek de istemeyen mümin kadınların da hakkı olmasın?

 

Eğer incitilmeme adına tanınmaktan ve bunun için giyilen bir üniformadan bahsediyorsan o halde bunun bir gruba mahsus “özel kıyafet” olduğunu Kur’andan ve gerekiyorsa Siyerden bizlere göstermeli değil misin?

 

Sen saygı duyduğum ve bilgisinden istifade ettiğim insanlardansın. Amacım tabiki seninle tartışmak değil, doğruyu öğrenmek.

 

Saygılar

 

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
halil66
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 05 mart 2006
Gönderilenler: 53
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı halil66

Alperen Yazdı:

Şimdi geleyim asıl konuma.

halil66 Yazdı:
    

BUNLARIN AYETLERİ ÇARPTMASINA AÇIK DELİLİM ŞU:

ALPEREN ARKADAŞIMIZ KONU AÇMIŞ VE DEMİŞKİ,

NÛR 61. ........arkadaşlarınızın evleri. Hep birlikte yahut ayrı ayrı yemenizde sizin için hiçbir sakınca yoktur.....

ayetinde sadece Hep birlikte    kısmını almış. haremlik-selamlık yok demiş ,ayrı ayrı    kısmını ise görmek istememiş. Allahın dediği gibi bazıları isteselerde görmezler.. sanki allah ayrı-ayrı yı yasaklamış.işte bunlar ayetleri böyle çarpıtıyorlar.

Selam Halil

Neden iki seferdir aynı yere takıldığına inan bir anlam veremedim.

Ben “insanlar dilerseler “ayrı ayrı” takılamazlar, bu sapkınlıktır, mutlaka her zaman hep beraber olunmalıdır” demedim ki.

bak dostum,

 ben kuru-sıkı atmam senin yazdığını burya alıyorum . ne demişsin kendin oku . bal gibi sapık demişsin. yanlış şeyler demişim diyorsan ,git yazını düzelt.allah tevbeleri kabul eder.

Alperen Yazdı:

........Rabbimiz arkadaşlarınızın ve sizin eşleriniz ve kızlarınız bir yerdesizler de başka bir yerde bulununuz ve öylece yemek yiyiniz demiyor. Diyemez miydi? Ama dememiş? Demek ki Allah haremlik-selamlık uygulamasını emretmiyor hatta yasaklıyor. ...........

Kur’andaki islam’da olmayan bu çarpık uygulamanın kökeninde ne var acaba? Erkeklerin birbirlerini cinsi sapık görme eğilimleri olabilir mi? Erkeklerin kendi arkadaşlarını, tanıdıklarını yada tanımadıklarını kendi kadınlarına her an yan gözle bakabilecek tıynette potansiyel sapık varlıklar olarak görme eğilimleri olabilir mi?

Bence Haremlik-Selamlık uygulamasının kökeninde erkeklerin birbirlerini potansiyel sapık görme eğilimi yatıyor.

 

-SEN NE HAKLA ALLAHIN İZİN VERDİĞİ BİR ŞEYE SAPIKLIK DERSİN. ... .

-AYRI-AYRI diyerekmi ayrı yemeyi,yasaklıyor.

 

şimdi anlamışsındır,niye bu konuya taktığımı,çünkü ayeti çarpıtmışsınız.

 

-ne yani ..,hiç tanımadığı bir kadının resmini , o kadının iznini almadan burya koyacağına, kendi  resmin üzerinde izah yap dedim . ebru bacınıza .yanlış bunun neresinde anlamadım. ben o resimdeki kardeşlerimin hakkını korudum.

SEMS SURESI : 13 Allah'ın elçisi onlara şöyle demişti: "Allah'ın devesini ve onun su içme hakkını koruyun."

bak dostum,YAPTIĞIM TEKŞEY,KUR'ANI ÖNCELEMEK.



__________________
selam
Yukarı dön Göster halil66's Profil Diğer Mesajlarını Ara: halil66
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam Halil

Ben tercihlere sapkınlık demiyorum. Tercihlerin dinleştirilmesine ve dayatılmasına sapkınlık diyorum.

Neden anlamak istemiyorsun?

Ben Allah adına yasak konulmasına karşıyım. Tek söylediğim şey ilgili ayetlerde bizler serbest bırakıldığımız halde neden birilerinin kadına bakış açıyla şekillenen anlayışa iman edelim? Neden bu anlayış, Kur'ana rağmen İslamcılık adına taraftar bulsun?

Bu konuda neyi savunduğunu ayrı bir başlık altında sunarsan seni daha iyi anlamış olacağım.

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
halil66
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 05 mart 2006
Gönderilenler: 53
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı halil66

Alperen Yazdı:

Şimdi geleyim asıl konuma.

halil66 Yazdı:
    

BUNLARIN AYETLERİ ÇARPTMASINA AÇIK DELİLİM ŞU:

ALPEREN ARKADAŞIMIZ KONU AÇMIŞ VE DEMİŞKİ,

NÛR 61. ........arkadaşlarınızın evleri. Hep birlikte yahut ayrı ayrı yemenizde sizin için hiçbir sakınca yoktur.....

ayetinde sadece Hep birlikte    kısmını almış. haremlik-selamlık yok demiş ,ayrı ayrı    kısmını ise görmek istememiş. Allahın dediği gibi bazıları isteselerde görmezler.. sanki allah ayrı-ayrı yı yasaklamış.işte bunlar ayetleri böyle çarpıtıyorlar.

Selam Halil

Neden iki seferdir aynı yere takıldığına inan bir anlam veremedim.

Ben “insanlar dilerseler “ayrı ayrı” takılamazlar, bu sapkınlıktır, mutlaka her zaman hep beraber olunmalıdır” demedim ki.

NE DEMİŞSİN,

Alperen Yazdı:

........Rabbimiz arkadaşlarınızın ve sizin eşleriniz ve kızlarınız bir yerdesizler de başka bir yerde bulununuz ve öylece yemek yiyiniz demiyor. Diyemez miydi? Ama dememiş? Demek ki Allah haremlik-selamlık uygulamasını emretmiyor hatta yasaklıyor. ...........

 

 

[/QUOTE]

ya alperen , bizi yalancıda yapıyon.

bak bakim,hatta yasaklıyor. diyen kim,

1- ya sen ,copy-paste yaparak okumadan yazıları yazıyon.

2-ya , o kadar kızgınsınki ,ne yazdığını bilmiyon.

3-yaböyleyazarsamdikkat çeker, şak-şak çılardan şak-şak alırım diyon, .çünkü yazının tamamını okudum,şak-şak lar var ve birde kişilerden örnekler,birde düğün,yani hiçkimse yazıyı okumamış, hemen kabul etmiş, sonrada ne hikmetse konu kitlenmiş.

-ben kendim ,hep birlikteyi uyguluyom,amaaaaa ayrı-ayrı emretmiyor hatta yasaklıyor..olarak görmüyom. ve öyle yapanların allahın ayetine uyduğuna kalben inanıyom. ayrı-ayrı  oturma düşüncesine sapıklık kelimesini yakıştırmaktan allaha sığınırım.

-bak kardeşim ben yazını iki kez okudum .belki yanlış anlamışımdır diye.anlama kapasitemde bayağı yüksek, ama keşke sadece haremlik-selamlık uygulaması olduğunu fakat isteyenin hep birliktede yiyebileceği şekilde yazsaydın.alahın ayeti öyle diyo,

Hep birlikte yahut ayrı ayrı   lütfen tevbe et ve yazını düzelt derim bir kardeşin olarak.



__________________
selam
Yukarı dön Göster halil66's Profil Diğer Mesajlarını Ara: halil66
 
Kumru
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 08 mart 2006
Gönderilenler: 75
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Kumru

halil66 Yazdı:

samimiyetini gördüm,

benim , ALLAHIN AYETİNE İNATÇI KESİLMİŞ , vatandaşım,

avret kelimesi insanların kullandığı bir terimdir.kişiden kişiye değişir.

..........

Yalniz size gore Kuranda avret kelimesi konusunda hic bir duzenleme yok. Insanlar neyin avret olup olmadigina kendileri karar verecekler. Yani tamami insana birakilmis. Bu bir gorustur. Allahin duzenleme yapmayip bizi serbest biraktigi bir konuda orf gelenek gorenek toplumun kanuni duzenlemeleri olabilir.

Ama Nur 30 ayet bakarsan Allah avret yerlerini tanimlamis. Onun disinda kalan yerlerin avret olup olmamasi orf gelenek gorenege degisir. Olay bence bu kadar basit. Pakistanli kadinin karin bolgesi acik, afrikali kadinin giydigi degisik.

Nur 30 ayetde cinsel organlarin avret oldugu belirtilmis.

Ama cevabiniz Ebru bacimi verdiginzi cevabda oldugu gibi AVRET sohbetini AVRET GEYIK muhabetine cevircek sekilde olmasin LUTFEEEEEEN.

Nur 30 daki avret tanimindan baslayalim isterseniz. Onun disindaki duzenlemeleri toplumumuzun orf ve adetlerine gore degerledirip, BENIM ORF VE ADETIM senin orf ve adetini dover kavgasina donusturmeden bitirebiliriz insallah.

Yukarı dön Göster Kumru's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Kumru
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Halil bu konuda sana yazacağım son ileti bu. Çünkü hakikaten bıktırdın beni.

Haremlik selamlık konusundaki yazımda bir paragraftan sadece bir kısmı alıntılaman enteresan. Hem hangi aklı başında insan "ya ben aile efradımla takılacağım" diyen bir adama "hayır bu yasak, sen illa da konu komşuyu da çağıracaksın. Ve mutlaka hep beraber takılacaksın" der? Neden makaslama yaparak beni aptal yerine koyuyorsun? Hem yemek sadece bir örnek.

Konu, açık yada kapalı bir mekanda "insan kardeşlerimiz"le birarada olmayı Allah'ın yasaklamadığı. Sen zaten eğer işyerinde aynı mekanda bayanlarla çalışıyorsan ve iş dolayısıyla olsa bile onlarla yüz yüze gelip konuşuyorsan yada okulda bayan bir hocadan ders görüyorsan ve hemhal oluyorsan benimle boşuna tartışıyorsun demektir.

Bak ilgili yazımda ne demişim: Amcamızla, teyzemizle, halamızla birlikte yemek yememiz zaten doğal ama onların çocuklarıyla ve sair yakınlarıyla birlikte yemek yememiz yani bir arada bulunmamız da gayet doğal.

Yakın aile efradıyla takılmak doğal demişim. Amcayı, teyzeyi örnek vermişim. Onlar doğalsa haliyle karınla ve çocuğunlu takılmak da doğal. Senin tercihine karışan yok, bunu belirtmişim. Doğal olmayan şey size misafirliğe gelen Amca kızını Allah'ın emri budur diye yan odaya göndermendir. Tercihler ayrıdır, o tercihleri Allah buyruğu gibi sunmak ve birilerine dayatmak ayrı.

Paragrafın tamamına bakarsan ve biraz da iyiniyetli okursan kastımın haremlik-selamlık uygulamasının Allah'ın bir emri olarak algılanmasının ve dayatılmasının yanlışlığını vurgulamak olduğunu görürsün. Eğer amacın eksik bulma adına yazılarım içinden cımbızla laf seçip millete "bakın işte nasıl da tökezlemiş" demekse var devam et, ne diyeyim. Demek ki vaktin bol.

Evet tekrar ediyorum. Allah Nur 61'le Haremlik-Selamlık uygulamasını yasaklamıştır. İsteyen çarşıda, pazarda, otobüste, işte, okulda her an elin erkekleriyle yüz yüze gelen karısını, kızını evinde en yakın akrabalarından bile kaçırsın ama bunu bir Allah Buyruğu saymasın. Bu onun kişisel tercihi.

İlgili paragraf:

Ayette görüldüğü gibi bizler akrabalarımızın evlerinde o evdeki tüm fertlerle birlikte yemek yiyebiliriz. “Amcanızın yada teyzenizin kızı yada oğlu varsa sakın aynı ortamda yemek yemeyin yani bulunmayın” denmiyor. Allah neden “hep birlikte” diyor? Neden buna özellikle vurgu var? Amcamızla, teyzemizle, halamızla birlikte yemek yememiz zaten doğal ama onların çocuklarıyla ve sair yakınlarıyla birlikte yemek yememiz yani bir arada bulunmamız da gayet doğal. Hatta arkadaşlarımızın evlerinde hep beraber, bir arada bulunmamız ve yemek yememiz de gayet doğal. Rabbimiz arkadaşlarınızın ve sizin eşleriniz ve kızlarınız bir yerde sizler de başka bir yerde bulununuz ve öylece yemek yiyiniz demiyor. Diyemez miydi? Ama dememiş? Demek ki Allah haremlik-selamlık uygulamasını emretmiyor hatta yasaklıyor.

 

Yemek konusu tabiki sadece bir örnektir. Allah burada bir örnekle neyin ne olduğunu bizlere bildirmektedir. Buradan anlaşılmaktadır ki bizler iş arkadaşlarımızla, okul arkadaşlarımızla, tüm tanıdıklarımızla  hepbirlikte aynı ortamda bulunabiliriz. (Bulunmalıyız değil bulunabiliriz, yani tercihimizde hürüz)

http://63.231.71.139/forum_posts.asp?TID=990&PN=1

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
halil66
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 05 mart 2006
Gönderilenler: 53
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı halil66

Alperen Yazdı:

Halil bu konuda sana yazacağım son ileti bu. Çünkü hakikaten bıktırdın beni.

Evet tekrar ediyorum. Allah Nur 61'le Haremlik-Selamlık uygulamasını yasaklamıştır. İsteyen çarşıda, pazarda, otobüste, işte, okulda her an elin erkekleriyle yüz yüze gelen karısını, kızını evinde en yakın akrabalarından bile kaçırsın ama bunu bir Allah Buyruğu saymasın. Bu onun kişisel tercihi.

istersen hiç cevap vermesin, galiba sen yazdıklarımı okumadan yazıyon.bak bir yeri kırptığım yok yazın yukarda ,yine aynı hatadasın demekki sen, uyarıma rağmen halen aynı şeyi yazıyorsan, o şekilde iman ediyosun.bak kısa ve öz olarak:

NÛR 61. ........arkadaşlarınızın evleri. Hep birlikte yahut ayrı ayrı yemenizde sizin için hiçbir sakınca yoktur.

ayrı-ayrı  kelimeside varsa, YASAKLAMIŞTIR diyemezsin.

yasaklamıştır diyorsan,  YASAĞI GÖSTER  AYETTE .ancak tercihe bırakmıştır diyebilirsin..bunu anlamıyorsan şu ayeti söyleyip tartışmadan çekiliyorum.

YÛNUS SURESİ: 43 Onlardan sana bakanlar da vardır. Peki, körlere sen mi kılavuzluk edeceksin? Hele, kalp gözleriyle de görmüyorlarsa!



__________________
selam
Yukarı dön Göster halil66's Profil Diğer Mesajlarını Ara: halil66
 
halil66
Katilimci Uye
Katilimci Uye
Simge

Katılma Tarihi: 05 mart 2006
Gönderilenler: 53
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı halil66

Kumru Yazdı:

Nur 30 ayetde cinsel organlarin avret oldugu belirtilmis.

Ama cevabiniz Ebru bacimi verdiginzi cevabda oldugu gibi AVRET sohbetini AVRET GEYIK muhabetine cevircek sekilde olmasin LUTFEEEEEEN.

yok be kumrucuk,ben fikirlere saygılıyım,

benim kendi avret anlayışım şu şekilde : zinetleri/süsleri kapat yeter: yani ; halhal,bilezik,gerdanlık,küpe ve taç kuran da kapatın dediği bunlar,

ama...

istiyorsan ,sen,senin anladığın(Nur 30 ayetde cinsel organlarin avret oldugu belirtilmis )gibi gez ,benim için no problem.

ama sakın ,sende ebru gibi resimlerle açıklamaya kalkma. açıklarsanda burya başkasının resmini koyma.

KÂFİRÛN SURESİ : 6 Sizin dininiz size, benim dinim bana!"

 



__________________
selam
Yukarı dön Göster halil66's Profil Diğer Mesajlarını Ara: halil66
 

<< Önceki Sayfa 46 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats