Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Senin bize Cilbab konusunda onun sadece İnananların inanan kadınlarına has bir kıyafet olduğu hakkında sunabileceğin bir delilin var mı? (Alperen)
60:10 var. 33:50 var. Bu iki ayet birlikte okununca anlaşılıyor ki kendileri kafirlerin kadınları olduğu halde İslam devletine kaçıp gelen inanan kadınlar cilbab giymeyecek. Müminlerle evlenipinananların kadınları konumuna girinceye kadar.
Giyerlerse ne olur? Münafık haytalar o cilbablı kadınları farkedip incitirse haytalara bunu ödeten çıkmaz. Çünkü o kadınlar şimdilik sahipsiz.
İslam devleti sahip çıkamıyor çünkü devlet henüz kurulma aşamasında. Karakolu-polisi yok. Devlet dairesi-memuru yok. Kışlası-askeri bile yok; savaşları gönüllü sahabelerle yapıyor.
Devlet aslında tek kişiden ibaret: Allah’ın elçisi.
Sahabeler Allah’ın Elçisi tarafından eğitiliyor ama henüz devleti temsil edecek düzeye gelmiş değiller.
Kafir ailelerden kaçıp gelen inanan kadınlar (60:10) güvenceyi o yüzden peygamberde buluyor, ona sığınmaya çalışıyor. Kendilerini Devlet Başkanına zevce olarak hibe etmek suretiyle (33:50).
Koca mı arıyorlar? Hayır. Zaten bir sürü karısı olan bir adamdan koca olmaz. O kadınların aradığı, resmî güvencedir.
Devlet başkanı ise hepsine yetemiyor. Nikahına yani devlet güvencesine alamıyor onları. Ancak eğer imkan yaratabilirse başka:
Ve kendisini peygambere hibe eden kadını...
Ve emraeten mümineten invehebet nefsehé li’n nebiyy
eğer peygamber onu nikahına almak isterse
in erade’n nebiyyü enyestenkihahé (33:50)
Peki, cilbabı yine de giyerlerse? Haytaların uyanıklığına kalmıştır; yoksa farketmez. Cilbab o kadar önemli değil. O, kadının kendisini ve sosyal sınıfını "tanıtma aracı"dır; tesettüre girip kadınlığını saklama aracı değil; "incitilmeye namüsait görüntü" edinmek değil. Çünkü 60:10’da sözü edilen mümineler belki cilbablılardan daha bile kapalıdır. İnanan kadın onlar; genel ev kadını değil.
Cariyelere ve beslemelere gelince, onlar da inananların kadınları; onlar da sahipli. Düşünün. Onları sahiplenmiş olan müminler ve peygamber hanımları (33:55), o kızlarının cinsel tacize uğramasına göz yumar mı? Hz Peygamber, kendi evinin sakinleri olan kızlara cinsel tacizde bulumulmasına göz yumar mı?
Dolayısıyla cariyeler ve onlarla ilgili klasik tefsirlerin ipe sapa gelir yanı yok. Cariyeler ve beslemeler de cilbab giymiştir. Cilbab giyemiyenler,60:10’da anılan inanan kadınlar olabilir.
(LOKMAN 21) "Onlara "Allah'ın indirdiğine uyun" dendiğinde: Hayır, biz babalarımızı üzerinde bulduğumuz yola uyarız,derler. Ya şeytan; onları alevli ateşin azabına çağırıyor idiyse!"
"Cibab ayeti"nin bir de şu bakımlardan incelenmesi gerekiyor:
-Ayetin öncesinde ve sonrasında ne deniyor?
-Cilbab, kadının nesini tanıtacak?
-Ceza kime verilir; tacizciye mi kurbana mı?
-Erkeklerin Müslüman olduğunu gösteren cilbabları niye yok?
-Cilbabın tesettür diye çarpıtılması geçmişe ve günümüze nasıl yansıdı?
-Cilbab ayetinin evrenselliği
Sevgi ile, Hasan Akçay
Hasan Bey
- Bu basortusu mucahidleri icin Ayetin oncesi sonrasi hic onemli degil. Onlar icin onemli olan ATALARININ dedigidir.
- Bu basortusu mucahidleri icin CILBABIN kadini tanitmasi onemli degil, onemli olan Kadini Paketlemek, kole yapmak. ve ATALARININ Dedigidir.
- Cezayi Kurbana verecek kadar gozu donmus bu Basortusu Mucahidlerinin. Cunku Atalari onlara oyle ogretmis.
- Onlar kiral, ATALARI onlara onlarin secilmis cinsiyet oldugunu ogretmis.
- Basortusu mucahidlerine gore CILBAB o kadar evrensel ki, Nerdeyse ellerine cilbab alip sokakdan gecen her kadinin kafasina gecirecekler. Bunlarin sirtlarina cilbab verip 4 Kitaya salmak gerekiyor. Afrika, Asya, Avrupa bu mucahidleri bekliyor.
Onun icin ayeti tekrar bu basortusu mucahidlerine hatirlatmak gerekiyor.
(LOKMAN 21) "Onlara "Allah'ın indirdiğine uyun" dendiğinde: Hayır, biz babalarımızı üzerinde bulduğumuz yola uyarız,derler. Ya şeytan; onları alevli ateşin azabına çağırıyor idiyse!"
__________________ Bayanlar UYANIN ARTIK, Basörtüsü ve ÇARÇAFLARINIZDAN baska kaybedecek bir şeyiniz YOK. SIRF KURANA inanmanin özgürlügünü TADIN
(LOKMAN 21) "Onlara "Allah'ın indirdiğine uyun" dendiğinde: Hayır, biz babalarımızı üzerinde bulduğumuz yola uyarız,derler. Ya şeytan; onları alevli ateşin azabına çağırıyor idiyse!"
ATALARIMDAN HİÇ BİRİ EBRU GİBİ NE İNANDI NEDE YAŞADI.....ZATEN EBRU GİBİ KAFANI NERE ÇEVİRSEN VAR..O KADAR GÖZLEMLİYORUM BURDA EBRU VE Bİ KAÇ TANE HARİÇ.YA BU ÖRTÜSÜZLERDEN HİÇMİ, NAMAZ KILAN KURAN OKUYAN OLMAZ..HAYRET YA. YOKSA ÖRTÜ DAHİL ALLAHA GEREĞİ GİBİ KUL OLMAK YANLIŞ BİŞİMİ BENMİ YANLIŞ ANLIYORUM..ALLAH A KULLUK KUL OLMAMAKMI EBRU......BU ARADA ÖRNEK OLARAK KENDİ RESMİNİ KULLAN OLURMU. O KADAR CESARETİN VARSA...ZATEN BURDA KADIN ADI ALTINDA YAZANLAR ERKEK....ZAN DEĞİL GERÇEKKK
__________________ 6-Şüphesiz, inkâr edenleri uyarsan da, uyarmasan da, onlar için farketmez; inanmazlar.Bakara suresi
Ben bu tür sitelere sadece , şafii mezhebinin kabul etmediği ,Hanefi mezhebindeki nesh etme, olayını öğrenmek için girdim. Çünkü bana göre Allahın ayetini hiç bişi nesh edemez.
Fakat girdim birde neler göreyim.
ALLAHHHHHHHH….. Neler söylüyorlar neler.
1-).si Allahın ayetini resmen çarpıtıyolar. Çarpıtıyorsun diye cevap yazınca bıktırdın diyolar . ben öyle yazmamıştım.diyolar fakat ben öyle yazmamıştım dedikleri şeyi evet tekrar ediyorum diyerek tekrar yazıyolar.
Aşağıdaki örnekteki gibi;
Alperen Yazdı:
Halil bu konuda sana yazacağım son ileti bu. Çünkü hakikaten bıktırdın beni.
Evet tekrar ediyorum. Allah Nur 61'le Haremlik-Selamlık uygulamasını yasaklamıştır. İsteyen çarşıda, pazarda, otobüste, işte, okulda her an elin erkekleriyle yüz yüze gelen karısını, kızını evinde en yakın akrabalarından bile kaçırsın ama bunu bir Allah Buyruğu saymasın. Bu onun kişisel tercihi.
istersen hiç cevap vermesin, galiba sen yazdıklarımı okumadan yazıyon.bak bir yeri kırptığım yok yazın yukarda ,yine aynı hatadasın demekki sen, uyarıma rağmen halen aynı şeyi yazıyorsan, o şekilde iman ediyosun.bak kısa ve öz olarak:
NÛR 61. ........arkadaşlarınızın evleri. Hep birlikteyahut ayrı ayrıyemenizde sizin için hiçbir sakınca yoktur.
ayrı-ayrı kelimeside varsa, YASAKLAMIŞTIR diyemezsin.
2.si fikirlerine en fazla saygı gösterdiğim hasan kardeş en güzel şekilde nur 31 i yorumluyor ,fakat ardından oda başka bir ayetle maide:6 ile nur:31 i ,nesh ediyo. Neymiş orda başlarınızı mesh edin diyormuş. Sanki başörtüsü üzerinden mesh edilmez,sanki başı mesh ettikten sonra tekrar başörtüsü takılamaz gibi.illa başörtüsü yok denecek yaa..bişiler bulmak lazım.
3-)COPY-PASTE ci leri zaten yazmaya gerek yok
4-)ŞAK-ŞAK çılarıda yazmaya gerek yok. isimlerini yazmıyomki cevap hakkı doğmasın.
Benim içinden çıkamadığım şey ,niyetleri belli olan bu kardeşlere cevap vermelimi ,yoksa , KÂFİRÛN SURESİ : 6da Allahın dediği gibi‘’Sizin dininiz size, benim dinim bana!"diyip bu siteyi terk etmelimi.burda yazarak bir türlü hizmetmi ediyoruz bunlara .fikrini söylersen sevinirim.
ATALARIMDAN HİÇ BİRİ EBRU GİBİ NE İNANDI NEDE YAŞADI.....ZATEN EBRU GİBİ KAFANI NERE ÇEVİRSEN VAR..O KADAR GÖZLEMLİYORUM BURDA EBRU VE Bİ KAÇ TANE HARİÇ.YA BU ÖRTÜSÜZLERDEN HİÇMİ, NAMAZ KILAN KURAN OKUYAN OLMAZ.......
Yunus 36 :"Onların çoğu zandan başka bir şeye uymaz. Şüphesiz zan, haktan hiçbir şeyin yerini tutmaz. Allah onların yapmakta olduklarını pek iyi bilendir"
Necm 28 "Halbuki onların bu hususta hiç bilgileri yoktur. Sadece zanna uyuyorlar. Zan ise hiç şüphesiz hakikat bakımından bir şey ifade etmez."
Halil ve Tamer, işi edepsizliğe vurmayın ve meseleleri şahsileştirerek düzeysizlik sergilemeyin lütfen. Varsa bir fikriniz yazın, şahısları hedef alarak karalama ve hele birtakım yakışıksız çağrılar yapmayın. Bu yaptığınız ne size nede hiçbir müslümana yakışmıyor.
Öyle laflar ediyorsunuz ki inanın okurken benim yüzüm kızarıyor. Bu mudur İslam Ahlakı?
Bu kadar düşük bir ahlak anlayışıyla ve tartışma üslubuyla kime neyi kabul ettirebileceğinizi sanıyorsunuz? Hem kah kızarak, kah köpürerek, kah yakışıksız öneriler yaparak inandığınızı millete kabullendirmek zorunda değilsiniz. Neden kendinizi buna mecbur hissediyorsunuz? Söyleyeceğinizi söylersiniz iş biter, kabullendirmek zorunda değilsiniz millete kendi fikirlerinizi.
Başörtüsü gibi bir konuda tartışırken "sizin dininiz size, benimki bana" demek kadar büyük bir saçmalık olabilir mi? Ne demek bu? İnsanları tekfir etmek bu kadar ucuz mu? Başörtüsüne mi bağlı iman ve imansızlık olgusu?
Halil sana laf anlatmak deveye hendek atlatmaktan zor. Mal bulmuş mağribi gibi saldırıyorsun ama boş. Laftan da anlamıyorsun ve hala beni karalamaya çalışıyorsun. Bir eleştiri yaptın, saygı duyarım ama aynı eleştiri on kez de yapılmaz ki kardeşim. Beni bir kez rezil(!) etmen neyine yetmiyor? Bu nasıl bir kindarlıktır böyle? Bu ne menem bir haz duygusudur böyle? Yazmayacaktım ama beni zorluyorsun.
Haremlik Selamlık "masum" bir tercih değildir. Dinleştirilmiş bir tercihtir. Yasaklanan bu. Söylediğim de bu. "Ayrı ayrı" takılmak değil bunu bir dini vecibe saymak ve birilerine bunu dayatmak yanlıştır. Allah "toplu olarak da birarada bulunabilirsiniz" dediği halde bunu kendine ve çevrene haram saymak yanlıştır. "Ayrı ayrı" takılmak zaten doğal, bunu tartışmıyoruz. İster "ayrı ayrı" takıl istersen "toplu" ama tercihini din sayma. Bunun nesini anlayamıyorsun? Bunun nesini hala hırçın çocuklar gibi saldırı aracı yapıyorsun?
"Malum iletimdeki kastım senin zannnettiğin değil bilakis şu" diyorum. "Demek ki yanlış anlaşılmışım" diyorum ve açıklama yapıyorum. Sen ise hala ve ısrarla aynı cümleleri sarfedip "hayır senin kastın o değil, bu" diyorsun. Yahu kardeşim benim kastımın ne olduğunu sen benden daha mı iyi bileceksin? O yazıda aslında ne demek istediğimi birkaç kez açıkladığım halde neden hala ve inatla beni kendi anladığınla yargılıyorsun? Benden "evet sen haklısın" lafını işitince başın göğe mi erecek? O yazı farklı forumlarda da birileri tarafından burası kaynak gösterilerek yayınlandı ve çeşitli eleştiriler yapıldı. Fakat senin ki gibisi asla. Amaç eleştiri olmayınca...
Derdin ne senin? Bildiklerini paylaşmak mı yoksa cıngar çıkarmak mı?
__________________ Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma