Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 07 subat 2006 Yer: United States Gönderilenler: 7
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Herkese Selamlar,
basortusu / basin ortulmesi ile ilgili olarak su ana kadar sayfalarca yazilan yazilarinizi okudum. Gonul isterdiki biz Allah kullari, Yuce Allah'in bile sadece bir kac ayetle basitce aciklamayi yeterli gordugu ortunme konusu yerine cok sayida ayetlerle tekrar tekrar uzerine basa basa belirtigi insanlar ve toplumlar arasindaki baris ve sosyal yardimlasma - zekat vb. gibi konular uzerinde daga fazla birbirimizi Kuran ile bilgilendirelim, ogrenelim, ogretelim.
Ancak kabul etmek gerekir ki, Islam dinin kaynagi olan Kuran'in disinda yuzyillardan beri gelismis birtakim toplum orfleri, erkeklerin toplum duzeninde egemenlik yaratmaya calismalari ve hatta bu dini kasti olarak yozlastirmak, tiksindirmek isteyen bazi islam dusmalarinin ozellikle Peygamberimize isnat etmeye calistiklari hadis adi altindaki tahripleriyle bu dinin emri gibi anlatilan ve dayatilan ortunme ile ilgili emirler, kanunlar, yaptirimlar, bircok musluman toplumlarinda ozellikle kadinlar icin bir zulum haline gelmis ve bu ugurda cinayetlere bile varan igrenc hadiseler meydana gelmistir ve gelmektedir( Ornek baski rejiminin hakim oldugu Iran, Suudi Arabistan gibi ulkeler)
Erkek bir inananim ve dinini yanlizca o dinin sahibi olan ( dinin ismini bile bizzat kendi tekelinde tutan) yuce yaraticinin kendi sozlerinden (yani Kuran'dan ogrenip) hayatina gecirmek isteyen bir kulum.
ortunme ile ilgili kuran ayetlerini degisik meallerden bircok kez okudum, aslinda Allah'in kadin ve erkek olarak tum insanlara bu konu ile ilgili vermek istedigi ana mesajin ( tavsiye nitelikli emrinin) cok basit ve acik oldugunu farkettim ve sizinle paylasmak istedim.
Ortunme ile ilgili ayetler ile temelde Allah hem kadin hem de erkegin temelde zinadan ve zinaya sebep olabilecek cinsel tahriklenmeden uzak durmalarini saglamak amaciyla yarattigi tum kullarinin ortunmelerini tavsiye ve/veya emretmistir. Ilk insan Adem ve esine emrettigi gibi. Ayrica ozellikle toplumlarda takilari en cok takan / takmayi seven kadinlarin hirsizliklara karsi da bu suslerini / ziynetlerini koruma amaci da cikarilabilinir, ancak ben burada cinsel durtuyu onleyen ortunme uzerinde durmak istiyorum.
Kuran'da Nur Suresi 30, 31, 58, 59, 60 ayetlerini butun olarak okudugumuz zaman bence ORTUNMEK, ORTU ve BAKISLARIN YERE INDIRILMESI , insanlarin karsi cinslerine karsi irzlarini ( cinsel durtu uyandirabilecek bolgelerini ) koruyup birbirlerini zinadan uzak tutmalarini sagalayacak fiiller - araclardir. amac degildir, Amac burada zinadan ve toplumda olusabilecek diger rahatsizliklara karsi
(taciz, tecavuz gibi) korunmanin ozellikle kadin icin saglanmasidir, yani belli duzeyde ortunerek kadin kendini erkeklere karsi bunlara karsi koruyabilir, bu bakimdan Allah'in bununla iglili ayetlerini tavsiye nitelikli emir olarak belirttim. Dogrusunu Allah bilir.
mesela namaz kilmak imansal bir aractir. namaz kilmak ile amaclanan ise insanin Allah'i zikredip hatirlamasi, onun kulu oldugu ve ona her zaman muhtac oldugunun farkina varmasi ( ve bu sekilde ona istekleri icin dua etmesi) ve Allah korkusunu hissedip kendini kotuluk yapmaktan uzak tutmaya calismasi ... icindir ( tabiki insan bu duygulara namazini Allah'in istedigi gibi layikiyla kilip gonulden hissedebilince ulasabilir bence, yoksa namaz kilarken arabasinin sigorta taksidini yatirip yatirmadigi, kaybettigi cep telefonunun en son nerede birakilecegi akilina geliyorsa o namaz da soz konusu amaca ulastirabilecek olan arac olamaz bence. Ayetlerin anlamini bilmeden sadece Arapca okunusu bildigim ve bu sekilde namaz kildigim zamanlarda bizzat buna benzer durumlarla karsilasmistim, sohbet ettigim cogu arkadasda da buna benzer durumlar hep oluyordu, neyse buranin konusu degil daha fazla uzatmayayim)
Buradan hareketle kadin ortunecek (erkekde cinsel istek uyandirmayacak sekilde giyinecek, tahrik edecek bolgelerini belli olmayacak sekilde kapatacak) ve erkek de de bakislarina yere indirecek ( yani kadina cinsel ihtiyaclarini tatmin eden bir materyal gibi ( hanimlar tabirimi maruz gorsun) sehvetli bakmayacak. insan gibi bakacak). Ayni sekilde erkek de gerekli sekilde ortunup kadinda erkege karsi bakislarini yere indirecekler.
Yani burada hem erkek hem de kadina gorevler dusuyor
(sadece kadina degil) Ancak nedense alisalgelmis erkek hegemonyali toplumlarda erkek kendisine dusen Allah'in belirttigi bu gorevden kacmak icin hep kadinin Allahin minumum duzeyde belirtigi sinirlarin otesinde kapanmasinin dinin bir emri olarak gostermis kadini peceye, carsafa burumus, Allah'in emretmedigi halde basin / sacinin ortunmesin dayatmistir. Burada bence suclu olanlar bu uydurma seylerin Allah'in emri gibi ogrenen ve saf samimi bir sekilde uygulamaya calisanlar degil onu bu sekilde ogretenler ( hem de gercegi bildigi halde kasitli olarak ogretenlerdir.)
Peki Kadinin saci erkegi tahrik edebilecek bir parcasi midir? bu bakimdan kapatilmali midir? Aslinda yapilan tartismalarin da temel sorusu bu olmaliydi bence. Bir erkek olarak samimi bir sekilde kadinlarin sacinin sehvet duygusu uyandiracak bir unsur olduguna katilmiyorum. Ancak gozu donmus bazi erkeklerin birakin saci kadinin gozlerini dahil heryerini kapatsaniz bile kadinin varligindan dahi tahrik olabilir. Eger oyle olmasaydi gunumuz Iran'inda kadinlarin carsafla tesettur ile gezdigi bir toplumda hic irza tecavuzun - zinanin olmamasi gerekmezmiydi.
Unutmayalim, Allah kadinin belli olculerde ( minumum olculer) ortunmesi ile ilgili ayetler buyurdugu gibi erkeklerin de bakislarini yere indirmeleri
( iradelerine sahip cikmalari, sehvetle bakmamalari) hususunda ayet indirmis. Ola ki kadin gorevini yapmayip yeterince ortunmemisse o zaman sen erkek olarak bakislarini yere indir. Ayni sekilde tabi ki erkek de duzgun giyinecek, kadin bakislarini yere indirecek.
Erkek veya kadin olarak senin icinde bir art niyet varsa karsindaki istedigi gibi kapansin sen yine onu gormek istedigin gibi gormeye calisirsin.
Yanlis anlasilmak istemedigim icin sunu acikca belirtmek istiyorum, ben ne kadinlarin basinin kapatmasi gerektigini savunuyorum ne de kapatmak isteyenlerin ( kendini boyle rahat hissederse) sirf Allah'in emri degil diye acmalari gerektigini savunuyorum. Bu forumun hanif dostlarinin da boyle bir iddiasi olmadigi yazdiklari ile ortadir bence Bir bayan basini ortup kendini bu sekilde rahat hissederse
( erkeklere karsi kendini bu sekilde korunmus hissederse) birakalim ortsunler, baska bir bayan da basini ortmek istemeyip acmak isterse birakin acsin. her ikisi de samimi bir sekilde davrandigi ve irzlarini korumaya calistiklari, erkeklerin cinsel isteklerini uyandirmaya yonelik giyinmedikleri, bir harekette bulunmadiklari surece bence Allah'in istedigi sekilde ortunme fiilini gerceklestirmis olurlar. bundan sonrasi da erkeklerin bakislarini yerine indirmelerine kalacaktir.
Sonucta Allah'in da belirttigi gibi onemli olan takva giysisidir. yani bence Allah katinda o insanin samimi bir sekilde Allah'a olan sevgi, iman, saygi ve guzel amellerine gore elde edecegi derecedir. bu derece vucudunu kapattigi alanin yuzolculmu ile dogru orantili degildir.
Selam Brıan kardeş,aramıza hoşgeldin.İlk defa bir kişinin gelir gelmez efelik taslamak yerine yazılanlar ışığında yorum yapması ilginç geldi.İnşallah Rabbimin izniyle birliktelikler arttıkça birbirimizden öğrenilecek çok şey olduğunu göreceğiz ve yalnızca Kur'an demenin erdemine ulaşacağız.
__________________ ''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
................... Ancak kabul etmek gerekir ki, Islam dinin kaynagi olan Kuran'in disinda yuzyillardan beri gelismis birtakim toplum orfleri, erkeklerin toplum duzeninde egemenlik yaratmaya calismalari ve hatta bu dini kasti olarak yozlastirmak, tiksindirmek isteyen bazi islam dusmalarinin ozellikle Peygamberimize isnat etmeye calistiklari hadis adi altindaki tahripleriyle bu dinin emri gibi anlatilan ve dayatilan ortunme ile ilgili emirler, kanunlar, yaptirimlar, bircok musluman toplumlarinda ozellikle kadinlar icin bir zulum haline gelmis ve bu ugurda cinayetlere bile varan igrenc hadiseler meydana gelmistir ve gelmektedir( Ornek baski rejiminin hakim oldugu Iran, Suudi Arabistan gibi ulkeler)
......Ortunme ile ilgili ayetler ile temelde Allah hem kadin hem de erkegin temelde zinadan ve zinaya sebep olabilecek cinsel tahriklenmeden uzak durmalarini saglamak amaciyla yarattigi tum kullarinin ortunmelerini tavsiye ve/veya emretmistir. ..............
Kuran'da Nur Suresi 30, 31, 58, 59, 60 ayetlerini butun olarak okudugumuz zaman bence ORTUNMEK, ORTU ve BAKISLARIN YERE INDIRILMESI , insanlarin karsi cinslerine karsi irzlarini ( cinsel durtu uyandirabilecek bolgelerini ) koruyup birbirlerini zinadan uzak tutmalarini sagalayacak fiiller - araclardir. amac degildir, Amac burada zinadan ve toplumda olusabilecek diger rahatsizliklara karsi (taciz, tecavuz gibi) korunmanin ozellikle kadin icin saglanmasidir, yani belli duzeyde ortunerek kadin kendini erkeklere karsi bunlara karsi koruyabilir, bu bakimdan Allah'in bununla iglili ayetlerini tavsiye nitelikli emir olarak belirttim. Dogrusunu Allah bilir. .................
Herseyin dogrusunu en iyi Allah bilir,
Amaclar ile araclari karistiranlar sonunde Bez parcasi mucahidleri olarak karsimiza cikip Saudi Arabistda oldugu gibi kadinlara araba bile surdurmuyorlar. Araclari amac haline getiren zihniyet, bu araclari zulumun carklarinin birer disi olarak carki dondermeye calismakdadir. Ama onlardan once gelenlerin akibetlerini unutmus gorunuyorlar. Rahman Kurandaki KISSALARI cocuklara masal diye anlatmiyor ki .......
Ama Allahin kanunlarinin degismez oldugunu fark etmeyen cember sakal uzerine iki gozden olusan bez parcasi mucahidlerini Allah elbetde rezil edecekdir.
zalimin zulmu ve atalarin dini Hz ibrahimin putlari yiktigi gibi elbetde yikiliacakdir. Tahtadan putlari kirmaya balta, etden kemikden putlari kirmaya ise cember sakal uzerine iki goz ,onun uzerinede AKIL lazim...... O yok ise unutmayin Allah pisliklerini onlarin uzerine yagdirir.......
__________________ Müslümanim diye hic utanmiyorum.... Mevsim Bahar..Ben artık özgur bir müslümanım. Bir elimde KURAN, Bir elimde bahar çiçekleri ve arkamda 1400 yıllık hurafe, hadis, mezhep ve şeyhlerın enkazı.
Katılma Tarihi: 07 subat 2006 Yer: United States Gönderilenler: 7
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Ve Aleykum Selam Abdullah kardes, ve diger tum Allah kullarina da selamlar,
iyi niyetli temennilerine candan katiliyorum, gunumuz toplumalarina baktigimiz zaman Yuce Allah'in ayetlerini unutanlarin, yetersiz gorup rafa kaldiranlarin, yerine baska insan sozlerine iman edenlerin, basit bir ucret karsiligi satanlarin ne durumda olduklari ortada zaten . Onlar Allah ayetlerini unutursa Allah da onlari unutmusdur / unutur / unutacaktir. ( Taha 124-128, A'raf 50-53 & Secde 12-16)
Toplum bazinda olamasa da en azindan bireysel bazda bu carpikliklari farkedip insaneseri olan ve " iste din budur" deyip esasinda kendilerine benzeyen digerlerini "sahtekar munafik" ilan edenlerin yarattigi gruplardan ( tarikat, mezhep, firka, parti - adini siz koyun artik) siyrilabilen, yalniz Allah Sozu bize yeter diyen, Kuran ile iman ve ibadet edip bu sekilde yasamak isteyen samimi inananlarin meydana getirecegi toplumlarda birarada yasayip ahirete de boylece varmayi Allah tum inanlara nasip etsin.
Bu bir ozlem, bir temennidir, ancak insan daha once yasanmis bir ornekteki gibi- Ibrahim Peygamber ornegindeki gibi - yanlis olan cogunlugun dedigini reddedip - "cogunlugun dedigi, yaptigi her zaman dogrudur, bu kadar insan boyle inaniyor hepsi mi yanlis ?" diyenlerin yanlis inanisini bir kenara birakip - (ki Hz. Ibrahim'in yasadigi toplum kendi babasi dahil putlara tapip sirk kosuyorlardi) o toplumda tek basina dahi kalmayi goze alip hanif bir musluman olmayi secebilir - kendini yanliz Allah'a teslim edebilir. (Enbiya 51-73 & En'am 74-83).
yeterki samimi bir sekilde istesin bunu.
Allah bilgisayari ve interneti icad eden kullarindan binlerce razi olsun ki onlarin sayesinde dunyanin her tarafindan Kuran ile inanan muminler birbirleri ile Kuran isigi altinda inanclarini paylasabiliyor, bilgi alisverisi yapabiliyorlar.
Daha cok paylasip birbirmizi hep Allah ve onun mukaddes sozleri - Kuran - ile uyarip, birbirimize sabri ve hakki tavsiye etmek dilegiyle,
tum Allah kullarina selamlar,
Herseyin dogrusunu en iyi Allah bilir.
" Asr'a andolsun ki insan gercekten husrandadir. Inanip da hayra ve barisa yonelik isler yapanlar, birbirlerine hakki tavsiye edenler, sabri tavsiye edenler mustesnadir. "ASR:103
Kuran'da Nur Suresi 30, 31, 58, 59, 60 ayetlerini butun olarak okudugumuz zaman bence ORTUNMEK, ORTU ve BAKISLARIN YERE INDIRILMESI , insanlarin karsi cinslerine karsi irzlarini ( cinsel durtu uyandirabilecek bolgelerini ) koruyup birbirlerini zinadan uzak tutmalarini sagalayacak fiiller - araclardir. amac degildir, Amac burada zinadan ve toplumda olusabilecek diger rahatsizliklara karsi (taciz, tecavuz gibi) korunmanin ozellikle kadin icin saglanmasidir, yani belli duzeyde ortunerek kadin kendini erkeklere karsi bunlara karsi koruyabilir, bu bakimdan Allah'in bununla iglili ayetlerini tavsiye nitelikli emir olarak belirttim. Dogrusunu Allah bilir.
Benim Kur'an'dan anladığım bundan tamamen farklı. Yüce Allah kitabının hiçbir yerinde örtünmeyi, bırakın amaç olarak, araç olarak dahi özellikle kadın için önermiyor.
Tam aksine, erkeklere giysilerini atma iznini asla vermediği halde kadınlara veriyor.
Ve cinselliği kalmamış olup oturan kadınlar giysilerini çıkarsınlar; günah değildir. Ama ziynet teşhirciliği yapmasınlar. Ölçülü olsunlar. Onlar için bu, daha iyidir. (24:60)
Yuda'ne siyab ehünne -giysilerini çıkarsınlar.
Peki, Yüce Allah'ın kitabında "Erkekler giysilerini çıkarsınlar; günah değildir!" anlamına gelen bir tek ifade var mı? Lütfen gösterin.
Bu iflah olmaz eril tesettür önyargısına dini Allah'a özgülemeyi amaç edinmiş görünen bu forumun katılımcıları dahi kendilerini kaptırmışsa ötesini varın siz hesap edin. İsyanım bunadır.
O kadar amansız bir önyargı ki bu, 24:60'daki "ziynetler"i dahi takılar değil de kadın vücudunun alımlı yerleri diye algılatıyor.
Oysa kavaid onlar, oturan kadın; bir bakıma yatalak... Vücutları pörsümüş. La yercûne nikahen -cinselliği kalmamış. Ha duvarlar ha o kadınlar.
Eğer yatalak kadınların pörsümüş itici vücudu size alımlı geliyors; o cinsellikten yoksun şeyler karşısında kırmızı gören boğaya dönüyorsanız duvarlar da tahrik eder sizi. Tecavüz edin duvarlara. Ya da duvarları tesettüre sokun!
Cilbab ayeti diye bilinen Ahzab 59 da ne yazık ki bu tahrik-tesettür saplantısıyla okunuyor. Ve "onların tanınması için uygun olan budur," diyen Yüce Allah'ın sözleri "onların namuslu kadınlar olarak tanınması için uygun olan budur," diye ekleme yapılıp çarpıtılıyor.
Diyanet İşleri Başkanı ailecek hacca gitti diyelim. Türkiye Dışişleri şöyle bir öneride bulunsa:
Başkanın eşleri, kızları ve Türklerin kadınları hac giysilerini sıkıca giysinler. Onların tanınması için ve incitilmemesi için uygun olan budur.
Ne anlarsınız?
Hac giysilerimiz bacılarımızı namuslu kadınlar olarak mı tanıtacak ya da Türkiye Cumhuriyeti'ne mensup kadınlar olarak mı?
Türkiye Cumhuriyeti'ne ait hac giysilerine bürünenler namuslu kadındır da öteki devletlere ait giysilere bürünenler namussuz, iffetsiz midir?
Katılma Tarihi: 07 subat 2006 Yer: United States Gönderilenler: 7
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Hasan selamlar,
diger arkadaslara da selamlar,
ortunmeye iliskin Kuran ayetlerinin meallerinden anladiklarimi samimi sekilde herkesle paylasmak istemistim. yazdiklarim hakkinda farkli dusundugunu belirtmissin, gayet tabi, bizler robot degil insaniz farkli dusunup yasariz, zaten bu siteye girip yazilanlari okumamdaki amac da Kuran ayetlerini okuyup farkli tatlar, mucizeler bulan insanlardan yararlanmak. Herkes Kuran okuyup sadece benim farkedebilklerimi farketse, bu sitede zaten olmama gerek olmazdi.
yazdiklarimdan senin cikardigin sonuc benim
" tesettur " sevdali yobaz biri oldugumsa, oncelikle herkesin bilmesini isterim ki tesetturun benim bildigim anlami, gunumuz halk ve medya dilinde oldugu gibi, kadinlara ozgu olarak tum vucudu bastan asaga eller ve yuz disinda kapatan giysidir. Senin icin de kelimenin karsiligi bu ise hemen pesin belirtmek istiyorum, ben kesinlikle tesetturu savunan biri degilim olmayacagim da. Hele ki, hasa, "tesettur" Allah'in emri / tavsiyesi gibi bir seyi de soylemem, soyleyemem, cunku Allah'in kadinlar "tessetture" girsin gibi bir emri yok. Basortusu konusunda da ayni sekilde Kuran'i meallerden okudugum ve bir butun olarak dusundugum zaman da basortusunun Allah emri olmadigi inancindayim. Eger sac bazilarinin savundugu gibi gorunmemesi gereken , mutlaka kapatilmasi gereken bir yer olsaydi, kadin erkek herkese bu emrin olmasi gerekmezmiy di? basortusunu ister takin, ister takmayin ama kadinlara Allah emridir kimse demesin. Tum insanogullarina hitaben cirkin / ayip yerlerini ortmesini isteyen Rabbimiz, insanlarin basinin da ortmelerini emredebilirdi, emretmemis. kaldi ki sac insanin ayip bir yeri degil ki kapatalim.
hangi dine inanirsaniz inanin, hatta isterseniz dinsiz olun su bir gercektir ki giysi / ortu insanlarin temel ihtiyaclarindan biridir, Allah'in insan icin yarattigi bir aractir. Bugun dini ve tanri inancini reddeden toplumlarda dahi insanlar kendi kulturel ozellik ve zevklerine gore giyiniyorlar, Allah emrettigi icin degil, giyinme ihtiyaci hissetikleri icin, Allah'a inanmiyorlar ki emirlerine inansinlar, o da ayri tabii.
Ilk insan Adem ve esinden beri insanlar giyinir. Toplum yapisina, iklime, modaya, ve en onemlisi kendi zevkine gore degisik degisik giyinir. Araf 19-27 arasindaki ayetlere bakilirsa, Allah biz tum insanlar icin cirkin / ayip yerlerimizi ortmek amaciyla giysi yarattigini belirtiyor ve kurban oldugum yaraticimiz mucizevi bir sekilde takva giysisinin en hayirlisi oldugunu da belirtiyor. yani benim anladigim insan elinin yaptigi giysilerle biz irzlarimizi / iffetlerimizi bir yere kadar koruyabiliriz. daha onceki yazimda da belirtmistim, carsaf, tesettur korusaydi, iran, suudi arabistan gibi tum kadinlarin mecburen giydigi bu giysi sayesinde kimse kimseye sarkintilik, tecavuz etmezdi. ama oradakiler su takva giysisini bir giyse o zaman inaniyorum ki tam bir korunma saglanacaktir
Benim Kuran'in butununden anladigim kadariyla ortunmek / giyinmek insanlarin zina yapmalarina ve daha fenasi taciz, tecavuz gibi tahrik edici unsurlari azaltici olabilecek bir aractir. ortunmek bunlari kesin onler mi? onleyemez tabi ki, cunku takva giysisinden - Allah korku ve sevgisinden - yoksun, 60-70 yasindaki teyzelerimizin ziynetlerini calip bir de onlara tecavuz edecek kadar igrenc mahluklarin / sapiklarin var oldugunu maalesef zaman zaman haberlerde goruyoruz. Aci ama gercek. Boylesine gozu donmus sapiklardan hanimlari koruyabilecek de bir ortu / giysi de zaten daha kesfedilmedi. Sapik hale gelmeden once bunlara egitim ile Allah sevgisini, korkusunu, toplumda insan olma bilincini asilamak gerekir bence, asilayamazsak boyle hayvan mertebesine bile erisemeyen igrenc mahluk olurlar.
( ilk yazimda ortunme ile ilgili, sitede yazilanlari okurken, Nur suresinin 30, 31, 58, 59, 60 ayetlerini tekrar tekrar okudugum icin, sadece ilk yazmanin heyecani ile bu ayetleri belirtmisim. Ancak giysinin sadece bir arac olma amac olmama dusuncem, esasinda Kuran'in butununu okudugum zaman cikardigim kendimce bir sonuctu)
Hasan kardes,
Allah'in Hayizdan cikan / cinsel istegi kalmamis kadinlara ortulerini cikarmalarinda bir gunah olmadiginin - izin verilisinin - belirtildigi Nur 60 ayeti ve Allah'in erkeklere boyle bir izin vermediginden hareketle benim Allah'in ortunmenin kadin ve erkek icin tavsiye niteliginde bir arac oldugu fikrimi curutmek icin nasil ve niye bir baglanti kurdugunu anlayamadim?
Ben, Kuran'da Allah ortunmenin kadin erkege bir tavsiyedir, aractir amac degildir gibi bir ayeti var demedim, cunku bu sekilde bir ayete kuranin tamamini okudugum kadariyla rastlamadim, okudugum ve anladigim kadariyla Allah'in ortunmeyi / giyinmeyi ve insanlarin bakislarini yere indirmelerini onlari zinadan uzak durmalari, birbirlerini cinsel yonden tahrik etmelerini azaltmalari, tecavuz, taciz gibi olaylari frenlemek icin bir tavsiye / arac olarak algiladigimi yazdim ve dogrusunu Allah bilir, sana gore de yaniliyor olabilirim. Eger Allah'in muhkem olarak kesin olarak belirtmedigi birseyi Kuran'da vardir veya olan bir seyi yoktur demissem lutfen beni uyar ki sana tesekkur edeyim, yanlislikla Allah Kitabina iftira etmis olmayayim, Allah bundan beni kesin sorguya ceker. Samimiyim bu konuda.
Hasan ayrica Nur suresi 60. ayetinde gecen ziynetlerin
takilar anlaminda oldugunu belirtmissin, bu ayeti meaalerden okumusdum ancak hic senin belirttigin gibi sadece takilar olarak bakmamisdim, okudugum meallerde direk bu anlami veren bir tabir olmadigindan. Fakat takilar olarak okudugum zaman aklima su soru geldi, neden takilari orten giysinin cikarilmasinda Allah hayizdan / cinsel etkinligi kalmamis olan kadinlara bir izin getiriyor? bu takilarin aynisinda genc hanimlar da takabilirler, onlara boyle bir izin yok? takilarin orten giysinin terkedilme izninde kadinin bu durumu niye onemli ?
Bu konuda bildigin kadar benimle de paylasabilir misin lutfen, daha once bu konu bu sekilde tartisildi mi, takip ettigim kadar hatirlamadim, en azindan cevabi verilmis sorular ise o linki bildirebilir misiniz lutfen.
yanlis anlama bunu sormamda art niyetim falan kesinlikle yok, samimice ogrenmek istiyorum sadece. buradan saldiri yapmaya her an hazir yobaz grublara da prim vermek gibi bir amacim kesinlikle yoktur, biline...
Ahzab 59 ayetinde benim anladigim; Hz. Peygamberin yasadigi o Kureys toplumunda kafir takiminin Peygamberimizin eslerini, kizlarini ve mumin hanimlari bir sekilde taniyip ( uzerlerinde ortu olmadagindan) zarar vermemeleri icin Allah bu hanimlarin dis giysilerini almalarini bildiriyor. O zamanki toplum kucuk bir topluluk oldugundan herkes birbirini taniyordur herhalde. Yoksa mumin hanimlara kafirlerden baska kim incitip zarar versin ki, Buradan aslinda bir sonuc daha var bence bilmiyorum ne kadar isabetli, Allah dis giysilerini bu bahsi gecen hanimlara alip taninmamalarini bildiriyorsa, demek ki o zamanin toplumunda butun kadinlar ( inanan, inanmayan) bu dis giysilerden giyiyor olmali ki peygamber hanimlari ve mumin hanimlar farkli giyinip de sokakta dikkat cekmesin. Dusunun sadece peygamer hanimlari ve mumin hanimlar bu dis giysileri giyseydi o toplumda kendilerini hemen belli edeceklerdi ,diger inanmayan kadinlardan farkli giyindikleri icin. demekki o zaman giyilen bu cilbab dini bir elbise degil, o zamanin tum kadinlarinin giydigi yerel / kulturel bir kiyafet anlami cikiyor, insallah dogru anliyorumdur. Allah namusdan falan bahsetmiyor ki, insanlarin nasil boyle carpitip anladiklari da hayret verici. kelalaka diyorum...
Tesettur, carsaf, basortusu gibi Allah emri olmayan giysileri dinde olmazsa olmaz diyip yasam amaci haline getirip ve hatta siyasi goruse malzeme yapan, mayo giyenleri cehenemmlik, tesettur / turban giyenleri Allah'a en yakin olarak nitelendiren bir grubun yanlis oldugunu belirtmektir gorusum. Tesettur, carsaf, basortusu, turban, sarik, takke, giymek isteyen varsa giysin, ama kalkip da dinin emri boyledir deyip ne Allah'a ve Kitabina ne de bunlari yapmayanlara iftira atmasin,
Baska bir bakis acisi belki demek istedigimi daha iyi aciklar. mesela zina Allah'in kesin gunah bildirdigi ve yapildigi takdirde yapan her iki tarafa da cinsiyetine, yasina, evli olup olmadigina bakilmaksizin ayni sekilde ceza verilmesini belirttigi bir yasagidir, hatta olcusunu de insanlar siniri bilsin diye vermistir
( ciltlere yuzer vurus gibi), toplumsal bir suctur. Ortunmeme ile ilgili ise boyle bir ceza yoktur.
Amacim samimi ve dostca Kuran isiginda hanif muslumanlarla, aklini isletemeyip suna buna ipotek ettiren ve Allah'in uzerine pislik yagdiracagini / yagdirdigini bildirdigi o insanlarin oyunlarindan ve saldirilarindan uzak kalarak bilgi paylasmak, ogrenmek ve hayatima gecirmeye calismaktir.
Hayizdan cikan / cinsel istegi kalmamis kadinlara ortulerini cikarmalarinda bir gunah olmadiginin - izin verilisinin - belirtildigi Nur 60 ayeti ve Allah'in erkeklere boyle bir izin vermediginden hareketle benim Allah'in ortunmenin kadin ve erkek icin tavsiye niteliginde bir arac oldugu fikrimi curutmek icin nasil ve niye bir baglanti kurdugunu anlayamadim?
İtirazım senin ozellikle kadin icin demene idi. Suçu kadına yükleyen temel kabul işte bu. Beşerî şeriat tesettürü bu kabulün üstüne bina ediyor.
Yanibeşerî şeriatı din edinenlere göre kadının vücudunda, açıkken, erkekleri tahrik eden yerler var. Örneğin saç-baş, gerdan, kollar, dizlerden aşağısı... Tesettür oraların örtülmesidir. Kadın "incitilmeye müsait olmayan giysiler"e (Alperen) bürünüp o "alımlı yerler"ini (Edip Yüksel) örtecek ki erkekler tahrik olmasın.
Yoksa incitilmeyi hak eder.
Senin de ozellikle kadin icin diyerek onaylar göründüğün kadının bu mahkumiyet ilamınıYüce Allah Nur 60’ta geçersiz kılıyor. Artı, 12:30-32’de erkeklerin yakışıklı görüntüleriylekadınları tahrik ettiğini anlatıyor.
Tahrik-tesettür yani incitilmeye müsait olmayan giysi bağlamında neyi gösterir bu?
neden takilari orten giysinin cikarilmasinda Allah hayizdan / cinsel etkinligi kalmamis olan kadinlara bir izin getiriyor?
Takıların giysiyi atma izniyle ilgisi yok. Kavaid hiç takı takınmamış olsa bile giysilerini çıkarmaya mezundur.
Kavaid, OTURANLAR demek. Cinselliği kalmamış olup (evde) oturan o kadınlar bir bakıma "yatalak"tır. Sürekli evin içindeler. Bunalıp örneğin blüzlerini çıkarmaya şiddetle ihtiyaç duyabilirler. Ailece hoş görülürler.
Ama vücutlarının pörsümüşlüğünü telafi etmek için takı teşhirciliği yapmaya yeltenirlerse daha bir itici, hattâ iğrenç olurlar. Hoş değildir. Yüce Allah’ın yasakladığı işte bu. Takı teşhirciliği –müteberricatin bizînetih
genc hanimlar... onlara boyle bir izin yok? takilarin orten giysinin terkedilme izninde kadinin bu durumu niye onemli?
Genç hanımlar da evin içinde farklı giyinir. Örneğin "cilbab"sız olabilirler. Ama yine de kavaid değil onlar. "Kavaid ne yapıyorsa genç hanımlar da yapsın!" demek "Emekliler ne yaparsa genç memurlar da yapsın!" demeye benzemiyor mu?
Tesettur, carsaf, basortusu, turban, sarik, takke, giymek isteyen varsa giysin, ama kalkip da dinin emri boyledir deyip ne Allah'a ve Kitabina ne de bunlari yapmayanlara iftira atmasin... (brian)
Yalnızca tesettüre bürünmeyenlere değil asıl Allah'a iftira ediyorlar. Çünkü bir kimsenin söylemediğini söyledi demek nasıl o kimseye iftira ise Allah'ın söylemediğini söyledi demek te Allah'a iftiradır.
Örneğin 33:59'da Allah'ın söylediği şudur:
...örtülerini üzerlerine salmalarını söyle. Bu, onların tanınmaları için ve incitilmemeleri için daha elverişlidir. (33:59)
Yüce Allah yalnızca tanınmaları için diyor - en yu'rafne. Şimdi bir de şu çeviriye bakın:
...örtülerini üzerlerine salmalarını söyle. Bu, onların (erdemli kadınlar olarak) tanınıp hakarete uğramamaları için daha elverişilidir. (Edip Yüksel)
Edip Yüksel'in parentez içinde ayete sokuşturduğu sözleri Allah asla söylemiyor; Edip Bey söylüyor ve Allah söyledi deyip Allah'a iftira ediyor.
Bunu kendisine anlattım. İkna olmuş gibi yaptı.
"Tamam," dedi; "o eklemeyi bundan sonraki basım sırasında çeviriden atacağım." Ama hemen ardından şunu söyledi: "Zaten onlar eklenmese de Allah'ın erdemli kadınlar olarak dediği ayetten açıkça anlaşılıyor."
Asla anlaşılmıyor.
Bakın Mescid-i Haram'da herkes cilbablı. Türkiye'li, Afrika'lı... kadınlar. Üzerlerindeki cilbab Suudi polise onları Türkiye'li ya da Afrika'lı olarak tanıtıyor, erdemli ya da erdemsiz olarak değil.
Suudi polis örneğin harem selamlık oluşturmak için kadınları erkeklerin yanından kışkışlarken "Türkiye yallah! Somali yallah!.." diyor. "Erdemli kadınlar yallah! Erdemsiz kadınlar yallah!" demiyor.
Ben eşimin yanımdan uzaklaştırılmasına itiraz edince polis "Halas, Türkiye halas!" dedi. (Tamam, Türkiye tamam.) Ve eşimin yanımda kalabileceğini eliyle işaret etti.
Ama Afrika'lılar en küçük bir itirazda bulunsa polis onları yaka paça götürüyor. Bunu da gördüm.
Tanınmanın gerekçesi işte bu.
Mescid-i Haram'da cilbabınız sizi Siyasî İslamcı polisin ideolojik tacizinden koruyor. Bir başka yerde münafık haytaların cinsel tacizinden korur.
Ama sizi erdemli, Afrika'lıları da erdemsiz olarak asla tanıtmaz. Yani cilbab tesettür aracı olup kadın vücudunun alımlı yerlerini örtmek suretiyle erkekleri tahrikten caydırır iddiası yalandır ve iftiradır. Hem onu giyenlere-giymeyenlere hem Allah'a.
Ben bu konuyu bir de ayetin öncesi ve sonrasına göre açıklamaya çalışacağımı söylemiştim. Bir bakıma söz verdim; açıklayacağım. Allah isterse.
Sevgili brian, şu sözlerinde bir yanlış var: Allah dis giysilerini bu bahsi gecen hanimlara alip taninmamalarini bildiriyorsa... Hem yazım yanlışı da değil bu. Yanlış anlama. Ayete lütfen bir daha bakar mısın.
"Ey Peygamber! Eşlerine, kızlarına ve müminlerin kadınlarına söyle, dış giysilerini üzerlerine alsınlar. Bu, onların taninip incitilmemeleri için çok daha uygun bir yoldur. Allah Gafûr'dur, Rahîm'dir"
ayeti direk bu mealden okudugum icin benim anladigim su olmustu:
peygamber hanimlari, kizlari ve mumin hanimlar dis giysilerini alsinlar ki onlari incitebilecek
kisiler ( benim anladigim o zamanin inanmayanlari )onlarin inanan hanimlar oldugunu farketmesinler yani bu bahsi gecen hanimlar da diger inanmayan hanimlar gibi giyinsin ki toplumda dikkat cekmesin / taninmasin / farkedilmesin gibi bir anlam cikardim, bu da mealdeki "taninip inciltmemeleri" seklinde yazilmasindan dolayi.
Fakat sen, Allah razi olsun, bunu belirttikten sonra diger yazarlarin mealleriden de bu ayete ozellikle baktim, aslinda orada bu hanimlarin ( benim anladigimin tam aksine) gorenler tarafindan bilakis taninmasi (onlarin inanan hanimlar ve peygamber ailesinin oldugunun bizzat bilinmesi) saglansin ki bu sekilde o hanimlarin inanan hanimlar olduklarini bilsinler ve incitilmesinler anlami cikiyor. Aslinda mealdeki "taninip incitilmesinler" seklinde yazan mealcinin de hatasi yok, bu benim mealdeki bu iki kelimeyi farkli sekilde anlamamdan kaynaklanmis ( bu sekilde meallendirince iki sekilde de anlamak mumkun olabiliyor, Turkcemizin biraz azizligine ugradim, ingilizce cevirileri okuyunca direk olmasi gereken anlamlar cikiyor)
Bunun yerine direk " Bu, onların tanınmalarına, tanınıp da eziyet edilmemelerine en elverişli olandır" olan meali okusaydim anlasilmasi gerektigi gibi anlardim, neyse onemli olan yanlis anlamayi bir sekilde Allah'in izniyle farkedebilmek.
Fakat hangi sekilde anlarsam anlayayim ayette cilbabin sadece guvenlik amacli olarak giyilmesi bildirilmis. cilbab sayesinde o bahsi gecen hanimlarin namus, iffet, erdemli olmalari ile ilgili bir anlam cikmiyor ki anladigim kadariyla. sana bu konuda katiliyorum. sirf bu anlami verebilmek icin bazi mealcilerin kasti olarak parantez acmalarini anlayamiyorum, yazik.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma