Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
tamer selin yazdı
"ayrıca örtünenler örtünmeyenlerden her yönü ile üstün ve kerim..nedenmi onlar yaşayıyorlar islamı dünyanın her yerinde..sizin kokanalar hariç ...zaten kabul edemediğim nokta bu açık olupta adama gibi adam bi islamı yaşayan birine rastlamadım.."
selam
Kuran kuran diyip ve kuranı okuyupta nasıl bu kadar saldırgan , hoşgörüsüz ve iftiracı bir ruha sahip olabiliyorsunuz?
tebrikler!
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
24/31. İnanan kadınlara söyle bakışlarını kıssınlar, cinsel organlarını saklasınlar; kendiliğinden görünenlerin dışındaki ziynetlerini göstermesinler. Örtülerini yırtmaçlarının üzerine vursunlar. Ziynetlerini kimseye göstermesinler ama şunların görmesinde sakınca yoktur: kocaları, babaları, kocalarının babaları, oğulları, kocalarının oğulları, erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kızkardeşlerinin oğulları, kendi kadınları, ant içip aldıkları, kadınlara bağlı ihtiyaçsız erkekler ve kadınların avretlerinden habersiz çocuklar. Gizledikleri ziynetlerini belli etmek için ayaklarını vurmasınlar. Ey inananlar, topluca ALLAH'a yöneliniz ki başarılı olasınız.
24/31. İnanan kadınlara da söyle, gözlerini sakınsınlar, iffetlerini korusunlar ve açıkta olması gereken yerleri hariç, alımlı yerlerini göstermesinler. Örtülerini göğüslerinin üzerine kapasınlar. Vücutlarının alımlı yerlerini kimseye göstermesinler; ancak kocaları, babaları, kocalarının babaları, oğulları, kocalarının oğulları, kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kızkardeşlerinin oğulları, diğer kadınlar, cinsel iktidara sahip olmayan erkek hizmetkarlar ve işçiler ve kadınların cinsel yönlerini henüz anlamayan çocuklar hariç. Gizledikleri alımlı bölgelerini sergilemek/bildirmek için ayaklarını yere vurmasınlar. Ey inananlar, topluca ALLAH'a yöneliniz ki başarılı olasınız.
Tamamen çarpık bir çeviri bu. O yüzden kırmızı harfli ifadelerin Arapça metinde karşılığı yok.
Nur 31 böyle çarpıtılınca iş, evlatlık edinilen garibanlara zulmetmeye kadar varıyor. Örneğin Hayrettin Karaman’ın iddiası:
Evlatlıklar aileden telakki edilip özevlat gibi sevilemez; onlarla bir arada bulunulamaz; yoksa mahremlik-namahremlik ile ilgili kurallar çiğnenir.
Buna cevabım:
Kafalar karışık çünkü 24:31'deki avret,ziynet ve ma meleket eyman üküm kelimeleri kadınları tesettür zindanına tıkmaya azimli ulema tarafından anlamca çarpıtılmış. Yüce Allah'ın ne dediği son derece açık ve net olduğu halde.
Avret kelimesi 24:58'de geçiyor:
İnananlar! Ant içip aldıklarınız ve yaşına ermemiş olanlarınız üç vakitte izin istesinler: sabah salâtından önce, giysilerinizi çıkardığınız öğlen vakti ve akşam salâtından sonra. Bunlar sizin için üç avret vaktidir. Bunun dışında onlar için de sizin için de sakınca yok; bir arada bulunabilirsiniz. Allah size ayetlerini işte böyle açıklıyor. Bilir O, bilgedir.
Buradaki "avret"in vücut olduğu kesin çünkü giysilerinizi çıkardığınız vakit ortaya çıkıyor: hıyne tedaûne siyâb eküm.
hıyne: ne zaman ki tedaûne: çıkarırsınız siyab eküm: giysilerinizi
24:58'de o yüzden özçocuklarınız ile ant içip aldıklarınız (ma meleket eyman üküm) yani bakımını üstlendiğiniz çocuklar aynı konumdadır. İkisi de izin alacak; avret yerleriniz ikisine de yasaktır.
Avret bir de Ahzab 13'te geçiyor:
Bazıları "Evlerimiz tehlikeye açık (avretün)" deyip izin istiyordu. Oysa açık değildi. Kaçmak istiyorlardı.
Görüldüğü gibi avret burada tehlikeye açık demek. Münafıklar savaştan kaçmak için "Evlerimiz tehlikeye açık," diyorlar -inne büyûtena avretün. Savaşmak için uzaklaşırlarsa evleri yağma edilecekmiş.
24:31'deki "avret"e gelince:
İnanan kadınlar kendiliğinden görünenler dışındaki ziynetlerini (kimseye) göstermesinler. Ama şunların görmesinde sakınca yok: kadınların ant içip aldıkları, kadınlara bağlı ihtiyaçsız erkekler, kadın avretinden anlamıyan çocuklar...
Buradaki avret,ziynetler ile eşanlamlı. Bu konuda görüş birliği tam. Görüş ayrılığı, "ziynetler"in ne anlama geldiğinde.
Tesettürcü ulemaya göre ziynetler, ziynet yerleridir; yani ziynetlerin takıldığı yerler: kolyenin takıldığı yer olan gerdan, zincirin takıldığı yer olan memeler, halhalın takıldığı yer olan ayak bilekleri...
Ama bu mümkün değil. Çünkü ziynetlerinizi açıp göstereceğiniz kimseler arasında ma meleket eyman üküm var. Kim onlar? Yine anılan ulemaya göre ellerinizin altında bulunan (köleler). Onlar size mahrem imiş. Tıpkı erkek kardeşiniz ve babanız gibi.
Açar mısınız memelerinizi erkek kölenize?
Ulema bu imkansızlığı gidermek için kölelerin iğdiş ya da şehvetinden emin olduğunu varsayar (Bkz. Bursevî). Aslında Allah'ın sözlerinde öyle bir kayıt yok. Ama hadi öyledir diyelim.
Başörtülü kardeşlerimize sordum: İğdiş edilmiş kölenize başınızı, memelerinizi açar mısınız?
Başörtülü bir müminenin cevabı:
Hayır! Çünkü önemli olan onun bana nasıl baktığı değil yalnızca, benim ona nasıl baktığımdır.
Anladınız mı? Kardeşimiz, iğdiş köleyi seksî bulabileceğini söylüyor. Hattâ onunla evlenebileceğini... Koynuna girecekmiş iğdiş kölenin. Yatakta onunla aşk oyunları yapacakmış. Kölesinin orasını burasını okşayacakmış. Orgazm oluncaya kadar. Ve kölesine emredecekmiş: "Öp beni, sık beni!"
Osmanlı sarayında iğdiş harem ağaları ile erkeksizlikten imanı gevremiş kadınlar arasında bu tür seks ilişkileri yaşanmadı mı dersiniz? Emin misiniz?
Yani erkek köleler ister iğdiş edilmiş olsun ister şehvetinden emin, farketmez. Tesettürcü ulemanın öne sürdüğünün aksine köle, sahibesine mahrem olamaz; kadın isterse iğdiş kölesiyle evlenebilir. Köle, sahibesine namahremdir. Evlenmedikçe ona vücudunun alımlı yerlerini ya da avret yerlerini açamaz.
O halde 24:31'deki avretle eşanlamlı ziynetler, ziynetlerin yerlerio-la-maz. Ziynetlerin kendileridir onlar. Kolye, zincir, halhal... Ve avret,tehlikeye açık demek; tıpkı Ahzab 13'teki gibi: evlerimiz tehlikeye açık -inne büyûtena avretün.
İnanan bir kadın olarak güvendiğiniz kimselere, bakımını üstlendiğiniz çocuklara ve size bağlı ihtiyaçsız erkeklere (örneğin işçilerinize) açabilirsiniz altın zincirinizi. Hattâ o zincir, işçilerinizin size aldığı doğum günü armağanı ise açmak zorundasınız. Yoksa "Beğenmedi," derler; kendilerini aşağılanmış hissederler.
Ama memelerinizi kocanızdan başka hiç kimseye açamazsınız; işçilerinize açamazsınız. Emme yaşını geçmiş olan özçocuklarınıza açamazsınız; evlatlık edindiğiniz çocuklara açamazsınız.
Ama kadınlar tesettür dinine bağlanıp "Başörtüsü Allah'ın emri!" derlerse "Köle, sahibesinin her yerine bakabilir," diyen süleyman ateşlere de uyup memelerini işçilerine açacaklar; (iğdiş) köleleriyle sevişecekler.
savana ....sizler örtü diyene yahudiler ve diğerleri gibi saldırırsanız bende filistinli kardeşler gibi karşı koyarım......dediğim anlaşılmıştır sanırım..
__________________ 6-Şüphesiz, inkâr edenleri uyarsan da, uyarmasan da, onlar için farketmez; inanmazlar.Bakara suresi
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
hasan akçay yazdı
"24/31. İnanan kadınlara söyle bakışlarını kıssınlar, cinsel organlarını saklasınlar; kendiliğinden görünenlerin dışındaki ziynetlerini göstermesinler. Örtülerini yırtmaçlarının üzerine vursunlar. Ziynetlerini kimseye göstermesinler ama şunların görmesinde sakınca yoktur: kocaları, babaları, kocalarının babaları, oğulları, kocalarının oğulları, erkek kardeşleri, erkek kardeşlerinin oğulları, kızkardeşlerinin oğulları, kendi kadınları, ant içip aldıkları, kadınlara bağlı ihtiyaçsız erkekler ve kadınların avretlerinden habersiz çocuklar. Gizledikleri ziynetlerini belli etmek için ayaklarını vurmasınlar. Ey inananlar, topluca ALLAH'a yöneliniz ki başarılı olasınız."
bu ayeti bu şekilde anladığımda sormam gereken bazı sorular var.
biz kadınların taktığımız küpe kolye bilezik halhal gibi ziynetleri gösterebileceğimiz kişiler ayette ard arda sıralanmış.Bunlar dışında kalan kişilere takılan ziynet eşyalarını göstermek o halde yasak.
Peki bu yasağın sebebi ne?
ziynetleri görmesinde sakınca olmayan kimseler belirtilirken vurgulanan kimseler neden özellikle erkek?
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
tamerselin Yazdı:
savana ....sizler örtü diyene yahudiler ve diğerleri gibi saldırırsanız bende filistinli kardeşler gibi karşı koyarım......dediğim anlaşılmıştır sanırım..
sizler kim ,bizler kim?kim kime saldırmış ne zaman saldırmış?konunun filistinle alakası ne?
Tamer örtü örtü deyip duruyorsun.Örtülüleri iffetli ve iman sahibi mümin ilan edip açık olanlara kokona diyorsun. Örtüye dayanak olarak gösterdiğin ayet nasıl açıklanmış yukarıda oku.O ayetin neresinde çarşaf giyme türban takma var? bu kadar çok örtüye neden meraklısınız. Sizde temmuz sıcağında kara çarşaf yada pardüse giyip pazar alışverişine çıkın bakalım nasıl oluyormuş o sıcakta buram buram terlemek sıcaktan bunalım geçirmek.Kadınların yaşadığı çileyi birazda siz çekin bakalım,fikirleriniz bu konuda aynı mı olacak?
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
biz kadınların taktığımız küpe kolye bilezik halhal gibi ziynetleri gösterebileceğimiz kişiler ayette ard arda sıralanmış. Bunlar dışında kalan kişilere takılan ziynet eşyalarını göstermek o halde yasak. (savana)
Hayır. Yasak değil. Çünkü bu liste öne sürüldüğünün aksine inanan kadının mahremlerini değil güvenebileceği kimseleri içeriyor. Ama kadın bunların dışında daha bir sürü insana güvenebilir. Örneğin amcası, dayısı, süt kardeşleri (4:23), iş arkadaşları, amiri, patronu... Bunlara niçin yasak olsun? Listede kocanın erkek kardeşleri (kayınçolar) var ama babanın erkek kardeşleri yani özamcalar yok. Ziynetleri kayınço denen elin yabanına göstermek helal olup dururken öz amcaya göstermek neden yasak olsun?
Peki bu yasağın sebebi ne?
Bu ayeti 7:31-32, 24:60 gibi ziynetler konusundaki başka ayetlerle birlikte okursanız yasak edilenin ziynet takınmak değil ziynet teşhirciliği olduğunu anlarsınız. Teşhircilik neden yasak olmasın?
ziynetleri görmesinde sakınca olmayan kimseler belirtilirken vurgulanan kimseler neden özellikle erkek?
Bakara suresindeki inek öyküsünü hatırlarsanız vurgu mızmızlığı yapmazsınız. Mızmızlığın sonu yok ki. Kadınlar vurgulansaydı bu kez de neden özellikle kadınlar derdik.
Nur 31’deki ziynetler, örneğin Edip Yüksel’in öne sürdüğü gibi,kadın vücudunun alımlı yerleri anlamına gelseydi; örneğin göğüsler, memeler anlamına gelseydi ayette listelenen müstesna kişiler, inanan kadınamahrem olurdu. Kadının o kimselere memelerini açması sakıncasız olurdu. Çünkü Yüce Allah illadiyor yanionlar hariç.
MAHREM, "evlenilmesi yasak" demek.. Örneğin abi ablaya mahremdir; ana oğula mahremdir.
Tanımlamak gerekirse mahremler, bir kimsenin karşı cinsten birinci derece akrabalarıdır.
Buna göre 24:31’de anılan müstesna kimseler, tesettürcülerin öne sürdüğü gibi, inanan kadına mahrem olabilir mi; mümkün mü bu?
Örneğin
kadınlara bağlı ihtiyaçsız erkekler
it tabi’îne gayri ûli’l ırbati min er ricâl
Hayır! Çünkü, kadına akraba değiller.
Yine örneğin
kadının hemcinsleri – nisâ ihinne?
Hayır! Çünkü karşı cinsten değiller.
Bunu daha kolay görmeniz için bir tablo sunuyorum. Tablonun solundaki sütunda inanan erkeğe akraba olan kadınlar var. Yüce Allah 4:23’te onları tanıtırken şöyle diyor:
sana mahrem olanlar
hurrimet aleyküm.
O halde bunda kuşku yok – la raybe fih. Onlar mahremdir.
Sağdaki sütunda ise 24:31’de anılıp ta tesettür dininde inanan kadına mahrem ilan edilen kimseler var. Ama bu mümkün değil çünkü ya karşı cinsten değiller ya da akraba değiller.
Lütfen inceleyin.
4:23'e göre////////////////////////////////24:31'e göre erkeğe mahrem olanlar////////////////////kadına mahrem olanlar
(erkeğin cariyeleri YOK)----------------kadının erkek köleleri (avretten anlamayan çocuklar YOK)----avretten anlamayan çocuklar (erkeğe bağlı ihtiyaçsız kadınlar YOK)---kadına bağlı ihtiyaçsız erkekler (erkeğin karısı YOK)--------------------kadının kocası (erkeğin kendi erkekleri YOK)-----------kadının kendi kadınları –nisâ ihinne
erkeğin ağabeyinin kızı-----------------(kadının amcası YOK) erkeğin ablasının kızı-------------------(kadının dayısı YOK) erkeğin süt kardeşi--------------------(kadının süt kardeşi YOK) erkeğin üvey kızı----------------------(kadının üvey babası YOK) erkeğin gelini--------------------------(kadının damadı YOK)
erkeğin süt annesi------------------------------------------------------ --------- iki kız kardeş bir arada------------------------------------------------------- --
erkeğin anası--------------------------kadının oğlu erkeğin kızı----------------------------kadının babası erkeğin ablası-------------------------kadının ağabeyi erkeğin halası-------------------------kadının ağabeyinin oğlu erkeğin teyzesi------------------------kadının ablasının oğlu erkeğin kaynanası---------------------kadının kayın babası
Sorun kendinize:
Kadına bağlı ihtiyaçsız erkekler ona mahrem midir; örneğin Bayan Sabancı kendisine bağlı fabrika müdürlerinden biriyle evlenemez mi ki memelerini müdürlerine açabilsin?
Kadının erkek kölesi ona mahremmidir; yani kadın kölesiyle evlenemez mi ki inanan bir kadın memelerini kölesine açabilsin?
Gerçek şu:
İnanan bir kadın o kimselere takı anlamına gelen ziynetlerini açabilir ama vücudunun göğüs, memeler ve eğer saç baş avret ise saç baş gibi avret yerleri anlamındaki ziynetlerini açamaz Yoksa iş fuhuşa varır..
Yüce Allah 24:31’de ziynetler derken kadının asla saçını başını, memelerini kastetmiyor; geranlığını, altın zincirini kastediyor.
"Memeler de bazı istisnai durumlarda açılıversin canım," demek "Kadın da birazcık gebe oluversin!" demeye benzer. Gebeliğin birazı olmaz. Biraz gebelik bal gibi tam gebeliktir.
Nur 31’deki ziynetler ya kolye ve zincir gibi "takı parçaları"dır ya da gerdan ve memeler gibi vücut parçaları.
İkisinden birini seçmek zorundasınız.
Ya tesettürü seçip fuhuşa varan edepsizliğe batacaksınız ya da takıları seçip İslamın istediği gibi ahlaklı bir insan olacaksınız.
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam
sn Hasan Akçay açıklamalarınız için teşekkürler.Çok açık ve net bir şekilde anlatmışsınız.Bunca zamandır böylesine basit bir anlamı olan bir ayet nasıl bu kadar çarpıtılıp tesettür ve kapanmaya gerekçe gösterilmmiş hayret yani...Demekki başörtüsü takmayanlar bazılarının sandığı gibi kokona sayılmıyor.:)
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma