Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 07 temmuz 2006 Yer: Almanya Gönderilenler: 9
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam sn.savana;
Ziyneti kadının avret yerlerinin örtülmesi olarak anlarsanız ve bu avret yerleri kadının saçı göğüsü cinsel organı bacakları sayarsanız listede gösterilmesinde sakınca yoktur diye sayılıp dökülen kocanız dışındaki kimselere bu avret yerlerinin açılmasıda helaldir anlamı çıkması gerekir.
ayetteki MÜMiN KADINLAR; hitabi
kadın isim
1 . Erişkin dişi insan, erkek veya adam karşıtı: "Yanlarında, kendileriyle ahbaplık edecek dostlar, hizmetlerine koşacak kadınlar veya erkekler görmek isterler."- A. Ş. Hisar.
2 . Evlenmiş kız.
3 . sıfat Analık veya ev yönetimi bakımından gereken erdemleri olan.
4 . mecaz Hizmetçi bayan.
5 . eskimiş Bayan: "Hintli kadın toplantıyı renklendirmek için herkesin kendisine bazı şeyler sormasını teklif ediyordu."- B. Felek.Türk dil kurumu
sizin de belirtiginiz Evli bayan anlamina geliyor. O halde evlenmemis kizlari bu ayete göre nasil bir katogeriye koyabiliriz?
Yani genc kiz zinetlerini gösterebilir mi?:
Zinetlerini, kocalarından, yahut babalarından, yahut, kocalarının babalarından yahut oğullarından, yahut üvey oğullarından, yahut erkek kardeşlerinden, yahut erkek kardeşlerinin oğullarından, yahut kız kardeşlerinin oğullarından, yahut müslüman kadınlardan, yahut sahip oldukları kölelerden, yahut erkekliği kalmamış hizmetçilerden, yahut da henüz kadınların mahrem yerlerine vakıf olmayan erkek çocuklardan başkalarına göstermesinler.
Günlerdir bu hitabi düsünüyorum sizin iletinizi görünce benim gibi düsündügünüz kanisina vardigim icin sizi muhatap aldim. Veya sizde böyle (EVLI - KADIN) anlayabilirmisiniz? simdiden yardimlariniz icin tesekkür ederim.
Katılma Tarihi: 11 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 69
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
savana Yazdı:
Ayette yasaklanan takı teşhirciliğidir. Takı takmak değil. Bir kadının kollarına dirseklerine kadar bilezik takarak etrafta dolaşması takı teşhirciliği değilmidir.Bu takılarla sokakta gezinmek hırsıza açık davettir.
Sayın Savana,
"Takılarını göstermesinler" değil de , "takılarını (örneğin dirseklerine kadar takacak şekilde) teşhir etmesinler" anlamını nasıl çıkarıyorsunuz âyetten ? Yani "bir bayan boynuna kolye takarsa ya da bileğine bir tane bilezik takmışsa bunu göstermesin" şeklinde olmadığını nasıl anlıyorsunuz?
savana Yazdı:
Ayrıca nur 31de ziynetiniz bilinsin diye ayaklarınızı yere vurarak yürümeyin deniyor.Ayaklarınızı yere vurarak yürüdüğünüzde bilinecek ziynet hal hal değilmidir.
Ben bu ifadeden göğüsleri anlıyorum. Hal hal ziynet değil, ziynet eşyasıdır. Bir bayan ayaklarını yere vura vura yürüdüğünde dikkatleri çekeceği tarafı göğüsleridir. Şehvetperest erkekler hal halı ne yapsın, kendilerini cinsel olarak çeken, cezbeden göğüsler dururken ? Bayanların göğüslerini dikkatleri çekecek şekilde yürümemeleri isteniyor diye algılıyorum.
savana Yazdı:
Ziyneti kadının avret yerlerinin örtülmesi olarak anlarsanız ve bu avret yerleri kadının saçı göğüsü cinsel organı bacakları sayarsanız listede gösterilmesinde sakınca yoktur diye sayılıp dökülen kocanız dışındaki kimselere bu avret yerlerinin açılmasıda helaldir anlamı çıkması gerekir.
Ziynet, kadının tüm vücudu değil elbette.
Ben âyeti şöyle düşünüyorum:
Ziynetlerini/Göğüslerini kocalarından başkasına göstermesinler, babaları bile olsa, oğullarına, erkek kardeşleri -bile olsa-.. (göstermesinler).
Âyette dikkat edilirse "ve" değil "ev" bağlacı var. "Ve" bağlacı olsa idi -la yübdine zinetehünne illa li büuletihinne ve abaihinne ve abai büuletihinne ...- "kocaları ve babaları ve erkek kardeşleri dışında ziynetlerini göstermesinler" anlamı olacaktı. Yani, diğer yakın bireyler de "illa=hariç, dışında" kapsamında olacaktı. Halbuki, böyle bir bağlama ("ve" bağlacı ile) yok.
Şöyle örnek bir cümle ile daha da açık olsun.
"Bu sırrı Eşinizden başkasına göstermeyin, babanız veya anneniz veya yakınlarınız (bile olsa göstermeyin)"
""Bu sırrı Eşinizden ve babanız ve anneniz ve yakınlarınızdan başkasına göstermeyin." cümleleri arasındaki fark gibi.
Başörtüsü takmamayı mini etek giymeye endeksliyen zihniyeti bir türlü anlayamıyorum.Başörtüsünün farz olmadığına kanaat getiren bir kişi başörtüsü takmaz kimsede onu sen başörtüsü takmıyorsun mümin değilsin diye yargılayamaz.Herkesi inancından sorguya çekecek olan Allahtır.
Eğer kuranda iffetli olun gözünüzü haramdan sakının ırzınızı koruyun diye ayet varsa elbetteki bu ayete iman edenler bu ayetin emrini yerine getirmek için gerekeni yaparlar .İlişkilerinde giyiminde ölçülü olurlar.
Niye mini etek giysin neden sırtını açsın gögüs dekoltesini göstersin.Bu ne saçma yaklaşım böyle.Başörtüsü takmamak çıplaklığa prim verir gibi yaklaşımlar son derece saçma.İlla birilerinin mümin kişi için bir üniforma tanımlaması mı gerekli?
Akıl fikir sahibi her insan kendisine kuranda verilen emrin gereklerini yapmak için elinden geleni yapar.
savana neden sinirleniyorsunki...sen yazıları takip etmiyorsun heralde...80*89. sayfalara kadar okusyadın yada takip etseydin ne demek istediğimi anlayacaktın...geleneksel kiyafetlerin kuranda desteklendiğini yazan arkadaşlarının yazılarına binaen sordum...bunu ima eden sizlersiniz neden zoruna gidiyor ki...tekrar soruyorum size kadının sırtının avret olduğuna daie ayet varmı...yada kadın kollarının açık olmasının iffetteki yeri nedir...örtünmeyi ısrarla bu dereceye indirgediğinize göre sıra bunlara mı gelecek diye merak ediyorum...hiç alınmayın doğru dğrğst cevap verin....ayetlerle açıklayın...eğer ayetlerle açıklayamayacaksanızda buda nerden çıktı gibi basit ifadelerlede geçiştirmeyin...çünkü yazılarınızdan çıplaklığa prim verdiğiniz yorumlarınızla gayet net ortaya çıkyor...ırzınızı koruyun derken ne anlıyorsun sana göre ırz nedir ki....açıklada anlayalım...ama ayetlerle açıkla...ırz derken boyundan aşağısımı aklına geliyor..kollar da ırza giriyor mu.......
insanlara saçlar sizi tahrik mi ediyor diye saçmalayacağınıza (bir çok gelenekçi alim bile olsa onları sapıklıkla itham ediyorsunuzya saçla ilgili yorumlarından dolayı) bede size kollar sizi tahrik mi ediyor(sapıkmısınız diye soracam)...başını açan kadın kollarını açsın...ne olacak...
Aslında hiç uzatmaya gerek yok.Geçen akşam Hz Fatmanın hırkası ve gömleğini gördüm televizyonda,gömleklerin göğüs yırtmacı açık kalırsa yani hırka yada pardesüyle örtülmezse ,altın gerdanlık,kolye teşhiri için açıkta bırakılırsa bence mutlaka dikkat çeker göğüs arası takıyla birleştiğinde ,emir bunu sokakta yapmayın ama evde rahat davranın diyor,açık...
DikkaT ederseniz her varlığın çeşitli farkları vardır..Bu farklar eşya insan veya nesnelerin tanınmasında önemli rol oynar.insanlarda inanç ve daha çok değişik konularda bir takım şekiller alırlar.Örtüde imanlı kadınların kuransal şekilde ortaya çıkmasıdır.diye inanıyorum..Bi ayet var hatırlarsanız cahiliye kadınları gibi olmasınlar diye dünün cahiliyesi kafiriyesi neyse bugününde aynısı değilmi? Aynısı aynısı hemde daha kötüsü oldular...zalimlere arka çıkanlara lanet olsun ne diyem..
__________________ Allah hakkında yalan uyduranlar asla felah bulamazlar
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Sonne Yazdı:
selam sn.savana;
Ziyneti kadının avret yerlerinin örtülmesi olarak anlarsanız ve bu avret yerleri kadının saçı göğüsü cinsel organı bacakları sayarsanız listede gösterilmesinde sakınca yoktur diye sayılıp dökülen kocanız dışındaki kimselere bu avret yerlerinin açılmasıda helaldir anlamı çıkması gerekir.
ayetteki MÜMiN KADINLAR; hitabi
kadın isim
1 . Erişkin dişi insan, erkek veya adam karşıtı: "Yanlarında, kendileriyle ahbaplık edecek dostlar, hizmetlerine koşacak kadınlar veya erkekler görmek isterler."- A. Ş. Hisar.
2 . Evlenmiş kız.
3 . sıfat Analık veya ev yönetimi bakımından gereken erdemleri olan.
4 . mecaz Hizmetçi bayan.
5 . eskimiş Bayan: "Hintli kadın toplantıyı renklendirmek için herkesin kendisine bazı şeyler sormasını teklif ediyordu."- B. Felek.Türk dil kurumu
sizin de belirtiginiz Evli bayan anlamina geliyor. O halde evlenmemis kizlari bu ayete göre nasil bir katogeriye koyabiliriz?
Yani genc kiz zinetlerini gösterebilir mi?:
Zinetlerini, kocalarından, yahut babalarından, yahut, kocalarının babalarından yahut oğullarından, yahut üvey oğullarından, yahut erkek kardeşlerinden, yahut erkek kardeşlerinin oğullarından, yahut kız kardeşlerinin oğullarından, yahut müslüman kadınlardan, yahut sahip oldukları kölelerden, yahut erkekliği kalmamış hizmetçilerden, yahut da henüz kadınların mahrem yerlerine vakıf olmayan erkek çocuklardan başkalarına göstermesinler.
Günlerdir bu hitabi düsünüyorum sizin iletinizi görünce benim gibi düsündügünüz kanisina vardigim icin sizi muhatap aldim. Veya sizde böyle (EVLI - KADIN) anlayabilirmisiniz? simdiden yardimlariniz icin tesekkür ederim.
Dostca kalin
Selam sonne
Bana göre bu ayette hitap edilen kadınlarla kasıt kadın cinsi.Yani tüm kadın ve kızlar.Zaten yukarıda kadın kelimesinin "erişkin dişi insan" anlamında olduğunu kopyalamışsınız.Demekki ayetin muhatabı erişkin kadın ve kızlar.Nasılki erkek denildiğinde evli ve bekar erkeklerin tümünü anlıyorsanız kadın denildiğindede evli ve bekar tüm kadıları anlarız.Kız ,çocuk,delikanlı vb tanımlar o cinse dahil olan bireylerin statüsünü tanımlamak için kullanılır
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Eren84 Yazdı:
savana Yazdı:
Ayette yasaklanan takı teşhirciliğidir. Takı takmak değil. Bir kadının kollarına dirseklerine kadar bilezik takarak etrafta dolaşması takı teşhirciliği değilmidir.Bu takılarla sokakta gezinmek hırsıza açık davettir.
Sayın Savana,
"Takılarını göstermesinler" değil de , "takılarını (örneğin dirseklerine kadar takacak şekilde) teşhir etmesinler" anlamını nasıl çıkarıyorsunuz âyetten ? Yani "bir bayan boynuna kolye takarsa ya da bileğine bir tane bilezik takmışsa bunu göstermesin" şeklinde olmadığını nasıl anlıyorsunuz?
Selam Eren
Nur 31 takı takmaya getirilen yasak değildir.Çünki takı takmayı tavsiye eden araf 31 var
Ey Ademoğulları! Her mescitde ziynetinizi takının (güzel ve temiz giyinin). Yiyin için fakat israf etmeyin. Çünkü o, israf edenleri sevmez"araf 31
Araf 31 de mescit yerlerinde takınızı takın yiyin için ama israf etmeyin yani aşırı gitmeyin deniliyor.O halde takı takmak yasak değil.Ama takı teşhirciliğ(yani aşırı gitmek)yasak.
Nur 31i araf 31le beraber değerlendirirseniz sorunuzun cevabıda verilmiş oluyor.
savana Yazdı:
Ayrıca nur 31de ziynetiniz bilinsin diye ayaklarınızı yere vurarak yürümeyin deniyor.Ayaklarınızı yere vurarak yürüdüğünüzde bilinecek ziynet hal hal değilmidir.
eren yazdı;
"Ben bu ifadeden göğüsleri anlıyorum. Hal hal ziynet değil, ziynet eşyasıdır. Bir bayan ayaklarını yere vura vura yürüdüğünde dikkatleri çekeceği tarafı göğüsleridir. Şehvetperest erkekler hal halı ne yapsın, kendilerini cinsel olarak çeken, cezbeden göğüsler dururken ? Bayanların göğüslerini dikkatleri çekecek şekilde yürümemeleri isteniyor diye algılıyorum."
Ayetin konusu ziynet yani kadının takındığı ziynet eşyaları.Bu nedenle kadınların ayaklarını yere vurduklarında ses çıkaran takı halhaldır diyorum.Ami siz ayetin konusunu kadının avret yerlerinin örtünüp sakınması olarak değerlendirdiğinizden şehvetperest erkekler halhalı ne yapsın göğüsler dururken diye soruyorsunuz.Yaptığınız değerlendirmeye göre sorduğunuz soruda mantıklı.Ancak benim yaptığım değerlendirmede şehveti bertaraf etmek adına ziynetlerin gösterilmemesi gibi bir anlatım yok.Ziynet teşhirciliği ile erkeklerin şehvetini neden bağtaştırayım?Takı teşhirciliği şehvete sebep olmuyorki.Kadına ziynetlerinizi güvenebileceğiniz kişiler(ki bu kişilerin listesi ayette verilmiş)dışındakilere göstermeyin ya da size ayette tanımlanan kişiler yanında takılarınızı dilediğiniz gibi takın anlatımı var.
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
eren yazdı
Ziynet, kadının tüm vücudu değil elbette.
Ben âyeti şöyle düşünüyorum:
Ziynetlerini/Göğüslerini kocalarından başkasına göstermesinler, babaları bile olsa, oğullarına, erkek kardeşleri -bile olsa-.. (göstermesinler).
Âyette dikkat edilirse "ve" değil "ev" bağlacı var. "Ve" bağlacı olsa idi -la yübdine zinetehünne illa li büuletihinne ve abaihinne ve abai büuletihinne ...- "kocaları ve babaları ve erkek kardeşleri dışında ziynetlerini göstermesinler" anlamı olacaktı. Yani, diğer yakın bireyler de "illa=hariç, dışında" kapsamında olacaktı. Halbuki, böyle bir bağlama ("ve" bağlacı ile) yok.
Şöyle örnek bir cümle ile daha da açık olsun.
"Bu sırrı Eşinizden başkasına göstermeyin, babanız veya anneniz veya yakınlarınız (bile olsa göstermeyin)"
""Bu sırrı Eşinizden ve babanız ve anneniz ve yakınlarınızdan başkasına göstermeyin." cümleleri arasındaki fark gibi.
Sevgi ile..
Selam eren
Ne anlatmak istediğinizi tam olarak anlayamadım.Sizin anladığınız şekilde nur31in mealini yazarsanız daha açıklayıcı olur sanıyorum
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Katılma Tarihi: 07 temmuz 2006 Yer: Almanya Gönderilenler: 9
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
selam sn. savana;
Benim takili kaldigim konu zuhruf süresi, söyleki:
Yaşar Nuri Öztürk
15: Kullarından O'na bir pay çıkardılar/bir parça isnat ettiler. Hiç kuşkusuz, insan apaçık bir nankördür.
16: Yoksa Allah, yarattıklarından kızları kendine ayırdı da oğullarla seçkinleşmeyi size mi bıraktı?
17: Onlardan biri, Rahman'a benzer gösterdiği/Rahman'a isnat ettiği kız evlatla müjdelendiğinde, yüzü simsiyah kesilir de öfkeden yutkunur durur.
18: Süs içinde yetiştirilen, fakat çekişme ve savaşta yetersiz kalanı, öyle mi?
Yukaridaki ayetleri inceledigimde kiz cocuklarinin zaten süs icinde büyütüldügünü anliyorum. nisa -31, de hitap mümin kadinlar olunca sanki kadin cinsi arasinda bir ayrim var gibi geldi. Bilmem yaniliyormuyum?
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
[/QUOTE]
savana neden sinirleniyorsunki...sen yazıları takip etmiyorsun heralde...80*89. sayfalara kadar okusyadın yada takip etseydin ne demek istediğimi anlayacaktın...geleneksel kiyafetlerin kuranda desteklendiğini yazan arkadaşlarının yazılarına binaen sordum...bunu ima eden sizlersiniz neden zoruna gidiyor ki...tekrar soruyorum size kadının sırtının avret olduğuna daie ayet varmı...yada kadın kollarının açık olmasının iffetteki yeri nedir...örtünmeyi ısrarla bu dereceye indirgediğinize göre sıra bunlara mı gelecek diye merak ediyorum...hiç alınmayın doğru dğrğst cevap verin....ayetlerle açıklayın...eğer ayetlerle açıklayamayacaksanızda buda nerden çıktı gibi basit ifadelerlede geçiştirmeyin...çünkü yazılarınızdan çıplaklığa prim verdiğiniz yorumlarınızla gayet net ortaya çıkyor...ırzınızı koruyun derken ne anlıyorsun sana göre ırz nedir ki....açıklada anlayalım...ama ayetlerle açıkla...ırz derken boyundan aşağısımı aklına geliyor..kollar da ırza giriyor mu.......
insanlara saçlar sizi tahrik mi ediyor diye saçmalayacağınıza (bir çok gelenekçi alim bile olsa onları sapıklıkla itham ediyorsunuzya saçla ilgili yorumlarından dolayı) bede size kollar sizi tahrik mi ediyor(sapıkmısınız diye soracam)...başını açan kadın kollarını açsın...ne olacak...
vahiyle kalın
[/QUOTE]
Selam zozan
Benim açıklamalarımı dikkatli okursanız ben nur 31 avret yerlerinin örtünmesi olarak anlamadığımı ve nedenini anlattım.O halde nur 31i referans gösterip kadınların avret yerleri nereleridir sorusunun muhatabıda ben değilim.Ama siz illada kadınların avret mahallerinin nereleri olduğunu ve bunların örtülüp örtülmeyeceğini bana soryorsanız bu konuda da ne düşündüğümü anlattım.
Bir inasanın iffetli olup olmadığının ispatı giyiminde mi saklıdır?
Bu sorunun cevabı o kişinin yaşadığı toplumun sosyal ve kültürel değerleriyle içiçedir.
Yaşadığınız toplumun geleneklerinde mini etek, gögüs dekoltesi ya da sırtı açıkta bırakan giyisilerle dolaşmak hoş karşılanmıyorsa ve bu şekilde dolaştığınızda çeşitli tacizlere maruz kalıyorsanız bu şekilde dolaşmazsınız.Cevabı akıl ve mantıla kolayca bulunabilecek sorulara neden ayetlerle cevap arıyorsunuz.Ayetler size iffetli olun açılıp saçılmayın ölçülü olun diye emrediyorsa siz bunu yerine getirmek için gerekenleri yaparsınız dimi?
Hırsızlık yapmayın diye ayet varsa
Hırsızlık yapmayın emri ne tür hırsızlıklar için geçerlidir bana ayetlerle açıklayın.Sanayi hırsızlığı,fikir hırsızlığı,teknoloji hırsızlığıda bu ayetin kapsamındamıdır? kapsamında olup olmadığını bana ayetlerle ispatlayın dermisiniz?
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma