Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
18: Süs içinde yetiştirilen, fakat çekişme ve savaşta yetersiz kalanı, öyle mi?
Selam sonne
Bence bu ayetin anlatımındaki süs içinde yetiştirilen kızlar anlatımını ayetin siyak ve sibakına göre değerlendirmek gerekli.
Bu ayette anlatılan kızları Allahın çocukları ,erkeleri kendilerinin çocukları sayan topluma yergi ve uyarı söz konusu.Yine ayetteki anlatımdan kız çocuklarının süs içinde yetiştirldiğini ,erkeklere göre fiziksel olarak zayıf oldukları için toplumda makbul görülmediğini anlıyoruz.Bu nedenleki kız çocuğu
ile müjdelenenlerin yüzleri simsiyah kesilip öfkeden kuduryorlar.Yani ayetlerin tümünden çıkan anlatıma göre toplumda edinilmiş bu kültürün yerilmesi söz konusu.
Ayetlerle yerilen karşı çıkılan durumun içinde süs içinde yetiştirilen kızlar tanımını alıp kızların süs içinde yetiştirilmesi dinen farzdır sonucuna varmak yanlış olur.
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Katılma Tarihi: 07 temmuz 2006 Yer: Almanya Gönderilenler: 9
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Ayetlerle yerilen karşı çıkılan durumun içinde süs içinde yetiştirilen kızlar tanımını alıp kızların süs içinde yetiştirilmesi dinen farzdır sonucuna varmak yanlış olur.
selam sn. savana;
yanlis anlasilmasin; ben böyle bir fikri savunmuyorum.Bana iki ayet arasinda bir bag varmis gibi geldi; Özgün fikirleriniz icin tesekkür ederim. Bilgilenmek güzel.
Katılma Tarihi: 11 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 69
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
savana Yazdı:
Ziynetlerini/Göğüslerini kocalarından başkasına göstermesinler, babaları bile olsa, oğullarına, erkek kardeşleri -bile olsa-.. (göstermesinler).
Ne anlatmak istediğinizi tam olarak anlayamadım.Sizin anladığınız şekilde nur31in mealini yazarsanız daha açıklayıcı olur sanıyorum
Peki,
Nûr-31:
"Mümin kadınlara da söyle: Bakışlarını yere indirsinler/ Cinsel mesaj vermesinler. Ferclerini (Cinsel
organlar ve popo) korusunlar/ göstermesinler. Kendilerinin ziynetini, ondan görünen kısımlar
müstesna, açmasınlar. Örtülerini, göğüs yakalarının üzerine
vursunlar/bıraksınlar. Kendilerinin ziynetini kocalarından başkasına göstermesinler. Babaları veya kocalarının babaları veya oğulları veya kocalarının oğulları veya kardeşleri veya kardeşlerinin oğulları veya kendi kadınları veya ellerinin altında bulunanlar veya ihtiyaç içinde olmayan erkeklerden
kendilerinin hizmetinde bulunanlar veya kadınların kaygı duyulacak yerlerini
henüz anlayacak yaşa gelmemiş çocuklar dahi olsa (göstermesinler). Kendilerinin ziynetinden gizlemiş olduklarının
bilinmesi için ayaklarını yere vurmasınlar. Ey müminler, Allah'a topluca tövbe
edin ki kurtuluşa erebilesiniz!"
Ziynet: Genel anlamda (karşı cinse) çekici gelen kısımlar, özel anlamda göğüsler.
- Çünkü, konu kadınların ziynetlerinin>>>çekici olan yerlerinin örtülmesi ile alakalı. Âyetin içeriğine bakarsak,
1- Bakışlarını indirsinler, yani karşı cinse cinsel çağrı da bulunmasınlar.
2- Ferclerini (Ayrık olan yerler, bacak arası, Ön ve arka) muhafaza etsinler, yani cinsel organlar ve popo.
3- Ziynetlerini/ (karşı cinse) çekici gelen yerlerini/göğüslerini göstermesinler. Âyetin sonunda "ayaklarını yere vurup da belli etmesinler ziynetlerini" ifadesi ziynetin "göğüsler" olduğunu teyid ediyor bana göre.
Yani 1, 2 gidişatına baktığımda takılar ile ilgili bir konuya geçilmesini mantığım almıyor.
Alıntı:
Ayetin konusu ziynet yani kadının takındığı ziynet eşyaları.
"Ziynet" kelimesi Kur'an'da tam olarak "çekici/cazip gelen" anlamında kullanılıyor. Şu halde çekici gelen takılar da olabilir, bir bayanın erkeklere çekici gelen/cinsel çağrı veren göğüsleri de olabilir.
Ziynet eşyası (takı) da ziynettir; ama her ziynet, ziynet eşyası demek değildir.
Nasıl ki , Nur-31'de başın örtülmesi gerektiği vurgulanmak istenseydi "baş" kelimesi de geçmeli idi diyorsak, takı=ziynet eşyası denilmesi için de ayrıyetten eşya kelimesinin de vurgulanması gerekirdi diye düşünüyorum. Tıpkı Taha-87. âyette olduğu gibi:
"Dediler ki: "Biz sana kendi irademizle/malımızla karşı çıkmadık. Olay şu: Bize o
topluluğun süs eşyalarından bazıları yükletilmişti, onları kaldırıp attık."
"Kalu ma ahlefna mev'ideke bi melkina velakinna hummilna evzaram min zinetil
kavmi fe kazefnaha"
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
eren yazdı;
3- Ziynetlerini/ (karşı cinse) çekici gelen yerlerini/göğüslerini göstermesinler. Âyetin sonunda "ayaklarını yere vurup da belli etmesinler ziynetlerini" ifadesi ziynetin "göğüsler" olduğunu teyid ediyor bana göre.
Selam Eren
Kadınların göğüsleri belli olsun diye ayaklarını yere vurduklarını iddia ettiğinizin farkındasınız sanırım
Söylermisiniz bu kadınların gögüsleri belli olsun diye geliştirdiği özel bir yürüme tekniğimidir veya kadınlar oldukları yerde tepiniyorlarmı?
Bunu bir an için gözünüzde canlandırın.Ayetin indiği dönemde böylesine deli hareketler yapan kadınlar mı vardı ?yada hala varmı?
Kırıtarak yürüyene ,salına salına yürüyene rastladım ama göğüsleri belli olsun diye deli gibi tepinene zıp zıp zıplayana yada tepinerek yürüyene rastlamadım.:)
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yaşadığınız toplumun geleneklerinde mini etek, gögüs dekoltesi ya da sırtı açıkta bırakan giyisilerle dolaşmak hoş karşılanmıyorsa ve bu şekilde dolaştığınızda çeşitli tacizlere maruz kalıyorsanız bu şekilde dolaşmazsınız.Cevabı akıl ve mantıla kolayca bulunabilecek sorulara neden ayetlerle cevap arıyorsunuz.Ayetler size iffetli olun açılıp saçılmayın ölçülü olun diye emrediyorsa siz bunu yerine getirmek için gerekenleri yaparsınız dimi?
Hırsızlık yapmayın diye ayet varsa
Hırsızlık yapmayın emri ne tür hırsızlıklar için geçerlidir bana ayetlerle açıklayın.Sanayi hırsızlığı,fikir hırsızlığı,teknoloji hırsızlığıda bu ayetin kapsamındamıdır? kapsamında olup olmadığını bana ayetlerle ispatlayın dermisiniz?
asıl mesele ayetten çıkardığınız yanlış yorumdur..sadece saça takmış olmanız önemli...baş açık olsun yetrki diyorsunuz...gerisini çok önemsemiyorsunuz...baksanıza yaptığınız tuhaf yoruma...yani şimdi siz mezkur ayetten iffetinizi koruyunu halkın tercihine mi bırakıyorsunuz...dekolteli yada olabildiğince bir kadın açık giyinse ve kimse onu taciz etmezse mesele bitecek mi...peki gözlerinizi haramdan sakının ayetini ne yapacaz...ayetlerle açıklayın derken iffetin sınırlarını nasıl koyacaz anlamında sormuştum...başını aç gerisi hikaye mi...inşaallah yanlış anlamışımdır...sizde yazdığınızı bir kez daha kontrolden geçirirseniz iyi olur kanatindeyim....
asıl mesele ayetten çıkardığınız yanlış yorumdur..sadece saça takmış olmanız önemli...baş açık olsun yetrki diyorsunuz...gerisini çok önemsemiyorsunuz...baksanıza yaptığınız tuhaf yoruma...yani şimdi siz mezkur ayetten iffetinizi koruyunu halkın tercihine mi bırakıyorsunuz...dekolteli yada olabildiğince bir kadın açık giyinse ve kimse onu taciz etmezse mesele bitecek mi...peki gözlerinizi haramdan sakının ayetini ne yapacaz...ayetlerle açıklayın derken iffetin sınırlarını nasıl koyacaz anlamında sormuştum...başını aç gerisi hikaye mi...inşaallah yanlış anlamışımdır...sizde yazdığınızı bir kez daha kontrolden geçirirseniz iyi olur kanatindeyim....
selam zozan
Bana göre benim anladığım doğru ,size göre sizin anladığınız.
Saça takmış durumdasınız diyorsunuz bana.Ben niye saça takayım ben o ayetten saçın başın örtülmesi anlamını çıkarmadığımı daha kaçkere söylemem gerekli.Bi yerlerin açılıp kapanması hakkında sürekli soru soran sizsiniz.Sormanızda normal çünki o ayet size göre kadının nasıl giyinmesi gerektiğini anlatıyor.Bu yüzden size demiştim ki kadınların nasıl giyinmesine ilişkin soruları bu ayeti göstererek bana sormayın diye.
Kıyaslama mezuna gelince pek anlamadınız sanırım.Benim (ki bana soru yönettiğiniz için)kişisel görüşüme göre eğer ben kuranda iffetli olun diye ayeti okuyup kabul ediyorsam böyle olmaya çalışırım.İffetli olmak kelimesinin ne anlam ifade ettiği gayet açık ve net değil mi?
O halde ben nasıl iffetli olurum, iffetli olmak için nasıl giyinmeliyim ,hangi haraketler iffetsizdir, gibi cevabını zaten bildiğimiz soruların cevaplarını detaylı gösteren ayetler aramam dimi?Aynı hırsızlık emri gibi.Hırsızlık kesin yasaksa hırsızlığın tür ve çeşitlerini yasak eden ilave ayetler aramazsınız.Ama iffetli olun diye emir dururken iffetli olmanın ölçüleri nedir, kadın ne kadar açılırsa iffetsiz, ne kadar kapaırsa iffetli olur gibi kıstasları ayetlerle bana anlatın diyorsunuz.
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Bu fetvan gerçekten çok futursuzca. Kuranda don özel olarak tabir edilmemiştir; ama giyim çizgileri verildiğinden oranın kapanması gerektiği açıkça belirtilmiştir. İster siz donla kapatın; ister şalvarla ama kapatılacağı kesindir.
7/26Ey Âdemoğulları! Size avret yerlerinizi örtecek giysi ve süslenecek elbise verdik. Takva (Allah’a karşı gelmekten sakınma) elbisesi var ya, işte o daha hayırlıdır. Bu (giysiler), Allah’ın rahmetinin alametlerindendir. Belki öğüt alırlar (diye onları insanlara verdik).
24/30-Mümin erkeklere söyle: Bakışlarını yere indirsinler. Cinsel organlarını/ırzlarını korusunlar. Bu onlar için daha arındırıcıdır. Kuşkusuz, Allah, yapmakta olduklarınızdan haberdardır.
24/31- Mümin kadınlara da söyle: Bakışlarını yere indirsinler. Cinsel organlarını/ırzlarını korusunlar. Süslerini/zînetlerini, görünen kısımlar müstesna, açmasınlar. Örtülerini/başörtülerini göğüs yırtmaçlarının üzerine vursunlar. Süslerini şu kişilerden başkasına göstermesinler: Kocaları yahut babaları yahut kocalarının babaları yahut oğulları yahut kocalarının oğulları yahut kardeşleri yahut kardeşlerinin oğulları yahut kendi kadınları yahut ellerinin altında bulunanlar yahut ihtiyaç içinde olmayan erkeklerden kendilerinin hizmetinde bulunanlar yahut kadınların kaygı duyulacak yerlerini henüz anlayacak yaşa gelmemiş çocuklar. Süslerinden, gizlemiş olduklarının bilinmesi için ayaklarını yere vurmasınlar. Ey müminler, Allah'a topluca tövbe edin ki kurtuluşa erebilesiniz!
İnsanların delilsiz konuşması, sadece laf olsun diye konuşması kendi cahillikleri apaçık ortaya koyuyor. Kişileri dalgaya alırken birde kendilerine dönüp baksalar Kur'andan nasip almadıklarını farkına varırlar vesselam.
Kuran'ı rehber, öncü edinen ve hayatına geçirmeye and içmişlere selam olsun!
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma