HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Alıntılar, Makaleler
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Alıntılar, Makaleler
Konu Konu: Allah’a Dayanmak Önce Kendine Yaslanmaktı Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
savasen
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 24 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 331
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savasen

Dilini Allah merkezli konuşan bir kültürün içinden gelmekteyiz. Söylemek istediklerimizi Allah üzerinden söyleriz. Çocuğumuz sınava mı girecek: "Allah Zihin açıklığı versin" deriz. Eşimizi işe mi göndereceğiz: "Allah İşini gücünü rast getirsin" deriz. Bir çocuğumuz olsa söylenecek söz bellidir: "Allah nur topu gibi bir oğlan/kız verdi."

Kültürü dinle yoğrulmuş bir toplumun dilini de din üzerinden kurması çok normal. Fakat Allah'ın, kitabın, dinin, imanın dile bu kadar hâkim olmasının yanı sıra hayatın içinde çok da ete kemiğe bürünmediği aşikâr. Dili bu derece Allah üzerine kurulu bir toplumun Allah'a, kitabına ve kitabın kazandırmaya çalıştığı vizyona aynı derecede uzak olması şaşılmayacak gibi değil. Uzaklık ise bizzat yakınlığın içindeki uzaklık!

Bu uzaklık sadece geleneksel algılarla hayata ve dine bakan insanlar için değil, bizzat Kur'an merkezli olma-Vahyi merkeze alma gibi argümanlarla yola çıkan İslamcılar için de geçerli. Cihan Aktaş'ın tespiti ile: "Türkiye'de İslamcılığın en büyük zaafı, hayatı en ince ayrıntılarına kadar yeniden tanımlama iddialarına rağmen, tanımlama kapasitelerinin yetersizliği olduğu söylenebilir. Türkiye İslamcılığı sırf bu nedenle siyasal açıdan başlangıçtaki yükselişinin tersine giderek bir tanınma stratejisine doğru daralma eğilimi göstermiştir. Bunun yanında siyasal alandaki belirsizliklerin ve baskıların oluşturduğu sorunlar nedeniyle, İslami aktivitenin siyasete ağırlık vermesi, İslamcılara siyasal bir kimlik kazandırırken diğer alanlarda bir yoksullaşmaya yol açmıştır."

Cihan Aktaş'ın toplumsal açıdan ele aldığı ve bir “yoksullaşma” olarak nitelendirdiği bu gerçeğin İslamcı bireydeki tezahürü dikkatimizi celbetmeli. Muharref kültürün karşısına Kur'an merkezli bir söylemle çıkan İslamcıların da bir kayboluşa duçar olduğu gerçeğini görebildiğimiz oranda, İslam'ın insanı, çağdaş dünyanın aradığı derin ruhunu, yüzeylerin teknolojisini, sorumlu insanın adalet ve onur arayışını karşılayabileceğini iddia ediyorum. İslamcılık iddiasındaki insanın bu kayboluşunun üzerini değil altını çizmemiz gerekiyor.

Kayboluş aslı itibari ile bir yabancılaşmadır. Yabancılaşma sosyolojik olarak “alinasyon/aline olmak” kavramıyla ifade edilir. Alinasyonun birçok boyutu var. Peki. bir İslamcı, din algısı ile nasıl aline olur?

Alinasyon: Birtakım koşullarda insan kendisini kaybedecek derecede hastalanır; böylelikle kendisinin gerçek ve doğal kişiliğini ve kimliğini tanımaz, dolayısıyla kendi gerçek ve yaratılışsal varlığını yitirir ki. bu durum, insanın bozulmasıdır. Ali Şeraiti, İslam ve Bilim adlı kitabının Bilgi Hastalığı, Kitap hastalığı başlıklı bölümünde aydın ve okumuşun bilgi hastalığına değinir ve "Kitap hastalığında insan, bir kitap kurdu olup çıkar; onun dünyası hep kütüphanedir" der. Aklî bir konu ortaya atıldığında ya da duygusal bir gerçeklikten söz edildiğinde, hastalığa yalan kişinin "ben bunu hiçbir kitapta görmedim" diyeceğini söyler. Dolayısıyla kişi, "Kitap için, insana ve kendisine vermediği değeri vermektedir. Daha doğru bir ifadeyle, aslında kendisi yoktur; kitaplar ondadır. Kitaplar onda düşünmekte, konuşmakta, duygularını dile getirmekte, onaylamakta ya da olumsuzlamaktadır."

Şeriati’nin şu ince tespiti oldukça önemlidir: "Aslında kendisi yoktur; kitaplar ondadır." Kitabı kaldırın ve yerine ideolojiyi-fikri-zikri koyun. Ayinesi hangi alinasyona işçilik yaptığını gösterecektir. Öyle ki, varlık anlamını yasladığı ideolojik-kurumsal-fikri vs herhangi bir formun asıl olan özün yerine ikame edildiğini görüyoruz.

Bu alinasyonun/kayboluşun/yabancılaşmanın İslamcı camiadaki yansımasına batığımız zaman, fena fi'l-Kur'an-fena-fi's-Sünnet derecesinde bir kayboluşun içinde olan, “öncelikle Kahrolsun İsrailci”likle, "öncelikli Kudüs davası" ile veya "öncelikli Namaz çağrısı" ile aline olan, ahlakçılığa, irfani duygulara, felsefeye yabancılaşmış bir insan modeliyle karşılaşıyoruz. Aslında kendisi yoktur, derneği vardır. Aslında kendisi yoktur, dergisi vardır. Aslında kendisi yoktur, vakfı, cemaati, kliği, söylemi vs. vardır. Aslında uzmanlaştığı alanlar vardır, dili vardır; Arapçası, İngilizcesi vardır, akademik seviyesi vardır, entelektüel bilgi birikimi vardır, ama bütün bunların içinde kendisini eritmiştir. Dolayısıyla İslamcılık, Müslüman’ın dünyaya Müslüman’ca seslenmek ve bir cevabı olduğunu belirtmekle birlikte kişinin “kendisini eritmesi sorunu”yla da karşımıza dikilmektedir. Bu durumda Cihan Aktaş'ın "diğer alanlarda bir yoksullaşmaya yol açıyor" diyerek dikkat çektiği yabancılaşmayı iyi düşünmek icap eder. Bu bakımdan vakıfların, dergilerin, akademik kariyerin, dil bilgisinin kendisini yadsımıyorum, bilakis bu araçların içinde yok oluşun kendisini “dava adamı olmak” şeklinde adlandırıp yabancılaşan zihniyete dikkat çekerek, kendimizi bu tehlikeden korumamız gerektiğini ifade ediyorum.

İsmet Özel, "Kendini bilen Rabbini bilir gerçeği bizi aynı zamanda Rabbini bilenin de kendisini bileceği gerçeğine götürür mü?" diye sorar ve cevabı yine kendisi verir: "Hayır, bilakis daha da uzaklaştırır." Dolayısıyla kendisini tanımadan, kendisiyle olan ilişkisini kendisi dışındaki herhangi bir fikir, varlık veya kurumla olan ilişkisinin arkasına geçirmiş her İslamcı, kendisine ve tabiata yabancılaşmaya mahkûmdur.
 
Bu yabancılaşmanın ve kayboluşun karşısına dikilecek olan kişi: Kendi çağına yabancılaşmamış, bakışlarını geçmişe değil geleceğe çeviren, fena-fi's-selef olmanın karşısında kendi zamanının Halef-i Salihin’i olma derdinde olan, Allah'ta kaybolmayı reddeden ve Allah'a yönelen tüm aşkları elinin tersiyle itip Allah'la yürümeye çalışan, nass-kopat bir kitabist olmak yerine referans değerleri nassa dayalı olan, kendisini kaybolmuş her hikmetin evladı olarak düşünen kişidir. İmanını ve okuduğu kitabı bir işaret parmağı olarak gören, din ilimini/teolojiyi merkeze almak yerine insan bilimini/antropolojiyi önemseyen, işaret parmağı ile uğraşmayı merkeze alanların garabetinden kaçıp işaret parmağının gösterdiği istikamette yürümeye çalışan, Allah'ı epistemolojinin alanında değil, ontolojinin alanında arayan ve Allah'a praksis düzeyde iman eden kişidir. Sokakların ve caddelerin ortasında, hayatın içinde olan,  davranışlarıyla tutarlı, dalgalanışların ruhunda kişiliğini/kulluğunu kurmaya çalışan, ne geçmişe Asr-ı Saadet diyen ne de bugüne ve geleceğe Ahir Zaman/Kıyamet zamanı olarak bakan kişidir. İlerlemeci tarih anlayışında olduğu gibi zamanı kötüden iyiye, yahut altın çağdan, süper zamanlardan daha kötü zamanlara doğru şeklinde değil, "Günleri etrafında döndürüp dolaştıran" bir dairesel yürüyüş içerisinde, yaşadığı zaman diliminin hakkını vermeye çalışan, anın öneminin farkındalığını kaybetmemeye özen gösteren kişidir.

Kendi çağının şahidi olmak dışında ne geçmişe ne de geleceğe öykünen, hataları-eksiklikleri yanına almış, "ne farkeder ki" demeyen, İsmet Özel'in dediği gibi, "Gençtim ya, ne farkeder deyip geçerdim, ne fark eder demişim, bilmeden farkı istemişim"den farkın bizzat kendisini tanımaya, anlamaya çalışan, terin ve emeğin, sömürünün ve ayakta kalma savaşının ortasında, baharların ve dostlarının arasında, aşkın ve arayışın içinden, bir varoluşun bağrından ilhamını alan Müslüman’ın kayboluşu üzerinde durmak istiyorum.

İman şemsiyesi altında kaybolan insanın bu kayboluşunun sebebi, insanların görmeleri gereken yere Elçiler ve Kitaplar aracılığıyla bakmaları gerekirken, bunun yerine kitaptan ve elçilerden kafalarını kaldırmamalarıdır. İslam'la dirilmek yerine İslam'a gömülmek, dini meslekleştirmek gibi bir durum.

Kitap, akleden, düşünen, imtihan edilen bir varlık değil, bir işaret parmağı iken, yani İslamcıyı görmesi gereken asıl yere doğru bir hareketliliğe-inşaya-kuruluma davet eder iken; bu İslamcı, işaret parmağının kendisiyle Tefsir adına, Mealcilik adına, Vahyi Merkeze Alma adına; uzmanlaşacağım derken de Arapça adına, Fıkıh-Sünnet-Hadis adına uzun uzun uykulara dalmakla yabancılaşır/aline olur.

Kur'an'ın amacı insanoğlunda Allah şuuru uyandırmak iken İslamcılığıyla aline olmuş kişi, muhataplarına Allah bilgisini-Teoloji'yi dayatır, her şeyi dini kavramlarla açıklamaya çalışır. Diller de canlı organizmalar gibi yaşamaktadır. Her çağın müdahalesine göre içi boşalır veya dolar, ama buna rağmen kavram dünyasını rabbanileştirmeyi Arapça kavramları kullanma hassasiyetiyle bir tutan İslamcı, Arabî olan her kavramın formunun Rabbani öze tekabül etmediğini düşünemez.

Mesela aline olan bir İslamcı, Allah'ın insanı çocuk yerine koyup ellerinden tuttuğunu sanır içten içe. Allah'ın onu bir yetişkin yerine koyarak kendisiyle birlikte yürüdüğünü düşünmez. Bundan dolayı kendi başına kavram üretmekten korkar. Kendi zamanının algısını yüklenecek bir dil oluşturamaz, olayları kendi rasyonel bağlamında açıklayamaz. Dahası rasyonelliği sekülerliğe mahkûm ederek, peygamberin kullandığı dili aynen çağına taşımaya kalkar. Çünkü Kur'an'ın diliyle konuşmayı “dilde mü’minlik” sayar. Kur'an'ın diliyle aynileşmek yerine derdiyle ve endişesiyle paralellik kurarak, şuur uyandırmanın kendisini merkeze almaz. Her bir alanın dilini kendi iç bağlamında kurmaz. Manayı maksattan kopartmayayım derken kendi çağının dilini ve ruhunu geçmişe taşı(t)maya kalkar. Yaratıcının onu muhatap aldığı kendi diliyle konuşmayı es geçerek Arap dili üzerinden alinasyona kapı aralar.

Dışımızdaki emperyalist cehennemi “adil bir cennete” çevirmek gibi bir derdi olan  İslamcı'nın her şeyden önce yeni bir dil ve yeni bir diriltici, kuşatıcı kült oluşturması lazımdır. Bu nedenle “Allah'a kulluk edeceğim” derken, Cihan Aktaş'ın da dile getirdiği üzere "her alanda bir yoksullaşmanın" kucağına oturduğunu fark etmelidir. Ebu Hanife ve Farabi gibi özgür düşünen zihinleri kendi çağında yeniden üretmelidir. Onun derdi Selefî Fıkh'ı kurmak değil İhvan-ı Safa'yı yeniden canlandırmak olmalıdır. Biz Biruni'leri, Mes’udî’leri, Zemahşeri’leri, Afganî'leri nerede kaybettik, aleti Batı'nın sömürgeci ellerine nasıl kaptırdık, bunun derdini de kuşanmalıdır. Çünkü küresel ifsadın ellerine terk edilen aletlerle (F-16'lar, fosfor bombaları) en çok kadınlar ve çocuklar ölecek. Bu, bu kadar rasyonel ve elle tutulur bir gerçektir.

Bir sonraki yazıda kaldığımız yerden devam edeceğiz.

Kadir Bal



__________________
En uzak mesafe iki kafa arasındaki mesafedir.
Birbirini anlamayan...
Can Yücel
Yukarı dön Göster savasen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savasen
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats