HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Alıntılar, Makaleler
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Alıntılar, Makaleler
Konu Konu: Bir kendimize bakma denemesi Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
adalet
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 02 ekim 2006
Gönderilenler: 1195
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı adalet

Ümit Kıvanç
 

Maşallah memleket yine formuna girdi. Ölenler, öldürenler, seçime doğru faşistlik yarışları... Hazır ortam kan revan içinde kalmışken aradan sıyrılıp sanal âlemin içine etme çabaları...

Türkiyeye uzaktan ve önyargısız bakan herkes, buradaki kötülüklerin çoğunun aslında akraba olduğunu, hattâ kardeş çocuğu olduğunu, hattâ bazılarının tek anadan doğduğunu tesbit eder.

Bizim kendimize ve başkalarına, belirli bir süreklilik, ısrar, inat ve aymazlık içinde ettiğimiz kötülükler, öncelikle, hakikatle çarpık çurpuk bir ilişki içerisinde varoluyorlar. Çarpıklık sadece hakikatle ilişkimizde değil, hakikatle ilişki konusundaki kavrayışımızda da var. Biz hakikati belli bir şekilde kavrar ve onun öyle olduğunu bağıra çağıra iddia edersek başkalarının da bunu hakikat sayacağını sanıyoruz. Belli noktalarda, "ulan galiba bunlar dediğimize gelmeyecek" hissine kapılınca da, şiddete başvuruyoruz. Çünkü denklem buysa başka çare yoktur.

Azıcık varoluşsal meselelere yakışır laflarla ifade etmeye çabaladığım mevzu, siyasî düzeye gelindiğinde, karşımıza devletle ilişki olarak çıkıyor. Türkiyenin Türk-Müslüman (Sünni) çoğunluğu, Cumhuriyetin başından beri, bu devletin tamamen kendisine ait olmadığını biliyor. Ama öbür yandan, kendisinin başka devleti olmadığını da biliyor. Soykırımlar, tehcirler, katliamlar, muazzam nüfus ve mal mülk kaydırmaların sıkıştığı, koskoca tarih içerisinde bakarsanız daracık bir zaman diliminin ardından, bu çoğunluk, eli sopalı, çatık kaşlı bir devletle başbaşa kaldı. Ona karşı harekete geçebilmek gibi bir alternatifi niyeyse hiç olmadı. Daha ilginci, böyle bir sorusu ve girişimi olmadı.

Devlete hâkim olmuş, toplumu zapturapt altında tutmalarına elverecek, bir kısmı meşru-yasal görünüşlü bir kısmı tamamen gizli saklı kurumlarını kurmuş silahlı grup açısından vaziyet her zaman çok daha netti. İktidar ele geçirilmişti, korunacaktı. Zenginler oluşturuldu, onlar devlete göbek bağıyla bağlı kılındı. Çoğunluğun önemser göründüğü tek müessese, din, müthiş sorunlu bir ilişki içerisinde yeni düzenle bütünleştirildi. Bu iktidarın meşruiyet zemini hakkında soru ve şaibe yaratabilecek her şey yakıldı, külleri savruldu. Yenileri ortaya çıktığında hunharca ezildi.

Çoğunluk, bütün bu süreç boyunca ne yaptı? Sadece kendi yerel, bölgesel, gündelik toplumsal hâkimiyetiyle ilgilendi. Buna bile izin verilmediği zamanlarda sustu, kenara çekildi, devletin hışmını üzerine çekmemeye çalıştı. Gündelik toplumsal hâkimiyetin dayanağı dindi. Dolayısıyla çoğunluğun devletle kapışması hemen sadece din üzerinden yürüdü.

Eğer din bu memlekette bir toplumsal hakimiyet mücadelesinin aracı değil de sahiden dünya ve öte dünya ile, yaratıcı ile ilişkiye, dolayısıyla bu dünyada nasıl yaşanması gerektiğine dair bir inanış, bir kavrayış, bir davranış kılavuzu olsaydı, biz çok daha ahlâklı bir toplum olurduk. Her düzeyde ahlâksızlığı makbul veya kabul edilebilir görmezdik.

1980'lerde, hoyrat ve küstah neoconluğun Türkiye versiyonu yoksulları yok saymayı, vicdanı bir kenara bırakmayı önerdiğinde, ilk defa, bir tür adalet talebiyle dindarlık yanyana geldi. Ama gördüğünüz gibi, ilk ciddi iktidar deneyiyle birlikte, bu ilişki yeniden koptu. Çünkü temeli sağlam değildi. Yetişkinliği, aklının birşeylere ermesi bu tarihlerden sonraya denk gelenler, Cumhuriyet tarihi boyunca dindar çoğunluğun konumu ve işlevi hakkında söylediklerimi haksız bulabilir. Dönüp önyargısızca geçmişe bakmaları lâzım.

Çünkü dindar çoğunluk bütün bu tarih boyunca, her türlü adaletsizliğe, devletin her türlü zulmüne dayanak oldu. Gayrımüslimler sadece yüzyıl başında katledilmediler, sürülmediler, mallarına mülklerine elkonmadı ki; toplu öldürmeler hariç bütün bunlar Cumhuriyet tarihi boyunca devam etti. 6-7 Eylül'de yağma ve tecavüzler için getirilen kamyon kamyon insan neyle motive edilmişti acaba? Ya da hak-adalet talepleriyle yeni yeni filizlenen ve o koşullar içinde Marksizme yönelmiş bir gençlik hareketine saldırtılacak grupların "inandığı" şey neydi? Kürtler, üstelik Müslümanken, gördükleri zulüm, Türk çoğunluk tarafından niye hiç sorun edilmedi? Meselâ 1990'larda, insanlar sokak ortasında üçer beşer öldürülürken niye kimse çıkıp, "Bir dakika, çocuklarımızı savaşa gönderiyorsunuz da, bu neyin savaşı?" demedi? Varlık Vergisiydi, 1960larda Rumların kovulmasıydı, pek çok olay yaşandı ve bunlar çoğunluk tarafından, sessizce izlendi. Herhalde bu sessizlikte, önceki deneylerden ötürü, "bize de düşer" alçaklığının payı olmamıştır. Çünkü talan ve soygundan çoğunluğun nemalandığı pek görülmemiştir. Ama, işte zurna-zırt noktası: O çoğunluğun kendinden saydığı, hiç değilse "bizden biri"ne gidiyor, dediği birileri nemalanmıştır. Bu, kötü bir hayattır. Çoğunluğumuzun, suç sayılması gereken bir nalıncı keseri ideolojisi içerisinde davrandığının kanıtıdır.

Bu kötü hayat içinde, Teşkilat-ı Mahsusa adına, Ege Rumlarının sindirilerek, bıktırılarak kaçırılması harekâtını yürütmüş bir insanın öncülüğünde ve güvencesinde kurulan parti, çoğunluktan, cenneti yeryüzüne indirecek bir mukaddes kuvvet muamelesi görmüştür. Bugün "bu Cumhuriyette esas zulmü dindarlar gördü" masalını güzel güzel işleyenler, zulme karşı "milletimizin değerleri"nin temsilcisi olarak ortaya çıkmış partinin başında Celal Bayarın niye ve nasıl bulunduğunu sorun etmeyişleri, normalden öte, sıkıcı iç karartıcı ve moral bozucudur. Moral bozar, çünkü hakikat korkusunu besler.

Çoğunluğun siyasî davranış karakterini pek hazin biçimde ortaya koyan ise, 27 Mayıs 1960 darbesinden sonra yaşananlardır. Herhalde pek az siyasî lider Adnan Menderes kadar sevilmiştir. Onu astılar. Çıt çıkmadı. Ki, bu çıt, devletle çoğunluk arasındaki sembiyoz durumuna rağmen çıkabilirdi.

Bu alengirli mevzuları ele almak için gazete sütunu doğru mecra mı, bu tür yazıların son paragrafında bundan fena halde kıllanıyorum, ama geç oluyor galiba. Kürt meselesinde, kaçınılmaz olan, atılsa kan dökülmesine kısa sürede son verecek olan, fakat bir türlü atılmayan adımlar bu koşullarda niye atılamıyor, oraya kadar gelecektim hesapta; olmadı.



__________________
"Bir kavme olan kininiz sizi adaletten ayırmasın.."
Yukarı dön Göster adalet's Profil Diğer Mesajlarını Ara: adalet
 
aliaksoy
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 05 subat 2007
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 989
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı aliaksoy

Selam,

Mükemmel bir yazı. Paylaşım için teşekkürler.


__________________
"(Onu size indirdik ki) <Kitap, yalnız bizden önceki iki topluluğa indirildi, biz ise onların okumasından habersizdik (o Kitâpları okuyamıyor, dillerini anlayamıyorduk)> demeyesiniz."(En'am,156)
Yukarı dön Göster aliaksoy's Profil Diğer Mesajlarını Ara: aliaksoy Ziyaret aliaksoy's Ana Sayfa
 

Eğer Bu Konuya Cevap Yazmak İstiyorsanız İlk Önce giriş
Eğer Kayıtlı Bir Kullanıcı Değilseniz İlk Önce Kayıt Olmalısınız

  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats