Yazanlarda |
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Değerli dostum, siz beni anlamasanız da ben sizi anlıyorum. Bir adamın ilişkiye girdiği kadın o adamın karısı, eşi, refikası, kadını, metresi, odalığı dostu vs. olabilir. Hangi sıfatla olursa olsun, ilişkiye girdiği o kadından adamın bir çocuğu olur, olabilir.. Meşru gayri meşru ilişki olmuş, fark etmez, o çocuk o adamın çocuğudur. Sonuçta bunların hepsi de "eş" anlamına geliyorlar. Orada sahibe kelimesinin kullanılmış olmasının, şayet varsa bir hikmeti, bu kelimenin örneğinizdeki "dost" kelimesi gibi eşten daha kapsamlı olmasındandır, belki! Türkçede kadın için de erkek için de "dost" kelimesini kullanırız. "Dostu" demekle kadının mı, erkeğin mi kast edildiği sözün akışından anlarız. Arapçada ise sahibi deyice erkek dostu, sahibesi deyince de kadın dostu olduğunu kelimenin yapısından anlarız. Ayet Allah için her hangi bir dosttan bahsetmiyor. Sahibe kadındır, kadından bir dosttur. Bunun başka da lamı cimi yoktur. Sahibe kelimesi kuranda iki defa Allah'ın eşi için kullanılmıştır. O ayetlerde deniyor ki; iddia ettikleri gibi Allah'ın bir oğlu olacaksa O'nun bir de ilişkide bulunduğu bir kadını olmalıdır. "Nerden O'nun bir oğlu olabilir, olamaz. O'nun bir oğlu olabilmesi için bir de O'nun bir eşi/dostu, karısı olmalıdır. "Halbuki Allah ne bir çocuk ne de bir eş/dost edinmiştir." Bu sahibe kelimesi, bakın Kuran'da Allah'tan başka her hangi bir adam için de kullanılmıştır. Orada da eş anlamında; adamın eşi/karısı anlamınadır bu sahibe kelimesi. 70/12 ve 80/36'daki "sahibetihî"ye de "karısı/eşi demişler. Siz buna ne diyorsunuz ya da ne düşünüyorsunuz? Karısı olamaz mı diyorsunuz, ne diyorsunuz?
|
Yukarı dön |
|
|
efrayim58 Uzman Uye
Katılma Tarihi: 13 subat 2007 Gönderilenler: 1098
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Efrayim,
Sevgili hanif06,
Karısı olamaz mı diyorsunuz, ne diyorsunuz? Demişsiniz.
Öbür dünyada bahsedilen eşler için, hiç 'imrea' kullanılmış
mı? Bu sorunun cevabı bizi ortak noktada buluşturur
zannederim.
Sevgi ile,
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Sevgili Efrayim,
"Öbür dünyada bahsedilen eşler için, hiç 'imrea' kullanılmış
mı?"
diyorsunuz. "Öbür dünya" ile ne alakası var; "o gün" öbür dünya mıdır? "O günü onlar uzak (gelmez) görüyorlar ama biz onu yakın görüyoruz."
Adamı tehdit ediyorsun; "sen bekle nasıl olsa öbür dünya var" diyorsun. Böyle tehdit olur mu? Bu acizliğinizin ifadesi olur. Güçlüysen: "Gününü gösteririm ben sana, sen uzak zannet, o gün gelince görürsün..." dersin.
|
Yukarı dön |
|
|
efrayim58 Uzman Uye
Katılma Tarihi: 13 subat 2007 Gönderilenler: 1098
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Efrayim,
Sevgili hanif06,
İfade etmekte güçlüğüm oldu herhalde.Kitabımızda,4
yerden
bahsediliyor.Arş,yer ve gök,bir de kıyamet sonraki
yaşamlar.Arş,gök ve kıyamet sonraki yaşamlarda bu 4
'eş' isminden bahsedilirken,yani sahibe,imrea,huri ve
zevc'den sadece imrea kullanılmamış.Bir tek ayette bile
geçmiyor.
Bunun sebebini' tesaadüf' veya 'ne fark eder' diye
geçiştirebilir miyiz?
Sevgi ile,
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
"Kitabımızda,4
yerden
bahsediliyor.Arş,yer ve gök,bir de kıyamet sonraki
yaşamlar.Arş,gök ve kıyamet sonraki yaşamlarda..."
Sevgili Efrayim, ben o kadar zeki değilim. "4 yer" ve "sonraki yaşamlar"la ne demek istediğinizi anlayamadım. Arş, yer, gök ve kıyamet için yaşam yerleri mi diyorsunuz? Arş, gök ve kıyametin sonraki yani dünya yaşamından sonraki yaşam yerleri olduğunu mu söylüyorsunuz?
|
Yukarı dön |
|
|
efrayim58 Uzman Uye
Katılma Tarihi: 13 subat 2007 Gönderilenler: 1098
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Efrayim,
Sevgili hanif06,
Anlaşılmayacak bir şey yok sanırım.Yer ve gök
malum.Kıyamet sonraki yaşam(cennet ve cehennem)ve
arş.kuranda yer alan bilemediğimiz 3 yer adı.
Gerçekten sizin Rabbiniz, altı günde gökleri ve yeri
yaratan, sonra arşa istiva eden Allah'tır…" (Araf Suresi,
54)
Bu bahsedilen yerlerde,yer hariç hiçbirinde 'imrea'
kullanılmamış.Acaba yanılıyor muyum?
Sevgi ile.
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Sahibeden geçtik yeniden imraeye geri döndük.
İmrae, kadın, karı, zevç, eş anlamına olup tekildir. Kendinden yapılmış bir çoğulu yoktur, çoğulu nisâ'dır. İmrae, kadın zevç ile aynı manayı taşır ve kuranda adamın karısı anlamında gelmiştir hep. Kafayı neden bu kadar bu imraeye taktığını hala anlamış değilim.
Sadece imrae değil, nisâ da zevç de sahibe de ahiretle birlikte gelmemişler.
Yukarıdaki mesajınız yanlışlarla dolu bana göre.
Kıyamet sonraki yaşam mıdır hep, ne kadar sonra?
Cennet cehennem ve arş birer yer midir? Hele ki arşa nasıl yer dersin? Cennet ve cehennemin ne olduğu ile ilgili farklı bir takım yorumlar yapılabilir. Bu konuda ciddi çalışmalar, araştırmalar yapılmalıdır.
|
Yukarı dön |
|
|
efrayim58 Uzman Uye
Katılma Tarihi: 13 subat 2007 Gönderilenler: 1098
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Efrayim,
Sevgili hanif06 dost,
Kıyamet sonraki yaşam mıdır?Demişsiniz.Kıyamet sonraki
yaşamı,Allah söylüyor.
Cennet,cehennem ve arş birer yer midir? Hele ki arşa
nasıl yer dersin?Demişsiniz.Ayrı ayrı yer olamaz mı?
Dikkat ederseniz ben de 'bilemediğimiz' demişim,iddia
etmiyorum.
Sahibeden geçtik yeniden imraeye geri döndük.
Demişsiniz.Geri dönüldüğü filan yok. Sahibetun,zevc,huri
imrea hepsi aynı manada olduğu halde, Sahibetun,
zevc,huri isimleri 'yer'dışında kullanılmaktayken, imrea
yerdeki eşlerde kullanılıyor. Zevc ise, Adem'de ve açık
seçik ismi belli erkeklerin eşleri için kullanılıyor.
Bütün bunlar sizi düşünmeye sevk etmiyor mu?
Sevgi ile,
|
Yukarı dön |
|
|
Guests Guest Group
Katılma Tarihi: 01 ekim 2003 Gönderilenler: -259
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
"Sahibetun,zevc,huri
imrea hepsi aynı manada olduğu halde, Sahibetun,
zevc,huri isimleri 'yer'dışında kullanılmaktayken, imrea
yerdeki eşlerde kullanılıyor. Zevc ise, Adem'de ve açık
seçik ismi belli erkeklerin eşleri için kullanılıyor.
Bütün bunlar sizi düşünmeye sevk etmiyor mu?"
Bir önceki mesajda da söylediğim gibi, zevç de sahibe de imrae gibi yerdekilerde kullanılıyor.
"Zevc ise, Adem'de ve açık
seçik ismi belli erkeklerin eşleri için kullanılıyor." diyorsunuz ki doğru değildir. Bakın: '/102, 4/20, 2/230, 4/1, 7/189, 39/6, 58/1. "Âdem" şeklinde yazdığınız adem ismi özel isim değildir. İmrae de sadece ismi açık seçik belli şahısların eşleri için kullanılmamış, belirsiz olarak da kullanılmış (Bak: 4/12, 128, 27/23, 33/50, 2/282, 28/23).
"Bütün bunlar sizi düşünmeye sevk etmiyor mu?" diyorsunuz. Bütün bunlar beni ne diye düşündürsün? Bu Arap dilidir. Arap bütün bu kelimeleri ve daha başka kelimeleri de eş anlamında kullanıyor. Dilimizde de biz buna benzer bir çok kelime kullanıyoruz. Birisi bu kelimelerden her hangi birini kullanırken bu kelimeyi niçin kullandı diye bir hikmet arayışına girmiyoruz.
Daha önce sormuştum benzer bir soruyu: Siz Allah'ın kelimeler ürettiğini, kelimelere Arapların bilmediği anlamlar yüklediğini ve kelimelerle bizzat konuştuğunu mu söylüyorsunuz?
|
Yukarı dön |
|
|
efrayim58 Uzman Uye
Katılma Tarihi: 13 subat 2007 Gönderilenler: 1098
|
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Efrayim,
Sevgili hanif06,
Ben öğrenmeye kendimi adamış bir fakirim.Sizi
zorladığımı biliyorum ama engin arapçayı bilenle bilmeyen
bir olur mu?
ZUMER 39-6 ayetindeki 'zevc' konusunu açıklayabilir
misiniz?
Sevgi ile,
|
Yukarı dön |
|
|
|
|