Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
·
26/10/2013 22:23
Sam Ismail
Adian
traditional
anlamda bir müslüman değilim demek istedim
gerçekte
kimsedeğil
quran
açısından bakıldığı zaman "yararlı olan, kendisine ve başkalarına zarar
vermeyen" kişinin adıdır müslüman, bu herkes olabilir
theology
çerçevesinde bir "müslümanlık"tan sözetmek mümkün değil
·
26/10/2013 22:24
Sabır Deryası
Evet,
müslüman çok ama islam bir tane ve herkes kendi kapasitesine göre bir islam
aşgısına sahip
Algısına
·
26/10/2013 22:25
Sam Ismail
Adian
inneddine
indellaihi-l islam = evrensel düzenin adıdır barış düzeni
aslında bu
kavrama göre, kimse islamcı da olamaz, dindar yahut dinci de olamaz
·
26/10/2013 22:26
Sabır Deryası
İslamın
yararlı olan ve kendisi ve başkasına zarar vermeyen kişi olduğu tanımınıza
katılamayacağım
·
26/10/2013 22:26
Sam Ismail
Adian
elbette
katılmak zorunda değilsiniz
bu bizim
qurandan çıkarımımız
yahudiler
nasraniler ve sabiiler ve diğerleri
salih
amel=faydalı işler yapanlar ve sonuçlarından emin olanlar için korku yoktur
·
26/10/2013 22:27
Sabır Deryası
İslam,
yararlı ve kendisi ile çevresine zarar vermeyen birey ve toplumları
hedeflemekle birlikte böyle olan her şahıs ve toplumu müslüman olarak
nitelemediği de bir gerçek
·
26/10/2013 22:27
Sam Ismail
Adian
örneğin?
·
26/10/2013 22:28
Sabır Deryası
Hristyanlardan
öylesi vardır ki
Külçe altın
bıraksan
Güzellikle
iade eder
Öylesi de
vardır ki sen tepesine binmedikçe vermez
İlk tip
kendisine ve çevresine zarar vermeyen bir tip ama müslüman değil
·
26/10/2013 22:29
Sam Ismail
Adian
ayetin
çerçevesini çizdiği şey "barış gönüllüsü" olandır
zarar
vermeyen kendisine ve çevresine
kim olursa
olsun, hangi topluluğa veya yaşam kkültürüne mensup olursa olsun onun adı
müslümandır
böyle
tanımlıyor
bunun
dışında hukuki anlamda hata yapanlar için yaptırımlar söz konusudur
ama evrensel
hukukun temel kuralı şudur: masumiyet esastır
dolayısıyla
insanları bir hata yapmadıkça hukuk önünde de masum kabul etmelisiniz, kaldı ki
hatalar da kalıcı değildir, düzeltilebilir şeylerdir
·
26/10/2013 22:32
Sabır Deryası
Hayır
Müşriklerden
savaşanlar vardır
Antlaşma
yapılanlar vardor
·
26/10/2013 22:32
Sam Ismail
Adian
olabilir
·
26/10/2013 22:32
Sabır Deryası
Onların
savaşmıyor oluşu müslüman olduklarını göstermez
·
26/10/2013 22:33
Sam Ismail
Adian
elbete
göstermez olmadıklarını da göstermez
ancak burada
da önemli bir ayrıntıya dikkat etmek gerekir
·
26/10/2013 22:33
Sabır Deryası
Müslüman
allahın getirdiklerine teslim olan,kabul eden,iman eden kişidir
·
26/10/2013 22:33
Sam Ismail
Adian
devlet
seküler bir yapıdır, islam devleti diye bir sınırlama yapılamaz
·
26/10/2013
22:33
Sabır Deryası
Olmadıklarını
gösterir
Çünkü
müslüman değildirler müşriktirler
·
26/10/2013 22:34
Sam Ismail
Adian
dolayısıyla
devlet egemenliği altında veya sınırları içerisinde anlaşmaya yani anayasa
bağlı olan herkesin hakları vardır, bunlar müşrik de olabilir münafık da kafir
de
evt adı
üstünda müşrik, ama elimizde müşrikmetre yok
·
26/10/2013 22:34
Sabır Deryası
Allaha eş
koşan,üçleyen biri müslüman değildir
·
26/10/2013 22:34
Sam Ismail
Adian
Ah bu konuda
Türkiyeli algılarına katılmak kolay değil
Allah
kavramı çok tartışılıyor, her fırsatta herkes bütün varsayımlarını bu kavrama
dayandırıyor
ama bu
kelimenin kendisinin bir tanımı yok
·
26/10/2013 22:35
Sabır Deryası
Müslüman
olmayan birine hak hukuk çerçevesinde davranmak başka şey bir öğretiyi
benimsemek ayrı şey
·
26/10/2013 22:35
Sam Ismail
Adian
kaldı ki
yine qur'an a göre şirk, Allah'a koşulamaz
·
26/10/2013 22:36
Sabır Deryası
Kavramların
çerçevesini çizebilsek
Şirk,Allaha
ait bir sıfatı onunla beraber bir başkasına veya başka şeye atfetmek
·
26/10/2013 22:37
Sam Ismail
Adian
qur'an da
şirk kavramı bir tek şeye atfen kullanılır
o da RAB dir
uşriku
rabbekim
ifadesini
kullanır
ALLAh
kelimesi söz konusu olduğunda Me'allahi der
ama burada
şirk kelimesi yoktur
Rab Allah
mıdır?
yine quran
dan bakarsak hayır değildir
min
dünillahi rabbekim
dün= en
üstün bir altı, piramidin tepe noktasının altı
demek ki Rab
bir otoritedir ama ALlah değildir
daha basit
bir açıdan bakacak olursak: Peygamber mekkelileri quran a davet ettiğinde,
öğretiyi onlarla paylaştığında onlar şöyle demişlerdi: sen ne söylüyorsun, biz
zaten bunları biliyoruz ve inanıyoruz. Biz Hanif din üzerindeyiz
gerçekten de
böyle idiler, ayetler de bunu kanıtlıyor, peki o zaman sorun neydi?
Mesela
mekkeliler putlarına "emir" yetkisi tanımıyorlardı, yani onları ILAH
olarak da görmüyorlardıw
o halde
sorun neydi?
neden onlara
müşrik dendi?
·
26/10/2013
22:42
Sabır Deryası
Neden?
·
26/10/2013 22:42
Sam Ismail
Adian
Aslında
basit bir nedeni vardı
putları Ilah
olana ulaşmak için bir aracı olarak görüyorlardı
ancak ALLAH
ve ILAH kavramları farklıdır bunu karıştırmamak gerek
Allah
kelimesi sadece bir işaret zamiri iken ILAH isim olarak ışığın kaynağı demektir
Kur'an a
göre ilah Rab'dir Allah değildir
Allah
kelimesi ise sadece bir işaret zamiridir, bir isim veya fiil değildir
·
26/10/2013 22:45
Sabır Deryası
Devam edin
lütfen
·
26/10/2013 22:45
Sam Ismail
Adian
hepsi bu,
Allah'a şirk koşamazsınız
şirk,
otorite yetkisini sizin tanımlamanız demektir
eğer yetkiyi
siz atfediyorsanız bu şirktir
çünkü
yetkilendirmek size ait değil
·
26/10/2013 22:46
Sabır Deryası
Kime ait
·
26/10/2013 22:46
Sam Ismail
Adian
bu iyi soru
geleneğin
dışına çıkarsak eğer, ALLAH kavramı ile işaret edilen doğal süreçlere aittir
yani
mutlaktır
·
26/10/2013 22:47
Sabır Deryası
Allah
dediğimiz şey doğal süreçler midir
·
26/10/2013 22:47
Sam Ismail
Adian
Allah
dediğiniz "şey" değildir
bir varlık
değildir
quran a
dikkatle baktığınız zaman, bu kavramlarla doğal süreçlere atıf yapılır
__________________ Gideni az olan yoldan gidin (İncil)
Yeryüzünde yaşayanların çoğunluğuna uyarsan seni Allah'ın yolundan saptırırlar (Kur-an)
|