Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Sam Ismail
Adian
Allah
sözcüğünün etimolojisine ihtiyaç yoktur, Allah kelimesinin bir işaret zamiri
olduğu konusu hemen hemen üzerinde mutaabık olunan bir meseledir. ki zaten
gramer açısından da öyledir.
Bu konuyla
ilgili Elmalı da zannediyorum bazı bilgiler var.
burada
karıştırılan konu, ALLAH ve ILAH kavramlarıdır
kimileri
tevil etmeye çalışmaktadır, mesela el-ilah kelimesinden geldiğini söylemeye
gayret etmektedir ancak gramer açısından bu mümkün değildir.
neticede bir
işaret zamirinin etimolojisine gerek yoktur.
burada belki
ILAH kavramını sorgulayabilirsiniz, ki kur'an zaten ALLAH sizin ilahınızdır
demez.
sizin
ilahınız rabbinizdir der
veya onunla
birlikte ilahlar edinmeyiniz der.
ilah
kelimesi ortadoğu medeniyetlerinin hemen hepsinde kullanılan bir kelimedir
ibranicede ve aakkadca da da aynı kelime var
bununla
birlikte, ikinci dikkat edilmesi gereken mesele, RAB veya geleneğin tanımıyla
RUBUBIYEt (Rab, Rahman, Malik) Allaah'tır varsayımıdır.
·
30/10/2013
16:32
Sam Ismail
Adian
Kur'an da
kullanılış şekillerine bakıldığında bu da mümkün değildir. Mesela, RAB'bi
tanımlarken "min dünillahi" der. DÜN, piramidin en üst tepesinin bir
altı, yanı veya yakını anlamına gelen bir kelimedir. Şimidi, ALLAH'ı bir varlık
kabul edersek (faraza) bu durumda Min Dün-illahi ifadesini şöyle çevirmemiz
gerekir: Allah'ın yakınından sizin rabbiniz (min dünillahi rabbekum)
·
30/10/2013
16:33
Sam Ismail
Adian
mesela bu
ifadede min kelimesi kullanılır, bu bir zarftır ve "bağz" için
kullanılır. (Harf-i cer denir) bir bütünün küçük bir parçasını anlatmak
istediğinizde kullanırsınız. Onun Dün'i, yani yanı yakınının tamamı da RAB
değildir, küçük bir kısmını işgal edendir.
şöyle örnek
verelim, mesela ve caalna min-el mai, ifadesi (biz herşede hayatı suyun bir
özelliğinden geliştirdik) burada Min kelimesi suyun tamamını kapsamadığını,
yani geliştirmenin suyla ilgili değil, suyun niteliklerinden biri ilee ilgili
olduğunu anlamamızı sağlar.
Gelelim
Allah kelimesinin kullanımına
·
30/10/2013
16:36
Sam Ismail
Adian
Her şeyden
önce Allah bir varlık mıdır sorusunun ceabını kur'an da bulmanız gerekir ki bu
mümkün değil. Bu konudaaki söylentilerin tamamı kişisel yorumlardan başka bir
şey değil. Insanlar böyle inanmak istedikleri için yorumlarını da böyle
yaparlar. Bu yorum gerçekte Pagan inanışından gelir, brahmaanizmin tanrısı şiva
ve onun da tanrısı olan ra
·
30/10/2013
16:36
Sam Ismail
Adian
tek bir
tanrı, en büyük kapsayıcı, her şeyin üstünde olan
islamcı
anlayışta da bu vardır benzer inanışlar. farklı değil. tamamen yorum.
Mesela ihlas
suresinin birinci ayetinde "kul huvellahu ahad" der. buradaki ahad
kelimesine yorumcular "biricik" gibi bir anlam verirken, aynı surenin
son ayetine bakıldığında orada da aynı kelime kullanılıyor olmasına rağmen aynı
kelimeye HİÇLİK anlamı verirler. çok ilginçtir.
çünkü son
ayette ALLAH kelimesi yoktur. atmak kolaydır onlara göre, ama asıl attıkları
birinci ayete verdikleri anlamla ilgilidir.
Eğer Allah
varlık değilse o zaman nedir sorusunun cevabını bulmalısınız. Bir kere Bozunan,
değişken, stabil olmayan fiziksel bir evrende mükemmel bir varlığın barındığını
varsaymak, olağanüstü bir aptallıktır.
Hem Tanrı
mükemmeldir, sonsuzduur, öncesizdir diyeceksiniz, sonra döneceksiniz, bozunan
bir evrende varlık sayacaksınız, sayılarla ifade etmeye kalkacaksınız.... Bu
herşeyden önce, TANRI kavramına yüklenen anlam gereği, ALLAH ile dalga
geçmekten başka bir şey olmaz.
bir kere
tutarlı ve mantıklı olmak lazım. bir şey sonsuz ise sayılamaz. Sonsuz olan bir
şeye bir tanedir diyemezsiniz.
Sonsuz
sayılabilir değildir.
veya,
öncesiz, olan bir şeye vardır da diyemezsiniz.
Bu yorumlar
o kadar ileri gitmiştir ki, mükemmel bir varlık olarak tanımlanan Tanrı,
kainatta BEDEN BULMUŞTUR gibi inanılmaz yaklaşımların ortaya çıkmasına neden
olmuştur.
Mükemmel bir
varlığın, mükemmel olmayan, kaotik bir bedene sahip olması nasıl düşünülebilir?
Kur'an a
baktığımız zaman, ALLAH kavramı, her zaman ve kesinlikle DOĞAL SÜREÇLERE atıfla
kullanılır.
Mesela
nerede kullanılır, ÜRETİM öncesinde,
mesela
nerede kullanılır, İŞİTME ile ilgili olarak
açalım bunu:
Kim işidir? Size göre bir varlık, bir beşer hayvan veya organizma işitir
ama hayır,
kainatta her şey işitir, bu bir mekanizmadır ve sizin yaptığınız eylemler her
şekilde kaydedilir. işitilir
bunun
nasıllığı da anlatılır. yani bu iş için melekleer de yoktur ortalıkta, tamamen
doğal bir süreç doğal bir yöntemdir bu.
eğer sizin
yaptıklarınız eylemleriniz kaydedilebiliyor ise, aynı zamanda okunabilir,
görülebilir bir şeydir de.
Siz buna
işitir diyebilirsiniz, görür de diyebilirsiniz
Ama sizi
işiten ve gören gerçekte doğal bir sürecin tanımından başka bir şey değildir.
Allah
kavramına atfedilen sıfatlar da kur'an ile ilgili değildir. Bu herkesi
yanıltmaktadır. Bu mesele tamamen bir hadisten çıkmıştır ve zamanla kutsal hale
gelmiştir.
Kur'an da
arap diline ait kullanılmayan kelime neredeyse yoktur. Başka dillerden
kelimeler de vardır, siz bu kelimeleri alıp dilediğiniz yorumları
yapabilirsiniz. İstediğiniz kadar atabilirsiniz
Mesela
yaratılış süreciyle ilgili üç tane ayet vardır, bir ara size yazarım ayetleri
sırasıyla,
Yeri ve göğü altı günde Yarattı (allah kelimesine atfen) sonra Yeri ve göğü
Rahman yarattı ve sonra arş'a istiva etti. sonra yerleri ve gökleri rabbiniz
yarttı
birinci
ayet, ikincisiyle açıklanmış olur. Gerçekte doğal bir sürecin müdahale edilerek
şekillendirildiği açıklanmış olur. Rahman Allah ise, yorulmuşmuydu ki Arş'a
istiva etti? yerleşti istirahate çekildi?
böyle bir
saçmalık olabilir mi?
Mesela size
soralım, sizin inandığınız TANRI sböyle bir TANRI olabilir mi?
__________________ Gideni az olan yoldan gidin (İncil)
Yeryüzünde yaşayanların çoğunluğuna uyarsan seni Allah'ın yolundan saptırırlar (Kur-an)
|