Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
öncelikle iman buhari tirmizi gibi çok değerli ve mübarek HADİS ALİMİLERİ ni birakip buradaki ne üdüğü belirsiz kim oldugu BİLE belli olmayan ne işle meşguldur islam bilgisi ve tasavvuf ehlimi değilmi kimdir necidir dindarmıdır değilmidir kısacası hiç bir bilgi olmaksızın bir kaç tane internet forum aliminin yazdıklarına inanmayı kabul etmez. bu 1.
2. ise muhallak ta olan hadisleri gözlere sokarak diğer hadislerinde yanlış ve sabit olmadığını zihinlere gizliden aşılama gibi azaplı ve elem bir çaba içersine girmek aklı başında ehli kitap bir müslümanın uğraşacağı iş değildir.
3. ise bizim kuranımız var peygamberlerin hadislerine ihtiyacımız yok diye yeni bir din yada dinden çıkarma çabasına girmek aklı kullanmamak veya kullanamamak le alakalıdır.
4.ise hadislerde şüpheli görünen bazı konuları eleştirmek yalnızca ehli olan kişilerin yani büyük alimlerin branşıdır.ne ve kim oldugu bilinmeyen forum yazarlarının değil !!!!
5.ise imanı futbol takımları gibi değiştirilebilen bir kavram olarak görmenin ve görenin yapacağı işlerdir bunlar.
6.hadis alimlerinin maneviyat aleminde makam sahibi olduklarını kabullenememenin verdiği hazımsızlıktır bu.
şeriat gelecek bu gibi şeyler ve bu gibi kimseler YOK OLACAK !
SAYGILAR HEMDE KUCAK DOLUSU.
__________________ şeriat gelecek 4 gözle bekliyoruz !
Katılma Tarihi: 15 ekim 2010 Yer: Turkiye Gönderilenler: 23
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Hakkani kardeşim
yazdıklarının üslubuna bakılırsa sen de pek allame değilsin bu konularda bu 1.
2.si Kur'an da defalarca aklı kullanmamız emredilir.Aklını kullanabilen herkes eleştiri yapabilir.
3.sü mübarek denilen bu zatlara saygılıyız ama bu onları haşa hatasız eleştiri üstü yapmaz. Bu bilimsel bir yaklaşım da değildir.Gerici bir zihniyettir.
4.sü Şeriat=Din gibi bir yaklaşım baştan Kur'ana aykırıdır.1000 yıllık arap ırkçılığı ile yoğrulmuş, cahiliyye dönemi adetlerinin hortlatıldığı, akılcılıktan uzak çağdışı örf ve adetleri din diye yutturulduğu Şeriat diye bir yönetimin gelmesini arzulamak ise Kur'an mantığını hiç anlamamanın da bir göstergesidir.Kur'an da"Örf ile emret." emri vardır. Her millet kendi örf adet ve yapısıyla çağa uygun yönetilir.Kur'ana uygun olan da budur.Kitapta devlet yönetimiyle ilgili bir ayet de yoktur.Buna rağmen birileri çıkıp da 1000 yıllık arapların kendi yerel kanunları ile yönetilmek istiyorsa bu onun bileceği iş. Ama din budur derse apaçık bir yanlışa düşer.
Kur'an ve O'na tabi olanlar oldukça Şeriat falan da gelmeyecek bu ülkeye..İmam-ı Azam'ın dediği gibi "Onlar adamsa biz de adamız, kendi içtihatımızı kendimiz yaparız.".Hak gözeten, doğruluktan yana olan her rejim Kur'anidir..
Selamlarla
__________________ "Resulullah'a uymak, O'na isnat edilen yalanlara uymak demek değildir"
Selam. Hakkani soruyorum sana kim bu büyük alimler????? Kimler bunu alim yapmış?????? Benim yada başkalarının alim olmadığını nereden biliyorsun????? Alim ne demek(Kurandaki tanımı)??????? Bunların hepsi sadece toplumun çoğu kesiminin benimsediği kişilerdir. Bu kişilerin doğru olduğunu göstermez. Düşünki sen hristiyan bir ülkede yada yahudi bir ülkede doğdun. O zaman kendi mantığınla dicektinki şu şu alim papazlar şöyle diyo, şu şu alim hahamlar şöyle diyo. Sonrada onlardan başka görüş sahibi olan kişilere diyecektin ki: senin bu konuları konuşmak ne hattine o konuları ancak alimler(papazlar, hahamlar...) konuşur, onların branşıdır diyecektin. Peygamberimizin sünneti diyosunuz. Birde tersden düşünün, sizce hristiyanlar isanın sünneti şöyledir böylerdir demiyo mu???? Hangisi doğru???? Ancak Kitapta yazılanlar doğrudur. Aksi takdirde dinler arasında çok büyük bir sosyolojik çelişki vardır ve insan nerde doğarsa o dine bağımlı hale kalır.
Katılma Tarihi: 15 ekim 2010 Yer: Turkiye Gönderilenler: 23
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Düşünür72,
Dediklerine katılıyorum. Benim kafamı karıştıran Hakkani arkadaşın Şeriat gelecek ve hepsi yok olacak sözü..Şeriat=Din midir ?..İnsanlar şeriat deyince Kur'anın hükümlerini mi algılıyorlar ?..Şeriatın tam tanımı nedir ?
Selamlar
__________________ "Resulullah'a uymak, O'na isnat edilen yalanlara uymak demek değildir"
Selam. Bana göre şeriat diye birşey yoktur. Şeriat sadece, çoğu dinci takılan tayfanın, dini yanlış anlamaları sonucu oluşan kurallardır. Yani bu kurallara şeriat diyip ortalığı karıştırmanın bir anlamı yok. Bu yönetim şeklide bir şeriattır sonuç olarak başka bir açıdan bakarsak. Önemli olan bir yönetim biçiminde belli bir kesimin diğer bir kesim üzerinde baskın olarak, diğer kesimin hakkını yemesini önlemek olmalıdır. Kuranda zaten bunu emreder. Şimdi sen kalk. Zina yapan adama(inançsız) yüz kırbaç vur. Olur mu böyle bişey adam zaten inanmıyo. Olayın senle bi alakası yoksa sanane. Gidip o adama sen yüz kırbaç vurursan Kurana göre günah işlemiş olursun. Yani şeriat olayı veya kuralları sadece inanan kesimi kapsar ve diğer kesimide demokratik bir biçimde onlarıda kendi konumunda hak vererek yönetmemiz gerekir. Bence en doğru şeriat ve yönetim biçimide budur. Ayrıca, Türk dil kurumuna baktım şeriat:Kur'an'daki ayetlere, Hz. Muhammed'in sözlerine dayanan İslam kanunu, İslam hukuku. Ama şeriat bildiğim kadarıyla yönetim biçimi demektir. Çünkü yanlış hatırlamıyorsam Kuranda Allahın şeriatı gibi sözler bulunmaktadır. Allahın şeriatı vardır.Din=Şeriatı emreder.Ama dediğim gibi bunun anlamı sen inanmıyan kişileri kendi kanunlarınla yargılayamazsın, kendi aramızdaki adaleti sağlamak içindir.
Selam. Bu arada ilk cümlemde belirtiğim: Bana göre şeriat diye birşey yoktur. Cümlesinde günümüzde anlaşılan şeriat diye birşey yoktur anlamında yazdım.
Şeriat Kuranda vardır. Kurandaki şeriat bana göre hukukun üstünlüğü prensibidir. Bir ülkenin kanunlarının herkes karşısında eşit kullanılmasıdır. Adelet önünde ülkenin en fakiri ile ülkenin en zengininin aynı kefeye konması demektir.
Yani bizde olmayan birşeydir. Bu bakımdan Kurandaki islam yaşanmaya ve şartlar eşitlenmeye hakim ve savcılar vicdanlarını dinlemeye başladıklarında gerçekleşecektir.
Zorba ve zalimlik başkalarına din adına zülüm yapmak şeriat degildir. Şimdilerde böyle algılanıyor ve bu getirilmeye çalışılıyor.
MAİDE 48: Sana daha evvelki Kitabı doğrulamak, O nu korumak üzere Hak olarak Kur'anı gönderdik. Artık aralarında Allah'ın indirdiği ile hükmet. Sana gelen gerçeği bırakıpta onların arzularına uyma! Ey ümmetler; her birinize bir şeriat bir yol verdik. Allah dileseydi sizleri tek bir ümmet yapardı. Size verdiği şeriatlerde sizleri deniyor. Öyle ise iyi işlerde biri birinizle yarışın. Hepinizin dönüşü Allah'adır. Size ayrılığa düştüğünüz şeylerde gerçeği O söyleyecektir.
CASİYE 18: Sonra da seni Din konusunda bir şeriat sahibi kıldık. Sen O na uy. Bilmeyenlerin isteklerine uyma.
Değerli Kardeşlerim!
hepimizin farkında olmayarak başlangıç cümlesi olarak giriş yaptığımız sözcük " BANA GÖRE" Dini görüşlerimizi ifadede pekde uygun olmayan, olmadığına şahsen iman ettiğim bir ifadedir. Din Allah'ındır dolayısıyla Dini hükümler Bırakın sana bana Peygambere görede olamaz ZÜMER 1-2-3, Ayetlerinde Allah'ın Peygamberine emrindeki gibi Allah'a ait olması gerekir. ŞERİAT kelime manası olarak İlâhi Kaynaktan Peygamberler vasıtası ile uyulması ve yaşanması için Kuralların ve emirlerin Tebliğ edildiği Kitaplar. Tevrat, İncil. Kur'an Şeriati denir. Hepinize selamlar ve sevgiler..
__________________ En iyi bildiğim, bilgi ; Hiç bir şey bilmediğimdir.
Selam. Bana göre ifadesini kullanmamdaki neden Kurandan veya diğer kitap ve kaynaklardan anladığımdır. Yani işin özü: yanlış anlamış olabilirim, beni düzeltebilirsiniz anlamındadır.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma