Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
Selam Zozan
Son yazdıklarına göre,sende tarıkatlara ve bidatlara karşısın ve Kuran dışında beşeri hükümlere Allah hükmü gibi bakmıyorsun o zaman buna atıf yaptığım sözleri geri alıyorum.Cihad ve cizye anlayışında yobazlar gibi Yahudi ve Hiristiyanlara saldırıp yurtlarından çıkartalım cizye alalım da demiyorsun,güzel aramıza hoşgeldin kardeşim...
O zaman namaz vakitlerıyle ilgili yazdıklarımı tartışalım cevap beklıyorum...
DİYANETİN 5 VAKİT ÇIKARIMI SİTESİNDEN:
1. Namazların beş vakit oluşu
İslâm'ın beş temel esasından biri olan namaz, günün belli zaman dilimleri içerisinde yerine getirilmesi gereken bir farzdır. Vakit namazın şartlarından biri ve farz olmasının sebebidir. Yüce Allâh Kur'an'da, "ªüphesiz namaz vakitli olarak farz kilindi" (Nisa 4/104) buyurulmaktadır. Bu nedenle, namazların vakitlerinden önce kılınması caiz olmadığı gibi, vaktinden sonraya bırakılması da caiz değildir.
Kur'an-ı Kerim'de beş vakit namazdan söz edilmedigi ileri sürülerek, günde beş vakit namazin farz olmadigini iddia edenler bulunmaktadir. Öncelikle, şunu belirtmek gerekir ki, hadisler olmaksizin Kur'an'ın doğru anlaşılması mümkün değildir. Kur'an'da namaz vakitlerinden açıkça bahsedilmediği gibi, nasıl kılınacağı da bildirilmemiştir. Namazın nasıl kılınacağını ancak hadislerden öğrenebiliriz. Aynı şekilde namazların vakitleri de Hz. Peygamber tarafından gösterilmiştir:
Cebrâil (a.s) Hz. Peygamber'e gelerek namazı bir defa ilk vakitlerinde, bir defa da son vakitlerinde kıldırarak namazın vakitlerini göstermiştir (Müslim, Salât, 138). Hz. Peygamber de ashabına bu vakitleri bildirilmiştir (Müslim, Mesacid ve Mevâdiu's-Salât, 138). Asr-ı saadetten günümüze kadar da namaz vakitleri 5 olarak kabul edilmiş ve öylece kılınmıştır. Namaz vakitlerinin bundan aşağı olduğunu söyleyen çıkmamıştır.
Diğer taraftan, namazla ilgili Kur'an ayetleri bir bütün olarak ele alındığında, beş vakte işaret edildiği görülür. "Namazlara ve orta namaza devam edin. Allah'a saygı ve bağlılık içinde namaz kılın." (Bakara 2/238) ayetinde namazlardan ve orta namazından bahsedilmektedir. Namazlar çoğuldur, bu nedenle en az üç vakit olması gerekir. Ayrıca bir de orta namazından bahsediliyor dolayısıyla en az beş vakit olmalıdır. Belki orta namazının üç vakit içerisine dahil olacağı ileri sürülebilir. Ancak namazla ilgili diğer ayetlere de baktığımızda üç vakitten fazla namaza işaret edildiği görülecektir; orta namazı olabilmesi için de dolayısıyla en az beş vaktin olması gerekir. Şöyle ki, "Güneşin batiya yönelmesinden, gecenin kararmasina kadar (belli vakitlerde) namaz kil; bir de sabah vaktinde namaz kil. Çünkü sabah namazi şahitlidir." (İsra 17/78) ve "Haydi siz, akşama ulaştiginizda (akşam ve yatsi vaktinde) sabaha kavuştugunuzda, gündüzün sonunda ve ögle vaktine eriştiginizde Allah' tesbih edin (namaz kilin). Göklerde ve yerde hamd O'na mahsustur." (Rum 30/17-18) ayetlerinde açık olarak dört vakitten bahsedilmektedir.
2. Namazların Cem'i (Birleştirilerek Kilinmasi)
Belirli şartlari taşiyan her Müslüman'a günde beş vakit namaz farzdir. Her namaz kendi vakti içinde edâ edilmek üzere farz kilinmiºtir. Nitekim Kur'an-ı Kerim'de : "Namaz, müminler üzerine belli vakitlerde edâ edilmek üzere farz kılınmıştır" (Nisa Suresi, ayet 103) buyurulmaktadır. Bu itibarla normal şartlar içinde her namazın vaktinde kılınması gerekir.
Hanefi mezhebine göre hac mevsiminde arefe günü Arafat ve Müzdelife'nin dışında hiçbir yerde namazların birleştirilerek kılınması caiz değildir.
Bununla birlikte, Hz. Peygamber'in sahih hadisleri ve uygulamaları dikkate alındığında, yolculuk, hastalık, doktorun ameliyatta bulunması gibi zorunluluk hallerinde öğle ile ikindi, akşam ile yatsı namazları duruma göre takdim veya tehir edilerek birlikte kılınabilir. Birleştirilerek kılındığında, iki namaz arasındaki sünnet namazlar terk edilir; her bir farz için ayrı kamet getirilir.
ORTA NAMAZ YANİ ÖĞLE ANCAK SABAH VE AKŞAMIN ORTASIDIR.BURDA ZORLAMAYLA 4 YAPILMIŞTIR,İKİNDİ ORTA NAMAZ OLMUŞTUR.ÖĞLE NAMAZI GÜNEŞİN EN TEPEDE OLDUĞU GÜNDÜZÜN ZAMAN OLARAK YARISINDAKİ DİKME, ORTA NAMAZ OLMALDIR BAŞKA TÜRLÜ SALATI İKAME OLARAK YANİ NAMAZ OLARAK GEÇTİĞİ YER YOKTUR,KURAN TESBİHLE, HAMDLA VAKİT VERMEZ AÇIKÇA NAMAZ KIL DER, BİNEK ÜSTÜNDE NAMAZI BILE AÇIKÇA ANLATMIŞTIR.
NAMAZ HZ.İBRAHİMDEN BERİ BİLİNİYORDU KILINIŞ VE VAKİTLER OLARAK .ÖĞLE NAMAZI SONRADAN FARZ OLDU ANLAYIŞI YANLIŞTIR,BURDA ÖĞLE NAMAZININ EN ZOR VE HAYIRLI NAMAZ OLDUĞU VURGULANIR Kİ KILDIĞIMIZ CUMA NAMAZLARIDA ÖĞLEYE DENK GELİR VE TİCARETİ BIRAKMAYI GEREKTİRİR.VUSLA KELİMESİNİN BİR DİĞER ANLAMIDA EN HAYIRLI DEMEKTİR.YANİ BURDAKİ 3 SAYISINA ATIF, ÖĞLEYİDE KAPSAYACAK ŞEKİLDEDİR.
DİYANETE GÖRE GÜNDÜZÜN İKİ UCU SADECE İKİNDİDİR OYSA KUŞLUKTA ALINMALIDIR O MANTIKTA YANİ GÜNDÜZÜN İKİ UCUYLA GECENİN GÜNDÜZE YAKIN SAATLERİ FARKLI ZAMANLARSA,İKİNDİ VAKTİ APAYDINLIKTIR NASIL GÜNDÜZ UCU YADA ASIL KELİMESİYLE ETRAFI OLUR?
İKİNDİ VE YATSI VAKTİNİN BELİRLENMESİDE ALİMLERCE TARTIŞMA KONUSU OLMUŞTUR MEZHEPLER KURULURKEN.İSMİYLE AÇIKÇA GEÇENLER FECR,VUSLA,İŞADIR.GERİSİ KURAN'I MEZHEBE UYDURMAYA ÇALIŞMADIR,TAM TERSİ OLMASI GEREKİRKEN...
Dost1 Yazdı:
Hud suresi âyet 114:
“Gündüzün iki tarafında ve gecenin yakın saatlerinde namaz kıl; çünkü iyilikler kötülükleri giderir. Bu, ibret alanlara bir öğüttür.”
Bu âyette de yine Hz. Peygambere, gündüzün iki ucunda ve geceye yakın zamanlarında veya diğer bir kıraate göre geceye yakın bir zamanda namaz kılması emrediliyor.
öğle ve ikindi namazlarının bu âyetlerle farz olduğunu söylemek mümkün değildir. Bu âyetlerde, akşam/ışa, sabah ve gece yarısı namazı olmak üzere üç vakit namaz emredilmektedir.
Gündüzün iki tarafı olayını yanlış yorumladığınız düşüncesindeyim.Çünkü
“Taraf”, “nahiye; yan bölge” demektir. ki eşyanın zatının(herhangi bir şeyin kendisinin) haricindedir. “Masanın iki tarafı” dediğimizde masa ikiye ayrılarak iki parçası ele alınmaz. Masanın sağında solunda neler olduğuna bakılır.
“Taraf” sözcüğünün çoğulu da “etraf” sözcüğü olup Arapça’daki anlamı aynen Türkçe’ye geçmiştir. “Etrafa bakmak”, kişinin vücut derilerine değil “sağdaki, soldaki, öndeki ve arkadaki nesnelere bakmak” demektir. Bu örnekleri “ülkenin etrafı, dünyanın etrafı vs” çoğaltabilirsiniz. “Ay dünyanın etrafında döner dediğinizde “ayın dünyanın dışında; uzayda döndüğünü” söylemiş olursunuz.
Gündüzün iki tarafı da gündüzün kısımları birer parçaları olan “kuşluk ve ikindi” vakitleri değildir. Gündüzün dışında olan “sabah ve akşam” vakitleridir.
|