Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Hasan Akçayın anlatımlarındada açıkladığı üzere söz konusu ayetle emredilenin yetimleri evlendirmek, onları 2.3.veya 3.eş olarak almak değil.Müminler himayesi altında bulunan yetimleri evlendirece,.birer ikişer üçer evlendirilmesi(yani bir mümin bir yetimi veya 2 yetimi veya 3 yetimi evlendirecek buna maddı gücü yetmiyorsa yada adaletli davranamayacaksa bir taneyi evlendirecek.Yani bir kişi bir kadınla evlenmiş olacak ikinci üçüncü dördüncüyle değil.Ortada gelenekçi tefsır gibi yetimleri 2.3.yada 4. eş olarak nikahlamak yok.
Selam Dostlar,nacızane yorumumu daha açmak istıyorum:
Ayrıca belırtmek isterım kı nıkah bır akıddır.Kadın ve erkek karsılıklı esıt haklara sahıptır,ıkısıde bırbırını boşayabılir.Empati yapamayan ve bana sınır yok dıyen bay arkadaşlar kendı karısı baska kocaylada evlenmek isteyınce ne dıyecekler?
Nıkahta esımıze sözleşme olarak saglıkta kötu gunde yanındayım dıye yemın edıyorsak,en ufak sıkılmada sırt dönup yenı kadınlar nıkahlayamayız.Eş almakla ,çorap değiştirmek yada yeni sıfır araba almak arasındaki farkı ayırtetmelıyız.
İslam geldıkten sonra mevcut kurallara uymayan çokeşlılık,carıyelık,eski uvey anne ıle evlılık gıbı durumlar affedılmış devam edebılır izni almıştır,peygamberimızse özel statuyle hımaye amaçlı ve evlatlığı Zeydin eskı esı ılede vahıy sonucu yıne hımaye ve ayrıyetten örfu yıkma amaçlı evlılık yapmıştır,nufusa geçirmedir ve İslamın yayılması,kabıleler arası akrabalık ve kadınların egıtımı yonunden evlılıklerının katkısı olmuştur.O yuzden bu durumlardaki evlılıklerle ılgıl kanıt dıye verilen ayetler (istedığiniz kadar evlenın) olarak kanıt sayılmaz.
Kısaca sözum şu kı kımse Kuran'dan (istedığiniz kadar kadınla evlenın) dıye bır ayet getıremez çunku yoktur,Allah böyle önemli bir konuyu açıkça vahyederdi.Harem kuran ve kadına ise bu hakkı vermeyen anlayış vıcdanı degıl.
Kuranda gecmeyen her sey helaldırde dıyemeyız,boşanmada Kuranda ayrıntılı geçmez diye geleneksel tefsır boşanma hakkını sadece erkeğe vermiştir oysa nıkah akıttır,iki kişilktir. Boşanma gıbı tum haklar çıft taraflıdır,erkeğin sahıp olduğu haklara kadında sahıptır,kadında erkek gıbı boşanmayı talep edebılır aynı sekılde çokeşlılık olmuş olsaydı bu kadınada verılırdı,Allah, erkeklerı , kadınlardan daha çok kayırıp sevmıyor,Allahın hak sistemi böyle bılıne...
Ben Allahın arzusu tekeslılık konusunda Hasan Akçaya yakın duşunuyorum ama sızınde belırttığniz uzere kesın bır emır yok.. Kendısı başörtüsü konusundada çok iyi ve bılgılı bır kadın hakları savunucusu.
Safbilgi kardeşim,
Sanki benim körü körüne kadınlardan yana olduğum için çok karılı evliliği reddettiğim öne sürülmüş. Hayır! Yüce Allah çok eşliliği yasakladığı için reddediyorum.
Eğer uyulan dinde çok kocalı evlilikler yapılıyor olsaydı onu da reddederdim.
Çok karılı evlilik fuhuşçu ulemanın uyduruk dininde kadınların ırzsız bırakıldığını gösteren bir rezalettir; iki yüzlülüktür.
Bakın, çok eşlilikten yana olan erkeklere "Çok eşlilik iyiyse çok kocalılık ta iyidir," diye itiraz edilince şöyle cevap verirler:
Bir adam karısını başka kimselerle paylaşamaz; yoksa boynuzlanır. Adamın koruması gereken bir ırzı var.
Yani?
Bir adam eşini başkalarıyla paylaşınca boynuzlanırmış ama bir kadın eşini başkalarıyla paylaşınca boynuzlanmazmış çünkü adamın ırzı varmış ama kadının ırzı yokmuş... Sevsinler sizin İslam diye yutturduğunuz erkekler klübünüzü.
*
Bu forumda dahi hâlâ "Çok karılı evliliği yasaklayan bir hüküm yok," denebiliyor. El insaf. O rezaletin yasak olduğunu göstermeye bir tek Nûr 32 bile yeter.
Bekarlarınızı evlendirin -Ve enkihu eyame minküm. Nûr 32’deki bu emir, Allah’ın emridir, başka birinin değil. O halde farzdır. Tıpkı O’nun Cumua 9’daki şu emri gibi: "Toplanma günü Allah’ı anmaya koşun!"
Evli olmayanlarınızıevlendireceksiniz. Ana-babalar olarak gücünüz yettiğince, nikahı kıyan imam olarak kesinlikle.
Zaten evli olanlarınızı evlendirmeyeceksiniz; haramdır. Yüce Allah’ın Kuran’ındaki her emri gibi bu emri de açık ve kesindir.
Nasıl "Allah bize Cumua 9’da toplanma günü Lat-Menat-Uzza’yı anmaya koşmayın!" demiyor bahanesiyle o yapay ilahları anmaya koşamazsanız, çünkü şirk nasıl haramsa "Allah bize Nûr 32’de evli olanlarınızı evlendirmeyin!" demiyor bahanesiyle de zaten evliolanlarınızı evlendiremezsiniz; çünk çok eşlilik te haramdır.
Zaten evli olanlarınızı evlendirirseniz ana babalar olarak düğünü yapmak suretiyle ve imam olarak nikahı kıymak suretiyle evlendirme işini yapmış olur, büyük günaha girersiniz.
Katılma Tarihi: 15 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 340
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Hasan Akcay Yazdı:
Bu forumda dahi hâlâ "Çok karılı evliliği yasaklayan bir hüküm yok," denebiliyor. El insaf. O rezaletin yasak olduğunu göstermeye bir tek Nûr 32 bile yeter.
Bekarlarınızı evlendirin -Ve enkihu eyame minküm. Nûr 32’deki bu emir, Allah’ın emridir, başka birinin değil. O halde farzdır. Tıpkı O’nun Cumua 9’daki şu emri gibi: "Toplanma günü Allah’ı anmaya koşun!"
Sayın Hasan Akçay ve Safbilgi, Üzülerek belirtiyorum ki yanlış patikadasınız.
"yasak" kavramı, Dilleri ve Kelimeleri de yaratan Alemlerin Rabbi'nin Vahyi ile çok net cümle ve Kelimelerin bütünlüğü ile ve herkesin anlayacağı şekilde aktarılır.
Bekarlarınızı evlendirin -Ve enkihu eyame minküm.
Yukarıdaki Ayet Çok evliliği yasaklıyorsa, Şimdi ben size sormak isterim, Aşağıdaki Ayet nedir? :
Ne kadar isteseniz de kadınlara eşit davranamazsınız. Öyleyse tamamen birine yönelip de diğerini askıdaymış gibi bırakmayın. Bu durumu düzeltip erdemli olursanız ALLAH Bağışlayandır, Rahimdir. ( nisa 40)
Bir eşim varsa ikincisini alırsam sizin tanımınıza göre Haram işlemiş olacağım. Ama aralarında adaletli olursam Allah'ın bağışlamasına ulaşacağım.
Bu nasıl bir mantıktır?
KUR'AN DA ÇOK EŞLİLİKLE İLGİLİ YASAK "ASLA" YOKTUR!
Heşeyi Hikmetle yaratan ve sistemini koyan Alemlerin Rahman olan Rabbi bir yasak koymamışken, sizin Bence yanıldığınız patikalara sapışınız. Çok eşliliği kadınları alçaltan ve değersizleştiren bir toplumsal yara gibi anlamanızdan kaynaklanıyor. Bu Böyle değil. Bu çok detaylı bir sosyolojik konu. Yani ciltler dolusu kitap yetmez. böyle olsa bile yüzünü sadece Allah'a dönenler O'nun yasaklamadığını yasak ilan edemez. Allah "Bizim bilmediklerimizi bilendir"
Saygılarımla.
__________________ "Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
Katılma Tarihi: 15 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 340
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Ayrıca çok özür dileyerek şunu belirtmek isterim ki, Vahy'in gittiği doğrultuda yürüme iddiası ve çabasındaki bu Projede bu başlığın Çok eşliliği yasaklayan ayetler şeklinde bulunması apaçık Vahye karşı duruştur. En azından Çok eşliliği yasaklayan ayet mevcut mu? gibi bir açılım olsa Alemlerin Rabbi'nin Vahyini anlama çabası daha uygun zemine oturur diye düşünüyorum.
Biz yüzlerimizi O'na dönenleriz. O'na "kul"uz.
Saygılarımla.
__________________ "Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
Daha sakin ve daha dikkatli olun ki aklınız başınızda kalsın. Örneğin "Ne kadar isteseniz de kadınlara eşit davranamazsınız" diye başlayan ayetin Nisa 40 olmadığını bilecek kadar.
Eğer Nisa 129'u kastediyorsanız o ayette adil değil eşit olmaktan söz ediliyor -Ve len testatiy'û enta'dil'u beyne'n nisâi. Aradaki farkı görüyorsunuz, değil mi.
Önce şu soruya cevabınız lütfen: Nisa 129'da, tek karılı erkekler dahil, bütün erkeklere sesleniliyor. Tek karılı erkekler hangi karılarına eşit davranacak?
Sonra Nisa 129'la ilgili başka hususlara dikkatinizi çekeceğim. O ayetle çok eşililik arasında kurgulanan bağın ancak "bahçelerde maydanoz, gel bize bazı bazı"daki maydanoz ile sizin bize gelmeniz arasındaki bağ kadar akla uygun olduğunuzu görmeniz için.
Elbette bunu Allahın böyle emrettıği düşündüğümüz için ayetlerle savunuyorunuz bende bunu kasttettım,yanlış anlaşılmasın.Kadın hakları Allah tarafından onlara bahşedılmış ve dınde yer almış ama en basta basörtüsü,çarsaf, gıbı konularda hakları yenmiş,1400 senelık yozlaşmnadan payını almış.Cilbab ve başörtüsü konusundaki çalışmalarınız takdıre deger sizi kutluyorum,yazımdada bunu vurguladım.
Not:Bu benım nacızane fıkrımdır elbette İslamda kadın hakları konusunda bu forumdada olduğu gıbı degerlı arkadaşların degışık yorumları mevcuttur.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma