Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 15 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 340
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Hasan Akcay Yazdı:
Türk İbrahim kardeşim,
Daha sakin ve daha dikkatli olun ki aklınız başınızda kalsın. Örneğin "Ne kadar isteseniz de kadınlara eşit davranamazsınız" diye başlayan ayetin Nisa 40 olmadığını bilecek kadar.
Eğer Nisa 129'u kastediyorsanız o ayette adil değil eşit olmaktan söz ediliyor -Ve len testatiy'û enta'dil'u beyne'n nisâi. Aradaki farkı görüyorsunuz, değil mi.
Önce şu soruya cevabınız lütfen: Nisa 129'da, tek karılı erkekler dahil, bütün erkeklere sesleniliyor. Tek karılı erkekler hangi karılarına eşit davranacak?
Sonra Nisa 129'la ilgili başka hususlara dikkatinizi çekeceğim. O ayetle çok eşililik arasında kurgulanan bağın ancak "bahçelerde maydanoz, gel bize bazı bazı"daki maydanoz ile sizin bize gelmeniz arasındaki bağ kadar akla uygun olduğunuzu görmeniz için.
Sevgi ile, Hasan Akçay
Selam.
Gerçekten Ayetleri anlamlarından saptırıyorsunuz. Nefsinizi kontrol altına alınız. Yüce Allah çok eşliliği yasak etse niçin ayrıca, "iki kızkardeşi bir arada almanız size haram kılındı" şeklinde emretsin??
Saygımı korumaya çalışırken,
Müslüman Müslümanın hatalarını örter derim. Kaldıki ilgili Ayeti bir önceki sayfadan kopyalayıp almıştım. Ayet numarasına dikkat etmemişim. Ama her kulun yapabileceği bir küçük hatadan "mal bulmuş mağribi" psikolojisi oluşturmuşsunuz. Kafanızda neden olduğunu da çözmüşsünüz (Sakin olamamakmış.) .açıkçası gayet sakinim. bir eksiği Buraya kadar da taşımanızı takdir ediyorum. edeceğim.
Bakalım şimdi üstün sukunetiniz ve muhteşem bilgi deryanızla ve geliştirdiğiniz mükemmel uslupla : "bahçelerde maydanoz, gel bize bazı bazı" seviyesini daha önce belirttiğim bu yanlışlarınıza uygulasak nasıl olur? Henüz hiçbirinin Yanıtlarını alamadım????? Siz sadece ayetleri saptırmakla meşgul olmaktan ve üst üste sorular yazmaktan yanıt yazmaya vakit bulamıyorsunuz ki. (Not: Aynı hatayı Sözde Rekat kısaltma konusunda da yapmışsınız.).:
Sayın Hasan Akcay, "Rekat Azaltma" konusunda olduğu gibi bu bölümde de Ayetlerin neredeyse tümünü (sanırım bilmeden) anlam olarak saptırmışsınız.
... iki kızkardeşi bir arada almanız size haram kılındı - Hurrimet aleyküm... en tecmaû beyn el uhteyn
Kendine Özel ve spesifik bir yasaklamadır. İnsan psikolojisi özellikle kadın psikolojisini düşünürseniz Rabbimizin ne kadar ince bir hususta yasaklama koyduğunu anlayabilirsiniz. Siz bu yasaklamayı genele koymuşsunuz.
-----------
(Ey Muhammed!) Bundan sonra kadınlar sana helal değildir. Onları güzel bulsan bile eşlerini onlar ile değiştirmen de. Ancak, ant içip edinmiş oldukların ile başka.
Ayetinden "Karı üstüne karı almak yasaktır" hükmü çıkartıyorsunuz. "Onları güzel bulsan bile" bölümünün Peygamberimizin evliliklerinin ne amaçla yapılması gerektiğine dair bir yönlendirme olduğu gerçeğini ve bu emrin sadece Peygamber için olduğu hükmünü es geçiyorsunuz. Artı fahiş bir hata. farkında olmadan boşanmayı da herkese haram ediyorsunuz.
----------------
Eşinizi bırakıp yerine başka bir kadın almak istiyorsanız eşinize yükler dolusu mal vermiş olsanız bile hiç bir miktarını geri almayın.
Ayetinden Eşinden memnun olmayan, onu boşar ve başka bir kadın alır (4:20): hükmünü çıkartıyorsunuz. Bunu Allah aşkına nasıl çıkarttığınızı bir anlatın. Ayetin Hükmü apaçık. "Eğer boşayıp....." diye başlayıp yapılması gerekenlerle sürüyor... "Boşamalısınız" nerde?
-------------
Evli olmayanlarınızı evlendirin - Ve enkihu'l eyâme minküm (24:32)
Ayetine : "Yüce Allah "Evli olanlarınızı evlendirin!" demiyor; "Evli olmayanalrınızı evlendirin!" diyor." şeklinde tamamen zorlama ve aykırı bir anlam veriyorsunuz. Ayetin sonunda bir yerlerde "Evli olanlarınızı evlendirmeyin" gibi bir yasaklama mı mevcut? Zaten Evli olmayanlar evlenemeyenler demekki bizim desteğimize, yardımlarımıza muhtaç, gücü olup 2.eş isteyen gitsin kendi bulsun, bize ne hacet :)) Bu yorumunuzda Allah'ın haram kılmadığını kendimize haram kılmak tehlikesi yok mu?
---------
Sonuç olarak yorumlarınızın hepsi zorlama ve saptırılmış yorumlar. Kusura bakmayın.
Yanıt bekliyorum.
Saygılar.
__________________ "Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
Katılma Tarihi: 15 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 340
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
safbilgi Yazdı:
Sevgılı Hasan Akçay
Elbette bunu Allahın böyle emrettıği düşündüğümüz için ayetlerle savunuyorunuz bende bunu kasttettım,yanlış anlaşılmasın.Kadın hakları Allah tarafından onlara bahşedılmış ve dınde yer almış ama en basta basörtüsü,çarsaf, gıbı konularda hakları yenmiş,1400 senelık yozlaşmnadan payını almış.Cilbab ve başörtüsü konusundaki çalışmalarınız takdıre deger sizi kutluyorum,yazımdada bunu vurguladım.
Not:Bu benım nacızane fıkrımdır elbette İslamda kadın hakları konusunda bu forumdada olduğu gıbı degerlı arkadaşların degışık yorumları mevcuttur.
Ve gerçekten Cilbab ve Başörtüsü ile ilgili olarak şimdiye kadar en fazla aydınlandığım birikim'de Sayın Hasan Akçay'ın metinlerinde idi. Bunu da belirtmek isterim. Samimi olarak söylüyorum büyük bir birikimi mevcut. Ama Rekat konusu ile Çok eşlilik konularında maalesef "şartlanmayı" ön plana almış kendisi. Bu arada Saygılar Safbilgi kardeşim.
__________________ "Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
Katılma Tarihi: 15 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 340
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Son noktada düşüncem şudur ki, Çok eşliliği "Kadın Hakları" tabanlı tartışmak büyük yanlışa götürür. Çok eşliliğin kadın hakları ile ilgisi alakası yoktur. Bu yanlış ön şartlanma yükler.
Saygılarımla.
__________________ "Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
Katılma Tarihi: 15 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 340
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Kadın hakları nerede devreye girer : Çok eşlilik uygulandığı andan itibaren kişiye "eş olan kadınlara adaletli davranma" görevi yükler. Bu maddi açıdan da bir hak, manevi açıdan da bir haktır.
Çok eşlilik Dünya tarihinin her döneminde vardır ve 21. yüzyılda ve 30. yüzyılda çok eşlilik mevcut olacaktır. Ama Bu belki fuhuşla da olacaktır.. "Kurumsal, Sözleşmeli ve Temiz" çok eşlilikle de olacaktır. Takva temelli Kurumsal çok eşliliğin "Tek" tarafı erkek, "çok" tarafı kadınlardır. Bu tamamen yaradılış, soy devamı, "Temiz-Malum-Bilinen- Nesil" ile ilgili temel bir olgudur. Kadın onlarca -sünnetullah- nedeninden ötürü çok eşli olamaz.
Yüce Allah çok eşliliği asla yasaklamamıştır. Hatta kadın hakları konusunda mükemmel bir ivme olan "Kadına Miras"ın Ayete girmesindeki anlam ve hedef (Kadına eşit hak vermek, hakkını çoğaltmak, Cahiliye toplumuna zıt olarak Onu bir birey kabul etmek) bile çok eşlilik konusunda mevcut değildir. Yani tek eşliliğe (takva-ilerleme- anlamında) yönlendirme dahi mevcut değildir. Yönlendirme sadece eşler arasındaki "Adalet" Kavramınadır.
Saygılarımla.
__________________ "Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
Katılma Tarihi: 15 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 340
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Hasan Akcay Yazdı:
Bir de tek eşlilik açısından dikkat çeken şu nokta var:
Mümünûn 6'nın Arapçasında ev bağlacı kullanılmış. EV, yahut demek, ki iki seçenekten yalnızca bir tanesinin alınabileceğini gösterir. Özellikle çok eşliliği yasak eden ayetlerle birlikte okununca.
Müminler cinsel organlarını saklarlar. Ama eşlerinden YAHUT ant içip edindiklerinden saklamazlar. - İlla alâ ezvac ihim EV ma meleket eyman ühüm.
Bir erkeğin yalnızca bir eş alabileceğini Yüce Allah işte bir de böyle dile getiriyor. O eş ya mehirle edinilir YAHUT ant ile. İkisi bir arada? HAYIR.
Çok eşlilik yasaktır.
AMAN AMAN! ALLAH AŞKINA AMAN!
Bu Ayeti Rasulullah ya da hiçbir Sahabi görmedi mi? "ev" Bağlacını anlayamadı mı?LÜTFEN!
Sayın Arkadaşlar. Bunlar tamamen Vahyi saptırmadır. Zorlamadır. Allah Aşkınıza Yapmayınız. Büyük Vebaldir. O zamanki Arap toplumunda da şimdi de Nikah ve /Özel Akit- Andla Özel birliktelik/ kavramları mevcuttur. Peygamber ve Sahabelerin nerdeyse tamamı çok eşlidir.
LÜTFEN!
__________________ "Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
Yüce Allah'ın Nisa 129'da "Kadınlara (eşlerinize) eşit davranamazsınız," dediğini öne sürmeniz üzerine bu iddianızın yerinde mi yersiz mi olduğunu ortaya koyacak bir soru sormuşum:
"Yüce Allah, tek eşli kocalar dahil, bütün erkeklere sesleniyor. Tek eşli bir erkek hangi eşlerine eşit davranacak?"
Cevap yok. Ama buradaki konumuzla ilgisi olmayan rekat sayısı ve tesettürü müzakerenin içine katarak ve sorular sorular sorular sorarak ağız kalabalığı yapıp müzakereyi boğuntuya getirmek var.
Bütün sorularınızı kâle alıp cevaplarım elbet, Allah'ın izniyle. Ama sizi kâle almamı hak etmeniz gerekiyor önce. Siz de beni kâle alarak.
Noldu, kardeşim; o iddianızdan vaz mı geçtiniz; neden bir kenara bırakıverdiniz?
Katılma Tarihi: 15 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 340
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Hasan Akcay Yazdı:
Yanıt bekliyorum. (Türk İbrahim)
Bunu dürüstçe yapın lütfen.
Yüce Allah'ın Nisa 129'da "Kadınlara (eşlerinize) eşit davranamazsınız," dediğini öne sürmeniz üzerine bu iddianızın yerinde mi yersiz mi olduğunu ortaya koyacak bir soru sormuşum:
"Yüce Allah, tek eşli kocalar dahil, bütün erkeklere sesleniyor. Tek eşli bir erkek hangi eşlerine eşit davranacak?"
Cevap yok. Ama buradaki konumuzla ilgisi olmayan rekat sayısı ve tesettürü müzakerenin içine katarak ve sorular sorular sorular sorarak ağız kalabalığı yapıp müzakereyi boğuntuya getirmek var.
Bütün sorularınızı kâle alıp cevaplarım elbet, Allah'ın izniyle. Ama sizi kâle almamı hak etmeniz gerekiyor önce. Siz de beni kâle alarak.
Noldu, kardeşim; o iddianızdan vaz mı geçtiniz; neden bir kenara bırakıverdiniz?
Lütfen, Hasan Akçay
Çok özür dilerim ama siz açıkçası nefsinizin kulu olmuşsunuz. "Allah'ın Ayetlerde insanlığa nasıl hitap etmesi" gerektiğini dahi söyleyebilecek cüretiniz mevcut. O'nun ayeti "Ey Çok Eşli Erkekler" diye başlatması gerektiğini böyle olmazsa da Tek ve Çift eşli tüm erkeklere hitap ettiğini Alemlerin Rabbi'ne talimat verme gibi kurguyla yapabiliyorsunuz. Ya da size göre "Ey tek ve çift eşli erkekler" diye başlaması mı gerekiyor? Böyle başlmazsa sizin kafanızdakinin mi anlaşılması gerekiyor? Hayretler içindeyim.
Rekat konusunu da özellikle belirttim. Sakın yanlış anlamayın. Allah aşkına nefsinize değil, Vahy varsa Sadece Vahye kul olun. Vahyi içinizde beliren bir kişisel fikre adapte etmeye çalışmayın. Ayetleri zorlamayın, Anlamlarını saptırmayın. Ayrıca iç sayfalarda bu konu zaten çözümlenmiş. Kuran'da çok eşlilik yasağı yok. Saygıdeğer Safbilgi ve birkaç kardeş de maalesef çok eşliliği kadın haklarıyla ilgili değerlendirme hatasına düşmüşler. Onlar da farkındalar Allah'ın haram kılmadığının. Oysa kadın hakları farklı bir kavramdır.
Sonra bazen sürekli olarak "O zaman kadınlar da çok evlilik yapar" gibi nefis dorukları, Tüm sünnettullah'a aykırılık söylevleri yapıyorsunuz. Bunu Amazon ormanlarında dahi söyleyemez, yazamazsınız.
Ben kontra yazıyorum ama bilin ki sizi seviyorum. Açık bir yapım var kardeşlerime karşı. Saygım sonsuz. Ama bu bir tehlikedir. vazgeçin bundan.
Ayrıca : "Ama sizi kâle almamı hak etmeniz gerekiyor önce." cümleniz Din gününde sizinle aramda bir mesele olacaktır. Not ediniz.
Saygılar.
__________________ "Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
Katılma Tarihi: 15 ekim 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 340
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Ayrıca konu içinde çok önemsediğim bazı cümleler hiç değerlendirilmemiş. Bu konuları araştıralım diyorum :
Yusuf Yazdı:
4)cok eslilik hem fitri birseydir ote yandan ilk zamanlardan beri gelir ta ki roma hukukuna dayaninca gercekten arastiranin malumudur ki peder john tarafindan verilen tavizler arasina romalilari hiristiyan yapmak icin katilmistir, tipki sunnet olmama, isanin dogum gunu vs vs... gibi... kisaca hiristiyan adeti olan tek eslilik su zamanda da "MODERNLIK" olarak pazarlaniyor....... sizin gibilerde asalik komleksiyle sozum ona modern ve dogru buldugunuz hiristiyan kulturunu sozum ona kurana bagdastirmak istiyorsunuz, mesele bu kadar aci, gulunc ve basittir....
tek eslilik hiristiyan gelenegi olmustur roma hukukundan dolayi, tarihle sosyolojiyle ilginiz bilginiz olmadigi icin sacmaliyorsunuz, hatta esinin durumu ne olursa olsun "bosanamazsin" bile, bu sebepten dolayi 16. lui thomas moore'u ipe cekmis ve de protestanlik mezhebini icat etmistir, kral bizzat sirf karisini bosayip sevgilisiyle evlenmek icin bu yolu tutmus ve kilisiye karsi gelmistir...
"fitri" ise "dogustan gelen ozellikleri icerir" yani dogal tutum ve davranislardir ki insan hakikatlerinin tum dunyada "evlilik disi" iliskilerini de goz onune alirsak bunun ne denli gercek oldugunu goruruz....
bir bayanin cok esliligi ise dogal degildir bunu da herkes bilir, sirf sacmalamak icin yazi yazmak marifet olmamalidir....
__________________ "Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
Ayrıca : "Ama sizi kâle almamı hak etmeniz gerekiyor önce." cümleniz Din gününde sizinle aramda bir mesele olacaktır. Not ediniz.
Okuyunca içim acıdı; yazmak zorunda olduğumu hissettim. Lütfen, rica ediyorum yapmayın. Siz iki değerli insana yakışmıyor :( En içten sevgi ve saygılarımla...
"Yüce Allah, tek eşli kocalar dahil, bütün erkeklere sesleniyor. Tek eşli bir erkek hangi eşlerine eşit davranacak?"
Cevap:
Allah’ın, ayeti "Ey Çok Eşli Erkekler" diye başlatması gerektiğini böyle olmazsa da Tek ve Çift eşli tüm erkeklere hitap ettiğini Alemlerin Rabbi'ne talimat verme gibi kurguyla yapabiliyorsunuz.
Allah’a talimat vermekle ilgili çirkin iftirayı bir yana bırakıyorum. Benim açımdan olay, ayeti doğru anlama çabasıdır. Ama onu da bir yana bırakalım. Burada asıl konu: Yüce Allah bütün erkeklere mi ya da yalnızca çok eşli erkeklere mi sesleniyor?
Evet, çok eşçiler (polygamists) ayette tek eşli kocaların dışlanıp yalnızca çok eşli kocalara seslenildiğini hangi Kuranî kanıta dayanarak öne sürüyorlar? Türk İbrahim'den beklenen, Kur’anî kanıt getirmesidir. Lütfen.
Örneğin lafzen ya da zımnen erkeklere seslenen pek çok ayet var. Onların hiç olmazsa bir tanesi erkeklerin yalnızca bir zümresine seslenip öteki zümreleri dışlıyorsa ben, kendi adıma konuşmak için ben diyorum, onu yeterli bulurum. Hangi ayet?
Bakın, bu önemli. Çünkü ayetteki şu kelimeleri doğru anlamamızı sağlar:
Nisâ: kumalar mı, tek eşler mi? Ta’dilû: o kadınlara eşit muamele etmek mi, haklarını vermek suretiyle adil olmak mı?
Eğer İslamda aslolan, o kadınlara eşit muamele etmekse o garibelere hakları eksik ama eşit şekilde eksik verilince de eşit muamele yapılır. Ama hakları yenildiği için gayriadil olunmuştur. Eşit kelimesiyle adil kelimesi arasındaki fark bu.
Bir de Yüce Allah ayette eşit değil adil kelimesini kullanmış: kadınlara ... davranamazsınız – Ve len testatî’û en ta’dilû beyne’n nisâi
Eğer Yüce Allah’ın kelime seçimini ciddiye alıyorsak bunu da gözönünde bulundurmak zorundayız.
Tabii, gözönüne alınması gereken daha başka noktalar da var. Çok önemli. Ama önce yukardaki soru. O hâlâ cevap bekliyor:
Yüce Allah, tek eşli kocalar dahil, bütün erkeklere sesleniyor. Tek eşli bir erkek hangi eşlerine eşit davranacak?
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma