HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: Çok eşliliği yasaklayan ayetler Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Turk_Ibrahim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 340
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Turk_Ibrahim

safbilgi Yazdı:

Selam Turk İbrahım

Adem 2 3 esle degıl sadece tek esle yaratılmış ve yasamış,Kuranda gecen es durumu konusunda bılgı verılen peygambermız harıç tum peygamberlerde...bu erdem degılmı?Neden sadece Hz Muhammed örnek akınıyor,Muhammedperestlık yapılyor, özel statusune rahmen,niye Kuranda gecen dığer peygamberler örnek alınmıyor,hepsıde bılgı verıldığı yerlerde tekeşlı olarak gecıyor.Adem,Nuh,Lut,İbrahım,Zekerıya,...

Bir önceki sorumuda tekrarlıyorum:

Benımde sizlere bır sorum var.Kocanın ılk eşten bu ıkıncı evlılık için izin alması neden geçmıyor yada 7 eslı adamın 8 ınci için 7 esten izin alması?Allahın adaletıne ve her seyı ayrıntılı anlatan hukum veren Kurana uydumu?, madem serbset

Ayrıca carıyelık serbest mı?oda yasak denmemış ama serbeset olmadığını bılırız.

 

Selam Sayın Kardeşim eğer sen yukarıdaki kişisel yorumlarla Helali Haram yapacaksan o zaman benim tek kelimem olamaz. Çünkü "Haram-Yasaklama" kavramından bahsediyoruz. Çünkü tamamen kendi yorumun bunlar. Adem tek eşli yaratılıp belki de 20 yıl sonra 10 kadınla evlilik yaptı. Bunu bilemeyiz. Kuran'da Elçilerin genel profili verilir. Belki de Yüce Rabbimiz bunları aktarmaya gerek görmedi. Bilemeyiz. Birçok Elçinin detaylı aile yaşamını bilemeyiz.

İzin konusu ise apayrı bir konu. Yani boşama/evlilik genellikle erkek çevresindeki yönlendirmelerle Kuran'da belirtilmiş. Her erkeğin sosyal prensipleri mevcut, bunun yanında Allah'ın "Adaletli olun" emri mevcut. Şimdi aşağıdaki Ayete bakalım :

Kendilerine dokunmadan veya onlar için herhagi bir mehir belirlemeden kadınları boşamanızda sizin için günah yoktur. Ancak onları nimetlendirin. / Bakara-236

20 yaşındasın Bir kızla evlendin. Hiç dokunmadın. 2 gün sonra bir nedenle ayrılmak istedin. Bu şimdi bizim beynimizde etik mi? Ama Ne diyor : Günah yoktur! Ne diyor: Onları nimetlendirin.

Evlilikler ayrılıklar çok özel durumlardır. Kişisel görüşüm : Bu nedenle ve Gaybı bilenin bildiği başka nedenlerle Alemlerin Rabbi çok eşlilik konusunda bir yasak koymamıştır.

7 Eşin var. 8. Eş ile de evlenebilirsin. Kadından İzin sözkonusu değildir. Ama bunun yanında Maruf diye de bir kavram vardır. Ve bunun yanında insanın yaşadığı toplumda bozgunculuk/sorunlar yumağı/mahkemeler zinciri/resmi kabul edilmeyen bir nesiller zinciri/ gibi konulara sapması da ince düşünmesi gereken konulardır.

Daha önce belirttiğim gibi cariye kavramı sosyal statü olarak kalmamıştır. Bu konu abesle iştigaldir.

Rabbimiz bizi Güzel davrananlardan eylesin.



__________________
"Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
Yukarı dön Göster Turk_Ibrahim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Turk_Ibrahim Ziyaret Turk_Ibrahim's Ana Sayfa
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Savana, kırmızı ile vurgulanan soruları cevaplar mısın. Lütfen.
Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

ÇOK EŞLİLİK ZULÜMDÜR. Bunu 4:23’te Allah söylüyor:

İki kızkardeşi bir arada eş almanız ... yasaktır(hasan akçay)

 

iki kız kardeşi bir arada almak zulumde kardeş olmayan birden fazla kadını eş almak zulum değilmi?Allah bunu neden belirtmemiş o halde?Birden fazla kadını eş almayınız demenin yolu iki kız kardeşi nikahlamayın diyerek mi söylenir?

Hasan Bey Allah böyle söylüyor demeyin Ben öyle anlıyorum deyin .

Arapça bilgim yok ayette bahsi geçen kız kardeş kan bağıyla kardeş olan iki kişimi yoksa mümine iki kadının din bağıyla kardeşliğimi?(mümin müminin din kardeşi gibi yanni)



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

Sevgılı Savana,Turk İbrahim

En basta Kuranda verdığim eş durumu bılgısı olan tum peygamberler (son peygamber,İslamı kabıleler arasında yayma hımaye ,örf yıkma gıbı vahıy geregı evlenmesı özel statusunden dolayı harıç) tekeşlı yanı örnek alınması gereken bu,carıyelık konusundada dırekt bır haram koyma yok ama tarıh boyunca bılyoruz ki evlılık bir kadın ve bır erkekten oluşan bır akıt ve Hasan Beyınde verdıği ayetler yoruma açık olsada bence tekeşlılığe kanıt.Seçim sızın tartışmayı uzatmayada gerek yok,degışık fıkırler olması çok normal...

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Lütfen cevaplayın. İnsana yakışan sükût geçip bildiğini okumak değil cevap verip iletişime açık olmaktır.

Hasan Akcay Yazdı:
ÇOK EŞLİLİK ZULÜMDÜR. Bunu 4:23’te Allah söylüyor:

İki kızkardeşi bir arada eş almanız ... yasaktır

Hurrimet aleyküm... en tecm beyne’l uhteyn

Dikkat edilirse burada vurgulanan, kızkardeşlerin eş alınması değil. Bir adam onları birer birer eş alabilir; örneğin eşi ölen ya da kendisinden boşanan bir adam onun kızkardeşini alabilir. O caiz. O zulüm değil. Zulüm olduğu için yasaklanan, kızkardeşlerin bir arada eş alınmasıdır –en tecmaû beyne’l uhteyn. Yani çok eşlilik.  

Çok eşliliğin adaletsizlik anlamında zulüm olduğunu bir de istisnasız bütün müfessirler söylüyor. Örneğin Elmalılı’nın 4:3 yorumu şöyle:

Ve in hıftüm en lâ ta’dilû ve eğer birden fazla kadınlar arasında da adalet yapamıyacağınızdan korkarsanız –ki korkmalısınız...

Buna rağmen kalkıp 4:3’te Allah’ın çok eşli evliliği caiz kıldığını öne sürüyorlar. Bunda bir çarpıklık yok mu? Yani, Allah zulmeder mi?

Hayır. Allah insanlara asla zulmetmez; onlar kendi kendilerine zulmediyor (10:44)

*

EVLİ OLANLARI BİR DAHA EVLENDİRİP ZULMETMEK HARAMDIR.

Bekarlarınızı evlendirin -Ve enkihu’l eyame minküm. 24:32’deki bu emir Allah’ın emridir, başka birinin değil. O halde farzdır. Tıpkı O’nun "Toplanma günü Allah’ı anmaya koşun!" emri gibi (62:9). 

Kendi bekarlarınızı  evlendireceksiniz -eyâme minküm. Onları evlendirmek, gücü yeten ana babalara elbet farzdır. Tıpkı hac, nasıl gücü yeten inanırlara farzsa. 

Nikahı kıyana ise kesinlikle farzdır. Vurgulamak için bir daha: evlendirme işlemi farzdır. Bekarları ister imam evlendirsin ister memur farketmez ama tanıkların önünde imzalara bağlanan o işlemin resmen yazıya geçirilmesi farzdır.

İster imam evlendirsin ister memur. Ama uygulamada sorun var. Devletin evlendirme memuru, çok eşliliğe izin vermeyen laik yasa uyarınca, yalnızca bekarları evlendirdiği halde imam, beşerî şeriat uyarınca evli olanları da evlendiriyor. Oysa o şeriat Allah’ın dinine aykırı. İmam, günah işliyor.

Bakın, Yüce Allah’ın emri: Evli olmayanları evlendirin –enkihu’l eyame. Allah’ın bu emri  "Evli olanları evlendirin!" hinliğine izin vermez.    

Tıpkı O’nun "Toplanma günü Allah’ı anmaya koşun!" buyruğu nasıl "Lat-Menat-Uzza’yı anmaya koşun!" hinliğine izin vermiyorsa. Tıpkı şirk gibi evlileri evlendirmek te günahtır.

Toplanma günü Lat-Menat-Uzza’yı anıp Allah’a ortak koşmak haram değil midir ki zaten evli olanları bir daha evlendirip zulmetmek haram olmasın?

ÇOK EŞLİLİK ZULÜMSE ÇOK EŞLİ OLUN (!)

Nisa 2, 3, 4, 5 ve 6 tamamen yetim kadınlar hakkında. Çeviri şöyle olabilir:

Yetimlere mallarını verin. Temizi pisle değiştirmeyin. Onların malını kendi malınızla yemeyin; büyük günahtır bu
(2).

Yetimlere haksızlık etmekten korkuyorsanız size yetki veren kadınları ikişer, üçer, dörder evlendirin. Ama bunda da adil olamamaktan korkuyorsanız yalnızca birini ya da yeminle sahip çıktıklarınızı. Malen dara düşmemeniz için uygun olan budur
(3).

Kadınlara mallarını hiçbir karşılık beklemeden verin. Ama onlar kendiliklerinden birazını size bırakırlarsa çekinmeden alın
(4)

Allah’ın sizin için de geçim kaynağı yaptığı malları aklı ermiyenlere devretmeyin ama onları yedirin, giydirin ve hoş tutun
(5).

Yetimleri sınayın. Eğer yaşına erdikleri zaman onları olgun bulursanız mallarını kendilerine devredin. Biraz daha büyüsünler diye ağırdan alıp mallarını çarçur etmeyin….
(6)

Dikkat edilirse 3. ayette NKH var. Tıpkı Nûr 32’deki gibi. Ama NKH, Nûr 32’de evlen
dirin anlamına gelsin diye enkihu okunacak şekilde harekelendiği halde Nisa 3’te evlenin anlamına gelsin diye inkihu
okunacak şekilde harekelenmiş.

Bu tercih, elbet ilahî değil beşerî olup Miladî 8 nci yüzyılda harekelemeyi yapan beşere aittir. Ve son derece yanlıştır çünkü çelişikilerle malul:

Şu işe bakın:

Yüce Allah Nisa 23’te çok eşliliğin zulüm olduğunu açıklıyacak; sonra Nisa 3’e dönüp gûya kadınları ikişer, üçer, dörder eş alın ve çok eşli olun diyecek! Yani zulmedin!

Der mi? Aynı sûrenin 82 nci ayetinde "Kuran’da çelişki bulamazsınız," diye meydan okuyup dururken Kuran’a bu çelişkiyi sokuşturur mu?

Bu bir. İkincisi:

Gûya "Kadınlara ikişer, üçer, dörder sahip olunca zulüm etmekten korkuyorsanız yeminle sahip çıktıklarınızı eş alın!" diyor. Ama bu da müthiş bir çelişki. Çünkü kadınların ikişer, üçer, dörederi nasıl çok eşse yeminle sahip çıkılan
ları da çok eş.

Yüce Allah çok eşlilik zulümse çok eşli olun der mi?

Belli ki 3 ncü ayetteki NKH, yanlış harekelenmiş. Eğer Nûr 32'de yapıldığı gibi doğru harekelenip evlen
dirin anlamına gelecek şekilde okunması sağlansaydı mevcut mushaftaki çelişkilerin hiçbiri peydah olmayacaktı.

Şu ikisinden hangisi yalandır;

Yüce Allah’ın 4:82’de "Kuran’ı Allah’tan başkası indirseydi içinde bir çok çelişki bulurlardı," demesi mi

ya da

çok eşliliğin zulüm olduğunu 4:23’te belirttikten sonra 4:3’te "kadınları ikişer, üçer, dörder eş edinin!" deyip o zulmü caiz kıldığı iddiası mı?

Aslında söylenen şu:

Yetimlerinizin yanlışlıkla mallarını yiyip günah işlemekten korkuyorsanız elinizde yetim malı bulundurmayın. Yaşına eren yetimlere mallarını derhal devredin (4:6) ve size evlendirme yetkisi veren yetim kadınları ikişer, üçer, dörder evlendirin.

Ama sizin için de geçim kaynağı olan o mallar (4:5) ile yatırım yaptıysanız ve sahiplerine devretmek için topunu birden denkleştirmeye kalkmanız sizi malen dara düşüreceği için yetimlerinize eksik mal verip haksızlık etmekten korkuyorsanız yalnızca bir kadını evlendirin.

Ya da yeminle bakımını üstlendiğiniz garibanları  (ma meleket eman üküm) evlendirin. Onların malı yok. Mal devri söz konusu olmadığına göre onları topluca evlendirmek sizi dara düşürmez.

*

ÇOK EŞLİ ZULÜME MALUL DİNİN CİDDİYETİ

Şu iki ayete bakın. Biri eşinizi bırakıp başka kadınlar alabilirsiniz  diyor; öteki alamazsınız. Neden?

inizin yerine başka bir eş almak isterseniz...(4:20)

Ve in eradtüm üstibdale zevcin min kane zevcin

Eşlerinizi başka kadınlarla değiştirmeniz de yasaktır... (33:52)

Ve lâ (yahıllü leke) en’tebeddele bihinne min ezvacin

Çünkü 4:20’de eş tekil –zevc. Bu ayet tek eşli adamlara sesleniyor; 33:52’de ise eşler çoğul –ezvac; ayet çok eşli Muhammed’e sesleniyor.

Tek eşli biri eşini bırakınca bekar olur; evlenmek onun elbet hakkıdır. Oysa çok eşli Muhammed bir eşini bırakınca da evlidir; ve onun evlenmesi eş üstüne eş almaktır. Allah buna izin vermiyor.

Bu kadar açık. Allah’ın dininde eş üstüne eş almak haramdır. Ama İslamın sözde uleması tercih mercih diye sözü dolaştırıp haramı sulandırıyor.

Muhammed Esed:

Bir kadının yerine başka bir kadın alınması, Kur’an’ın, tek eşli evliliğin daha tercihe şayan olduğu şeklindeki görüşüne açık bir işarettir. (Kur’an Mesajı)

Oysa çok iyi biliyorlar ki Allah’ın Elçisi, Ahzab 52’nin vahyinden sonra Rabbinin bu haram emrine hep uymuş, bir daha evlenmek sureytiyle asla eş üstüne eş almamıştır.

Süleyman Ateş:

Peygamber, bu ayetin inişinden sonra mevcut eşlerinden başka kadınla evlenmemiştir. (Kur’ân-ı Kerîm Tefsîri)

Yoksa Rabbine baş kaldırmış olacağı için peygamberlikten atılırdı, kafir olarak ölürdü ve o büyük gündeki cezayı hak ederdi. Hem yalnızca o değil, onun eş üstüne eş almaya devam eden çok eşli bütün arkadaşları da öyle:

Bizimle buluşmayı beklemiyenlere apaçık ayetlerimiz okununca şöyle derler "Bize başka bir Kuran getir ya da bunda değişiklik yap!" Dek ki, "Onu ben değiştiremem. Bana ne vahyedilirse ona uyarım; yoksa Rabbime baş kaldırırsam o büyük günün azabından korkarım." -İnnî ehâfu in asaytü rabbî azâbe yevm’in azîm (10:15).

Ama bütün bu kesin gerçeğe rağmen bazı çok eşli sahabelerin Ahzab 52’nin vahyinden sonra da eş üstüne eş almaya devam ettiği öne sürülebiliyor. Gerçekten ilginç. "Bir dinin peygamberine eş üstüne eş almak yasakken ve peygamber o yasağa uyup dururken onun ümmeti çatır çatır eş üstüne eş alırsa o dinde ciddiyet kalır mı?" denmiyor.

Ne yazık ki bu tür iddialarla ulema sahabeleri de karalamışlar. Peygamberin arkadaşlarını  gereği gibi takdir edememişler. Tıpkı nasıl Allah’ı gereği gibi takdir edemeyip (6:91) O Yargıçların Yargıcını çok eşli zulmü caiz kılan bir zalim saydılarsa.

Tabii, sonuç olarak, Allah’ın dinini gereği gibi takdir edememişler. Sayelerinde güzelim İslam ciddiyetten uzak bir Erkekler Klübü derekesine düşmüş.

Siz hangi dini ciddiye alıyorsunuz; Allah’ın zulümden-çelişkiden arınmış dinini mi, erkekler klübünün zulümlerle-çelişkilerle malul dinini mi?

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Turk_Ibrahim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 340
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Turk_Ibrahim

Hasan Akcay Yazdı:

Bir daha okuyun ve lütfen cevap verin. Sükût geçip bildiğinizi okumayı sürdürmeyin.

Sevgi ile, Hasan Akçay

Hasan Akçay!

Daha önce bir kez tarafıma "muhatap olman için kendini kanıtlaman lazım" gibi bir itici laf etmiştin. Es geçtim. Sabrettim. Ama görüyorum ki sende benlik everest dağında. Şunu bil ki burada diğer kardeşler herkes seviyeli bir şekilde Kuran temelli görüşlerini iletiyorlar. Senin mektebindeki 7 yaş altı elma şekerli ders takipçileri değil!

Seni bir kez daha seviyeye ve artislik yapmamaya davet ediyorum. everest dağlarında benlik kavgasındayken, hitabımda "Siz" değil "Sen"e döndün.

Tabiatım hep açık sözlülüktür.

Kimseye Saygı duymayana, Saygı yok.

 



__________________
"Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
Yukarı dön Göster Turk_Ibrahim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Turk_Ibrahim Ziyaret Turk_Ibrahim's Ana Sayfa
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

Arapça bilgim yok ayette bahsi geçen kız kardeş kan bağıyla kardeş olan iki kişimi yoksa mümine iki kadının din bağıyla kardeşliğimi?(mümin müminin din kardeşi gibi yani)

selam hasan kardeş

önce siz benim şu soruma bir cevap veriz allah rızası için.

sizin bu konudaki görüş ve yorumlarınızın tamamını okudum ve çok iyi biliyorum.Sizin bakış açınıza göre değerlendirmelerinize saygı duyarım.Ancak siz öyle anlıyorsunuz diye herkes o bakış açısıyla öyle anlamak durumunda değil.Herkes aklı mantığı ile idrak ettiği kadar anlar.

 



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Turk_Ibrahim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 340
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Turk_Ibrahim

ve Hasan Akçay, işin ilginç yanı bu başlıkta -aksi düşüncede- olan hemen hemen herkese kelime aralarında saldırmışsın. bu çok ayıp birşeydir. Yusuf isimli bir üye gelmiş 2 yazı yazmış ve bir daha yazmamış. Bir başkası birşey yazacak olmuş aynı uslup. BURADA HERKESİN BEYNİ VE ÜRETTİĞİ DÜŞÜNCELER MEVCUT. VE AKLI BAŞI YERİNDE. VE HERŞEYDEN ÖNEMLİSİ PAYLAŞIYOR. DİKTE ETMİYOR.

__________________
"Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
Yukarı dön Göster Turk_Ibrahim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Turk_Ibrahim Ziyaret Turk_Ibrahim's Ana Sayfa
 
Turk_Ibrahim
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 15 ekim 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 340
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Turk_Ibrahim

Şimdi Hasan Akçay, aynı senin uslubunla sen öğren ve SÜKUT GEÇİP BİLDİĞİNİ OKUMA :

iki kız kardeşi bir arada nikahlamayın 4:23

Tamamen kadın psikolojisi ve kardeşler arasında bunun çok daha doruklarda seyretmesi ile ilgili bir yasak. Kardeşlerle "Aynı Anda" evli olmaya yasak. (Doğru anlanırsa sadece bu Ayet bile çok eşliliğe yasak konmadığının delilidir. Çünkü niçin ayrıca 2 kızkardeş belirtilsin???)

(Ey Muhammed!) Bundan sonra kadınlar sana helal değildir. Onları güzel bulsan bile eşlerini onlar ile değiştirmen de. Ancak, ant içip edinmiş oldukların ile başka.3:52

Tamamen Allah'ın sevgili Elçisinin evliliklerinin temeline dönük sadece kendisine bir yasaklama. Eğer bu Ayet çok eşlilik yasağı ayeti ise ve tüm Müslümanlara hitap ediyorsa, böyle yorumlanacaksa = BOŞANMAKTA HARAMDIR. (onlar ile değiştirmen de deniyor ayette...???)

Eşinizi bırakıp yerine başka bir kadın almak istiyorsanız eşinize yükler dolusu mal vermiş olsanız bile hiç bir miktarını geri almayın.4:20

"Eşinizi Bırakın" demek değildir. Eğer bi eşinizi bırakacaksınız şunu şunu yapın diye bir yaptırımdır.

Evli olmayanlarınızı evlendirin - Ve enkihu'l eyâme minküm (24:32)

Çünkü Bekarlar bir nedenle bekar kalmıştır. (ekonomik, eş bulamama, sakatlık v.b.) ve zinaya yaklaşmaya daha meyillidirler. Ayrıca aile ortamı her insan için bir güzelliktir. Ama evli olan başka bir kadın için "kendine özel" bir uğraş verir. Bize gerek kalmaz.

 

---------

Diğer kardeşler kusura bakmasın lütfen.



__________________
"Bak işte günler!Biz onları insanlar arasında dolandırır dururuz. Allah bu sayede iman edenleri bilecek, sizden tanıklar edinecektir."3:140
--BLOG--
Yukarı dön Göster Turk_Ibrahim's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Turk_Ibrahim Ziyaret Turk_Ibrahim's Ana Sayfa
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Tamamen kadın psikolojisi ve kardeşler arasında bunun çok daha doruklarda seyretmesi ile ilgili bir yasak. (Türk İbrahim)

Kardeşlerle evlenmek yasak olsaydı bu cevap doğru olurdu. Oysa kardeşlerleri birer birer eş edinmek helal. Yasak olan, iki kardeşin bir arada eş alınmasıdır. Bir arada, çok eşlilik demek. Ve yasaklanan işte o. Yasaklanan çok eşlilik. 

Lütfen.

Kardeşlerin bir arada eş alınması onlara zulümdür; bunu ben de söylüyorum. Sanki "Zulüm değil," diyormuşum gibi yapmayın ve namevcut bir iddiayı cevaplamayın.

Allah neden kardeşlerin birer birer eş alınmasını helal kıldığı halde ikisinin bir arada eş alınmasını yani çok eşliliği haram kılıyor; çok eşlililik iyi bir şey olduğu için mi kötü bir şey olduğu için mi? 

 

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 

<< Önceki Sayfa 42 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats