Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
bilgi.ve.hikmet Yazdı:
...demek ki tek eşli olan eşleri arasında adaletli olmayacakmış. Ya da çok eşli olursa eşler arasında adaletli olacakmış. Kusura bakmayın ama Teziniz Anaokulu seviyelerine kadar inmiş.
|
|
|
Bakın yine anlamadınız. Nisa 129'un konusu çok eşçilerin öyle öne sürdüğü gibi eşler arasında adaleti sağlamak yani onlara eşit davranmak olamaz. Çünkü Yüce Allah o ayette tek eşli kocalar dahil bütün erkeklere sesleniyor; tek eşli bir erkek, adaleti hangi eşleri arasında sağlayacak?
Namevcut kumalar arasında adaleti sağlamak diye abes bir iş olamıyacağına göre ayetin konusu eşler arasında adaleti sağlamak olamaz. Çok eşli o iddia abestir; geçersizdir.
Zahmet edip sayfa 28'i okumadınız değil mi. Bilgi edinmediniz ama kesin fikir sahibi oldunuz! Ah beyinlere çöreklenmiş olan o önyargı yılanı. Size de izin vermiyor, değil mi.
Neyse, size zahmet olmasın. Buraya aktarıyorum:
Nisa 129 kadın haklarını dile getiren bir ayettir. Ama görünen o ki Allah'ın dinini nalıncı keseri gibi hep erkeklerden yana hep erkeklerden yanan hep erkeklerden yana yontan Erkekler Klübü Allah'ın bu güzelim ayetini de çarpıtıp kadınları çok eşli zulme mahkum eden bir klüp yasası yapıp çıkmışlar.
Nisa 129'un konusu boşanmaktır; çok eşlilik icazetiyle hiçbir ilgisi yok. Ayetin siyak ve sibakından bu kolayca anlaşılıyor.
Bir önceki ayet olan Nisa 128 nüşuz günahı işleyen yani karısından başka bir kadınla yüzgöz olan erkek hakkındadır. O halde olayın bir ucunda barışıp sorumlu davranmak varsa öteki ucunda güzelce boşanmak var.
Bir sonraki ayet olan Nisa 130 ise Ve (eşler) şayet ayrılırlar ise diye başlıyor - Ve in yetefarraka. O halde 130'un konusu da boşanmak.
Boşanmakla ilgili bu iki ayetin arasındaki Nisa 129 da elbet boşanmak hakkındadır; çok eşlilik icazetiyle ilgisi yok. Yani Yüce Allah siyak ve sibakta boşanmaktan söz edip dururken aradaki ayette konuyu birden saptırıp "Çok eşli erkekler eşleri arasında adaleti yerine getirememekten korkmasınlar; ellerinden geleni yapsınlar, ötesini boş versinler. Ben onları bağışlarım!" deyip çok eşçileri teselli ediyor filan değil.
Bu ne hin oğlu hinliktir, Rabbim! O sözde icazet, Nisa 3'e çok eşlilik zulmünü yamayan Erkekler Klübüne ait militan ulemanın hin oğlu hince uydurduğu bir kaçamaktır.
Nisa 3, yetim kadınların evlendirilmesi hakkındadır; Nisa 129 ise boşanmak. Bu iki ayet konu bakımından farklıdır; ayetler birbirinden tamamen bağımsızdır.
Onların arasında böyle zoraki bir bağ uydurmak olsa olsa bahçelerde maydanoz gel bize bazı bazı demek gibi gülünç bir iştir.
Ayette söylenen şudur:
Siz ne kadar çok isteseniz de kadınların hakkını veremezsiniz. Bari hepten bir tarafa eğilip öteki tarafı askıdaymış gibi boşlukta bırakmayın. Ama barışıp sorumlu davranırsanız Allah sizi korur ve bağışlar.
Kuma getirdiğiniz kadınların eşit muamele görmesinden değil, boşadığınız kadının haklarından söz ediliyor. Örneğin onu hemen evden çıkarmayacaksınız (65:1); kendisiyle hiç yatmamış olsanız bile ona geçimlik vereceksiniz (2:236-237).
Ayette sözü edilen tarafların boşanan adam ve kadın olduğu son derece açık ve net.
Düşünün.
Ayet tek eşli ve o devirdeki çok eşli kocalar dail bütün erkeklere sesleniyor ve kadınlar arasında adaleti sağlayamazsınız diyor - Ve len testetiy'û en ta'dilû beyn'in nisâi.
Tek eşli bir adam hangi karıları arasında adalet sağlayacak?
Özetle, Nisa 129 kadın haklarını dile getiren bir ayettir. Ama Allah'ın güzelim İslamını yozlaştırıp bir Erkekler Klübü ve Allah'ın Kuran'daki sölerini yamultup Kuran'ı klüplerinin tüzüğü haline getirenler bu güzelim ayeti de kadınları mahkum eden bir ilam haline getirmişler.
Çok yazık.
Allah'ın dininde iki ya da daha fazla kadını bir arada eş edinmek diye bir icazet asla söz konusu değil. Kur'an çok eşli zulmü kesinlikle yasaklıyor.
Sevgi ile, Hasan Akçay
|