HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: Çok eşliliği yasaklayan ayetler Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Nisa 3 örneğinde görüldüğü üzere ma meleket eyman üküm, ellerinizin altındakiler  diye tercüme edilip cariye ve köleleriniz diye sunuluyor. Ayetlerdeki "ma meleket eyman"ı bu açıdan inceleyelim. Örneğin

Nur 33: mükatebe yapmak isteyen "ma meleket eyman"ınız ile mükatebe yapın -vellezîne yebtegûne'l kitâbe mim ma meleket eyman üküm fe katib ûhüm 

(1)Buradaki hümden anlaşıldığı üzere bu ma meleket eyman erkektir. Ama ayetin seslendiği insanlar genel; yani inanan erkekler ve kadınlar.

İnanan kadınların erkek kölelere sahip olması caiz midir?

(2)Mevcut meallere göre "mükatebe"den maksat köleye özgürlüğünü satmak imiş. Kimin özgürlüğü kime satıyorlar?! Allah'ın bütün kullarına hiçbir ayrım gözetmeden lutfettiği özgürlüğü kim müsadere edebilir ki satmaya kalkışıyor?

Ahzab 55: peygamber eşlerine "ma meleket eyman"larında sakınca yoktur - La cünâhe aleyh inne fî ma meleket eyman ühünne.

Yani Süleyman Ateş örneğinde görüldüğü üzere tesettürcü bütün ulemaya göre malikesi, kölesine mahremidir. Evin içinde bunlardan kaçmak güçtür (Ahzab 55 tefsiri).  

Erkek köleler, tıpkı Hz Muhammed gibi, peygamber eşlerine mahrem miydiler?

Nur 31: inanan kadınlar ziynetlerini açıp göstermesinler, ama "ma meleket eyman"larına açıp gösterebilirler - la yübdîne zînet ehünne... illa ma meleket eyman ühünne.

Yine tesettürcü bütün ulemaya göre bu ayette anılan zinetler inanan kadının vücududur, örneğin göğsü yani memelerin degaj denen V şeklindeki kökleri. Ve ayette anılan mahremler kadının her yerine bakabilirler (Süleyman Ateş, Nur 31 tefsiri).

Bakabilirler mi? Allah'ın dini, fuhuşla malul böylesi bir "ma meleket eyman" kavramını hak ediyor mu?

Sevgi ile, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Ne kadar isteseniz de kadınlara eşit davranamazsınız. Öyleyse tamamen birine yönelip de diğerini askıdaymış gibi bırakmayın. Bu durumu düzeltip erdemli olursanız ALLAH Bağışlayandır, Rahimdir.( nisa 40) ne kadar istersek adaleti sağlayamayız diyor Allah bu durumda ideal olan tek evlilik fakat ayette dediği gibi birine aşırı sevgş ve ilgi diğerineyse daha az yani

ayetin muhatabı olan iki eşi olup birine sevgiyle birine soğuk bakan bir imaj iki kız kardeş arasında sağlanacak adalet iki farklı kadın arasında sağlanacak adalketten daha zordur, Allah bize adaleti emreder selam

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

malikbinnebi Yazdı:
Ne kadar isteseniz de kadınlara eşit davranamazsınız. Öyleyse tamamen birine yönelip de diğerini askıdaymış gibi bırakmayın. Bu durumu düzeltip erdemli olursanız ALLAH Bağışlayandır, Rahimdir. ( nisa 40)

Nisa 40 değil 129'dur bu. Ve kadın haklarını dile getiren bir ayettir.

Ama görünen o ki Allah'ın dinini nalıncı keseri gibi hep erkeklerden yana hep erkeklerden yanan hep erkeklerden yana yontan Erkekler Klübü Allah'ın bu güzelim ayetini de çarpıtıp kadınları çok eşli zulme mahkum eden bir klüp yasası yapıp çıkmışlar.

***

Nisa 129'un konusu boşanmaktır; çok eşlilik icazetiyle hiçbir ilgisi yok. Ayetin siyak ve sibakından bu kolayca anlaşılıyor.

Bir önceki ayet olan Nisa 128 nüşuz günahı işleyen yani karısından başka bir kadınla yüzgöz olan erkek hakkındadır. O halde olayın bir ucunda barışıp sorumlu davranmak varsa öteki ucunda güzelce boşanmak var.

Bir sonraki ayet olan Nisa 130 ise Ve (eşler) şayet  ayrılırlar ise diye başlıyor - Ve in yetefarraka. O halde 130'nun konusu da boşanmak.

Boşanmakla ilgili bu iki ayetin arasındaki Nisa 129 da elbet boşanmak hakkındadır; çok eşlilik icazetiyle zerrece ilgisi yok.

O sözde icazet, Nisa 3'e çok eşlilik zulmünü yamayan Erkekler Klübünün uydurmasıdır.

Nisa 3, yetim kadınların evlendirilmesi hakkındadır; Nisa 129 ise boşanmak. Bu iki ayet konu bakımından farklıdır; ayetler birbirinden tamamen bağımsızdır.

Onların arasında böyle zoraki bir bağ uydurmak olsa olsa bahçelerde maydanoz gel bize bazı bazı demek gibi gülünç bir iştir.

Ayette söylenen şudur:

Siz ne kadar çok isteseniz de kadınların hakkını veremezsiniz. Bari hepten bir tarafa eğilip öteki tarafı askıdaymış gibi boşlukta bırakmayın. Ama barışıp sorumlu davranırsanız Allah sizi korur ve bağışlar.

Kuma getirdiğiniz değil, boşadığınız kadının haklarından söz ediliyor. Örneğin onu hemen evden çıkarmayacaksınız (65:1); kendisiyle  hiç yatmamış olsanız bile ona geçimlik vereceksiniz (2:236-237).

Ayette sözü edilen tarafların boşanan adam ve kadın olduğu son derece açık ve net.

Düşünün.

Ayet tek eşli ve o devirdeki çok eşli kocalar dail  bütün erkeklere sesleniyor ve kadınlar arasında adaleti sağlayamazsınız diyor - Ve len testetiy'û en ta'dilû beyn'in nisâi.

Tek eşli bir adam hangi karıları arasında adalet sağlayacak? 

Özetle, Nisa 129 kadın haklarını dile getiren bir ayettir. Ama Allah'ın güzelim İslamını yozlaştırıp bir Erkekler Klübü ve Allah'ın Kuran'daki sölerini yamultup Kuran'ı klüplerinin tüzüğü haline getirenler bu güzelim ayeti de kadınları mahkum eden bir ilam haline getirmişler.

Çok yazık.

Allah'ın dininde iki ya da daha fazla eşle evlenmek diye bir icazet asla söz konusu değil. Kur'an çok eşli zulmü kesinlikle yasaklıyor.

Sevgiyle, Hasan akçya

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Size şunlar yasaklandı: Anneleriniz, kızlarınız, kız kardeşleriniz, halalarınız, teyzeleriniz, kardeş kızları, kız kardeş kızları, sizi emziren analarınız, süt bacılarınız, karılarınızın anaları, kendileriyle gerdeğe girdiğiniz karılarınızdan olup evlerinizde bulunan üvey kızlarınız -eğer onlarla gerdeğe girmemişseniz kızlarıyla evlenebilirsiniz-, öz oğullarınızın eşleri ve iki kız kardeşi bir arada almanız... Mevcut evlilikler bu yasanın dışındadır. ALLAH Bağışlayandır, Rahimdir. ( nisa 23) sevgili kardeşim burda zulum olarak görülen ve yasaklanan akrabalarla yapılacak olan evlilik ve bunlara ilaveten iki kız kardeşin bir arada alınması,şimdi Sana yazdığım ayette normal olan evliliklerde yani iki tane farklı aileye mensup kardeş olmayan bayanlarla yapılacak evlilikte dahi Allah adaletin tam olarak sağlanamayacağını ve bu yüzden ideal olanın tek eşlilik olduğunu vurguluyor fakat muhattaplara birine iyi diğerine kötü davranmayaın şeklinde yapılan bir de ikaz bulunmaktadır yani muhattapların iki eşi var ayetlerin siyakı ve sibakına da bakarsan çifler arasındaki huzursuzluk ve boşanma isteklerinden bahseder ikinci olarak iki farklı aileden olan bayanlar arasında ki adaletle iki kız kardeş arasında ki adaleti düşünmek lazım iki kız kardeş arasında olacak olan bir anlaşmazlık veya gelecek olan soya bakarsan işin içinden çıkılmaz dereceye varır durum bu yüzden Allah iki kız kardeşle birden evlenmeyi yasaklamıştır. Ayrıca Allah aşkına yani çok eşlilik olsa bu din erkek egemen bir din mi  olacak veya tek eşlilik olsa bu din daha mı şirin görünecek millete bu konuları fazla uzatmaya luzum görmüyorum. tevhidin bize kazandıracağı hikmet ve mizana göre haraket etmek ümidiyle her ne şekilde olursa olsun adaleti sağlayanlardan olalım inşallah bu tarz düşünceler bilinç altımızda bizi farklı yerlere götürebilir selam ve dua ile

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

iki tane farklı aileye mensup kardeş olmayan bayanlarla yapılacak evlilikte dahi Allah adaletin tam olarak sağlanamayacağını ve bu yüzden ideal olanın tek eşlilik olduğunu vurguluyor (malikinnebi)

Yüce Allah hangi ayette söylüyor bunu?  Yani farklı ailelere mensup bayanları bir arada eş edinmenin caiz olduğunu, bırakın açık açık söylemeyi, hangi ayette ima ediyor?

Nisa 129'da böyle bir ima yok çünkü o ayetin konusu boşanmadır; çok karılı evlilik değil. Bunu kanıtlarıyla birlikte yukarda açıklamaya çalıştım. O kanıtları lütfen çürütün.

Örneğin ayeti siyak-sibak ölçütüne vurunca ne görüyorsunuz? Nisa 128 ve 130'un konusu ne; çok eşlilik mi boşanma mı?

Yine örneğin Nisa 129'da anılan taraflar kim; bir damın eşi olan kadınlar mı, boşanan adam ve karısı mı? Kanıt lütfen.

Mevcut meallere göre, taraflar bir adamın eşleridir. İyi ama ayet bütün kocalara sesleniyor, tek karılı erkekler dahil. Tek karılı bir adam hangi karıları arasıda adalet yapacak ya da yapamıyacak?

***

iki kız kardeş arasında olacak olan bir anlaşmazlık veya gelecek olan soya bakarsan işin içinden çıkılmaz dereceye varır durum bu yüzden Allah iki kız kardeşle birden evlenmeyi yasaklamıştır.

Kendi kendine sorun üretiyorsun. Kızkardeşlerle evlenmenin nesep sorunlarına neden olacağı yalnızca sana ait bir iddia, Kuran'a değil.

Eğer iki kızkardeşi bir arada eş edinmek, senin iddia ettiğin gibi, gelecek çocuklarla ilgili nesep sorunlarına neden olsaydı aynı sorunlar  bir adam kızkardeşlerle ayrı ayrı evlenince de ortaya çıkardı ve bir adamın, eşi öldükten ya da boşandıktan sonra, baldızıyla evlenmesi yasak edilirdi. Kuran'da yok öyle bir yasak. Demek ki öyle bir nesep sorunu yok.

Lütfen Kuranî olmayan bu tür iddialarla "Çok eşlilik caizdir!" deyip dinde hüküm verme. Dinde hüküm verme yetkisi Allah'ın tekelindedir; Allah hükmüne kimseyi ortak etmez (18:26).

Sevgiyle, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Nesep konusu sorun değil artık; DNA testleri nesebi belirliyor.

Kızkardeşlerle evliliğin o açıdan sakıncasız olduğunu onun için belirtmeye çalıştım. Kızkardeşler ister bir arada eş alınsınlar ister ayrı ayrı çocukların nesebi sorun değil.  Öyle bir sorun yok.

Sevgiyle, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

Gulgul’ün bu tek noktalık iletisi gerçekten ilginç. Üstelik onun forumdaki ikinci iletisi bu. Müzakerenin 23 ncü sayfasına astığı ilk yazısında şöyle diyordu:

 

arkadaslar lütfen cok eslilik konusunu bir sonuca baglayin baska konulara gecmeden...

 

Gulgul tek noktadan ibaret bu iletisinde acaba "Nokta, bitti; çok eşlilik konusu sonuca bağlandı," mı demek istiyor? Eğe öyleyse düş kırıklığına uğrar.

 

Çünkü çok eşlilik konusunu karar noktasına götüren yolun üstünde öyle bir  önyargı yılanı var ki.... Orda bütün görkemiyle çöreklenmiş, yüzyıllardır öyle duruyor.

 

Yılanı geçemezsiniz; geçip te son noktaya varamazsınız. Yapılan evinsiz itirazlara, yöneltilen müstehzi sorulara bir göz atın; göreceksiniz.

 

Örneğin iyi niyetine yüzde yüz inandığım Alperen’in şu sorusuna bakın: (melan) savaşlarda erkekler ölüp kadınlar dul kalıyor; dul kadınlar çok eşli bir adamın haremine katılmak suretiyle koruma altına alınsa fena mı olur?

 

Önyargı yılanı izin vermez ki Alperen o soruyu bir de şöyle sorsun:

 

Bazan, Halepçe’de olduğu gibi, cephe gerisinde  kadınlar ölüp erkekler dul kalıyor; dul erkekler çok eşli bir kadının haremine katılmak suretiyle koruma altına alınsa fena mı olur?

 

Ve malikinnebi’nin şu iddiasına bakın: (mealen) Yüce Allah Nisa 23’te iki kızkardeşin bir arada alınmasını yasaklıyor. Ama bu, çok eşliliğin zulüm olması yüzünden değildir;  aynı adama bir arada eş olan kardeşlerin birbirine düşecek olması yüzündendir.

 

Oysa malikinnebi’nin bu iddiasını Yüce Allah Ahzab 52’de çürütüyor. Elçisi Muhammed’e seslenerek buyuruyor ki:

 

Bundan sonra kadınlar sana helal değildir; ve onları güzel bulsan bile eşlerini onlarla değiştirmen de ... ve la entebeddele bihinne min ezvacin.  

 

Yani çok eşli Muhammed mevcut eşlerinden birini boşayıp onun yerine başka bir kadını alsa eş sayısı aynı kalacağı için eş sayısı bakımından hiçbir sakınca ortaya çıkmaz.  Ama Yüce Allah izin vermiyor. Niye? Çünkü Muhammed çok eşlidir; onun eş değiştirmesi karı üstüne karı almak anlamına gelir. Asıl yasaklanan işte o. Zulüm olan işte o.

 

Allah, peygamberinin şahsında bütün müminlere karı üstüne karı almayı yasaklıyor. Dolayısıyla çok eşli olmayı. Çünkü karı üstüne karı almadan çok eşli olunamaz.

 

Dostumuz bu kadar basit bir gerçeği anlamadı. Çünkü önyargı yılanı var; anlamasını engelliyor.

 

Değerli gulgul kardeşim, lütfen kendini hazırla ki düş kırıklığına uğramayasın. İnsanlar anlamıyacak; anlasalar da anlamıyacaklar. Son noktaya ulaşmadan önce katedilmesi gereken uzun ince bir yol var.

 

Sevgiyle,

Hasan Akçay
Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 
HanifUlus
Ozel Grup
Ozel Grup
Simge

Katılma Tarihi: 29 nisan 2005
Yer: Antarctica
Gönderilenler: 357
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı HanifUlus

Selam

Sevgili Hasan Akçay kardeşim! hz İbrahim atamız kaç eşli idi?

Zaman mı! Allah'ın hükümlerine tabi olan?

Yoksa, senin mantığına göre! haşa Allah'ın hükümleri mi zamana tabi? şu elçide moda şöyle! bu elçide moda böyle midir?

Eşlerden birisi biyolojik olarak yetersiz(hastalık vb.) kaldı! senin mantığına göre hemen boşanması ve başka birisi ile nikahlanması mı gerekir? eşlerden birisi illaki çocuğum olsun istiyor! ne olacaktır?

Nesillerin ve mirasın selameti açısından; tek aile çatısında bir erkek birden fazla kadınla evlenebilir! ama, bir kadın aynı zamanda birden fazla erkekle evli olamaz! Dölleyen ve cinsiyeti tayin eden erkeğin kromozomlarıdır(XY).  

Güzel örnek olan; hz İbrahimi tekzib et! ondan sonra da konuyu istediğin noktalara çek!

Kadın isterse halter çalışsın! dünya şampiyonu olsun! yine de zayıftır.. kabul etmesen de zayıftır! bunu idrak edebilmen için illaki "kadın olman" gerekmiyor! birden fazla kadınla evli olan adam sana göre sapık birisi gibi oluyor herhalde? Kabul etsek de, etmesek de erkekler daha güçlü ve hakim yaratılışa sahipler! ne yapalım?

yanlış bir yorumda olabilirsin! hiç ihtimal yok mu buna???

veya fıtrat, istesek de istemesek de! fıtratlığını yapacaktır! dünyanın hali hep devamlı aynı değil. Oysa bu din; "fıtrat dini" olduğunu beyan etmektedir.

Senin dediklerine göre (güya)bu fıtrat dini: her öğünde "pasta" yemeyi mecbur etmiş olsun! bu yorum asla yaşama tatbik imkanı bulamayacaktır! ama, her öğünde "ekmek" yemeyi verse idi! bu konuda hiç bir yorumcunun itirazı dahi olamayacaktı.

Yaşayan ayetlere ve fıtrata daha bir dikkatle bakmamız gerekiyor sanırım! her yorumladığımız ayet, yorumlarımıza uymak zorunda değil! 

Kitabın tezatsız bir bütün olduğunu gözardı etmeksizin! tümden parçaya(konulara) inmemiz gerekiyor! elifler, üstünler, esreler ne yaparsa yapsın! Allah C.C dilediğini yapan! dilediğini dilediğine üstün kılandır!!!  şimdi,, Allah C.C dese ki: "erkekler kadınlar üzerine hakimdirler!"  ne yani? sen bunu HAYIR! bu kadın haklarına aykırı veya kadınlara hakarettir mi diyecektin?

Maçoca bir talebim de yok üstelik! şu yazıları yazmak adına..

Kabul etsen de etmesen de! şu canavar gibi kızların! uyuzdan uyuz erkeklere, günü geldiğinde mum-köle olduklarını~olabildiklerini görebiliyorsundur sanırım! sığınma ve sahiplenilme duyguları(fıtrat) bunu gerektiriyor! "bana sahip oldu", bana zorla sahip oldu"  ifadeleri bile arka planda bir şeyleri bildirmekte kimbilir!.

Bu yazımı "yusuf" gibi münafıkça bir niyetle yazmış da değilim! ve bir yanıt da beklemiyorum! Hanifliği, hafiflik olarak niteleyen bu "animal herife" bu forumda yer verilmemesini özellikle admin dostlardan istirham ediyorum! 

Hasan kardeşimize; başarı dileklerimizle.....(bu yazı yanıt istemiyor!)

RZi,,, Amin 



__________________
EûzûBillahimineşşeytanirracim&BismillahirRahmanirRahiym..
Yukarı dön Göster HanifUlus's Profil Diğer Mesajlarını Ara: HanifUlus
 
murat5740
Newbie
Newbie
Simge

Katılma Tarihi: 10 kasim 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 21
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı murat5740

   

 

 

   sevgili hanifulus senin buradaki fikir ve görüşlerine katılıyorum

aynen senin dediğin gibidir

                 zatende öyle olmasıda gerekir

                            selam ve dua ile



__________________
Allah'ın sözünü değiştirmek isterler. De ki: "Siz asla bizim peşimize düşmeyeceksiniz! Allah daha önce sizin için böyle buyurmuştur.
Yukarı dön Göster murat5740's Profil Diğer Mesajlarını Ara: murat5740
 
Hasan Akcay
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 11 ekim 2005
Gönderilenler: 767
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Hasan Akcay

bu yazı yanıt istemiyor! (HanifUlus)

Ben yine de yanıt vereyim. Bu ayın yirmisekizinci günü saat 22:30'da birbuçuk ay sürecek bir yolculuğua çıkıyorum. Yanıt vermek için o hareket saatine kadar vaktim var.

hz İbrahim atamız kaç eşli idi?

Hz İbrahim'e kadar gitmeye gerek yok. Hz Muhammed kaç eşli idi?

Daha önce şuna dikkatinizi çekmeye çalıştım: Yüce Allah Ahzab 52'de o ana kadar kurulmıuş olan çok eşli aileleri yasaklamıyor; karı üstüne karı almayı yasaklıyor. "Bundan sonra" anlamında min ba'dü  istisnası ile, eğer gerçekten çok eşli idiyse Hz İbrahim'in, çok eşli olduğu kuşku götürmeyen Hz Muhammerd'in ve sahabelerin çok eşli ailelerini aklıyor.

Sen ise Yüce Allah'ın akladığı aileleri sorun yapıyorsun. İlginç.

Zaman mı! Allah'ın hükümlerine tabi olan? Yoksa, senin mantığına göre! haşa Allah'ın hükümleri mi zamana tabi?

Yüce Allah'ın, Hz İbrahim'in zamanı dahil, her şeye kadir olduğunu bal gibi biliyorsun. Hz İbrahim'in zamanında yasak etmediği karı üstüne karı almayı Hz Muahmmed  zamanında yasak etmeye kadir olduğunu da.

Kaldı ki Hz İbrahim'in çok eşli olduğu iddiasını Kuran onaylamıyor. İki kadınla evlenmiş, tamam. Ama ikinci hanımıyla ilk karısından her hangi bir şekilde bekar kaldıktan sonra evlenmiş olabilir.

Hz Muahmmed hariç Kuran’da anılan peygamberlerin hepsi, Hz İbrahim dahil, tek eşlidir. İşte bunu gösteren ayetler:  

Adem: Ve Adem’e şöyle buyurmuştuk. “Ey Adem! Sen ve eşin cennete yerleşin...” (2:35)

İbrahim: Orada dikilmekte olan karısı güldü. Bunun üzerine ona İshak’ı müjdeledik ve Yakub’u (11:71). Ayrica bkz 11:72; 51:29-30

Zekeriya: Dedi ki, “Rabbim! Benim nasıl çocuğum olur? Yaşlılık tamamen üstüme çökmüş durumda. Ve karım kısırdır.”  (3:40) Ayrıca bkz. 19:8; 21:90

Lut: Melekler dedi ki, “Biz senin Rabbinin elçileriyiz. Sana kimse elini süremez. Gecenin bir yerinde aileni götür. Karın dışında hiç biriniz arkada kalmasın... (11:81)

Musa:Yaşlı adam dedi ki, “Sekiz yıl benim için çalışırsan şu iki kızımdan birini sana nikahlarım.” (28:27)

Sen her hangi bir peygamberin çok eşli olduğunu gösteren bir tek ayet getirebilir misin?

Eşlerden birisi biyolojik olarak yetersiz (hastalık vb.) kaldı! senin mantığına göre hemen boşanması ve başka birisi ile nikahlanması mı gerekir?

Allah karı üstüne karı almayı Hz Muhammed'in şahsında bütün inananlara yasak etmiş. Senin adamın eğer Müslümansa Allah'a itaat edecek. Karı üstüne karı almıyacak.

Çünkü Allah ve elçisi bir konuda hüküm verdikten sonra inananlara o konuda artık söz düşmez. Allah hükümlerinin beşeren üretilen bahanelerle çiğnenmesine izin vermez.

Yoksa her bahane üreten, Allah'ın hükmünü çiğneyip hükümde O'na ortak olur. Hattâ Allah'ın önüne geçen bir ortak. Oysa dinde Allah hükmüne kimseyi ortak etmez (18:26). 

eşlerden birisi illaki çocuğum olsun istiyor! ne olacaktır?

O eşlerin kusursuz olanı ya kadın ise? Yani adamın baba olamıyacağı ama kadının anne olabileceği tıbben ortaya çıkmış ise? Kadının koca üstüne koca alması caiz midir?

bir kadın aynı zamanda birden fazla erkekle evli olamaz! Dölleyen ve cinsiyeti tayin eden erkeğin kromozomlarıdır(XY).  

"Allah ne derse o!" diyeceğine "Biyoloji hakkındaki mevcut bilgimiz ne diyorsa o!" dersen işte böyle zamanın ta gerilerinde saplanır kalırsın.

Çok kocalı bir kadının çocuğu olunca o çocuğun hangi kocadan olduğu DNA testiyle kolayca tesbit ediliyor. Nesep sorunu böylece çözüldüğüne göre çok kocalı evlilik caiz midir?

Sevgiyle, Hasan Akçay

Yukarı dön Göster Hasan Akcay's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Hasan Akcay
 

<< Önceki Sayfa 42 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats