Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Genelde şöyle yanlış bir kanı var:sanki Allah bir boşluk bırakmışta başka birileri bunu doldurabilirmiş!
Kuran'da"Biz,bu kitapta hiçbir şeyi eksik bırakmadık,detaylandırdık"denmişse bu mutlaka böyledir.
Ancak Kuran'dan açık-seçik ifadeler/detaylar ortaya konunca bir kısım "Hanifleri" karalar basıyor.
Ya hu!Siz değilmiydiniz :Kuranın yeterliliğini savunan,işte alın size detay!Bırakında bu itirazları Sünnetçi hurafeciler yapsın,sizler neden gocunuyorsunuz Allah aşkına!
Bu Sünnet denilen şirk hastalığıda güya, Allah,bir yerleri boş bıraktıda bunu falanca kişiler doldurma hakkına sahiptir'den hareketle kendi kafalarına göre din oluşturmadılar mı?
Kuran'dakiler Hak Gelenek,Ona dayanmayanlar Batıl Gelenek.
Selametle
Sn Beyaz, ölülerin defnedilmesine dair Allah'ın söylemine aykırı olmayan -ki bugünkü uygulamadaki aykırılıkları da belirtmiştim- uygulamaların suç teşkil ettiğine kişiyi Allah'a ortak koşmaya götürdüğüne ilişkin kanıtınız nedir?
Eğer inadına geleneğe uymayacağız derseniz hayatınızdaki tüm geleneksel öğeleri kazımanız gerekir ben yıkanmadan ölmeyi vasiyet ediyorum demekle bitmez.
__________________ Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür ve bir orman gibi kardeşcesine..
Genelde şöyle yanlış bir kanı var:sanki Allah bir boşluk bırakmışta başka birileri bunu doldurabilirmiş!
Kuran'da"Biz,bu kitapta hiçbir şeyi eksik bırakmadık,detaylandırdık"denmişse bu mutlaka böyledir.
Ancak Kuran'dan açık-seçik ifadeler/detaylar ortaya konunca bir kısım "Hanifleri" karalar basıyor.
Ya hu!Siz değilmiydiniz :Kuranın yeterliliğini savunan,işte alın size detay!Bırakında bu itirazları Sünnetçi hurafeciler yapsın,sizler neden gocunuyorsunuz Allah aşkına!
Bu Sünnet denilen şirk hastalığıda güya, Allah,bir yerleri boş bıraktıda bunu falanca kişiler doldurma hakkına sahiptir'den hareketle kendi kafalarına göre din oluşturmadılar mı?
Kuran'dakiler Hak Gelenek,Ona dayanmayanlar Batıl Gelenek.
Selametle
Aleyküm selam beyaz,
Yüce Allah Kur'an'da bir konu hakkında emir ve yasak koymamışsa o konu hakkında kendimi serbest hissedererim.
Ölüyü yıkama konusuda kendimi serbest hissettiğim konulardandır.
Aksini iddia edenlerin Kitaptan delillendirmesi gerekir.
Kur'an'a muhalif olmadan verilen hertürlü karara saygı duyarım.
Hucurat/13:Ey insanlar! Biz sizi, bir erkekle bir dişiden yarattık. Ve örfler yoluyla tanışıp kaynaşasınız diye sizi milletlere, boylara ayırdık. Hiç kuşkusuz, Allah katında en seçkininiz, sakınılması gereken şeylerden en çok sakınanınızdır. Allah her şeyi bilir, her şeyden haberdardır.
Mutlu ve esen kalın.
__________________ Kamer/17-22-32-40:Ant olsun Biz Kur`an`ı düşünme/öğüt için kolaylaştırdık/hazırladık.O hâlde var mı ibret alıp düşünen?
İnsan öldükten sonra yıkanması ,bence üzerinde bulunan çeşitli pisliklerden arındırma yani dezenfekte etme olayı,kefenlenmesini ise kolay taşınması olarak düşünüyorum.
Niyet etme özelliği olmayan,olanlardan habersiz cesede aptes aldırma,çeşitli yiyeceklerin dağıtılması,günler tertip edilmesi duygusallığın abartılması olarak bakabiliriz.
Öldüğünü duyurmak,dua etme , alacak verecek işlerinin halledilmesi,vasiyetinin açıklanması ve defin işlerinde yardımcı olunması toplumda acıların paylaşılmasına, bağışlama ve merhamettin artmasınaneden olur.En güzel yanı insanların haklarını helal etmeleridir ki kazancın ne kadar yüksek olduğunu inanlar taktir eder.
__________________ Ey iman edenler, Allah'tan sakının ve sözü doğru söyleyin. (Ahzab Suresi, 70)
Sn Beyaz,
Eğer inadına geleneğe uymayacağız derseniz hayatınızdaki tüm geleneksel öğeleri kazımanız gerekir ben yıkanmadan ölmeyi vasiyet ediyorum demekle bitmez.
ÖZDEN'E YANIT:
Değerli arkadaşım,herkes bir geleneğe mutlaka uyar.Bizim takip edeceğimiz Kuran'da ki, Resullerin izlediği Hak gelenektir.
Elbette batıl olan Kuran dışı geleneğin tüm unsurlarını hayatımızdan kazımak zorundayız.Bu Hanif olmanın olmazsa olmazlarındandır zaten.
Sevinerek belirteyim ki itirazlarınız çok cılız.Bakın gerek sizler gereksede bu sitenin ileri gelen ağababaları Adem'in iki oğluyla ilgili kıssayı özellikle görmemezlikten geliyorsunuz.Oysa bizim kendi kafamızdan bir şey söylediğimiz yok.Bizim uyduğumuz Allah'ın Mübarek Karga ayetleriyle Adem'in oğulları üzerinden bize anlattığı öğretiye teslim oluyoruz,hepsi bundan ibaret.
Tekrar soruyorum:
Bizlerin söz konusu kıssadan anladığımız bu.Ya sizler ne anlıyorsunuz??
Beyaz kardeşim, her iki sorum da gayet net. Laf ebeliği istemiyorum ben. Yukarıda yazdığımı aşağıya tekrar yazıyorum. Siz öldüğünüz zaman nasıl muamele görmek istiyorsunuz. Bunu yazın yeter. Başka ihsan istemez.
Sayıları 4 olan hizbe soru:
Dördünüzden herhangi biri öldü. Lütfen bana sizinle ilgili nasıl bir işlem yapılması gerektiğini sadece Kur'an'dan delillendirerek anlatın.
Talii yorumlara girmeden, kişisel tercihlerinizi katmadan. Kur'an bize öldükten sonra şöyle muamele yapılmasını emrediyor diye. Tek tek buraya yazın.
Bekliyorum.
Sonra da Türkiye'de bir insanın ölüsüne uygulanan muamelenin, Kur'an'a göre hangi ayetlere muhalif geldiğini, nasıl suç teşkil ettiğini yazın...
Bu ikisinin net cevabını alalım, Allah dilerse sonra devam ederiz.
Selamlar.
__________________ Onlar, iman etmiş ve kalbleri Allah zikriyle yatışmış olanlardır. Evet, iyi bilin ki, kalbler Allah'ın zikri ile yatışır. (Rad 28)
Sevinerek belirteyim ki itirazlarınız çok cılız.Bakın gerek sizler gereksede bu sitenin ileri gelen ağababaları Adem'in iki oğluyla ilgili kıssayı özellikle görmemezlikten geliyorsunuz.Oysa bizim kendi kafamızdan bir şey söylediğimiz yok.Bizim uyduğumuz Allah'ın Mübarek Karga ayetleriyle Adem'in oğulları üzerinden bize anlattığı öğretiye teslim oluyoruz,hepsi bundan ibaret.
Tekrar soruyorum:
Bizlerin söz konusu kıssadan anladığımız bu.Ya sizler ne anlıyorsunuz??
Yoksa Kargaların kılıvuzluğu sizleri bozuyor mu?
Selametle
Aleyküm selam beyaz,
İki ademoğlu kıssasından anladığım;
Mutlak manada ölünün toprağa gömülmesidir.
Nasılı hakkında detaylandırmayan Yüce Rabb'im bu konuda kullarını serbest bıraktığı görüşündeyim.Yeterki kulların kararı Kitabullah'a muhalif olmasın.
Not:GÖMMEK fiili;hayvanlarla beraber ,Eşrefi mahluk olan insan için de kullanılmasını mantığım almadı. Ayette geçen GÖMMEK fiilinin karşılığı olan arapça kelimesinin hangi anlamlara geldiğini yazacak kardeşlerime şimdiden teşekkür ederim.
Mutlu ve esen kalın.
__________________ Kamer/17-22-32-40:Ant olsun Biz Kur`an`ı düşünme/öğüt için kolaylaştırdık/hazırladık.O hâlde var mı ibret alıp düşünen?
Beyaz kardeşim, her iki sorum da gayet net. Laf ebeliği istemiyorum ben. Yukarıda yazdığımı aşağıya tekrar yazıyorum. Siz öldüğünüz zaman nasıl muamele görmek istiyorsunuz. Bunu yazın yeter. Başka ihsan istemez.
MUHTAR'A YANIT:
Git Maide suresinde Allah'ın Kargalarla öğrettiği ölünün nasıl ortadan kaldırılacağı kıssayı oku!
Kural koyan biz değiliz,Allah,Allah!
Yani;
Ben bugünkü hurafeci putpereslerin yaptığı Kuran dışı uygulamaya/uygulamalara tabi olmak istemiyorum.Yüreğin/yüreğiniz tutuyorsa sizlerde bunu açıkça deklare edinde sizleri bağrımıza basalım.
Selametle
NOT:Aynı tür eleştirilere cevap yazmayacağımı önemle belirtirim.
İki ademoğlu kıssasından anladığım;
Mutlak manada ölünün toprağa gömülmesidir.
Nasılı hakkında detaylandırmayan Yüce Rabb'im bu konuda kullarını serbest bıraktığı görüşündeyim.Yeterki kulların kararı Kitabullah'a muhalif olmasın.
KAMER'E YANIT:
Allah razı olsun.Güzel bir çıkarımda bulunmuşsun.
Evet,ölen varlık mutlaka toprağa gömülecek.
Kıssada yıkama yok.Olduğu gibi,topraktan yaratılan insan yine toprağa verilecek.
Ateşte yakmak,denize atmak yok.
Sonra;
Ölen Müslim kişi ise ona destek (salat) olmak adına toprağa verilme eylemine katılacağız.Değilse uzak duracağız.Bu da Kuran'ın emri olduğuna göre sonuçta her şeyi Allah belirlemiş oluyor.
Bu konuyu hafife alanlar çıkacaktır.Ancak,asıl hastalık derinlerde.Ölü bahane!
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma