Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
dediğin gibi olsaydı tıpta ALKOL içerilen her tedavi yöntemi,hap,şurup haram kılınırdı.
sindirim yoluyla alınan ilaçları da haram mı edecekti rabbımız? biraz dubbadan kafayı kaldırın
selam selam
Slm,
Ne demişim bir bakalım, dediğin gibi demişim aslında.Yani haram olsaydı tıpta kullanılan her türlü alkol türevi ilaç vs. inde haram olması yani kesinlikle yasak olması gerekirdi.Söylediğinden farklı olarak ne söylemişim ki...
Allah içkiye "haramdır" demiyecek kadar aciz mi (haşa), neden Allah'ın haram demediğini haramdır diyerek haramlaştırıyorsunuz?Allah haramlarını ayetlerinde ayrıntısıyla açıklamışken, içki konusunda neden (haşa) dolambaçlı yollara sapsın, "içki vs. haramdır" demiyecek kadar (haşa) aciz midir Allah?
selam
Şeytan pisliğinin avukatlığını yapanlar,içki haram değil diyenler, eğer iddanızda samimi iseniz, kıvıtmadan, lafı eveleyip gevelemeden, zina içinde haram değil deyin.Zina haram diye bir ayet yok, Allah zinaya yaklaşmayın buyuruyor.(İsra 32)
İçki meselesinde laf ebeliği yaptığınız gibi yabancı bir kadınla şeyinizi sokmadıkça sevişip öpüşmenin haram olmadığın iddia edin.hani sarhoş olmayacak kadar içki içilebilir ya size göre
Daha bitmedii
Maide 90 - Ey iman edenler! İçki, kumar, dikili taşlar (putlar) ve fal okları şeytan işi birer pisliktir. Bunlardan kaçının ki, kurtuluşa eresiniz.
Bakın bu ayette Allah Teala 4 unsuru zikrediyor
hadi buyrun bakalım, putlara tapmak,kumar oynamak,falcılık (kehanet) haram değil deyin.Öyleya sizin deyiminize göre Allah aciz mi idi haram demeye, bakın haram dememiş.
Hadi bakalım bunlarada haram değil deyinde kim gerçek hanif, kim hanifçilik taslıyor, veya kim şeytan hansın uşaklığını yapıyor belli olsun
Hadi bekliyorum
Slm,
Yahu arkadaşım, bir şeyin haram olup olmaması Kuran'a göre, kişilerin kendi inisiyatifine mi bırakılmıştır, yoksa, bunları Allah kesin çizgilerle belirtmiş midir?Allah, Kuran'ında haramları, helalleri belirtmişken ayrıntısıyla ve tam olarak, bizim bu tartışmamız niye.Allah, bir şeye Kuran'ında haram değil diyor veya haramlar listesinde listelemiyorsa, ama o şeyden uzak durun, o şey çok kötü bir yoldur diyorsa, o şeyin haram olmasıyla, çok kötü bir yol olması vs. bu iki şeyin birbirlerinden FARKLI olmasındandır.Gayet açık değil mi?
Bu arada tekrar ediyorum, burada şahsen kimsenin uşağı vasfıyla bulunmuyorum.Hele hele hanstan bana ne?Lafını bilerek konuş "hanif" nickli kardeş.
Allah'ın kulu olmak neyime yetmiyor ki, şükür ki yetiyor da artıyor bile...
Kul innema harrame rabbiyel fevahışe ma zahera minha ve ma betanevel isme vel bağye bi ğayril hakkı ve en tüşriku billahi ma lem yünezzil bihı sültanev ve en tekulu alellahi ma la ta'lemun. (Araf 33)
Açık ve Gizli FEVAHİŞ haramdır. FEVAHİŞ haddi aşmaktır, sınırları çiğnemektir. Allah’ın yapmayın, sakının, vazgeçin, terk edin, yaklaşmayın dediği hususlarda sınırı aşmak da FEVAHİŞ kapsamındadır ve HARAMDIR.
Hamr da Zina da Allah’ın bizi sakındırdığı bir husustur. Allah’ın sakındırdığı bu hususlarda sözü dinlememek ve haddi aşmak (fevahiş) tabiî ki haramdır.
Hamr’a haram değil diyen arkadaşlar zinaya neden ve nasıl haramdır diyor?
Domuz Eti yemek Zina etmekten daha mı kötü? Domuz Eti için “haramdır” diyen Allah neden Zina için haramdır dememiş acaba?
Gizli açık tüm günahlar Haramdır. Haram yasaklar demektir. Allah yasaklarken farklı farklı kelimeler, terimler kullanmıştır.
Bakara 32’de İSM kavramı da geçiyor. İSM=GÜNAH da HARAMDIR.
Bildiğimiz gibi; Hamr=Aklı Örtenler ise İSMÜN KEBİR=BÜYÜK GÜNAHtır.
Bakara 32’ye göre HAMR hem İSM hem de FEVAHİŞ olması hasebiyle HARAMDIR.
__________________ Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yahu arkadaşım, bir şeyin haram olup olmaması Kuran'a göre, kişilerin kendi inisiyatifine mi bırakılmıştır, yoksa, bunları Allah kesin çizgilerle belirtmiş midir?Allah, Kuran'ında haramları, helalleri belirtmişken ayrıntısıyla ve tam olarak, bizim bu tartışmamız niye.Allah, bir şeye Kuran'ında haram değil diyor veya haramlar listesinde listelemiyorsa, ama o şeyden uzak durun, o şey çok kötü bir yoldur diyorsa, o şeyin haram olmasıyla, çok kötü bir yol olması vs. bu iki şeyin birbirlerinden FARKLI olmasındandır.Gayet açık değil mi?
Bu arada tekrar ediyorum, burada şahsen kimsenin uşağı vasfıyla bulunmuyorum.Hele hele hanstan bana ne?Lafını bilerek konuş "hanif" nickli kardeş.
Allah'ın kulu olmak neyime yetmiyor ki, şükür ki yetiyor da artıyor bile...
Selam Dostlar
Sakin olun yahu. KImse burda Sarapci hanif degil. Allah pislik diyorsa pislikdir. Ama haram kelimesi kullanilmayan bir sey icin biz Haram diyemeyiz. Haram degil demek icebilirsin anlamina gelmez. Oncelikle bu tartismada gordugum kadariyla HAMR kelimesi yerine icki kelimesi kullaniliyor. Hamr beyni orten degil mi ?
Beyni orten her sey icki, Aibergin Tekilasi, sarap, esrar, morfin, eroin etc hepsi girmez mi ? Allah haram deseydi, hastanelerde Ameliyatlarda verilen morphinin ne kadari helal ne kadari haram tartismasina basladik. Yada yedigimiz portakaldaki alkohol miktarini olcmeye baslardik.
Yok ameliyatda morphin zorun hallerde izin var derseniz, yok 1000 sene once insanlar morphinsiz ameliyat olmuyormuydu. Illah zorunlu degil diyenlerde cikacakdi.
Eger hamr Allah Domuz gibi haram etseydi, hayatimizin her tarafinda cikacak zorluklari gorebiliyormusunuz. Ama seytan pisligi olan bir seyi hangi musluman icebilir yada seytan ..kunda olan seyi ictikdne sonra namaza yaklasabilir.....
celebi
__________________ Dabbetciler icin buraya: Bu Allah'in Dabbeti: www.hansvonaiberg.org
Iskenderciciler icin buraya: Buda Allah'in Mehdisiymis! www.iskenderalimihr.com bakabilirsiniz
2:219 Sana aklı örteni ve kumari sorarlar. De ki: "Onlarda hem büyük günah, hem insanlar için (bazi) yararlar vardir. Ama günahlari yararlarindan daha büyüktür." Ve sana neyi infak edeceklerini sorarlar. De ki: "Ihtiyaçtan artakalani." Böylece Allah, size ayetlerini açiklar; umulur ki düsünürsünüz;
Bakın burada, çok önemli bir noktaya parmak basılmakta."aklı örten / ler" başlı başına günah değildir.Yani tamamen günah değildir.Yani aklı örtenlerde (içki, kumar vs.), hem büyük günah vardır, hemde bazı faydalar vardır.Mantıken, bütünüyle günah olsaydı, bazı faydaları olamazdı.Bir takım faydaları olan ise malumdur ki (tıbbi malzemelerde kullanılan alkol bunlara örnek olarak verilebilir) haram değildir, çünkü haram olsaydı kesinlikle yasak olurdu.
Ama yanlış anlaşılmasın, eğer biri gidip, sırf zevk için içer (içki, esrar, eroin vb.) ,ne dediğini bilmez bir vaziyete girerse, şu ayetler onun için geçerlidir;
5:90 Ya ayyuha allatheena amanoo innama alkhamru waalmaysiru waalansabu waalazlamu rijsun min AAamali alshshaytani faijtaniboohu laAAallakum tuflihoona
5:90 Ey iman edenler, aklı örtenler, kumar, dikili taslar ve fal oklari ancak seytanin islerinden olan pisliklerdir. Öyleyse bun(lar)dan kaçinin; umulur ki kurtulusa erersiniz.
5:91 Gerçekten seytan, aklı örtenler ve kumarla araniza düsmanlik ve kin düsürmek, sizi, Allah'i anmaktan ve namazdan alikoymak ister. Artik vazgeçtiniz degil mi?
Ama, yine biri gider, sağlığı için bir kadeh şarap içer de, namaz vakti gelirse, içkiliyken namaza durabilir.Ki bu durum aşağıdaki ayette açıkça belirtilmiştir;
4:43 Ya ayyuha allatheena amanoo la taqraboo alssalata waantum sukarahatta taAAlamoo ma taqooloona wala junuban illa AAabiree sabeelin hatta taghtasiloo wain kuntum marda aw AAala safarin aw jaa ahadun minkum mina alghaiti aw lamastumu alnnisaa falam tajidoo maan fatayammamoo saAAeedan tayyiban faimsahoo biwujoohikum waaydeekum inna Allaha kana AAafuwwan ghafooran
4:43 Ey iman edenler, sarhos iken, ne dediginizi bilinceye ve cünüp iken de -yolculukta olmaniz hariç- gusül edinceye kadar namaza yaklasmayin. Eger hasta veya yolculukta iseniz ya da biriniz ayak yolundan (hacet yerinden) gelmisseniz yahud kadinlara dokunmus da su bulamamissaniz, bu durumda, temiz bir toprakla teyemmüm edin, (hafifçe) yüzlerinize ve ellerinize sürün. Süphesiz, Allah, bagislayandir, esirgeyendir.
--------------------------------------
Çok önemli not:Eğer biz çok açık ve net olması gereken kavramlarda bile bu kadar bocalıyorsak, unutulmamalıdır ki, bunun vebali, kendi heves ve arzularına göre veya siyasi amaçlarına göre veya herhangi bir amaca göre, binlerce hadis uyduran ve de Allah'ın ayetlerinin yerlerini bunlara göre oynatan pisliklerindir.
1-) Bir arkadaşımız şöyle sorabilir: “Tamam belki hamr haramdır amaAklı örtmeyecek kadar alınan Bira, Votka vs. Hamr Kapsamına girer mi? Zira aslolan aklın örtülmesidir. Hamr Haram olsa bile bu aklı örtmeyecek kadar alınan içkinin haram olduğunu göstermez.” Benim bu konuda herhangi bir cevabım şu an yok. Olan arkadaşlar varsa görüşlerinden istifade etmek isterim. “Çoğu haram olan şeyin azı da haramdır” düsturu Kur’andan ne kadar destek buluyor onu da bilmiyorum.
2-) Sevgili Xavier açıklamaların bana mantıksız gelmedi. Gelmedi ama dünya kadar faydalı içecek varken ne diye Aklı Örtmeyecek kadar az miktarda içki kullanalım? Kaç insan örneğin şarabı şifa olsun diye içiyor. İçki genelde kafayı bulmak için içilmez mi? Genelde sınırlar aşılmaz mı? Neden -kısmi-faydası adına kendimizi tehlikeye atalım?
3-) Xavier sana bir sorum var kardeşim. Bakara 219’a göre Hamr’da büyük günah vardır demişsin. Hamr’ın kendisi büyük günah ilan edilmiyor. Sadece onda büyük günahın = İsmün kebirin olduğunu belirtmişsin. Evet bu ayete göre bu çözümleme doğru duruyor. Pekala Maide 90’da Rabbimiz Hamr için Şeytan işi bir pisliktir demiş değil mi? Şunu dememiş; Hamrda şeytan işi pislik olan bir durum da vardır. Ayette görüldüğü gibi Hamr direkt kafadan şeytan işi pislik ilan edilmiş. Bu konuda ne dersin? Neden bir ayette onda büyük günah da vardır denmiş de diğerinde kafadan şeytan pisliğidir denilmiş? Eğer ki saadeti istiyorsak Şeytan Pisliği olan Hamrdan sakınmamız isteniyor, acaba neden? Şeytan Pisliği olan Hamr hangi Hamr? Sakın içki vb. uyuşturucular olmasın? Çünkü bak ilgili ayette İçkinin sebep olabileceği dıurumlardan bahsedilmiş. Şeytanın araya girmesi, böylece aramıza kin düşmanlık sokması, Allah’ı anmaktan ve namazdan alıkoyması. Ne dersin Xavier şeytan pisliği olarak ifade edilen şey keyif için alınan içki ve uyuşturucu olamaz mı?
Saygılar
__________________ Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Katılma Tarihi: 24 mart 2005 Yer: Germany Gönderilenler: 95
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam Dostlar.
Xavier Yazdı:
Ama, yine biri gider, sağlığı için bir kadeh şarap içer de, namaz vakti
gelirse, içkiliyken namaza durabilir.Ki bu durum aşağıdaki ayette
açıkça belirtilmiştir;
Arkadasim iradeli icki tüketimini mesrulastirmak icin yer mi ariyorsun.
Basta böyle bir izlenim vermemistin ama simdi ayri bir izlenim edindim.
Herkesin iradesi bir mi? Allah uzak durun dedigi seylerde ayni zamanda
torpil mi gececek? Celiski Allah'da olmadigina göre yorumlayanda bir
tutarsizlik veya samimiyetsizlik olmali. Öte yandan, Allah sunlar haram
sunlar helaldir diye bir liste hazirlayacak degil di ya, birseyin haram
olmasi icin illaki buda haramdir demesimi gerekiyor.
O halde, müskül durumda arta kalan son parayla adam gitsin kumar oynasin, nasilsa kumarinda
faydalari var. Kasino acarsam insanlara is imkani cikar, kimileride
kazanir yüzü güler. Zararlarindan bahsetmeye gerek yok, herkes biliyor.
Ikincisi, Müslümanlar birer günahsiz Melekler zümresi degil.
Müslümanlar icinde bu denli günahlara yanasmamis Mumin yoktur
diyemezsiniz. Gün olur, seytana uyup icki
icmistir adam, belki sans oyunlari da oynamistir. Sen töbe billah öbür
tarafi kaybettin mi diyecegim ben adama. Ey iman edenler diyor Ayet.
Müslümanlar normalde genel olarak ickimi iciyorda sarhos hallerinizde
Namaza durmayin desin Allah.
Kisi iman ettigi halde Allah'in hosnut olmadigi bir seyi yapmis
olabilir. Sokakta 100 tane Müslüman toplayip arastirma yapilsa
sonuclari bir görseydik. Tövbe
ettigi halde tekrar tekrar yanasip bagimli
olmussa anyayi konyayi görür insan.
Ayrica, zarari yararindan fazladir demek, yararlarindan faydalanmayi
mesrulastirmaz. Tipdan güzel örnek vermissiniz. Alkolü icip (sözde sifa
amaciyla bir bardak sarap icip) yararlanmak ayri, alkolden icmeden,
dolayli sekilde, örnegin
ameliyatlarda veya ilac tedavisi ile yararlanmak ayridir. Idrarimda tas
var deyip bira iyi geliyor diyenler acaba her türlü careyi tükettilerde
mi biraya sarildirlar? Tipdaki arastirmalara, gelisen haplara,
tedavilere kiran mi girdi?
Kumar oyunlarindan da bir örnek verelim. Insanlar kendi kazancina
oynayacagina, örnegin Lotto'yu diger insanlarin hakkini üzerine
almaksizin bir hayir isine yönelik oynamak ayridir. Toplu para, ac susuz, toplum icinde yoksul, muhtac insanlara dagilir.
Ücüncüsü, alkol kumar ve saire, bagimlilik yapan birer seytan isi
pisliktir. Adam bugünden yarina hemen birden bire kendini men edemez,
kimileri varki tedavi görerek bir takim bagimliliklardan
kurtulabiliyor. Ne demistik? Herkesin iradesi bir degil. Ayetin sonunda
Allah ne diyor?
5:91 Gerçekten seytan, aklı örtenler ve kumarla araniza düsmanlik ve
kin düsürmek, sizi, Allah'i anmaktan ve namazdan alikoymak ister. Artik
vazgeçtiniz degil mi?
Bu "ARTIK" kavrami Ayette neden kullanilmis? Iman edenleremi yoksa o
esanada veya sonrasinda da bu tür bagimlilik ta bulunan iman etmis
insanlara mi daha cok vurgu var?
Bana göre Sigarada haramdir. Allah akil fikir vermis, her zararli seyin
özel özel haramdir diye belirlenmesi gerekmiyor. Sigara bedeni
uyusturmakla birlikte ne gibi zararlara yol aciyor, burada konu etsek
ayri bir baslik olur.
En son okudugum istatistiklere göre dünya genelinde sigaradan mutlak
kurtulanlarin yüzdesi sadece yüzde 2!!! Diger uyusturuculardan,
esrardan kurtulma orani daha yüksek!
Müslümanlar birer Melek degildir demistim. Hata edebilir, günahi vardir
yoktur bagislanmistir yada hesabi mahsere kalmistir, o Allah'in
bilecegi is. Zaten bir Mumin samimiyetsiz ise, Allah biliyor.
Samimiyetsizlik nedir? Haramdan döndügü halde tövbe edip edip tekrar
yanasmaktir. Nasilsa Allah bagislar?
Bu ayrintilari göz önünde bulunduralim lütfen! Allah seytan isi birer
pisliktir diyecek, öte yandan sarhos iken Namaza durmayin diyecek.
Sonra bizde bakin, icki icmek haram degildir diyecegiz. Olacak ismi.
Ben icki icmek istiyorum diyen varsa icsin, ama Islamda buna bosuna
dayanak aramasin.
Bu mantikla hareket edeceksek, hali vakti yerinde bir adam, ayda
fazladan bir para ayirip, fazla savurmadan ölcülü sekilde kumar
oynayabilir. Madem haram degilmis.
Kimileri var gercekten de her ay muntazam sekilde ölcülü sekilde kumar
oynar, kimileri var ölcülü sekilde icki icer. Arkadaslar, Allah her
insana özel tek tek aciklama yapmamis, iradeler farklidir. Allah neyin
dogru neyin yanlis oldugunu elbette bizden daha iyi biliyor ki zarari
yararindan fazladir, seytan isi birer pisliktir, uzak durun, artik
vazgectiniz degilmi?
Demis.
Katılma Tarihi: 25 nisan 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 450
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam arkdaşlar!
Söze nereden başlayacağımı bilemiyorum. Herşeyin başı önce samimiyet ve edebtir. Edebin olmadığı yerde, samimiyetin olmadığı yerde ne konuşursanız konuşun hiç anlamı ve etkisi yoktur. Biz islam ehlinin artık şu bilgi satma ve ben bilirim hastalığından kurtulması lazımdır. Fikirler belli ayrıntılara girilince illa ki çatallaşır/ayrımlar ve farklılıklar başlar. Aslolan TEMEL DEGISMEZLERDE mutabık olmaktır.
Daha dün haniflikle müşerref olmuş taze hanif adayından bazı dostların tavrı bizleri üzmüştür. Onca temel konularda mutabık olmamıza rağmen bir ayrıntı yüzünden bizi müşriklerle aynı kategoriye koyduğu, sözlerinden ve tavırlarından anlaşılmıştır.
Bizler taze hanif değiliz. Hamr konusunu bzim tartıştığımız incelediğimiz yıllarda malum arkadaş büyük ihtimalle koyu bir ehl-i sünnetçi idi. Bunu küçümseme için söylemiyorum. Şunun için söylüyorum. Çok iddialı olmak nefsin dönmesi gereken noktalarda engel teşkil edebilir. İdda sahipleri %1 lik dahi olsa yanılma paylarının olabileceğini bilmelidirler. Bizler 15 yıl önce bunları yaşadığımızdan dolayı söylüyorum.
Gelelim Hamr konusuna: Allah'ın açık ve seçik bir şekilde HARAM demediğine bizler haram der isek HUKUM sahibi oluruz ki Allah Hükümranlığını kimseyle paylaşmaz. Hep demiyormuyuz; Elçilerin dahi helal-haram hüküm koyma koyma yetkisi yoktur diye. Hata şurda : Ee efendim haram demedik diye o halde helal demektir herkes geberene kadar içisin gibi akıldan uzak sonuç türetilmeye kalkılıyor.
Islamı yeni tanıyan biri bana "içki net bir şekilde HARAM mı?" derse. Ben nasıl kalkar da tek bir kelime ile "HARAMDIR" derim. O kişide haram olduğuna dair delilli göster derse Hangi NET olan ayeti göstereceğim. Bir de tam tersini düşünelim. Aynı kişi bana "İçki helal mi?" derse bunda tek bir kelime ile "HELADIR" nasıl derim? Diyemem çünkü Allah TEK ve KESIN bir dil kullanmamışken ve genişce bir çerçeve ile anlatmışken, ben kim oluyorum TEK KELIME ILE "HARAMDIR" diyeybileyim. Ve hem HARAMDIR diyeyim hem de Allah'ın hükümranlığına karışmadığımı iddia edeyim?!!!
Bakın toplumumuzda, kavramların içi de boşaltıldığından, yanlış anlaşılmalara ve vebale mahal bırakmamak için ve Büyük günaha, kötülüğe sevkedici yanının da olduğunu bildiğimden, sitemde bu konuyu anlatırken EN UFAK OZENDIRICI cümleme rastlayamazsınız. Sitemdeki toplam özet özet şudur: "Biri bana içki harammı desede HAYIR derim, Helalmi desede HAYIR derim. Çünkü Allah Kat'i ve tek kelimelik kesin ifade kullanmamıştır.
Allah'ın haramlar konusundaki KESIN SINIRLARI herkesin malumudur. Bazı arkdaşlar diyorlar ki "Allah Şirk için de HARAM kelimesi kullanmamıştır o halde......................................? Oysa Allah'a şirk koşulmama EMRI var. Bbu emir olmasaydı söylenen tutarlı olurdu: Bir örnek:
10/105 Ve (bana) hanîf olarak yüzünü dine çevir; sakın müşriklerden olma! diye (emredildi).
.....sakın müşriklerden olma! diye (emredildi)
Şimdi bu emir varken şirk konusunu nasıl olur da aynı kategoride değerlendiririz. Kur'an konusunda samimiyetle birlikte derinlik artarsa sanırım ortada sorun kalmaz. Acele hüküm vermek hatalıdır. Kur'anla bütün olma keyfiyetini henüz yaşayanlar acele etmemeli.........Kur'anla geçirilecek daha nice yıllar var.
Aslında HAMR ile bşlayan ama ucu samimiyete, adaba, KuR'an analizine kadar giden bu konu hakkında söylenecek çok şey var ama uzatmak okuyanı sıkar endişesi ile şimdilik burada noktalıyorum.
__________________ Asaf'ın miktarını bilmez Süleyman olmayan. Bilmez insan kadrini alemde, İNSAN olmayan.
Katılma Tarihi: 31 mart 2005 Yer: Germany Gönderilenler: 380
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Daha dün haniflikle müşerref olmuş taze hanif adayından bazı dostların tavrı bizleri üzmüştür. Onca temel konularda mutabık olmamıza rağmen bir ayrıntı yüzünden bizi müşriklerle aynı kategoriye koyduğu, sözlerinden ve tavırlarından anlaşılmıştır.
Bizler taze hanif değiliz. Hamr konusunu bzim tartıştığımız incelediğimiz yıllarda malum arkadaş büyük ihtimalle koyu bir ehl-i sünnetçi idi. Bunu küçümseme için söylemiyorum. Şunun için söylüyorum. Çok iddialı olmak nefsin dönmesi gereken noktalarda engel teşkil edebilir. İdda sahipleri %1 lik dahi olsa yanılma paylarının olabileceğini bilmelidirler. Bizler 15 yıl önce bunları yaşadığımızdan dolayı söylüyorum.
Sizin hamr konusunda ki düşüncenizi hanstan aldığınızı ve aynen devam ettirdiğini zi yüzünüye karşıda söylemiştim.Dolayısıyla Allahın açığını yakalamak suçlaması hans,a aittir. Üstünüze alınmanıza gerek yok.Takdir edersiniz ki şirk le suçlama ilkönce sizlerden gelmiştir.Sebebi ise Allahın haram kılmadığını haram ilan ediyormuşum.
Haniiflik konusuna gelince.sizlerin benden daha önceleri kuran dönmüş olmanız neyi kanıtlıyor ? Bu konuda daha çok söz sahibi olduğunuzu mu? De get işine daha dünkü çocuk kalkmış bize ders vermeye kalkıyor manıtığı mı ??
Ben hanif kavramını kurana döndüğüm ilk anda kurandan aldım, sizler gibi hanstan öğrenmedim.Ve bu kavramı aldığım dönemde hansın adını bile duymuş değildim
Gelelim Hamr konusuna: Allah'ın açık ve seçik bir şekilde HARAM demediğine bizler haram der isek HUKUM sahibi oluruz ki Allah Hükümranlığını kimseyle paylaşmaz. Hep demiyormuyuz; Elçilerin dahi helal-haram hüküm koyma koyma yetkisi yoktur diye. Hata şurda : Ee efendim haram demedik diye o halde helal demektir herkes geberene kadar içisin gibi akıldan uzak sonuç türetilmeye kalkılıyor.
Kurana göre bir şey ya helaldır yada haram.Bunun ortasını belirleyecek tek bir ayet yoktur.Madem haram demiyorsanız çok rahat bir şekilde helal demeniz gerekir.Buda nerden çıktı ya ne haram ne helal
Islamı yeni tanıyan biri bana "içki net bir şekilde HARAM mı?" derse. Ben nasıl kalkar da tek bir kelime ile "HARAMDIR" derim. O kişide haram olduğuna dair delilli göster derse Hangi NET olan ayeti göstereceğim. Bir de tam tersini düşünelim. Aynı kişi bana "İçki helal mi?" derse bunda tek bir kelime ile "HELADIR" nasıl derim? Diyemem çünkü Allah TEK ve KESIN bir dil kullanmamışken ve genişce bir çerçeve ile anlatmışken, ben kim oluyorum TEK KELIME ILE "HARAMDIR" diyeybileyim. Ve hem HARAMDIR diyeyim hem de Allah'ın hükümranlığına karışmadığımı iddia edeyim?!!!
Ne helal nede haram diyebiliyormuş.
Kuranı; bulmaca bilmece kitabı haline getirdiğinizin farkındamısınız?
Ey iman edenler içkiye ne helal nede haram hükmü koydum, hadi bakalım hanginiz bunun hükmünü bulacak; demeyemi getiriyor Allah teala
Bunu mu Allaha reva görüyorsunuz.
Ey yüce Allahım, ne günlere kaldık.
Şeytan pisliğini ayyaşlar değil, hanif olduğunu iddia edenler savunuyor.
İşte bakın Allahın ayeti nasıl tecelli etti
Maide 91 - Şeytan, içki ve kumarla sizin aranıza düşmanlık ve kin sokmak ve sizi Allah'ı anmaktan ve namazdan alıkoymak ister. Artık bunlardan vazgeçtiniz değil mi?
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma