Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
|
|
|
selam
iman siyahlar senin
selam savaş1 kırmızılar senin yazın
- Dinsel yasaklar ayrı, tabiattaki yasaklar ayrıdır, - Dinsel yasakları çiğnemek, bize affedilmeyeck bir sonuç getirebilir, tabiat yasakları- zararları bu kadar hayati değildir,
kardeş mushafı kurandan ayırmaya çalışmayın ya. yok böyle bişi.
Burda ne dediğinizi tam anlayamadım? elbette dinsel yasaklar ayrıdır, trafik ışıklarıyla örneğin bir tutabilri msiniz?
- Domuz etinden az bir miktar dahi yemek kişiye mutlak zarar verir mesela, ama siz kızartmadan az bir miktar almakla zarar görmezsiniz, kızartma zararlıdır diye de buna haram diyemeyiz.
kızartmayla domuz etindeki ayrımn anlatmak istediğini vermiyor. anlayış zorluğuna yol açıyor. ozaman bir kuran bir mushaf bir savaş1 gerekiyor.
Gene tam olarak ne dediğinizi anlamadım ama, bizler sadece Kurandaki haramlardan mesuluz, sağlığa zarrarlı olanlardan da uzak dururuz, ama kendimize bunları haram kılmayız, çünkü Allah tek hakim hüküm vericidir
- İnternet, bilgisayar gibi teknolojik gereçleri, bize sağlayan gene Allahtır, böylelikle işlerimizi kolaylaştırmıştır, dünyanın öbür ucundaki kişilere rahatlıkla ulaşabiliriz,bunu suistimal etmek yada etmemek gene kişinin elindedir
- Sizin bilgisayar başından saatlerce kalkmamanız, haram- yasak yada günah değildir, ancak doğru bir davranış da değildir, bu kendinize verdiğiniz zarardır, ama kişinin hatasını bilmesi ve buna rağmen kendini kontrol edememesi de bir samimiyet sorunudur,
sadece suistimal edip etmemek değil insanın elinde olan şeyler de şaibeli. hem teknolojiyi allaha bağlayıp hem, kullanımını insanın insiyatifini nasıl vereceksiniz gibi. (Kader bahsi buranın konusu değil.
Ben bu konuda kendimi kontrol edebiliyorsam, bu nimeti suistimal etmeden kulllanabiliyorsam sorun yok
- Konu dinsel hükümlerse , kişi buna asla ekleme yada çıkarma yapamaz, değiştiremez, çünkü ilahi kanunlardır - Doğa kuralları zamana-mekana-kişiye göre değişiklik arz edebilir,
bu iki madde acayip çelişkili olduğu gibi ikinci madde tamamen kurana mushafa aykırı.
Çelişki olan şeyi gösterir misniz? Bizler elbette dinsel hükümlere müdahale edemiyz, domuz eti haram ise helal diyemeyiz, ama trafik ışıkları konusunda değişiklikler yapılabilir, zira bu dinsel bir konu değildir, neresi çelşki !
- Bundan dolayı dinsel hükümleri sadece Kuranda yazdığı gibi uygulamalıyız, ekleme çıkarmak yapmamalıyız. Zira bu affedilmeyeck bir suçtur, ortak etmektir,
bu maddeyi de yukardaki görüşünü düzelttikten sonra yazarsan, aşağıdaki ayetin kapsamından kurtulursun.
Biz domuz eti haram ise, fakat bunu helal kılıyorsak kendimize, işte bu 16/116 ayetindeki gbi ayetleri yalanlamak, Allaha ortak etmek oluyor ve gene biz Kuranda haram yazmadığı halde, şuna haram buna helal diyorsak biz gene 16/116 ayetndeki gibi ayetleri yalanlıyor, Allaha ortalk ediyoruz demektir !
16/116. Dillerinizin yalan yere nitelendirmesi dolayısıyla şuna helal buna haram demeyin. Çünkü Tanrı'ya karşı yalan uydurmuş olursunuz. Şüphesiz Tanrı'ya karşı yalan uyduranlar kurtuluşa ermezler.
Bu nedenlerden dolayı, toplumumuzdaki hemen hemen herkes, kesin bilmeden zanna dayalı bilgilerle, dinsel konularda sabah akşam Kuran dışında hüküm verdikleri için, ayetleri yalanlayıp ortak ediyorlar, bu yüzden Allahın haram kılmadığınız biz haram kılamayız diyorum
sanırım fazlasıyla açıklayıcı yazdım
saygı ile...
|