Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Katılma Tarihi: 30 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
efrayim58 Yazdı:
Efrayim
Melekler demişlerdi ki: Ey Meryem! Allah sana kendisinden bir Kelime'yi müjdeliyor. Adı Meryem oğlu İsa'dır. Mesih'tir;...
"Şüphesiz Allah, Meryem oğlu Mesih'dir" diyenler andolsun ki kafir olmuşlardır....
Bu iki ayeti nasıl tefsir edeceğiz.
Sevgi ile,
selam ayetler açık ve net değil mi? neden tesfir edilsinki.
meryem oğlu isanın mesih olduğu bilgisi veriliyor mesih kelimesinin anlamı görev verilmek üzere seçilen kimse anlamındadır.Kelimenin bu anlamıyla alınmasında bir sakınca mı var ki?
İsada diğer peygamberler gibi seçilmiş olandır.İnsanları tevhid ianancına davet etmiştir.ayette isadan mesih olarak bahsedilmesinin sebebi bence bunu vurgulamaktadır.ilk yazdığınız ayet ali imran 45 de Meryeme hitap edilerek mesih kelimesiyle doğuyracağı çocuğun peygamber olacağı müjdesi verilmekte.
__________________ O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Benim iki ayetten anladığım aşağıdadır (notlar ve parantezler bana aittir) ;
“Ve Hani melekler “Ey Meryem! Allah, seni kendisinden bir kelimeyle müjdeliyor,[ii] niteliği[iii] Mesih, Meryem oğlu İsa’dır.[iv] Dünyada da, ahirette de itibarlı[v] veçok yakın olanlardandır.”[vi](3:45).[vii]
“Şöyle diyenler hiç kuşkusuz (Allah’ın birliğini ) inkar etmişlerdir. “Allah, Meryem oğlu Mesih’tir” (5: 17).
Yukarıdaki ayetler şu ayet gibidir:
“Ve: "Biz, Allah'ın Resulü Meryem oğlu Mesih İsa'yı gerçekten öldürdük" (4:157)
Yahudiler gerçekten İsa(a.s)'ın Allah’ın Rasulü olduğuna inanıyorlar mıydı?
Yoksa Kur’an’ı Kerim onların sözlerini “iktibas ederken” kendi mesajına uygun “alıntı” mı yapmıştır?
[v]Vecîh kelimesinin mânası, makam, şeref ve itibarlı demektir. Bir kimsenin hem halk hem de idare nezdinde makam ve rütbesi yüksek olduğu zaman denilir.
Katılma Tarihi: 05 nisan 2006 Yer: Turkiye Gönderilenler: 113
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
"Şüphesiz Allah, Meryem oğlu Mesih'dir" diyenler andolsun ki kafir olmuşlardır." bu ayette anlaşılmayacak ne var hala anlayabilmiş değilim. Meryem oğlu İsa Mesih'e kim tanrı derse yada onu onu kim rableştirirse bu kişiler kafirdir. burada anlaşılmayan konu nedir?
aliimran45:''Melekler demişlerdi ki:Ey Meryem!Allah sana kendisinden bir Kelime'yi müjdeliyor.Adı Meryem oğlu İsa'dır.Mesih'tir''
maide17:''Şüphesiz Allah,Meryem oğlu Mesih'dir" diyenler andolsun ki kafir olmuşlardır''
selamlar,kıymetli arkadaşlar,efrayim58 adlı yorumcu arkadaşın sorusu bence çok mantıklı,hele aliimran45 ile maide17 nin sözlerindeki mana yakınlığı efrayimi kuşkulandırmada haklıdır ve böyle bir soruyu sormada garip karşılanacak bir şey yoktur diye düşünüyorum. hristiyanlar,babası olmayan bir çocuğun olmayacağını en azından bunun fizik kanunlarına ters düştüğünü kendi devirlerindeki bilimsel durumun ancak buna müsade ettiği düşüncesiyle meryem'in hamile kaldığını görünce bunun kocasıda olmadığına göre veya evli birisi olmadığını bildiklerine göre ve meryemin çok temiz birisi olduğunu ve dolayısıyla zina yapmış olamayacağını düşündüklerine göre bunun ilah çocuğu olduğuna kanaat etmeleri bence fazla garip karşılanacak bir şey değildir.gerçi şimdi bilim ve teknoloji gelişti bunun imkan dahilinde olduğu bilimsel olarak anlaşılabiliyor ancak o zamanın şartlarında bu tür düşünceler abesle karşılanırdı,haliyle hristiyanların böyle bir düşünceye kapılmalarında bence büyük terslik yoktur.gerçi bizim inancımıza göre Allah'ın herşeye gücü yeter onun için isterse Rabbim,bir kadını cinsel birleşme olmadanda onun hamile olmasını emriyle yaratabilir ancak o zamanki hristiyanlar haliyle fiziksel kanunlara göre inandıklarından dolayı Kur'anda kafirlikle suçlanıyorlar.mucizelere değilde fizik kanunlarına inananlara peygamberlerin onların imana kavuşmaları için fiziksel yöntemlerle örneklik yapması daha makul ve mantıklı değil mi?kısaca,bu suçlama aklıma pek yatmadığından veya bu olayı detaylıca çözemediğimden dolayı böyle bir suçlama bana çok garip geliyor.o yüzden ayetler yanlış tercüme edilmişte olabilir diyorum.bu konuda bizleri aydınlatacak arkadaşlardan bilgi almayı isterdim.en doğrusunu Allah bilir. selamlar,sevgiler.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma