Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Sevgili hocam ( Mustafa İslamoğlu) son 2-3 ay içerisinde ve özellikle şu sıralar Cübbeli Ahmet hoca tarafından başlatılan aşırı derecede hakkınızda tekfir ve Hilal Tv' ye karşı hummalı bir boykot eylemi var.Eleştiri konularında bende Cübbeli Ahmet hoca ve diger ulema ile hem fikirim fakat tekfir ve boykot konusundaki uygulamaya karşıyım.Dün Cübbeli Ahmet Hoca Esenlerde sohbet verdi.Fakat hocam dünki sohbette çok acayip birşeyler oldu.Bunun ben İlahi bir ikaz olarak görüyorum.Sohbet baştan sona kadar ses sistemindeki sorunla devam etti.Halbuki şu ana kadar degişik hocalar tarafından yüzlerce sohbet yapıldı burda hiçbir sorun yaşanmadı.Dün abartmıyorum 30-40 kere sohbette duraklama-devam etme hali yaşandı.Sohbet boyunca yarım veya 1 dakika ara ile sorun yaşandı, mikrofon ve kabloyu değiştirdiler 1-2 dakika sonra bundada aynı sorunlar yaşandı ,2-3 kişi ne kadar uğraştılarsada bir türlü tamir edemediler ve sohbet bitene kadar böyle sürdü gitti.Kısa ve uzun duraksamalar oldu.Hocaefendinin ses tellerinde sorun olduğu için ve Cemaatte kalabalık olduğu için çıplak seslede sohbet veremedi.Sohbetin sonunda Hocaefendi hoparlör sorunu nedeni ile geniş kapsamlı olarak Mustafa İslamoğlunu anlatamadım dedi.Bugün başka bir hoca tarafından aynı yerde sohbet oldu ne ilginçtir ki en ufacık bir sorun bile yaşanmadı.
İlahi ikazdan bizde nasibimizi aldık nasılmı peki anlatayım o zaman.Bende sohbet sonunda Hocaefendinin haklı olduğunu arkadaşlarıma tasdik edici sözler söyledim eve geldim hanımada sohbeti ballandırarak anlattım.Gece teheccüd namazına kalkmak için yatmıştım.Gece uyandım fakat tekrar uyuya kalmışım.Sabah namazına bile kalkamadık hatta öglen 12.00 de kıldık.Demek ki bir müslüman alimin böyle tekfir edilmesine kılımız bile kımıldamadığı ve sohbette biraz nefsimize hitab ettiği için galiba Allah Teala bizede kızdı sanırım.
Dünki sohbeti baştan sona kadar ses cihazına kaydettim.Mahkemeye hakaret davası açmamak ve aleyhte kullanmamak üzere verebilirm.
Hocam sizi çok seviyorum fakat bir o kadarda kızıyorum bazende atıp tutuyorum hakkınızı helal edermisiniz.Bana Sultanahmet kitap fuarında Güngörendeki yeni yere geleceğim sözünü vermiştiniz bunu hatırlatıyorum.Neyse lafı fazla uzatıpta vaktinizi almıyım.
Allaha Emanet Olun 21/10/2008
Aleyküm selam ve rahmetullah Aziz Müslüman, Bize açılan boykot ve tekfir kampanyası ilk değil. Sanırım bu sonuncu dalga ama son olacağa da benzemiyor. Gazzali merhumun, bu yolda tekfire uğramayanın ihlasından şüphe ederim gibi bir sözünü okumuştum. El-Hak doğruymuş. Cübbeli Ahmet Hoca ile hiçbir tanışmışlığımız olmadı. Nasip değilmiş. Kendilerini tanımam. Fakat geriden iyi bilirim. Zira o bir müslüman ve o tasavvuf terbiyesi almış bir insan. Nefis tezkiyesi ve ruh tasfiyesinden geçmiş olması lazım. İyi insanların bazen dilleri kendilerine ihanet ederler. Ahmet Hoca'nin dili bize karşı kampanya düzenlerken, tadlil ve tekfir ederken, iftira ve bühtan atarken, Allahu a'lem kendisine ihanet ediyor. Dediğim gibi, yoksa kendisi iyi bir insan olsa gerektir. Size gelince... Hakkımı helal etmemi istiyorsunuz. Ben size olan hakkımı ananızın ak sütü gibi helal ediyorum. Fakat bir husus var ki önemli: Müslüman'ın tekfiri, tadlili, iftira ve gıybet sadece KUL HAKKI'na girmez. ALLAH HAKKI'na da girer. Zira mü'mini tekfir Allah'ın yasakladığı bir haramdır. İftira atmak haramdır. Karalamak, tahkir, tezyif ve gıybet de haramdır. Bir haramı işlemek Allah hakkına tecavüzdür. Bunları yapan insan sadece kuldan helallik istemeyecek Allah'tan da af dilenecek ve istiğfar edecek. Bir de, eğer bu günahlar bir başka müminin ve müminlerin yanında yapılmış onlar da etkilenmişlerse, aynı yol ve yöntemlerle o etkilenen insanlara yanlış yapıldığının ilanı şarttır ki günahın tevbesi tam olsun ve sonuçları izale olsun. Rabbim bizlere kendi nefislerimizin kurduğu tuzaklardan korusun ve birbirimizi sevme liyakati lutfetsin. Hocaefendiyi görürseniz selamlarımı ve kendisine kalbindeki bu yükten kurtulması için duacı olduğumu iletiniz. Vesselam, veddua.
__________________ Andolsun, size öyle bir kitap indirdik ki sizin bütün şeref ve şanınız ondadır. Hâlâ aklınızı kullanmayacak mısınız? ENBİYA 10
selamlar,Mus_islamoğlu sanırım 90'lı yıllarda islamcı eserleriyle boy göstermeye başlamıştı,deruni tefsiri de vardır,şirk düzenlerine karşı mücadelesinde de samimiymiş gibi bir izlenim bırakmıştı bende,o yüzden ona olan sempatim hep artmıştı,ancak hanifdostlar sitesi vasıtasıyla uyanışım arttıkça aslında onunda bilmeden veya bilerek bizi Allah ile aldatanlar zümresinden olduğuna dair kanaatlerim oluştu.hatta bir kaç sefer sitesine girip türban veya başörtüsü meselesinden bir kaç soru sormuştum,cevap vermek şöyle dursun,iletilerimi yayınlamadı bile,ondan sonra ona olan sempatim eskisi gibi olmadı.yinede Allah hidayetini versin deyip onun için dua etmiştim.çok emek verip çok okuduğunu hissediyorum,arapçası da iyi seviyededir.ancak yüce Rabbimin Kur'anında Allah ile aldatanları kitap yüklü merkebe benzeten ayetini okuyunca Allah'a havale etmeyi daha uygun gördüm,en doğrusunu Allah bilir. selamlar,sevgiler.
selamlar,kıymetli dostlarım: Tekfir denildi de aklıma düştü,Sünnilerin şöyle bir iddiaları vardır.Haricilerin öldürülme veya kılıçtan geçirilmesi meşruymuş,çünkü onlar örneğin Hakem olayını kabul ettikleri ve Allah'ın hükmü ile hükmetmedikleri gerekçesiyle Hz. Ali ve taraftarlarını küfürle suçlamışlardı.pekala şimdi böyle bir durumda bu iddia doğru mudur?Yani bir insan sizi kafirlikle suçlamış olsa onu öldürme hakkına sahip olur musunuz?isterseniz bu meseleyi biraz irdeleyelim.küfür ne demektir,önce onu öğrenelim,küfür genel olarak inkarcılık,doğruyu ve hakkı kabul etmemek veya reddetmek olarak bilinir.Yani birisi sizi hakkı reddetmekle suçladığı zaman sizin onu öldürmeniz meşru olabilir mi?isterseniz bu sorunun cevabını Kur'anda arayalım bakalım Kur'an bizi bu konuda nasıl aydınlatıyor. Nisa92:''Bir mü’minin diğer bir mü’mini öldürmeye hiçbir şekilde hakkı yoktur.Hata ile öldürmenin de cezası vardır. Hata
ile bir mü’mini öldüren kimsenin mü’min bir köleyi esaret
boyunduruğundan kurtararak hürriyetine kavuşturması ve ölenin ailesine,vârislerine teslim edilebilecek bir diyet vermesi gerekir.(Ahmet Tekin Meali) Maide32:'' İşte bu yüzdendir ki,İsrâiloğulları’na şu hükümleri,yazılı kural haline getirdik.Kim
haksız yere,kısası gerektiren bir sebep ortada yokken veya yeryüzünde,kanının heder edilmesini gerektirecek bir bozgunculuğa,anarşiye
karışmamış bir kimseyi öldürürse,bütün insanları öldürmek gibi ağır bir
cinayet işlemiş olur, sorumlu tutulur.Bir kimseye hayat veren,yaşamasına sebep olan da, bütün insanlara hayat vermek gibi büyük bir
hayır işlemiş olur, mükâfatlandırılır.Andolsun ki,Rasullerimiz
onlara apaçık delillerle geldiler.Yine de,bundan sonra,onların
birçoğu yeryüzünde Allah’ın emirlerine âsi oldular,kural tanımadılar,ağır-adaletsiz hükümler içeren kurallar uyguladılar,cahilce aşırı
davranışlarda bulundular.(Ahmet Tekin Meali) isra33:''Allah'ın haram kıldığı cana haksız yere kıymayın.''(Diyanet işleri eski meali) Kehf74:''Musa: "Bir cana karşılık olmaksızın masum bir cana mı kıydın? Doğrusu pek kötü bir şey yaptın" dedi. Nisa93:''Kim bir mümini kasden öldürürse cezası,içinde temelli kalacağı cehennemdir.Allah ona gazabetmiş,lanetlemiş ve büyük azab hazırlamıştır.''buyurulmuştur. Kıymetli dostlarım,demekki kendini ehli sünnet diye vasıflandıran aslında sünnetüllahtan bihaber olan bu güruhun bu iddiaları batıldır,doğru değildir.yukarıdaki ayetlerden de anlaşılmaktadırki Rabbime göre öldürmeye,sadece nefsi müdafa durumunda izin verilmiştir,bunun dışındakiler kesinlikle uydurmadır.Nefsi müdafa da bile bu durum araştırılır,Neler mi araştırılır? 1-katilin,maktülü öldürme değil de etkisiz hale getirme imkanı var mıydı? var idiyse niye bu yola başvurmadı?, 2-gerçekten nefsi müdafa pozisyonu var mıydı? yani katil 3 kişi de maktül bir kişi ise bunda nefsi müdafa durumu zor aranır veya aranmaz çünkü onu etkisiz hale getirme imkanları görünmektedir. 3-maktül gerçekten katile silah çekti mi?güç kullandı mı?yoksa sadece sözlü sataşmada mı bulundu?sözlü sataşma öldürme için haklı gerekçe sayılamaz. selamlar,sevgiler.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma