Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Atalarım İbrahim'in, İshak'ın ve Yakub'un dinine uydum. Allah'a hiçbir şeyle şirk koşmamız bizim için olacak şey değil. Bu, bize ve insanlara Allah'ın lütuf ve ihsanındandır, ancak insanların çoğu şükretmezler. (Yusuf Suresi, 38)
Hz. ibrahimin dini haniflik değil müslümanlıktır. Haniflik islam üstü bir din değildir, müslümanlık içinde mutlaka varolması gereken bir özelliktir. İbrahim'in tek tavsiyesi var tek vasiyeti var: Müslüman olmak.
Allah uğrunda O'na yaraşır bir gayretle didinin. O sizi seçmiş ve dinde size hiçbir güçlük çıkarmamıştır. Babanız İbrahim'in milletini esas alın.Allah sizi, önceden de şu Kitap'ta da "Müslümanlar/Allah'a teslim olanlar)" diye adlandırdı ki, resul sizin üzerinize bir tanık olsun, siz de insanlar üzerine tanıklar olasınız. O halde namazı kılın, zekâtı verin ve Allah'a sarılın. O'dur sizin Mevlâ'nız. Ne güzel Mevlâ'dır O, ne güzel yardımcıdır O! (HAC SURESİ / 78)
Öz benligini beyinsizliğe itenden baska kim, Ibrahim'in milletinden yüz çevirir? Yemin olsun ki biz onu dünyada seçip yüceltmistik. Ve o, âhirette de barış ve iyilik sevenlerden biri olacaktir elbette... Rabbi ona, "Müslüman olup bana teslim ol!" dediğinde o şu cevabı vermişti: "Teslim oldum âlemlerin Rabbi'ne!" İbrahim de oğullarina şunu vasiyet etti, Yakub da: "Ogullarim! Allah sizin için bu dini seçmiştir. O halde ancak müslümanlar olarak can verin." (Bakara 130-132)
Katılma Tarihi: 06 nisan 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 12
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Alperen Yazdı:
Selam Yavuz
…………
Sen MUVAHHİD ne demek biliyor musun Yavuz? Duydun mu hiç bu kelimeyi? Anlamı nedir hiç merak ettin mi? Bunu bilseydin bu itirazı hiç yapmazdın.
Öncelikle MUVAHHİD ne demek buna bakalım. Allah'ı birleyen demek. Tevhid ehli demek. Yani müşrik kelimesinin zıttı muvahhid'tir.
Selam Alperen
Ali Imran 67. Ma kane ibrahımü yehuddiyyev ve la nasraniyyev ve lakin kane hanıfem müslima* ve ma kane minel müşrikın
Dogru Meali Soyle olmali
Ali İmran 67: İbrahim ne bir Yahudi idi ne de bir Hıristiyan. O, sadece Hanif bir Müslümandı. O müşriklerden değildi.
Kuran’da hanif diyor muvahid demiyor. Kendi cikardigimiz kavramlara istedigimiz anlamlari yukleyip sonra anlami budur diyemeyiz. Istedigimiz yerde hanif kelimesini hanif istemedigimiz yerde muvahid diye ceviremeyiz. Nedenoyle yapiyoruz. Cunku Hadise uymuyor.
Simdi bu ayete iyi bakalim ne diyor. ” hanıfem müslima”. Senin teorin bu ayetle tamamen cokdu. Muslumanlarin HANIFI, hani senin anlayisina gore musriklerden bahsediyordu.
Demekki, muslumanlar var ve bunlarin icinde bir grup var, onlarda hanifler. Musriklerve hanifler karsilastirmasi var. Ama ayni zamanda var. Muslumanlar arasinda ” hanıfem müslima ozel bir grup var.
Simdi bu ayet bunu tamaliyor.
Nahl 123. Sümme evhayna ileyke enittebı' millete ibrahıme hanıfa ve ma kane minel müşrikın
Sonra sana vahyettik: "Hanif olan İbrahim'in milletine uy. O, müşriklerden değildi." (NAHL SURESİ / 123
Burda anlasilmayacak ne var.Muvahid kelimesi uretip ona istediginiz anlami yukleyemezsiniz. Hanif= Hanifdirve muvahid=muvahid dir.
Bu ayetde hem muslumanlik hemde musriklik var.
Ali İmran 67: Ma kane İbrahımü yehuddiyyev ve la nasraniyyev ve lakin kane hanıfem müslima ve ma kane minel müşrikın.
Ali İmran 67: İbrahim ne bir Yahudi idi ne de bir Hıristiyan. O, sadece Hanif bir Müslümandı. O müşriklerden değildi.
Demek ki Ibrahim sadece musluman degil ayni zamanda HANIF MUSLUMAN, muslumanligin icinde ovulen bir grup. Bu ayete gore bir musluman var birde hanif musluman var. Ha Hz Ibrahim onlardan iste. Peygamberimize de ona uy deniyor.
Peygamberimizin hanif olmayabilecegini soylemek, onun musrik oldugunu degil, su ayet geregince
Ali Imran 67. Ma kane ibrahımü yehuddiyyev ve la nasraniyyev ve lakin kane hanıfem müslima* ve ma kane minel müşrikın
Ali İmran 67: İbrahim ne bir Yahudi idi ne de bir Hıristiyan. O, sadece Hanif bir Müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ve sonra Hz Ibahim gibi Hanif ol deyince onun muslumanlar arsinda bir grupa dahil olmayabilecegini gosteriyor. Yoksa arkasindan hemen musrik kelimesi geliyor diye musrikligini gostermez. Analamk istemediginiz kisim bu.
Tekrar edeyim. hanıfem müslima* (Hanif Musluman)muvahid degil, musrik degil.
Lutfen kendi urettigimiz kavramlarla Kur’ani aciklamayalim.
'Hanifen müslima' benim teorimi çürütüyormuş. Vay be:) Bu benim teorim değil bir. İkincisi;
Tabiki bir müslümanlık var bir de hanif müslümanlık. Bunun aksini söyleyen oldu mu? Gerçek müslümanlık haniflik özelliği kendisinde olan müslümanlıktır. Her müslüman hanif değildir tabiki. Yoksa Allah müslümanları neden hanif olmaya çağırsın? Hitap müslümanlara.
Allah'ın istediği tabiki Hanif müslümanlıktır. Bir de hanif olmayan müslümanlık var. Var ki Allah hanif müslümanlığı emrediyor. Allah'a ortaklar koşan bunun yanında kendisini müslüman olarak vasfedenler var. Bunlar müslüman mıdırlar? Evet müslümandırlar. Çünkü müslümanlık sadece kaydını yaptırmaktır islam dinine. Müslüman olmak yani teslim olmak, islam dinine adım atmaktır. Bu senin müşrik olmadığın anlamına gelmez. Adam müslüman ama paraya tapıyor, kadına tapıyor, şöhrete tapıyor. Adam müslüman ama hocasına tapıyor, şeyhine tapıyor, peygamberine tapıyor. Bu yüzden Allah bu zümreye ikinci bir imanı emrediyor. Müslüman ama müşriklik yapanlara Allah şirk koşmaksızın müslüman olun diyor. Çelişki nerede?????
İyi, sen orada muvahhid kelimesini kullanma. Ne farkedecek? Haniflik müşrik olmamak demektir gerçeğini değiştirecek mi?
Nihayet abiler geldi:)
Ayrıca ben muvahhid diyerek hadise uydurmaya çalışıyormuşum. hangi hadise uydurmaya çalışıyorum. Bilmeden sallamadın değil mi?
'Hanif=haniftir. Muvahhid=muvahhidtir' yazmışsın. İyi ne güzel. Söyle bana o zaman HANİF NEDİR? Bir Türk, bir Fransız, bir japon ne anlam verecek bu kelimeye?
'Ve sonra Hz Ibahim gibi Hanif ol deyince onun muslumanlar arsinda bir grupa dahil olmayabilecegini gosteriyor. Yoksa arkasindan hemen musrik kelimesi geliyor diye musrikligini gostermez. Analamk istemediginiz kisim bu.'
Ne demek bu? Peygamberimiz hanif müslümanların grubuna dahil değil mi yani??? Pekiyi hangi gruba dahil???
Pekiyi Allah neden peygamberimize hanif müslüman ol diye emrediyor? Çünkü hanif müslümanlık öğretilmemişti peygamberimize, öğretiliyor işte böylece. Ayrıca 'sana özel' denmediği için elçi üzerinden bize de direktif var. Resul aracılığı ile bize PRENSİPLER bildiriliyor. Bu bildirilen prensiplere Allah'ın elçisi uyamayacak kadar beceriksiz miydi?(haşa) Bu kadar mı zavallı bu Allah'ın elçisi? Sizin bile becerebildiğiniz bir şeyi Allah'ın seçip peygamber yaptığı bir insan beceremiyor mu? O zaman (haşa) Allah insanlar arasından şu elçilerini ne kadar da özensiz seçiyor değil mi? 1400 yıl bekleyip de bizim hansçılardan seçseydi ya. Hey Allah'ım hey...
Katılma Tarihi: 24 mart 2005 Yer: Germany Gönderilenler: 95
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Selam Arkadaslar.
Hans Aiberg taraftarlari aslinda acikca sunu söylemeye calisiyor: "Hz. Ibrahim kendi kendine Allah'i buldugu icin Haniftir, Peygamber efendimize Din kucagina düstü, Hanifligi yoktu."
Ayvaz, Hans'in sapikligida zaten buradan basliyor, Allah kendisini
Elcilikle görevlendirdigi kulunu nasil Hanifligin disinda tutar. Kac
Ayetten beri Haniflikten bahsediyor, bu mesajlar ilk olarak kime?
Elbette Peygamber efendimize. Hz. Muhammed Hanif degildi demek bu
mesajlari kendisi yerine getiremedi demektir, buda acikca bir iftiradir.
42:52 İşte böylece sana da emrimizden bir ruh vahyettik. Sen,
kitap nedir, iman nedir bilmezdin. Fakat biz onu, kullarımızdan
dilediğimizi kendisiyle kılavuzladığımız bir nur yaptık. Hiç kuşkusuz
sen, dosdoğru bir yola kılavuzluk etmektesin.
Dosdogru yol nedir?
6:161 De ki: "Beni, dosdoğru yola Rabbim iletmiştir. Güçlü, pürüzsüz
bir dine, hanif olan İbrahim'in dinine. Müşriklerden değildi o."
Bu yolda sadece Hanif olmayip Kilavuzluk yapmak icinmi gelmisti?
36:4 Dosdoğru bir yol üzerindesin.
36:5 Aziz ve Rahim olanın indirdiği üzeresin.
36:6 Babaları uyarılmamış, tam gaflet içinde bir toplumu uyarman için gönderildin.
Babalari uyarilmamis, tam gaflet icinde... Hz. Ibrahim'in babasi ne
yapiyordu? Hz. Ibrahim'in etrafindaki insanlar ne yapiyordu? Peki Hz.
Muhammed'in etrafindaki insanlar neler yapiyordu?
3:95 De ki: "Allah, doğrusunu söylemiştir/vaadinde sadıktır.Hadi
artık hanif olarak İbrahim'in dinine uyun.Müşriklerden değildi o."
Kendisi Hanif olmayacak ama insanlari Hanif olarak Ibrahim dinine uyun diye cagri yapacak. Bu nasil oluyor?
Yelpazeye bakarsak bugün elbette sirf kagitta yazilan müslimlerden -
tam anlamiyla teslimiyete yaklasmis müslimlere kadar genis bir alan
vardir, ama herkesin gidip gidecegi yol Haniflikten gecer. Haniflik
olmadan teslimiyet olmaz. Siz Allah'a teslimiyet hanif olunmadan olur
diye bir Ayet gösterin, zittini ispatlayin dogrusunu bilelim.
Ayvaz kardes, bütün sıkıntı, Hz. Ibrahim'in Elcilikten önce Hanifligi
yasamis olmasidir, buradan yola cikarak su veya bu Peygamber Hanif
degildi mantigina götürüyor. Halbuki bizler kac basliktan beri burada
Peygamberlerin Elcilikten önceki hallerini degil, bütün Elcilerin ayni
zamanda birer Hanif oldugunu vurguluyoruz. Ayetlerle oynayan aslinda
Hans efendi, bizler degil.
Sevgili Sinan eline gönlüne sağlık. Çok güzel bir özetleme olmuş.
Fakat takıldığım bir konu var. 'Ayvaz kardes, bütün sıkıntı, Hz. Ibrahim'in Elcilikten önce Hanifligi yasamis olmasidir' yazmışsın. Bu tespitin araştırılmaya değer. Zira Rabbini bulma adına yaptığı araştırmalar hakkındaki ayetler hepimizin malumu. Ama bence En'am Suresindeki 79. ve 80. ayetleri de bu bağlamda gözönünde bulundurmamızda yarar var. Nitekim bu ayetlerde Hz. İbrahim Allah'ın kendisini dosdoğru yola ilettiğini bu yüzden müşriklikten uzak olup haniflik üzere olduğunu söylüyordu. Yani ekstra bir Allah yardımı sözkonusu. Bu mevzu elçilikten öncesini mi kapsıyor acaba, kapsıyorsa ne kadar öncesini kapsıyor? Bilgin varsa yada bilgisi olan varsa aydınlatırsa sevinirim. En'am Suresindeki ilgili ayetler hakkında:http://63.231.71.139/forum_posts.asp?TID=89&PN=1&TPN =2
Hani İbrahim, babası Azer'e (şöyle) demişti: "Sen putları ilahlar mı ediniyorsun? Doğrusu, ben seni ve kavmini apaçık bir sapıklık içinde görüyorum." Böylece İbrahim'e, -kesin bilgiyle inananlardan olması için- göklerin ve yerin melekûtunu gösteriyorduk.
Gece, üstünü örtüp bürüyünce bir yıldız görmüş ve demişti ki: "Bu benim rabbimdir." Fakat (yıldız) kayboluverince: "Ben kaybolup-gidenleri sevmem" demişti. Ardından ay'ı, (etrafa aydınlık saçarak) doğar görünce: "Bu benim rabbim" demiş, fakat o da kayboluverince: "Andolsun" demişti, "Eğer Rabbim beni doğru yola erdirmezse gerçekten sapmışlar topluluğundan olurum." Sonra güneşi (etrafa ışıklar saçarak) doğar görünce: "İşte bu benim rabbim, bu en büyük" demişti. Ama o da kayboluverince, kavmine demişti ki: "Ey kavmim, doğrusu ben sizin şirk koşmakta olduklarınızdan uzağım." "Gerçek şu ki, ben bir hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana çevirdim. Ve ben müşriklerden değilim."
Kavmi onunla çekişip-tartışmaya girdi. Dedi ki: "O beni doğru yola erdirmişken, siz benimle Allah konusunda çekişip-tartışmaya mı girişiyorsunuz? Sizin O'na şirk koştuklarınızdan ben korkmuyorum, ancak Allah'ın benim hakkımda bir şey dilemesi başka. Rabbim, ilim bakımından her şeyi kuşatmıştır. Yine de öğüt alıp-düşünmeyecek misiniz?" "Hem siz, Onun haklarında hiç bir delil indirmediği şeyleri Allah'a ortak koşmaktan korkmazken, ben nasıl sizin şirk koştuklarınızdan korkarım? Şu halde 'güvenlik içinde olmak bakımından' iki taraftan hangisi daha hak sahibidir? Eğer bilebilirseniz." (EN'AM SURESİ / 74-81)
Katılma Tarihi: 06 nisan 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 12
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
42:52 İşte böylece sana da emrimizden bir ruh vahyettik. Sen, kitap nedir, iman nedir bilmezdin. Fakat biz onu, kullarımızdan dilediğimizi kendisiyle kılavuzladığımız bir nur yaptık. Hiç kuşkusuz sen, dosdoğru bir yola kılavuzluk etmektesin.
Demekki hala alinmasi gerekn yol var.
Isra 79. Ve minel leyli fe tehecced bihı nafiletel leke asa ey yeb'aseke rabbüke mekamem mahmuda
İsra 79: Gecenin bir kısmında da sadece sana mahsus bir ibadet olarak Kur’an’la meşgul olmak üzere uykudan kalk. Böylece umulur ki, Rabb’in seni Makam-ı Mahmud’a ulaştırır
Simdi Burda Allah'in Peygamber efendimizn bu fazladan namazina ihtiyaci mi var ? Neden istiyor bu Allah ? Umulur ki Makami Mahmuda ulasirsin. Oysa Allah onu uyarıyor: "Atan İbrahim'in dininden ol" diye. Makamı İbrahim'i teklif ediyor.
Sinan kardes "bütün sıkıntı, Hz. Ibrahim'in Elcilikten önce Hanifligi yasamis olmasidir," diyerek konun onemini yakalamis tir. Fakat gerisini getirememistir. Simdi su cumle uzerinde anlasabilecekmiyiz. "Hz. Ibrahim kendi kendine Allah'i buldugu icin Haniftir, Peygamber efendimize Din kucagina düstü, Hanifligi yoktu.
Hz Ibrahim ile Hz Muhammed arasindaki farki tam olarak anlayabilmemiz icin Abese suresine bakmak gerekir.
80- ABESE Bismillahirrahmanirrahim 1. Abese ve tevella. 2. En caihul'a'ma. 3. Ve ma yudriyke le'allehu yezzekka. 4. Ev yezzekkeru fetenfe'ahuzzikra. 5. Emma menistağna. 6. Feente lehu tesadda. 7. Ve ma 'aleyke ella yezzekka. 8. Ve emma men caeke yes'a.
9. Ve huve yahşa. 10. Feente 'anhu telehha.
Abese suresi :
1: Yüzünü ekşitti ve geri döndü; 2: Körün kendisine gelmesinden ötürü. 3: Belki o temizlenecek, 4: Yahut öğüt alacak da o öğüt ona fayda verecek. 5: Kendini muhtaç görmeyene gelince, 6: Sen ona yöneliyorsun, 7: Oysa ki onun temizlenip arınmasından sen sorumlu değilsin. 8: Fakat koşarak sana gelen, 9: Ve korkarak gelenle, 10: Sen onunla ilgilenmiyorsun.
Katılma Tarihi: 23 nisan 2005 Yer: Turkiye Gönderilenler: 2
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP
Hans Aiberg Yazdı:
]Hans Aiberg taraftarlari aslinda acikca sunu söylemeye calisiyor: "Hz. Ibrahim kendi kendine Allah'i buldugu icin Haniftir, Peygamber efendimize Din kucagina düstü, Hanifligi yoktu
Sinan Yazdı:
Kendisi Hanif olmayacak ama insanlari Hanif olarak Ibrahim dinine uyun diye cagri yapacak. Bu nasil oluyor? .....Halbuki bizler kac basliktan beri burada Peygamberlerin Elcilikten önceki hallerini degil, bütün Elcilerin ayni zamanda birer Hanif oldugunu vurguluyoruz.
Arkadaslar ben hala neden anlasamadiginiz anlamis degilim. Neden bu kadar buyuk bir mesele. Hanif musluman olarak onceden hanif olmakla sonrdan Peygamber oldukdan sonra hanif olmak neden bu kadar onemli. Birisi aciklarsa memnun olurum.
-İsra Suresi 79. ayetle ilgili ve gece namazının yada gece kur’anla meşgul olmanın haniflikle alakası var mı mevzusuyla alakılı şu linkteki çalışmamı okumanı rica ediyorum. http://63.231.71.139/forum_posts.asp?TID=90&PN=1&TPN =6
Ayrıca, Makamı Mahmud nerede? Övülen bir makam anlamına gelen bu Makamı Mahmud tamlaması acaba neden Firdevs Cennetindeki bir köşkü(?) çağrıştırmış? Makamı İbrahim nerede? Bunların birbirlerine göre konumları nedir? Var mı bu konuda ayetler?
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma