HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: ev kredisi almak ok mi ? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

selam mircan

 

finans kurumları sizin söylediğiniz gibi masum kurluşlar değildir.Daha önceki yazılarımda size anlattığım gibi finans kurumlarının ticari kimliği ,tüccar konumunda değil ,adında da zikredildiği gibi faize dayalı, finans sağlayan kuruluşlar konumundadır.

 

Yıllar önce finansal kiralama sistemiyle kredi kullanmış tanıdığım bir kişinin ekonomik koşullar gerekçe gösterilerek vaktinde ödenmeyen kira faturasına %400faiz işletmişlerdi.Ekonomik kriz nedeniyle Kira faturalarını ödeyemediği için en sonunda kira konusu malını haczederek elinden almışlardı.Bunu kredi veren bankalarda yapıyor aradaki fark ne?her ikiside finans sağladıkları mala zaten en başta haciz koyuyor.Ödeme yapmadığız zamanda haczederek elinizden alıyor.Riskleri nerede?

 

Tüccar konumundaki tacirler vadeli mal verirken satmış oldukları malın üzerine haciz koymuyorlar.Çek veya senet alıyorlar.Bu çek ve senetlerin ödenmemesi durumunda tüm ticari riski tek başına göğüslüyorlar.Yani ticatte hiçbirzaman  karlılık %100 garanti değil .İşte bu noktadan yola çıkarak finans kurumlarını değerlendirirseniz sanırım daha farklı çıkarımlar yaparsınız

duayla



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

Selam Savana,

Finans kurumunun aldığı riskle sıradan bir tüccarın aldığı risk elbette aynı olmaz ama yinede finans kurumu risk taşımaz demek hatalıdır.Finans kurumları yada bankalar bu işi profesyonelce yaparlar güçlü bir ekipleri ve hukuk departmanları vardır.Ayrıca Savana bir ticaretin dinen meşruiyet kazanması için mutlaka zararmı yazman gerekir yok böyle birşey.Akıllı ticaret yaparsan zarar etemzsin kar dağıtırsın,akıllı olmak zorundasın çünkü bir çok insan senden zarar değil kar bekliyor onların güveninin boşa çıkaramazsın eğer çıkarırsan zaten piyasadan silinirsin.

Tekrar söylüyorum Finans Kurumları yada şimdiki adlarıyla Katılım Bankaları hayır kurumları değildir.Ticaret yaparlar,tahsil edemediği borçların tahsilatında hacze giderler bunu yapmak zorundadırlar neden gocunuyorsunuz ki.Borcu olan ödemelidir,ödeyemiyorsa yada ödeyemeyecekse o borcun altına girmemelidir.Kredi battığında o fon parasını bankaya yatıran kişilerin paralarıdır eğer o kredi batmasaydı daha fazla kar alacaklardı peki onların suçu ne???

Sevgili Savana finansal kiralama konusunda bankalar ile finans kurumları arasında fark ne demişsin.Uygulama olarak fark var demedim ki zaten ben mal karşılığı yapılan her türlü alım-satımın ticaret olduğunu söylüyorum.Allah'ın yasakladığı riba/faiz para-alım satımıdır ayrımı iyi yapalım.Finans kurumlarının para-alıp satıp riba günahını işlediğini düşünüyor ve bu konuda örneğiniz varsa konuşalım.

Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 
Abdullah16
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 727
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Abdullah16

     Hiç de münferit değil Mircan.Senin sözlerinden bunları epey incelediğn anlaşılıyor.peki bir de bunun kurbanlarını ve sonuçlarını incelesen.Savananın örnek verdiği kişye yaklaşımın doğru değil.Ticaret demek,zulüm demek değil.

    Bir kurum,kendisine para yatıran kadar,kendisiyle iş yapanı da gözetmeli ki,iki taraf da zarara uğramasın.ama burada borcu ödememekten kaynaklanan katmerli bir zulüm var.Bence bu zulüme o kurum kadar para yatıranlar da ortaktır.

    Benim şikayetini dinlediğim kişilere gelince,inşallah detaylı olarak dinleyip size aktarmaya çalışacağım.Niyetim işleyen bir kuruma zarar değil,İslamın adalet prensibinin yaygınlaştırılmasına katkıdır vesselam..



__________________
''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Yukarı dön Göster Abdullah16's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Abdullah16
 
iman
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 16 haziran 2006
Gönderilenler: 751
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iman

selam mircan

Benim anlayamadığım da şu. Başlangıçta mal alıp
satmak için bir para koyuyorlar kurumu kuran kişiler.
Ve taleb halinde talep edene para vermiyorlar malı
alıp talep edene vadeli bedel karşılığı satıyorlar. Hiç
bir sorun yok. diledikler bedelide koyuyorar.

Fakat bunun yanında diyorlarki paranızı ekonomiden
çekmeyin bu kınanan bir iştir. onun yerine bizim
yaptığımızı yapın. getirin paranızı bize yatırın helal bir
iş yapıyoruz. kar edersek kar ederseniz zarar
edersek zarar edersiniz. Burasıda doğru

şimdi mal alana diyorlarki yasal müdahaleleri
yaparız. çünkü parayı bize emanet edenin elbette
parasını koruyacağız. sen hangi duruma hangi
sebeple düşersen düş biz alacağımızı biliriz. hani
kar zarar ortaklığıydı. hani ben kardeşimin zararına
ortak olacaktım

şimdi para yatırına geldik. diyorumki neden banka
faizinden hep bir ikipuan yukarda kar payların. hiçmi
zarar etmiyoruz biz. elbeette diyor biz helal
kazanıyoruz. berekettendir. peki kurucu ortaklar ne
kazandı diyorum masraflar düşüldükten sonramı bu
kar. Olurmu diyor kurucu ortak ayrı sen ayrısın.

şimdi ya ben risksiz paramla para kazanıyorum yani
faiz yiyorum. ya onlar bir kere kendi paralarıyla mal
alıp satıyorlar sonra benim paramı alıp satmış
oluyorlar. hangisi?

ne diyorsun?

sevgiyle....
Yukarı dön Göster iman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iman
 
iman
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 16 haziran 2006
Gönderilenler: 751
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iman

Selam

Senin bizi ikna etmeye çalıştığın yarar açısından
şunu yapabilselerdi bu iş tadından yenmez olurdu.

Projeyi getiren yani mala talip olanla parayı yatıracak
olanları bire bir karşı karşıya getirseler ve arada
müşavirlik hizmeti görmüş olsalardı parayla malın
heba olmasını önleyecek akil ve hakem rolü
oynasalardı hem kendi aldıkları tomisyon helal hem
benim yatırdığım helal hem kazandıklarımız helal
olurdu. öyle zannediyorumki bu işin aslı yani
yahudilerin kend aralarında yaptıkları katılım
bankacılığıda bu.

sevgiyle

Yukarı dön Göster iman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iman
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

İman Yazdı:

şimdi para yatırına geldik. diyorumki neden banka
faizinden hep bir ikipuan yukarda kar payların. hiçmi
zarar etmiyoruz biz. elbeette diyor biz helal
kazanıyoruz. berekettendir. peki kurucu ortaklar ne
kazandı diyorum masraflar düşüldükten sonramı bu
kar. Olurmu diyor kurucu ortak ayrı sen ayrısın.

şimdi ya ben risksiz paramla para kazanıyorum yani
faiz yiyorum. ya onlar bir kere kendi paralarıyla mal
alıp satıyorlar sonra benim paramı alıp satmış
oluyorlar. hangisi?

ne diyorsun?

Selam İman,

Sorun için çok teşekkür ederim bu tarz sorular sorulmasını bekliyordum bende.Katılım bankaları daha önce söylediğimiz gibi ticari kuruluşlarıdr ve kar amacı güderler,hayır kurumu yadasadece Allah rızasını esas alan kurumlar olarak görülmemelidirler.

Neden mevduata kar payı oranlarının banka fazi oranları ile birbirne yakın olduğu sorusuna gelecek olursak:

Katılım bankaları karlarını üretime ve işletmelere,kişilere sağladıkları finansman desteğiyle elde ederler.Bankalarda benzeri enstürmanları kullanır.Katılım Bankasının piyasada tutunabilmesi için işletmelere ve kişilere kullandıracağı kredilerin vade farkını orantılı tutmalıdırlar.Örneğin bankalar %1.65 ile konut kredisi kullandırıyor diyelim,Katılım bankası ben aylık % %4 den vericem diyemez haliyle ne yapacak oranlarını bankaların verdiği oranlarla orantılayacak 1.60-1.75 aralığına getirecek.Bu durumda da dağıttığı karpayı diğer bankalara yakın oralarda kredi kullandırdığı için banka faizlerine yakın olacak.

Katılım Bankaları paylaşım oranı üzerinden karpayı verir,toplanan mevduatlar bir havuzda birikir bu havuzdan kredi kullandırılır ve elde edilen karın önceden belirlenmiş %si mudiye kalanı kuruma kar olarak kalır.Sistem kabaca bu şekilde işler.

Açıkçası bu uygulamanında Kur'ana aykırı bir yönü yok,başka itirazlarda bekliyorum:) Güzel bir sohbet ortamı oluyor...

Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 
Abdullah16
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 727
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Abdullah16

 

  Selam arkadaşlar,

 Müslümanlara faiz ve kredi almaksızın ev sahibi olma imkanı sunan ve emin org.tarafından imece usülüyle ev sahibi yapan eminevim isimli yeni bir oluşumun varlığını duydum.Bunun hakkında yeterli bilgisi olan arkadaşlardan görüş bekliyorum.



__________________
''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Yukarı dön Göster Abdullah16's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Abdullah16
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

"Katılım Bankaları paylaşım oranı üzerinden karpayı verir,toplanan mevduatlar bir havuzda birikir bu havuzdan kredi kullandırılır ve elde edilen karın önceden belirlenmiş %si mudiye kalanı kuruma kar olarak kalır.Sistem kabaca bu şekilde işler."

Açıkçası bu uygulamanında Kur'ana aykırı bir yönü yok,başka itirazlarda bekliyorum:) Güzel bir sohbet ortamı oluyor...

 

selam mircan

bu konuda yukarıdaki koyu renkle geçtiğim açıklamayı yaptıktan sonra bu uygulama kur'na aykırı değildir demen beni gerçekten çok şaşırttı.

Havuzda toplanmış mevduatlarla kredi kullandırımı kredi veren tüm bankaların yapmış olduğu şey zaten.Biraz daha detaylı anlatayım mesela ben finans kurumuna gittim ve mevduat hesabıma 100 tl yatırdım Finans kurumu bu paranın belli bir kısmı ile "bankalar kanunda belirtilen esaslar  gereğince" mevduat munzam karşılığı olarak merkez bankasından devlet tahvili  ve hazine bonosu satın almak zorundadır.Yani yatırmış olduğunuz bu mevduatın bir kısmı ile otomatikman belirli vade ve faizle piyasaya sürülmüş olan hazine bonosunu satın almış bulunuyorsunuz.

Finans kurumlarının kredi verme şekilleri şöyle gerçekleşiyor. Diyelim siz üreticisiniz ve A firmasından 50.000tl lık hammadde aldınız.50.000tl faturayı finans kurumuna götürüp ben bu malı satın aldım faturasıda budur, bana bu mal bedelini satıcıya ödemek için kredi verin diyorsunuz.

Finans kurumu teklifinizi kabul ederse şöyle diyor .Ben bu fatura bedeli olan 50.000tl yı sizin bana 12 ayda geri ödemeniz şartıyla A firmasına  ödemeyi taahüt ederim .Size 12 aylık faiz "onlar kar payı demeyi daha uygun görüyorlar" tutarını hesaplayıp, sizi finans kurumuna 50.000tl ve 10.000tl faizi toplam 60.000tl olarak borçlandırdıktan sonra mal bedeli olan 50.000TL yı malı satın olmuş olduğunuz A firmasına  havale veya eft yoluyla ödüyorlar.

Şimdi bu işlemde finans kurumu  sizin 50.000tl hammadde ile 80.000tl lık  mamül üreteceğinizi var sayıyor size finansal destek sağlamak kaydıyla arada etmiş olacağınız 30.000tl lık bürüt karınızın 10.000tl lık kısmına talip oluyor.Yani sözde sizinle çıkara dayalı geçici ortaklık kurmuş oluyor.Diyelim siz  50.000tl lık hammaddeden 80.000tl mamul yerine 45.000tl mamul elde ettiniz ve 5.000tl zarar ettiniz işte bu durumda finans kurumu size gelip biz nede olsa ortağız madem hal böyle ,ben 10.000TL faiz ,pardon" kar payı "alacağımı sileyim, dahası senin zarın olan 5000tl nında 2500 tl sını ödeyeyim demiyor.Diyemezde.Alcağı olan 60.000tl için gerkli yasal işlemleri yapıp sizden kuruşuna kadar tahsili yoluna gider.Çünki finans kurumları sözde ortak sözde kar payı dağıtan kurumlardır.

 

Ama yok siz hala bu para alıp satmak değil, ortaklık yoluyla kredilendirme yapmaktır demekte ısrarlıysanız bankacılık sektöründe çalışan kişilerle bu konuda uzunca konuşmanızı tavsiye edeceğim.

duayla



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Abdullah16
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 21 eylul 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 727
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Abdullah16

  Klavyene sağlık Savana.

   Gerçekten işleyişin bu şekilde olduğuna inanıyor ve özellikle kredi kullanan kişiye yapılan zulmün haddinin hesabının olmadığını düşünüyorum.evet Mircan,ne diyorsun bu söze?

   Bu finans kurumlarının paralı fıkıh u(a)zmanları mutlaka buna da bir kılıf uydurmuşlardır.Ama adalet olmayınca İslami piyasa da olmuyor vesselam.



__________________
''Eğer biz bu Kur'anı bir dağın üzerine indirseydik,kesinlikle onun,Allah korkusuyla baş eğerek parça parça olduğunu görürdün..''Haşr:21
Yukarı dön Göster Abdullah16's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Abdullah16
 
iman
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 16 haziran 2006
Gönderilenler: 751
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı iman

selam abdullah

paranın havuzlanması para sahiplerinin haklarının
havuzlanması demek olduğu için uydurulabilecek bir
kılıf olamaz. bu havuza elini daldıranın nasıl bir kılıf
bulduğunu merak ediyorum ben. cevap verilemeyen
bu. o yüzden açıktan teşvik edemiyorlar. bilmiyorum
söylemek istediğimi anlatabildimmi.

yani paraları herkes kendisi havuza atıyor. vebali
bunların diyor. burda bir sorun yok. caiz
sistemi kuranlar vekaletle iş görüyoruz diyorlar
burdada bir sorun yok.

ama havuzdan almak isteyen açısından çözüm
bulamıyorlar. sahipli olduğu söyleniyor sahibi ortada
yok. vekaletle kullandırıyoruz diyorlar ama kullanma
şartları ya akla aykırı ya kurana aykırı. işte burada kılıf
bulunamıyor ve vebal kullananın üstüne yıkılıyor.
kullanıp kullanmamakta özgürsün deniyor.
anladığım bu.

selam
Yukarı dön Göster iman's Profil Diğer Mesajlarını Ara: iman
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats