HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an Hükümleri ve Kavramları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an Hükümleri ve Kavramları
Konu Konu: ev kredisi almak ok mi ? Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

Selam Savana,

Çok şükür ömrüm boyunca ticaretle hiç ilgim olmadı hem masa başı işler yaptım ve maaşlı çalıştım.Ticaretten Abdullah kadar bile anlamam:)

O yüzden içim çok rahat zaman zaman verdiğim ufak tefek borçlarıda zaten ayetteki olduğu gibi tahsil ediyorum:)))

Ticaretin içinde olan sensin "teklif etme veresiye,dost kalalım ölesiye" sistemiyle çalışıyor yada senet veya açık hesap çalışmıyor isen ne mutlu  sana aksi halde alacaklarının tahsili konusunda nasıl bir yol izliyorsun merak ettim doğrusu:)

Not:Ne tarz bir ticaret yaptığını bilmeden farazi yorumlar yaptım af buyur:)

Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

Tekrar Selam Savana,

Bakara 280 yi yazmışsın ama Allah'ın borçlar hukukunu bütünüyle değerlendirmemiz gerekir.Mesela ayetin devamına bakalım

283.

Eğer yolculukta olur da bir yazıcı bulamazsanız, o zaman alınmış rehinler yeterlidir. Eğer birbirinize güvenirseniz kendisine güvenilen kimse emanetini (borcunu) ödesin ve Rabbi Allah'tan sakınsın. Bir de şahitliği gizlemeyin. Kim şahitliği gizlerse şüphesiz onun kalbi günahkârdır. Allah yaptıklarınızı hakkıyla bilendir.

Bu ayeti inceleyecek olursak borç karşılığı teminat almak normal kabul edilmiş.Yani borcunuza karşılıuk adamın evii ipotek ettirebilirsiniz.Yada taksitli sattığıız arabaya rehin koydurabilirsiniz.Süre sonunda borç tahsil olmuşsa kaldırırsınız.Ama ödemezse belli bir süre bekler ki bu kavramda kanuni takip sürecidir.Yine ödeyemezse aldığınız teminatlar sizin hakkınızdır.Bunu Allah söylüyor.

 

Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

mircan yazdı;

"Ticaretin içinde olan sensin "teklif etme veresiye,dost kalalım ölesiye" sistemiyle çalışıyor yada senet veya açık hesap çalışmıyor isen ne mutlu  sana aksi halde alacaklarının tahsili konusunda nasıl bir yol izliyorsun merak ettim doğrusu:)"

 

teklif etme veresiye dost kalalım ölesiye :) ne güzel laf

 

Ama malesef bu mümkün değil.Vadeli satış yaptığım işin olmazsa olmazlarından.Madem merak ettin yazayım .Tahsilat konusuna gelince aynen yazdığım ayette istenileni elimden gelince yapıyorum;)

duayla



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
Mircan
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2005
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1277
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Mircan

Selam,

Senin müşterin olmak isterdim doğrusu:)

Yukarı dön Göster Mircan's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Mircan
 
savana
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 30 nisan 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 1235
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı savana

selam mircan

Bence fazla ümitlenme.Elbette böyle yaparken göz önünde bulundurulan kriterler var.Yani gerçekten o kişi zor durumdaysa ve art niyetli değilse geçerli bu durum.Ama aksi durumlarda elbette hakkımı yasal yollara baş vurarak bende arıyorum.Neticede benimde maaş ödemekle yükümlü olduğum insanlar var.



__________________
O, yaratıp şekillendiren, âhenk veren ve düzene koyandır
Yukarı dön Göster savana's Profil Diğer Mesajlarını Ara: savana
 
ceng87
Yeni Uye
Yeni Uye


Katılma Tarihi: 05 eylul 2009
Gönderilenler: 8
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ceng87

Selamun Aleykum,

Bir kaç gün önce konut kredisi kullanarak ev satın  aldıktan sonra geçte olsa kredinin faiz olduğunun  söylenmesi üzerine bu konuyu araştırmaya başladım. Bu  forumda bile genelde faiz olduğunun düşünülmesi üzerine  neredeyse satma noktasına gelmiştim ki Kurandaki faiz  ayetlerini okumam gerektiğini farkettim. Ayetlerden faizi  alanın sorumlu olduğunu gördüm ve verenle ilgili herhangi  bir ayete rastlayamadım. Aslında sadece Kurana bakan bir  yapım olduğundan ikna olmuştum. Yalnız daha önce bu  siteyi araştırmam ve benim gibi düşünen herhangi birini  görmemiş olmam nedeniyle acaba bir şeyimi kaçırıyorum diye düşünmeye başladım. Çünkü sizlerinde Kuran  konusundaki düşüncelerinizi biliyorum. Yanlış mı  düşünüyorum? Neden bu sitede bile kimse kredi konusa bu  açıdan bakmamış ve kredide faiz verdiğimizden harama  girmiyoruz dememiş? Yardımcı olursanız sevinirim. Dua  ile.. 

2:275 -     Riba (faiz) yiyen kimseler, şeytan çarpan kimse  nasıl kalkarsa ancak öyle kalkarlar. Bu ceza onlara,  "alışveriş de faiz gibidir" demeleri yüzündendir. Oysa 
Allah, alışverişi helal, faizi de haram kılmıştır. Bundan  böyle her kim, Rabbinden kendisine gelen bir öğüt üzerine  faizciliğe son verirse, geçmişte olanlar kendisine ve  hakkındaki hüküm de Allah'a kalmıştır. Her kim de yeniden  faize dönerse işte onlar cehennem ehlidirler ve orada  süresiz kalacaklardır. 
2:276 -     Allah faizi mahveder, oysa sadakaları  bereketlendirir. Allah günahta ve inkârda direnen hiç  kimseyi sevmez. 
2:278 -     Ey iman edenler! Allah'tan korkun ve artık faizin  peşini bırakın, eğer gerçekten müminler iseniz. 
2:279 -     Eğer böyle yapmazsanız, o zaman Allah ve Resulü  tarafından size savaş açılmış olduğunu bilin. Eğer tevbe  ederseniz, sermayeleriniz sizindir. Haksızlık etmezsiniz,  haksızlığa da uğramazsınız. 

3:130 -     Ey iman edenler! Kat kat artırılmış olarak faiz  yemeyin. Allah'tan sakının ki kurtuluşa eresiniz. 

4:161 -     Yahudilerin zulmetmeleri ve birçok kimseleri  Allah yolundan alıkoymaları, yasaklandıkları halde faiz  almaları ve insanların mallarını haksız yere yemeleri 
sebebiyle daha önce kendilerine helâl kılınan temiz  şeyleri haram kıldık. Onlardan kâfir olanlara can yakıcı  bir azap hazırladık. 

30:39 -     İnsanların malları içinde artsın diye verdiğiniz  faiz, Allah yanında artmaz. Allah'ın rızasını dileyerek  verdiğiniz zekata gelince, işte onlar, malları kat kat  artmış olanlardır.


Yukarı dön Göster ceng87's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ceng87
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Merhaba,

Gecenlerde bogazici koprusunden karsiya gecmek icin yaklasik iki saat bekledim. Gece 12 de donuste bile yaklasik 45 dk.

Simdi, boyle bir sehirde ev fiyatlari 250000 tl den kiralar 1000 tl den baslar

Peki ev kredisi faiz meselesi nerede?

Suradaki:

Kocaeliden alinacak 80000 tl lik eve 10 yilda odenecek toplam 150000 tl lik geri odeme mi yasak, faize girer yoksa istanbuldan pesin fiyata alinan 300000 tl lik eve odenen mi?

Selamlar
Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
ceng87
Yeni Uye
Yeni Uye


Katılma Tarihi: 05 eylul 2009
Gönderilenler: 8
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ceng87


Kimsenin bu konuda bilgisi yokmu?

Yukarı dön Göster ceng87's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ceng87
 
Saffet Metin
Uzman Uye
Uzman Uye


Katılma Tarihi: 07 ekim 2008
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 672
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Saffet Metin

Sayın ceng87, 

Bu çok zor bir konu.

Anahtar kelime  riba.

Riba = Faiz  mi ?   Riba = Faiz ise denecek hiç bir şey yok. Ne desek boş.

Ayrıca yüce Allahın Riba da  Alışveriş gibidir diyenlere ettiği tehdit , sürekli bir cehennem azabıyla korkutma bu konuda din adamlarının da rahat fikir beyan etmesini engellemektedir. 

Genelde yapılan Riba = Faiz i eşit tutmak ve insanları bundan sakındırmaktır.  Haram deyip kestirip atmaktır.    Bir çok ilahiyatçı, hatta Diyanet işleri de  kendilerine bu konularda sorulan sorularda  Dinimizde Faizin her türlüsü haramdır diyerek konuyu noktalamaktadır.

Pakistanlı bir İlahiyatçı bu konuda bir tez hazırlamış. Tezin de işlediği şey özet olarak şu. Riba ile Faiz aynı şey değildir. Riba Faizin bir şeklidir. Hatta en korkuncudur. Ama yine de Haram olan şey Ribadır, Faiz  değidir diye bir şey söyleyemeyiz  diyor.

Bu konuda ilgilenen arkadaşlar için link  http://www.tarihihtisaskitapligi.com/iktisat-tarih-economi.h tml 

5. madde  Riba teorisi adlı PDF i  indirebilirsiniz.  Bu Pdf teki çalışma  Ankara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi dergisi Cilt XLIV  (2003) Sayı 1  Sayfa 453-465  te Riba teorisi adıyla yayınlanmış. 

Dr. Ziuaddin AHMAD

Çeviren Ali Rıza Gül 

Dr. Yüzüncü Yıl Üniversitesi İlahiyat Fakültesi

Nedir Riba ile Faiz arasındaki fark. Tabii Kur'an bunun tanımını yapmadığı için Ribanın ne olduğunu Kur'an dışı kaynaklardan öğreniyoruz.

Derler ki Araplar arası Ticari işlemlerde Araplar borç para verdiklerinde bugün olduğu gibi yüzdeli faiz vermiyorlardı. Borçluya bir yıllığına borç para verirler.  Borçlu vade gelince aynı parayı öder, eğer ödeyemezse borcun iki katına çıkmasını kabul etmek zorundaydı. Arapların Ticari işlerdeki borç para verme adeti bu idi. Borç örneğin bin altın dı, vadesinde ödenmesse  borç ikibin altın oluyor, yine ödenmedi dörtbin altın oluyor bu böyle devam edip gidiyordu. Kur'an daki Riba budur. Hatta Ayette Kat, kat riba yemeyin ifadesi bunu belirtir.

Tamam Riba bu ise, Ribanın % 100 faiz + Faizede faiz yürütmek, faizli borcu da iki katına hatta vadeye göre 4,8,16,32,64 vb. katlara çıkararan bir uygulama olması nedeniyle, İslamın bunu kaldırması ve hatta bunun ticari bir işlem olduğunu, alışveriş gibi olduğunu  ileri sürenleri sonsuz cehennemle tehdit etmesi gayet doğru, adil bir şey.

İyi de , insanları zora sokmayacak  yıllık veya aylık yüzdeli oranlarda bir faiz gerçekten dinen yasakmıdır. Arapların kendi aralarında böyle bir uygulaması yoktu. Onlar bu konuda Yahudi ve Hristiyanlara baktılar.Yahudiler dindaşlarından faiz almazlardı. Ama olayı vadeli alışveriş şekline döndürüp yine de vade farkı alıyorlardı. Dindaşı olmayan Hristiyan ve Müslümanlardan faiz alırlardı. Kur'an Yahudilere Faizin yasak edildiğini ve onların bu emri tutmamaları nedeniyle Allahın lanetine uğradıkları anlatılır.

Hristiyanlar da da Faiz yasaktı.  Bir hristiyan asla faizle para veremezdi. Faizle borç alabilirdi ama Faizle borç veremezdi. Ama piyasada bugünkü kadar yaygın ve doğal bir ihtiyaç olmamakla birlikte borç para verme işi vardı. İşte Hristiyan Krallar, Lordlar vb. idareciler bu işi Yahudilere yaptırırdı. Hem bu işi lanetli görüyor. Hem bu işi Yahudiye yaptırarak onları aşağılıyor. Hem de piyasada borç para almak isteyen olursa ki bazen yöneticiler de çeşitli ihtiyaçlar için borç para alıyor, Yahudi tefecilere faiz ödüyordu. Bu Müslüman dünyasında da böyleydi. Yani bu tefecilik işini yapanlar hep Yahudilerdi.

Dinlerin dışında Ortaçağın bilim adamları da Faize karşı idi. Hele Aristo. Faizi en kötü şeylerden biri olarak görüyordu. Bu nedenle din adamlarının yanında, bilim adamları da Faize karşı olduklarından , Faiz en lanetli, en gühah işlerden biri olarak görüldü.  

Faize karşı hoşgörü 1770 den sonradır. Çünkü James Watt Buhar makinasını yapmış. İnsanlık Buhar enerjisini artık üretimde, ulaşımda kullanmaya başlamış. Artık el emeği yerine makinalaşma var. Sonuçta yeni düzen eskisinden farklı. Sanayileşme , tarım gibi değil. Tarım için finansman ihtiyacı neredeyse yok, ama fabrika için finansmana ihtiyaç var. Fabrikanın kurulması, hammadde alınması, işçi ücretleri, üretilen malların pazara götürülmesi  vb. sürekli para gerektiren bir düzen var. Bu da mevduat bankacılığını getirdi. Eskiden kişilerin tasarruflarının ekonomide bir değeri yoktu. Ama yeni düzende bu tasarruflar çok önemli oldu. Bankalar kişilerin tasarruf edip paralarını bankalarına yatırmaları için onlara faiz verdi. BU böyle devam etti. Günümüze geldi.

Finansman olayı 1770 öncesi tefecilerin elindeydi. 1770 sonraki Bankaların elinde oldu. Bankalar ekonominin can damarı oldu. Teşebbüs önem kazandı. Tasarruf önem kazandı. Paralar altındı. Sonra Kağıt paraya çevrildi. Önceden sadece Altın rezervi karşılığı kağıt para basılırdı. Sonra karşılıksız basıldı. Çek, banka kartı, kredi kartı vb bir çok araç piyasaya girdi.

1770 öncesi  Avrupa ülkelerinde de, Osmanlı da da dini hukuk geçerli idi. 1770 ten sonra Avrupa da dini hukuk kalktı, yerine laik pozitif hukuk geldi. Bütün milletler yazılı Medeni Kanunlar yaptılar. Osmanlıda Tanzimat döneminde kısmen, Cumhuriyet döneminde tamamen pozitif hukuka geçti. Bu hareketlerin özellikle Avrupada temel sebebi dinlerin faiz yasağı nedeniyle insanlığın gelişmesini engellemesi düşüncesidir. Din aklı, bilimi bastırmış, insanlığı geri bırakmıştır. İnsanlık kendi aklını kullanmaya başladıktan ilerlemiştir. Gelişmeler ortadadır. Bunun için din sadece vicdani bir kanaat   olmalı, insanlığa yön göstermemeli,  insanlar sadece akıl ve bilimin bildirdiklerini kabul etmelidir. Tabii bunlar 19 ve 20 yüzyıl gelişmiş ülkelerinin hakim düşünceleri.

Günümüzün banka faizi ile Ortaçağın ve günümüzün tefeci faizi arasında fark olduğunu düşünüyorum. Hele ki günümüzde gelişmiş ülkelerde banka faizleri yıllık yüzde onun altında. Finansman sektörü hem üreticiyi, satıcıyı, hem de kredi kartları ve tüketici kredileri ile tüketiciyi finanse etmekte. Burada hesabını bilen herkes uygulamadan memnun.

Bugüne bakıyorum. Bankanın olmadığı, Faizin olmadığı bir ülke yok. Hele ki gelişmiş bir ülke hiç yok. Ekonominin en önemli sektörü finans sektörü. Tefecileri yasakla, faaliyetlerini engelle ekonomiye hiçbir şey olmaz. Hatta olumlu etkisi olur. Ama bankaları kapat, herhalde ülkeye atom bombası atılmış gibi bir şey olur.  Birden bedevi ekonomisine geçiş yaparsın.

Faizin eleştirilecek yanı vardır, oranı yüksek faiz insanları ezer ama oranı uygun bir faiz cansuyudur. Alıcı da, satıcı da bunu talep eder.

Bundan dolayı bugün bu konulara eskisi gibi yaklaşılmıyor. Faiz haram diye kestirilip atılmıyor. Denilen şudur ki  Bankasız ekonomi olmuyor, Enflasyon oranının altındaki banka faizi haram değildir. Bankanın verdiği faiz alınmazsa enflasyondan dolayı kişi zarara uğrar. İslam kimsenin zarara uğramasına cevaz vermez. (Süleyman Ateş in görüşü.) Bankalar ekonominin kalbidir. Nasıl kalp kanı pompalıyor, sonra bu pompalanan kalp kalbe geliyor , tekrar pompalanıyor. Bankanın da para piyasasına yaptığı bu.  

Banka yararlı bir kurum olduğu için kaldırılması insanlığın yararına değildir. Faaliyetleri, üretici, satıcı, tüketiciyi finanse etmesi nedeniyle bugünün olmazsa olmazıdır. Yararı zararından kat kat fazladır.

Piyasada herkesin finansman ihtiyacı vardır.

Özellikle sanayi ve Ticaretle uğraşanların daha çok.

Tüketicilerin de var. Mesela bu ev kredisi olayı böyle bir şey. Evin borcunu peşin ödeyemiyorsun. Vadeli alıyor , taksit taksit ödüyorsun. Ödediğin her nekadar adı faiz ise de , aslında vade farkı. İşin faiz kısmı enflasyonun üzerinde kalan kısım.

Bu krediyi bankadan değil de bir İslami bankadan almış olsaydınız, bu onlara  veya herhangi bir müslümana göre faize girmeyecekti.

Aslında her ikisinin de işlemi birbirinin aynı. Aslında ikisi de vadeli bir satışı finanse ediyor. Birinin aldığına faiz deniyor, ötekinin kine kar payı.

Mesela bu faiz , Riba da olduğu gibi yıllık % 100 mü. Değil. Ödemediğin ay veya sene  katlanıyor mu. Değil.  Ödemede bir sıkıntın var mı?. Zannetmiyorum.  Olsa zaten bu işe girmezdin.  Şartlar seni çok eziyormu. Değil. Bankanın veya başkasının bu borçtan fahiş bir kazancı var mı ?  değil.  

Sonuç olarak şöyle bir görüş belirteyim. Eğer Riba = Faiz ise , Faiz haramdır. Denecek bir şey yok.  En fazla şunu diyebilirim. Enflasyon oranının üstü faize girer. Bu kısım için faiz günahına girmiş olursunuz.

Ama Riba = Faiz değilse , Banka faizi Kur’an daki Riba kavramına girmiyorsa ki , yanlış olabilir ama ben böyle düşünüyorum. Bu ev kredisiyle ev alma olayını (başka bir şeyin alımı da olabilir)  vadeli alışveriş olarak düşünüyor, Kur’anın yasakladığı riba ile bir tutmuyorum. Tabi bu konu İktisat ve İlahiyat fakülteleri hocalarından oluşan bir bilim kurulunun çözüme bağlayacağı bir konu.

Ben yaptığı diploma kolleksiyonlarından biri de işletme olan bir vatandaş olarak, aldığım derslerden edindiğim bilgiye dayalı bir görüş belirttim.

Hayatın doğal akışında, insanların bu konuda doğru bilgiye ihtiyaçları var. Bu konuyla ilgili kurumların bu konudaki sorumluluklarını yerine getirmesi gerekir.

Selamlar, 

 



__________________
Allah Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağdırır.
Yukarı dön Göster Saffet Metin's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Saffet Metin
 
ceng87
Yeni Uye
Yeni Uye


Katılma Tarihi: 05 eylul 2009
Gönderilenler: 8
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ceng87

 

Selamlar Saffet Metin bey, 

Öncelikle verdiğiniz bilgiler için çok teşekkür ederim.  Faiz konusuna hiç bu açıdan bakmamıştım. Dediğiniz gibi öncelikli konu ribanın faizle aynı olup olmayışı sanırım. Zaten riba faiz değilse konu tamamen çözülüyor ve faiz konusunda herhangi bir şüphe kalmıyor. Ama bu konuda bende emin olamadım ve her ne kadar süleyman Ateş gibi hocalarımız faiz almanında caiz olabileceğini belirtmiş olsalarda bu konudada riske girmeyip faiz almayı düşünmem sanırım. 

Benim anlayamadığım faiz konusuna hep genel bakılıp faiz ya haramdır ya helaldir denmesidir. Yani asıl sorum Kuranda faiz almak(fon dahil duran paradan alınan faizli para) geçip, faiz vermek(konut kredisi, kredi kartları..) adıyla herhangi bir ifade geçmediği için bu konunun yorumunun nasıl olacağıdır. Faiz alıp vermek arasında bir fark yokmudur, ben yanlış mı anlıyorumda kimse bu konudan bahsetmiyor?


Yukarı dön Göster ceng87's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ceng87
 

<< Önceki Sayfa Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats