HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: EYYAMEN ME’DUDAT-ORUÇ 30 GÜN MÜ? 10 GÜN M Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
ebukerem
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 mart 2009
Gönderilenler: 483
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebukerem

haktansapmaz abi,

meşhuda ya baktım o ayette. göz önünde olan, görülen, bilinen anlamı var.

dedim ya zaman bütünlüğü içinde düşünüldüğünde cümlenin ilk fiili ile

ve  (ekimis salate) kuran el fecr = salatı ikame et fecirle BİRLİKTE ( kuran birlikte beraber toplayarak onunla anlamlarına da geliyormuş )

inne el fecri kane meşhuda = şüphesiz o fecir görülen/bilinen fecirdir

diye anlıyorum.

senin yorumunu da dinlemek isterim abi.

selam ile.



__________________
yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
Yukarı dön Göster ebukerem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebukerem Ziyaret ebukerem's Ana Sayfa
 
eshabil
Yeni Uye
Yeni Uye
Simge

Katılma Tarihi: 22 agustos 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 3
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı eshabil

benim kafam karıştı?

herkese iyi paylaşımlar



__________________
Bakmak değil,görmek istiyorum.duymak değil ,işitmek istiyorm.laflar değil hakikatı bilmek istiyorum.Rabbim 'İKRA '' demiş.kuranın klavuzlığunda alemi okumak istiyorum
Yukarı dön Göster eshabil's Profil Diğer Mesajlarını Ara: eshabil
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

Zélike yevmun meşhûd: Bu, (insanların yaptıklarının) belgeleneceği, görüleceği bir gündür.

Qurén-el-fecr: Aydınlık , açık seçik/ayanbeyan açıklayıcı Kuran. Hakkı batılı, iyiyi ve kötü olanı otaya koyan, açıklayan Kuran... Burada El-fecr Kuran'ının sıfatıdır.

Ben böyle algılıyorum.

Allah'a emanet olun. 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
ebukerem
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 mart 2009
Gönderilenler: 483
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebukerem

haktansapmaz abi,

bağımsız olsaydı o cümlenin dışında tabiki doğru bir anlam olurdu.

bildiğim kadarı ile FİİL cümlesi başladığında arkasından gelen iki tümleç arada VE ile ayrıldığında ikinci tümleçin de FİİLİ oluyor. bizim türkçede de bazen kullandığımız gibi.

YEMEKLERİNİZİ YİYİN, elbiselerini kirlenenler VE istanbuldan yeni gelenler.

bu örnekteki gibi istanbuldan gelenler de BAŞTAKİ FİİL ile anlamlanıyor.

konumuz olan ayette de FİİL CÜMLESİ ile başlıyor

EKİMİS SALATE, li dulukiş şemsi ila ğasakil leyl VE kuran el fecr - inne kuran el fecri kane meşhuda.

yani EKİMİS SALATE fiili VE den sonraki cümlenin de başında var.

ve anlam bana göre şöyle oluyor :

SALATI İKAME ET; güneşn batmasından karanlığın basmasına kadar VE ( SALATI İKAME ET ) fecir le BİRLİKTE, İşte o apaçık bilinen fecirle birlikte.

Kuran kelimesi okunan vahyi kastettiği her yerde EL-KURAN olarak gelmiş diye biliyorum.

EL takısı olmadan gelen Kuran kelimelerinin ya okumak ya da BİRLİKTE/TOPLAYARAK/BİRLEŞTİREREK manalarında kullanılmış diye biliyorum.

bütün bunların sonucunda isra 78 in sonundaki kuran senin dediğin gibi OKUNAN VAHYİ KASTETSEYDİ : el Kuran ile gelirdi diye düşünüyorum.

oysa ayette bir zaman tanımı yapılıyor. iç tutarlılık ve yukarıdaki saydığım sebeplerden dolayı bahsettiğim gibi anlıyorum.

Allah herşeyin en doğrusunu bilir.

selam ile.



__________________
yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
Yukarı dön Göster ebukerem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebukerem Ziyaret ebukerem's Ana Sayfa
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

ebukerem Yazdı:
konumuz olan ayette de FİİL CÜMLESİ ile başlıyor

EKİMİS SALATE, li dulukiş şemsi ila ğasakil leyl VE kuran el fecr - inne kuran el fecri kane meşhuda.

yani EKİMİS SALATE fiili VE den sonraki cümlenin de başında var.

ve anlam bana göre şöyle oluyor :

SALATI İKAME ET; güneşn batmasından karanlığın basmasına kadar VE ( SALATI İKAME ET ) fecir le BİRLİKTE, İşte o apaçık bilinen fecirle birlikte.

Kuran kelimesi okunan vahyi kastettiği her yerde EL-KURAN olarak gelmiş diye biliyorum.

EL takısı olmadan gelen Kuran kelimelerinin ya okumak ya da BİRLİKTE/TOPLAYARAK/BİRLEŞTİREREK manalarında kullanılmış diye biliyorum.

bütün bunların sonucunda isra 78 in sonundaki kuran senin dediğin gibi OKUNAN VAHYİ KASTETSEYDİ : el Kuran ile gelirdi diye düşünüyorum.

oysa ayette bir zaman tanımı yapılıyor. iç tutarlılık ve yukarıdaki saydığım sebeplerden dolayı bahsettiğim gibi anlıyorum.

Değerli Ebukerem kardeşim,

Salatı namaz olarak alınca, Kurén-elfecri'yi anlamakta zorluk çekilir. Onun için sizi anlıyorum.

Takdir edersiniz ki, vahiy vahiydir; Allah öğretisi, kelamı. sabah okunan vahiy ile akşam yada günün bir başka vaktinde okunan vahiy arasında ne fark olabilir ki!

Başında EL takısı, isimlerin marife olduklarını belirtir. Yani, EL ta'rif edatı, marife yapmak içindir. EL takısını almadan marife olanlar da vardır: Özel isimler, işaret isimleri, zamirler ve marifeye muzaf olanlar. İşte "Kurén-elfecri" örneğimiz bu sonunucusuna örnektir. Rabî'u-elvveli, Rabî'u-el éxiri, Racebu-elferdi gibi. Bu örneklerde Kuran, Rabi' ve Recep kelimeri, sıfatlarını marife olarak almışlardır. O nedenle Kuran, Rabi' ve Receb kelimeleri de marifedirler. Yani, İfadeler aynen şöyle gibidirler: İnne ELkuréane ELfecra, ELrabi' ELevvelu, ELracebu ELferdu. Gördüğün gibi burada "Kuran" nekire değil marifedir. Ancak Kuran, sıfatını isim tamlaması şeklinde almıştır. "Quréne Elfecri" tekibini sıfat mavsuf olarak şöyle çeviriyoruz: Işıldayan Kuran, parıl parıl parıldayan Kuran, aydınlık Kuran... Takdir edresiniz ki, Kuran sabahın aydınlığı gibi İnananının yolunu aydınlatıyor. Benim de senin de her kesin de anlaması gerekir ki, bu ifadedeki "kur'én", sözünü ettiğin vahiydir, Elkur'én'dır.

Böylece İqâme-i salét, İqâme-i Kurén'dır. Kurén elfcri, "Salatı fecirde/fecirle birlikte ikame et!" anlamına değildir. Yani bu cümlede kurén elfecri, zarf (mefulun fih) değildir. 

Bir hususu daha belirteyim; "Li dulûkuşşemsi ilé ğaseqilleyli"nin anlamı; "Güneşin batışı ile gecenin karanlığına dek salatı uygula!" Yani gece karanlığı boyunca. "Ve minelleyli" de bunu açıyor. "Fe tehacced bihî (bil'Quréni)"nin anlamı; "Geceyi O'nunla (Kuran'la) geçir!". Néfileten leke: gece sana bir armağan. "Asé en yebaseke Rabbuke meqâmen mehmûden": Rabbin seni muhakkak mahmud (şürkedilen/tebliğine karşılık verilen) bir ikametgâha sevkedecektir. Medine.

Muhabbetle. 

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 
rehber02
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 28 eylul 2007
Yer: Zimbabwe
Gönderilenler: 290
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı rehber02

Selam,

Mesele anlaşıldı arkadaşlar. Bu tartışma 20 yıl bile devam etse, biz bu şekliyle hiç bir yere varamayacağız. En azından bu net olarak ortaya konulmuş oldu. Ne diyelim hakkımızda hayırlısı...

Selam.

Yukarı dön Göster rehber02's Profil Diğer Mesajlarını Ara: rehber02
 
ebukerem
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 mart 2009
Gönderilenler: 483
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebukerem

selam abdurrahman abi,

dediğin gibi bu bir paradigma meselesi. söylediklerin MANTIKLI ama DOĞRU değil bence. çok zorluyorsunuz kavramlara. siz kuran ın anlatımına değil kuranı sizin tezlerinize uydurmaya çalışıyorsunuz bence.

çünkü siz de maalesef eleştirdiğimiz gelenekçilerin yaşadığını tersten yaşıyorsunuz. onlar 12 ay boyunca t-shirt giyiyor siz boğazlı kazak.

oysa 4 mevsim de giyilecek giysilerimiz var elh.

bu descartçı paradigmadan kurtulmadıkça başaramayacaksınız abi. indirgemecilik Vahyin savaş açtığı bir bela. insanın en büyük belalarından. Al-i İmran 7 de bunu anlatmakta, sıralanmış tanımlardan birini paradigma edindin mi yani mor gözlüğü bir taktın mı artık her şeyi mor görmeye başlarsın.

Hayat bir bütün. saf namazcılarda saf toplantıcılarda inat etse hayat bir bütün ve salat orda öylece rabbimin dört başı mamur ettiği gibi temel tüm fonksiyonları kapsıyor.

Abi deminki açıklamana bir bakmanı rica ediyorum. Abi Kuran a işkence etmeyi onu dövmeyi bırakmak lazım. bu kadar oynak bu kadar kuralsız ve metotsuz bir kitap olamaz O.

biz bile bir makale bir öykü yazarken bu kadar karmakarışık ve disiplinsiz yazmayız.  bir yerde öyle bir yerde böyle olmaz ki.

abi rekabet şeytan ve kabilin sünnetidir ve bir yakaladı mı insanın yakasını cehenneme kadar götürür Allah korusun. bence kör eder basiretleri. inada bindirir nefislerle birleşince.

sakin olalım bütünü parçalamayalım derim naçizane.

selam ile.

NOT : Abdurrahman abi, şu bir kaç kişi ile rekabeti bıraksanız ve gerçekten saygı duyulacak ciddi birikiminizi BİR BÜTÜN HALİNDE anlamamıza yardımcı olacak şekilde değerlendirseniz çok daha iyi olacağını düşünüyorum.



__________________
yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
Yukarı dön Göster ebukerem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebukerem Ziyaret ebukerem's Ana Sayfa
 
ebu ömer
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 26 temmuz 2009
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 117
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebu ömer

Merhaba değerli ebu kerem;

İlginiz için teşekkürler.

Konuya dair ifadelerinizden:

…güneş battı LEYL BAŞLADI, ĞASAKİL LEYL olana kadarki dilim AKŞAM, ışık doğudan çatladı güneş doğana kadarki alacaışık olan kısım FECR,…

…yani FECR ve İŞA gecenin içindedir ve gündüzün iki tarafı yani gecenin o iki taraftaki uçlarıdır diye anlıyorum…

Algıladığım; bir günde güneşin fiziksel görüntüsü gökyüzünde olduğu zaman dilimine “nehar > gündüz” geri kalan kısmın ise “leyl > gece” olduğu, bununla beraber alacakaranlık bölümleri de “fecr ve işa” diye tanımlayıp bu zaman dilimlerinin de “leyl > gece” den olduğudur.

 

Bu zaviyeden bakarak, Kur’an bütünlüğünde 30/17 ayetinde bir kez geçen “mesa” kavramıyla birlikte, yine bütünlük içerisinde birkaç kez tekrarlanan ve örneğin 25/5 ayetinde zikrolunan “esile” kelimesine ilişkin düşünceleriniz nelerdir?

 

Ayrıca 20/130 ayetinde zikrolunan “etrafennehar” ifadesi için kullandığınız “gündüzün tamamı” tanımlamanıza tamamen katılmaktayım.

 

Muhabbetle.

 



__________________
Teselli ararsan teselli mi yok...
Yukarı dön Göster ebu ömer's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebu ömer
 
ebukerem
Ayrıldı
Ayrıldı


Katılma Tarihi: 21 mart 2009
Gönderilenler: 483
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebukerem

merhaba ebu ömer üstadım,

evet benim anlamdırmamı doğru anlamışsınız aynen o şekilde olduğunu düşünüyorum.

bukraten ve esila = çok kullanılan bir deyim arapçada. başlangıcında/öncesinde ve bitiminde/aslında manalarına geliyor kelime kelime çevirince. deyim olarak kullanılış manası SÜREKLİ demek DEVAM EDEN demek olarak anlayabiliriz. gün için kullanıldığında aynı türkçedeki kullanım gibi SABAH AKŞAM ÇALIŞIYORUM der gibi.

BUKR SABH de gündüzün ilk bölümü demek gün için kullanıldığında bizim anlayabileceğimiz şekli ile BUKR-SABAH = FECR + DUHA yani fecir vakti ve güneş doğduktan bir iki saat sonraki o bölüm GÜNÜN İLK BÖLÜMÜ, ışıklı bölümün ilk saatleri olarak anlıyorum.

MESU-ESİLA = İKİNDİ + İŞA yani güneş batmadan önceki 1 saat ve battıktan sonraki İŞA vakilerinin toplamına da GÜNÜN SONU deniyor.

bukr-sabh ile mesu-esila günün baş bölümü ve son bölümünü belirleyen genel kavramlar, güneşin batış ve doğuşundan önceki iki parçalarıda kapsayacak şekilde diye düşünüyorum ve bir belirli vakit işaret etmekten ziyade genel kullanımda olduklarını görüyorum.

herşeyin en doğrusunu Allah bilir.

selam ile.



__________________
yalnız Allah'a teslim ol ve şahitliği dosdoğru yap...
Yukarı dön Göster ebukerem's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebukerem Ziyaret ebukerem's Ana Sayfa
 
Guests
Guest Group
Guest Group


Katılma Tarihi: 01 ekim 2003
Gönderilenler: -259
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Guests

ebukerem Yazdı:
............

NOT : Abdurrahman abi, şu bir kaç kişi ile rekabeti bıraksanız ve gerçekten saygı duyulacak ciddi birikiminizi BİR BÜTÜN HALİNDE anlamamıza yardımcı olacak şekilde değerlendirseniz çok daha iyi olacağını düşünüyorum.

Çok çok özür dilerim Ebukerem kardeş, seninle rekabet ettiğimi farkedememişim meğer, seviyemi bilememiş, haddimi aşmışım. Bana haddimi bildirdin, teşekkür ederim. 

Arkadaşlar! Kendileriyle rekabet ettiğimi düşünen başka kimse var mı? Varsa lütfen onlar da beni uyarsınlar. Ne demek, haddini bileceksin, bilmedin mi böyle bildirirler işte...  

Yukarı dön Göster Guests's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Guests
 

<< Önceki Sayfa 23 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats