HANiFDOSTLAR.NET

 

Kuran Müslümanı
 

(Şahıs odaklı din anlayışından Allah odaklı din anlayışına...)

Ana Sayfa Hanif Mumin  Iste Kuran Kurandaki Din  Kur'an Yolu  Meal Dinle Sohbet Odasi Hanifler E- Kitaplik Kütüb-i Sitte ?  ingilizce Site Kuran islami Aliaksoy Org  Hasanakcay Net Tebyin-ül Kur'an Önerdiğimiz Siteler Bize Ulasin

 

- Konulara Göre Fihrist

- Saçma Hadisler

- Hadislerin-Sünnetin İncelemesi

- Haniflikle İlgili Sorular Cevaplar

- Misakın Elçisi Kim?

- Kuranda Namaz/Salat

- Onaylayan Nebi

- Kuranda Namaz/Salat

- Enbiya 104

- Kuranda Yeminler

- Adem Hakkında Sorular

- Ganimetleri Resulün Eline Nasıl Vereceğiz?

- Allahın ındinde YIL ve DOLUNAYLAR

- Abese ve Tevella

- Hadisçilerce Tahrif Edilen Ayetler

- Mübarek Yer, Mübarek Vakit

- Arkadaş Peygamber

- Kuranın İndirilişinden Günümüze Gelişi

- Bir Türban Sorusu

- Kuran ve Bize Öğretilenlerin Farkı

- Namazın Kılınışı

- Hadislere Göre Namaz

- Kuranda Salat Namaz mıdır?

- Kuran Yetmez Diyen Uydurukçular

- Bizler Hanif Dostlarız

- Sahih Hadis mi İstersiniz?

- Hakkı Yılmaz'ın Tebyin Çalışması

- Kur'anı Anlamada Metodoloji

- Tarikatçıların Çarpıttığı Birkaç Ayet

- Nasıl Kur'an Okuyalım?

- Kur'anı Kerim Nedir?

- Kur'anda Oruç

- Allah'sız Bir Din ve Allah'sız Bir Kur'an İnancı

- Kuransız Bir İslam Anlayışı ve Müşrikleşme

- Meal Çalışmasına Davet

- Allah Şahit Olarak Kafi Değil mi?

- Doğru Hadisleri Ne Yapacağız?

- Kur'andaki Muhammed ve Peygamberlerin Misyonu

- Mahrem, Avret, Ziynet

- Nur Suresi Çeviri-Yorum

- Cilbab

- Resule İtaat Ne Demektir?

- Hadis Kalburcuları ve Kalburları

- Kur'anı Kerim'in İndiriliş Gayesi

- Kur'anda Amellere Karşı Cahili Yaklaşım

- İslamdışı İnanışlara Kur'andan Örnekler

- Biri Şu Haram Üretim Tesislerini Kapatsın

- Tasavvufta İslam Var mı?

- İslamda Delil Sorunu

- Kurban Kesmek

- İlahi Hitabın Serüveni

- Ecel Nedir?

- Şirk, İşrak, Müşrik, Müşareke, Müşterik

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Peygamberlere Karşı Rabbani Yaklaşımlar

- Salat-ı Tefriciye yada Zikri Çarpıtmaya Bir Örnek

- Mucize Nedir?

- Ayrılıkların Nedenleri

- Sıfır Hata veya Kur'an

- Haniflik Nedir?

- Rabıta İle Şeyhlere Tapanlar

- Hadis Zindanının Mezhepçi Mahkumları

- İslam Dininin Öğrenilmesinde Kaynak Sorunu

- Fasık ve Münafıkların Genel Tanımlaması

- Hadisler, Hıristiyanlık ve Selman Rüştü

- Kur'anı kerim'in İndiriliş Gayesi

- Müstekbirlere Karşı Cahili Yaklaşım

- Halis-Hanif İslam

- Kur'anda Şefaat

- Fuhuş Tellalı Tefsirciler

- Hayızlıyken Neden Namaz Kılınmasın?

- Cebrail, Vahiy, Melek

- Dindarlıkta Müşrikleşme Temayülü

- Büyü Yapan ve Yaptıranlar

- Yaratılış, Adem, Havva

- Kur'an Yerel mi, Evrensel mi?

- Reform Dinde mi, Dindarlıkta mı?

- Ne Mutlu Tağutu Olmayanlara

- Peygambere Saygı(?)

- Hadislere Kanıt Diye Gösterilen Ayetler

- Allah Nazara Karışmadı mı?

- Kur'anı Kerimle Amel Etmek Mümkün mü?

- Kur'anda İnkar Edenlerin Vasıfları

- Müminlerin Vasıfları

- Allah'ın Vasıfları

- Kur'anın Vasıfları

- Dine Karşı Cahili Yaklaşımlar

- Kur'an Merkezli Din

- İrin Küpü Patladı; Mevlana

- Hurafe ve Bidatlar

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Hz. İsa'nın Ölümü

- Allah'ın Mesajının Adı: Kelamullah

- Allah'ın Resule Uyarıları

- Kur'ana Göre Tenkit ve Eleştiri Nasıl Olmalı?

- Kur'anda Sevgi

- Sofuların Devlet Desteğiyle Desteklenmesi

- Hans Von Aiberg Aldatmacası

- Kabir Azabı Safsatası

- Kur'an Kıssalarının Önemi; Masal Değiller

- Kur'anda Toplumsal Sünnetler

- Tefsirde İsrailiyyat

- Kardeş Evliliği Olmadan Çoğalma

- Hans Von Aiberg Tutuklandı

- Kur'anda Tevbe Kavramı

- Yaşar Nuri Öztürk'ün Yorumuyla Namaz

- Karadelikler; Bir Büyük Yemin

- Mezhepçilerin Ümmi Açmazı

- Kabe Nedir? Mekkede midir, Kudüste mi?

- Kur'anda Ruh Kavramı

- Kur'anda Nefs Kavramı

- Amin Kavramı ve Putperestlik

- Diyanet İşleri Başkanlığının Sitemize Cevabına Cevaplar

- Resul ve Nebi -1

- Resul ve Nebi -2

- Sapık Bir Fırka: Hansçılar

- Cihad mı, Çapulculuk mu?

- Kur'an Deyip Namazı Yok Sayanlar

- Cennete Sadece Müslümanlar mı Girecek?

- Kur'anda El Kesme Cezası var mı?

- Nazar veya Göz Değmesi Var mı?

- Şehadet Getir, Münafık(?) Ol

- Kur'anda Eleştiri Metodu

- Hacc Mekkede mi, Bekkede mi?

- İslami Tebliğde Kur'an Metodu

- Saptırılan Kavram: Mekruh

- Kur'anda Cuma Namazı var mı?

- Of Be Kader, Allah mı Suçlu Yoksa Biz mi?

- Kader Açısından Cebir ve İhtiyar

- Baban Peygamber Olsa Ne Yazar

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Vahdet-i Vücud, Şirkin Alası

- Tasavvufi Bilginin Kaynağı Vahiy mi?

- İslam'da Resullük Son Bulmuştur

- Teveffi Kelimesi ve Arap Dili

- Tasavvuf Üzerine Düşünceler

- Nefis Mertebelerinin İç Yüzü

- Allah Rızası Anonim Şirketi; Tarikatlar

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -1

- Tasavvuf ve Eşcinsellik -2

- Nakşi Şeyhi Allah'ın Avukatı mı?

- Kur'anda "ve+la" Öbeği

- Putlar ve Tapanlar

- Son Peygamberimizin Okuma Yazması

- Mesih ve çarpıtılan Bir Ayet

- Hac İzlenimleri

- "Üzerinde 19 var" da Son Nokta

- Secde Emri

- Kur'andaki Hac

- Aracıların Gaybı Bildiği İnancı

- Tarikatçı - Müşrik Karşılaştırması

- Gazali'nin Kadına Bakışı

- Kur'anda Kadına Verilen Önem

- Başörtüsü Allah'ın Emri Değil

- Başörtüsü Takmak Kur'anda Var mı?

- Kur'anda Kadın Dövmek Var mı?

- Cariye, Köle; Utanmaz Mealciler

- Kadına Yönelik Şiddet

- Sünnet Edilen Kızın Öyküsü

- Erkekçe ve Kadınca Meal Konusu, Nebe 33. Ayet

- Harem - Selamlık Kimin Emri?

- Zina, Evlilik ve Örtünme Adabı

- Cariyeleri Aç, Hür Kadınları Kapat (!)

- Çok Eşliliği Yasaklayan Ayetler

- Kur'ana Göre Evlilik Hukuku

- 2 Kadın = 1 Erkek, Uydurma mı?

- Danimarkalı mı Sapık, Buhari mi?

- Ebu Hanife, Cariyenin Avreti

- Nisa 25, Hür Kadın ve Fahişe İfadesi

- Maymunların Hadisi ve Recm Vahşeti

- Hz. Muhammed'in Tebliği

- Peygamberi Tanrılaştırma

- Angarya Haline Getirilen İbadet

- Buhari'nin Hadislerini Buhari Yazmamıştır

- Hadis ve Sünnet Gerçeği

- Uydurma Hadisler, İslamın Kara Boyası

- Hadisler Dinin kaynağı Olamaz

- Uydurmaların Sınırı Yok; Şeytan Geyiği

- Beşeri Hükümler Neden Kutsal Oluyor?

- Hadis - Kur'an Çelişkisi

- Kur'anda/Dinde Olanlar ve Olmayanlar

- Cehennem'den Çıkış Yok

- Kur'anda Tağut

- Ebu Hureyre Gerçekte Kimdir?

- Hadis - Mantık Çelişkileri

- Kurban ve Kurban Bayramı Nereden Geliyor?

- Hadislere Göre Kur'an Eksiktir

- Bildiri: İslam Anlayışında Reform

- Arapça mı, Arap Saçı mı?

- Koca mı Üstün, Allah mı?

- Esbab-ı Nüzül Komedi Hadisleri

- İşte Geleneğin Dini

- Ulul Emir İle Kim Kastediliyor?

- Kul Hakkı

- Yezidi Bir Gelenek: Aşure Tatlısı

- Hz. İbrahim'den Asrımıza Dersler

- Taklitçiliğin Boyutları

- Seb-ul Mesani Nedir?

- Kelle Sayılarak Gerçek Bulmak

- Kıyamet - Mahşer Günü ve Sonrası

- Kur'anda Namaz Vakitleri

- Kur'anda Cuma Konusu

- Salih Olmak Yetmez

- Hudeybiye Anlaşması Uydurma mı?

- Kitap Yüklü Eşekler

- Kur'andaki Hac

- Hz. Nuh'un Oğlu Kimdi? İftira mı?

- Ruhun Ağırlığına Başka Bakış

- Hz. İbrahim Yalancı Değildi

- İncil'de Kadına Bakış

- Şirkin Büyüğü Küçüğü Olur mu?

- Kur'andaki Abdest ve Hijyen

- Din de Bir Araçtır

- Kur'an Okumanın Zararları

- Kur'anda Dua Ayetleri

- Kur'anda Tarih Kavramı ve Bilinci

- Şekilsel Secde Kur'anda Yok mu?

- Salat ve salatı İkame

- Kur'andaki Emr Kavramı Üzerine

- Dindar İnsanlar Şirk Koşar

- Alak Suresinin İlk Beş Ayeti

- Men Arefe'nin Çözümü

- Kur'andaki Av Yasağı

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Kur'anda İnsan Hukuku

- Din Büyüklerini Tanrılaştırma

- Allah'a ve Muhammed'e Değil

- Kur'andaki Örnek Tevekkül

- Şekilsel Rüku Kur'anda Yok mu?

- Hz. İbrahim Kuşları Kesti mi?

- Ehli Sünnet Dininin Anayasası

- İnsan Allah'ın Halifesi mi?

- Kur'an Üzerinde Düşünmek

- Şirkin Kuyusuna Düşenlere Uyarılar

- Kur'an Ölülere Okunmak İçin mi İndirildi?

- Ayda Okunan Kur'an Masalı

- Hz. İbrahim, Safa ve Merve Masal mı?

- "Haç"er-ul Esved (!)

- Mevlana Sahte Bir Peygamber Değil mi?

- Tasavvufun Tanrısı İki Zıttır

- Kur'andaki Tasavvuf: Teveccüh

- Önce Batıl ve Hurafe İle Savaşalım

- Resuller Haram Kılamaz mı?

- Elçi Muhammed ile İnsan Muhammed'in Farkı

- Tarikatlarda Aracılar Rezaleti

- Nur Suresi 31. Ayet Nasıl Çarpıtılıyor?

- Sırat Kıldan İnce, Kılıçtan Keskin mi?

- Kur'anda Zalimler

- Bütün Mehdileri Çöpe Atıyoruz

- Kur'ana Göre Ramazan Ayı ve Haram Aylar

- Tasavvufçuların İlahı; Varlık ve Yokluk

- Tasavvufçuların Küçük Putları

- Sünnet Etmek yaratılışı Değiştirmedir

- Son Peygamberimizin Mektupları

- Fıtrat ve Namaz Vakitleri

- Mescid-i Aksa Nerede?

- Büyük Kandırmaca: Hadis

- Kur'an Neden Arapça Olarak İndirilmiştir?

- Kimin dini? Kimin Kitabı? Kimin Meali?

- Evliya Kelimesinin geçtiği Ayetler

- Şimdiye Kadar Yaşanan İslam

- Ayın Yarılması Diye Bir Mucize Yoktur

- Kabe Dikili Taş Değil mi?


Up | Down | Top | Bottom
 
Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.

Yunus Suresi 105

Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.

Enam Suresi 79

İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.

Ali İmran Suresi 67

Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.

Nahl Suresi 123

De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.

Ali İmran Suresi 95

Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.

Hacc Suresi 31


Up | Down | Top | Bottom

HABERLER

 

 








 

 

  Hanif Islam

 

Kur'an'da İnanç Konuları
 Hanif Dostlar Ana Sayfa -> Kur'an'da İnanç Konuları
Konu Konu: EYYAMEN ME’DUDAT-ORUÇ 30 GÜN MÜ? 10 GÜN M Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazanlarda
Gönderi << Önceki Konu | Sonraki Konu >>
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

Selam Safbilgi

Aşağıdaki sorularıma, ısrar etmeme rağmen yanıt vermediğinden ötürü seninle tartışmadan çekiliyorum. Amacım sadece etap etap gitmekti, ama olmadı.

//////////////

"Şehru Ramazan" tamlamasının Türkçe karşılığı nedir? Yorum değil, birebir karşılık. Bu karşılığa göre şehr kelimesinin geçtiği diğer ayetlerin anlamlarını da yazar mısın?

Önce bunun cevabını alayım lütfen.

http://63.231.71.139/forum_posts.asp?TID=2139&PN=1&T PN=6

/////////////

safbilgi Yazdı:

Anlamış olman gerekir ki sehr kelımesı bızım duşuncemızde dolunay ile baslayan aydır.

 

Hangi takvim bu? Dolunayla başlayan ay... Ay takvimi değil, Güneş takvimi hiç değil?

Lütfen aydınlatır mısın?

 

/////////////



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
ABCDF
Ozel Grup
Ozel Grup


Katılma Tarihi: 11 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 412
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ABCDF

yani şöyle mi safbilgi,

şehri ramazan "kavurucu ay" demek ama bu ay kelimesi dolunaya vurgu yapıyor.

düşünce tarzı bu ise 7. soruyu sormaya gerek kalmıyor

Yukarı dön Göster ABCDF's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ABCDF
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

aynen abcdf

hersey acık,sorun Alperenın ısrarla anlamak istememesı,ayetlerdeki ay ifadesı değişmiyor sadece hılal yerıne dolunayla baslıyor.Hılalle ayı baslatan gelenek yada Ömerın takvımı.

peygambermızın takvımı yada ajandasımı vardı sahıt olunan doğa olaylarıyla tutulması gereken sure baslıyordu.

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
ebuzer
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 18 mart 2006
Yer: Fiji
Gönderilenler: 244
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebuzer

Selam

''Şehr''(ay) kelimesi ''eşşuhretu'' kelimesinden alınmadır.Bir şey ortaya çıktığında '' şehreşşy'u'' (yeşheru şuhretun) denilir.Aylar da ,durumları belirgin olduğu ve herkesçe bilindiği için ,''şehr'' diye isimlendirilmiştir.Bu böyledir ,çünkü insanların ,borçlarının öödeme vakitlerini,oruç tutmaları ve haccetmeleri hususndaki dini emirleri yerine getirme vaktini bilmeye insanların son derece ihtiyacı vardır.''Şöhret'' bir şeyin ortaya çıkması demektir.Hilal de , doğup göründüğü için ''şehr'' diye adlandırılmıştır.Bazıları,''hilal'' ismindendolayı aya ''şehr'' denmiştir,demişlerdir.

  ''remedan'' kelimesi hakkında ,bazıları ihtilaf etmiştir.Kimisi bu Allahu tealanın isimlerinden,kimisi ''ramazan'' ,Recep ve şaban gibi ay ismidir,kimisi bu kelimenin ilkbahardan önce gelip,yeryüzünü tozlardan temizleyen yağmur manasına gelen ''erremdau'' kelimesinden gelmektedir.Kimisi bu kelime '' elremedu'' kelimesinden alınmıştır ki bu,güneşin kızgınlığının fazlalığından dolayı,taşın kızışması demektir.'' elremedu'' kelimesi ,isimdir,böylece bu ay ,ya o insanların bu aydaki açlıklarının hareretinden dılayı kızmış olmalarından ,yahut bu ayın şiddet ve sıkıntısına göğüs germelerinden dolayı kızdıkları ,hareretlendikleri için ramazan olarak isimlendirilmiştir.Nitekim insanlar bu aya ,''tabi'' adını vermişlerdir.Çünkü bu ay onlara çok zor geldiğinden onları rahatsız ediyor ve onların peşini bırakmıyordu.Bu husuta şöylede denmiştir:Araplar   ayların isimlerini eski dillerden alınca,o ayları,o ay içinde cereyan eden zaman ve hallerle adlandırılardı.Böylece bu ay,hareretin çok fazla olduğu günlere tesadüf ettiğinden,bu süpürdüğü için ,bu adla adlandırıldığı söylenmiştir.vesaire vesaire.........

 Anlaşılan o ki,''şehr u remedan'' kavurucu,kızgın sıcakların tam belirginleştiği herkesçe bilinen Ay-zaman-vakit.....

                Doğrusunu allah bilir...

-----

''Eyyamen  Me'duat'' terimi ise;kesinlikle 3(üç)ten az 10(on) dan çok olamaz...Bu terim,deyim,kalıp kitabımızda geçtiği  yerlerde aynı anlamda kullanılmıştır.Bu malumat ittifakla kesindir ve sabittir.

 Ne varki Bakara 184 te geçen bu kalıb tam bir aya (30 veya 29 gün) denk gelmediği ve öncesindeki 183 cü ve sonrasındaki 185 ci ayetlerede atıfta bulunduğundan (kapsadığından) alimlerimiz,yorumcularımız   kırk dereden su getirmekte ,amma velakin net bir sonuca ulaşamamakta ve ''eyyamen medudatı'' nesh etme yoluna gitmekteler.(tabiki bazıları)

  Hal böyle olunca bu dostunuz da şöyle bir yorum getirmekte;yorum1-) sevm önceki ümmetlere farz(yazıldığı) kılındığı gibi bizede farz kılındı,bu sevm-siyam,sayılı birkaç günde (3 ile 10 arası bir rakam) ,şehri remedanda (yakıcı,kavurucu sıcakların olduğu herkesçe bilinen şöhretli bir zamanda) yani ramazan ayında ,Kuranın ,içinde inzal olduğu ,o mubarek geceyi,kadirli geceyi,bin aydan hayırlı o geceyi barından ,ramazan ayında ,o sayılı günlerde sevm-siyam tutulur.

 yorum 2-) kişinin zorluklar arasında ,çaresizlik zamanlarında,kızgın ve hareretli olduğu zamanlarda ,yaşamın tüm hengamesimden,zaruri ihtiyaçlardan ittika edip ,bir kenarda sevme-siyama girip kendi ramazanını ilan ederek ,tefekküre dalıp Kuranın kendisine inzal olacağını umarak ,leytun kadrini yakalamalıdır...İşte o zaman, bahar yağmurları gibi tozu silip süpüren  ,günahlardan arındıran ,necmler(ayetler) ,ruh ve melekler kişiye hulul ederdururlar...İnerde inerler...İşte ozaman ,düşmanınla (şeytanlarınla) harp etmek için ,mızrağın ucunu,kızgın kumlara yatırıp,kızgın taşlara sürterek sivriltebilir kişi...

    doğrusunu Allah bilir

Selam ve dua ile 



__________________
HAKİKATİ NERDE BULURSAN AL..
Yukarı dön Göster ebuzer's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebuzer
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

ebuzer Yazdı:

''Eyyamen  Me'duat'' terimi ise; kesinlikle 3(üç)ten az 10(on) dan çok olamaz...

Selam Ebuzer

Yapmayin etmeyin arkadaslar. Bu fikirlerin ureticisi olan adam carpitma yapmaktan ve safsata uretmekten baska bir sey yapmiyor. Kisacasi nitelikli (gibi duran) bir safsataciyla muhatabiz. Bu apacik bir gercektir. Bunun boyle oldugu adamin bir kavrami, o kavramin gectigi diger ayetleri es gecerek yorumlamasindan bellidir.

Alin size ispati: Eger "sayili gunler" bir deyim olarak "sayisi belirli gunler" demek degil de sadece on gunu ifade eden bir anlama sahipse ve eğer sehr terimi de on gunluk bir zaman dilimi ise, o halde ilgili ayetlerde koyun "sehr" yazan yerlere on gun ifadesini ve nasil bir sacmaligin ortaya ciktigina birkez daha sahit olun.

Bakin size iki ornek:

Tevbe 36. Gökleri ve yeri yarattığı gündeki yazısına göre, Allah katında ONGÜN'LERİN sayısı onikidir.

Ahkaf 15. Biz insana, anne-babasına çok iyi davranmasını önerdik.
Annesi onu zahmetle taşıdı, zahmetle doğurdu. Taşınması ve sütten kesilmesi otuz ONGÜN'DÜR.

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

Selam Alperen

Kusura bakma ama söyledıklerımızı ya yanlış algılıyorsun yada zıttını savunduğun için böyle göruyorsun...

Kimse sehr ıle sayılı gunler eşanlamlı demedi.Sayılı gunler, ramazan ayının içinde yeralan dolunayın hılale dönüştuğu ılk on gunluk suredır,aynı sekılde sayısı ayette ve sözlukte deyım olarak gecer.

Sehr:iki dolunay arası sure yani ayın dönüşü

sayılı gun:ilk on gunluk sure dolunayın hılale dönmesi

Oruçla ilgi ayette, Ramazan ayında tutulması gerektıği söylenır ve yanındada sayılı gunlerde olduğunu belırten bu deyımı kullanır.

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
ebuzer
Uzman Uye
Uzman Uye
Simge

Katılma Tarihi: 18 mart 2006
Yer: Fiji
Gönderilenler: 244
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı ebuzer

selam alperen bey kardeşim

Yazdığımı iyice okursanız EYYAMEN MA'DUDAT== ŞEHR DEMEDİĞİMİ göreceğinizi umarım.Zaten bu deyim yanılmıyorsam dört  yerde tamlama olarak geçer 

1-bakara  80,184,203 ve Ali imran 24 cü ayetlerde geçer.

Diğer yandan ,yukarıda da değindiğimiz gibi ''şehr" kelimesinin anlamının "Ay" olduğunu belirtmiş,"Sayılı günlerin-sayılı bir kaç günün" ,"ramazan ayı" içerisinde olduğunu yazmaya çalıştık...hepsi bu...

Ve ayrıca bu "Ramazan ayı"nın Kameri takvimdeki bildiğimiz ay mı? yoksa başka bir hesaplaması var mı? onu bilmediğimi ancak araştıracağımı remzen anlatmıştım.

Selam ve dua ile  



__________________
HAKİKATİ NERDE BULURSAN AL..
Yukarı dön Göster ebuzer's Profil Diğer Mesajlarını Ara: ebuzer
 
safbilgi
Yasaklı
Yasaklı
Simge

Katılma Tarihi: 25 agustos 2006
Yer: Turkiye
Gönderilenler: 841
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı safbilgi

Selam Ebuzer

Senın verdığın cevabın aynısını eşzamanlı bende yazdım ama söyledıklerımız çarpıtılmaya çalışılıyor, oysa açık.

Alperen ve dıger arkadaşlardan rıcam karsı fıkrı ve kişilerı eleştırırken lutfen safsata ,safsatacı gibi terımler kullanıp birde bunu her yazılarında tekrar etmesınler ,bu forumun saygısını ve seviyesını daha çok arttırır,yerıne asılsız idda gıbı daha sevıyelı kelımeler kullanabılırler.

Yukarı dön Göster safbilgi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: safbilgi
 
Suzi
Ozel Grup
Ozel Grup
Simge

Katılma Tarihi: 28 mart 2006
Yer: United States
Gönderilenler: 150
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Suzi

Bu konuda okudugum makalelerdeki tartismalar  iyice kafami karistirdi. Bu konuda Herhangi bir karara varabilmis degilim.

Bu ayetdeki Sehr kelimesini ay olarak alirsak, ramazan kelimesi anlamini su acilardan kaybediyor.

  1. Peygamberimizin zamaninda RAMAZAN diye bir ay adi yok, cunku hicri takvim o zaman kullanilmiyor. Arkelojik kalintilarda Hijri takvim yok.
  2. Araplarin isim  bilmedikleri bir aya Ramazan ayi demek Kuran mantigina uymuyor

Tartismalariniza yardimci olabilir diye Arapalarin Peygamberimiz zamaninda ve ondan once kulllandiklari takvim. (kaynak free-minds)

takvim

Yukarı dön Göster Suzi's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Suzi
 
Alperen
Admin Group
Admin Group
Simge

Katılma Tarihi: 09 nisan 2005
Gönderilenler: 2974
Gönderen: 30 kasim 2019 Saat 00:16 | Kayıtlı IP Alıntı Alperen

 

ebuzer Yazdı:

Diğer yandan ,yukarıda da değindiğimiz gibi ''şehr" kelimesinin anlamının "Ay" olduğunu belirtmiş,"Sayılı günlerin-sayılı bir kaç günün" ,"ramazan ayı" içerisinde olduğunu yazmaya çalıştık

Şehr ay demek, Şehru Ramazan da Ramazan Ayı. Bu konuda ittifak etmemiz güzel. O halde şimdi ayete yeniden bakalım:

 

Bakara 185. Ramazan o aydır (şehr) ki; insanlara kılavuz olan, iyi-kötü ayrımıyla hidayetten kanıtlar getiren Kur'an, onda indirilmiştir. O halde bu aya (şehr) ulaşanınız onu oruçlu geçirsin. Hasta olan veya yolculuk halinde bulunan, tutamadığı gün sayısınca başka günlerde tutsun. Allah sizin için kolaylık ister; O sizin için zorluk istemez. Tutulmamış olan günleri tamamlamanızı, sizi doğru yola kılavuzladığı için Allah'ı yüceltmenizi ister. Ve sizin şükretmeniz umulmaktadır.

Ramazan o aydır (şehr) ki... bu aya (şehr) ulaşanınız onu oruçlu geçirsin.

 

O halde bir soru: Bu ayete göre Allah Ramazan ayının İÇİNDEKİ sayılı günlerde mi orucu emretmiş yoksa Ramazan ayının kendisindeki/tamamındaki günlerde mi?

 

“O halde bu aya (şehr) ulaşanınız onu oruçlu geçirsin”den siz ne anlıyorsunuz?

 

////////////////////////////////

 

ebuzer Yazdı:

Bir yerde okumuştum ,Eyyamen Me'dudat ,bir deyimmiş en az 3 gün en çok 10 günmüş..

Selam Ebuzer

 

Bunu kim, hangi mantıkla söylüyor?

 

Ayetler aşağıda:

 

Bakara 80. Dediler ki: "sayılı günler dışında ateş bize asla dokunmayacaktır."...

 

Ali İmran 24. …“ateş bize sayılı bir günler dışında asla dokunmayacaktır”…

 

Burada sayılı günler ile kastedilenin birkaç gün ile sınırlı olduğu aşikar.

 

Bakara 184-185 Sayılı günlerdir… Ramazan o aydır ki…  bu aya ulaşanınız onu oruçlu geçirsin…

 

Burada ise sayılı günlerin BİR AY olduğu aşikar.

 

203. Allah'ı sayılı günlerde anın. Kim hemen iki gün içinde işini bitirirse ona günah yoktur…

 

Burada ise sayılı günler minimum iki günle kısıtlı.

 

Apaçık bir şekilde görüldüğü gibi sayılı günler bir deyimdir ve sayısı belirli günler anlamına gelmektedir?

 

Çarpıtma nasıl yapılmaktadır?

 

Bakara 196’daki Hacc ile alakalı on günlük oruçtan, Fecr 2’deki on güne ve oradan da “sayılı günler” kavramına zıplamanmakta, oradan da Ramazan’a kayıp “farz olan oruç en fazla(!) on gündür” denmektedir.

 



__________________
Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Yukarı dön Göster Alperen's Profil Diğer Mesajlarını Ara: Alperen
 

<< Önceki Sayfa 23 Sonraki >>
  Yanıt YazYeni Konu Gönder
Yazıcı Sürümü Yazıcı Sürümü

Forum Atla
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme
Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme
Sizin yetkiniz yok forumda konu silme
Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme
Sizin yetkiniz yok forumda anket açma
Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma

Powered by Web Wiz Forums version 7.92
Copyright ©2001-2004 Web Wiz Guide
hanif islam

Real-Time Stats and Visitor Reports Sitemizin Gunluk, Haftalik, aylik Ziyaretci  Detaylari Real-Time Stats and Visitor Reports

     Sayfam.de  

blog stats