Şu da emredildi: Yüzünü dine bir Hanif olarak çevir. Sakın müşriklerden olma.
Yunus Suresi 105
Ben bir Hanif olarak yüzümü gökleri ve yeri yaratana döndürdüm. Müşriklerden değilim ben.
Enam Suresi 79
İbrahim ne bir Yahudi idi, ne de bir Hıristiyan. O sadece hanif bir müslümandı. O müşriklerden değildi.
Ali İmran Suresi 67
Şu da kuşkusuz ki, İbrahim başlıbaşına bir ümmetti; bir Hanif olarak Allah'ın önünde eğiliyordu. Müşriklerden değildi.
Nahl Suresi 123
De ki Allah doğrusunu söylemiştir / vaadinde sadıktır.Haydi artık Hanif olarak İbrahim'in Milleti'ne uyun! Müşriklerden değildi o.
Ali İmran Suresi 95
Allah'a ortak koşmadan, Hanifler olarak... Allah'a ortak koşan kişi, gökten düşmüş de kendisini kuşlar kapışıyor veya rüzgar onu uzak bir yere fırlatıp atıyor gibidir.
Sakal konusunda bende şaşırmış durumdayım.Hadi sakalı kabul ettik diyelim,koltuk altı,kasık bölgesi tüyleri,içi pislik dolan tırnaklar bunlarıda kesmemeliyiz sizin mantığınıza göre.Eğer bunlar doğruysa klavyenin karşısındaki insanı hayal bile edemiyorum.
Rab'bimiz bize temiz olmayı emreder,bunu söylerken diğer ayrıntıları aynı kitapta ısrarla aramamız yersizdir.Kaldıki fizik,biyoloji gibi bilimlerde Allah'ın ayetleri ve aynı zamanda emirleridir.Kur'anda yerçekimi kanununu bulamadayısanız ve bu nedenle yüksek bir yerden atladıysanız bu sizi sorumlu kılar.Kainatın kitabınıda Kur'anla beraber anlamak gerekir.
Bu arada yaradılışın mükemmel olması ile alakalı bir konu başlığında kafama takılıp sorduğum ama cevap alamadığım bir soruyu yineliyorum.
Yaradılışın mükemmel olması ile özürlü yada ucube doğumları nasıl açıklayabiliriz.Acaba bu mükemmeliyetten anlatılmak istenilen daha farklı birşey olabilir mi?
Sanırım Sultanın sakal konusunu yanlış değerlendiriyoruz.Galiba kendisi kökten kesmeye karşı..Bu konuda bir yorumum olacak kendisine.Eğer ki sakal çıkmasını engellemek için kıl köklerine yani deri altınaözel müdahele ile girişimde bulunulursa ameliyat gibi işte o zaman yaratılışı değiştirmiş olur.Zaten kökü veren Allah,kesse de gene uzar..İlginç doğrusu..
Konu nerden nereye geldi:)
__________________ FATİHA: 6, 7/ Bizi doğru yola, kendilerine nimet verdiklerinin yoluna ilet; gazaba uğrayanlarınkine ve sapıklarınkine değil.
Onları
mutlaka saptıracağım, mutlaka onları boş kuruntulara sokacağım ve
onlara emredeceğim: hayvanların kulaklarını yaracaklar; onlara
emredeceğim: Allah'ın yaratışını değiştirecekler! "Kim Allah'ın yerine
şeytanı dost tutarsa, muhakkak ki açık bir ziyâna uğramıştır. 4/119
Bu ayetin saçla, sakalla, bıyıkla, tırnakla uzaktan yakından ilgisi yok. Estetik ameliyatlarla da yok.
Arkadaşların da değindiği gibi bu ayetteki ana tema şirktir, müşrikçe yapılan bir iştir. Hayvanların kulakları yarılarak işaretleniyor, yaratılışlarındaki orjinal halleri değiştiriliyor ve böylece Şeytana (saptırıcı odaklara) adanıyor. İşte ayette bu çirkinlik kınanıyor.
Kınanıyor çünkü yapılan öyle bir şey ki sonuçta kişiyi Yüce Allah'tan uzaklaştırıyor, şeytana yaklaştırıyor.
Adam sakalını, bıyığını, tırnağını kendisini Tanrılara adama adına mı keser? Yada burnuna yaptırdığı estetik ameliyatı müşrikliğine işaret mi kılar? Hangisi kişiyi Yüce Allah'tan uzaklaştırır, hatta müşrik yapar?
Sıkıntı ayeti tersinden okumaktan kaynaklanmakta.
__________________ Yunus 105. Şu da emredildi: "Yüzünü dine bir hanîf olarak çevir. Sakın müşriklerden olma!"
Genellikle Kuran diyen çevreler hurafeci kesimleri eleştirirken:"Şalvarlı,cüppeli,sarıklı,çarşaflı,sakallı"diye bir genel tanım yaparlar.Oysa burada gözden kaçan çok önemli bir yanılgı vardır.
İnsan'a ait olanla Allah'a ait olan birbirine karıştırılarak sakal adeta kurban edilir.Evet,elbise insan üretimidir sakal ise Allah'ın yaratışıdır ve O'nun üretimidir.
Sevgili Alperen ve Savana,evinize yeni bir sony marka tv aldığınızı düşünün,üzerindeki düğmelerinin yerini değiştirmeyi düşünürmüsünüz yoksa sony'nin mühendislerine güveninizden her şeyi olduğu gibi kabullenirmisiniz?Elbette ikinci seçeneği tercih edersiniz, bu hep böyledir de zaten.
Kadın da Erkek de Allah'ın ayetlerindendir.Önce bir izleyelim dokunmayalım olduğu gibi okumaya çalışalım en azından tv'nin mühendisine gösterdiğimiz güveni insanın mühendisine de gösterelim aceleci olmayalım.
Sakal,Erkeği Kadından ayıran tek ve çok önemli bir ayıraçtır,bu bile sakalın bırakılması için geçerli bir sebeptir.Tabi Allah'ın ayeti gözüyle bakarsak.
Konuyu şimdilik uzatmak istemiyorum çünkü,konu sakalla sınırlı değil.
Allah,en güzel yaratan,biçim veren,şekillendiren ve renklendirendir.Vesselam.
Sanırım ilk mesajda ne demek istediğimi tam olarak anlatamadım.
Şeytan "davarların kulaklarını yaracaklar" dediğinde bunun fiziksel bir müdahale olduğu zaten belli. Bunun fiziksel anlamını da Allahın yaratışını değiştirmek olarak düşünmüyorum. Sonuçta yapılan fiziksel müdahalede Allah'ın yaratmış olduğu fizik kanunları çerçevesinde oluşuyor.
Benim Nisa-119'da bahsedilen ve şeytan tarafından ifade edilen "Allahın yaratışını değiştirecekler" ifadesindeki "Allahın yaratışı" Zariyat-56'da bahsedilen Allahın yaratışıdır.
Ayetin bütününde kastedilen, insanların şeytan tarafından şirke yönlendirilmesi. Yoksa ne insanların ne de hayvanların bedeni üzerinde yapılan fiziksel bir müdahalenin kastedildiğini düşünmemiştim.
Bu açıdan bakıldığında, sakal kesme ya da bırakmanın hiçbir kutsi yanını göremiyorum.
Sakal kesmeye yaratışı değiştirme olarak bakarsak, gerçekten de konu sakalla sınırlı kalmaz, önünüzdeki klavye ye de el sürmeyin, hemen hepsi yaratılmış orjinal maddeye insan müdahalesi ile elde edilmiştir, orjinal halde doğada bulunmazlar.
Ama biraz daha geri çekilip bakarsak, elbiseyi de, klavyeyi de, bilgisayarı da yaratan yine Allahtır. Yaratış değişmemiştir. Herşey Allahın koymuş olduğu kanunlar çerçevesinde gerçekleşmektedir.
İnançlarımızda, kutsallarımızda sadece kuranın kaynak alınması gerektiğini savunurken, kesinlikle çarşafı, sakalı, cüppeyi, sarığı işin içine karıştırmam. İnsanları çarşaf giymemeye, cüppe takmamaya, sakal bırakmamaya davet etmiyoruz ki!
Kuran dışındaki inançların/kutsalların Allah ın emri olmadığını farkettirmeye çalışıyoruz. Kişi o sayılan somutlukları (cübbe, sarık, çarşaf, sakal) Allah böyle istiyor diye yapıyorsa/olumlu kazanım olarak yapıyorsa, kendisine yapılan çağrıyı cübbeye, sakala, çarşafa dokunma olarak anlayabilir.
biraz karışık oldu galiba, sonuç itibariyla; sakal bırakmanında, kesmeninde dinle bir ilgisi olduğunu iddia edenler kanıtlarını getirmeliler.
kadın ile erkeğin biyolojik yapılarında pek çok farklılıklar vardır, gözle görülebilen ve görülemeyen. Bu farklılıklardan biri de haliyle kıllardır.
__________________ Artık kim tağutu tanımayıp Allah'a inanırsa, o, sapasağlam bir kulpa yapışmıştır; bunun kopması yoktur.
müzakerenin nereye varacağını izlemekle yetinmek istedim.İlginç fikirler var.
Bu konu daha önce kurannesli sitesinde de tartışıldı.Linke ulaşamadım maalesef.Fereç Hüdür'ün yaptığı çalışmaydı (belki sitesinde ilgili konu halen duruyordur )
şimdilik bir soru yöneltmek ve bir dipnot düşmekle yetinmek istiyorum
- davarların kulağını yarmak sözcüğünün bir deyim olabileceği kimsenin aklına geldi mi acaba?İlk dönem araplarının bu ifadeyi nasıl değerlendirdiğini araştırmakta fayda olduğunu düşünüyorum
mehmet yaşar soyalan'ın ''kuran dışı vahyin imkansızlığı-vahiy savunması '' adlı kitabını okuyanlar şunu göreceklerdir ki genel olarak sembolik ,yoğun mecazlarla örülü diller olan semitik diller içinde yer alan arapça peygamber sonrasında bedeviler tarafından somuta indirgenmiştir.(hırsızın elini kesin ifadesinden biyolojik el kesme anlamışlardır mesela )
bu ayette geçen ifadenin de büyük bir olasılıkla bir mecaz,sembolik bir ifade,bir deyim ya da teşbih olabileceğini düşünüyorum.
Mehmet yaşar soyalanın bir sitesi vardı ama şu an açılmıyor.Keşke kendisi yardımcı olabilseydi
Sakal,Erkeği Kadından ayıran tek ve çok önemli bir ayıraçtır,bu bile sakalın bırakılması için geçerli bir sebeptir
sakal ,erkeği kadından ayıran tek ayıraç değildir.Yüzlerce ayıraç sayabilirim size...Sakal dediğimiz hadise kadında ve erkekte farklı hormonların daha dominant/baskın oluşuna göre meydana gelen fenotipler/fiziksel görünümlerdir.
bu hormonların doğru çalışmadığı durumlarda ilginç vakalar yaşanabiliyor.Sözgelimi erkekte jinekomasti ( kadın tipi meme oluşumu ),kadında hirsutizm (erkek tipi kıllanma ) olabiliyor
kadın ve erkek biyolojik,fizyolojik,anatomik,psikolojik olarak birbirinden tamamen ayrı varlıklardır.(kiloları,beyin ağırlıkları,anatomik yapıları,hormonları,kan içerikleri...vs birbirinden oldukça farklıdır )
şimdilik bu kadar
s.a
__________________ Ve elçi dedi ki: 'Rabbim gerçekten benim kavmim, bu Kur'an'ı terkedilmiş (bir kitap) olarak bıraktı'' (furkan-30)
- davarların kulağını yarmak sözcüğünün bir deyim olabileceği kimsenin aklına geldi mi acaba?İlk dönem araplarının bu ifadeyi nasıl değerlendirdiğini araştırmakta fayda olduğunu düşünüyorum
Bu ifadeden ne anladığımızı sırasıyla ben, Savana ve Alperen yazılarımızda belirttiğimizi sanıyorum.
Davarlar kulakları yarılarak putlara adanmak üzere işaretleniyorlar. Bu o dönemde putlara adak adamayı anlatan bir deyim olarak ta kullanılmış olabilir. Bu akla uygun. Zamanımızda da kurbanlık büyükbaş hayvanların kimin olduğu belli olsun diye kulaklarına numara takıldığını görmüş olmalısınız.
Başka bir anlamını biliyor iseniz öğrenmekten mutlu olurum.
Sizin yetkiniz yok foruma yeni mesaj ekleme Sizin yetkiniz yok forumdaki mesajlara cevap verme Sizin yetkiniz yok forumda konu silme Sizin yetkiniz yok forumda konu düzenleme Sizin yetkiniz yok forumda anket açma Sizin yetkiniz yok forumda ankete cevap yazma